Sama koskee teitäkin

Anonyymi-ap

1. Kor. 14:9

Samoin tekin: jos ette kielellänne saa esiin selvää puhetta, kuinka voidaan sellainen puhe ymmärtää? Tehän puhutte silloin tuuleen.

81

320

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Sama että joskus voisi lainailun välissä kirjoittaa jotain järkevää, eikä päättömiä herjoja.

Jotka ei siihen kykene, ne tulee kiertää kaukaa.

• Anonyymi

Palstan suurin yksittäinen kommenttien ja aloitusten postaaja on luterilais-pakanamessiaaninen ylläpito. Lähes kaikki ylläpidon kautta tulevat viestit ovat täynnä vihaa helluntailaisia kohtaan; solvauksia ja panettelua ja valheellisia väittämiä.

• Anonyymi

Saatana on ilmavallan hallitsija...mihinkä sillä tuuleen puhumisella viitataan.

• Anonyymi

Ilmavallan hallitsijan, sen hengen hallitsijan, mukaan, joka nyt tekee työtään tottelemattomuuden lapsissa.

• Anonyymi

Paavalikin luopui Korinton sekavasta molotuksesta, jolla hän aluksi matki siellä arvostettua ja vaikutusvaltaista Delfoin oraakkelia, joka puhui kielillä ennustuksia. Näin Paavali pääsi Korinttolaisten suosioon.

1. Kor. 14:19

Jotta voisin opettaa muitakin, haluan seurakunnassa silti puhua mieluummin viisi ymmärrettävää sanaa kuin tuhansia hurmoskielen sanoja.

• Anonyymi

Jumalattomat pakkovauvakastetut mitä te olette antamaan ohjeita kristityille helluntailaisille!
      Hoitakaa vain omaanne sateenkaariseurakuntaanne!

• Anonyymi

Parhami ja Olseni oli voideltuja kielimiehiä. Tekivät ahkerasti poikatyötä, miestyötä ja vankilatyötä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Parhami ja Olseni oli voideltuja kielimiehiä. Tekivät ahkerasti poikatyötä, miestyötä ja vankilatyötä.

Parham-fani järjestele vain sateenkaarimessuja ja homojen vihkimisiä seurakunnassasi älä täällä kirjoitteke homoherjoja.

• Anonyymi

Järjettömät herjaajat tosiaan kannattaa kiertää kaukaa.

• Anonyymi

TV7:lla eräs helluntailainen nainen tunnusti, että hän alkoi hokemaan kokouksissa kolmea keksimäänsä sanaa peräkkäin kiihtyvällä tahdilla.

Arvostus kasvoi huomattavasti siinä uskonyhteisössä, mihinkä hän kuului.

• Anonyymi

aloittajalla on jäkätyspistin kielessä, että pitää samoja aloituksia tehtailla kuukaudesta toiseen,. Ei kannata vastata. ei hän ymmärrä, eikä käsitä vaan mussuttaa..

• Anonyymi

Ap. on sentään raamatullinen eikä mikään helluntaijäkättäjä ja h-uskonnon uhri.

• Anonyymi

Sitä emme tiedä onko hän raamatullinen.

• Anonyymi

Tosiaan ihmiset uskosta osaton ajattelisi että olisimme järjiltämme jos jotain typeriä herjoja vain heittelisimme eikä kirjoituksissa olisi järjen hiventäkään. Kyllä sellainen usko kannattaisi kiertää kaukaa. Nythän vain kirjoittamisella on merkitystä kun kenenkään puhetta ei kuule. Vain sillä on kirjoittamisessa muuta kuin älyvapaita herjoja.

• Anonyymi

Suomi24:n helluntaipalstan ainoa todellinen päämäärä ja tarkoitus on levittää
      helluntailaisista valheita ja kaikkea törkyä, mitä itsekukin vain omassa mielessään keksii, ja näin saattaa helluntailaiset halveksituiksi ja huonoon valoon.

• Anonyymi

Jeesus ei molissut mitään sekavia molotuksia, eikä kehottanut ketään niin tekemään.

Ps. 12:7

Herran sanat ovat selkeitä sanoja, hopeata, joka kirkkaana valuu sulattimesta maahan, seitsenkertaisesti puhdistettua.

• Anonyymi

Tuolla Herralla ei tarkoiteta Jeesusta vaan JUMALAA.

• Anonyymi

Matt.6

5 "Kun rukoilette, älkää tehkö sitä tekopyhien tavoin. He asettuvat mielellään synagogiin ja kadunkulmiin rukoilemaan, jotta olisivat ihmisten näkyvissä. Totisesti: he ovat jo palkkansa saaneet.
        6 Kun sinä rukoilet, mene sisälle huoneeseesi, sulje ovi ja rukoile sitten Isääsi, joka on salassa. Isäsi, joka näkee myös sen, mikä on salassa, palkitsee sinut.

7 "Rukoillessanne älkää hokeko tyhjää niin kuin pakanat, jotka kuvittelevat tulevansa kuulluiksi, kun vain latelevat sanoja.
        8 Älkää ruvetko heidän kaltaisikseen. Teidän Isänne kyllä tietää mitä te tarvitsette, jo ennen kuin olette häneltä pyytäneetkään.
        9 Rukoilkaa te siis näin: -- Isä meidän, joka olet taivaissa! Pyhitetty olkoon sinun nimesi.
        10 Tulkoon sinun valtakuntasi. Tapahtukoon sinun tahtosi, myös maan päällä niin kuin taivaassa.
        11 Anna meille tänä päivänä jokapäiväinen leipämme.
        12 Ja anna meille velkamme anteeksi, niin kuin mekin annamme anteeksi niille, jotka ovat meille velassa.
        13 Äläkä anna meidän joutua kiusaukseen, vaan päästä meidät pahasta.* [Myöhäisissä käsikirjoituksissa on lisäksi sanat: "Sillä sinun on valtakunta ja voima ja kunnia iankaikkisesti.
        Aamen."

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuolla Herralla ei tarkoiteta Jeesusta vaan JUMALAA.

Fil. 2:11 ja jokaisen kielen on tunnustettava Isän Jumalan kunniaksi:
        "Jeesus Kristus on Herra."

• Anonyymi

Niin, ne Herran Jeesuksen sanat.

Ne osoittavat sen, kuka on Hänen opetuslapsensa.

31 Niin Jeesus sanoi niille juutalaisille, jotka uskoivat häneen: "Jos te pysytte minun sanassani, niin te totisesti olette minun opetuslapsiani;
        32 ja te tulette tuntemaan totuuden, ja totuus on tekevä teidät vapaiksi". ( Joh 8)

Jeesus puhui juuri sitä "Herran sanaa" ja niin tulisi Hänen opetuslastensa olla ojentautuneita Jeesuksen sanojen mukaan, silloin heidät voi tunnistaa Jeesuksen opetuslapsiksi.

Tätäkin keskusteluketjua kun lukee, niin löytyykö yhtäkään kommenttia, mikä ilmentää kommentoijan olevan Jeesuksen opetuslapsen?

