Mistä syystä Jumalalle on kaikki mahdollista?

Anonyymi-ap

Jumala on luonut enkelit ja Hän on luonut osan heistä palvelijoikseen ja loput lapsikseen.
Jos jollakin Enkelillä on mahtava kyky, jota muut pitävät mahdottomana siihen on kaksi selitystä: Kyseinen mestari tietää miten olla mestari, ja se mitä Hän ei tiedä, Hän ei saakaan tietää, koska se on se, mikä tuhoaisi Hänen Mestaruutensa.

Jumaluus ei ole aina ajasta riippuva, pidättekö mahdottomana sitä, että maailmankaikkeus on jo alkuunsa saanut tiedon siitä, tulevaisuudesta, miten joku asia lähempänä loppua oleva asia toimii? Tuota jotkut pitää laittomuutena ja ateismina, että kaikki tulevatkin ajat on havaittu lähellä kaiken alkua, mutta Jumalalla on niitäkin enkeleitä - jos ei paljon - niin edes muutamia.

Aika-enkelit eivät liiku tilassa lainkaan, vaan ne liikkuvat ajassa, He ovat kieltäytyneet kunniasta, järjestää tilaan peräkkäisiä massiivisia tapahtumia, jossa heistä tulisi ajan orjia. He eivät ole "ajan orjia", vaan juurikin Time-Lordseja.

16

222

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Miksi jumalasi on luonut homot ja sitten alkanut rasistiksi ja alkanut vihaamaan heitä?

• Anonyymi

No kato siksi,että seksuaalisuus on eräs vahvimmista ihmisen motivaattoreista,ja joka hallitsee ja määrittelee sallitun seksuaalisuuden määrittelee myös ihmisen!
        Vallankäytön kannalta erittäin edullinen tilanne!Ilmankos kirkko keskiajalla oli likimain valtion veroinen vaikuttaja verojen keräämisen ja valtaposition muodostamisen alalla!

• Anonyymi

Hokkuspokkusjumala voi vaikka pieraista ja maalata sen sitten punaiseksi.

• Anonyymi

Tässä tekstissä ei ollut mitään järkeä.

Olen aikaisemminkin todennut kuinka turhankin monen fundamentalistin jutut kuulostaa joltakin kännisen sekoilulta. Tuntuu kuin heidän ajatus pomppisi kesken lauseen vähän joka puolelle, eivätkä he kykene tekemään selvää lausetta.

Esim. Mitä alla olevassa kohdassa ihan lähtökohtaisesti tarkoittaa sanat, jotka merkkasin tähdellä *?
      "Jos jollakin *Enkelillä on mahtava kyky, jota muut pitävät mahdottomana siihen on kaksi selitystä: Kyseinen mestari tietää miten olla mestari, ja se mitä *Hän ei tiedä, *Hän ei saakaan tietää, koska se on se, mikä tuhoaisi *Hänen *Mestaruutensa."

"Jumala on luonut enkelit ja Hän on luonut osan heistä palvelijoikseen ja loput lapsikseen."

Millä perusteella ne on eroteltu toisistaan? Tuo kuulostaa itse asiassa julmalta. Sinun otsikko on kuinka kaikki olisi jumalalle mahdollista, mutta sillä voimalla se tekee palvelijoita. Miksi?

"pidättekö mahdottomana sitä, että maailmankaikkeus on jo alkuunsa saanut tiedon siitä,"

Tässäkin lauseen rakenne meni rikki aivan täysin.

Miten maailmankaikkeus voi tietää mitään?

Itse en näe syytä uskoa, että maailmankaikkeus tietäisi yhtään mitään, koska se ei ole tietoinen entiteetti. Se onko maailmankaikkeudella jokin tietty sykli, voi olla mahdollista.
      Tätä voi ajatella vaikka auringon elämänkaarena. Tiedämme miten aurinko kehittyy, ja tiedämme miten se tulee loppumaan. Aurinko itse ei tiedä mitään, koska ei ole entiteetti.

"Tuota jotkut pitää laittomuutena ja ateismina, että kaikki tulevatkin ajat on havaittu lähellä kaiken alkua"

Täh?

Missä päin tuollaisen ajattelu on kiellettyä ihan lailla?

Tuolla ei todellakaan ole mitään tekemistä ateismin kanssa. Et taida tietää mitä ateismi tarkoittaa? Kun siinä on tuo sinun jumala, niin se olisi teismiä.

"mutta Jumalalla on niitäkin enkeleitä - jos ei paljon - niin edes muutamia."

Tässä taas tuli ilmeisesti joku aivohalvaus kun kesken lauseen muuttui juttu? Minulle jäi epäselväksi mihin se jumala niitä enkeleitä tarvii? Sanoit itse aikaisemmin ettei jumala ole aina ajasta riippuvainen.

"Aika-enkelit eivät liiku tilassa lainkaan, vaan ne liikkuvat ajassa"

Eli ne eivät tee mitään. Ok.

"ovat kieltäytyneet kunniasta, järjestää tilaan peräkkäisiä massiivisia tapahtumia,"

Ennen tätä pilkkua sanoit etteivät ne tee yhtään mitään.

"jossa heistä tulisi ajan orjia."

Ja taas pilkun jälkeen joku epämääräinen erillinen heitto. Eivätkö ne ole juuri ajan orjia, jos vain liikkuvat ajassa, mutta eivät tee muuta.

"He eivät ole "ajan orjia", vaan juurikin Time-Lordseja."

Eli ne ovat nyt aika jumalia?

Teksti oli kyllä niin sekavaa kaikin puolin, ettei siitä edes osaa kysyä kaikkea. Et selittänyt yhtään mistä syystä jumalalle kaikki olisi mahdollista. En saanut edes kiinni mistä uskonnosta puhut, koska tuo oli jotain sekalaista höttöä.

