Synnyttikö Hän Itse myöskin muut Poikansa?
1.Johanneksen kirje:
4:9 Siinä ilmestyi meille Jumalan rakkaus, että Jumala lähetti ainokaisen Poikansa maailmaan, että me eläisimme hänen kauttansa.
4:10 Siinä on rakkaus - ei siinä, että me rakastimme Jumalaa, vaan siinä, että hän rakasti meitä ja lähetti Poikansa meidän syntiemme sovitukseksi.
Synnyttikö Isä Jumala Itse esikoispoikansa, jonka Hän lähetti tänne maailmaan?
22
136
Vastaukset
- Anonyymi
Job:
1:6 Mutta kun eräänä päivänä Jumalan pojat tulivat ja asettuivat Herran eteen, tuli myöskin saatana heidän joukossansa.
Job:
2:1 Ja kun eräänä päivänä Jumalan pojat tulivat ja asettuivat Herran eteen, tuli myöskin saatana heidän joukossansa ja asettui Herran eteen.
Synnyttikö Isä Jumala Itse kaikki nämä Poikansa?
Tuliko myöskin Kointähti/Jeesus heidän joukossansa?
Job:
38:7 kun aamutähdet kaikki iloitsivat ja kaikki Jumalan pojat riemuitsivat?
2.Pietarin kirje:
1:19 Ja sitä lujempi on meille nyt profeetallinen sana, ja te teette hyvin, jos otatte siitä vaarin, niinkuin pimeässä paikassa loistavasta lampusta, kunnes päivä valkenee ja kointähti koittaa teidän sydämissänne.
Ilmestyskirja:
22:16 Minä, Jeesus, lähetin enkelini todistamaan näitä teille seurakunnissa. Minä olen Daavidin juurivesa ja hänen suvustansa, se kirkas kointähti."- Anonyymi
Väärä merkinä Kointähti/Jeesus - nämä eivät opillisestikaan ole sama asia, kuten piispa Huovinen kirjoitti Tuomiokapitulin kolumnissaan 'Auringon palvontaa' - Kristus on uusi nimi pakanahallitsija Auringonjumala Sol Invictukselle (Kointähti). Jeesus taas oli aikansa sielutieteen ja metafysiikan opettaja, jolla oli oppilaita.
Esimerkiksi luterilaisuuden tärkeimmässä tunnuksessa nämä nimet Jeesus ja Kristus esiintyvät erikseen, kuten myös Paavalin kirjeissä - Kointähti/Kristus on oikea muoto. - Anonyymi
Tuo ilmestyskirjan jae 22:16 hämmentää, koska myös Daavidin suku on väärin, kuningas Salomo oli Daavidin poika, Jeesus oli Israelilainen, ja kuningas Salomo rakennutti Jahvelle temppelin juutalaisuuteen, ja sinne vietiin Baalin uhrikultti, mutta laitettiin Jeesuksen opettaman Israelin Jumalan nimeen, joka kielsi viattoman verenvuodattamisen (Jeremia 7), a kuningas Salomon juutalaisten Jumala on ilmestyskirjan puhuva Pedon kuva. En saa tuota jaetta sopimaan palapeliin minään muuna kuin vihjeenä koko tarinalle - Kristus on Kointähti, ei Jeesus. Tai sitten meidän on hyväksyttävä tämä vihjeenä siihen, että Jeesus ei ollut historiallinen henkilö.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo ilmestyskirjan jae 22:16 hämmentää, koska myös Daavidin suku on väärin, kuningas Salomo oli Daavidin poika, Jeesus oli Israelilainen, ja kuningas Salomo rakennutti Jahvelle temppelin juutalaisuuteen, ja sinne vietiin Baalin uhrikultti, mutta laitettiin Jeesuksen opettaman Israelin Jumalan nimeen, joka kielsi viattoman verenvuodattamisen (Jeremia 7), a kuningas Salomon juutalaisten Jumala on ilmestyskirjan puhuva Pedon kuva. En saa tuota jaetta sopimaan palapeliin minään muuna kuin vihjeenä koko tarinalle - Kristus on Kointähti, ei Jeesus. Tai sitten meidän on hyväksyttävä tämä vihjeenä siihen, että Jeesus ei ollut historiallinen henkilö.
