Mistä ihmiset löytää työtä?

Anonyymi-ap

Työ on tärkeää että saa palkkaa ja voi maksaa laskut että ostaa ruokaa.

49

285

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Työtä löytyy varsin helposti ihan kysymällä firmoista ja vaikka valtion virastoista.

Voi myös ryhtyä yrittäjäksi, kun löytää sopivan "markkinaraon" ja pistää siihen yrityksen pystyyn tai alkaa kevytyrittäjäksi. Taannoin lankoni jäi työttömäksi suuresta julkisuuttakin saaneesta kaivosfirmasta ja alkoi sen jälkeen kevytyrittäjäksi, töitä on riittänyt ja riittää niin kauan, kuin hän haluaa tehdä!

Omalla kohdallani töitä on ollut enempi mitä olen voinut tehdä. Olen jo virallisesti eläkkeellä, mutta töitä riittää niin kauan, kuin haluan tehdä.

Kyllä tekevälle töitä löytyy!

• Anonyymi

Älä viitsi tulla tänne kertoilemaan jotain esihistoriallisia juttuja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Älä viitsi tulla tänne kertoilemaan jotain esihistoriallisia juttuja.

Ei tuossa ollut mitään esihistoriallista.

• Anonyymi

Miten sitä nyt löytyy helposti kun työttömyys senkun nousee ja nouseee?? Eihän sitä löytynyt ennenkään kun työttömyys oli hyvin pientä?????
        Ei kannata heittää ilmasta ajatuksia joilla ei ole todellisuuspohjaa!!!

Sinä taas puhut omista asioita, mutta KUN TÄLLÄ KUKAAN EI OLE SINÄ, EMME OLE niitä toistemme kopioita.

Sinä voit olla täysin terve ihminen joku taas ei ole, jollain on iso perhe jollaine i.... olemme erilaisia, ymmärrätkö????
        Tyydy sinä vaan niihin 9 e pvkorvausrahoihin, kaikki ei, jotka arvostaa itseään ja joilla on perhe elätettävänä. Kun sinä asut äitisi nurkissa ja syöt ja asut siellä ja saat äidiltä vielä taskurahaa viinaan, niin elthän sinä, kaikkki ei ole kuin SINÄ.

"Minullakin on kesämökki, on iso huvipursi, on neljä autoa ja iso omakotitalo,,, miksi sinulla ei ole, ihan helposti saa kun ostelee vaan. Kyllä kaikille on kaikkea kunhan vaan ostelee!!! Vai mitä?????"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miten sitä nyt löytyy helposti kun työttömyys senkun nousee ja nouseee?? Eihän sitä löytynyt ennenkään kun työttömyys oli hyvin pientä?????
        Ei kannata heittää ilmasta ajatuksia joilla ei ole todellisuuspohjaa!!!

Sinä taas puhut omista asioita, mutta KUN TÄLLÄ KUKAAN EI OLE SINÄ, EMME OLE niitä toistemme kopioita.

Sinä voit olla täysin terve ihminen joku taas ei ole, jollain on iso perhe jollaine i.... olemme erilaisia, ymmärrätkö????
        Tyydy sinä vaan niihin 9 e pvkorvausrahoihin, kaikki ei, jotka arvostaa itseään ja joilla on perhe elätettävänä. Kun sinä asut äitisi nurkissa ja syöt ja asut siellä ja saat äidiltä vielä taskurahaa viinaan, niin elthän sinä, kaikkki ei ole kuin SINÄ.

"Minullakin on kesämökki, on iso huvipursi, on neljä autoa ja iso omakotitalo,,, miksi sinulla ei ole, ihan helposti saa kun ostelee vaan. Kyllä kaikille on kaikkea kunhan vaan ostelee!!! Vai mitä?????"

Useimmat ovat töitä löytäneet - ei se kovin vaikeaa voi olla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin mitä nyt 400.000 tuhatta työtöntä kun mukaan lasketaan turhilla kurseilla olijat ja 9€/päivä orjat

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin mitä nyt 400.000 tuhatta työtöntä kun mukaan lasketaan turhilla kurseilla olijat ja 9€/päivä orjat

Ja töitä on löytänyt pari miljoonaa ihmistä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

NE JOILLA ON DUUNIA OVAT OLLEET SIELLÄ VUOSIKYMMENIÄ!!!
        Ei kukaan enää saa tänäpäivänä vakitöitä jos ollenkaan minkäänalista duunia, halpishommia, ja noita joita itse sinä teet 9 e päivärahahommia...

