Henkiä on monia ja hengen jano

Anonyymi-ap

"Joka uskoo minuun , ei enää koskaan ole janoissaan" Joh: 6
- helluntailaisellahan on aina jano , aina menevät / hakevat , - uutta , uutta , uutta , tyyliin , > tämä ei riitä . . . , elikkä siis jano ei sammu helluntailaisuudessa .

13

106

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

tyhänpäiväinen aloitus, joka kertoo aloittajan oman mielipiteensä ja luulonsa summaa.

Eli hän tuomaroi ja Sanan mukaan hänetkin tuomitaan- kerran samanmitan mukaan.

Kestääkö hän sitä....

He sanoivat hänelle: "Minkä tunnusteon sinä sitten teet, että me näkisimme sen ja uskoisimme sinua? Minkä teon sinä teet? Meidän isämme söivät mannaa erämaassa, niinkuin kirjoitettu on: 'Hän antoi leipää taivaasta heille syötäväksi'." Niin Jeesus sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: ei Mooses antanut teille sitä leipää taivaasta, vaan minun Isäni antaa teille taivaasta totisen leivän. Sillä Jumalan leipä on se, joka tulee alas taivaasta ja antaa maailmalle elämän." Niin he sanoivat hänelle: "Herra, anna meille aina sitä leipää". Jeesus sanoi heille: "Minä olen elämän leipä; joka tulee minun tyköni, se ei koskaan isoa, ja joka uskoo minuun, se ei koskaan janoa.
      (Joh 6:30-35)

Katkelma on Raamatunkertomuksesta, mistä jae- jakattaja ottaa pätkän ja omassa päässä sen hieroo sanoiksi, sekä eksyy aiheesta.

Juutalaisilla oli haaste- uskoa Elämänleipään, kyse oli tavallaan ympärileikauskansan haasteesta- uskoa sijaisuhriin, tähän Elämän Karitsaan.... joka oli jo nähtävänä Sanan kautta. Hän oli se >Elämänleipä ja janon- sammuttaja.

Entä tänään, kun lapsikasteessa- ympärileikataan kirkon puheen mukaan kahdeksanpäiväinen. Ainakin sukuani katsellen, se elämänvesi jäi puuttumaan heiltä ja leipä, jopa vihattiin pappia, kun kuolivuoteella maattiin, katselin sitä tulen säkenöimiä silmiä, papin kohtaan,---ei pidetty hänestä--

Sana sanoo, ettei ympärileikkaus ja leikkaamattomuus- siis vauvakasteviittaukseksi- ole mitään, vaan sydämen usko..

Ja kun vaikkapa vapaissa suunnissa, on menty Elämänlähteelle ja saatu elävää vettä, ei heillä ole jano, vaan he ovat Kristuksessa Elämänveden lähteessä.. Virvoittuneina elämää täynnä, ja eivät he mene kuivaan erämaakirkkoon toistelemaan virsikirjasta liturgista- sitä ja tätätunnustusta. ----vesi-- puuttuu ja siellä sitten on näitä janoisia, vedenetsijöitä.
      Siis se lapsikaseen ympärileikkaus- mitä kastetta kirkossaan kutsutaan, se ei ole mitään, kun Jeesus puuttuu sydämestä.

Mutta, kyllä elävää uskoa on papeissa kirkonsisällä, ja heitä tunnen.

Siksi mietihän kun kirjoittelet, että tunne ensin, mistä puhut, me emme usko juoruihin.
      Isäpappa sanoi aikoinaan kasvatuksessaan, -kun opetti meitä-
      Älä usko juttuja, ellet itse näe ja täytyy sanoa, että olen nähnyt- kuinka edesmennyt vaimo- oli todella nauttinut Elämänvedenlähteestä ja oli elävässä uskossa Kristukseen ja nyt odottaa ylösnousemuspäivää- haudanlevossa. Sinausin hänet sille matkalle.