Mutta ei muuta kuin todistamaan nämä jumalat ja enkelit ihan lähtökohtaisesti.

• Anonyymi

>> Mistä syystä Jumalalle on kaikki mahdollista?

Miten niin on? Olemattomuuttaan se ei tee mitään, joten kaikkivaltius on vain mainoslause.

• Anonyymi

Oikeampi kysymys on, että miksi Jumalalle kaikki näyttää olevan täysin mahdotonta.

• Anonyymi

Tällaista tuubaa syntyy kun on tuhonnut uskonnolla sen vähänkin loogisen ajattelukyvyn, jota ehkä joskus on ollut.

On absoluuttisen typerä ja epälooginen ajatus, että kaikkivoipa Jumala loisi itselleen palvelijoita. Mihin hän niitä tarvitsisi. Kun kaikkivoivalta jo määritelmän mukaan kaikki onnistuu äärettömän helposti ja noepasti, niin mihin hän tarvitsisi itseään tumpelompia palvelijoita?

• Anonyymi

Pitäähän Jeesuksella aivonsa käräyttäneen kretupellen kuvitella itselleen joku omasta mielestään hyödyllinen funktio itselleen sinne taivaaseensa.

• Anonyymi

Pitäähän Jeesuksella aivonsa käräyttäneen kretupellen kuvitella itselleen joku omasta mielestään hyödyllinen funktio itselleen sinne taivaaseensa.

• Anonyymi

• Anonyymi

Ilmeisesti tämä jumala haluaa orjuutta. Kun sellaista ei ollut, niin hän loi sellaisen.

Toisaalta Raamattu oikein julistaa orjuuttamisen olevan hyvä asia, ja kertoo sen ohjeet tarkasti. Sama Jumala ei jaksanut tarkentaa esimerkiksi luomistarinaansa, vaan antoi kaksi toisistaan ristiriitaista versiota.
        Tosin tämä Jumala pitää myös naista miehen omaisuutena ohjeineen.

Ja tosiaan 2000 vuotta sitten Rooman suunnilla on kirjoituksia siitä, kuinka nainen oli miehen omaisuutta. Nykyään sellaista pidetään vääränä, mutta teknisesti Raamattuun uskovan pitäisi vielä nähdä asian noin.

Olen kyllä onnellinen henkilökohtaisesti, että kristityt ovat jättäneet nämä kohdat pois. Mutta heillä ei ole paljoakaan nokan koputtamista islamista, missä vielä pyritään pitämään kiinni noista samoista asioista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ilmeisesti tämä jumala haluaa orjuutta. Kun sellaista ei ollut, niin hän loi sellaisen.

Toisaalta Raamattu oikein julistaa orjuuttamisen olevan hyvä asia, ja kertoo sen ohjeet tarkasti. Sama Jumala ei jaksanut tarkentaa esimerkiksi luomistarinaansa, vaan antoi kaksi toisistaan ristiriitaista versiota.
        Tosin tämä Jumala pitää myös naista miehen omaisuutena ohjeineen.

Ja tosiaan 2000 vuotta sitten Rooman suunnilla on kirjoituksia siitä, kuinka nainen oli miehen omaisuutta. Nykyään sellaista pidetään vääränä, mutta teknisesti Raamattuun uskovan pitäisi vielä nähdä asian noin.

Olen kyllä onnellinen henkilökohtaisesti, että kristityt ovat jättäneet nämä kohdat pois. Mutta heillä ei ole paljoakaan nokan koputtamista islamista, missä vielä pyritään pitämään kiinni noista samoista asioista.

Kyllä Raamatussa selkeästi käsketään,että Nainen vaietkoon Seurakunnassa!
        Tämä pitäisi Päivi Räsäsenki jo USKOA!

• Anonyymi

Jäi epäselväksi, miten avaus liittyy palstan aihepiiriin. Se on sikäli hyvin positiivinen, ettei siinä ole yhtäkään väärin ymmärrystä evoluutiosta tai ylipäätään luonnontieteistä. Näin avaaja on kenties ymmärtänyt pysyä uskon puolella, pisteet siitä.

• Anonyymi

Luomisuskohan perustuu juuri siihen, että olisi olemassa Jumala, joka on tehnyt käsittämättlmien oikkujensa mukaan selittämättömiä taikatemppuja. Sikäli tuollainen usko kaikkivoipaan taivaalliseen Taika-Jimiin liittyy kreationismiin.

• Anonyymi

Jumala ei ole taikuri, ei hän voi tyhjästä luoda mitä haluaa. Luomistyö on kestänyt miljardeja vuosija alkaen yksisoluisesta kehittyen monisoluisiin jne.

• Anonyymi

Raamatun Jumala esitetään juurikin satujen taikurina. Ei mitään eroa siinä: Herra Pii Poo huusi "Kasvakoon maa vihreyttä, siementä tekeviä kasveja jne." Aukkojen jumalan viimeinen pakopaikka oli se olematon hetki ennen alkuräjähdystä. Sitä ei ole mahdollista tutkia. Mutta, jos jumala ei voikaan luoda tyhjästä, se ei kelpaa selitykseksi edes siihen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      78
      4398
    2. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      74
      4235
    3. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      43
      3629
    4. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      16
      3233
    5. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      39
      2867
    6. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      14
      2602
    7. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      10
      2454
    8. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      34
      1689
    9. Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi

Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta
      Ikävä
      157
      1434
    10. Savon murteella viäntäminen asiakaspalvelussa?

Olin äsken tekemisissä puhelimitse rahoitusalan firman asiakasneuvonnassa. Tyyppi väänsi leveää savoa oikein perusteelli
      Maailman menoa
      85
      1144
    Aihe