Onneton M-pankki, tyhmäkin vielä?

.

M-pankki sanoo "tuolla alhaalla" tohkeissaan:

"...Maanviljelijät saavat minun puolesta ansaita niin paljon kuin ikinä kykenevät, jos systeemi perustuu siihen, että minä kuluttajana voi kaupassa päättää, millä hinnalla ja missäpäin tuotettua ruokaa voin ostaa ja ettei minun veroeuroillani ole estetty elintarvikealan tervettä kilpailua kuten tähän asti on tehty...."

Veijari ei joko ymmärrä koko asiasta sen laajemmin kuiin sika hopealusikasat, tai sitten hän vain veetuilee veetuilun halustaan asiasta riippumatta:

JOS elintaveikeitten tuotantoa ja jalostusta ei tuetteisi, niin M-pankki maksaisi esim:

maitolitrastaan nykyisen

noin 0.70 e. asemasta
noin 2.5 e.

Jos ei periaate-veetuilija tästä jo ymmärrä jutun juonta niin ei sitten mistään muutestakaan.

Seppo Hietanen
"keirmäki st"
CITY-Keskusta

.

6

367

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Voi olla, että olen tyhmä, mutta en kuitenkaan läheskään niin tyhmä kuin sinä. Siinä meillä ei ole pieni ero, vaan suuri. Onneton voin olla muiden silmissä, oman näkemykseni mukaan olen suhteellisen hyväosainen ja onnellinen.

Kerimäen maitolitraesimerkin mukaan maataloustuen osuus maidonhinnasta on siis 72 %. Itse olen luullut sen olevan korkeintaan noin puolet. Olletikin kerimäki puhuu kaupassa maksettavasta kuluttajahinnasta. En kyllä ihan ymmärrä, mitä väliä silläkään sitten olisi, jos hinta nousisi 2,5 euroon. Sehän tarkoittaisi vain sitä, että maksaisin tuon verran vähemmän veroja kulutettua maitolitraa kohden. Nyt saan maksaa niidenkin maidoista osan, jotka juovat sitä enemmän. Itse voisin siirtyä täysin vesilinjalle ja naukata ruuan kanssa vaikka lasillisen hyvää viiniä.

On hyvä, että kerimäki kirjoittelee näitä kommenttejaan. se juuri osoittaa, kuinka paljon häneltä on pallo hukassa asiassa kuin asiassa. Varmaan se johtuu siitä, että hän on minuakin vielä moninkerroin tyhmempi, ehkä onnetonkin raukka.

• ;-)

maitolitran tukiaiset ja suorankulman toisiinsa. Myös lasolin prosentit on lähellä.

• Joko et halua tai sitten etä älyä asian yksinkertaista ydintä. Huoli typeryydestäsi on sinun, ei muitten.

Jos kansalainen vain vähänkään haluaa, on tukiaisista ja niitten jakautumasta saatavilla yllin kyllin tietoa.

Seppo Hietanen

• CITY.-Keskusta kirjoitti:

Joko et halua tai sitten etä älyä asian yksinkertaista ydintä. Huoli typeryydestäsi on sinun, ei muitten.

Jos kansalainen vain vähänkään haluaa, on tukiaisista ja niitten jakautumasta saatavilla yllin kyllin tietoa.

Seppo Hietanen

Minä olen lukenut valtion talousarviosta ja tilinpäätöstiedoista tukien määristä. Onko tiedossasi jotain salaista tukea senkin lisäksi.

• Bill Smith

Nimim. Mielipidepankki tutkii tilastoja vain löytääkseen kuteja kepukaunapyssyynsä.

-Aika niljake mieheksi. Hyi!

• neutraalitarkkailija

Mikä helvetti näillä ihmisillä on kohtuuhintaisia suomalaisia elintarvikkeita vastaan.

Ei se ole Mielialapankin kukkarosta pois sen enempää kuin muutkaan tukiaiset, joita Tekesien ja muiden lelupellelaatikoiden kautta syydetään.

M-Pankki, tästä puhuttiin paljon jo pari viikkoa sitten. Ota lusikka kauniiseen kouraan ja muodosta itsellesi kokonaiskäsitys valtion verovarojen, ja eu-tukiaisten allokaatioista.

Ryhdy sitten vertailemaan eri tuotannonaloihin, hankkeisiin, etc. investoitujen veromarkkojen kustannustehokkuutta, sekä priorisoi omien arvojesi mukaan arvokkaat tukimuodot vähemmän arvokkaista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. No nytkö tuli lähtö Orpolle?

Pieniä oli Marinin aamupalasilakat joulukaloiksi vrt. Orpon 35 miljoonan euron kähmintä johonkin Vapaavuoren urheiluhall
      Maailman menoa
      246
      2179
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

Missä meni pieleen?
      Ikävä
      190
      1655
    3. Kauhavan häiriköijistä

Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      47
      1309
    4. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      50
      1025
    5. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      41
      826
    6. Auto ajoi päälle?

Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      14
      800
    7. Miksi Lapset kiusaa yöllä

Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä
      Kauhava
      31
      780
    8. Sama ransetti taas!

Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver
      Hyrynsalmi
      21
      760
    9. Viimeinen lankafest

Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .
      Puolanka
      25
      756
    10. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      647
    Aihe