Onnibus valtasi markkinat ja murskasi kilpailijat

Anonyymi-ap

30

608

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Väkevä YLISTYS!

    • Anonyymi

      Kilpailua ei siis ole. Mitäs viranomainen tähän?

      • Anonyymi

        Mitä nyt täysin munaton viranomainen saisi aikaiseksi. Eihän takavuosina kilpailuviranomainen löytänyt mitään ongelmaa siitä, että kilpailijoiden lopettaessa toiminta jaettiin K- ja S-duopolin kesken ja keskittäen suomalaista päivittäistavarakauppaa entisestään.

        OnniNussi ansiosta tehtiin monelle maakunnissa asuvalle ja kaupunkilaiselle karhunpalvelus, kun enää et pääse matkustamaan valtateiden varsien isommista taajamista, vaan aina pitäisi kävellä kilometrikaupalla lähimmille valtateiden pysäkeille. Yksi perustavaa laatua oleva syy lopettaa kokonaan julkisen bussiperustaisen joukkoliikenteen käyttö - valitettavasti ja ihan käytännön syistä, sillä nykyinen OnniNussi / Koiviston Auto ei ole halukas palvelemaan potentiaalisia matkustajia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä nyt täysin munaton viranomainen saisi aikaiseksi. Eihän takavuosina kilpailuviranomainen löytänyt mitään ongelmaa siitä, että kilpailijoiden lopettaessa toiminta jaettiin K- ja S-duopolin kesken ja keskittäen suomalaista päivittäistavarakauppaa entisestään.

        OnniNussi ansiosta tehtiin monelle maakunnissa asuvalle ja kaupunkilaiselle karhunpalvelus, kun enää et pääse matkustamaan valtateiden varsien isommista taajamista, vaan aina pitäisi kävellä kilometrikaupalla lähimmille valtateiden pysäkeille. Yksi perustavaa laatua oleva syy lopettaa kokonaan julkisen bussiperustaisen joukkoliikenteen käyttö - valitettavasti ja ihan käytännön syistä, sillä nykyinen OnniNussi / Koiviston Auto ei ole halukas palvelemaan potentiaalisia matkustajia.

        Ajatuskin sukuoikeuksien jatkosta kauhistuttaa.


    • Anonyymi

      Ja sitten se aika tärkeä kysymys: Mitäs tämä valtaus on tullut maksamaan?
      Paitsi Onnibusin muutaman kerran vaihtuneille omistajille, niin myös yhteiskunnalle?
      Mutta tätähän se kasvottomien sijoitusyhtiöiden toisten rahoilla leikkiminen on;
      tuhlataan hyväuskoisten sijoittajien rahaa ja nostetaan palkkaa ja palkkioita.
      Eikä koske pelkästään Koiviston Autoa vaan laajemminkin yrityskenttää.

    • Anonyymi

      Paronit ovat suossa, ja jatkavat linja-autoliikennettä edelleen kaikki.
      Suossa eivät ole Pekka ja Lauri, mutta eivät kumpikaan enää harjoita linja-autoliikennettä.

    • Anonyymi

      Eniten hämmentää Flixbusin heikkous Suomessa. Puheet oli kyllä suuret mutta tulos pelkkä tussahdus.

      • Anonyymi

        Eiköhäs syy tuohon tussahdukseen ole se, että suomaiset liikennöitsijät ovat realisteja, ja uskovat, ettei markkinassa ole jaettavaa.


    • Anonyymi

      Uutisessa olisi voinut mainita myös sen että OB:llä on lähes monopoli bussirahdissakin.

      • Anonyymi

        Ne pikkuruiset muutama paketti viikossa ei ole edes kunnolla rahtia.
        Mutta kertoo epätoivosta, että ryhdytään tuollaiseen pakettipelleilyyn.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ne pikkuruiset muutama paketti viikossa ei ole edes kunnolla rahtia.
        Mutta kertoo epätoivosta, että ryhdytään tuollaiseen pakettipelleilyyn.

