He kutsuivat sinua mustaksi lampaaksi, koska Jumala on kutsunut sinut erikoistehtävään. Olet erilainen.
Kun lauma seurasi polkua kyselemättä, sinä pysähdyit. Katsoit taivaalle ja kuuntelit tuulta. Ja kuiskasit itsellesi: "On oltava toinen tapa."
Musta lammas ei sulaudu joukkoon. Ei siksi, että mustat lampaat eivät voi…
Mutta koska he eivät niin tee. He ovat nähneet liian liian monta "normaalia" häkkiä.
He astuvat ulos. Kukin yksin, ehkä. Mutta hereillä.
Sekoita veden pinta. Riko synkkä hiljaisuus. Ja jopa joskus – he muutkin rakentavat siltoja, joita lauma ei koskaan tiennyt tarvitsevansa.
Kaikille mustille lampaille:
Olet hiljainen vallankumous.
Muutos kuviossa.
Villi nuotti kuorossa.
Sinun ei tarvitse sopia joukkoon.
Olet syntynyt erottumaan joukosta
– ja johdattamaan meitä kaikkia teenpäin.
Ole rohkeasti erilainen
66
686
Vastaukset
- Anonyymi
Taivaallinen TUULI puhuu.
- Anonyymi
Ketä tarkoitat. Sano nimi.
- Anonyymi
Martti.
- Anonyymi
Täyttä humpuukia on aloitus. Kyselyiän lapsen aloitus.
- Anonyymi
Minäkin olen kokenut olevani musta lammas, koska ajattelen itse, enkä mene lauman mukana.
Pakotettu laumahenkisyys on kommonistisissa diktatuureissa.- Anonyymi
Naiset voimaantuu näinä aikoina, ne paineler ilman yläosaa ja alhasllakin vain postimerkki naruissa.
He ovat niin syntuneet tien näyttäjiksi, valaistus vie vaatteet ja voimaannus loputkin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Naiset voimaantuu näinä aikoina, ne paineler ilman yläosaa ja alhasllakin vain postimerkki naruissa.
He ovat niin syntuneet tien näyttäjiksi, valaistus vie vaatteet ja voimaannus loputkin.nainen Suomessa: monen miehen kyntöpelto.
- Anonyymi
Saatana on kaiken kapinoinnin isä.
- Anonyymi
Ei ole.
Jeesuskin oli kapinallinen.
Väitätkö Häntäkin riivatuksi?
Erilaisuus ei ole "kapinointia". "Kapinaa", keitä vastaan? Onko harmaa ihmismassa jokin auktoriteetti, jolla lupa nujertaa erilainen lahjakkuus? Syytät Jumalan luomia, erilaisia ihmisiä riivatuiksi!
Olet itse S:nan oma. - Anonyymi
Kuka on äiti?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole.
Jeesuskin oli kapinallinen.
Väitätkö Häntäkin riivatuksi?
Erilaisuus ei ole "kapinointia". "Kapinaa", keitä vastaan? Onko harmaa ihmismassa jokin auktoriteetti, jolla lupa nujertaa erilainen lahjakkuus? Syytät Jumalan luomia, erilaisia ihmisiä riivatuiksi!
Olet itse S:nan oma.Jeesus ei koskaan ollut kapinallinen. Hän ei kapinoinut Jumalaa Isäänsä vastaan eikä esivaltaa vastaan, vaan oli KUULIAINEN hamaan ristin kuolemaana asti. Demoni sinussa vääristelee asioita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus ei koskaan ollut kapinallinen. Hän ei kapinoinut Jumalaa Isäänsä vastaan eikä esivaltaa vastaan, vaan oli KUULIAINEN hamaan ristin kuolemaana asti. Demoni sinussa vääristelee asioita.
Katoppas! Helluntai-yp poisti vastakuseni, muttei edellistä, herjaavaa viestiä.
Tämän päivän helluntailaisuutta: vääriä profeettoja, valheita. Kunhan rahaa tulee.
Minussa ei ole demonia. Olen Jeesuksen oma. Mutta tuossa valheenlapsessa sitäkin mahdollisemmin, sillä hän nimesi minussa vaikuttavan totuuden hengen demoniksi.
Helluntailaiset valheprofeetat eivät kestä valoa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämän päivän helluntailaisuutta: vääriä profeettoja, valheita. Kunhan rahaa tulee.
Minussa ei ole demonia. Olen Jeesuksen oma. Mutta tuossa valheenlapsessa sitäkin mahdollisemmin, sillä hän nimesi minussa vaikuttavan totuuden hengen demoniksi.
Helluntailaiset valheprofeetat eivät kestä valoa.Kyllä minä näin luterilaisena olen edelleen sitä mieltä, että jos ihminen väittää Jeesusta kapinalliseksi (eli siis arkkikapinallisen Saatanan kanssa samanmieliseksi) niin kyllä hänessä silloin on demoni. Jeesus ei koskaan ollut kapinallinen vaan kaikessa kuuliainen Isälleen ja esivallalleen. Juuri kapinajohtajaahan juutalaiset odottivat, ja monet pettyivät kun eivät saaneet Jeesuksesta sellaista. Demoni lähtee parhaiten käymällä hurskaan ja jumalaapelkääväisen luterilaisen miespapin luona. Siellä suoritetaan pahan hengen ulos ajaminen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Helluntailaiset valheprofeetat eivät kestä valoa.Se ei ole maailmanloPpu, rauha sinulle. Kirjoita uudestaan ja vältä loukkaamasta ketään.
