Paronit ovat suossa:
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/b047eeb1-033a-4036-8a90-10de1cc72c4e
Onnibus valtasi markkinat ja murskasi kilpailijat
30
592
Vastaukset
- Anonyymi
Väkevä YLISTYS!
- Anonyymi
Kilpailua ei siis ole. Mitäs viranomainen tähän?
- Anonyymi
Mitä nyt täysin munaton viranomainen saisi aikaiseksi. Eihän takavuosina kilpailuviranomainen löytänyt mitään ongelmaa siitä, että kilpailijoiden lopettaessa toiminta jaettiin K- ja S-duopolin kesken ja keskittäen suomalaista päivittäistavarakauppaa entisestään.
OnniNussi ansiosta tehtiin monelle maakunnissa asuvalle ja kaupunkilaiselle karhunpalvelus, kun enää et pääse matkustamaan valtateiden varsien isommista taajamista, vaan aina pitäisi kävellä kilometrikaupalla lähimmille valtateiden pysäkeille. Yksi perustavaa laatua oleva syy lopettaa kokonaan julkisen bussiperustaisen joukkoliikenteen käyttö - valitettavasti ja ihan käytännön syistä, sillä nykyinen OnniNussi / Koiviston Auto ei ole halukas palvelemaan potentiaalisia matkustajia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä nyt täysin munaton viranomainen saisi aikaiseksi. Eihän takavuosina kilpailuviranomainen löytänyt mitään ongelmaa siitä, että kilpailijoiden lopettaessa toiminta jaettiin K- ja S-duopolin kesken ja keskittäen suomalaista päivittäistavarakauppaa entisestään.
OnniNussi ansiosta tehtiin monelle maakunnissa asuvalle ja kaupunkilaiselle karhunpalvelus, kun enää et pääse matkustamaan valtateiden varsien isommista taajamista, vaan aina pitäisi kävellä kilometrikaupalla lähimmille valtateiden pysäkeille. Yksi perustavaa laatua oleva syy lopettaa kokonaan julkisen bussiperustaisen joukkoliikenteen käyttö - valitettavasti ja ihan käytännön syistä, sillä nykyinen OnniNussi / Koiviston Auto ei ole halukas palvelemaan potentiaalisia matkustajia.Ajatuskin sukuoikeuksien jatkosta kauhistuttaa.
- Anonyymi
Ja sitten se aika tärkeä kysymys: Mitäs tämä valtaus on tullut maksamaan?
Paitsi Onnibusin muutaman kerran vaihtuneille omistajille, niin myös yhteiskunnalle?
Mutta tätähän se kasvottomien sijoitusyhtiöiden toisten rahoilla leikkiminen on;
tuhlataan hyväuskoisten sijoittajien rahaa ja nostetaan palkkaa ja palkkioita.
Eikä koske pelkästään Koiviston Autoa vaan laajemminkin yrityskenttää. - Anonyymi
Paronit ovat suossa, ja jatkavat linja-autoliikennettä edelleen kaikki.
Suossa eivät ole Pekka ja Lauri, mutta eivät kumpikaan enää harjoita linja-autoliikennettä. - Anonyymi
Eniten hämmentää Flixbusin heikkous Suomessa. Puheet oli kyllä suuret mutta tulos pelkkä tussahdus.
- Anonyymi
Eiköhäs syy tuohon tussahdukseen ole se, että suomaiset liikennöitsijät ovat realisteja, ja uskovat, ettei markkinassa ole jaettavaa.
- Anonyymi
Uutisessa olisi voinut mainita myös sen että OB:llä on lähes monopoli bussirahdissakin.
- Anonyymi
Ne pikkuruiset muutama paketti viikossa ei ole edes kunnolla rahtia.
Mutta kertoo epätoivosta, että ryhdytään tuollaiseen pakettipelleilyyn. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ne pikkuruiset muutama paketti viikossa ei ole edes kunnolla rahtia.
Mutta kertoo epätoivosta, että ryhdytään tuollaiseen pakettipelleilyyn.Ovat iso tulonlähde. Onnibus on voitollinen yritys.
- Anonyymi
Tässä on taas tyyppiesimerkki lehtijutusta, jonka haastateltavat ovat sanelleet ja toimittelija kirjoittanut sen mukaan. Jostakin syystä mukaan on päässyt vain Onnibussille positiiviset asiat, kaikki kielteinen on ohitettu vaikka koko yhteiskunnan kannalta tämä kuvattu kehityskulku on ollut erittäin negatiivinen. Mutta kuten aikaisemminkin on todettu, median johdattelun ja hyväksikäytön ob-leiri on aina osannut. Lähes kaikessa muussa ovatkin sitten pahasti epäonnistuneet.
