Hyvä kysymys edustajalta👍
Mitä ihmettä? Päätoiminen somalin kielen opettaja Helsingissä
Tähän on tultu. Vuonna 2025 Suomessa haetaan päätoimista somalin kielen opettajaa Helsinkiin. Tämä ei ole ikävä kyllä vitsi, vaan karu kuva siitä, mihin suuntaan Suomi on valunut.
Perussuomalaiset ovat aina korostaneet, että maahanmuuttajan tärkein tehtävä on oppia suomen kieli ja omaksua suomalainen kulttuuri. Vastustan ajatusta siitä, että suomalaisten veronmaksajien rahoilla rakennetaan rinnakkaisyhteiskuntia ja pidetään yllä kielimuureja. Päätoiminen somalin kielen opettaja helsinkiläiseen kouluun kuvaa sitä nykytilaa mihin on Suomi hallitsemattomalla maahanmuutolla päästetty.
Suomessa pitää pärjätä kotimaisilla kielillä. Jos ihminen ei opi kieltä, hän jää muun yhteiskunnan ulkopuolelle. Silti tehdään ratkaisuja, jotka pitkittävät riippuvuutta tukijärjestelmästä ja passivoivat.
Suomalaisuus ei saa väistää monikulttuurin tieltä. Meidän kulttuurimme, kielemme ja arvomme ovat niitä, joiden varaan tämä maa on rakennettu. Ne ovat myös niitä, joiden pohjalta jokaisen maahan muuttavan tulisi elämäänsä täällä rakentaa.
Suomen kielen ja kulttuurin puolustaminen on terveen järjen käyttöä, ei ääriajattelua, vaikka lehdistöstä välillä tämmöisen kuvan saakin. Jos haluamme toimivan yhteiskunnan, meillä pitää olla yhteinen kieli ja yhteiset pelisäännöt. Siksi julkisten varojen on mentävä lähtökohtaisesti suomen kielen opetukseen, ei rinnakkaisyhteiskuntien tukemiseen.
Eikö kotoutus olekaan pääasia
1
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Somalian presidentti on sanonut, että kaikki somaliaiset voivat turvallisesti palata kotimaahansa.
Joten miksi täällä heihin enää tuhlataan ennestään tiukkoja resursseja?
Kantikset eivät pääse hoitoon, suomalaisten lapset näkevät nälkää, ihmiset leipäjonoissa, mutta eihän loiset lähde rakentamaan maataan, kun pitäisi tehdä töitä.
Täällä on elinikäinen elatus. Asuvat vuokralla, me maksamme, miksi näitä yhä tänne päästetään, lomailevat kuukausia Somaliassa, kansalaisuus ja passi pois, jos voi kerran siellä kulkea, kuka somali omistaa omakotitalon, olisi hyvä tutkia asia?
Kiitos vihervassarit, näistä on ollut vain kuluja.
Ja sitten, miksi näitä kutsutaan Afrikan mustalaisiksi?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 503864
- 1053425
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj342801Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️262468- 201879
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan51829- 1851766
- 281519
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh3871468Huomenta kulta
En mä halunnut sulle ilkeillä,päinvastoin. Miks mä niin tekisin ku rakastan sua ❤️ mut anteeksi jos ilmaisin itseäni huo91238