Palkkatöitä ei ole enää kuin harvoilla.

Jutellahan voi mistä vaan, ja kertoa päivänsatuja... mutta todellisuus on toinen. Ilmeisesti olet niitä jotka uskoo valhetelija orpoon.... sehän nyt puhuu potaskaa työkseen!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aika kauhea tuo työttömien määrä niin kehtaatkin tulla ulisemaan että ei se töiden löytyminen ole vaikeaa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

400.000 tuhatta työtöntä ja noin 50.000 avointa työpaikkaa joista monet puhelinmyyntiä josta saa palkaksi jopa 0€ päivässä kun et saa myytyä mitään.Ei ole kaikille töitä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

400.000 tuhatta työtöntä ja noin 50.000 avointa työpaikkaa joista monet puhelinmyyntiä josta saa palkaksi jopa 0€ päivässä kun et saa myytyä mitään.Ei ole kaikille töitä

Kaikki avoimet työpaikat eivät ole työkkärin sivuilla. Ja se noin 50000 on määrä tietyllä ajan hetkellä, koko vuoden aikana aikana avoimia työpaikkoja on satoja tuhansia sielläkin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aika kauhea tuo työttömien määrä niin kehtaatkin tulla ulisemaan että ei se töiden löytyminen ole vaikeaa

Niin on, Orpo ja purra syyllisiä siihen että lopettaa kaikki työpaikat.

• Anonyymi

TEKEMISTÄ KYLLÄ ON MUTTEI TÖITÄ.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin on, Orpo ja purra syyllisiä siihen että lopettaa kaikki työpaikat.

Työhaluttomuus kasvanut viime aikoina ihmisillä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Työhaluttomuus kasvanut viime aikoina ihmisillä.

Palkanmaksu halutomuus on kasvanut joka on ollut korkee aina, mutta kasvaa edelleen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Palkanmaksu halutomuus on kasvanut joka on ollut korkee aina, mutta kasvaa edelleen.

Useimmat ovat palkanmaksajan löytäneet. Jos ei löydä, niin lienee heitä huonompi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

519000 oli luku jossain

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei kukaan enää saa tänäpäivänä vakitöitä jos ollenkaan minkäänalista duunia, halpishommia, ja noita joita itse sinä teet 9 e päivärahahommia...

Jutellahan voi mistä vaan, ja kertoa päivänsatuja... mutta todellisuus on toinen. Ilmeisesti olet niitä jotka uskoo valhetelija orpoon.... sehän nyt puhuu potaskaa työkseen!

Minä en todellakaan tee mitään 9€/päivä juttuja, kyllä minulla on ihan oikeita töitä tarjottu, joista maksetaan kunnolla ja töitä on! Vaikka olen virallisesti eläkkeellä, niin eihän minua edes kosketa ne 9€/päivä työkokeilut ja kuntouttavat.

Ja töitä minulla riittää niin pitkään, kun vain haluan tehdä ja sitä jää kyllä seuraavillekin. Juuri juttelin kaverini kanssa, joka on minua 9 vuotta vanhempi ja hän myös vielä tekee töitä, vaikka jo ollut minua pidempään virallisesti vanhuuseläkkeellä. Kyllä tekijöille töitä riittää ja niitä tarjotaan enempi, mitä ehtii edes tekemään.

Näistä virallisista työttömistä suurin osa on sellaisia, että monikaan heistä ei edes lähtisi töihin, jos huomenissa ilmoitettaisiin kaikille heistä olevan töitä. On tämäkin nähty, että osa vieroksuu töitä (siis ihan kantasuomalainen), kun tekemättä mitään saa rahaa, niin ei työt kiinnosta.

Oma lukunsa on sitten täysin mahdottomat tapaukset, joita kukaan työnantaja ei suin surminkaan ota töihin, näiden oikea paikka olisi työkyvyttömyyseläke taikka joku hoitolaitos. Tämä on on tosi törkeää, että monen asteisia kehitysvammaisia kierrätetään työttöminä ja työnantajien riesana koeajoilla. Osa näistä on suorastaan käveleviä katastrofeja, takavuosina puhuttiin "yhden oven sovittajista", joita tuli takaisin Suomeen Volvon tehtailta. Useimpien työtodistuksissa luki mainita; soveltuu sarjatyöhön. Työtodistukseen kun ei saa laittaa mitään negatiivista, niin tämä lause kertoo täydestä apinasta, joka osaa poistaa linjalta (mahdollisesti) viallisen suklaan taikka keksin.

