Mutta me tiedämme, että laki on hyvä, kun sitä lain mukaisesti käytetään

Anonyymi-ap

”Mutta me tiedämme, että laki on hyvä, kun sitä lain mukaisesti käytetään”
1 Tim 1:8

51

243

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Mutta me tiedämme lain hyväksi, jos se oikein käytetään,

• Anonyymi

But we know that the law is good, if a man use it lawfully;

• Anonyymi

Eli sillä tuomitaan muut laittomuuden tekiöiksi ja itse mennään fallostelusta käräjille.

• Anonyymi

Ja uskovat ei noudata sitä vailla pitäisi paska uskonto

• Anonyymi

Room. 3:31

Kumoammeko me siis lain vetoamalla uskoon? Emme suinkaan, me päinvastoin vahvistamme sen mitä laki sanoo.

• Anonyymi

Lailla on oma tärkeä tehtävänsä. Sen kautta ei kuitenkaan pelastu. Kukaan ( paitsi Jeesus Kristus ) ei kykene lakia täysin täyttämään eli pitämään. Kuka niin väittää, valehtelee.

• Anonyymi

Suurin osa ihmisiä tulee vanhurskaiksi lain mukaan elämällä tekojensa ansiosta.

Jaak. 2:25

Juuri tekojensa ansiosta portto Rahabkin osoittautui vanhurskaaksi, kun otti sanansaattajat luokseen ja auttoi heidät pois toista tietä.

Luuk. 15:7

Minä sanon teille: samoin on ilo taivaassa suurempi yhdestä syntisestä, joka tekee parannuksen, kuin yhdeksästäkymmenestä yhdeksästä vanhurskaasta, jotka eivät parannusta tarvitse.

• Anonyymi

Lain noudattaminen on sen ensimmäinen ja tärkein tehtävä.

• Anonyymi

Room 3:20

sentähden, ettei mikään liha tule hänen edessään vanhurskaaksi lain teoista; sillä lain kautta tulee synnin tunto.

• Anonyymi

Lailla on paljon muitakin tehtäviä kun synnintunnon herättäminen.

Lain tarkoitus on velvoittaa elämään lain säätämällä tavalla ja jos rikkoo lakia, siitä seuraa rangaistus.

Paatuneet roistot ja lahkolaiset eivät noteeraa lakia miksikään.

Kyllä ne roistot pitää tuomita heti lakien perusteella, jotta saadaan kuri ja järjestys yhteiskuntaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lain tarkoitus on velvoittaa elämään lain säätämällä tavalla ja jos rikkoo lakia, siitä seuraa rangaistus.

Kyllä ne roistot pitää tuomita heti lakien perusteella, jotta saadaan kuri ja järjestys yhteiskuntaan.

Tampereella helluntailainen mies tappoi kadulla kulkeneen naisen.

• Anonyymi

Paavali puhuu itsestään, koska oli tehnyt murhan. Ei auta enää lakien mukaan eläminen mitään.

1. Joh. 3:15

Jokainen, joka vihaa veljeänsä, on murhaaja; ja te tiedätte, ettei kenessäkään murhaajassa ole iankaikkista elämää, joka hänessä pysyisi.

• Anonyymi

Aika outo ajatus pelkän lihan vanhurskaus. Ihmisen liharuumis maatuu maaksi.

Ihminen on kokonaisuus, spirit, mind, body=elävä sielu.

• Anonyymi

Lain tärkein merkitys on lain noudattaminen.

Lait on tarkoitettu noudatettavaksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä kaikki roistot tuomitaan maallisten lakien mukaan!

• Anonyymi

5. Moos. 30:11

"Tämä laki, jonka minä teille nyt annan, ei ole liian vaikea, ei etäinen eikä salattu."

• Anonyymi

Room. 7:12

Laki itse on silti pyhä, ja käsky on pyhä, oikea ja hyvä.