Mutta minä olen sanonut teille, että te olette nähneet minut, ettekä kuitenkaan usko. Kaikki, minkä Isä antaa minulle, tulee minun tyköni; ja sitä, joka minun tyköni tulee, minä en heitä ulos. Sillä minä olen tullut taivaasta, en tekemään omaa tahtoani, vaan hänen tahtonsa, joka on minut lähettänyt. Ja minun lähettäjäni tahto on se, että minä kaikista niistä, jotka hän on minulle antanut, en kadota yhtäkään, vaan herätän heidät viimeisenä päivänä. Sillä minun Isäni tahto on se, että jokaisella, joka näkee Pojan ja uskoo häneen, on iankaikkinen elämä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä."
      (Joh 6:36-40)

Tähän rakas edesmennyt puolisoni uskoi- loppuun asti ja lepäsi uskossa Kristuksessa, seuraten Häntä- Jumalan uhrikaritsaa-- täytetyn työn merkeissä- anteeksiantamuksessa, jokapäiväisen armon alla.

• Anonyymi

jatketaan hieman.

Ympärileikkaus kyllä on hyödyllinen, jos sinä lakia noudatat; mutta >> jos olet lainrikkoja, niin sinun ympärileikkauksesi on tullut ympärileikkaamattomuudeksi.<<<
        >>> Jos siis ympärileikkaamaton noudattaa lain säädöksiä, eikö hänen ympärileikkaamattomuutensa ole luettava ympärileikkaukseksi?<<<

>>>> Ja luonnostaan ympärileikkaamaton, joka täyttää lain, on tuomitseva sinut, joka lainkirjaiminesi ja ympärileikkauksinesi olet lainrikkoja. <<<<

>>>>>Sillä ei se ole juutalainen, joka vain ulkonaisesti on juutalainen, eikä ympärileikkaus se, joka ulkonaisesti lihassa tapahtuu; vaan se on juutalainen, joka sisällisesti on juutalainen,<<<<<

ja oikea ympärileikkaus on sydämen ympärileikkaus Hengessä, ei kirjaimessa; ja hän saa kiitoksensa, ei ihmisiltä, vaan Jumalalta.
        (Rom 2:22-29)

Tässä Raamatunkertomuksen opetuksessa, koskee näköalaltaan meitäkin.
        Vanhaliitto. Herran kansa- on peili- meille, jopa varoittava- kertoo Raamattu- jotka elämme lopunaikaa--- tässä ja nyt- hetkessäkin...

Peili kertoo, ettei muotomenon teko- vaikka tehtäisiin se kirjoituksen mukaan, tee sitä taivaskelpoista elämää-- ellei sydän ole siinä matkassa.

siten, kun kirkko puhuu jäljittelemällä juutalaisia- --korvausopin-- vauvakaste- kahdenksanpäiväisenä, tarinoi - että se pelastaa--- ikäänkuin kasteen----ympärileikkaus--- olisi se niin pyhä, että voidaan arvostella veljeä, naapurissa, jotka katsovat Nooan kautta tätä vertauskuvallista kasteen hautaa---
        Mitä vesi siinä teki? Raamatunkertomus kertoo Nooasta, siitä ajasta- mitä hän saarnasi ja kas, vain kahdeksan sielua - ihmistä- meni pelastuksen arkkiin, oli luvattu vesi- joka hukuttaa...

ts. vedellä oli tarkoitus, maa tuli täyteen väkivaltaa ja Jumala otti tilille Elämänantajana - ottamalla elämän pois. Se sielu- joka syntiä tekee- eli synti on Raamatussa jyvitetty- Jumalanlain rikkomiseksi. siis ymmärtävä voi tehdä valinnat, mistä vastaa.
        Ja tähän Raamatun opetuksen mukaan pitää isän opettaa lapsensa- kasvamaan ja vastuun ajassa kulkemaan kaitaa tietä. muutoin hän ei ole Jumalanlapsi. - opetuslapsi.

Mekin vastuutamme vasta ymmärtäväisyyden mitassa olevia ja alaikäiset ovat siten ymmärtämättömyyden ajassa. Vanhemmat vastaavat opista ja opetuksesta. Jumala ei tapa lasta- joka ei ymmärrä, vaan hänellä on oma mittansa Jumalalta. Hän on Jumalan- silmäterä--- meidän vastuullamme. Häneen Jumala on puhaltanut elämänhengen, jossa on elävä sielu.
        Sielun pitää oppia, kuten Aadamia opetettiin Eedenissä syö- tuosta ja tuosta, mutta älä tuosta...
        Kertomus avaa meidän ymmärryksemme opin ideaaliseen perustukseen.
        Vasta sitä vastaan tehden, olemme oman onnemme seppiä, oman valinnan tiellä- alastomia, vailla pyhyyttä, ellei sovinto- uhrikaritsan nahka, peitä alastomuuttamme.
        Kertomus avaa kielellisen käsityskyvyn mieliimme.