Määräysvaltainen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä minä näin luterilaisena olen edelleen sitä mieltä, että jos ihminen väittää Jeesusta kapinalliseksi (eli siis arkkikapinallisen Saatanan kanssa samanmieliseksi) niin kyllä hänessä silloin on demoni. Jeesus ei koskaan ollut kapinallinen vaan kaikessa kuuliainen Isälleen ja esivallalleen. Juuri kapinajohtajaahan juutalaiset odottivat, ja monet pettyivät kun eivät saaneet Jeesuksesta sellaista. Demoni lähtee parhaiten käymällä hurskaan ja jumalaapelkääväisen luterilaisen miespapin luona. Siellä suoritetaan pahan hengen ulos ajaminen.
Sinä itse et ymmärtänyt koko asiaa, josta tässä on kyse.
Ikävä kyllä.
Ja siksi kirjoittelet täysin asian vierestä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä minä näin luterilaisena olen edelleen sitä mieltä, että jos ihminen väittää Jeesusta kapinalliseksi (eli siis arkkikapinallisen Saatanan kanssa samanmieliseksi) niin kyllä hänessä silloin on demoni. Jeesus ei koskaan ollut kapinallinen vaan kaikessa kuuliainen Isälleen ja esivallalleen. Juuri kapinajohtajaahan juutalaiset odottivat, ja monet pettyivät kun eivät saaneet Jeesuksesta sellaista. Demoni lähtee parhaiten käymällä hurskaan ja jumalaapelkääväisen luterilaisen miespapin luona. Siellä suoritetaan pahan hengen ulos ajaminen.
Eli kyse on Hengellisestä Raamatullisesta Totuudesta, joka menee yli sinun ymmärryksesi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinä itse et ymmärtänyt koko asiaa, josta tässä on kyse.
Ikävä kyllä.
Ja siksi kirjoittelet täysin asian vierestä.Ymmärsin täydellisesti ja vastasin raamatullisesti. On pöyristyttävää, että väitit Jeesusta kapinalliseksi. Niin kuin 60-luvun kommunistipapit tekivät.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ymmärsin täydellisesti ja vastasin raamatullisesti. On pöyristyttävää, että väitit Jeesusta kapinalliseksi. Niin kuin 60-luvun kommunistipapit tekivät.
Sori vaan, mutta et yhäkään ymmärrä ja siksi tulkitset yhä aloittajan sanoja ihan pileen.
Ja minä siis en ole ap ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sori vaan, mutta et yhäkään ymmärrä ja siksi tulkitset yhä aloittajan sanoja ihan pileen.
Ja minä siis en ole ap !Seurakuntaan meno pellottaa koska siellä on paljon vihaisia kasvoja jotka katsoi mustaalammasta valmiiksi pitäen sitä juoppona tai varkaana vain siksi että se on erinäköinen ja köyhä.
Se ei ole "musta lammas" siksi että se olisi pahantekijä vaan siksi että se on erilainen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus ei koskaan ollut kapinallinen. Hän ei kapinoinut Jumalaa Isäänsä vastaan eikä esivaltaa vastaan, vaan oli KUULIAINEN hamaan ristin kuolemaana asti. Demoni sinussa vääristelee asioita.
Mistähän ihmeestä olet saanut päähäsi että esivalta olisi aina automaattisesti oikeassa ja Jumalan asialla? Juuri sinun kaltaisesi zombiet onkin kenen tahansa helppo ohjelmoida ajattelemaan ihan miten naurettavaa soopaa tahansa. Olisit varmaankin "kuuliainen" kansalainen vaikka minkälaisen tyrannian alla eläisit koska joku nyt vaan sattuu määrittelemään itsensä auktoriteetiksi jota kaikkien täytyy totella. Tuskin asiat ainakaan sinun kaltaistesi ansiosta ovat koskaan muuttuneet parempaan suuntaan silloin kun muutosta on tarvittu. Mikä siinä itsenäisessä ajattelussa tarkkaan ottaen on niin kamalan syntistä ja paheksuttavaa ja miksi on niin erinomaista ja hurskasta olla sokea aivokuollut? Demoni sinussa kontrolloi ja alistaa sinua sekä yrittää kauttasi parhaansa mukaan alistaa toisetkin.
- Anonyymi
Eksentrinen, vahvasti omanlaisensa, valtavirran käytöksestä poikkeava, persoonallinen.
Hengessään laumaihmisiä rikkaampi. - Anonyymi
Mikä ero on hyvällä ja pahalla lammaspaimenella ? Hyvä paimen antaa henkensä lampaiden edestä, ja paha paimen panee lampaita henkensä edestä : )
- Anonyymi
Vanha vitsi, mutta väärinhän sekin meni. Sanan "antaa" tilalla pitää olla lestadiolaisbiblialaisittain "panee".
- Anonyymi
Kaunis tuo runo lopussa, moni lukija saattoi hyvinkin kokea saavansa jotain siitä.
Lightning - Anonyymi
Aloitus on puhdasta ajattelua. Ei syytöstä ja moittimista, vaan opetusta runollisessa muodossa.