Olen itse suorittanut mm. luokkahitsaukset, käynyt tiettyjen myrkyllisten aineiden koulutukset ja pitänyt ne ajan tasalla, saanut kaupallista koulutusta ja olin konttoriopistossa opiskelemassa. Ei ole ollut mitään vaikeutta työllistyä! Nykyään teen mm. kirjanpitoja ja veroilmoituksia, sekä erilaisia kiinteistöihin liittyviä töitä. Joskus heitän jonkun keikan hitsarina, jos tarvitaan pätevämpää hitsaria, että saumat pitää. Käyn myös joskus tekemässä torjunta-aineilla ruiskutuksia, jos sellaista keikkaan pukkaa, koska niihin pitää olla pätevyys. Viime vuonna olin erään siltatyömaan valvonnassa mukana, koska kyseessä oli Ely-keskuksen rahoittama hanke.

Ei nämä hommat ole maailmasta mihinkään hävinneet, jonkun niitäkin on tehtävä!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vuosikymmeniä? Meillä on aika paljon parikymppisiäkin työntekijöitä - meinaat, että ovat olleet meillä jo vuosikymmeniä töissä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eli työttömyysprosentti on noin 20%. Sekin valehdellaan. Lasketaan kai koko väestön määrästä vauvasta vaariin, kun pitäisi laskea työttömät työnhakijat plus työläiset ja siitä sitten prosentit.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eli työttömyysprosentti on noin 20%. Sekin valehdellaan. Lasketaan kai koko väestön määrästä vauvasta vaariin, kun pitäisi laskea työttömät työnhakijat plus työläiset ja siitä sitten prosentit.

Sinulla on ihan omat kaavat. Mutta sinun arvailullasikin päädytään siihen, että on neljä kertaa helpompi löytää töitä, kuin olla löytämättä.

• Anonyymi

Mielenkiintoista sinänsä että esim. viimeistä työministeri Satosta ei kiinnostanut lainkaan mistä ihmiset saa töitä. Kurjisti kyllä heidän asemaansa hartiavoimin.

• Anonyymi

Kokoomus tekee nyt kunnolla leikkauksia köyhille ja siirtävät rahat rikkaille ja sitähän he ovat aina halunneet

• Anonyymi

Puhelinmyyjäksi voi mennä. Töitä sillä alalla niin paljon kun jaksaa tehä

• Anonyymi

Juu ja metsään voi mennä kerään käpyjä ja risjuja, siellä on duunia vaikka kuinka!!!!! Katujakin voi laksata ja talvisin luoda lumia ihan oma aloitteisesti, ne ei lopu työt siellä.

Haluutko sinä että sinulle puhelinmyyjät soittelee sata kertaa pivässä? N jos sinä teet samaa hommaa niin kyllä sinä varmaan haluut.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juu ja metsään voi mennä kerään käpyjä ja risjuja, siellä on duunia vaikka kuinka!!!!! Katujakin voi laksata ja talvisin luoda lumia ihan oma aloitteisesti, ne ei lopu työt siellä.

Haluutko sinä että sinulle puhelinmyyjät soittelee sata kertaa pivässä? N jos sinä teet samaa hommaa niin kyllä sinä varmaan haluut.

Eli töitä löytyy, mutta eivät kelpaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eli töitä löytyy, mutta eivät kelpaa.

Miksi tekisin, muuthan haluu tehdä!!! Jokainen kuule saa tehdä ihan mitä itte haluu. Mie nautin omasta olosta, ja oottelen vaan kun rahaa tuleee... mie leikin et oon teidän työnantaja, ja työ tette ja vaan oottelen rahaa. Eiksookki kätevää? Sinustakin on hyvä asia.

