Paronit ovat suossa:
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/b047eeb1-033a-4036-8a90-10de1cc72c4e
Onnibus valtasi markkinat ja murskasi kilpailijat
18
196
Vastaukset
- Anonyymi
Väkevä YLISTYS!
- Anonyymi
Kilpailua ei siis ole. Mitäs viranomainen tähän?
- Anonyymi
Mitä nyt täysin munaton viranomainen saisi aikaiseksi. Eihän takavuosina kilpailuviranomainen löytänyt mitään ongelmaa siitä, että kilpailijoiden lopettaessa toiminta jaettiin K- ja S-duopolin kesken ja keskittäen suomalaista päivittäistavarakauppaa entisestään.
OnniNussi ansiosta tehtiin monelle maakunnissa asuvalle ja kaupunkilaiselle karhunpalvelus, kun enää et pääse matkustamaan valtateiden varsien isommista taajamista, vaan aina pitäisi kävellä kilometrikaupalla lähimmille valtateiden pysäkeille. Yksi perustavaa laatua oleva syy lopettaa kokonaan julkisen bussiperustaisen joukkoliikenteen käyttö - valitettavasti ja ihan käytännön syistä, sillä nykyinen OnniNussi / Koiviston Auto ei ole halukas palvelemaan potentiaalisia matkustajia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä nyt täysin munaton viranomainen saisi aikaiseksi. Eihän takavuosina kilpailuviranomainen löytänyt mitään ongelmaa siitä, että kilpailijoiden lopettaessa toiminta jaettiin K- ja S-duopolin kesken ja keskittäen suomalaista päivittäistavarakauppaa entisestään.
OnniNussi ansiosta tehtiin monelle maakunnissa asuvalle ja kaupunkilaiselle karhunpalvelus, kun enää et pääse matkustamaan valtateiden varsien isommista taajamista, vaan aina pitäisi kävellä kilometrikaupalla lähimmille valtateiden pysäkeille. Yksi perustavaa laatua oleva syy lopettaa kokonaan julkisen bussiperustaisen joukkoliikenteen käyttö - valitettavasti ja ihan käytännön syistä, sillä nykyinen OnniNussi / Koiviston Auto ei ole halukas palvelemaan potentiaalisia matkustajia.Ajatuskin sukuoikeuksien jatkosta kauhistuttaa.
- Anonyymi
Ja sitten se aika tärkeä kysymys: Mitäs tämä valtaus on tullut maksamaan?
Paitsi Onnibusin muutaman kerran vaihtuneille omistajille, niin myös yhteiskunnalle?
Mutta tätähän se kasvottomien sijoitusyhtiöiden toisten rahoilla leikkiminen on;
tuhlataan hyväuskoisten sijoittajien rahaa ja nostetaan palkkaa ja palkkioita.
Eikä koske pelkästään Koiviston Autoa vaan laajemminkin yrityskenttää. - Anonyymi
Paronit ovat suossa, ja jatkavat linja-autoliikennettä edelleen kaikki.
Suossa eivät ole Pekka ja Lauri, mutta eivät kumpikaan enää harjoita linja-autoliikennettä. - Anonyymi
Eniten hämmentää Flixbusin heikkous Suomessa. Puheet oli kyllä suuret mutta tulos pelkkä tussahdus.
- Anonyymi
Eiköhäs syy tuohon tussahdukseen ole se, että suomaiset liikennöitsijät ovat realisteja, ja uskovat, ettei markkinassa ole jaettavaa.
- Anonyymi
Uutisessa olisi voinut mainita myös sen että OB:llä on lähes monopoli bussirahdissakin.
- Anonyymi
Ne pikkuruiset muutama paketti viikossa ei ole edes kunnolla rahtia.
Mutta kertoo epätoivosta, että ryhdytään tuollaiseen pakettipelleilyyn. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ne pikkuruiset muutama paketti viikossa ei ole edes kunnolla rahtia.
Mutta kertoo epätoivosta, että ryhdytään tuollaiseen pakettipelleilyyn.Ovat iso tulonlähde. Onnibus on voitollinen yritys.
- Anonyymi
Tässä on taas tyyppiesimerkki lehtijutusta, jonka haastateltavat ovat sanelleet ja toimittelija kirjoittanut sen mukaan. Jostakin syystä mukaan on päässyt vain Onnibussille positiiviset asiat, kaikki kielteinen on ohitettu vaikka koko yhteiskunnan kannalta tämä kuvattu kehityskulku on ollut erittäin negatiivinen. Mutta kuten aikaisemminkin on todettu, median johdattelun ja hyväksikäytön ob-leiri on aina osannut. Lähes kaikessa muussa ovatkin sitten pahasti epäonnistuneet.
- AnonyymiUUSI
Tämä on totta. Sujuvasti on ohitettu mm. se tosiasia, että OB olisi ajautunut useaan kertaan konkurssiin ilman ulkopuolista apua. Samoin sitä ei kerrota, että OB:n ostaminen painoi Koiviston niin syvälle, että oli pakko pyytää Cap Man apuun. Toimittajalta oli taas unohtunut yksi journalismin perusasia, eli lähdekritiikki. Tämä juttu olisi voitu yhtä hyvin nimetä haastatteluksi, mitään uutisarvoa tällä ei ole.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Tämä on totta. Sujuvasti on ohitettu mm. se tosiasia, että OB olisi ajautunut useaan kertaan konkurssiin ilman ulkopuolista apua. Samoin sitä ei kerrota, että OB:n ostaminen painoi Koiviston niin syvälle, että oli pakko pyytää Cap Man apuun. Toimittajalta oli taas unohtunut yksi journalismin perusasia, eli lähdekritiikki. Tämä juttu olisi voitu yhtä hyvin nimetä haastatteluksi, mitään uutisarvoa tällä ei ole.
Onnibus on YLISTETTY liikennöitsijä!
- Anonyymi
Petteri Orpon (kok) TUHOhallitus ei ole edistämässä otto-oikeutta.
- Anonyymi
Ja Koiviston Auto kukoistaa!
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ja Koiviston Auto kukoistaa!
Tappiota kuitenkin miljoonaluokassa.
Muutama KA:n yhtiö on voitolla ja niiden voitoilla puhallettiin Ob:n tulokseen ilmaa, jotta saataisiin se näyttämään myyntikuntoiselta/ rahoittajille uskoa, että saisi Liedosta vielä muutaman Volvon.
- AnonyymiUUSI
Ja Pyhä Lauri seuraa Henkensä Mahtikulkua OnniBusin kanssa Jumalallisella Katseellaan Fenniarailin Pyhästä Ikkunasta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 654918
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j652906- 1902751
Näin susta unta
Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!182715Nainen, sinä viisas ja ymmärtäväinen
sekä hyvällä huumorintajulla varustettu. Kun kaikki muut ovat kaikonneet, vain sinä olet jäljellä. Ellet kestä kirjoituk232296Niin voimakkaat tunteet
Että ajattelin hänen olevan se elämän rakkaus. Silmien edessä vikitteli toista ja hyvästelemättä hylkäs niin tyhjyys jäi72196Katu täyttyy askelista...
Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.282093Hei olen tulossa Ajoihin
Imatralle ja olen kiinnostunut lainaamaan jonkun vaimoa viikonlopuksi.302046- 21212
- 2071108