Perussuomalaisten kansanedustaja Tomi Immonen käytti veronmaksajien kustantamaa matkustusoikeutta Thaimaan-lomamatkaansa liittyviin junamatkoihin.
Ilta-Sanomat selvitti kansanedustajien kotimaan matkoja tältä vuodelta eduskunnan matkalaskuista.
Eduskunta ei valvo kansanedustajien matkoja, vaikka niitä ei saisi käyttää yksityisiin menoihin tai lomailuun.
Sulje
Kansanedustajat voivat matkustaa ilmaiseksi junalla, bussilla ja lentokoneella kotimaan reiteillä. Matkan olisi liityttävä edustajan tehtävän hoitamiseen. Yksityisluonteisiin matkoihin ilmaista matkaetua ei saisi käyttää.
IS selvitti eduskunnan matkalaskuista, miten kansanedustajat ovat tämän vuoden aikana käyttäneet matkustusoikeuttaan.
Kansanedustaja Tomi Immonen (ps) oli eduskunnan joulutauon aikana lomalla Thaimaassa ja matkusti veronmaksajien piikkiin mennen tullen junalla Jyväskylän ja Helsingin välillä.
Immosen loma nousi uutiseksi, kun humalaista ja huonosti käyttäytynyttä kansanedustajaa ei päästetty Bangkokin-koneeseen.
Lue lisää: Kohukansanedustaja Tomi Immonen saapui Suomeen – näin kertoo tapahtumista nyt
Kun mikään etuus ei riitä oeteospersuille
2
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Kansanedustaja Tomi Immonen poistettiin lentokoneesta 11. päivä tammikuuta. Kuva: Lukijan kuva
Laukaassa asuva Immonen sai eduskunnan maksaman junalipun Jyväskylästä Helsinkiin tammikuun 10. päivän junaan. Lippu maksoi 55,20 euroa.
Immonen törttöili humalassa Bangkokiin lähdössä olleessa koneessa 11. tammikuuta.
Poliisit poistivat häiritsevästi käyttäytyneen Immosen koneesta ja koneen lähtö myöhästyi Immosen vuoksi noin 50 minuuttia.
Tulli puhallutti vastoin tapojaan Immosen ja puhallutuksen mukaan Immosella oli 0,69 milligrammaa alkoholia litrassa uloshengitysilmaa. Lukema vastaa noin 1,57:ää promillea.
Kansaedustaja lähti seuraavan päivän lennolla Thaimaahan.
Immonen palasi Thaimaan-lomaltaan myöhään illalla tammikuun 23. päivä. - Anonyymi
Tomi Immonen palasi Thaimaan-lomaltaan 23. päivä tammikuuta. Kuva: Roni Rekomaa
Jos Immonen lähti lomamatkalleen junalla veronmaksajien piikkiin, hän myös matkusti lomansa jälkeen Helsingistä Jyväskylään. Eduskunta maksoi Immoselle junalipun 24. tammikuuta, lipulla oli hintaa 41,60 euroa.
Kansanedustaja Immonen ei vastannut IS:n soittopyyntöön. Immonen kertoi olevansa Yhdysvalloissa työmatkalla ja pyysi kysymykset sähköpostilla.
Immonen ei vastannut myöskään IS:n sähköpostilla lähettämiin kysymyksiin. IS olisi halunnut Immoselta vastaukset muun muassa seuraaviin kysymyksiin.
– Liittyivätkö junamatkat kansanedustajan työn hoitamiseen? Jos liittyivät, miten?
– Käytitkö matkustusoikeutta siihen, että kuljit lomareissulla kodin ja lentokentän välin veronmaksajien piikkiin?
– Onko oikein, että kansanedustaja maksattaa lomaansa liittyviä junamatkojaan veronmaksajilla?
– Jos pidät oikeutettuna, että kuljit itsellesi ilmaiseksi nämä matkat kodin ja lentokentän välillä – kuulisin perustelusi?
Kansanedustajien kotimaan matkat ovat valtaosin matkoja kodin ja eduskunnan välillä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1191682
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991508Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy37963Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29889Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?38841Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50806Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s43758Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37750Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56748Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37720