Eikö kotoutus olekaan pääasia

Anonyymi-ap

Hyvä kysymys edustajalta👍
Mitä ihmettä? Päätoiminen somalin kielen opettaja Helsingissä
Tähän on tultu. Vuonna 2025 Suomessa haetaan päätoimista somalin kielen opettajaa Helsinkiin. Tämä ei ole ikävä kyllä vitsi, vaan karu kuva siitä, mihin suuntaan Suomi on valunut.
Perussuomalaiset ovat aina korostaneet, että maahanmuuttajan tärkein tehtävä on oppia suomen kieli ja omaksua suomalainen kulttuuri. Vastustan ajatusta siitä, että suomalaisten veronmaksajien rahoilla rakennetaan rinnakkaisyhteiskuntia ja pidetään yllä kielimuureja. Päätoiminen somalin kielen opettaja helsinkiläiseen kouluun kuvaa sitä nykytilaa mihin on Suomi hallitsemattomalla maahanmuutolla päästetty.
Suomessa pitää pärjätä kotimaisilla kielillä. Jos ihminen ei opi kieltä, hän jää muun yhteiskunnan ulkopuolelle. Silti tehdään ratkaisuja, jotka pitkittävät riippuvuutta tukijärjestelmästä ja passivoivat.
Suomalaisuus ei saa väistää monikulttuurin tieltä. Meidän kulttuurimme, kielemme ja arvomme ovat niitä, joiden varaan tämä maa on rakennettu. Ne ovat myös niitä, joiden pohjalta jokaisen maahan muuttavan tulisi elämäänsä täällä rakentaa.
Suomen kielen ja kulttuurin puolustaminen on terveen järjen käyttöä, ei ääriajattelua, vaikka lehdistöstä välillä tämmöisen kuvan saakin. Jos haluamme toimivan yhteiskunnan, meillä pitää olla yhteinen kieli ja yhteiset pelisäännöt. Siksi julkisten varojen on mentävä lähtökohtaisesti suomen kielen opetukseen, ei rinnakkaisyhteiskuntien tukemiseen.

1

53

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Somalian presidentti on sanonut, että kaikki somaliaiset voivat turvallisesti palata kotimaahansa.
      Joten miksi täällä heihin enää tuhlataan ennestään tiukkoja resursseja?
      Kantikset eivät pääse hoitoon, suomalaisten lapset näkevät nälkää, ihmiset leipäjonoissa, mutta eihän loiset lähde rakentamaan maataan, kun pitäisi tehdä töitä.
      Täällä on elinikäinen elatus. Asuvat vuokralla, me maksamme, miksi näitä yhä tänne päästetään, lomailevat kuukausia Somaliassa, kansalaisuus ja passi pois, jos voi kerran siellä kulkea, kuka somali omistaa omakotitalon, olisi hyvä tutkia asia?
      Kiitos vihervassarit, näistä on ollut vain kuluja.
      Ja sitten, miksi näitä kutsutaan Afrikan mustalaisiksi?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Häiriköinti

Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as
      Ähtäri
      89
      3554
    2. Askanmäessä Huippu esitys

Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna
      Puolanka
      25
      3093
    3. rakastan sinua!

Tule ja ota, kasvetaan yhdessä paremmiksi ❤️❤️❤️❤️ kaikki anteeksi ❤️❤️❤️
      Ikävä
      56
      3054
    4. Näin lähellä

Se on näin 🤏 lähellä että heitän hanskat tiskiin sun kanssasi.
      Ikävä
      61
      2875
    5. Mä sanon tän suoraan.

Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.
      Ikävä
      64
      2700
    6. Kerro jotakin hauskaa. :)

Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)
      Ikävä
      54
      2697
    7. On olemassa tiettyjä sääntöjä!

Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle
      Ikävä
      61
      2424
    8. Pohdinttavaksi

No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä
      Kotimaiset julkkisjuorut
      80
      2281
    9. Siis hetkonen

Rakastetaankohan me kummatkin toisiamme, ja aletaan tajuamaan se pikkuhiljaa 🤯
      Ikävä
      45
      2132
    10. Mulla ei oo anteeksi pyydettävää

Muista se! Mieheltä yhdelle naisellE
      Ikävä
      69
      2128
    Aihe