Ruotsin ammattiliittojen keskusjärjestö: Puheet tulevaisuuden työvoimapulasta ovat puppua
PolitiikkaTalousUlkomaat
26.05.2025 |11:29
Ruotsin ammattiliittojen keskusjärjestö LO ja kuntia sekä alueita edustava SKR omaavat täysin erilaisen näkemyksen siitä, mihin suuntaan maan väestönkehitys on menossa. Tutkimustiedon mukaan LO on oikeassa ja työikäisen väestön määrä on oikeasti kasvamassa. Työvoimapulaa ei siten ole näköpiirissä - jos nousevista polvista on työntekijöiksi.
Julkinen sektori on Ruotsissa viljellyt mielellään iskulausetta ”Yhä harvemmat elättävät useampia”. Lause on iskevä ja ainoa vika siinä on se, että se ei näyttäisi perustuvan totuuteen.
Ruotsin tilastokeskuksen tuorein ennuste nimittäin osoittaa työikäisten määrän kasvavan ainakin vuoteen 2033 asti. Samalla huoltosuhde (lasten ja vanhusten määrä suhteessa työikäisiin) pysyy suurin piirtein ennallaan koko kyseisen jakson ajan.
Ennusteet perustuvat menneeseen
suomen uutiset
Lause on iskevä ja ainoa vika siinä on se, että se ei näyttäisi perustuvan totuuteen.
3
72
Vastaukset
- Anonyymi
Ruotsissa on hyvät hallitukset olleet . Siellä on ihmisillä rahaa tehdä lapsia .
- Anonyymi
Niin ruotsin kansantaloudella ja laajalla menestyvällä yrityspohjalla ei ole mitään merkitystä, vaan demareiden muslimiveljeskunnan hallitukset ovat luoneet islamilaisen kansankodin, vailla vertaa…
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin ruotsin kansantaloudella ja laajalla menestyvällä yrityspohjalla ei ole mitään merkitystä, vaan demareiden muslimiveljeskunnan hallitukset ovat luoneet islamilaisen kansankodin, vailla vertaa…
Ei ruotsista olisi mihinkään jos siellä ei olisi yli miljoonaa holtittomasti lisääntyvää kehitysmamuslimi MAANMUUTTAJAA, muuttamassa RUOTSIA islampaskan kalifaatikseen…
Koska pääasihan on että islamisaatio jatkuu länsieuroopassa ja RUOTSI näyttää esimerkkiä miten se tehdään…
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.824747- 1842053
- 1321752
- 1741380
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️161241- 351086
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj16987- 78983
- 52956
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh288940