Holappa on lähössä,Pätsi hakee paikkaa mistä vain,Nyman on lähössä...kukaan näistä maksa veroja Pudasjärvelle.Näitä lähtijöitä kiitos vaan lisää.
Alkohan niitä tulla säästöjä kaupungille.
15
555
Vastaukset
- Anonyymi
Kai nyt sentään tajuatte, lähes kaikki lapsiperheet tuottavat kunnille suuret tappiot taloudellisesti.
Esim yksi koululainen maksaa n.10000e vuosi kunnalle.
Eli on ihan yks ja sama, mihin kuntaan verot maksetaan.
Menot ovat myös siellä.
Lähtevät päättäjät pakoon, Pudasjärven aivan kaivoon ajettua kunnan taloutta.- Anonyymi
Ootko tajunnut käydä vilkaisemassa mistä, minkä ikäisistä ja paljonko se valtio niitä kuuluisia valtionosuuksia kunnille nykyään maksaa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ootko tajunnut käydä vilkaisemassa mistä, minkä ikäisistä ja paljonko se valtio niitä kuuluisia valtionosuuksia kunnille nykyään maksaa?
Oppilas voi maksaa jopa 30000 euroa vuodessa.
Keskiarvo on 12350 euroa per vuosi oppilas.
Eli 7 lasta perheestä koulussa,, kulu on jo lähes 100000e vuodessa.
Joka paikkakunnalla on yksilöllinen kulurakenne.
Se joissain poliittisissa piireissä, valtion raha on "ilmaista hötörahaa, joka ei ole keltäön pois.
Tätä kaavaa on ylläpidetty myös pudasjärven kuntataloudessa.
Leikitään kehä kolmosen kasvukuntaa ja pusketaan eräitäkin miljoonia aivan joutavaan.
Ei ihme, että virkamiehet kukin vuorollaan vaihtaa maisemaa.
- Anonyymi
Se on semmonen sanonta että uppoavasta laivasta lähtee ....... pakoon.
- Anonyymi
Pikkuahon aikaan ei tarvinnut konsultteja laskemaan mitä mikin maksaa. Silloin hommat hoiti virkamiehet palkkaansa vastaan. Nykyvirkamiehet nostaa kauheita palkkoja eikä mitään tehä sen eteen. Paitsi v-laan alkuasukkaille. Ennen kaikki oli paremmin ....
- Anonyymi
Virkamiehet eivät päätä mitään.
Päätösvalta on kokonaisuudessaan, äänestäjien huolella valitsemilla valtuutetuilla.
Virkamiehet esittelevät asioita, jotka muut päättävät.
He toimivat virkavastuun alaisuudessa.
Heillä tarkoin valituilla kuntalaisten edustajilla, taas ei ole käytännössä mitään vastuuta tyhmistä päätöksistään- Anonyymi
Kunnissa ei ole virkamiehet vaan viranhaltijat. Viranhaltijoilla on virkasuhteen ehdoissa määriteltyjen rajojen puitteissa tehdä viranhaltijapäätöksiä. Tehdyt päätökset on kirjattava päätöspöytäkirjaan.
- Anonyymi
Sieltä tekniseltä puolen kun myös älyäisivät lähtä,loppus noi miljoona virheitten teot myös.
- Anonyymi
Kerro joku esimerkki teknisen puolen itse päättämästä ja tekemästä virheestä?
- Anonyymi
Säästöjä? Mitä säästöjä? Ensin laitetaan pari leikkipaikkaa kiinni muutaman tonnin säästön takia, sitten sekoillaan lasten siirrolla toiseen kouluun säästöjen takia, sitten haetaan hallitukselta pari kyt donaa rahaa "henkilöstön koulutukseen" kun "unohtui talousarviosta" ja seuraavalla viikolla henkilöstöjohtaja raahaa kaikki kaupunkin pomot ja pikkupomot pariksi päivää Ouluun hotelliin all inclusive "valmenukseen" pitkien lounaiden ja illallisten kera ja baarissakin piikki auki yömyöhään. Siinä sulle säästöjä putasjärveläisittäin.
- Anonyymi
Ihan höpö höpö höpö juttuja väittää tuollaisia törkeyksiä. Illallinen ei ollut mikään pitkä illallinen vaan ihan normaali 3 ruokalajia ja jälkiruoka konjakit ja viinit päälle. Baarissa ei ollut piikkiauki vaan rajallinen 5 annosta per henkilö ja tämän jälkeen jokainen sai maksaa itse juomisensa työnantajan luottokortilla. Diskoteekkissäkään ei voinut bailata aamuun asti kun se meni kiinni 02 koska arki-ilta.
- Anonyymi
Milloin valtuusto ottaa pois edustustilat,on virkamiehillä oikeus ostaa viinaa.Ja puhelimen käyttö että virkapuhelin on 24 h/7,veronmaksajat maksaa joulutervehdykset Etelä-Amerikkaan yms.Ja lapsilta ketsupit pois ruokailusta.On taas tehty reilummin heinähommia...
- Anonyymi
Rottaa taputellaan olalle sekä palkitaan.
- Anonyymi
Eihän nämä lähtijät ole tulleetkaan pudasjärveläisiksi. Vai ovatko?
- Anonyymi
Ei onneksi oo,toivottavasti ei koskaan tulekaan.. ja siihen vois lisätä pari Syötteen mökkeilevää retkua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1271964
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi1001700Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy561336Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?731285Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M311028Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s47926Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm51923Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet44882- 108840
Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37830