"Jos te pysytte minun sanassani, niin te totisesti olette minun opetuslapsiani"

41 Kuinka näet rikan, joka on veljesi silmässä, mutta et huomaa malkaa omassa silmässäsi?
        42 Kuinka saatat sanoa veljellesi: 'Veljeni, annas, minä otan pois rikan, joka on silmässäsi', sinä, joka et näe malkaa omassa silmässäsi? Sinä ulkokullattu, ota ensin malka omasta silmästäsi, sitten sinä näet ottaa pois rikan, joka on veljesi silmässä.
        43 Sillä ei ole hyvää puuta, joka tekee huonon hedelmän, eikä taas huonoa puuta, joka tekee hyvän hedelmän;
        44 sillä jokainen puu tunnetaan hedelmästään. Eihän viikunoita koota orjantappuroista, eikä viinirypäleitä korjata orjanruusupensaasta.
        45 Hyvä ihminen tuo sydämensä hyvän runsaudesta esiin hyvää, ja paha tuo pahastansa esiin pahaa; sillä sydämen kyllyydestä suu puhuu.
        46 Miksi te huudatte minulle: 'Herra, Herra!' ettekä tee, mitä minä sanon? ( Luuk 6)

Kuvastavatko kommentit niiden kummunneen hyvästä sydämestä, vaiko pahasta?

Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

Usko Toivonen

• Anonyymi

Ei Jeesus olisi vain kirjoittanut sekavia herjoja, vaan rauhan ja rakkauden sanoja.

Sekopäät kannattaa kiertää kaukaa.9

• Anonyymi

Tarkoitat siis Pahamia ja Olsenia, jotka tuli kuuluisaksi ihan muista asioista kuin Raamatun tuntemuksestaan?

• Anonyymi

Sekopää jumalattomien pakkovauvakastettujen ei pitäisi kirjoitella yhtään sanaa kristinuskosta!

• Anonyymi

Raamatussa enkelit puhuu ihmisten ymmärtämää kieltä. Jopa aasi puhui oikeata ihmisten kieltä.

Fil. 2:11 ja jokaisen kielen on tunnustettava Isän Jumalan kunniaksi:
      "Jeesus Kristus on Herra."

• Anonyymi

Suustaan ei pidä päästää yhtään sanaa, minkä merkitystä ei tiedä.

Jaak. 3:6

Myös kieli on tuli, on vääryyden maailma; kieli on se meidän jäsenistämme, joka tahraa koko ruumiin, sytyttää tuleen elämän pyörän, itse syttyen helvetistä.

• Anonyymi

Suurempi merkitys on juurikin, jos suustaan päästelee tai palstalle kirjoittaa sanoja, jotka saastuttaa ihmisen.

43 Sillä ei ole hyvää puuta, joka tekee huonon hedelmän, eikä taas huonoa puuta, joka tekee hyvän hedelmän;
        44 sillä jokainen puu tunnetaan hedelmästään. Eihän viikunoita koota orjantappuroista, eikä viinirypäleitä korjata orjanruusupensaasta.
        45 Hyvä ihminen tuo sydämensä hyvän runsaudesta esiin hyvää, ja paha tuo pahastansa esiin pahaa; sillä sydämen kyllyydestä suu puhuu.
        46 Miksi te huudatte minulle: 'Herra, Herra!' ettekä tee, mitä minä sanon? ( Luuk 6)

Onhan kysymyksessä ihmisen tietoisesti harjoittama pahastaan tuoma paha.

Kuten tässäkin tämä:

>>Suustaan ei pidä päästää yhtään sanaa, minkä merkitystä ei tiedä. >>

Oli pahan vaikutuksesta laitettu vääristämään Jaakobin kirjeen kautta saatua ilmoitusta.

5 Samoin myös kieli on pieni jäsen ja voi kuitenkin kerskata suurista asioista. Katso, kuinka pieni tuli, ja kuinka suuren metsän se sytyttää!
        6 Myös kieli on tuli, on vääryyden maailma; kieli on se meidän jäsenistämme, joka tahraa koko ruumiin, sytyttää tuleen elämän pyörän, itse syttyen helvetistä. ( Jaak 3)

Jaakobin kirjeen teksti on yhteneväinen Herran Jeesuksen sanaan.

20 Ja hän sanoi: "Mikä ihmisestä lähtee ulos, se saastuttaa ihmisen.
        21 Sillä sisästä, ihmisten sydämestä, lähtevät pahat ajatukset, haureudet, varkaudet, murhat,
        22 aviorikokset, ahneus, häijyys, petollisuus, irstaus, pahansuonti, jumalanpilkka, ylpeys, mielettömyys.
        23 Kaikki tämä paha lähtee sisästä ulos ja saastuttaa ihmisen." ( Mark 7)

Se saastuttaa ihmisen, jos pahat ajatukset puetaan sanoiksi puheena tai kirjoitettuna.

Usko Toivonen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Suurempi merkitys on juurikin, jos suustaan päästelee tai palstalle kirjoittaa sanoja, jotka saastuttaa ihmisen.

Onhan kysymyksessä ihmisen tietoisesti harjoittama pahastaan tuoma paha.

Kuten tässäkin tämä:

>>Suustaan ei pidä päästää yhtään sanaa, minkä merkitystä ei tiedä. >>

Oli pahan vaikutuksesta laitettu vääristämään Jaakobin kirjeen kautta saatua ilmoitusta.

5 Samoin myös kieli on pieni jäsen ja voi kuitenkin kerskata suurista asioista. Katso, kuinka pieni tuli, ja kuinka suuren metsän se sytyttää!
        6 Myös kieli on tuli, on vääryyden maailma; kieli on se meidän jäsenistämme, joka tahraa koko ruumiin, sytyttää tuleen elämän pyörän, itse syttyen helvetistä. ( Jaak 3)

Jaakobin kirjeen teksti on yhteneväinen Herran Jeesuksen sanaan.

20 Ja hän sanoi: "Mikä ihmisestä lähtee ulos, se saastuttaa ihmisen.
        21 Sillä sisästä, ihmisten sydämestä, lähtevät pahat ajatukset, haureudet, varkaudet, murhat,
        22 aviorikokset, ahneus, häijyys, petollisuus, irstaus, pahansuonti, jumalanpilkka, ylpeys, mielettömyys.
        23 Kaikki tämä paha lähtee sisästä ulos ja saastuttaa ihmisen." ( Mark 7)

Se saastuttaa ihmisen, jos pahat ajatukset puetaan sanoiksi puheena tai kirjoitettuna.

Usko Toivonen

Gal.5:20..."sillä lihan himot ja teot ovat ilmeiset...ERISEURAT, LAHKOT...eivät peri Jumalan valtakuntaa."

• Anonyymi

Hab. 2:2

Ja Herra vastasi minulle ja sanoi: "Kirjoita näky ja piirrä selvästi tauluihin, niin että sen voi juostessa lukea".

"salakielet" eivät ole Jumalasta.