Ja tämä on huono vaihtoehto taas siinä mielessä, että Jeesuksen ajattelu on niin uniikkia, että mistä löydämme sen tilalle, joka sen sitten ajatteli?!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Väärä merkinä Kointähti/Jeesus - nämä eivät opillisestikaan ole sama asia, kuten piispa Huovinen kirjoitti Tuomiokapitulin kolumnissaan 'Auringon palvontaa' - Kristus on uusi nimi pakanahallitsija Auringonjumala Sol Invictukselle (Kointähti). Jeesus taas oli aikansa sielutieteen ja metafysiikan opettaja, jolla oli oppilaita.
Esimerkiksi luterilaisuuden tärkeimmässä tunnuksessa nämä nimet Jeesus ja Kristus esiintyvät erikseen, kuten myös Paavalin kirjeissä - Kointähti/Kristus on oikea muoto."Kointähti/Kristus on oikea muoto."
Olet oikeassa! En tuota edes ajatellut, mutta noinhan se on.
- Anonyymi
Jesaja:
14:12 Kuinka olet taivaalta pudonnut, sinä kointähti, aamuruskon poika! Kuinka olet maahan syösty, sinä kansojen kukistaja!
Jesaja:
7:14 Sentähden Herra itse antaa teille merkin: Katso, neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan ja antaa hänelle nimen Immanuel.
7:15 Voita ja hunajaa hän syö siinä iässä, jolloin hän oppii hylkäämään pahan ja valitsemaan hyvän;
7:16 sillä ennenkuin poika on oppinut hylkäämään pahan ja valitsemaan hyvän, tulee autioksi maa, jonka kahta kuningasta sinä kauhistut.
Galatalaiskirje:
4:4 Mutta kun aika oli täytetty, lähetti Jumala Poikansa, vaimosta syntyneen, lain alaiseksi syntyneen,
Hebrealaiskirje:
5:7 Ja lihansa päivinä hän väkevällä huudolla ja kyynelillä uhrasi rukouksia ja anomuksia sille, joka voi hänet kuolemasta pelastaa; ja hänen rukouksensa kuultiin hänen jumalanpelkonsa tähden.
1.Korinttolaiskirje:
15:28 Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, silloin itse Poikakin alistetaan sen valtaan, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, että Jumala olisi kaikki kaikissa.- Anonyymi
Meiltä puuttuu todellinen totuus - tai sanotaan fakta - nämä väitetään kirjoitetun vasta 700-luvulla.
2000 vuotta on hieman liian pitkä aika - tai jopa 3000 vuotta - läheä nyt silmät sokeina uskomaan teksteihin, kun 700 vuotta vanha kolikkokin saa aikaiseksi hämmästyksen huudahduksia, että oliko silloin jo keksitty raha. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Meiltä puuttuu todellinen totuus - tai sanotaan fakta - nämä väitetään kirjoitetun vasta 700-luvulla.
2000 vuotta on hieman liian pitkä aika - tai jopa 3000 vuotta - läheä nyt silmät sokeina uskomaan teksteihin, kun 700 vuotta vanha kolikkokin saa aikaiseksi hämmästyksen huudahduksia, että oliko silloin jo keksitty raha.Lisäksi - hieman suhteellisuudentajua.
- Anonyymi
Johanneksen evankeliumi:
5:30 En minä itsestäni voi mitään tehdä. Niinkuin minä kuulen, niin minä tuomitsen; ja minun tuomioni on oikea, sillä minä en kysy omaa tahtoani, vaan hänen tahtoaan, joka on minut lähettänyt.
5:31 Jos minä itsestäni todistan, ei minun todistukseni ole pätevä.
Johanneksen evankeliumi:
7:28 Niin Jeesus puhui pyhäkössä suurella äänellä, opetti ja sanoi: "Te tunnette minut ja tiedätte, mistä minä olen; ja itsestäni minä en ole tullut, vaan hän, joka minut on lähettänyt, on oikea lähettäjä, ja häntä te ette tunne.
Johanneksen evankeliumi:
8:14 Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Vaikka minä todistankin itsestäni, on todistukseni pätevä, sillä minä tiedän, mistä minä olen tullut ja mihin minä menen; mutta te ette tiedä, mistä minä tulen, ettekä, mihin minä menen.
- "Vaikka minä todistankin itsestäni, on todistukseni pätevä, sillä
ei minun todistukseni ole pätevä. - - Anonyymi
Markuksen evankeliumi:
3:21 Kun hänen omaisensa sen kuulivat, menivät he ottamaan häntä huostaansa; sillä he sanoivat: "Hän on poissa suunniltaan".