Nooan aikana Jumala hukutti- jumalattomuuden ja pani pisteen elämälle, ja vasta Araratin vuorelta läksi kansa -- Arkista liikkeelle.
        Näin kasteen hauta kertoo rajapinnasta- jossa uskon kautta Sanan opin mukaan, uskotaan ja saadaan hyvä omatunto ja Herralla on vain yksi kansa, joka on oksastettu Jaloon puuhun.
        ja näin kaste- kasteenhauta kertoo siitä, että kastettava nousee vedestä, ei huku - helvetintulen merkitykseen, II.- kuolemaan, vaan saa nousta Kristusarkkiin ja on sen Uuden kansan Herran kansan Jumalan itsensä luoman ja pelastaman opetuslapsien pelastama....

Kaste on Raamatunkertomus- joka viestii myös tulevasta tuomiosta helvetintulesta, joka tappaa... sielu joutuu tuomiolle, olkiukkona - siinä hetkessä ei ole toivoa, vaan valinnan summa.

Nyt kuullaan sanoma- ja nyt on pelastuksen aika. Istutaanko Herran opetuslapsina Elämänkirjan tuntevan- Kristuksen lunastaman elämäntien kulkijana- kasteen hauta todistuksena jo lähtiessä tielle. vai jäädäänkö oman onnen sepiksi- istumaan oman porstuan rappusille ja siten maailma makaa sen mukaan, kun maailman seppäkoulu kouluttaa oma epäuskon- tahi maailmanuskoisuuden laveantien polulle. Oman onnen seppien joukkoon...

Se on valita-- tämä kastekin.... se on todistus-- Jumala ottaa sielun tilille... ja hyvän omantunnon liitossa on asiat hoidettu Sanan mukaan... ja he ovat halullisesti eri suunnissa kastettu- kasteen haudan kautta kaidalle tielle. kilvoittelemaan hyvän uskon kilvoitusta, armon alla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

jatketaan hieman.

Ympärileikkaus kyllä on hyödyllinen, jos sinä lakia noudatat; mutta >> jos olet lainrikkoja, niin sinun ympärileikkauksesi on tullut ympärileikkaamattomuudeksi.<<<
        >>> Jos siis ympärileikkaamaton noudattaa lain säädöksiä, eikö hänen ympärileikkaamattomuutensa ole luettava ympärileikkaukseksi?<<<

>>>> Ja luonnostaan ympärileikkaamaton, joka täyttää lain, on tuomitseva sinut, joka lainkirjaiminesi ja ympärileikkauksinesi olet lainrikkoja. <<<<

>>>>>Sillä ei se ole juutalainen, joka vain ulkonaisesti on juutalainen, eikä ympärileikkaus se, joka ulkonaisesti lihassa tapahtuu; vaan se on juutalainen, joka sisällisesti on juutalainen,<<<<<

ja oikea ympärileikkaus on sydämen ympärileikkaus Hengessä, ei kirjaimessa; ja hän saa kiitoksensa, ei ihmisiltä, vaan Jumalalta.
        (Rom 2:22-29)

Tässä Raamatunkertomuksen opetuksessa, koskee näköalaltaan meitäkin.
        Vanhaliitto. Herran kansa- on peili- meille, jopa varoittava- kertoo Raamattu- jotka elämme lopunaikaa--- tässä ja nyt- hetkessäkin...