• Anonyymi

Niin, Habakuk, Herran profeetta.

1 Minä seison vartiopaikallani, asetun varustukseen ja tähystän, nähdäkseni, mitä hän minulle puhuu, mitä hän valitukseeni vastaa.
        2 Ja Herra vastasi minulle ja sanoi: "Kirjoita näky ja piirrä selvästi tauluihin, niin että sen voi juostessa lukea".
        3 Sillä näky odottaa vielä aikaansa, mutta se rientää määränsä päähän, eikä se petä. Jos se viipyy, odota sitä; sillä varmasti se toteutuu, eikä se myöhästy.
        4 Katso, sen kansan sielu on kopea eikä ole suora; mutta vanhurskas on elävä uskostansa.
        ( Hab 2)

Tämä kansakunta on saanut jo kuulla tuon tärkeän näyn sanoman, vanhurskas on eälvä
        uskostansa.

Uskovat, Jeesuksen pyhät, tunnistetaan tuon näyn perusteella.

1 Mutta Saulus puuskui yhä uhkaa ja murhaa Herran opetuslapsia vastaan ja meni ylimmäisen papin luo
        2 ja pyysi häneltä kirjeitä Damaskon synagoogille, että keitä hän vain löytäisi sen tien vaeltajia, miehiä tai naisia, ne hän saisi tuoda sidottuina Jerusalemiin.
        ..
        13 Mutta Ananias vastasi: "Herra, minä olen monelta kuullut siitä miehestä, kuinka paljon pahaa hän on tehnyt sinun pyhillesi Jerusalemissa;
        14 ja täälläkin hänellä on ylipapeilta valtuus vangita kaikki, jotka sinun nimeäsi avuksi huutavat". ( Apt 9)

Jeesuksen opetuslapset tunnistetaan siitä, että tekevät, niin kuin Herra Jeesus heille puhuu.

27 Minun lampaani kuulevat minun ääntäni, ja minä tunnen ne, ja ne seuraavat minua.
        ( Joh 10)

31 Niin Jeesus sanoi niille juutalaisille, jotka uskoivat häneen: "Jos te pysytte minun sanassani, niin te totisesti olette minun opetuslapsiani;
        32 ja te tulette tuntemaan totuuden, ja totuus on tekevä teidät vapaiksi". ( Joh 8)

Usko Toivonen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin, Habakuk, Herran profeetta.

1 Minä seison vartiopaikallani, asetun varustukseen ja tähystän, nähdäkseni, mitä hän minulle puhuu, mitä hän valitukseeni vastaa.
        2 Ja Herra vastasi minulle ja sanoi: "Kirjoita näky ja piirrä selvästi tauluihin, niin että sen voi juostessa lukea".
        3 Sillä näky odottaa vielä aikaansa, mutta se rientää määränsä päähän, eikä se petä. Jos se viipyy, odota sitä; sillä varmasti se toteutuu, eikä se myöhästy.
        4 Katso, sen kansan sielu on kopea eikä ole suora; mutta vanhurskas on elävä uskostansa.
        ( Hab 2)

Tämä kansakunta on saanut jo kuulla tuon tärkeän näyn sanoman, vanhurskas on eälvä
        uskostansa.

Uskovat, Jeesuksen pyhät, tunnistetaan tuon näyn perusteella.

1 Mutta Saulus puuskui yhä uhkaa ja murhaa Herran opetuslapsia vastaan ja meni ylimmäisen papin luo
        2 ja pyysi häneltä kirjeitä Damaskon synagoogille, että keitä hän vain löytäisi sen tien vaeltajia, miehiä tai naisia, ne hän saisi tuoda sidottuina Jerusalemiin.
        ..
        13 Mutta Ananias vastasi: "Herra, minä olen monelta kuullut siitä miehestä, kuinka paljon pahaa hän on tehnyt sinun pyhillesi Jerusalemissa;
        14 ja täälläkin hänellä on ylipapeilta valtuus vangita kaikki, jotka sinun nimeäsi avuksi huutavat". ( Apt 9)

Jeesuksen opetuslapset tunnistetaan siitä, että tekevät, niin kuin Herra Jeesus heille puhuu.

27 Minun lampaani kuulevat minun ääntäni, ja minä tunnen ne, ja ne seuraavat minua.
        ( Joh 10)

Usko Toivonen

Jaak. 2:20

Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön?

Suomessa pelkästään on yli tuhat erioppista uskonnollista yhdistystä ry:tä, uskonlahkoa j auskonkulttia, perinteisten kristillisten kirkkojen ja niihin liittyvien herätysliikkeiden lisäksi.

Jokaiselle löytyy sopiva usko, mihin autuutensa perustaa.

Ihminen saadaan tehokkaalla käännyttämällä tulemaan ihan mihin uskoon tahansa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön?

Suomessa pelkästään on yli tuhat erioppista uskonnollista yhdistystä ry:tä, uskonlahkoa j auskonkulttia, perinteisten kristillisten kirkkojen ja niihin liittyvien herätysliikkeiden lisäksi.

Jenkkilahkojen (Jehovat,Hellarit, Mormonit,Advarit) käännyttämisen kohderyhmä ovat entuudestaan kristityt, eivät edes yritä käännyttää toisiaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No, kerrohan mitä ovat ne sinun uskoasi ilmentävät "uskon teot"?

Mihin sinun uskosi perustuu?

Aina voit osoitella ja syytellä toisia, mutta nyt sinulla olisi mahdollisuus kertoa, mikä on sinun uskosi ja kuinka se ilmenee tekoina?

Jokaisen uskovanhan pitää olla aina valmis kysyttäessä vastamaan sen toiven perustaa, mikä hänessä on.

Usko Toivonen

• Anonyymi

Jumalan sana ei saastuta ketään, vaan tekee sen mitä varten se on lähetetty.

Samoin tekin: jos ette kielellänne saa esiin selvää puhetta, kuinka voidaan sellainen puhe ymmärtää? Tehän puhutte silloin tuuleen.

• Anonyymi

1. Tim. 4:1

Mutta Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja.

• Anonyymi

Aloituksen otsikko sopii tähän hyvin.

Jumalan sana on sama kaikille, kuten Herra Jeesus todistaa.

24 Sentähden minä sanoin teille, että te kuolette synteihinne; sillä ellette usko minua siksi, joka minä olen, niin te kuolette synteihinne."
        25 Niin he sanoivat hänelle: "Kuka sinä olet?" Jeesus sanoi heille: "Juuri se, mitä minä puhunkin teille.
        26 Paljon on minulla teistä puhuttavaa ja teissä tuomittavaa; mutta hän, joka on minut lähettänyt, on totinen, ja minkä minä olen kuullut häneltä, sen minä puhun maailman kuulla."
        .

Jos ihminen on synnin orja, se näkyy siitä mitä hänen sydämestään kumpuaa, se saastuttaa ja kahlitsee ihmistä.

Sellainen ihminen saa nautintonsa siitä sydämen tilansa tuottamasta hedelmästä kuolemalle.