        Ovat iso tulonlähde. Onnibus on voitollinen yritys.


    • Anonyymi

      Tässä on taas tyyppiesimerkki lehtijutusta, jonka haastateltavat ovat sanelleet ja toimittelija kirjoittanut sen mukaan. Jostakin syystä mukaan on päässyt vain Onnibussille positiiviset asiat, kaikki kielteinen on ohitettu vaikka koko yhteiskunnan kannalta tämä kuvattu kehityskulku on ollut erittäin negatiivinen. Mutta kuten aikaisemminkin on todettu, median johdattelun ja hyväksikäytön ob-leiri on aina osannut. Lähes kaikessa muussa ovatkin sitten pahasti epäonnistuneet.

      • Anonyymi

        Tämä on totta. Sujuvasti on ohitettu mm. se tosiasia, että OB olisi ajautunut useaan kertaan konkurssiin ilman ulkopuolista apua. Samoin sitä ei kerrota, että OB:n ostaminen painoi Koiviston niin syvälle, että oli pakko pyytää Cap Man apuun. Toimittajalta oli taas unohtunut yksi journalismin perusasia, eli lähdekritiikki. Tämä juttu olisi voitu yhtä hyvin nimetä haastatteluksi, mitään uutisarvoa tällä ei ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä on totta. Sujuvasti on ohitettu mm. se tosiasia, että OB olisi ajautunut useaan kertaan konkurssiin ilman ulkopuolista apua. Samoin sitä ei kerrota, että OB:n ostaminen painoi Koiviston niin syvälle, että oli pakko pyytää Cap Man apuun. Toimittajalta oli taas unohtunut yksi journalismin perusasia, eli lähdekritiikki. Tämä juttu olisi voitu yhtä hyvin nimetä haastatteluksi, mitään uutisarvoa tällä ei ole.

        Onnibus on YLISTETTY liikennöitsijä!


    • Anonyymi

      Petteri Orpon (kok) TUHOhallitus ei ole edistämässä otto-oikeutta.

      • Anonyymi

        Ja Koiviston Auto kukoistaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja Koiviston Auto kukoistaa!

        Tappiota kuitenkin miljoonaluokassa.
        Muutama KA:n yhtiö on voitolla ja niiden voitoilla puhallettiin Ob:n tulokseen ilmaa, jotta saataisiin se näyttämään myyntikuntoiselta/ rahoittajille uskoa, että saisi Liedosta vielä muutaman Volvon.


    • Anonyymi

      Ja Pyhä Lauri seuraa Henkensä Mahtikulkua OnniBusin kanssa Jumalallisella Katseellaan Fenniarailin Pyhästä Ikkunasta.

      • Anonyymi

        Kunnes herää ja havahtuu karuun todellisuuteen; ei ollut kykyjä linja-autotöihin, junanlähettäjäksi pääsi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kunnes herää ja havahtuu karuun todellisuuteen; ei ollut kykyjä linja-autotöihin, junanlähettäjäksi pääsi.

        Pekka ajautui Afrikkaan ja taitaa olla tällä hetkellä täysin tuuliajolla. Kykyjä tai taitoja ei ollut kummallakaan, mutta onnistuivat sekoittamaan koko toimialan ja aiheuttamaan yhteiskunnalle mittaamattomat vahingot. Tässä esimerkki, että puutteellisista taidoista huolimatta tyhjän puhumisellakin voi aiheuttaa suuria vahinkoja. Tällä hetkellä tuskin Suomesta löytyy niin hullua liikennöitsijää, että voisi edes harkita näiden palkkaamista.


