Järjen käyttöä ja harkintaa.

Anonyymi-ap

Olen ymmärtänyt, että tämän kauden viimeisessä valtuuston kokouksessa ob käsittelyssä Hautalammen kaivosalueen asemakaava. Valtuutetut ovat paljon vartijana, kun he toivottavasti kaavan hyväksyvät. Toivottavasti kaavaan sisältyvä lupa myös velvoittaa suorittamaan yhteisölle kohtuulliset korvaukset eri toiminnoista ja ennen kaikkea jälkien siivoamisen sitten joskus.
Hanketta ei tule kelvottomana hylätä, vihreä valo on sytytettävä hankkeelle.

10

573

Vastaukset 10

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Järjen käyttö ja lain valvontavastuu on oltava selvillä. Paskat on siivottava lain mukaan firman itse, ei veronmaksajien niin kuin yleensä tuppaa käymään.

Itse olen kaivosta vastaan, siitä ei meille eikä valtiolle juuri hyötyä ole. Esimerkkinä Norja ja öljytulot jotka jäävät omaan maahan, rikkaus jolla Norja lienee Euroopan velattomin valtio. Suomen pitäisi jalostaa malmi itse ja myydä kovaan hintaan maailmalle.

Kaivannaiset toki menevät lähes ilmaiseksi maailmalle, työntekijät ovat reppumiehiä ympäri maan.. Meille jää asuntojen vuokraus ja siitä saatavat korvaukset, kauppojen myymät ruuat ja tarvikkeet niistä saatu myyntitulo..

https://finlex.fi/fi/lainsaadanto/2011/621

• Anonyymi

Maksoiko suurin paskoja, Outokumpu Oy?
      Siivosiko paikat?
      Puhdistiko vedet?
      Peittikö louhokset?
      Pitikö Tornin kunnossa?
      Korjaako kadun pätkät, kun myrkkyhiekat asfaltin alla?
      Jne.

• Anonyymi

Outokumpu oy on hyvä esimerkki jollaisia on syntynyt ympäri maan. Moni firma on ulkomaista alkuperää joten ne paskat välittää Suomen luonnosta..

Suomen kaivoslait ovat kehitysmaatasoisia, mineraaleja saa kaivaa huoletta maksamalla olemattoman kaivosveron..
        Suomi olisi rikas valtio mikäli malmit jalostettaisiin omassa maassa ja myytäisiin kalliilla ulkomaille..

• Anonyymi

Suomesta ei löydy niin rikkaita firmoja että voisivat kaivoksen perustaa. Lainsäädäntö ja esim luvat estää sen. Turha verrata 50 vuotta sitten tapahtunutta ympäristön saastumista tämän päivän kaivostoimintaan. Enää ei samoja menetelmiä ja myrkkyjä ole olemassakaan .

• Anonyymi

Niinpä.. Siivottomaan kuntoon usein jää kaivosmestat..

Kaivoslailla pitäisi turvata Suomen valtiolle isompi osuus kaivannaisten tuotosta, ei näin kuin nykyään annamme kaiken lähes ilmaiseksi..

Tyhjästä läksi aikoinaan Outokumpu OY.kin, vaurastui kaivostoiminnalla ja läksi jalostamaan rautaa.. Samaan tapaan voi nousta uusikin kaivosfirma, rahoittajat taakse ja töihin...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niinpä.. Siivottomaan kuntoon usein jää kaivosmestat..

Kaivoslailla pitäisi turvata Suomen valtiolle isompi osuus kaivannaisten tuotosta, ei näin kuin nykyään annamme kaiken lähes ilmaiseksi..

Tyhjästä läksi aikoinaan Outokumpu OY.kin, vaurastui kaivostoiminnalla ja läksi jalostamaan rautaa.. Samaan tapaan voi nousta uusikin kaivosfirma, rahoittajat taakse ja töihin...

Tyhjästä läksi Hatrikaiset ,Laakkoset ja Bromannitkin. Ei onnistu nykypäivänä enää ainakaan Suomessa ja vielä vähemmän kaivos alalla.

• Anonyymi

Rahat vievät paskat jättää nää hurrien omistamat yhtiöt
      Ois kaivattu kobolttia akkui tse nyt menee ruotsiin. Kesällä kun kenttää avataan alkaa karmea haju

• Anonyymi

Parempi vaikka ruotsalainen kun joku suomi Pekka Perä niillä ei heti kaadu Valtion niskaan firma kun pikku ongelma tulee. Suomessa ei ole pääomia tuollaiseen toimintaan.