• Anonyymi

Saatana haluaa hävittää lait ja mitätöidä niiden merkityksen, koska lain rikkominen tarkoittaa syntiä, laittomuuden tekoa.
      Jollei ole lakeja, ei ole syntiäkään, eikä voida tuomita mistään.
      Sitä se Saatana tahtoo.

1. Joh. 3:4

Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista.

Lahkolaiset hilluu hurmoshenkien voimasta ja julistaa, että lait on kumottu, nyt vaan eletään henkien pillin mukaan kuin ellun kanat.

Totuus hihhuleille selviää vasta taivaan portilla.

Matt.7
      21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
      22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
      23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, TE LAITTOMUUDEN TEKIJÄT."

• Anonyymi

Kannattaa varo epämääräisten irtohenkien ja hurmoshenkien tekemiä "henkikasteita, henkiliittoja, taivasmatkoja, trippejä, pelastusvarmuuksia jne.

1. Joh. 4:1

Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan.

• Anonyymi

Saatana nimenomaan pyrkii lakihenkisyyteen.

Sen kautta herjaamiseen ja hengen kuolettamiseen.

Se tarjoaa uskonnollisuuden, joka antaa vain pahan mielen.

• Anonyymi

Lait on kirjoituksen muodossa, ei hengen muodossa.

Isä, Poika ja Pyhä Henkki ovat yksi ja he ovat kaikki sitoutuneet samoihin kirjoitettuihin lakeihin ja käskyihin ja liittoihin.

Ei ole erikseen mitään lievempiä Pojan lakeja tai Hengen lakeja, kuten usein väärin annetaan ymmärtää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lait on kirjoituksen muodossa, ei hengen muodossa.

Isä, Poika ja Pyhä Henkki ovat yksi ja he ovat kaikki sitoutuneet samoihin kirjoitettuihin lakeihin ja käskyihin ja liittoihin.

Ei ole erikseen mitään lievempiä Pojan lakeja tai Hengen lakeja, kuten usein väärin annetaan ymmärtää.

1.Joh.5
        6 Tämä on se, joka vedellä ja verellä tulee, Jesus Kristus, ei ainoastansa vedellä, vaan vedellä ja verellä. Ja Henki todistaa, että Henki on totuus.

7 Sillä kolme ovat, jotka todistavat taivaassa: Isä, Sana ja Pyhä Henki, ja ne kolme yksi ovat:

8 Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat.
        (Yksi kaste, Ef.4:5)

Kannattaa varoa epämääräisten irtohenkien tekemiä kosketuksia ja henkikasteita.

• Anonyymi

Saatana kapinoi Jumalaa ja Jumalan lakeja ja käskyjä vastaan.

• Anonyymi

Idiotismia kannattaa varoa.

• Anonyymi

Onko sulla siitä kokemuksia?

• Anonyymi

Vanhat Jumalan lait on voimassa ja ne koskee myös meitä Suomalaisia...älä tapa,
      älä varasta, älä valehtele, älä tee huorin....

• Anonyymi

Lahkolaiset, kuten helluntailaiset vihaavat Katekismusta, koska sinne Jumalan lait on kirjoitettu ja vielä selitetty, mitä ne tarkoittaa.

• Anonyymi

Jumala on kurin ja järjestyksen Jumala. Ei mikään pellehermanni.

Jer. 29:26

'Herra on pannut sinut, Sefanja, pappi Jojadan seuraajaksi valvomaan järjestystä Herran temppelissä ja toimittamaan jalkapuuhun ja kaularautaan kaikki hullut ja hurmahenget, jotka esiintyvät profeettoina."

• Anonyymi

Älä tapa ei koske Israelia edes sapattina.

• Anonyymi

Israel on erikoisasemassa Jumalan suunnitelmissa.

• Anonyymi

Paavali oli murhamies ja yritti kiemurrella lain säätämästä rangaistuksesta eroon erilaisin valhein. Monet menee mukaan siihen eksytykseen, mitä mies levitti.

Jeesus opetti täysin eri tavalla.