Ja se on ilmeistä, kun sitä peilataan Herran Jeesuksen sanoihin.

Totuus on Jeesuksen sanoissa, valheen vallassa olevat eivät sitä ole ottaneet vastaan, eivät ole ottaneet omaksensa Jeesusta Kristusta.

Uskovat, Jeesuksen pyhät, ovat ottaneet vastaan Herranaan Jeesuksen Kristuksen.

6 Niinkuin te siis olette omaksenne ottaneet Kristuksen Jeesuksen, Herran, niin vaeltakaa hänessä,
        7 juurtuneina häneen ja hänessä rakentuen ja uskossa vahvistuen, niinkuin teille on opetettu; ja olkoon teidän kiitoksenne ylitsevuotavainen. ( Kol 2)

Jumalan sana on sama kaikille, eikä se ole tarkoitettu vääryyden käyttöön.

Kuka on sinun Herrasi?

Usko Toivonen

• Anonyymi

1Kor 14 ; 2
      Sillä kielillä puhuva ei puhu ihmisille, vaan Jumalalle; ei häntä näet kukaan ymmärrä, sillä hän puhuu salaisuuksia Hengessä.
      13
      Sillä rukoilkoon se, joka kielillä puhuu, että hän
      taitaisi selittää.
      14
      Sillä jos minä rukoilen kielillä puhuen, niin minun henkeni kyllä rukoilee, mutta minun ymmärrykseni on hedelmätön.
      15
      kuinka siis on? Minun on rukoiltava hengelläni, mutta minun on rukoiltava myös ymmärrykselläni. Minun on veisattava kiitosta hengelläni, mutta minun on

veisattava kiitosta myös ymmärrykselläni.
      16
      Sillä jos sinä ylistät Jumalaa Hengessä, kuinka silloin oppimattoman paikalla joku voi sanoa "aamen "sinun kiitokseesi. ? Eihän hän ymmärrä, mitä sanot.
      17
      Sinä kyllä kiität hyvin, mutta toinen ei siitä rakennu.
      18
      Minä kiitän Jumalaa siitä, että puhun kielillä enemmän kuin kukaan teistä
      19
      Mutta seurakunnassa puhun mieluummin viisi sanaa ymmärryksellä opettaakseni muitakin, kuin 10,000 sanaa kielillä.
      20
      Veljet, älkää olko lapsia ymmärrykseltänne, vaan pahuudessa olkaa lapsia, mutta ymmärrykseltä olkaa täysi-ikäisiä.
      Minulla on kokemusta elämäni aikana raamatullisesta seurakunnasta. Johtaja ja vanhimmisto ( jotka ovat kaikki miehiä ) johtavat seurakuntaa. Ei kielillä puhuminen ollut ongelma. On erikseen kielillä puhumista, johon tulee selitys. Sitten oli normaalia henkilökohtaista kielillä puhumista. Se ei saa olla kokonaisuutta häiritsevää. Jos sellaista esiintyi ( harvemmin ) johtaja sanoi siitä jotakin. Yleensä sisällytti seuraavaan puheeseensa sopivasti opetuksen. Se vaatii hienotunteisuutta.
      Ihmisillä voi olla paineita ja traumoja, eikä ole tarkoitus karkoittaa ketään.

• Anonyymi

Vain Korintossa Paavali käytti glossolaliaa, sekavaa molotusta,
        mutta luopui siitä ja kehotti toisiakin siitä luopumaan.

Misään muussa seurakunnassa ei molistu sekavia molotuksia.

Jotta voisin opettaa muitakin, haluan seurakunnassa silti puhua mieluummin viisi ymmärrettävää sanaa kuin tuhansia hurmoskielen sanoja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vain Korintossa Paavali käytti glossolaliaa, sekavaa molotusta,
        mutta luopui siitä ja kehotti toisiakin siitä luopumaan.

Misään muussa seurakunnassa ei molistu sekavia molotuksia.

Kerrohan, missä seurakunnassa opetus tapahtuisi kielillä puhuttuna, jota kukaan ei ymmärrä? ??

Oletko ollut läsnä sellaisessa seurakuntakokoontumisessa, missä opetus on tapahtunut kielillä puhuttuna?

Voisitko laittaa jonkin todisteen siitä?

Usko Toivonen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kerrohan, missä seurakunnassa opetus tapahtuisi kielillä puhuttuna, jota kukaan ei ymmärrä? ??

Oletko ollut läsnä sellaisessa seurakuntakokoontumisessa, missä opetus on tapahtunut kielillä puhuttuna?

Voisitko laittaa jonkin todisteen siitä?

Usko Toivonen

Korintossa Paavali riehui hurmospäissään seurakunnassa ja puhui sekavia.

Paavali asui Korintossa kymmenisen vuotta ja kirjoitti siellä ollessaan tunnustuskirjettä valehtelustaan kaukaiseen Roomaan, koska oli Rooman kansalainen.

Kuriiri vei kirjeen perille, mutta sitä ei annettu Korinttolaisille.

Paavali oli ensimmäinen Jesuiitta. Tarkoitus pyhittää keinot.

Room. 3:7

Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä.

• Anonyymi

Lääkärilehdessä hypnoosiin erikoistunut lääkäri kauhisteli lahkosaarnaajien käyttämiä keinoja saada ihminen tulemaan lahkon uskoon.

• Anonyymi

Kiihotuksen tilassa ihmisen mielessä voi laueta erilaisia psykologisia reaktioita, jopa illuusioita ja hallusinaatioita.
        Jakaantunut mieli voi tuottaa sekä oikeaa puhetta, että epämääräistä puheen korviketta.

Eikä myöskään suolainen lähde voi antaa makeata vettä.

Sananl. 9:17

"Varastettu vesi on makeata, ja salattu leipä on suloista".

• Anonyymi

Voihan lääkäreilläkin olla erinäisiä syitä kauhistella asioita.

Onhan lääkäreissäkin sekä uskovia, Jeesuksen pyhiä, että uskosta osattomia synnin siteissä olevia.

On siis merkitystä millaisesta sydämen tilasta käsin suu puhuu.

Jeesuksen omat todistavat Herrastaan Jeesuksesta, uskosta osattomat taasen eivät.

14 Älkää antautuko kantamaan vierasta iestä yhdessä uskottomien kanssa; sillä mitä yhteistä on vanhurskaudella ja vääryydellä? Tai mitä yhteyttä on valkeudella ja pimeydellä?
        15 Ja miten sopivat yhteen Kristus ja Beliar? Tai mitä yhteistä osaa uskovaisella on uskottoman kanssa? ( 2Kor 6)

Usko Toivonen

• Anonyymi

Jes. 33:19

Et näe enää sitä röyhkeätä kansaa, kansaa, jolla on outo, käsittämätön puhe, jonka sopertavaa kieltä ei kukaan ymmärrä.

Oikea kielillä puhumisen armolahja helluntaina tarkoitti sitä, kun oikeat apostolit puhuivat oikeilla vierailla kielilä yhten päivän ajan.
      Sen mahdollisti heidän pään päälle näkyvässä hahmossa tulleet Tuliset Kielet.