- Anonyymi
Persoonallisuudet siis esiin olemaan suurmiehiä ja naisia.
- Anonyymi
Kuka julkisuuden kristitty henkilö on persoonallisesti ja myönteisesti erilainen? Löytyykö sellaisia? Yksi Niili Ylimainio oli sitä aikanaan.
Katso video hänestä:
https://youtu.be/jnGjfBKDD-w - Anonyymi
Yritä olla oma itsesi,
et kauaa menesty.- Anonyymi
Ei pidä paikkaansa. Jotkut ovat menestyneet pitkään, kulkeneet Herran perässä, ollen sellaisia joiksi Hän on tarkoittanut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei pidä paikkaansa. Jotkut ovat menestyneet pitkään, kulkeneet Herran perässä, ollen sellaisia joiksi Hän on tarkoittanut.
Riippuu luonteesta. Ei ihmiset hyväksi kaikkia jotka ovat "oma itse".
Perheet ulkomailla murhaa niitä jotka ovat "oma itse kristitty".
Mutta jos suomessa perheet vihaa uskovaa joka on oma itse niin sitä ei seurakunnissa noteerata vaan hekin ovat samaa mieltä vainoajaperheiden kanssa.
- Anonyymi
Kirjoitan tänne alas tuolle "luterilaiselle" sen, mitä Raamattu puhuu Jeesuksesta ja Hänen toiminnastaan:
Heprealaiskirje 13
12 Sentähden myös Jeesus, pyhittääkseen omalla verellänsä kansan, kärsi portin ulkopuolella.
13 Niin menkäämme siis hänen tykönsä "ulkopuolelle leirin", hänen pilkkaansa kantaen;
14 sillä ei meillä ole täällä pysyväistä kaupunkia, vaan tulevaista me etsimme.
Mitä siis on olla "ulkopuolella leirin" ?
Siitä tässä on kyse.
Jeesus ei siis ollut ja elänyt silloisten uskonnollisten johtajien joukossa ja heidän kanssaan.
Jeesus arvosteli niitä johtajia ja heidän toimiaan, jopa välillä todella kovasti, eli kirjanoppineita ja fariseuksia, jotka olivat sen ajan kiivaimpia uskonnollisia kiivailijoita.
Siis kuten Saul, sittemmin Paavali aikoinaan oli:
4 Kaikki juutalaiset tuntevat minun elämäni nuoruudestani asti, koska alusta alkaen olen elänyt kansani keskuudessa ja Jerusalemissa.
5 He tuntevat minut jo entuudestaan, jos tahtovat sen todistaa, että minä meidän uskontomme ankarimman lahkon mukaan olen elänyt fariseuksena.
Eli Jeesus oli ja eli todellakin sen sen aikaisen uskonnollisen yhteyden ulkpuolella, eli kärsi pilkkaa ja vainoa juurikin niiden sen ajan hengellisten / uskonnollisten johtajien taholta, eli ikäänkuin kapinallisena "ulkopuolella leirin".
Ja sinne siis kasvava Hengellinen uskova johdatetaan aikanaan, ja sinne Paavali tuossa siis ohjasi uudestisyntyneitä uskovia, noilla sanoillaan:
Heprealaiskirje 13
12 Sentähden myös Jeesus, pyhittääkseen omalla verellänsä kansan, kärsi portin ulkopuolella.
13 Niin menkäämme siis hänen tykönsä "ulkopuolelle leirin", hänen pilkkaansa kantaen;
Aina siis tulee olemaan tuo "sisäleiri", jossa nuo fariseusten ja kirjanoppineiden kaltaiset hallitsevat ja vallitsevat väärin.
Ja kun uskova siis kasvaa ja oppii ja ymmärrys lisääntyy, niin silloin on vaan lähdettävä sinne "ulkopuolelle leirin" pilkkaa kantamaan Herran esimerkin mukaan.
On varmaan useitakin Raamatunkohtia, jotka kertovat tästä samasta asiasta, itse muistan hyvin tämän, jonka aikanaan itse sain Herralta omaan tilanteeseeni, kun oli minun aika lähteä sinne "ulkopuolelle leirin".
Joh. 10:9 Minä olen ovi; jos joku minun kauttani menee sisälle, niin hän pelastuu, ja hän on käyvä sisälle ja käyvä ulos ja löytävä laitumen.
Eli minä sain ymmärtää tuon niin, että uudestisyntynyt uskova eli ns. pieni karitsa menee ja elää lampaan lailla ensin lammastarhassa, siis suojassa.
Mutta kun ikää tulee on aika poistua lammastarhasta ja löytää laidun.
Laidun tarkoittaa Hengellistä evästä, eli Elävää Sanaa, jonka uskova saa suoraan Herralta, Pyhän Hengen henkilökohtaisesti avaaman Sanan kautta.
Eli silloin seisotaan jo omilla jaloilla ja saadaan opetus suoraan Herralta, eikä enää vain "sen leirin" opettajilta / vanhemmilta.
Eli se Seurakunta on ollut kuin perhe, mutta sitten tulee aika, jolloin tulee kasvaa aikuiseksi ja perustaa oma "perhe", tai toimia muuten itsenäisesti.