Peili kertoo, ettei muotomenon teko- vaikka tehtäisiin se kirjoituksen mukaan, tee sitä taivaskelpoista elämää-- ellei sydän ole siinä matkassa.

siten, kun kirkko puhuu jäljittelemällä juutalaisia- --korvausopin-- vauvakaste- kahdenksanpäiväisenä, tarinoi - että se pelastaa--- ikäänkuin kasteen----ympärileikkaus--- olisi se niin pyhä, että voidaan arvostella veljeä, naapurissa, jotka katsovat Nooan kautta tätä vertauskuvallista kasteen hautaa---
        Mitä vesi siinä teki? Raamatunkertomus kertoo Nooasta, siitä ajasta- mitä hän saarnasi ja kas, vain kahdeksan sielua - ihmistä- meni pelastuksen arkkiin, oli luvattu vesi- joka hukuttaa...

ts. vedellä oli tarkoitus, maa tuli täyteen väkivaltaa ja Jumala otti tilille Elämänantajana - ottamalla elämän pois. Se sielu- joka syntiä tekee- eli synti on Raamatussa jyvitetty- Jumalanlain rikkomiseksi. siis ymmärtävä voi tehdä valinnat, mistä vastaa.
        Ja tähän Raamatun opetuksen mukaan pitää isän opettaa lapsensa- kasvamaan ja vastuun ajassa kulkemaan kaitaa tietä. muutoin hän ei ole Jumalanlapsi. - opetuslapsi.

Mekin vastuutamme vasta ymmärtäväisyyden mitassa olevia ja alaikäiset ovat siten ymmärtämättömyyden ajassa. Vanhemmat vastaavat opista ja opetuksesta. Jumala ei tapa lasta- joka ei ymmärrä, vaan hänellä on oma mittansa Jumalalta. Hän on Jumalan- silmäterä--- meidän vastuullamme. Häneen Jumala on puhaltanut elämänhengen, jossa on elävä sielu.
        Sielun pitää oppia, kuten Aadamia opetettiin Eedenissä syö- tuosta ja tuosta, mutta älä tuosta...
        Kertomus avaa meidän ymmärryksemme opin ideaaliseen perustukseen.
        Vasta sitä vastaan tehden, olemme oman onnemme seppiä, oman valinnan tiellä- alastomia, vailla pyhyyttä, ellei sovinto- uhrikaritsan nahka, peitä alastomuuttamme.
        Kertomus avaa kielellisen käsityskyvyn mieliimme.

Nooan aikana Jumala hukutti- jumalattomuuden ja pani pisteen elämälle, ja vasta Araratin vuorelta läksi kansa -- Arkista liikkeelle.
        Näin kasteen hauta kertoo rajapinnasta- jossa uskon kautta Sanan opin mukaan, uskotaan ja saadaan hyvä omatunto ja Herralla on vain yksi kansa, joka on oksastettu Jaloon puuhun.
        ja näin kaste- kasteenhauta kertoo siitä, että kastettava nousee vedestä, ei huku - helvetintulen merkitykseen, II.- kuolemaan, vaan saa nousta Kristusarkkiin ja on sen Uuden kansan Herran kansan Jumalan itsensä luoman ja pelastaman opetuslapsien pelastama....

Kaste on Raamatunkertomus- joka viestii myös tulevasta tuomiosta helvetintulesta, joka tappaa... sielu joutuu tuomiolle, olkiukkona - siinä hetkessä ei ole toivoa, vaan valinnan summa.

Nyt kuullaan sanoma- ja nyt on pelastuksen aika. Istutaanko Herran opetuslapsina Elämänkirjan tuntevan- Kristuksen lunastaman elämäntien kulkijana- kasteen hauta todistuksena jo lähtiessä tielle. vai jäädäänkö oman onnen sepiksi- istumaan oman porstuan rappusille ja siten maailma makaa sen mukaan, kun maailman seppäkoulu kouluttaa oma epäuskon- tahi maailmanuskoisuuden laveantien polulle. Oman onnen seppien joukkoon...

Se on valita-- tämä kastekin.... se on todistus-- Jumala ottaa sielun tilille... ja hyvän omantunnon liitossa on asiat hoidettu Sanan mukaan... ja he ovat halullisesti eri suunnissa kastettu- kasteen haudan kautta kaidalle tielle. kilvoittelemaan hyvän uskon kilvoitusta, armon alla.

Varjolainpuolelta- näkyvyyttä myös lopun aikaan, jossa elämme.

Mikä ja mitä on olkiukon tarinan loppu ja joka kestää- peruuttamattomasti- toisen kuoleman jälkeen iankaiken... Eli tämä rajallinen elämä ja oman elämänseppien valinnan summa.