    • Anonyymi

      Ero vain on siinä, että nykyisin näillä OnnniNussin kusenhajuisillabkiuluillabeibpääse edes perille asti ja että lippujen hinnatkin ovat jo nousseen bähintään yhtä kalliiksi, kuin mitä liput maksoivat vielä kun EB oli olemassa. Kuinkas se nyt näin... :D

      • Anonyymi

        Ja haluaisivat kuljettaa rahtia, haluavat ajaa linja-autoasemien kautta, ajelevat yksikerros-busseilla, ajavat lähiliikennettä, ovat hankkineet YLELLISIÄ loppuun ajettuja espanjalaisia Irizareja yrittäessään apinoida Paunua erikoispikoilla ja onhan näitä takin kääntämisiä melkoisen paljon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja haluaisivat kuljettaa rahtia, haluavat ajaa linja-autoasemien kautta, ajelevat yksikerros-busseilla, ajavat lähiliikennettä, ovat hankkineet YLELLISIÄ loppuun ajettuja espanjalaisia Irizareja yrittäessään apinoida Paunua erikoispikoilla ja onhan näitä takin kääntämisiä melkoisen paljon.

        Paunulla oli tuolloin sukuoikeudet. Onnibus kukoistaa ILMAN sukuoikeuksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paunulla oli tuolloin sukuoikeudet. Onnibus kukoistaa ILMAN sukuoikeuksia.

        Sukuoikeuksia on ollut vaan tamponipoikuleiden päässä.
        Otapa nyt neuvosta vaari ja hakeudu hoitoon tuon sairautesi kanssa.
        Onnibussin kukoistuskin on konsernituen ansiota, kiitoksia voi esittää Jyväskylään ja Ouluun, jotka ovat pitäneet Tamponia paikallaan jo vuosia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sukuoikeuksia on ollut vaan tamponipoikuleiden päässä.
        Otapa nyt neuvosta vaari ja hakeudu hoitoon tuon sairautesi kanssa.
        Onnibussin kukoistuskin on konsernituen ansiota, kiitoksia voi esittää Jyväskylään ja Ouluun, jotka ovat pitäneet Tamponia paikallaan jo vuosia.

        Onnibus on YLISTETTY liikennöitsijä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sukuoikeuksia on ollut vaan tamponipoikuleiden päässä.
        Otapa nyt neuvosta vaari ja hakeudu hoitoon tuon sairautesi kanssa.
        Onnibussin kukoistuskin on konsernituen ansiota, kiitoksia voi esittää Jyväskylään ja Ouluun, jotka ovat pitäneet Tamponia paikallaan jo vuosia.

        Ettei totuus unohtuisi:

        https://www.ts.fi/uutiset/450713

        "Tampereella kaksi yksityistä bussiyhtiötä ovat jakaneet kilpailutetun liikenteen markkinat. Edellisessä isossa kilpailussa ne solmivat tarjousyhteenliittymän eli laillisen kartellin. Tulemme hajottamaan niin lailliset kuin laittomatkin kartellit, uhoaa Onnibus Oy:n toimitusjohtaja Pekka Möttö.

        Bussimarkkinat vapautuvat myös paikallisliikenteessä, kun sukuoikeudet päättyvät EU-asetuksen seurauksena 1. heinäkuuta 2014."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ettei totuus unohtuisi:

        https://www.ts.fi/uutiset/450713

        "Tampereella kaksi yksityistä bussiyhtiötä ovat jakaneet kilpailutetun liikenteen markkinat. Edellisessä isossa kilpailussa ne solmivat tarjousyhteenliittymän eli laillisen kartellin. Tulemme hajottamaan niin lailliset kuin laittomatkin kartellit, uhoaa Onnibus Oy:n toimitusjohtaja Pekka Möttö.

        Bussimarkkinat vapautuvat myös paikallisliikenteessä, kun sukuoikeudet päättyvät EU-asetuksen seurauksena 1. heinäkuuta 2014."

        Näinhän tuossa kävi. Kuningas Möttö hallitsee Tampereen paikallisliikennettä. Kauan eläköön KUNINGAS. Halleluja, halleluja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ettei totuus unohtuisi:

        https://www.ts.fi/uutiset/450713

        "Tampereella kaksi yksityistä bussiyhtiötä ovat jakaneet kilpailutetun liikenteen markkinat. Edellisessä isossa kilpailussa ne solmivat tarjousyhteenliittymän eli laillisen kartellin. Tulemme hajottamaan niin lailliset kuin laittomatkin kartellit, uhoaa Onnibus Oy:n toimitusjohtaja Pekka Möttö.