1. Joh. 5:3

Sitähän Jumalan rakastaminen on, että pidämme hänen käskynsä, eivätkä ne ole raskaita noudattaa. [Matt. 11:30]

• Anonyymi

Lain alle joutuminen tarkoitti lain säätämän rangaistuksen alle joutumista, ei suinkaan lakien noudattamista, kuten asia kieroon väännetään.

Matt. 5:18

Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. [Luuk. 16:17]

• Anonyymi

Lait ovat voimassa prikulleen samanlaisina tuhatvuotisen valtakunnan loppuun asti.

Vasta sitten tulee muutos asioihin. Sitä on monen vaikea uskoa.

Sillä totisesti sanon minä teille: siihenasti kuin taivas ja maa katoo, ei pidä vähinkään piirto eikä joku rahtu laista katooman, siihenasti kuin kaikki tapahtuvat.

• Anonyymi

Lait on tarkoitettu noudatettavaksi, ei kierrettäväksi, kuten Paavali opettaa.

• Anonyymi

Onkohan nämä Paavalin kannattajat maallisistakin laeista piittaamattomia? Mikäli niin on, heidän kanssaan ei kannata veljeillä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onkohan nämä Paavalin kannattajat maallisistakin laeista piittaamattomia? Mikäli niin on, heidän kanssaan ei kannata veljeillä.

Ovat joutuneett fallostelusta käräjille, joten eivät kunnioita esivaltaa.

Kuten eivät ne, jotka pitävät tappamista hyvänä keinona tilanteessa, jossa valtiovalta sen tuomitsee.

Lähtökohtaisesti tulisi totella esivaltaa eikä omia fanaattisia mielipidettä, siitä mitä lakeja esivalta säätää tai mitä kannanottoja antaa.

• Anonyymi

Lailla on oma tehtävänsä. Jeesus Kristus on pelastaja, koska Hän kuoli puolestamme Golgatan ristillä ja se on meidän armomme mahdollistaja ja perustus.

• Anonyymi

Laki tuomitsee epäuskoiset ja harhaoppiset kuten Paavali sanoo, laki on pahantekijöitä varten, ei Jumalan lapsia varten.

• Anonyymi

Jumalan säätämät lait ja käskyt ovat voimassa tuhatvuotisen valtakunnan loppuun asti ja ne koskevat tasapuolisesti kaikkia.

Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.

Kaikki ihmiset tuomitaan viimeisellä tuomiolla tekojen ja niistä sädettyjen lakien perusteella.

Ilm. 20:12

Näin myös kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä. Kirjat avattiin, avattiin myös elämän kirja, ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli merkitty, kukin tekojensa mukaan.

• Anonyymi

Paavali on epäluotettava opettaja tässä asiassa.

Paavali oli murhamies ja yritti kiemurrella lakiasian kanssa.

Kun kyse oli Stefanoksen murhasta, niin lait oli kumottu.

Mutta kun oli kyse naisten alistamisesta ja vaientamisesta, niin kyllä kelpasi miehelle lainkohdat.

1. Kor. 14:34

naisten tulee olla vaiti seurakunnan kokouksissa. Heidän ei ole lupa puhua, vaan heidän on oltava kuuliaisia, niin kuin LAKIKIN sanoo.

• Anonyymi

Paavali oli kotoisin nykyisen Turkin alueelta, missä noudatettiin nykyisiä talibaanien lakeja naisten kohtelussa.

Paavali määräsi naisille huntu- ja burkapakon. Jos eivä tottele, niin Paavali ajeli naiset ja tytöt posliiniksi lampaiden keritsimillä. Paavali uhkasi naisia kunniaväkivallalla. Nykyisin joissakin lahkoissa jopa kunniamurhia ja verikostoa perustellaan Paavalin opeilla ja asenteilla.

1. Kor. 11:6

Sillä ellei vaimo anna itsiänsä peittää, niin kerittäkään myös hänen hiuksensa; vaan että se on ruma, että vaimon pitäis keritty eli ajeltu oleman, niin peittäkään päänsä.

