Paronit ovat suossa:
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/b047eeb1-033a-4036-8a90-10de1cc72c4e
Onnibus valtasi markkinat ja murskasi kilpailijat
30
608
Vastaukset
- Anonyymi
Väkevä YLISTYS!
- Anonyymi
Kilpailua ei siis ole. Mitäs viranomainen tähän?
- Anonyymi
Mitä nyt täysin munaton viranomainen saisi aikaiseksi. Eihän takavuosina kilpailuviranomainen löytänyt mitään ongelmaa siitä, että kilpailijoiden lopettaessa toiminta jaettiin K- ja S-duopolin kesken ja keskittäen suomalaista päivittäistavarakauppaa entisestään.
OnniNussi ansiosta tehtiin monelle maakunnissa asuvalle ja kaupunkilaiselle karhunpalvelus, kun enää et pääse matkustamaan valtateiden varsien isommista taajamista, vaan aina pitäisi kävellä kilometrikaupalla lähimmille valtateiden pysäkeille. Yksi perustavaa laatua oleva syy lopettaa kokonaan julkisen bussiperustaisen joukkoliikenteen käyttö - valitettavasti ja ihan käytännön syistä, sillä nykyinen OnniNussi / Koiviston Auto ei ole halukas palvelemaan potentiaalisia matkustajia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä nyt täysin munaton viranomainen saisi aikaiseksi. Eihän takavuosina kilpailuviranomainen löytänyt mitään ongelmaa siitä, että kilpailijoiden lopettaessa toiminta jaettiin K- ja S-duopolin kesken ja keskittäen suomalaista päivittäistavarakauppaa entisestään.
OnniNussi ansiosta tehtiin monelle maakunnissa asuvalle ja kaupunkilaiselle karhunpalvelus, kun enää et pääse matkustamaan valtateiden varsien isommista taajamista, vaan aina pitäisi kävellä kilometrikaupalla lähimmille valtateiden pysäkeille. Yksi perustavaa laatua oleva syy lopettaa kokonaan julkisen bussiperustaisen joukkoliikenteen käyttö - valitettavasti ja ihan käytännön syistä, sillä nykyinen OnniNussi / Koiviston Auto ei ole halukas palvelemaan potentiaalisia matkustajia.Ajatuskin sukuoikeuksien jatkosta kauhistuttaa.
- Anonyymi
Ja sitten se aika tärkeä kysymys: Mitäs tämä valtaus on tullut maksamaan?
Paitsi Onnibusin muutaman kerran vaihtuneille omistajille, niin myös yhteiskunnalle?
Mutta tätähän se kasvottomien sijoitusyhtiöiden toisten rahoilla leikkiminen on;
tuhlataan hyväuskoisten sijoittajien rahaa ja nostetaan palkkaa ja palkkioita.
Eikä koske pelkästään Koiviston Autoa vaan laajemminkin yrityskenttää. - Anonyymi
Paronit ovat suossa, ja jatkavat linja-autoliikennettä edelleen kaikki.
Suossa eivät ole Pekka ja Lauri, mutta eivät kumpikaan enää harjoita linja-autoliikennettä. - Anonyymi
Eniten hämmentää Flixbusin heikkous Suomessa. Puheet oli kyllä suuret mutta tulos pelkkä tussahdus.
- Anonyymi
Eiköhäs syy tuohon tussahdukseen ole se, että suomaiset liikennöitsijät ovat realisteja, ja uskovat, ettei markkinassa ole jaettavaa.
- Anonyymi
Uutisessa olisi voinut mainita myös sen että OB:llä on lähes monopoli bussirahdissakin.
- Anonyymi
Ne pikkuruiset muutama paketti viikossa ei ole edes kunnolla rahtia.
Mutta kertoo epätoivosta, että ryhdytään tuollaiseen pakettipelleilyyn. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ne pikkuruiset muutama paketti viikossa ei ole edes kunnolla rahtia.
Mutta kertoo epätoivosta, että ryhdytään tuollaiseen pakettipelleilyyn.Ovat iso tulonlähde. Onnibus on voitollinen yritys.
- Anonyymi
Tässä on taas tyyppiesimerkki lehtijutusta, jonka haastateltavat ovat sanelleet ja toimittelija kirjoittanut sen mukaan. Jostakin syystä mukaan on päässyt vain Onnibussille positiiviset asiat, kaikki kielteinen on ohitettu vaikka koko yhteiskunnan kannalta tämä kuvattu kehityskulku on ollut erittäin negatiivinen. Mutta kuten aikaisemminkin on todettu, median johdattelun ja hyväksikäytön ob-leiri on aina osannut. Lähes kaikessa muussa ovatkin sitten pahasti epäonnistuneet.
