Onnibus valtasi markkinat ja murskasi kilpailijat

Anonyymi-ap

30

568

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Väkevä YLISTYS!

    • Anonyymi

      Kilpailua ei siis ole. Mitäs viranomainen tähän?

      • Anonyymi

        Mitä nyt täysin munaton viranomainen saisi aikaiseksi. Eihän takavuosina kilpailuviranomainen löytänyt mitään ongelmaa siitä, että kilpailijoiden lopettaessa toiminta jaettiin K- ja S-duopolin kesken ja keskittäen suomalaista päivittäistavarakauppaa entisestään.

        OnniNussi ansiosta tehtiin monelle maakunnissa asuvalle ja kaupunkilaiselle karhunpalvelus, kun enää et pääse matkustamaan valtateiden varsien isommista taajamista, vaan aina pitäisi kävellä kilometrikaupalla lähimmille valtateiden pysäkeille. Yksi perustavaa laatua oleva syy lopettaa kokonaan julkisen bussiperustaisen joukkoliikenteen käyttö - valitettavasti ja ihan käytännön syistä, sillä nykyinen OnniNussi / Koiviston Auto ei ole halukas palvelemaan potentiaalisia matkustajia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä nyt täysin munaton viranomainen saisi aikaiseksi. Eihän takavuosina kilpailuviranomainen löytänyt mitään ongelmaa siitä, että kilpailijoiden lopettaessa toiminta jaettiin K- ja S-duopolin kesken ja keskittäen suomalaista päivittäistavarakauppaa entisestään.

        OnniNussi ansiosta tehtiin monelle maakunnissa asuvalle ja kaupunkilaiselle karhunpalvelus, kun enää et pääse matkustamaan valtateiden varsien isommista taajamista, vaan aina pitäisi kävellä kilometrikaupalla lähimmille valtateiden pysäkeille. Yksi perustavaa laatua oleva syy lopettaa kokonaan julkisen bussiperustaisen joukkoliikenteen käyttö - valitettavasti ja ihan käytännön syistä, sillä nykyinen OnniNussi / Koiviston Auto ei ole halukas palvelemaan potentiaalisia matkustajia.

        Ajatuskin sukuoikeuksien jatkosta kauhistuttaa.


    • Anonyymi

      Ja sitten se aika tärkeä kysymys: Mitäs tämä valtaus on tullut maksamaan?
      Paitsi Onnibusin muutaman kerran vaihtuneille omistajille, niin myös yhteiskunnalle?
      Mutta tätähän se kasvottomien sijoitusyhtiöiden toisten rahoilla leikkiminen on;
      tuhlataan hyväuskoisten sijoittajien rahaa ja nostetaan palkkaa ja palkkioita.
      Eikä koske pelkästään Koiviston Autoa vaan laajemminkin yrityskenttää.

    • Anonyymi

      Paronit ovat suossa, ja jatkavat linja-autoliikennettä edelleen kaikki.
      Suossa eivät ole Pekka ja Lauri, mutta eivät kumpikaan enää harjoita linja-autoliikennettä.

    • Anonyymi

      Eniten hämmentää Flixbusin heikkous Suomessa. Puheet oli kyllä suuret mutta tulos pelkkä tussahdus.

      • Anonyymi

        Eiköhäs syy tuohon tussahdukseen ole se, että suomaiset liikennöitsijät ovat realisteja, ja uskovat, ettei markkinassa ole jaettavaa.


    • Anonyymi

      Uutisessa olisi voinut mainita myös sen että OB:llä on lähes monopoli bussirahdissakin.

      • Anonyymi

        Ne pikkuruiset muutama paketti viikossa ei ole edes kunnolla rahtia.
        Mutta kertoo epätoivosta, että ryhdytään tuollaiseen pakettipelleilyyn.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ne pikkuruiset muutama paketti viikossa ei ole edes kunnolla rahtia.
        Mutta kertoo epätoivosta, että ryhdytään tuollaiseen pakettipelleilyyn.

        Ovat iso tulonlähde. Onnibus on voitollinen yritys.


    • Anonyymi

      Tässä on taas tyyppiesimerkki lehtijutusta, jonka haastateltavat ovat sanelleet ja toimittelija kirjoittanut sen mukaan. Jostakin syystä mukaan on päässyt vain Onnibussille positiiviset asiat, kaikki kielteinen on ohitettu vaikka koko yhteiskunnan kannalta tämä kuvattu kehityskulku on ollut erittäin negatiivinen. Mutta kuten aikaisemminkin on todettu, median johdattelun ja hyväksikäytön ob-leiri on aina osannut. Lähes kaikessa muussa ovatkin sitten pahasti epäonnistuneet.