Paavali oli juluma mies, siksi monet miehet pitävät häntä idolinaan.

• Anonyymi

Paavali oli Roomanvallan palkkamurhaaja, jota ei saatu vastuuseen edes Stefanoksen murhasta ja monesta muusta vastaavasta teosta. Paavali oli murhakoplan johtaja, joka hyväksyi murhat.

Ap. t. 22:20

Silloinkin, kun Stefanos, sinun todistajasi, surmattiin, minä olin paikalla, hyväksyin kaiken ja vartioin hänen murhaajiensa vaatteita.'

Ap. t. 22:29

Ne, joiden oli määrä kuulustella Paavalia, jättivät hänet heti rauhaan, ja komentaja pelästyi, kun havaitsi sidottaneensa Rooman kansalaisen

• Anonyymi

Tietenkin pahantekijölle ja harhaoppisille lait ovat viimeistä piirtoa myöten voimassa ilman mitään myönnytyksiä. Siten heidät juuri tuomitaan, eikä laki pelasta ketään väitti tai herjasi miten tahansa, niin lain kautta ei pelastu, vaan vain Jeesuksen lahjoittaman Jumalan Pyhän Hengen kautta. Se on pelastuksen sinetti.

• Anonyymi

Niitä henkiä on siellä lahkoissa vaikka minkälaista. Henkiä menee ja lahkoteltat pulistelee.

Jeesus varoitti lain kumoajista ja pelkistä hengistä julistajista.

Jeesus varoitti ns. vapaista suunnista, niihin sotkeentumasta.

2. Piet. 2:19

He lupaavat teille vapautta, vaikka itse ovat turmeluksen orjia: kenen voittama ihminen on, sen orja hän on.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niitä henkiä on siellä lahkoissa vaikka minkälaista. Henkiä menee ja lahkoteltat pulistelee.

Jeesus varoitti lain kumoajista ja pelkistä hengistä julistajista.

Jeesus varoitti ns. vapaista suunnista, niihin sotkeentumasta.

2. Piet. 2:19

He lupaavat teille vapautta, vaikka itse ovat turmeluksen orjia: kenen voittama ihminen on, sen orja hän on.

Lakien merkityksen kieltäjät, kumoajat, vähättelijät ovat väärämielisiä, jotka ovat kapinassa Jumalaa vastaan. Siitä ei hyvää seuraa.

Lain merkityksen kieltäminen tarkoittaa, että ei olisi syntiäkään. Sillä synti tarkoittaa Jumalan lain rikkomista.

Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista.

Raju valhe, että "uskovaisia" lait ei koske, eikä heillä ole syntiä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lakien merkityksen kieltäjät, kumoajat, vähättelijät ovat väärämielisiä, jotka ovat kapinassa Jumalaa vastaan. Siitä ei hyvää seuraa.

Lain merkityksen kieltäminen tarkoittaa, että ei olisi syntiäkään. Sillä synti tarkoittaa Jumalan lain rikkomista.

Raju valhe, että "uskovaisia" lait ei koske, eikä heillä ole syntiä.

Jeesustelijoille totuus lakien merkityksestä selviää vasta taivaanportilla.

Matt.7
        21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni,TE LAITTOMUUDEN TEKIJÄT."

• Anonyymi

Ilm. 20:12

Ja minä näin kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä, ja kirjat avattiin; ja avattiin toinen kirja, joka on elämän kirja; ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli kirjoitettu, tekojensa mukaan.

Ilm. 20:13

Ja meri antoi ne kuolleet, jotka siinä olivat, ja Kuolema ja Tuonela antoivat ne kuolleet, jotka niissä olivat, ja heidät tuomittiin, kukin tekojensa mukaan.

Ilm. 22:12

Katso, minä tulen pian, ja minun palkkani on minun kanssani, antaakseni kullekin hänen tekojensa mukaan.