3:32 Ja kansanjoukko istui hänen ympärillään, ja he sanoivat hänelle: "Katso, sinun äitisi ja veljesi tuolla ulkona kysyvät sinua".
3:33 Hän vastasi heille ja sanoi: "Kuka on minun äitini, ja ketkä ovat minun veljeni?"
3:34 Ja katsellen ympärilleen niihin, jotka istuivat hänen ympärillään, hän sanoi: "Katso, minun äitini ja veljeni!
Johanneksen evankeliumi:
3:13 Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen, paitsi hän, joka taivaasta tuli alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa.
... hän, joka taivaasta tuli alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa.
... Ihmisen Poika ... - Anonyymi
3.Mooseksen kirja:
26:1 "Älkää tehkö itsellenne epäjumalia älkääkä pystyttäkö itsellenne jumalankuvia tai patsaita, älkää myöskään asettako maahanne kiviä, joissa on kuvia, kumartaaksenne niitä, sillä minä olen Herra, teidän Jumalanne.
5.Mooseksen kirja:
4:28 Ja siellä te palvelette jumalia, jotka ovat ihmiskätten tekoa, puuta ja kiveä, jotka eivät näe eivätkä kuule, eivät syö eivätkä hajua tunne.
5.Mooseksen kirja:
5:7 Älä pidä muita jumalia minun rinnallani.
Psalmit:
82:6 Minä sanon: Te olette jumalia ja kaikki tyynni Korkeimman poikia;
Johanneksen evankeliumi:
10:34 Jeesus vastasi heille: "Eikö teidän laissanne ole kirjoitettuna: 'Minä sanoin: te olette jumalia'?
10:35 Jos hän sanoo jumaliksi niitä, joille Jumalan sana tuli - ja Raamattu ei voi raueta tyhjiin -
10:36 niin kuinka te sanotte sille, jonka Isä on pyhittänyt ja lähettänyt maailmaan: 'Sinä pilkkaat Jumalaa', sentähden että minä sanoin: 'Minä olen Jumalan Poika'? - Anonyymi
Markuksen evankeliumi:
1:24 sanoen: "Mitä sinulla on meidän kanssamme tekemistä, Jeesus Nasaretilainen? Oletko tullut meitä tuhoamaan? Minä tunnen sinut, kuka olet, sinä Jumalan Pyhä."
Markuksen evankeliumi:
3:11 Ja kun saastaiset henget näkivät hänet, lankesivat he maahan hänen eteensä ja huusivat sanoen: "Sinä olet Jumalan Poika".
3:12 Ja hän varoitti ankarasti heitä saattamasta häntä julki.
Luukkaan evankeliumi:
4:41 Myös lähtivät riivaajat ulos monesta, huutaen ja sanoen: "Sinä olet Jumalan Poika!" Mutta hän nuhteli niitä eikä sallinut niiden puhua, koska ne tiesivät hänen olevan Kristuksen.
Jaakobin kirje:
2:19 Sinä uskot, että Jumala on yksi. Siinä teet oikein; riivaajatkin sen uskovat ja vapisevat.
Johanneksen evankeliumi:
13:26 Jeesus vastasi: "Se on se, jolle minä kastan ja annan tämän palan". Niin hän otti palan, kastoi sen ja antoi Juudaalle, Simon Iskariotin pojalle.
13:27 Ja silloin, sen palan jälkeen, meni häneen saatana. Niin Jeesus sanoi hänelle: "Minkä teet, se tee pian".
13:30 Niin hän, otettuaan sen palan, meni kohta ulos; ja oli yö.
13:31 Kun hän oli mennyt ulos, sanoi Jeesus: "Nyt Ihmisen Poika on kirkastettu, ja Jumala on kirkastettu hänessä.
13:32 Jos Jumala on kirkastettu hänessä, niin kirkastaa myös Jumala hänet itsessään ja kirkastaa hänet pian.
17:3 Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen. - Anonyymi
Galatalaiskirje:
3:20 Välimies taas ei ole yhtä varten; mutta Jumala on yksi.