Ap. t. 2:8

Kuinka me sitten kuulemme kukin sen maan kieltä, jossa olemme syntyneet?

• Anonyymi

On kuitenkin todistuksia kokoustilanteissa, joissa puhuja on puhunut vierasta kieltä, jota ei ole koskaan opiskellut, ja kuulijoiden joukossa ollut yksi ihminen, jolle sana on tarkoittu ja hän kuulee sen omalla äidinkielellään.

Siis vielä tässä ajassa tapahtuneena.

Jos Jumala voi käyttää aasia puhumaan, niin eikö ihmistäkin?

Usko Toivonen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On kuitenkin todistuksia kokoustilanteissa, joissa puhuja on puhunut vierasta kieltä, jota ei ole koskaan opiskellut, ja kuulijoiden joukossa ollut yksi ihminen, jolle sana on tarkoittu ja hän kuulee sen omalla äidinkielellään.

Usko Toivonen

Legentoja piisaa. Lehmätkin lentäis, jos niillä olisi siivet.

Helluntailainen Ylivainiokin laittoi liikkeelle yli tuhat valheellista väitettä siellä tapahtuneista ihmeparanemisista. Oikea lääkäri tutki kaikki tapaukset tri:n väitöskirassa.
        Kukaan ei ollut parantunut yhtään mistään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Usko Toivonen

Amerikassa lahkojen kielilläpuhumista on paljon nauhoitettu ja verrattu oikeisiin ääniin.

Yksikin nainen kirkui niin mahdottomasti, että kun ääntä verrattiin oikeisiin ääniin, niin se vastasi kojootin kiimahuutoa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Legentoja piisaa. Lehmätkin lentäis, jos niillä olisi siivet.

Helluntailainen Ylivainiokin laittoi liikkeelle yli tuhat valheellista väitettä siellä tapahtuneista ihmeparanemisista. Oikea lääkäri tutki kaikki tapaukset tri:n väitöskirassa.
        Kukaan ei ollut parantunut yhtään mistään.

15 v. myöhemmin kaksi helluntailaista Hirsilä ja Maanselkä tekivät uuden laajan selityksen helluntailaisten väittämistä uusista ihmeparanemisista. Senkin selvityksen lopputulos oli ihan samanlainen. Kukaan ei ollut oikeasti parantunut ihmeellisesti yhtään mistään.

• Anonyymi

Noidat pystyy jopa irrottautumaan ruumiistaan ja tekevät ns. trippejä henkiruumiina.

• Anonyymi

Onhan sitä noittuuttakin täällä Suomessakin ja ilmeisesti siihen koulutetaankin.

Kuitenki se ilmentää vain tämän kansan luopumusta Jumalan sanasta, joka siis "koskee meitä kaikkia", sen vastaanottaja vapautuu synnin kahleista ja tulee tuntemaan totuuden.

Mutta maailma ei voi ottaa vastaa Totuuden Henkeä, koska se ei näe Häntä.

15 Jos te minua rakastatte, niin te pidätte minun käskyni.
        16 Ja minä olen rukoileva Isää, ja hän antaa teille toisen Puolustajan olemaan teidän kanssanne iankaikkisesti,
        17 totuuden Hengen, jota maailma ei voi ottaa vastaan, koska se ei näe häntä eikä tunne häntä; mutta te tunnette hänet, sillä hän pysyy teidän tykönänne ja on teissä oleva.
        ( Joh 14)

Eikö sen sijaan, että etsitään kaikkea pahuutta ja sitä tuodaan esille, pitäisi ensin etsiä Jumalan valtakuntaa?

Mitä hyötyä on osoitella toisia, mitä se ketään hydyttää.

Eihän liha mitään hyödytä, Henki tekee eläväksi.

63 Henki on se, joka eläväksi tekee; ei liha mitään hyödytä. Ne sanat, jotka minä olen teille puhunut, ovat henki ja ovat elämä. ( Joh 6)

Missä tämä näkyy näissä lihan tekoja ilmentävissä keskusteluissa?

Usko Toivonen

• Anonyymi

Ne yrittää estää lapsien kastamisen Kristuksen verensuojaan.

Ilm. 12:17

Lohikäärmeen raivo yltyi, ja se lähti sotimaan naisen muita lapsia vastaan, niitä, jotka ovat uskollisia Jumalan käskyille ja Jeesuksen todistukselle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onhan sitä noittuuttakin täällä Suomessakin ja ilmeisesti siihen koulutetaankin.

Kuitenki se ilmentää vain tämän kansan luopumusta Jumalan sanasta, joka siis "koskee meitä kaikkia", sen vastaanottaja vapautuu synnin kahleista ja tulee tuntemaan totuuden.

Mutta maailma ei voi ottaa vastaa Totuuden Henkeä, koska se ei näe Häntä.

15 Jos te minua rakastatte, niin te pidätte minun käskyni.
        16 Ja minä olen rukoileva Isää, ja hän antaa teille toisen Puolustajan olemaan teidän kanssanne iankaikkisesti,
        17 totuuden Hengen, jota maailma ei voi ottaa vastaan, koska se ei näe häntä eikä tunne häntä; mutta te tunnette hänet, sillä hän pysyy teidän tykönänne ja on teissä oleva.
        ( Joh 14)

Eikö sen sijaan, että etsitään kaikkea pahuutta ja sitä tuodaan esille, pitäisi ensin etsiä Jumalan valtakuntaa?

Mitä hyötyä on osoitella toisia, mitä se ketään hydyttää.

Eihän liha mitään hyödytä, Henki tekee eläväksi.

63 Henki on se, joka eläväksi tekee; ei liha mitään hyödytä. Ne sanat, jotka minä olen teille puhunut, ovat henki ja ovat elämä. ( Joh 6)

Missä tämä näkyy näissä lihan tekoja ilmentävissä keskusteluissa?

Usko Toivonen

Niitä henkiä kyllä piisaa joka lähtöön. Älkää jokaista henkeä uskoko.

Ne esiintyy Jeesuksen tuntijoina ja Paavalin peesaajina.

Ap. t. 19:15 mutta paha henki vastasi heille sanoen: "Jeesuksen minä tunnen, ja Paavalin minä tiedän, mutta keitä te olette?"

"Sillä monet tulevat eksytetyksi minun nimelläni." (Jeesus)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ne yrittää estää lapsien kastamisen Kristuksen verensuojaan.

Ilm. 12:17

Lohikäärmeen raivo yltyi, ja se lähti sotimaan naisen muita lapsia vastaan, niitä, jotka ovat uskollisia Jumalan käskyille ja Jeesuksen todistukselle.

Kuinka se Kristuksen veren suojassa oleminen näkyy tämän palstan kirjoituksissa?

Kuinka se näkyy, että ihminen on omaksensa ottanut Jeesuksen Kristuksen?

Näkyykö se hyvän, vaiko pahan palvelemisena?