- Anonyymi
Tämä on totta. Sujuvasti on ohitettu mm. se tosiasia, että OB olisi ajautunut useaan kertaan konkurssiin ilman ulkopuolista apua. Samoin sitä ei kerrota, että OB:n ostaminen painoi Koiviston niin syvälle, että oli pakko pyytää Cap Man apuun. Toimittajalta oli taas unohtunut yksi journalismin perusasia, eli lähdekritiikki. Tämä juttu olisi voitu yhtä hyvin nimetä haastatteluksi, mitään uutisarvoa tällä ei ole.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä on totta. Sujuvasti on ohitettu mm. se tosiasia, että OB olisi ajautunut useaan kertaan konkurssiin ilman ulkopuolista apua. Samoin sitä ei kerrota, että OB:n ostaminen painoi Koiviston niin syvälle, että oli pakko pyytää Cap Man apuun. Toimittajalta oli taas unohtunut yksi journalismin perusasia, eli lähdekritiikki. Tämä juttu olisi voitu yhtä hyvin nimetä haastatteluksi, mitään uutisarvoa tällä ei ole.
Onnibus on YLISTETTY liikennöitsijä!
- Anonyymi
Petteri Orpon (kok) TUHOhallitus ei ole edistämässä otto-oikeutta.
- Anonyymi
Ja Koiviston Auto kukoistaa!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja Koiviston Auto kukoistaa!
Tappiota kuitenkin miljoonaluokassa.
Muutama KA:n yhtiö on voitolla ja niiden voitoilla puhallettiin Ob:n tulokseen ilmaa, jotta saataisiin se näyttämään myyntikuntoiselta/ rahoittajille uskoa, että saisi Liedosta vielä muutaman Volvon.
- Anonyymi
Ja Pyhä Lauri seuraa Henkensä Mahtikulkua OnniBusin kanssa Jumalallisella Katseellaan Fenniarailin Pyhästä Ikkunasta.
- Anonyymi
Kunnes herää ja havahtuu karuun todellisuuteen; ei ollut kykyjä linja-autotöihin, junanlähettäjäksi pääsi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kunnes herää ja havahtuu karuun todellisuuteen; ei ollut kykyjä linja-autotöihin, junanlähettäjäksi pääsi.
Pekka ajautui Afrikkaan ja taitaa olla tällä hetkellä täysin tuuliajolla. Kykyjä tai taitoja ei ollut kummallakaan, mutta onnistuivat sekoittamaan koko toimialan ja aiheuttamaan yhteiskunnalle mittaamattomat vahingot. Tässä esimerkki, että puutteellisista taidoista huolimatta tyhjän puhumisellakin voi aiheuttaa suuria vahinkoja. Tällä hetkellä tuskin Suomesta löytyy niin hullua liikennöitsijää, että voisi edes harkita näiden palkkaamista.
- Anonyymi
Ero vain on siinä, että nykyisin näillä OnnniNussin kusenhajuisillabkiuluillabeibpääse edes perille asti ja että lippujen hinnatkin ovat jo nousseen bähintään yhtä kalliiksi, kuin mitä liput maksoivat vielä kun EB oli olemassa. Kuinkas se nyt näin... :D
- Anonyymi
Ja haluaisivat kuljettaa rahtia, haluavat ajaa linja-autoasemien kautta, ajelevat yksikerros-busseilla, ajavat lähiliikennettä, ovat hankkineet YLELLISIÄ loppuun ajettuja espanjalaisia Irizareja yrittäessään apinoida Paunua erikoispikoilla ja onhan näitä takin kääntämisiä melkoisen paljon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja haluaisivat kuljettaa rahtia, haluavat ajaa linja-autoasemien kautta, ajelevat yksikerros-busseilla, ajavat lähiliikennettä, ovat hankkineet YLELLISIÄ loppuun ajettuja espanjalaisia Irizareja yrittäessään apinoida Paunua erikoispikoilla ja onhan näitä takin kääntämisiä melkoisen paljon.
Paunulla oli tuolloin sukuoikeudet. Onnibus kukoistaa ILMAN sukuoikeuksia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paunulla oli tuolloin sukuoikeudet. Onnibus kukoistaa ILMAN sukuoikeuksia.
Sukuoikeuksia on ollut vaan tamponipoikuleiden päässä.
Otapa nyt neuvosta vaari ja hakeudu hoitoon tuon sairautesi kanssa.
Onnibussin kukoistuskin on konsernituen ansiota, kiitoksia voi esittää Jyväskylään ja Ouluun, jotka ovat pitäneet Tamponia paikallaan jo vuosia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sukuoikeuksia on ollut vaan tamponipoikuleiden päässä.
Otapa nyt neuvosta vaari ja hakeudu hoitoon tuon sairautesi kanssa.
Onnibussin kukoistuskin on konsernituen ansiota, kiitoksia voi esittää Jyväskylään ja Ouluun, jotka ovat pitäneet Tamponia paikallaan jo vuosia.Onnibus on YLISTETTY liikennöitsijä!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sukuoikeuksia on ollut vaan tamponipoikuleiden päässä.
Otapa nyt neuvosta vaari ja hakeudu hoitoon tuon sairautesi kanssa.