        Bussimarkkinat vapautuvat myös paikallisliikenteessä, kun sukuoikeudet päättyvät EU-asetuksen seurauksena 1. heinäkuuta 2014."

        Väkevä YLISTYS Pekka Mötölle!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väkevä YLISTYS Pekka Mötölle!

        En tiedä, kuinka paljon epäonnistuneen Afrikan valloituksen jälkeen Pekalla enää on mielenkiintoa ylistyksille. Pekan elämän suunta on kuuleman mukaan pahasti hakoteillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En tiedä, kuinka paljon epäonnistuneen Afrikan valloituksen jälkeen Pekalla enää on mielenkiintoa ylistyksille. Pekan elämän suunta on kuuleman mukaan pahasti hakoteillä.

        Onhan Pekalla tulevaisuus Tilausliikenne Lauri Mötön hallituksessa.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Sannalla tänään vuorossa The Daily Show

      Eli nyt mennään jo satiirin puolelle. Tuohan on vähän kuten Lindströmin ohjelma Suomessa.
      Maailman menoa
      143
      8405
    2. Tanskassa lain vaatimana Bovaer tappanut nautoja ja sairastuttanut

      Samaa myrkkyä myös Suomen lehmiin ollut tuloillaan, miten teidän tilalla? https://www.agriland.ie/farming-news/bovaer-m
      Maailman menoa
      106
      7586
    3. Täysi ryöpytys Sanna Marinille ulkomailla.

      https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/f699d84f-fa53-4dba-8718-2c395017fc55 Sanna Marinin kirja saa todella tylyn vastaanot
      Maailman menoa
      125
      5819
    4. Ruotsalaisuuden Päivän virallinen liputuspäivä poistettava VÄLITTÖMÄSTI!

      Suomen valtion ja suomalaisuuden kannalta ei ole minkäänlaisia perusteita liputtaa virallisesti ruotsalaisuuden päivää,
      Maailman menoa
      103
      5698
    5. Minja Koskelan "istumista" kertovassa uutisessa ei sanottu persuista mitään

      eli jälleen kerran äärivasemmistolainen valehtelee, hän kun väittää että juuri persut ovat lähetelleet Koskelalle vähemm
      Maailman menoa
      121
      4862
    6. Pekka Visuri: "Suomen on aika irrottautua Ukrainan sodasta"

      Slava Ukraina-mölinät eivät enää auta. Ukraina on sotansa hävinnyt. Nyt tarvitaan poliittista selvänäköisyyttä, reaalipo
      Maailman menoa
      147
      2720
    7. Mikaela Nylander: Jos pakkoruotsi poistetaan, niin ruotsin kielen asema romahtaa

      (Nylander on vanha RKP:nen) Mutta niin heikossa vedossa muumiruotsi siis on Suomessa, että vain tekohengityksellä se pys
      Maailman menoa
      64
      2536
    8. Ei välimatka meitä erottanut

      Vaan välirikko ja väärinymmärrykset. Oikeastaan henkinen välimatka on meidän välillä pieni, näin uskon. Näen koko ajan e
      Ikävä
      9
      1547
    9. Maajussi-Villen morsioehdokas Maarit ei halunnut Villeä - Tämä totuus valkeni kuvauksissa!

      Ohhoh, tekikö Maarit mielestäsi oikean ratkaisun Villen suhteen? Maajussi-Ville on herättänyt voimakkaita tunteita puol
      Maajussille morsian
      9
      1505
    10. Nainen aion pilata elämäsi täysin, opetus sulle, että pelasit väärän ihmisen sydämellä.

      Empatiani sua kohtaan katosi siinä kohtaan, kun teit tietoisen valinnan leikkiä mun sydämellä. Luulet olevas joku älykäs
      Ikävä
      234
      1464
    Aihe