Hallitus antoi keskiviikkona eduskunnalle esityksen vuoden toiseksi lisätalousarvioksi.
Samalla velkaluku täsmentyi: tämän vuoden nettolainanotoksi arvioidaan nyt 13,2 miljardia euroa.
Aiemmin on arvioitu, että tämän vuoden alijäämä on 12,3 miljardia euroa. Alijäämä katetaan ottamalla lisää velkaa.
Määrärahatarve kasvaa lisätalousarvioesityksessä 757 miljoonaa euroa, ja varsinaiset tulot vähentyvät 187 miljoonalla eurolla.
ORPOPURRA : TAAS TULI UUSI ENNÄTYS . YLI 13 MILJARDIA
8
116
Vastaukset
- Anonyymi
Suomi ja ruotsi toisena kielenä -opetuksen kehittämiseen ehdotetaan kahdeksan miljoonan euron lisäystä.
- Anonyymi
Seppo Eskelisen (sd) mukaan hallituksen velkalaiva ei pysy pinnalla.
– Orpon-Purran hallitus tulee jättämään seuraajalle surullisen perinnön velkaantumisen ja työttömyyden nousuna, joiden jälkiä korjataan vielä pitkään, Eskelinen sättii. - Anonyymi
Eli ne Ruotsiin muuttavat surunuoret maksavat tänä vuonna 8 miltsii.
Rahahan menee tietenkin varhaiskasvatuksen pakkokieleen joka tulee koska surut ei opi tarpeeksi hyvin suomea pärjätäkseen täällä.
Itse laittaisin sen maahanmuuttaja taustaisten suomen opintoihin, mutta mitäpä minä mitään tiedän. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Seppo Eskelisen (sd) mukaan hallituksen velkalaiva ei pysy pinnalla.
– Orpon-Purran hallitus tulee jättämään seuraajalle surullisen perinnön velkaantumisen ja työttömyyden nousuna, joiden jälkiä korjataan vielä pitkään, Eskelinen sättii.Taas lapsenlaosille lisää velkaa.
- Anonyymi
Rkp:n puheenjohtaja, opetusministeri Anders Adlercreutz iloitsee lisäpanostuksista suomi tai ruotsi toisena äidinkielenä -opetukseen vieraskielisille oppilaille.
– Lisäpanostuksen avulla voimme varmistua siitä, että opetus tavoittaa siitä tosiasiallisesti hyötyvät oppilaat ja varmistaa, että kaikki oppilaat saavat riittävät ruotsin ja suomen kielen taidot. - Anonyymi
Syksyllä taas muutama miljardi lisää velkaa, niin saadaan isompia eläkkeitä vielä isommiksi.
- Anonyymi
Hirveää menoa. Päätä huimaa, muttei Purran ja Orpon.
- Anonyymi
Ei varmasti riitä 13,2 miljardia euroa, kun talous v-turallaan kuten työllisyyskin ja konkursseja tehtailtiin maaliskuussa eniten lähes 30-vuoteen.
Viime vuonna 2024 velkaa otettiin 18,44 mrd euroa, josta tosin 3,2 mrd euroa VM:n ponnaripää budjettipäällikkö sai piilotettua maksupäivää kikkailemalla vuoden 2023 alijäämään, vaikka menot oli tarkoitettu vuodelle 2024. Joten luku näytti "vain" 15.24 med euroa.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 937918
- 403792
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021896- 241220
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html321093Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,281023Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk53837Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31802Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia10800Tähän vaivaan ei auta kuin kaksi asiaa
1. Tapaaminen uudestaan tai 2. Dementia Anteeksi kun olen olemassa🙄60749