41 Kuinka näet rikan, joka on veljesi silmässä, mutta et huomaa malkaa omassa silmässäsi?
        42 Kuinka saatat sanoa veljellesi: 'Veljeni, annas, minä otan pois rikan, joka on silmässäsi', sinä, joka et näe malkaa omassa silmässäsi? Sinä ulkokullattu, ota ensin malka omasta silmästäsi, sitten sinä näet ottaa pois rikan, joka on veljesi silmässä.
        46 Miksi te huudatte minulle: 'Herra, Herra!' ettekä tee, mitä minä sanon?
        (Luuk 6)

Kuinka tämä siis ilmenee Kristuksessa Jeesuksessa olevista?

Ovatko he aina valmiit kysyttäessä vastaamaan, mikä on se toivon perusta, mikä heissä on. Sävyisästi, hyvän omantunnon säilyttäen?

Tai joka kirjoittaa uskon teoista, niin eikös hänen pitäisi olla valmis vastaamaan, mitä ne uskon teot hänen kauttansa ovat?

Jeesuksen opetuslapsen tunnistaa ojentautumisesta Kristuksen sanan mukaan.

Usko Toivonen

• Anonyymi

Kuinka me sitten kuulemme kukin sen maan kieltä, jossa olemme syntyneet?

Paaali ei edes kuullut eikä nähnyt, mitä oikea kielillä puhumisen armolahja helluntaina tarkoitti. Paavali oli siihen aikaan vielä tappohommissa.

Kreikassa Korintossa, mikä kuului Delfoin maakuntaan, Oraakkeli puhui kielillä glossolaliaa, sekavaa molotusta, jota Paavali matki Korinton seurakunnassa. Näin hän pääsi paikallisten ihmisten suosioon. Paavali oli jokaiselle jotakin.

Paavali kopio Korinton seurakuntaan Orakkelin järjestelyt, molotusta yritti muuttaa ymmärrettävään muotoon siihen tehtävän valitut ja vihityt erityiset selittäjät.

Paavali sai uusilla opeillaan sekaannusta ja hajaannusta Korinton seurakuntaan. Ei yhdistänyt heitä, vaan hajotti heitä.

1. Kor. 1:12

Tarkoitan sitä, että yksi teistä sanoo: "Minä olen Paavalin puolta", toinen: "Minä Apolloksen", joku taas: "Minä Keefaan", joku vielä: "Minä Kristuksen".

Missään muussa seurakunnassa sellaista glossolaliaa ei harrastettu.

-33/38

-92
      Sama koskee teitäkin: ellette puhu selvää kieltä, kuinka teidän puhettanne voidaan ymmärtää? Sananne haihtuvat taivaan tuuliin.

Biblia 1776
      Sama koskee teitäkin: ellette puhu selvää kieltä, kuinka teidän puhettanne voidaan ymmärtää? Sananne haihtuvat taivaan tuuliin.

Svenska Bibeln

Detsamma gäller nu för eder; om I icke med edra tungor frambringen begripliga ord, huru skall man då kunna förstå vad I talen? Då bliver det ju ett tal i vädret.

King James

So likewise ye, except ye utter by the tongue words easy to be understood, how shall it be known what is spoken? for ye shall speak into the air.

• Anonyymi

No, siinäpä tuli niitä vieraita kieliäkin.

Raamatun ilmoitusta voidaan käyttää noinkin, oman oppinäkemyksen alisteiseen tapaaan.

Kielillä puhumisesta on kuitenkin uskoon tulemisen yhteydessä maininta Apostolien tekojen myöhemmisääkin luvuissa.

Mm. Korneliuksen kodissa evankeliumin saarnan kuulleiden ja Pyhän Hengen saaneiden osalta.

43 Hänestä kaikki profeetat todistavat, että jokainen, joka uskoo häneen, saa synnit anteeksi hänen nimensä kautta."
        44 Kun Pietari vielä näitä puhui, tuli Pyhä Henki kaikkien päälle, jotka puheen kuulivat.
        45 Ja kaikki ne uskovaiset, jotka olivat ympärileikatut ja olivat tulleet Pietarin mukana, hämmästyivät sitä, että Pyhän Hengen lahja vuodatettiin pakanoihinkin,
        46 sillä he kuulivat heidän puhuvan kielillä ja ylistävän Jumalaa. Silloin Pietari vastasi:
        47 "Ei kaiketi kukaan voi kieltää kastamasta vedellä näitä, jotka ovat saaneet Pyhän Hengen niinkuin mekin?" ( Apt 10)

Samoin Korintossa .

4 Niin Paavali sanoi: "Johannes kastoi parannuksen kasteella, kehoittaen kansaa uskomaan häneen, joka oli tuleva hänen jälkeensä, se on, Jeesukseen".
        5 Sen kuultuaan he ottivat kasteen Herran Jeesuksen nimeen.
        6 Ja kun Paavali pani kätensä heidän päälleen, tuli heidän päällensä Pyhä Henki, ja he puhuivat kielillä ja ennustivat.
        7 Heitä oli kaikkiaan noin kaksitoista miestä. ( Apt 19)

Korneliuksen kodissa evankeliumin sanaa julisti Pietari ja Korintossa Paavali.

Tässä ei todisteta "molotuksesta", vaan "he puhuivat kielillä" ja ylistävän Jumalaa.

Ei myöskään voida sanoa, etteikö missään muussa seurakunnassa olisi esiintynyt kielillä puhumista, vaan siitä ei välttämättä ole erikseen mainintaa.

Kornelius vaikutti Kesareassa.

Itse en puhu kielillä, mutta en ole sitä vastaan, koska Jumalan Henki jakaa kullekin armolahjojaan tahtonsa mukaan.

7 Mutta kullekin annetaan Hengen ilmoitus yhteiseksi hyödyksi.
        8 Niinpä saa Hengen kautta toinen viisauden sanat, toinen tiedon sanat saman Hengen vaikutuksesta;
        9 toinen saa uskon samassa Hengessä, toinen taas terveeksitekemisen lahjat siinä yhdessä Hengessä;
        10 toinen lahjan tehdä voimallisia tekoja; toinen profetoimisen lahjan, toinen lahjan arvostella henkiä; toinen eri kielillä puhumisen lahjan, toinen taas lahjan selittää kieliä.
        11 Mutta kaiken tämän vaikuttaa yksi ja sama Henki, jakaen kullekin erikseen, niinkuin tahtoo. ( 1Kor 12)

Ja kukapa tuntee tarkalleen Herran tahdon?

Usko Toivonen

• Anonyymi

Pietari kirjoitti, että Paavalin rienaajat menevät kadotukseen! Miksi he vielä kirjoittelevat kristittyjen palstalle? Peli on menetetty!

• Anonyymi

Niitä Jeesuksen tuntijoita ja seuraajia piisaa paljon...

Matt.7
      21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
      22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
      23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

• Anonyymi

Tunnetko sinä Jeesuksen?

Kuka on sinun Herrasi?

Kirjoitat ainakin, niin kuin olisit asiantuntija heidän tuntemisessaan, jotka Jeesus tuntee.

