Voiko hoivakodin asukas kuolla hoitovirheen seurauksena ?
Teoriassa kyllä, käytännössä ei voi.
Jos teet Valviralle kantelun, he ratkaisevat sen heti kääntämällä kantelun hyvinvointialueelle muistutukseksi.
Hyvinvointialue vastaa muistutukseen asukkaan lähiomaiselle, ei kantelun tekijälle.
Näin minun kantelulle tehtiin.
Hoivakoti selitti, että tämä menehtyminen oli heillekin yllätys.
Tulihan nyt perintö vähän etuajassa.
Miksi näin voi käydä ?
Hoivakodilla ei ole omaa lääkäriä ja sairaanhoitajakin paikalla vain arkisin.
Olisin halunnut tavata lääkäriä, mutta siihen on oikeus vain lähiomaisella.
Asukkailla on perussairauksia, mutta ei mitään tappavia, kuten esim. syöpä.
esim. suolistotutkimuksia ei tehdä, vain verikokeita ja tarvittaessa virtsakoe.
Jos tulehdusarvot alle 50, niin seurataan tilannetta.
Jos viedään päivystykseen, niin ambulanssilla ja hoitaja ei tule mukaan, joutuu itse kertomaan vaivoistaan.
Kuolinsyyn määrittelee patologi, eikä se syy liity perussairauteen.
Hoivakodit ja hoitovirheet
7
107
Vastaukset
- Anonyymi
Näin se homma etenee. Kuulostaa ihan todelliselta.
- Anonyymi
Yksi hoidettava kuoli vanhainkodissa ja tein ilmoituksen valviraan. Eihän ihminen noin vain voi kuolla eikä ollut edes 95 vuotta vielä täyttänyt.
- Anonyymi
ylläoleva on trolli, siksi palautan tämän
kaveri heittää tuollaista läppää joka väliin
sinä se jaksat lisätä näitä asiattomia kommenttejasi joka väliin, onko hyvä mieli - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ylläoleva on trolli, siksi palautan tämän
kaveri heittää tuollaista läppää joka väliin
sinä se jaksat lisätä näitä asiattomia kommenttejasi joka väliin, onko hyvä mieliNäin on. Ei ihminen voi kuolla voi vanhuuteen edes satavuotiaana. Kaikki sen alle kuolevat hoitovirheeseen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näin on. Ei ihminen voi kuolla voi vanhuuteen edes satavuotiaana. Kaikki sen alle kuolevat hoitovirheeseen.
ootpa fiksu
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
ootpa fiksu
Niin ne hoitajatkin sanoivat kun todistin asian heille. Ihan itse sen heiltä kuulin. Surkeaksi on maailma mennyt.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Niin ne hoitajatkin sanoivat kun todistin asian heille. Ihan itse sen heiltä kuulin. Surkeaksi on maailma mennyt.
lopeta jo
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 503794
- 1053405
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj342781Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️262418- 201859
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan51779- 1851736
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh3841437- 271427
Huomenta kulta
En mä halunnut sulle ilkeillä,päinvastoin. Miks mä niin tekisin ku rakastan sua ❤️ mut anteeksi jos ilmaisin itseäni huo91218