No, tämä on laaja aihealue, tässä vain pieni alustus siihen, mistä minun mielestäni aloituksessa osin oli kyse.
Siis ei kapinointia Jumalaa vastaan, vaan erottautumista ja lähtemisestä "ulkopuolelle leirin", jossa valtaosa yhä uskovista jumittaa, kun eivät ikävä kyllä kasva ja kehity, eiväkä saavuta " täyttä miehuutta".
11 Ja hän antoi muutamat apostoleiksi, toiset profeetoiksi, toiset evankelistoiksi, toiset paimeniksi ja opettajiksi,
12 tehdäkseen pyhät täysin valmiiksi palveluksen työhön, Kristuksen ruumiin rakentamiseen,
13 kunnes me kaikki pääsemme yhteyteen uskossa ja Jumalan Pojan tuntemisessa, täyteen miehuuteen, Kristuksen täyteyden täyden iän määrään,
14 ettemme enää olisi alaikäisiä, jotka ajelehtivat ja joita viskellään kaikissa opintuulissa ja ihmisten arpapelissä ja eksytyksen kavalissa juonissa;
15 vaan että me, totuutta noudattaen rakkaudessa, kaikin tavoin kasvaisimme häneen, joka on pää, Kristus,
16 josta koko ruumis, yhteen liitettynä ja koossa pysyen jokaisen jänteensä avulla, kasvaa rakentuakseen rakkaudessa sen voiman määrän mukaan, mikä kullakin osalla on.- Anonyymi
Hebrealaiskirje:
11:38 he, jotka olivat liian hyviä tälle maailmalle -; he ovat harhailleet erämaissa ja vuorilla ja luolissa ja maakuopissa.
- Anonyymi
Kannattaako tyhmän teeskennellä olevansa jotain muuta?
- Anonyymi
No, ei tuon "luterilaisen" kannattaisi / olisi kannattanut.
Toki moni harhoissaan luulee / kuvittelee olevansa ylen viisasi ja älykäs, vaikka ei todellisuudessa sitä olekkaan.
On näet olemassa todella paljon ihmisiä, joilla on todella vääristynyt kuva omasta itsestään.
Täällä niitä on todella paljon, kaikenlaisia "kirjanoppineita", jotka oikeasti ovat vain sokeita, sokeiden taluttajia ja samaan kuoppaan menevät sitten, ikävä kyllä.
Surullista huomata ja katsoa sitä touhua vierestä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No, ei tuon "luterilaisen" kannattaisi / olisi kannattanut.
Toki moni harhoissaan luulee / kuvittelee olevansa ylen viisasi ja älykäs, vaikka ei todellisuudessa sitä olekkaan.
On näet olemassa todella paljon ihmisiä, joilla on todella vääristynyt kuva omasta itsestään.
Täällä niitä on todella paljon, kaikenlaisia "kirjanoppineita", jotka oikeasti ovat vain sokeita, sokeiden taluttajia ja samaan kuoppaan menevät sitten, ikävä kyllä.
Surullista huomata ja katsoa sitä touhua vierestä.Tämä on totuuden mukainen päätelmä.
- Anonyymi
Näyttelemmekö rehellistä vai olemmeko sitä?
- Anonyymi
Ole rehellinen ja rukoile vilpittömästi.
Linkistä saamme opetusta.
https://jeesuspelastaa.com/- Anonyymi
Rohkeaa erilaisuutta.
- Anonyymi
Ainoa ikävä puoli Weijo Lindroosissa on se, että hän on opeillaan siirtänyt pelastuksen riippuvaikseksi vesikasteesta !
Eli hän ei hyväksy ehtoolliselle siis pyhien yhteiselle aterialle vedellä kastamattomia Jumalan lapsia !
Siten hän väittää uudestisyntyneitä uskovia uskosta osattomiksi !
Paha harhaoppi on siis kyseessä ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ainoa ikävä puoli Weijo Lindroosissa on se, että hän on opeillaan siirtänyt pelastuksen riippuvaikseksi vesikasteesta !
Eli hän ei hyväksy ehtoolliselle siis pyhien yhteiselle aterialle vedellä kastamattomia Jumalan lapsia !
Paha harhaoppi on siis kyseessä !Eli varokaa tuota harhaoppia !!!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paha harhaoppi on siis kyseessä !Miksi valehtelet hänestä? Weijo opettaa aivan raamatullisesti, että kaste kuuluu kaikille uskoon tulleille, ja että ehtoollinen kuuluu kaikille kasteella käyneille uskoville.
https://youtu.be/NSdZ-w6-WfI - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi valehtelet hänestä? Weijo opettaa aivan raamatullisesti, että kaste kuuluu kaikille uskoon tulleille, ja että ehtoollinen kuuluu kaikille kasteella käyneille uskoville.
https://youtu.be/NSdZ-w6-WfIEn ole valehdellut !
Lue kunnolla viestini.
Weijo sanoo, että kastamaton uudestisyntynyt uskova ei ole kelvollinen ehtoolliselle !
Siten hän väittää uudestisyntynyttä uskovaa, uskosta osattomaksi, mikä on ihan pieleen.
Weijon oppi menee siis niin, että "aikuiskaste pelastaa", eikä Hengestä syntyminen ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En ole valehdellut !
Lue kunnolla viestini.