      • Anonyymi

        Tämä on totta. Sujuvasti on ohitettu mm. se tosiasia, että OB olisi ajautunut useaan kertaan konkurssiin ilman ulkopuolista apua. Samoin sitä ei kerrota, että OB:n ostaminen painoi Koiviston niin syvälle, että oli pakko pyytää Cap Man apuun. Toimittajalta oli taas unohtunut yksi journalismin perusasia, eli lähdekritiikki. Tämä juttu olisi voitu yhtä hyvin nimetä haastatteluksi, mitään uutisarvoa tällä ei ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä on totta. Sujuvasti on ohitettu mm. se tosiasia, että OB olisi ajautunut useaan kertaan konkurssiin ilman ulkopuolista apua. Samoin sitä ei kerrota, että OB:n ostaminen painoi Koiviston niin syvälle, että oli pakko pyytää Cap Man apuun. Toimittajalta oli taas unohtunut yksi journalismin perusasia, eli lähdekritiikki. Tämä juttu olisi voitu yhtä hyvin nimetä haastatteluksi, mitään uutisarvoa tällä ei ole.

        Onnibus on YLISTETTY liikennöitsijä!


    • Anonyymi

      Petteri Orpon (kok) TUHOhallitus ei ole edistämässä otto-oikeutta.

      • Anonyymi

        Ja Koiviston Auto kukoistaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja Koiviston Auto kukoistaa!

        Tappiota kuitenkin miljoonaluokassa.
        Muutama KA:n yhtiö on voitolla ja niiden voitoilla puhallettiin Ob:n tulokseen ilmaa, jotta saataisiin se näyttämään myyntikuntoiselta/ rahoittajille uskoa, että saisi Liedosta vielä muutaman Volvon.


    • Anonyymi

      Ja Pyhä Lauri seuraa Henkensä Mahtikulkua OnniBusin kanssa Jumalallisella Katseellaan Fenniarailin Pyhästä Ikkunasta.

      • Anonyymi

        Kunnes herää ja havahtuu karuun todellisuuteen; ei ollut kykyjä linja-autotöihin, junanlähettäjäksi pääsi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kunnes herää ja havahtuu karuun todellisuuteen; ei ollut kykyjä linja-autotöihin, junanlähettäjäksi pääsi.

        Pekka ajautui Afrikkaan ja taitaa olla tällä hetkellä täysin tuuliajolla. Kykyjä tai taitoja ei ollut kummallakaan, mutta onnistuivat sekoittamaan koko toimialan ja aiheuttamaan yhteiskunnalle mittaamattomat vahingot. Tässä esimerkki, että puutteellisista taidoista huolimatta tyhjän puhumisellakin voi aiheuttaa suuria vahinkoja. Tällä hetkellä tuskin Suomesta löytyy niin hullua liikennöitsijää, että voisi edes harkita näiden palkkaamista.


    • Anonyymi

      Ero vain on siinä, että nykyisin näillä OnnniNussin kusenhajuisillabkiuluillabeibpääse edes perille asti ja että lippujen hinnatkin ovat jo nousseen bähintään yhtä kalliiksi, kuin mitä liput maksoivat vielä kun EB oli olemassa. Kuinkas se nyt näin... :D

      • Anonyymi

        Ja haluaisivat kuljettaa rahtia, haluavat ajaa linja-autoasemien kautta, ajelevat yksikerros-busseilla, ajavat lähiliikennettä, ovat hankkineet YLELLISIÄ loppuun ajettuja espanjalaisia Irizareja yrittäessään apinoida Paunua erikoispikoilla ja onhan näitä takin kääntämisiä melkoisen paljon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja haluaisivat kuljettaa rahtia, haluavat ajaa linja-autoasemien kautta, ajelevat yksikerros-busseilla, ajavat lähiliikennettä, ovat hankkineet YLELLISIÄ loppuun ajettuja espanjalaisia Irizareja yrittäessään apinoida Paunua erikoispikoilla ja onhan näitä takin kääntämisiä melkoisen paljon.

        Paunulla oli tuolloin sukuoikeudet. Onnibus kukoistaa ILMAN sukuoikeuksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paunulla oli tuolloin sukuoikeudet. Onnibus kukoistaa ILMAN sukuoikeuksia.

        Sukuoikeuksia on ollut vaan tamponipoikuleiden päässä.
        Otapa nyt neuvosta vaari ja hakeudu hoitoon tuon sairautesi kanssa.
        Onnibussin kukoistuskin on konsernituen ansiota, kiitoksia voi esittää Jyväskylään ja Ouluun, jotka ovat pitäneet Tamponia paikallaan jo vuosia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sukuoikeuksia on ollut vaan tamponipoikuleiden päässä.
        Otapa nyt neuvosta vaari ja hakeudu hoitoon tuon sairautesi kanssa.
        Onnibussin kukoistuskin on konsernituen ansiota, kiitoksia voi esittää Jyväskylään ja Ouluun, jotka ovat pitäneet Tamponia paikallaan jo vuosia.