Ei haluttu siunausta elämään, ei lähimmäisille vaan oman pään mukaan olkukot rakensivat maailman, jossa sielut ikäänkuin elävät eläimellistä elämää, kukin himojensa ja tapansa mukaan, jossa lähimmäisetkään eivät kiitä, sitä elämäntapaa.... Ei edes omat lapset iloiste, kun isät ovat --missä sattuu-- ei siellä, missä kuuluisi olla, rakentamassa Rauhan ja rakkauden valtakuntaa.... tässä ja nyt..

Olkiukot...

Sillä katso: se päivä on tuleva, joka palaa kuin pätsi. Ja >>> kaikki julkeat ja kaikki, jotka tekevät sitä, mikä jumalatonta on, <<<<

ovat oljenkorsia;

ja heidät polttaa se päivä, joka tuleva on, sanoo Herra Sebaot, niin

>>>>>>ettei se jätä heistä juurta eikä oksaa. <<<<

Mutta teille, jotka minun nimeäni pelkäätte, on koittava vanhurskauden aurinko ja parantuminen sen siipien alla, ja te käytte ulos ja hypitte kuin syöttövasikat

ja tallaatte jumalattomat; sillä >>>>>> he tulevat tomuksi teidän jalkapohjienne alle sinä päivänä, jonka minä teen, sanoo Herra Sebaot.<<<<< (Mal 4:1-3)

Tämä on profetia- tulevasta. Ilmestyskirja kertoo II-kuoleman-- hetkestä..

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Varjolainpuolelta- näkyvyyttä myös lopun aikaan, jossa elämme.

Mikä ja mitä on olkiukon tarinan loppu ja joka kestää- peruuttamattomasti- toisen kuoleman jälkeen iankaiken... Eli tämä rajallinen elämä ja oman elämänseppien valinnan summa.

Ei haluttu siunausta elämään, ei lähimmäisille vaan oman pään mukaan olkukot rakensivat maailman, jossa sielut ikäänkuin elävät eläimellistä elämää, kukin himojensa ja tapansa mukaan, jossa lähimmäisetkään eivät kiitä, sitä elämäntapaa.... Ei edes omat lapset iloiste, kun isät ovat --missä sattuu-- ei siellä, missä kuuluisi olla, rakentamassa Rauhan ja rakkauden valtakuntaa.... tässä ja nyt..

Olkiukot...

Sillä katso: se päivä on tuleva, joka palaa kuin pätsi. Ja >>> kaikki julkeat ja kaikki, jotka tekevät sitä, mikä jumalatonta on, <<<<

ovat oljenkorsia;

ja heidät polttaa se päivä, joka tuleva on, sanoo Herra Sebaot, niin

>>>>>>ettei se jätä heistä juurta eikä oksaa. <<<<

Mutta teille, jotka minun nimeäni pelkäätte, on koittava vanhurskauden aurinko ja parantuminen sen siipien alla, ja te käytte ulos ja hypitte kuin syöttövasikat

ja tallaatte jumalattomat; sillä >>>>>> he tulevat tomuksi teidän jalkapohjienne alle sinä päivänä, jonka minä teen, sanoo Herra Sebaot.<<<<< (Mal 4:1-3)

Tämä on profetia- tulevasta. Ilmestyskirja kertoo II-kuoleman-- hetkestä..

Iankaikkinen ELÄMÄ --- on armolahja--- Kristuksessa Jeesuksessa...

Jumalalla on ainoalla Elämä- itsessään ja on antanut Elämän Pojalle ja Poika kelle tahtoo.

Siis tämä Raamatunkertomus sanoittaa tavallaan sen Iankaikkisen elämän armolahjan jyvityksen ehdot.

On Elämä -- ja Minä olen se- mikä MINÄ OLEN .... siis ollaan LuomisJumalan lähteellä, Elämänantajan edessä..

Ja se ainoana jyvittää tämän elämänehdot meille mieliimme, kuinka, missä ja miten ja Raamatun alusta- loppuun, punainen lanka.. Lähtee Eedenistä ja päättyy Ilmestyskirjan sanoituksiin...

kunnes luodaan Uusi taivas ja maa- kaikki entinen on mennyt, eikä sitä edes muistella.