1.Timoteuksen kirje:
2:5 Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus,
Hebrealaiskirje:
3:1 Sentähden, pyhät veljet, jotka olette taivaallisesta kutsumuksesta osalliset, kiinnittäkää mielenne meidän tunnustuksemme apostoliin ja ylimmäiseen pappiin, Jeesukseen, - Anonyymi
Kristus (arvonimi)
Jeesuksesta käytetty kunnianimi kristinuskossa
https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Kristus_(arvonimi)
Kristus ei tarkoita Jumalaa.
Jumala ei ole Kristus.
Kristus ei ole Jumala.
Kristus tarkoittaa Jumalan voideltua
siis
Jumalan voitelemaa ihmistä. - Anonyymi
Eikö Raamatusta nyt todellakaan löydy mitään mielenkiintoisempaa, mistä uskovaiset olisivat kiinnostuneempia, kuin tuosta yllä olevasta... Etsitäänpäs... La lal lal laa... No ei mutta... Tässä!... Kiinnostaisikohan tämä heitä enemmän?!
Kokeillaanpas!
Korkea Veisu:
1:16 "Katso, kaunis sinä olet, rakkaani; kuinka suloinen, kuinka vihanta on vuoteemme!
Korkea Veisu:
4:9 "Olet lumonnut minut, siskoni, morsiameni, lumonnut minut yhdellä ainoalla silmäykselläsi, yhdellä ainoalla kaulakoristeesi käädyllä.
4:10 Kuinka ihana onkaan sinun rakkautesi, siskoni, morsiameni! Kuinka paljon suloisempi viiniä on sinun rakkautesi, suloisempi kaikkia balsameja sinun voiteittesi tuoksu!
Korkea Veisu:
8:8 "Meillä on pieni sisko, jolla ei vielä ole rintoja. Mitä teemme siskollemme sinä päivänä, jona häntä kysytään? - Anonyymi
Tämähän onkin melenkiintoista!
1.Mooseksen kirja:
6:1 Kun ihmiset alkoivat lisääntyä maan päällä ja heille syntyi tyttäriä,
6:2 huomasivat Jumalan pojat ihmisten tyttäret ihaniksi ja ottivat vaimoikseen kaikki, jotka he parhaiksi katsoivat. - Anonyymi
Näin kerrot lapselle seksistä ja mistä vauvat tulevat
https://www.perheeni.fi/l/vauvanteko/- Anonyymi
No johan lopultakin tärppäs 🌷🐝
- Anonyymi
No, ei koska Jumala on miespuolinen. Maria se oli joka synnytti. Isä merkitty "tuntemattomaksi", eli Aataminpoika, kuten Suomessa oli tapana kutsua (ellei haluttu sanoa pahemmin).
- Anonyymi
Hieman tietysti riippuu, että puhutaanko nyt todella Jeesuksen syntymästä vai Kristuksen syntymästä - jälkimmäisen isä kyllä ilmoittaa itsensä hyvinkin napakasti Raamatussa.
- Anonyymi
Väitetään, että Jeesus olisi ollut olemassa jo maailmaa luodessa, joten silloinhan siellä on täytynyt Mariakin olla, jo ennen Jeesusta.
Jos Jumala on miespuolinen Jumala, niin silloinhan Maria on naispuolinen Jumala, sillä miksi Jumala olisi miespuolinen ilman naispuolista Jumalaan ja ehkäpä Maria ei ollutkaan ainoa naispuolinen Jumala, koska Miesjumalalla oli monta poikaan ja aivan varmaan tyttöjäkin.
Tiesikö Jeesuksen isä Joosef ,-kuten luultiin-, olevansa Jumalan kanssa naimisissa, eikä ihmisen kanssa ,-kuten luuli- , vai tiesikö hän olevansa Miesjumalan vaimon kanssa naimisissa?
Mitä sinun Raamattusi siitä sanoo? Minun Raamattuni ei sano siitä mitään, vaikka onhan minulla kyllä huono kuulo.
- Anonyymi
Onko palstasta tullut Raamattu piiri?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua
Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä761454Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa
Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.2511358Martina lähdössä Ibizalle
Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.1551132Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava2551108- 51805
- 65784
Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em62757Miksi mies tuntee näin?
Eli olen mies ja ihastuin naiseen. Tykkään hänestä ja koskaan hän ei ole ollut minulle ilkeä. Silti ajoittain tunnen kui39738Se nainen näyttää hyvältä vaikka painaisi 150kg
parempi vaan jos on vähän muhkeammassa kunnossa 🤤44711- 30657