        Onnibus on YLISTETTY liikennöitsijä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sukuoikeuksia on ollut vaan tamponipoikuleiden päässä.
        Otapa nyt neuvosta vaari ja hakeudu hoitoon tuon sairautesi kanssa.
        Onnibussin kukoistuskin on konsernituen ansiota, kiitoksia voi esittää Jyväskylään ja Ouluun, jotka ovat pitäneet Tamponia paikallaan jo vuosia.

        Ettei totuus unohtuisi:

        https://www.ts.fi/uutiset/450713

        "Tampereella kaksi yksityistä bussiyhtiötä ovat jakaneet kilpailutetun liikenteen markkinat. Edellisessä isossa kilpailussa ne solmivat tarjousyhteenliittymän eli laillisen kartellin. Tulemme hajottamaan niin lailliset kuin laittomatkin kartellit, uhoaa Onnibus Oy:n toimitusjohtaja Pekka Möttö.

        Bussimarkkinat vapautuvat myös paikallisliikenteessä, kun sukuoikeudet päättyvät EU-asetuksen seurauksena 1. heinäkuuta 2014."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ettei totuus unohtuisi:

        https://www.ts.fi/uutiset/450713

        "Tampereella kaksi yksityistä bussiyhtiötä ovat jakaneet kilpailutetun liikenteen markkinat. Edellisessä isossa kilpailussa ne solmivat tarjousyhteenliittymän eli laillisen kartellin. Tulemme hajottamaan niin lailliset kuin laittomatkin kartellit, uhoaa Onnibus Oy:n toimitusjohtaja Pekka Möttö.

        Bussimarkkinat vapautuvat myös paikallisliikenteessä, kun sukuoikeudet päättyvät EU-asetuksen seurauksena 1. heinäkuuta 2014."

        Näinhän tuossa kävi. Kuningas Möttö hallitsee Tampereen paikallisliikennettä. Kauan eläköön KUNINGAS. Halleluja, halleluja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ettei totuus unohtuisi:

        https://www.ts.fi/uutiset/450713

        "Tampereella kaksi yksityistä bussiyhtiötä ovat jakaneet kilpailutetun liikenteen markkinat. Edellisessä isossa kilpailussa ne solmivat tarjousyhteenliittymän eli laillisen kartellin. Tulemme hajottamaan niin lailliset kuin laittomatkin kartellit, uhoaa Onnibus Oy:n toimitusjohtaja Pekka Möttö.

        Bussimarkkinat vapautuvat myös paikallisliikenteessä, kun sukuoikeudet päättyvät EU-asetuksen seurauksena 1. heinäkuuta 2014."

        Väkevä YLISTYS Pekka Mötölle!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väkevä YLISTYS Pekka Mötölle!

        En tiedä, kuinka paljon epäonnistuneen Afrikan valloituksen jälkeen Pekalla enää on mielenkiintoa ylistyksille. Pekan elämän suunta on kuuleman mukaan pahasti hakoteillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En tiedä, kuinka paljon epäonnistuneen Afrikan valloituksen jälkeen Pekalla enää on mielenkiintoa ylistyksille. Pekan elämän suunta on kuuleman mukaan pahasti hakoteillä.

        Onhan Pekalla tulevaisuus Tilausliikenne Lauri Mötön hallituksessa.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ikävöin sinua kokoyön!

      En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun
      Ikävä
      48
      3299
    2. Kova karman laki

      Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko
      Hindulaisuus
      512
      1993
    3. Päivieni piristys, missä olet?

      Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei
      Ikävä
      17
      1940
    4. Näen jatkuvasti Sompasaunalla alastomia miehiä ja naisia

      jotka menevät siihen viereiseen rantaan myös uimaan alasti. Sompasaunat on siis Mustikkamaalla Helsingissä, ja kuljen si
      Maailman menoa
      82
      1877
    5. Älä mahdollisesti ota itseesi

      En voinut tietää. Sitäpaitsi.. niin
      Ikävä
      18
      1542
    6. Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin

      Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo
      Tunteet
      43
      1488
    7. Ota nainen yhteyttä ja tee Tikusta asiaa?

      Niin sitten minä teen Takusta asiaa.
      Ikävä
      28
      1376
    8. Millainen kaivattusi luonne on?

      Millaisia luonteenpiirteitä arvostat kaivatussa? Oletteko samanlaisia luonteeltanne?
      Ikävä
      90
      1349
    9. Helena ja Mikko Koivun ero jatkuu edelleen ja loppua ei näy.

      Voi eikä, miksi menee noin vaikeaksi avioero ja sopua ei tää ex- pari vaan saa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      127
      1263
    10. UPM suunnittelee paperintuotannon lopettamista LPR:ssa

      Ilta-Sanomissa oli uutinen. Metsäyhtiö UPM suunnittelee paperintuotannon lopettamista Kaukaan-tehtaalla Lappeenrannassa
      Lappeenranta
      112
      1192
    Aihe