Weijo sanoo, että kastamaton uudestisyntynyt uskova ei ole kelvollinen ehtoolliselle !
Siten hän väittää uudestisyntynyttä uskovaa, uskosta osattomaksi, mikä on ihan pieleen.
Weijon oppi menee siis niin, että "aikuiskaste pelastaa", eikä Hengestä syntyminen !Et näköjään tiedä, mitä hän opettaa. Mutta jokainen voi tutkia asiaa tarkemmin. Mieluiten niin, että otat häneen yhteyttä ja kysyt asioita.
Linkistä löytyy 8. minuutin kasteopetus:
https://youtu.be/3cTqeHjpMaY - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et näköjään tiedä, mitä hän opettaa. Mutta jokainen voi tutkia asiaa tarkemmin. Mieluiten niin, että otat häneen yhteyttä ja kysyt asioita.
Linkistä löytyy 8. minuutin kasteopetus:
https://youtu.be/3cTqeHjpMaYMinä olen ihan käytännössä nähnyt tuon asian !
Joten tiedän todella mistä kirjoitan.
Eli eräässä uskovien kokouksessa Weijo kovaan ääneen sanoi, että jos ei ole kasteella käynyt, ei tule osallistua ehtolliselle !
Siten hän sanoi uudestisyntynyttä uskovaa epäpyhäksi / uskosta osattomaksi !
Vai onko Weijo siis viimeaikoina tehnyt parannuksen ja lopunut tuosta harhaopistaan ?
En ole missään sellaista ilmoitusta lukenut / kuullut. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä olen ihan käytännössä nähnyt tuon asian !
Eli eräässä uskovien kokouksessa Weijo kovaan ääneen sanoi, että jos ei ole kasteella käynyt, ei tule osallistua ehtolliselle !
Vai onko Weijo siis viimeaikoina tehnyt parannuksen ja lopunut tuosta harhaopistaan ?
En ole missään sellaista ilmoitusta lukenut / kuullut.Oikein on opettanut.
"Raamatussa ei ole kastekäskyn antamisen jälkeen yhtäkään opetusta tai esimerkkiä, että joku kastamaton olisi osallistunut ehtoolliseen". Apt. 2:38,41,42. sanoo että parannuksen tehneet ja sen jälkeen kasteella käyneet osallistuivat leivänmurtoon eli ehtoolliseen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oikein on opettanut.
"Raamatussa ei ole kastekäskyn antamisen jälkeen yhtäkään opetusta tai esimerkkiä, että joku kastamaton olisi osallistunut ehtoolliseen". Apt. 2:38,41,42. sanoo että parannuksen tehneet ja sen jälkeen kasteella käyneet osallistuivat leivänmurtoon eli ehtoolliseen.Vositko lukea sitä Raamattuasi edes vähän enemmän ?
Mitä Paavali, joka sai opastuksen suoraan Herralta sanookaan tässä ?
1. Kor. 1:17 Sillä Kristus ei lähettänyt minua kastamaan, vaan evankeliumia julistamaan
Tässä Paavali oikein kiittää Jumalaa siitä, ettei hän ollut kastanut kuin pari juutalaista:
14 Minä kiitän Jumalaa, etten ole kastanut teistä ketään muita kuin Krispuksen ja Gaiuksen,
15 niin ettei kukaan saata sanoa, että te olette minun nimeeni kastetut.
16 Kastoinhan tosin Stefanaankin perhekunnan; sitten en tiedä, olenko ketään muuta kastanut.
Ja apostolin tuli olla esimerkillinen kaikessa toiminnassaan !
Ja Paavali sanoo tuossa, että Herra itse ei lähettänyt häntä kastamaan !
Joten Weijo opettaa väärin ja eksyttää uskovia !
Ihan sinulle tiedoksi se, että vesikaste, siis parannuksen kaste kuului lakiliiton järjestykseen, se ei kuulu uuteen liittoon, eikä sitä vaadittu pakanoilta !
5 Mutta fariseusten lahkosta nousivat muutamat, jotka olivat tulleet uskoon, ja sanoivat: "Heidät on ympärileikattava ja heitä on käskettävä noudattamaan Mooseksen lakia".
6 Niin apostolit ja vanhimmat kokoontuivat tutkimaan tätä asiaa.
7 Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitten teki teidän keskuudessanne sen valinnan, että pakanat minun suustani saisivat kuulla evankeliumin sanan ja tulisivat uskoon.
8 Ja Jumala, sydänten tuntija, todisti heidän puolestansa, antaen heille Pyhän Hengen samoinkuin meillekin.
9 eikä tehnyt mitään erotusta meidän ja heidän kesken, sillä hän puhdisti heidän sydämensä uskolla.
10 Miksi te siis nyt kiusaatte Jumalaa ja tahdotte panna opetuslasten niskaan ikeen, jota eivät meidän isämme emmekä mekään ole jaksaneet kantaa?
11 Mutta me uskomme Herran Jeesuksen armon kautta pelastuvamme, samalla tapaa kuin hekin."
12 Niin koko joukko vaikeni, ja he kuuntelivat Barnabasta ja Paavalia, jotka kertoivat, kuinka suuria tunnustekoja ja ihmeitä Jumala oli tehnyt pakanain keskuudessa heidän kauttansa.