- Anonyymi
Tämä on totta. Sujuvasti on ohitettu mm. se tosiasia, että OB olisi ajautunut useaan kertaan konkurssiin ilman ulkopuolista apua. Samoin sitä ei kerrota, että OB:n ostaminen painoi Koiviston niin syvälle, että oli pakko pyytää Cap Man apuun. Toimittajalta oli taas unohtunut yksi journalismin perusasia, eli lähdekritiikki. Tämä juttu olisi voitu yhtä hyvin nimetä haastatteluksi, mitään uutisarvoa tällä ei ole.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä on totta. Sujuvasti on ohitettu mm. se tosiasia, että OB olisi ajautunut useaan kertaan konkurssiin ilman ulkopuolista apua. Samoin sitä ei kerrota, että OB:n ostaminen painoi Koiviston niin syvälle, että oli pakko pyytää Cap Man apuun. Toimittajalta oli taas unohtunut yksi journalismin perusasia, eli lähdekritiikki. Tämä juttu olisi voitu yhtä hyvin nimetä haastatteluksi, mitään uutisarvoa tällä ei ole.
Onnibus on YLISTETTY liikennöitsijä!
- Anonyymi
Petteri Orpon (kok) TUHOhallitus ei ole edistämässä otto-oikeutta.
- Anonyymi
Ja Koiviston Auto kukoistaa!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja Koiviston Auto kukoistaa!
Tappiota kuitenkin miljoonaluokassa.
Muutama KA:n yhtiö on voitolla ja niiden voitoilla puhallettiin Ob:n tulokseen ilmaa, jotta saataisiin se näyttämään myyntikuntoiselta/ rahoittajille uskoa, että saisi Liedosta vielä muutaman Volvon.
- Anonyymi
Ja Pyhä Lauri seuraa Henkensä Mahtikulkua OnniBusin kanssa Jumalallisella Katseellaan Fenniarailin Pyhästä Ikkunasta.
- Anonyymi
Kunnes herää ja havahtuu karuun todellisuuteen; ei ollut kykyjä linja-autotöihin, junanlähettäjäksi pääsi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kunnes herää ja havahtuu karuun todellisuuteen; ei ollut kykyjä linja-autotöihin, junanlähettäjäksi pääsi.
Pekka ajautui Afrikkaan ja taitaa olla tällä hetkellä täysin tuuliajolla. Kykyjä tai taitoja ei ollut kummallakaan, mutta onnistuivat sekoittamaan koko toimialan ja aiheuttamaan yhteiskunnalle mittaamattomat vahingot. Tässä esimerkki, että puutteellisista taidoista huolimatta tyhjän puhumisellakin voi aiheuttaa suuria vahinkoja. Tällä hetkellä tuskin Suomesta löytyy niin hullua liikennöitsijää, että voisi edes harkita näiden palkkaamista.
- Anonyymi
Ero vain on siinä, että nykyisin näillä OnnniNussin kusenhajuisillabkiuluillabeibpääse edes perille asti ja että lippujen hinnatkin ovat jo nousseen bähintään yhtä kalliiksi, kuin mitä liput maksoivat vielä kun EB oli olemassa. Kuinkas se nyt näin... :D
- Anonyymi
Ja haluaisivat kuljettaa rahtia, haluavat ajaa linja-autoasemien kautta, ajelevat yksikerros-busseilla, ajavat lähiliikennettä, ovat hankkineet YLELLISIÄ loppuun ajettuja espanjalaisia Irizareja yrittäessään apinoida Paunua erikoispikoilla ja onhan näitä takin kääntämisiä melkoisen paljon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja haluaisivat kuljettaa rahtia, haluavat ajaa linja-autoasemien kautta, ajelevat yksikerros-busseilla, ajavat lähiliikennettä, ovat hankkineet YLELLISIÄ loppuun ajettuja espanjalaisia Irizareja yrittäessään apinoida Paunua erikoispikoilla ja onhan näitä takin kääntämisiä melkoisen paljon.
Paunulla oli tuolloin sukuoikeudet. Onnibus kukoistaa ILMAN sukuoikeuksia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paunulla oli tuolloin sukuoikeudet. Onnibus kukoistaa ILMAN sukuoikeuksia.
Sukuoikeuksia on ollut vaan tamponipoikuleiden päässä.
Otapa nyt neuvosta vaari ja hakeudu hoitoon tuon sairautesi kanssa.
Onnibussin kukoistuskin on konsernituen ansiota, kiitoksia voi esittää Jyväskylään ja Ouluun, jotka ovat pitäneet Tamponia paikallaan jo vuosia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sukuoikeuksia on ollut vaan tamponipoikuleiden päässä.
Otapa nyt neuvosta vaari ja hakeudu hoitoon tuon sairautesi kanssa.
Onnibussin kukoistuskin on konsernituen ansiota, kiitoksia voi esittää Jyväskylään ja Ouluun, jotka ovat pitäneet Tamponia paikallaan jo vuosia.Onnibus on YLISTETTY liikennöitsijä!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sukuoikeuksia on ollut vaan tamponipoikuleiden päässä.
Otapa nyt neuvosta vaari ja hakeudu hoitoon tuon sairautesi kanssa.