• Anonyymi

Kun Outokumpu Oy aloitti louhinnan Kuusjärvellä, paikkakunnan nimi muutettiin Kaivosyhtiön nimeksi. Sen verran "rähmällään" oli sen ajan päättäjät ko. yhtiötä kohtaan.
      Nyt täytyis tehdä samoin.
      Tällöin paskoja yhtiön nimi häviäisi "saastuttamasta" aluettamme, jo nimelläänkin, puhumattakaan maiden ja vesistöjen pilaajana.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hallituksen järjestämä spektaakkeli tuo vessanpyttykeissi

Että olisi kymmenien kansanedustajien kodeissa käyty ihan tuosta vaan, eikä kukaan kansanedustaja kerro niin käyneen, va
      Maailman menoa
      328
      1311
    2. Sysmän "ilon päivä"

Ja taas palaa hirveä määrä verorahoja, ihan turhaan soopaan. Eikö nämä jotka kuntapolitiikassa valittavat ja tuhoaa vaan
      Sysmä
      74
      909
    3. Uskon, että saataisiin kaikki selvitettyä

Mutta yhteys on jäissä, minä olen jäässä, enkä osaa tai uskalla enää lähestyä. Se vaan on niin. Naiselta Jos ei ole hyvä
      Ikävä
      61
      813
    4. Pakko myöntää mies

En mä aina ihan rehellinen sulle ollut
      Ikävä
      120
      683
    5. Riitastako pelastaja

Riitta jätti hakemuksen. Hyvä niin. On ainakin yksi mistä ottaa. Pertsa ei taida aikuistua koskaan ja Pekka hoiteli silt
      Kemijärvi
      43
      680
    6. Joka ilta mietin

sua❤️Mitä teet, missä meet? Kaipaatko yhtään? Yön tullen toivotan mielessäni sulle hyvää yötä ja aamuisin huomenet. Joka
      Ikävä
      38
      672
    7. Timo Vornanen.

On siinäkin yksi täystampio. Eipä ihme, että persukannattajat sen eduskuntaan äänestikin.
      Maailman menoa
      54
      640
    8. Mikä kaivatullesi

On tärkeintä elämässään?
      Ikävä
      49
      638
    9. mielikuva

Mitä luulet hänen ajattelevan sinusta?
      Ikävä
      50
      606
    10. Luottamus

Luotan vain siihen mitä tapahtuu IRL. Anonyymipalstan vihjailut eivät merkitse minulle mitään.
      Ikävä
      95
      552
    11. 45
      537
    12. 32
      521
    13. Kadutko mies sitä miten reagoit?

..siihen sotkuun, jonka jälkeen mikään ei ole ollut kuin ennen. 🥺
      Ikävä
      48
      515
    14. Tässä ovat Elämäni biisi -vieraat lauantai 3.10. - Yksi vieras on todellinen suomalaisten suosikki

Jos menisit Elämäni biisiin, mikä olisi elämäsi biisi ja miksi? Elämäni biisi tulee suorana lähetyksenä Tampereelta. K
      Viihde ja kulttuuri
      9
      506
    15. Kylypylä mätänee

Kuka sotki uimaaltaan bakteereilla
      Suomussalmi
      23
      490
    16. Millaisen talvitakin haluaisit?

Talveen vielä aikaa, mutta talvitakit tulleet kauppoihin. Millainen olisi unelmiesi talvitakki? Itse tykkäisin jostain
      Sinkut
      84
      485
    17. En voi kertoa meistä kenellekään

Minulla on ikävä sinua mies.. Oon yrittänyt taas unohtaa, mutta silti tulet mieleeni lähes päivittäin. Eihän meitä voi o
      Ikävä
      31
      460
    18. Olisitko nainen ihan nolona

Jos et saisikaan sitä nousemaan...
      Sinkut
      79
      447
    19. Onko kahvila Retro samalla pub???

Netin mukaan anniskeluoikeudet. Käykö tuolla kaljoitteluporukkaa? Onko iltaviihdettä? Olen muuttamassa marraskuussa Kuhm
      Kuhmo
      8
      447
    20. Iivari esittää poliisin tutkintaa

Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivari on pannu ison pyörän liikkeelle. Entinen Kemijärven historian lyhimmän kaupunginj
      Kemijärvi
      21
      421
    Aihe