13 Kun he olivat lakanneet puhumasta, lausui Jaakob: "Miehet, veljet, kuulkaa minua!
14 Simeon on kertonut, kuinka Jumala ensi kerran katsoi pakanain puoleen ottaakseen heistä kansan omalle nimellensä.
15 Ja tämän kanssa pitävät yhtä profeettain sanat, sillä näin on kirjoitettu:
16 'Sen jälkeen minä palajan ja pystytän jälleen Daavidin sortuneen majan; minä korjaan sen repeämät ja nostan sen jälleen pystyyn,
17 että jäljelle jääneet ihmiset etsisivät Herraa, ynnä kaikki pakanat, jotka ovat minun nimiini otetut, sanoo Herra, joka tämän tekee,
18 mikä on ollut tunnettua hamasta ikiajoista'.
!!!
19 Sentähden minä olen sitä mieltä, ettei tule rasittaa niitä, jotka pakanuudesta kääntyvät Jumalan puoleen,
20 vaan heille kirjoitettakoon, että heidän pitää karttaman epäjumalien saastuttamaa ja haureutta ja lihaa, josta ei veri ole laskettu, sekä verta.
!!!
28 Sillä Pyhä Henki ja me olemme nähneet hyväksi, ettei teidän päällenne ole pantava enempää kuormaa kuin nämä välttämättömät:
29 että kartatte epäjumalille uhrattua ja verta ja lihaa, josta ei veri ole laskettu, ja haureutta. Jos te näitä vältätte, niin teidän käy hyvin. Jääkää hyvästi!"
30 Niin heidät lähetettiin matkalle, ja he tulivat Antiokiaan; siellä he kutsuivat koolle seurakunnan ja antoivat heille kirjeen.
31 Ja kun he olivat sen lukeneet, iloitsivat he tästä lohdutuksesta
Pakanoilla ei ollut entuudestaan mitään lakiliiton vesikaste traditioita, eikä heiltä sellaisia vaadittu !
Ulkoinen vesikaste oli siis lakiliiton järjestykseen kuulunut ja LAKKAUTETTU vesipeso !
9 Tämä on nykyistä aikaa tarkoittava vertauskuva, ja sen mukaisesti uhrataan lahjoja ja uhreja, jotka eivät kykene tekemään täydelliseksi omassatunnossaan sitä, joka jumalanpalvelusta toimittaa,
10 vaan jotka, niinkuin ruuat ja juomat ja ERILAISET PESOTKIN, ovat AINOASTAAN LIHAN SÄÄNTÖJÄ, jotka ovat voimassa uuden järjestyksen aikaan asti.
Eli olivat voimassa vain uuden järjestyksen aikaan asti, eivät siis enää !
Juutalaisia kastettiin siis lakiliiton järjestyksen mukaan, ja siten he tunnustautuivat uskomaan Jeesukseen.
Ainoat Raamatussa vedellä kastetut olivat Korneliuksen huonekunta, jotka Pietari kastoi ihan turhaan, lakiliiton tottumuksesta, ja siitä hän siis joutui apostolien puhutteluun, sillä eihän lakiliitto ja sen asiat kuuluneet pakanoille, eivät pakanat olleet osallisia lakiliitosta !
Mutta niinhän se on, että kun on opittu kaikki väärin ja uskottu vaan ns. "vanhinten perinnäissääntöjä ", niin eihän siitä opitusta valheesta voida luopua, ei oikein millään.
Ja Weijo siis on mennyt vielä siitäkin yli, eli hän on siirtänyt pelastuksen vesikasteessa tapahtuvaksi !
Siinä on vielä sekin ongelma, että tärkeää ei enää olekkaan henkilökohtainen uskoontulo, eli uudestisyntyminen, vaan se vesikaste !
Siis vähän samaan tapaan, kuin kirkkokuntien "vauvakaste pelastaa" opissa ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä olen ihan käytännössä nähnyt tuon asian !
En ole missään sellaista ilmoitusta lukenut / kuullut.Valtaosa elävässä uskossa olevista pitää edelleen käytäntönä, ettei kastamattomille anneta ehtoollista. Näin on aina ollut käytäntö mm. helluntaiseurakunnissa. Raamattuun pitäytyviä uskovia siis syytät harhaoppisiksi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Valtaosa elävässä uskossa olevista pitää edelleen käytäntönä, ettei kastamattomille anneta ehtoollista. Näin on aina ollut käytäntö mm. helluntaiseurakunnissa. Raamattuun pitäytyviä uskovia siis syytät harhaoppisiksi?
En minä väitä !
Raamattu sen sanoo !
Raamatun selvät sanat eivät ole minun sanojani !
- Anonyymi
Onko hän se tarkoittamasi erilainen?
- Anonyymi
Googlettamalla löytyi:
https://youtu.be/LBYcZl-eZjI - Anonyymi
Miksi te riitelette muiden opetuksista?
Eikö jokainen saa eksyä ihan vapaasti jos niin haluaa?
Pitää pitää huoli OMASTA kulkemisesta.
Eikö Raamattu sano että itse Jumala lähettää eksytyksen, voimakkaan, niin että uskovat valheen.
On seurakunnissa ja maailmassa nykyään miljardi eksytystä. Uutiset huutaa niitä kaikkien syötäväksi.