Luciferilla- joukkoineen, ovathan nämä tuonpuoleisuudesta jo nähneet Jumalan, heidän elämä ei pääty, vaan saavat elää omassa osassaan, ja rienata toisiaan.
        jos tällaisen näköalan saan sanoa.
        Ihminen on luotu ja Elämänantaja on siten jyvittänyt sen osan aivoituksensa mukaan, mikä on Sanassa profetoitu näyvyyteen...

"Minä olen totinen viinipuu, ja minun Isäni on viinitarhuri. Jokaisen oksan minussa, joka ei kanna hedelmää, hän karsii pois; ja jokaisen, joka kantaa hedelmää, hän puhdistaa, että se kantaisi runsaamman hedelmän. Te olette jo puhtaat sen sanan tähden, jonka minä olen teille puhunut. Pysykää minussa, niin minä pysyn teissä.

Niinkuin oksa ei voi kantaa hedelmää itsestään, ellei se pysy viinipuussa, niin ette tekään, ellette pysy minussa. Minä olen viinipuu, te olette oksat. Joka pysyy minussa ja jossa minä pysyn, se kantaa paljon hedelmää; sillä ilman minua te ette voi mitään tehdä.

Jos joku ei pysy minussa, niin hänet heitetään pois niinkuin oksa, ja hän kuivettuu; ja ne kootaan yhteen ja heitetään tuleen, ja ne palavat.
        (Joh 15:1-6)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Iankaikkinen ELÄMÄ --- on armolahja--- Kristuksessa Jeesuksessa...

Jumalalla on ainoalla Elämä- itsessään ja on antanut Elämän Pojalle ja Poika kelle tahtoo.

Siis tämä Raamatunkertomus sanoittaa tavallaan sen Iankaikkisen elämän armolahjan jyvityksen ehdot.

On Elämä -- ja Minä olen se- mikä MINÄ OLEN .... siis ollaan LuomisJumalan lähteellä, Elämänantajan edessä..

Ja se ainoana jyvittää tämän elämänehdot meille mieliimme, kuinka, missä ja miten ja Raamatun alusta- loppuun, punainen lanka.. Lähtee Eedenistä ja päättyy Ilmestyskirjan sanoituksiin...

kunnes luodaan Uusi taivas ja maa- kaikki entinen on mennyt, eikä sitä edes muistella.

Luciferilla- joukkoineen, ovathan nämä tuonpuoleisuudesta jo nähneet Jumalan, heidän elämä ei pääty, vaan saavat elää omassa osassaan, ja rienata toisiaan.
        jos tällaisen näköalan saan sanoa.
        Ihminen on luotu ja Elämänantaja on siten jyvittänyt sen osan aivoituksensa mukaan, mikä on Sanassa profetoitu näyvyyteen...

"Minä olen totinen viinipuu, ja minun Isäni on viinitarhuri. Jokaisen oksan minussa, joka ei kanna hedelmää, hän karsii pois; ja jokaisen, joka kantaa hedelmää, hän puhdistaa, että se kantaisi runsaamman hedelmän. Te olette jo puhtaat sen sanan tähden, jonka minä olen teille puhunut. Pysykää minussa, niin minä pysyn teissä.

Niinkuin oksa ei voi kantaa hedelmää itsestään, ellei se pysy viinipuussa, niin ette tekään, ellette pysy minussa. Minä olen viinipuu, te olette oksat. Joka pysyy minussa ja jossa minä pysyn, se kantaa paljon hedelmää; sillä ilman minua te ette voi mitään tehdä.

Jos joku ei pysy minussa, niin hänet heitetään pois niinkuin oksa, ja hän kuivettuu; ja ne kootaan yhteen ja heitetään tuleen, ja ne palavat.
        (Joh 15:1-6)

Elämä on Sanassa jyvitetty-- ehdollistettu--- uskovaisuuteen.

Uskoa, mitä Sana opettaa --- Pyhän Hengen opettamana...

Ei kukaan voi tulla minun tyköni, ellei Isä, joka on minut lähettänyt, häntä vedä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.

Profeetoissa on kirjoitettuna: 'Ja he tulevat kaikki Jumalan opettamiksi'. Jokainen, joka on Isältä kuullut ja oppinut, tulee minun tyköni. Ei niin, että kukaan olisi Isää nähnyt; ainoastaan hän, joka on Jumalasta, on nähnyt Isän.

Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka uskoo, sillä on iankaikkinen elämä.
        (Joh 6:44-47)

Niin Jeesus sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: ellette syö Ihmisen Pojan lihaa ja juo hänen vertansa, ei teillä ole elämää itsessänne. Joka syö minun lihani ja juo minun vereni,>>>>> sillä on iankaikkinen elämä, ja minä >>>>> herätän hänet viimeisenä päivänä. Sillä minun lihani on totinen ruoka, ja minun vereni on totinen juoma. Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, se pysyy minussa, ja minä hänessä. Niinkuin Isä, joka elää, on minut lähettänyt, ja minä elän Isän kautta, niin myös se, joka minua syö, elää minun kauttani.
        (Joh 6:53-57)

Eli ehtoollisen Herran pöytä- kertoo oman kertomuksen ja siinä on meillekin uudessaliitossa ehdollistettuna käsky....
        Siis jos jotain on meissä ongelmaa- pitää jättää se pöytä rauhaan- siksi aikaa, että menemme sopimaan ---- mitä --jaahas- tavallaan lihassa mussutimme ja tuomaroimme omin lupinemme.

Eli Herran pöytä on vakava paikka, mennä väärällä mielellä, väärässä hengessä halliten.

Jumala rakentaa seurakunnan, ja Pyhä Henki on ideaalisti opettamassa, mitä Golgatalla tapahtui- hyvän ja pahan välisessä taistelussa. Se kertomuksen kokonaisuus.

On hyvä oppia- opetuslapsina tuntemaan Raamattua, kun Jeesus sanoi, että eksyy- ellei tunne kirjoituksia.

Mussuttaa voi- mutta onko se vain uskonnollisuuden sepän rappuset- kysymyksessä...

Herran pöytä siten nöyryyttää- onko nimeni Elämänkirjassa, tunteeko Jumala minut, kun menen sen todistuksen majaan- kerran , valkean Valtaistuimen eteen..
        Onko tämä Jeesus saanut sydämeni puhdistaa Golgatan sovintoveren kautta syntini anteeksi... ja rakastanko veljeäni vai olenko Kainin hengessä ja omat lyhteet kainalossa- mieli mustana liikkeellä.
        Siitäkin Raamatunkertomus on oiva ajatuksia avaava viestintä..

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Elämä on Sanassa jyvitetty-- ehdollistettu--- uskovaisuuteen.

Uskoa, mitä Sana opettaa --- Pyhän Hengen opettamana...

Ei kukaan voi tulla minun tyköni, ellei Isä, joka on minut lähettänyt, häntä vedä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.

Profeetoissa on kirjoitettuna: 'Ja he tulevat kaikki Jumalan opettamiksi'. Jokainen, joka on Isältä kuullut ja oppinut, tulee minun tyköni. Ei niin, että kukaan olisi Isää nähnyt; ainoastaan hän, joka on Jumalasta, on nähnyt Isän.

Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka uskoo, sillä on iankaikkinen elämä.
        (Joh 6:44-47)

Niin Jeesus sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: ellette syö Ihmisen Pojan lihaa ja juo hänen vertansa, ei teillä ole elämää itsessänne. Joka syö minun lihani ja juo minun vereni,>>>>> sillä on iankaikkinen elämä, ja minä >>>>> herätän hänet viimeisenä päivänä. Sillä minun lihani on totinen ruoka, ja minun vereni on totinen juoma. Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, se pysyy minussa, ja minä hänessä. Niinkuin Isä, joka elää, on minut lähettänyt, ja minä elän Isän kautta, niin myös se, joka minua syö, elää minun kauttani.
        (Joh 6:53-57)

Eli ehtoollisen Herran pöytä- kertoo oman kertomuksen ja siinä on meillekin uudessaliitossa ehdollistettuna käsky....
        Siis jos jotain on meissä ongelmaa- pitää jättää se pöytä rauhaan- siksi aikaa, että menemme sopimaan ---- mitä --jaahas- tavallaan lihassa mussutimme ja tuomaroimme omin lupinemme.

Eli Herran pöytä on vakava paikka, mennä väärällä mielellä, väärässä hengessä halliten.

