Perimmäisenä tarkoituksen on säästää aikaa tärkeästä, mutta aikaavievästä kirjaamisesta varsinaiseen asiakas- ja potilastyöhön.
Tänä vuonna julkaistun yhdysvaltalaistutkimuksen mukaan terveydenhuollon töissä oli saavutettu noin 20 prosentin ajansäästö käyttämällä tekoälyä kirjausten apuna.
Tämä tarkoittaisi käytännössä sitä, että esimerkiksi kolmen tunnin päivittäisestä kirjauksiin käytettävästä ajasta säästyisi 40 minuuttia. Helpommin sanottu kuin tehty, toteaa Sanmark.
– Suomessa kukaan ei ole vielä siinä. Jos pääsisimme tuollaisiin tuloksiin, olisin erittäin tyytyväinen.
Alku vaikuttaa kuitenkin Länsi-Uudellamaallakin lupaavalta, vaikka työkalussa on vielä paljon kehitettävää, arvioi fysioterapeutti John Sundberg. Hän on kokeillut tekoälykirjaamista päivittäisessä työssään nyt parin kuukauden ajan.
– Aikaa tekoäly ei vielä säästä, mutta se kyllä vähentää stressiä. Etenkin, jos on kiireinen päivä. Kun tietää, että siellä on kirjauksia muistissa, ei tarvitse itse muistaa kaikkia yksityiskohtia asiakaskäynnistä.
Yle
Kohta voidaan irtisanoa hoitajia ja lääkäreitä lisää? Hus kotiin
Anonyymi-ap
3
68
Vastaukset
- Anonyymi
Ennen oli sihteeri, joka purki lääkärin sanelut tekstiksi ja lääkärille jäi aikaa ottaa potilaita vastaan. Ihmetellä pitää miksi se mentiin muuttamaan. Kallispalkkainen lääkäri sihteerinä.
- Anonyymi
hoitajillakin menee koneella paivässä tunti pari
toiko se tekniikka kehitystä?
- AnonyymiUUSI
ssde
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 503844
- 1053425
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj342791Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️262448- 201869
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan51809- 1851756
- 271487
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh3861459Huomenta kulta
En mä halunnut sulle ilkeillä,päinvastoin. Miks mä niin tekisin ku rakastan sua ❤️ mut anteeksi jos ilmaisin itseäni huo91238