Pitää pitää huoli OMASTA kulkemisesta.
Valhe eksyttää "jos mahdollista" valitutkin.
Mitä tarkoittaa "jos mahdollista"?
"Jos itse annatte mahdollisuuden"?
"Jos itse niin tykkäätte valheesta, mediasta, uutisista"?
"Annatte itse mahdollisuuden valheelle tulla omaksi totuudeksenne"?- Anonyymi
Nyt olet rakkaudeton !
Uskovan velvollisuus on auttaa eksynyttä veljeä / sisarta takaisin oikealle Tielle.
19 Veljeni, jos joku teistä eksyy totuudesta ja hänet joku palauttaa,
20 niin tietäkää, että joka palauttaa syntisen hänen eksymyksensä tieltä, se pelastaa hänen sielunsa kuolemasta ja peittää syntien paljouden.
Raamattu sanoo jopa näin jyrkästi uskovan velvollisuuden / vastuun :
17 "Ihmislapsi, minä olen asettanut sinut Israelin heimolle vartijaksi. Kun kuulet sanan minun suustani, on sinun varoitettava heitä minun puolestani.
18 Jos minä sanon jumalattomalle: sinun on kuolemalla kuoltava, mutta sinä et häntä varoita etkä puhu varoittaaksesi jumalatonta hänen jumalattomasta tiestänsä, että pelastaisit hänen henkensä, niin jumalaton kuolee synnissänsä, mutta hänen verensä minä vaadin sinun kädestäsi.
19 Mutta jos sinä varoitat jumalatonta ja hän ei käänny jumalattomuudestansa eikä jumalattomalta tieltänsä, niin hän kuolee synnissänsä, mutta sinä olet sielusi pelastanut.
20 Ja jos vanhurskas kääntyy pois vanhurskaudestansa ja tekee vääryyttä ja minä panen kompastuksen hänen eteensä, niin hän kuolee-kun et sinä häntä varoittanut, niin hän synnissänsä kuolee, ja vanhurskautta, jota hän oli harjoittanut, ei muisteta-mutta hänen verensä minä vaadin sinun kädestäsi.
21 Mutta jos sinä vanhurskasta varoitat, ettei vanhurskas tekisi syntiä, ja hän ei tee syntiä, niin hän totisesti saa elää, koska otti varoituksesta vaarin, ja sinä olet sielusi pelastanut."
Joten oletko sinä itse itsekkyydessäsi oikealla asialla nyt, siis Raamatun selvän opetuksen mukaan ??? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt olet rakkaudeton !
Uskovan velvollisuus on auttaa eksynyttä veljeä / sisarta takaisin oikealle Tielle.
19 Veljeni, jos joku teistä eksyy totuudesta ja hänet joku palauttaa,
20 niin tietäkää, että joka palauttaa syntisen hänen eksymyksensä tieltä, se pelastaa hänen sielunsa kuolemasta ja peittää syntien paljouden.
Raamattu sanoo jopa näin jyrkästi uskovan velvollisuuden / vastuun :
17 "Ihmislapsi, minä olen asettanut sinut Israelin heimolle vartijaksi. Kun kuulet sanan minun suustani, on sinun varoitettava heitä minun puolestani.
18 Jos minä sanon jumalattomalle: sinun on kuolemalla kuoltava, mutta sinä et häntä varoita etkä puhu varoittaaksesi jumalatonta hänen jumalattomasta tiestänsä, että pelastaisit hänen henkensä, niin jumalaton kuolee synnissänsä, mutta hänen verensä minä vaadin sinun kädestäsi.
19 Mutta jos sinä varoitat jumalatonta ja hän ei käänny jumalattomuudestansa eikä jumalattomalta tieltänsä, niin hän kuolee synnissänsä, mutta sinä olet sielusi pelastanut.
20 Ja jos vanhurskas kääntyy pois vanhurskaudestansa ja tekee vääryyttä ja minä panen kompastuksen hänen eteensä, niin hän kuolee-kun et sinä häntä varoittanut, niin hän synnissänsä kuolee, ja vanhurskautta, jota hän oli harjoittanut, ei muisteta-mutta hänen verensä minä vaadin sinun kädestäsi.
21 Mutta jos sinä vanhurskasta varoitat, ettei vanhurskas tekisi syntiä, ja hän ei tee syntiä, niin hän totisesti saa elää, koska otti varoituksesta vaarin, ja sinä olet sielusi pelastanut."
Joten oletko sinä itse itsekkyydessäsi oikealla asialla nyt, siis Raamatun selvän opetuksen mukaan ???Noniin, keksit sitten ryhtyä riitelemään minun kanssani.
Onko se auttamista?
Älä turhaan vastaa koska en lue enää tätä ketjua. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Noniin, keksit sitten ryhtyä riitelemään minun kanssani.
Onko se auttamista?
Älä turhaan vastaa koska en lue enää tätä ketjua.Voi hyvä ihmiminnen !
Luitko YHTÄÄN sitätä mittä Jumlan Sano sanoo sinullekin ??? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko se auttamista?
Älä turhaan vastaa koska en lue enää tätä ketjua.En riitele kanssasi !
Mutta !
Ymmärätrkö sinää sen vertaa, että ennen Kornelioksen tapausta etede kukaan apostoleista ei viellä todellakan tiätänyt sittä Totuuus asiaa, että pakanatkin ovat pelastuksesta osallisia !