Jumala rakentaa seurakunnan, ja Pyhä Henki on ideaalisti opettamassa, mitä Golgatalla tapahtui- hyvän ja pahan välisessä taistelussa. Se kertomuksen kokonaisuus.

On hyvä oppia- opetuslapsina tuntemaan Raamattua, kun Jeesus sanoi, että eksyy- ellei tunne kirjoituksia.

Mussuttaa voi- mutta onko se vain uskonnollisuuden sepän rappuset- kysymyksessä...

Herran pöytä siten nöyryyttää- onko nimeni Elämänkirjassa, tunteeko Jumala minut, kun menen sen todistuksen majaan- kerran , valkean Valtaistuimen eteen..
        Onko tämä Jeesus saanut sydämeni puhdistaa Golgatan sovintoveren kautta syntini anteeksi... ja rakastanko veljeäni vai olenko Kainin hengessä ja omat lyhteet kainalossa- mieli mustana liikkeellä.
        Siitäkin Raamatunkertomus on oiva ajatuksia avaava viestintä..

Jos joku miettii- miksi nyt kirkonmenojen aikana kirjoitan.
        Menen naapurikaupunkiin, siellä kuljetan halulliset klo 16.00 Sanan kuuloon.
        Olen varattu silloin palvelutehtävääni. Siellä luterilaiset- ja helluntalaiset kokoontuvat sunnuntai- aamupäivällä ja tämä vapaittensuuntien seurakunta- iltapäivällä, kerkiävät pidempimatkalaisetkin kotoaan sanankuuloon...

• Anonyymi

Parhamin ja Olsenin uuden helluntain henki pisti miehet ilottelemaan täyteen riemuun asti nuorten poikien kanssa.

• Anonyymi

Mitenkä on kun menet ehtoolliselle, tulevatko nuo panettelevat kirjoituksesi siihen pöytään mukaan ?

Kiittävätkö ne vai syyttävätkö Herran edessä miten on ?

• Anonyymi

4Moos11:29 Mutta Mooses vastasi hänelle: "Oletko kateellinen minun puolestani? Oi, jospa koko Herran kansa olisi profeettoja, niin että Herra antaisi henkensä heihin!"

• Anonyymi

Helluntailiikkeen perustajat Parhami ja Olseni olivat aikansa kuuluisimpia homoseksuaaleja.

• Anonyymi

Pakkovauvakastetut järjestivät tänään homoille oman sateekaarimessun televisioon.
        Tälläisiä ovat nykyisin luterilaiset!
        On vielä otsaa rienata täällän100 vuotta vanhoista asioista! Luulempa, että silloinkin oli samanlaisia valehtelevia pakkovauvakastettuja, jotka antoivat väärän todistuksen oikeudessa.

• Anonyymi

Eikö suomi24:n ylläpidossa ole yhtä ainoaa järkevää ja oikeudentajuista ihmistä, jolla olisi valta poistaa helluntailaisuutta käsittelevä palsta!

• Anonyymi

Luterilaiset ovat janoissaan, ehtoollisellakin pakko saada väkevää viiniä!

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä ominaisuutta arvostat eniten hänessä?

Ihastuksessasi, rakkautesi kohteessa
      Ikävä
      153
      2617
    2. Miksi mies kääntyy poispäin

Ja teeskentelee, ettei näe minua, kun törmäämme vahingossa? 🫣
      Ikävä
      197
      1890
    3. Kerro kaivatustasi.

1. Minkälainen koti 2. Ammatti 3. Ulkonäkö 4. Ikä
      Ikävä
      70
      1667
    4. Kysy jotain kaivatultasi

Laita tunnisteet molemmista
      Ikävä
      92
      1628
    5. Kesä, kesä!

Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      9
      1351
    6. Minkälaisesta seksistä

haaveilet kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      72
      1021
    7. Kai me nainen jollain tasolla tykätään

Toisistamme kun tämä on kestänyt niin kauan
      Ikävä
      81
      1010
    8. Tarkkanäköisyys

Oon muuten pirun hyvä huomaamaan asioita! Senhän sä varmaan kyllä jo tiesitkin.
      Ikävä
      95
      999
    9. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      190
      924
    10. Milloin viimeksi

Tunsit perhosia vatsassa? 🦋🦋
      Ikävä
      67
      901
    Aihe