Onnibussin kukoistuskin on konsernituen ansiota, kiitoksia voi esittää Jyväskylään ja Ouluun, jotka ovat pitäneet Tamponia paikallaan jo vuosia.Ettei totuus unohtuisi:
https://www.ts.fi/uutiset/450713
"Tampereella kaksi yksityistä bussiyhtiötä ovat jakaneet kilpailutetun liikenteen markkinat. Edellisessä isossa kilpailussa ne solmivat tarjousyhteenliittymän eli laillisen kartellin. Tulemme hajottamaan niin lailliset kuin laittomatkin kartellit, uhoaa Onnibus Oy:n toimitusjohtaja Pekka Möttö.
Bussimarkkinat vapautuvat myös paikallisliikenteessä, kun sukuoikeudet päättyvät EU-asetuksen seurauksena 1. heinäkuuta 2014." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ettei totuus unohtuisi:
https://www.ts.fi/uutiset/450713
"Tampereella kaksi yksityistä bussiyhtiötä ovat jakaneet kilpailutetun liikenteen markkinat. Edellisessä isossa kilpailussa ne solmivat tarjousyhteenliittymän eli laillisen kartellin. Tulemme hajottamaan niin lailliset kuin laittomatkin kartellit, uhoaa Onnibus Oy:n toimitusjohtaja Pekka Möttö.
Bussimarkkinat vapautuvat myös paikallisliikenteessä, kun sukuoikeudet päättyvät EU-asetuksen seurauksena 1. heinäkuuta 2014."Näinhän tuossa kävi. Kuningas Möttö hallitsee Tampereen paikallisliikennettä. Kauan eläköön KUNINGAS. Halleluja, halleluja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ettei totuus unohtuisi:
https://www.ts.fi/uutiset/450713
"Tampereella kaksi yksityistä bussiyhtiötä ovat jakaneet kilpailutetun liikenteen markkinat. Edellisessä isossa kilpailussa ne solmivat tarjousyhteenliittymän eli laillisen kartellin. Tulemme hajottamaan niin lailliset kuin laittomatkin kartellit, uhoaa Onnibus Oy:n toimitusjohtaja Pekka Möttö.
Bussimarkkinat vapautuvat myös paikallisliikenteessä, kun sukuoikeudet päättyvät EU-asetuksen seurauksena 1. heinäkuuta 2014."Väkevä YLISTYS Pekka Mötölle!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Väkevä YLISTYS Pekka Mötölle!
En tiedä, kuinka paljon epäonnistuneen Afrikan valloituksen jälkeen Pekalla enää on mielenkiintoa ylistyksille. Pekan elämän suunta on kuuleman mukaan pahasti hakoteillä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En tiedä, kuinka paljon epäonnistuneen Afrikan valloituksen jälkeen Pekalla enää on mielenkiintoa ylistyksille. Pekan elämän suunta on kuuleman mukaan pahasti hakoteillä.
Onhan Pekalla tulevaisuus Tilausliikenne Lauri Mötön hallituksessa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sannalla tänään vuorossa The Daily Show
Eli nyt mennään jo satiirin puolelle. Tuohan on vähän kuten Lindströmin ohjelma Suomessa.1438405Tanskassa lain vaatimana Bovaer tappanut nautoja ja sairastuttanut
Samaa myrkkyä myös Suomen lehmiin ollut tuloillaan, miten teidän tilalla? https://www.agriland.ie/farming-news/bovaer-m1067586Täysi ryöpytys Sanna Marinille ulkomailla.
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/f699d84f-fa53-4dba-8718-2c395017fc55 Sanna Marinin kirja saa todella tylyn vastaanot1255819Ruotsalaisuuden Päivän virallinen liputuspäivä poistettava VÄLITTÖMÄSTI!
Suomen valtion ja suomalaisuuden kannalta ei ole minkäänlaisia perusteita liputtaa virallisesti ruotsalaisuuden päivää,1035698Minja Koskelan "istumista" kertovassa uutisessa ei sanottu persuista mitään
eli jälleen kerran äärivasemmistolainen valehtelee, hän kun väittää että juuri persut ovat lähetelleet Koskelalle vähemm1214862Pekka Visuri: "Suomen on aika irrottautua Ukrainan sodasta"
Slava Ukraina-mölinät eivät enää auta. Ukraina on sotansa hävinnyt. Nyt tarvitaan poliittista selvänäköisyyttä, reaalipo1472720Mikaela Nylander: Jos pakkoruotsi poistetaan, niin ruotsin kielen asema romahtaa
(Nylander on vanha RKP:nen) Mutta niin heikossa vedossa muumiruotsi siis on Suomessa, että vain tekohengityksellä se pys642536Ei välimatka meitä erottanut
Vaan välirikko ja väärinymmärrykset. Oikeastaan henkinen välimatka on meidän välillä pieni, näin uskon. Näen koko ajan e91547Maajussi-Villen morsioehdokas Maarit ei halunnut Villeä - Tämä totuus valkeni kuvauksissa!
Ohhoh, tekikö Maarit mielestäsi oikean ratkaisun Villen suhteen? Maajussi-Ville on herättänyt voimakkaita tunteita puol91505Nainen aion pilata elämäsi täysin, opetus sulle, että pelasit väärän ihmisen sydämellä.
Empatiani sua kohtaan katosi siinä kohtaan, kun teit tietoisen valinnan leikkiä mun sydämellä. Luulet olevas joku älykäs2341464