Joten jokaikinen vedellä kastuttu oli juutalainen !
Siis yhtäään ainoata pakanaa ei siis kastettu helluntaina !!!!!
Vaikkka moni herätysliike uskova niib väittkin VALHEELLISEST! !
Ensimmmäset uudestisyntyneet pakanat olivat siis Raamatun mukaan Korneliuksen huonekutna, ja he olivat se AINOA, jotka turhaan kastetiiin ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko se auttamista?
Älä turhaan vastaa koska en lue enää tätä ketjua.Tajutako sen Totuuden, että ennen Korneliuksen hunekunekuntaa YKSIKÄÄN PAKANA ei olluut tulluut uskoon !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Korneliuksen huonekunta oli se ensimmäinen !
Ja vasta sen tapauksen kautta Pietari ja lopultlta muutkin apostolit ymmärsivät
pelastuksevan kuuluvan myös pakanoille !!!!!
Helluntaina siis ei pelastunut yhden yhtäkääm pakanaa, vaikka teillle mitä valheellisesti väitettäisiinkin !!!!
Tämä on Raamatun Totuus, joka ei pala tulessakaan.
Elii vasta Korneliuksen huonekunta olivat ne ensimmäiset pakanat !!!
-----------------------------------
Tämän vertaa te raukat ette ole Raamatttua /Kirjoituksisia tutkineet !!
Miksi näin ?
- Anonyymi
Mustia villoja tarvitaan seinäpapin talviturkin kauluksiin!
Rippipappi tarvi talvipyöräilyyn kuuman turkin! - Anonyymi
Tiesittekö, että hyvin harva sananopettaja osaa määritellä
MITÄ TARKOITTAA raamatullisuus.
Youtubesta löytyy vastaus:
https://youtu.be/RIvUn9tCw6E- Anonyymi
Totta on näin:
"Se, mikä on Raamatussa, on raamatullista. Mikä ei ole Raamatussa, se ei ole raamatullista."
- Anonyymi
Tämä tuli selväksi. Raamatun opetusten ulkopuolinen kirkko ei ole raamatullinen.
- Anonyymi
Myöskin kaikki pakanuudesta kääntyneet kastettiin Jeesuksen nimeen. Juutalaisia tuli uskoon "kymmenin tuhansin" (Apt. 21:20) ja sen jälkeen alkoi varsinainen pakanalähetys. Ovi pakanoiden uskoon tulemiseksi sai lopulta aikaan kristinuskon leviämisen maailman suurimmaksi uskonnoksi. Sitä se on edelleen. Mutta taas on alkanut juutalaisten uskoon tuleminen. Israelissa heitä on jo suuret joukot.
- Anonyymi
Noo se on Mustalammas täällä.
Tulkaa epäuskoiset järkiinne, uskohan meni jo, että sinnehän ei ole paluuta.
Niin kuin lapsi viimein kertoo vanhemmilleen tietävänsä kuka se Joulupukki on.
No ei mulla nyt muuta. - Anonyymi
Jos kaikki poistetaan mitä, ei opeteta Raamatussa, niin kaikki uskontokunnat pitää silloin poistaa uskovien elämästä.
Vai opettaako Raamattu sinut kuulumaan helluntaikirkkoon? - Anonyymi
Herätyskokous
SINUA VARTEN! - Anonyymi
Kyllä nyt heräsi. Niin monimuotoista tuo asia tässä on ollut.
- Anonyymi
Sinut on kutsuttu elämään Pyhän Sanan neuvoissa.
"Mutta haureutta ja minkäänlaista saastaisuutta tai ahneutta älköön edes mainittako teidän keskuudessanne, eihän se sovi pyhille, ei myöskään rivoutta, typerää puhetta tai ilveilyä, jotka ovat sopimattomia, vaan pikemminkin kiitosta. Tehän tiedätte hyvin, ettei yhdelläkään haureellisella eikä saastaisella ole perintöosaa Kristuksen ja Jumalan valtakunnassa, ei myöskään ahneella, sillä hän on epäjumalanpalvelija." Efes. 5:3-5.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️871853Perusmuotoiset TV-lähetykset loppu
Nyt sanoo useiden HD-muotoistenkin kanavien kohdalla äly-TV, ettei kanava ole käytössä, haluatko poistaa sen? Kanavia1471312YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua
Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä681141- 651002
Hyvin. Ikävää nainen,
Että vainoat ja stalkkaat miestäni.onko tarkoituksesi ehkä saada meidät eroamaan?no,siinä et tule onnistumaan82931Uskomaton tekninen vaaliliitto poimii rusinoita pullasta
Korni näytösesitelmä menossa kaupunginvaltuustossa. Juhlia ei ole kokouksista tiedossa muilla, kuin monipuolue paikalli86858Martina lähdössä Ibizalle
Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.128840Linnasuolla poliisi operaatio
Kamalaa menoa taas meidän ihanassa kaupungissa. https://www.uutisvuoksi.fi/paikalliset/864606029836Katsoin mies itseäni rehellisesti peiliin
Ja pakko on myöntää, että rupsahtanut olen 😆. Niin se ikä saavuttaa meidät kaikki.47827- 57810