• Anonyymi

Niin ja jos et saa mitään myytyä niin palkka on tasan 0€.Et varmasti menisi itsekkään

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi tekisin, muuthan haluu tehdä!!! Jokainen kuule saa tehdä ihan mitä itte haluu. Mie nautin omasta olosta, ja oottelen vaan kun rahaa tuleee... mie leikin et oon teidän työnantaja, ja työ tette ja vaan oottelen rahaa. Eiksookki kätevää? Sinustakin on hyvä asia.

Eli työttömyys on hyvä asia.

• Anonyymi

Marjatiloilla on työpaikkoja. Metsämarjoja ja sieniäkin keräämällä pääsee ansioihin, eikä tarvitse sen kummempaa ammattitaitoa.
      Ulkomaalaisia marjanpoimijoita tuotetaan monesta maasta, ja huomasin erään koulun pihalla jo runsaasti Ukrainasta tulleita, jotka vuosittain asustavat lakkautettua koulua, ja käyvät tienaamassa lähiseutujen marjatiloilla. Istutusta, muovien laittoa, ja monenlaista työtä siellä on ennen marjojen kypsymistäkin.

• Anonyymi

Eivät ota suomalaisia töihin.Oli vapaita paikkoja kun oli koronapandemia päällä ja ilmoittivat etteivät ota suomalaisia

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eivät ota suomalaisia töihin.Oli vapaita paikkoja kun oli koronapandemia päällä ja ilmoittivat etteivät ota suomalaisia

Niin. Suomalainen kun osaisi vaatia oikeuksiaan!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin. Suomalainen kun osaisi vaatia oikeuksiaan!

Paikallisella torilla viime kesänä kauppa näkyi käyvän, kun ukrainalaiset myivät ketavahveroita, puolukoita, mustikoita... ja mitä kaikkea heillä olikaan. Verotonta tuloa, mutta joutuuhan siinä selkä koville, ja se ei suomalaisille, etenkään nuorille sovi.
        Vanhuksia metsässä näkee nauttivan luonnosta, ja eväistä, mutta jaksavat kerätä lähinnä itselleen.

• Anonyymi

Sinne ilmaistöohin, marjatiloila on huono maine palkanmaksuissa ja vapaa aikojen pidossa, joten ein suosittele.
        Monet on marjoille allergisia joten kuka ottaa töihin jos marjat sairastuttaa tai pahimmassa tapauksessa menetyy töpaikoilla.

Ehei, kunnon työtä, rehellistä työtä ja palkkaa työstä pitää saada. Kerätkööt marjat ja ttit ne jotka ne on keksinytkin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinne ilmaistöohin, marjatiloila on huono maine palkanmaksuissa ja vapaa aikojen pidossa, joten ein suosittele.
        Monet on marjoille allergisia joten kuka ottaa töihin jos marjat sairastuttaa tai pahimmassa tapauksessa menetyy töpaikoilla.

Ehei, kunnon työtä, rehellistä työtä ja palkkaa työstä pitää saada. Kerätkööt marjat ja ttit ne jotka ne on keksinytkin.

Okei, eli yksi syy korkeaan työttömyysasteeseen on marja-allergia. Lisää muita tekosyitä? Myöntäkää vaan, että työnteko ei kiinnostaa korkean sosiaaliturvan takia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Okei, eli yksi syy korkeaan työttömyysasteeseen on marja-allergia. Lisää muita tekosyitä? Myöntäkää vaan, että työnteko ei kiinnostaa korkean sosiaaliturvan takia.

Ei tarvi tekosyitä. Työ ei vaan ole kaikkia varten. Minusta ainakin on ihanaa herätä sillon kun haluaa ja tehdä pivässä mitä itse haluaa, tai olla tekemättä. On ihanaa olla oman elämän herratar. No ei työ kiinnosta, kelasta saa tosi hyvin rahaa ja muista kirppikset, niillä tienaa verotonta hyvin.
        Hullu paljon töitä tekee, viisas pääsee vähemmällä. Työnteolla.

• Anonyymi

Niinpä,mutta nykyään ihmiset pakotetaan 9€/päivä "töihin" pakolla ja uhkailemalla

• Anonyymi

Pakolaisilla pitää olla hyvä sosiaaliedut, siksi oma kansa pakkotöihin.

• Anonyymi

Laittaisitko linkin siihen 9€/päivä työpaikkaan niin haen siihen.