>>Niitä Jeesuksen tuntijoita ja seuraajia piisaa paljon...>>

Keroisitko, keitä Jeesus ei tunne?

Usko Toivonen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tunnetko sinä Jeesuksen?

Kuka on sinun Herrasi?

Kirjoitat ainakin, niin kuin olisit asiantuntija heidän tuntemisessaan, jotka Jeesus tuntee.

Usko Toivonen

Usko toivonen et ole koskaan kiistänyt; sydämen uskosi, se josta hoet, tulee kolmen vesitilkan kautta, papin käsistä valutetun veden voimasta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tunnetko sinä Jeesuksen?

Kuka on sinun Herrasi?

Usko Toivonen

Puheet Jeesuksen seuraamisesta ovat melkosia hurskasteluja.

Joh. 8:21

Puhuessaan taas kansalle Jeesus sanoi: "Minä menen pois. Silloin te etsitte minua mutta kuolette synteihinne. Minne minä menen, sinne ette te pääse."

Jos Jeesusta seuraisit, niin menisit kerran viikossa sapattina Juutalaisten synagoogaan, et mihinkään Saatanan synagoogaan hurmospäissään kaatuilemaan.

Luuk. 4:16

Jeesus tuli Nasaretiin, missä hän oli kasvanut, ja meni sapattina tapansa mukaan synagogaan. Hän nousi lukemaan,

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Puheet Jeesuksen seuraamisesta ovat melkosia hurskasteluja.

Joh. 8:21

Puhuessaan taas kansalle Jeesus sanoi: "Minä menen pois. Silloin te etsitte minua mutta kuolette synteihinne. Minne minä menen, sinne ette te pääse."

Jos Jeesusta seuraisit, niin menisit kerran viikossa sapattina Juutalaisten synagoogaan, et mihinkään Saatanan synagoogaan hurmospäissään kaatuilemaan.

Luuk. 4:16

Jeesus tuli Nasaretiin, missä hän oli kasvanut, ja meni sapattina tapansa mukaan synagogaan. Hän nousi lukemaan,

Ihmisillä voi olla erilaisia syitä vastustaa Herran Jeesuksen opetuksia, esim. toteamalla:

>> Puheet Jeesuksen seuraamisesta ovat melkosia hurskasteluja. >>

Jeesus lähetti opetuslapsensa kaikkeen maailmaan julistamaan evankeliumia ja opettamaan pitämään kaikki, mitä Hän käski pitää.

19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
        20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti." ( Matt 28)

15 Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille.
        16 Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.
        ( Mark 16)

46 Ja hän sanoi heille: "Niin on kirjoitettu, että Kristus oli kärsivä ja kolmantena päivänä nouseva kuolleista,
        47 ja että parannusta syntien anteeksisaamiseksi on saarnattava hänen nimessänsä kaikille kansoille, alkaen Jerusalemista.
        48 Te olette tämän todistajat. ( Luuk 24)

Ja niin tapahtui ja evankeliumi Herrasta Jeesuksesta on kantautunut tänne Suomeenkin asti ja on yhä keskuudessamme.

4 Ja kun hän oli yhdessä heidän kanssansa, käski hän heitä ja sanoi: "Älkää lähtekö Jerusalemista, vaan odottakaa Isältä sen lupauksen täyttymistä, jonka te olette minulta kuulleet.
        5 Sillä Johannes kastoi vedellä, mutta teidät kastetaan Pyhällä Hengellä, ei kauan näitten päivien jälkeen."
        .
        8 vaan, kun Pyhä Henki tulee teihin, niin te saatte voiman, ja te tulette olemaan minun todistajani sekä Jerusalemissa että koko Juudeassa ja Samariassa ja aina maan ääriin saakka". ( Apt 1)

Mikä on Jumalasta, sitä ei mikään mahti voi kukistaa.

38 Ja nyt minä sanon teille: pysykää erillänne näistä miehistä ja antakaa heidän olla; sillä jos tämä hanke eli tämä teko on ihmisistä, niin se tyhjään raukeaa;
        39 mutta jos se on Jumalasta, niin te ette voi heitä kukistaa. Varokaa, ettei teitä ehkä havaittaisi sotiviksi itse Jumalaa vastaan."
        40 Niin he noudattivat hänen neuvoansa. Ja he kutsuivat apostolit sisään ja pieksättivät heitä ja kielsivät heitä puhumasta Jeesuksen nimeen ja päästivät heidät menemään.
        41 Niin he lähtivät pois neuvostosta iloissaan siitä, että olivat katsotut arvollisiksi kärsimään häväistystä Jeesuksen nimen tähden.
        42 Eivätkä he lakanneet, vaan opettivat joka päivä pyhäkössä ja kodeissa ja julistivat evankeliumia Kristuksesta Jeesuksesta. ( Apt 5)

6 Niinkuin te siis olette omaksenne ottaneet Kristuksen Jeesuksen, Herran, niin vaeltakaa hänessä,
        7 juurtuneina häneen ja hänessä rakentuen ja uskossa vahvistuen, niinkuin teille on opetettu; ja olkoon teidän kiitoksenne ylitsevuotavainen. ( Kol 2)

11 Sillä Jumalan armo on ilmestynyt pelastukseksi kaikille ihmisille
        12 ja kasvattaa meitä, että me, hyljäten jumalattomuuden ja maailmalliset himot, eläisimme siveästi ja vanhurskaasti ja jumalisesti nykyisessä maailmanajassa,
        13 odottaessamme autuaallisen toivon täyttymistä ja suuren Jumalan ja Vapahtajamme Kristuksen Jeesuksen kirkkauden ilmestymistä,
        14 hänen, joka antoi itsensä meidän edestämme lunastaakseen meidät kaikesta laittomuudesta ja puhdistaakseen itselleen omaisuudeksi kansan, joka hyviä tekoja ahkeroitsee. ( Tiit 2)

( Joh 10)

Usko Toivonen

• Anonyymi

Pakkovauvakastettu kerro mitä tämä Raamatun paikka tarkoittaa?

Jesaja:
      28:11 Niin, sopertavin huulin ja vieraalla kielellä hän on puhuva tälle kansalle,

• Anonyymi

Jesaja:
        28:11 Niin, sopertavin huulin ja vieraalla kielellä hän on puhuva tälle kansalle,

Tuo profetia toteutui helluntaina Jerusalemissa. Ei Amerikassa.

Kuinka me sitten kuulemme kukin oman synnyinmaamme kieltä?

Ap. t. 2:11 toiset meistä ovat syntyperäisiä juutalaisia, toiset uskoomme kääntyneitä, meitä on kreetalaisia ja arabialaisia -- ja me kaikki kuulemme heidän julistavan omalla kielellämme Jumalan suuria tekoja."
        julistavan omalla kielellämme Jumalan suuria tekoja."
        12 He eivät tienneet, mitä ajatella. Ihmeissään he kyselivät toinen toiseltaan: "Mitä tämä oikein on?"
        13 Mutta jotkut pilkkasivat: "He ovat juovuksissa, makeaa viiniä täynnä."
        [1. Moos. 11:7]

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jesaja:

Tuo profetia toteutui helluntaina Jerusalemissa. Ei Amerikassa.

