Pitääkö "hyvinvointivaltio" ajaa alas?

Anonyymi-ap

Tällainen kysymys oli 2008 Suomi24 palstalla.

Ja joku kysyi:

"Mikä ihmeen hyvinvointivaltio?"

7

211

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Silloinen nimimerkki Työeläkekäläinen (nyk. Extyökkäri) kirjoitti kaiketi mikä hyvinvointuvaltio:

"Suomi on hyvinvointivaltio.

Ainakin minulla on kaikki paremmin kuin maailmassa keskimäärin. Minulla on:

- asunto
      - ruokaa riittävästi (vähän liikaakin habituksesta päätellen)
      - vaatteita ja mahdollisuus ostaa lisää
      - jonkin verran rahaa säästössä ja pieni eläke joka kuitenkin riittää vaatimattomalle persoonalleni. Tosin Wäinällä on hänen kertomansa perusteella enemmän rahaa ja lisää tulee.
      - sairaanhoitoa ja terveydenhoitoa kun tarvitsen.
      - vielä vanhempana uskon äitini esimerkistä johtuen saavani myös hoitoa kuin en itse kykene sitä järjestämään.

Mitä vielä vaaditaan hyvinvointivaltiolta? Suomi on hyvinvointivaltio sano sinä Hannu mitä haluat, ei sinua kukaan usko muutamaa änkyrää lukuun ottamatta."

• Anonyymi

Niin...

Pitääkö hyvinvointivaltio ajaa alas?

• Emme nykyisellä lähes sosialistisella työvoimapolitiikalla tule koskaan hyvinvointivaltioksi vaan sitä politiikkaa on muutettava ja samalla on saatava suhtautuminen työhön terveelle pohjalle nykyiseltä piilososialismipohjalta.

Kun joku teistä Lyyleistä joku aika sitten keskustelussa mainitsi minun olleen työnantajan perseen nuolija vain koska mielestäni työt pitää hoitaa hyvin ja tuottavasti niin tuon kaltainen ajattelu on kytkettävä pois, työ kun pitää tehdä hyvin ja tuottavasti jos kerran hyvinvointi on tavoitteena. Silloin jokaisen joka ei ole sairas tai vajaakykyinen, on ponnistettava kykynsä sen hyvinvoinnin luomiseen!

• Anonyymi

Entäpä mainitsemasi sairaat sekä vajaakykyiset?
        Eikö niitten pidä tehdä sitä tuottavaa työtä?

• Anonyymi kirjoitti:

Entäpä mainitsemasi sairaat sekä vajaakykyiset?
        Eikö niitten pidä tehdä sitä tuottavaa työtä?

Sairaus ja vajaakykyisyys ovat niin laajaa skaalaa, jotta osa kykenee mutta osa ei. Olen itse aikoinaan tuntenut yhden fyysisesti vajaakykyisen, jolla pää toimi perin terävästi. Hän työskenteli yrityksessä, jossa silloin itsekin olin työssä ja teki erästä tärkeää tuotantoon liittyvää työtä, jota normaali olisi aika pian väsynyt tekemään, oli se sellaista näpertelyä mutta tuntien omat mahdollisuutensa hän oli perin tyytyväinen saamaansa työhön.

• Anonyymi
        Extyökkäri kirjoitti:

Sairaus ja vajaakykyisyys ovat niin laajaa skaalaa, jotta osa kykenee mutta osa ei. Olen itse aikoinaan tuntenut yhden fyysisesti vajaakykyisen, jolla pää toimi perin terävästi. Hän työskenteli yrityksessä, jossa silloin itsekin olin työssä ja teki erästä tärkeää tuotantoon liittyvää työtä, jota normaali olisi aika pian väsynyt tekemään, oli se sellaista näpertelyä mutta tuntien omat mahdollisuutensa hän oli perin tyytyväinen saamaansa työhön.

Eli töihin.

Eihän se ikäkään tee kuin osasta vajaakykyistä, ja vaikka vähän vajaakykyisempi, niin toki tuottavaa työtä tekemään.

• Anonyymi

Lääkärille ei pääse , lääkkeet kallita , sähkö kallista , ruoka kallista ja ravintoköyhempää , asuminen kallista , liikkuminen ja autot kalliita pitää yms . yms . miten tässä näin kävi , miksei hallitus keskity edes perusasioiden hoitamiseen kuntoon , edes vuosikymmeniä sitten ei moisiin tarvinnut ajatuksiaan vaivata , ei ole hyvin asioita hoidettu kun kehitys menee väärään suuntaan .

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      87
      1724
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      85
      1232
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1123
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      68
      915
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      102
      884
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      818
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      731
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      722
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      47
      671
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      663
    Aihe