• Anonyymi

Ei ole, vapaa aika on kaikisa tärekin. Ite en töihin lähtisi, onneks ei tarvikkaan. Aika menisi hukkkaan orjailemassa, tykkään tehdä mitä haluan.

• Anonyymi

Kuntouttaviin töihin sinut olis laitettava lorvimasta.

• Anonyymi

Meillä on kuntosali kotona, mutten käytä sitä, en ole sellainen ihminen joka tuhlaa aikaansa kuntosalilla.
        Ei ole aikaa. Kauheeta miten katkera olet, ja mielenvikainen, kannattaako tuollainen käytös? Noh, kysele taas apua kun tarvit, meitä on täällä jotka otamme kopin kun sua kovin ahdistaa.

Kuntoile sinä, mutta epäilen ettet sinä pysty siihenkään. Osta harppu se auttaa sinua poistamaan solmut sielustasi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Meillä on kuntosali kotona, mutten käytä sitä, en ole sellainen ihminen joka tuhlaa aikaansa kuntosalilla.
        Ei ole aikaa. Kauheeta miten katkera olet, ja mielenvikainen, kannattaako tuollainen käytös? Noh, kysele taas apua kun tarvit, meitä on täällä jotka otamme kopin kun sua kovin ahdistaa.

Kuntoile sinä, mutta epäilen ettet sinä pysty siihenkään. Osta harppu se auttaa sinua poistamaan solmut sielustasi.

Osta harppu? Mitä minä sinulla tekisin?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Osta harppu? Mitä minä sinulla tekisin?

Voitas alkaa soittaa yhdessä ja pitää konsertteja. Minä soitan flyygeliä tai vilua ja sinä harppua. Ois muuten hyvä kombo.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voitas alkaa soittaa yhdessä ja pitää konsertteja. Minä soitan flyygeliä tai vilua ja sinä harppua. Ois muuten hyvä kombo.

Soitat vilua?

• Anonyymi

Tällä hetkellä esim. sairaanhoitajille on avoinna 661 työpaikkaa. Peruspalkka vastaanottotyöstä oli eräässä ilmoituksessa
      "Tehtäväkohtaisen palkkauksen 2 903,18 €/kk."
      Tuon lisäksi voi saada kokemuslisää ja vuorotyölisää.
      Veroihin menee elämäntilanteesta riippuen korkeintaan kolmannes joten käteen jää sairaanhoitajan työstä noin 2000e. Kyllä sillä toimeen tulee.

• Anonyymi

No kerroppa muistakin ammateista noita tietoja kun hyvin olet perillä. Miten kaupanmyyjät, siivoojat, lastenhoitajat....????? Miten heidän työt ja palkkaukset riitää...???

• Anonyymi

Kerran hain lääkärin virkaa muten päässy , kun ei ole terveydenhuolto koulutusta, tosi kurja kun en päässy.
        Sitten hain palopäällikön virkaa, en päässy siihenkään. Ei valitettavasti sovi kaikille , joten en pääse saiaraanhoitajaksikaan, millainen työllisyys on mun alalla??? Olen sihteeri/toimistopäällikkö, miten meidän työllisyys, kerrotko siitä??? paljon palkkaa???

• Anonyymi

Kovin turvallista työtä ei enää ole. Ja kukapa niiden kanssa menisi naimisiin.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Israel aloitti 3. maailmansodan

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.
      Maailman menoa
      393
      2010
    2. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      12
      1839
    3. Nainen, meidän talossa on säännöt

1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E
      Ikävä
      241
      1358
    4. Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?

En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.
      Ikävä
      77
      999
    5. Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?

Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel
      Tv-sarjat
      51
      950
    6. Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden

"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia
      Hindulaisuus
      402
      928
    7. Rakennetaanko yhdessä?

Haluaisin rakentaa sun kanssa yhteistä tulevaisuutta❤️ Onko meistä siihen? Huomaan että sulta puuttuu se joku tärkeä elä
      Ikävä
      33
      765
    8. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      56
      749
    9. Hyvää yötä mies

Nuku hyvin. Viikonloppuna on tulossa hellettä, se on mukavaa. Juhannuskin kohta. Mun tekis mieli huolehtia susta. Semmo
      Tunteet
      70
      714
    10. Mies haluaisin sinun kanssa

Rakkauslapsen. Hänestä tulisi tosi söpö ja fiksu.
      Ikävä
      63
      713
    Aihe