Kuinka me sitten kuulemme kukin oman synnyinmaamme kieltä?

Ap. t. 2:11 toiset meistä ovat syntyperäisiä juutalaisia, toiset uskoomme kääntyneitä, meitä on kreetalaisia ja arabialaisia -- ja me kaikki kuulemme heidän julistavan omalla kielellämme Jumalan suuria tekoja."
        julistavan omalla kielellämme Jumalan suuria tekoja."
        12 He eivät tienneet, mitä ajatella. Ihmeissään he kyselivät toinen toiseltaan: "Mitä tämä oikein on?"
        13 Mutta jotkut pilkkasivat: "He ovat juovuksissa, makeaa viiniä täynnä."
        [1. Moos. 11:7]

Parhami ja Olsneni kiihottivat itsensä hurmokseen hommouven henke takia. Varmaan nekin jotain sekavia soperteli, mutta siinä on kysymys ihan eri asiasta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Parhami ja Olsneni kiihottivat itsensä hurmokseen hommouven henke takia. Varmaan nekin jotain sekavia soperteli, mutta siinä on kysymys ihan eri asiasta.

Wikipedia
        Keväällä 1925 Olsen-Smidt pidätettiin Helsingissä ”homoseksuaalisen hurjastelun” takia,[20] ja hänet tuomittiin huhtikuussa 1925 kuudeksi kuukaudeksi vankeuteen haureudesta,[21] sillä hänellä oli ollut seksuaalisuhteita kahteen nuorukaiseen, jotka toimivat seurakunnassa.[17] Vankeustuomion jälkeen hänet karkotettiin Norjaan.[22] Tuomio merkitsi helluntailiikkeelle huomattavaa kriisiä.[17]

• Anonyymi

Suomi24 on tehnyt tarkoituksella ja määrätietoisesti helluntailaisuuspalstasta sivut, joissa avoimesti rikotaan Suomen lakeja ja joissa pilkataan ja herjataan Jumalaa ja joissa helluntailaisia vainotaan ja panetellaan. Suomi24 on laittomien hallussa ja alusta laittomuuksiin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Wikipedia
        Keväällä 1925 Olsen-Smidt pidätettiin Helsingissä ”homoseksuaalisen hurjastelun” takia,[20] ja hänet tuomittiin huhtikuussa 1925 kuudeksi kuukaudeksi vankeuteen haureudesta,[21] sillä hänellä oli ollut seksuaalisuhteita kahteen nuorukaiseen, jotka toimivat seurakunnassa.[17] Vankeustuomion jälkeen hänet karkotettiin Norjaan.[22] Tuomio merkitsi helluntailiikkeelle huomattavaa kriisiä.[17]

No on ne hellarigurut olleet melkosia veijareita. Ei ihme ollenkaan, että siinä pää menee sekaisin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No on ne hellarigurut olleet melkosia veijareita. Ei ihme ollenkaan, että siinä pää menee sekaisin.

Otan osaa !

• Anonyymi

Helluntailaisuus tuottaa paljon uskontojen uhreja.

• Anonyymi

Koko suomi on luterilaisen huuhaan uhri !

• Anonyymi

Koko suomi on luterilaisen huuhaan uhri !

• Anonyymi

Helluntailaisten harhoista ja siteistä eroon päässyt mies on perustanut Uskontojen Uhrien auttavan palvelun.
      Sinne kannattaa ottaa yhteyttä.

Raamattu varoittaa ns. vapaista suunnista. Kaikki ei ole kultaa, mikä kiiltää. Päinvastoin.

2. Piet. 2:19

He lupaavat teille vapautta, vaikka itse ovat turmeluksen orjia: kenen voittama ihminen on, sen orja hän on.

• Anonyymi

Azusinkatu oli pakallinen punasten lyhtyjen katu. Ei siellä ollut yhtään oikeata kristittyä. Hurmoshenkien perään ei kannata lähteä.

• Anonyymi

Azusinkatu oli pakallinen punaisten lyhtyjen katu. Ei siellä ollut yhtään oikeata kristittyä. Hurmoshenkien perään ei kannata lähteä.

• Anonyymi

Azusinkatu oli pakallinen punaisten lyhtyjen katu. Ei siellä ollut yhtään oikeata kristittyä. Hurmoshenkien perään ei kannata lähteä.

• Anonyymi

Azusinkatu oli pakallinen punasten lyhtyjen katu. Ei siellä ollut yhtään oikeata kristittyä. Hurmoshenkien perään ei kannata lähteä.

• Anonyymi

,,, ja ottavat vaarin viettelevistä hengistä ja perkeleiden opetuksista...

• Anonyymi

,,, ja ottavat vaarin viettelevistä hengistä ja perkeleiden opetuksista...

• Anonyymi

Helluntailaisuus eli Pentecostalismi on Amerikasta tänne 100 v. sitten tuotu paha eksytys ja heresia.

• Anonyymi

Palstan suurin yksittäinen kommenttien ja aloitusten postaaja on luterilais-pakanamessiaaninen ylläpito. Lähes kaikki ylläpidon kautta tulevat viestit ovat täynnä vihaa helluntailaisia kohtaan; solvauksia ja panettelua ja valheellisia väittämiä.

• Anonyymi

Saunatontun terve.

• Anonyymi

helluntailaisuus on Amerikasta 100 v. sitten tuotu uususkonto, kristinuskon kilpailija "Parhamin lahko"

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      77
      4522
    2. Kesä, kesä!

Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      11
      2513
    3. Olisin ottanut sinusta akan itselleni

Mutta olitkin aika itsepäinen ja hankala luonne.
      Ikävä
      173
      1689
    4. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      256
      1554
    5. Ei sua pysty unohtamaan

Ei vaan yksinkertaisesti pysty
      Ikävä
      124
      1430
    6. Pitikö mennä rakastumaan

Oi kyllä, kyllä piti. Kiitos vaan sulle mies! Todella kiitän..
      Ikävä
      122
      1337
    7. Shokki! Suuri seikkailu -kisassa todellinen jättiyllätys - Tämä muutos järkyttää varmasti monia!

No nyt on kyllä aikamoinen ylläri, peli todellakin kovenee…! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/shokki-suuri-seik
      Viihde ja kulttuuri
      9
      1251
    8. Miksi nuori ottaa hatkat? Rajut seuraukset: seksuaalinen hyväksikäyttö, väkivalta, huumeet...

Lastensuojelu on kriisissä ja nuorten ongelmat kasvussa Suomessa. Hatkaaminen tarkoittaa nuoren luvatta poistumista omil
      Maailman menoa
      72
      1249
    9. Mitä tai ketä kaivattusi

muistuttaa?
      Ikävä
      76
      1232
    10. Hei, huomenta komistus

Yllättääkö, että olet heti mielessä. Mukavaa päivää upea ❤️
      Ikävä
      35