Saksan liittokansleri Friedrich Merz tukee EU:n ehdotusta kieltää Nord Streamin sabotoitujen kaasuputkien jälleenrakentaminen Venäjän ja Saksan välillä, raportoi Financial Times.
Merz haluaa kiellon osana tulevaa Venäjän vastaista pakotepakettia Putinin hallituksen tukiessa venäjänkielisiä Ukrainan sisällissodassa.
Mer information
call to action icon
Maaliskuussa sama lehti raportoi amerikkalaisten ja venäläisten liikemiesten välisistä keskusteluista sabotoitujen kaasuputkien palauttamisen mahdollisuudesta.
Financial Timesin lähteiden mukaan Merz haluaa nyt poistaa uuvuttavan sisäpoliittisen keskustelun aiheesta EU:n kiellolla, mutta myös pysäyttää kehityksen, jossa kaasuputkesta voisi tulla väline Yhdysvaltain ja Venäjän painostukseen Saksaa kohtaan.
Nord Streamin neljästä kaasuputkesta kolme tuhoutui hyökkäyksessä vuonna 2022, ja vaikka putket omistaa Sveitsissä toimiva yksityisomistuksessa oleva yritys, niiden uudelleenaktivointiin tarvitaan Saksan hallituksen lupa.
Kallis kaasu Saksassa ei tue Saksan talouskasvua, ja se heijastuu Suomeen saakka.
Saksa ampuu itseään polveen, kärsiikö siitä nyt Suomi?
9
68
Vastaukset
- Anonyymi
Ne putket on syöpyneet suolaisen meriveden takia pilalle.
Uusia putkia ei kannata tehdä, kun kaasukauppias (Putte) on samalla megavaras, joka varasti lukemattomia lentokoneita, autojen kokoonpanotehtaita, fortumin energialaitoksia, nokian rengastehtaan, katkoi kaapeleita jne jne jne.
Ei kannata rakentaa riippuvuuksia rikollisen kanssa. - Anonyymi
Ei pilalle ruostuneita putkin edes voi korjata.
- Anonyymi
"Mer information
call to action icon"
Miten nuo liittyvät propaganda pläjäykseesi? - Anonyymi
Venäjän pakotteet ajoi Suomen taantumaan.
- Anonyymi
Höpön löpön, Petteri ja Riikka sen tekivät kauhukabinettipolitiikallaan.
- Anonyymi
Merz tuntuu olevan tolkun miehiä.
- Anonyymi
Jep, lupasi Ukrainalle Tauruksia. Niillä se Kertsinsalmen silta muuttuu lossiksi.
- Anonyymi
R yssien kanssa kauppa seis.
- Anonyymi
Saksa on etsintäkuuluttanut ukrainalaisia räjäytyksen tiimoilta, joten asiaa ei ole vielä ratkaistu. Saksaa yritetään epäilemättä saada ostamaan kaasua lännestä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723073
- 552735
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322345- 792188
- 952006
- 571949
- 121586
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171547Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301390Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?301361