Onnibussin kukoistuskin on konsernituen ansiota, kiitoksia voi esittää Jyväskylään ja Ouluun, jotka ovat pitäneet Tamponia paikallaan jo vuosia.Ettei totuus unohtuisi:
https://www.ts.fi/uutiset/450713
"Tampereella kaksi yksityistä bussiyhtiötä ovat jakaneet kilpailutetun liikenteen markkinat. Edellisessä isossa kilpailussa ne solmivat tarjousyhteenliittymän eli laillisen kartellin. Tulemme hajottamaan niin lailliset kuin laittomatkin kartellit, uhoaa Onnibus Oy:n toimitusjohtaja Pekka Möttö.
Bussimarkkinat vapautuvat myös paikallisliikenteessä, kun sukuoikeudet päättyvät EU-asetuksen seurauksena 1. heinäkuuta 2014." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ettei totuus unohtuisi:
https://www.ts.fi/uutiset/450713
"Tampereella kaksi yksityistä bussiyhtiötä ovat jakaneet kilpailutetun liikenteen markkinat. Edellisessä isossa kilpailussa ne solmivat tarjousyhteenliittymän eli laillisen kartellin. Tulemme hajottamaan niin lailliset kuin laittomatkin kartellit, uhoaa Onnibus Oy:n toimitusjohtaja Pekka Möttö.
Bussimarkkinat vapautuvat myös paikallisliikenteessä, kun sukuoikeudet päättyvät EU-asetuksen seurauksena 1. heinäkuuta 2014."Näinhän tuossa kävi. Kuningas Möttö hallitsee Tampereen paikallisliikennettä. Kauan eläköön KUNINGAS. Halleluja, halleluja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ettei totuus unohtuisi:
https://www.ts.fi/uutiset/450713
"Tampereella kaksi yksityistä bussiyhtiötä ovat jakaneet kilpailutetun liikenteen markkinat. Edellisessä isossa kilpailussa ne solmivat tarjousyhteenliittymän eli laillisen kartellin. Tulemme hajottamaan niin lailliset kuin laittomatkin kartellit, uhoaa Onnibus Oy:n toimitusjohtaja Pekka Möttö.
Bussimarkkinat vapautuvat myös paikallisliikenteessä, kun sukuoikeudet päättyvät EU-asetuksen seurauksena 1. heinäkuuta 2014."Väkevä YLISTYS Pekka Mötölle!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Väkevä YLISTYS Pekka Mötölle!
En tiedä, kuinka paljon epäonnistuneen Afrikan valloituksen jälkeen Pekalla enää on mielenkiintoa ylistyksille. Pekan elämän suunta on kuuleman mukaan pahasti hakoteillä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En tiedä, kuinka paljon epäonnistuneen Afrikan valloituksen jälkeen Pekalla enää on mielenkiintoa ylistyksille. Pekan elämän suunta on kuuleman mukaan pahasti hakoteillä.
Onhan Pekalla tulevaisuus Tilausliikenne Lauri Mötön hallituksessa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persujen Anna Koskela kaahasi 172 km/h
Kuvasi samalla myös videota, jonka sitten myöhemmin poisti. Jotenkin tuntuu persuilta lähtevän nyt kaikki lapasesta, va276522Ratkaisujen tarjoamisen sijaan SDP on keskittynyt levittämään väärää tietoa
Kokoomuksen kansanedustaja Martin Paasi on turhautunut eduskunnassa käytävään salikeskusteluun. Hän kertoo, miksi. – Ko725178Miksi media ei ole tutkinut Li Anderssonin antifa-yhteyksiä
Antifa on väkivaltainen äärivasemmistolainen terrori-järjestö, joka USA:ssa on nyt kielletty. Andersson itse on äärivas934785Juuri nyt! Parturi bongattu Sannan seurassa!
🌐 Breking News 📢 🗞️ 🆕 Kaksikko bongattu Suomen Helsingin Töölöstä. Kyllä. Sieltä samasta Töölöstä, josta kuppakin64609Keskisarja kiihotti persuja kansanryhmää vastaan
Rikoksen vakavuutta lisää se, että Keskisarja toimii eduskuntapuolueen puheenjohtajana, jonka puheilla on enemmän painoa694468Kolmepäiväinen työviikko on kulman takana
Zoomin toimitusjohtajan mukaan tekoäly alkaa olla monissa työtehtävissä niin tehokas, että ihmiset voivat pudottaa työpä184048Mercedes-Benzille riitti Suomen äärioikeistohallitus
Tästä jo pari vuotta sitten varoiteltiin, että kaikki ulkomaalaiset investoijat poistuvat fasistipersujen myötä tukemast543997Aamun Riikka: sakset tiputtavat 31 000 lasta köyhyysrajan alle
✂️ STM:n tuoreen arvion mukaan Riikan leikkaukset pudottavat peräti 31 000 lasta köyhyysrajan alle, kun aikaisempi THL1203885Miksi Marinin vasemmistohallitus ei tunnustanut Palestiinaa
kun mahdollisuus oli? Nyt sitten vasemmisto-oppositio ulvoo yhtään ääneen, että Palestiina pitää tunnustaa - onpa tode213510Sebu Tynkkynen vaatii Ulkopoliittisen instituutin rahoituksen leikkaamista
kun UPI:n tutkija kritisoi Tynkkystä, Mikä Trump tuo Tynkkynen oikein luulee olevansa? https://www.iltalehti.fi/politi173327