• Anonyymi

Raamatun sanan mukaan uudessa liitossa laki on pahantekijiden tuomioksi. Oikein luetellaan kelle se on voimassa.

Eihän kukaan muutoin pelastuisi.

Ei pidä olla älytön galatalainen, jonka vuoksi Kristus on turhaan kuollut.

• Anonyymi

Room. 3:7

Sillä jos Jumalan totuus tulee minun VALHEENI kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan?

Paavali ei pitänyt valehtelua pahana ollenkaan, saatika syntinä, jos sen tarkoitusperät ovat hyvät.

Jesuiitat ottivat tuon periaatteen omaksi tunnuslauseekseen: Tarkoitus pyhittää keinot.

• Anonyymi

Ilm. 14:5

eikä heidän suussaan ole valhetta havaittu; he ovat tahrattomat.

Ilm. 22:15

Ulkopuolella ovat koirat ja velhot ja huorintekijät ja murhaajat ja epäjumalanpalvelijat ja kaikki, jotka valhetta rakastavat ja tekevät.

• Anonyymi

Tosiaan jos ajattelee lain kautta pelastuvansa, ei kannata lukea UT:ta kuin sieltä täältä ja jättää galatalaiskirje lukematta.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. IL - PerSut tykittää - Vaaralliset tappajat vankilaan jopa loppuelämäksi!!

Entistä rajumpi elinkautinen tulee – Vaaralliset tappajat vankilaan jopa loppuelämäksi Henkirikosten uusijat voidaan ja
      Maailman menoa
      129
      14290
    2. Äärioikeistopurran nukke Petteri Lapanen paniikissa

Kun Suomen historian paras pääministeri antoi vankan lausunnon, kuinka "keskustelu politiikassa on käpertynyt lähinnä va
      Maailman menoa
      27
      5918
    3. SIELTÄ SE TULI: Kepu-Kurvinen: "Emme enää lähde punavihreään hallitukseen"

Nyt muuten nauretaan loppuviikko, että tähänkö kaatui Lindtmanin pääministerihaaveet. "Antti Kurvisen mukaan puolue ei
      Maailman menoa
      154
      5465
    4. Onko rajojen kiinnipitäminen ihmisoikeuksien vastaista?

Maahanmuutosta puhutaan usein niin kuin kyse olisi vain numeroista ja rajoista. Kyse on kumminkin ihmisistä, jotka halua
      Maahanmuutto
      298
      4319
    5. HS - Sanna Marinin kirja on priimaluokan vedätys!

Kirja-arvio|Toivo on tekoja tulisi ensisijaisesti nähdä maineen rahallisen hyödyntämisen voimaannuttavana merkkipaaluna.
      Maailman menoa
      38
      4077
    6. "Rauhanomainen" miekkari hesassa: "Eläköön aseellinen vastarinta" - lakana

Kyseessä on Suomen Palestiinalaisten yhdistyksen viime perjantaina järjestämä ”Hiljainen kynttiläkulkue Palestiinalaiste
      Maailman menoa
      99
      3651
    7. Some kuhisee Sanna Marinista: "Wau"

Sanna Marinia hehkutetaan. Muun muassa Jodelissa kommentoidaan The Sunday Timesin julkaisemaa kuvaa Marinista. Hän ant
      Maailman menoa
      2
      3561
    8. Vanhat miehet eivät muista

Niinistö muistaa vain Marinin hölmistyneen ilmeen, mutta ei miksi möllötti sen näköisenä. Vanhanen taas ei muuten vaan
      Maailman menoa
      22
      3528
    9. Monella äärivasemmistolaisella C-paperit armeijasta

Kuinka kävisi sodan tullen noille? Puolustusvoimat huomauttaa, että C-luokituksen saaneiden sijoittumisesta sodan aikan
      Maailman menoa
      59
      2611
    10. Huomenta naiselle

Toivottavasti tiedät, etten ole koskaan tuntenut ketään kohtaan näin voimakkaasti. Olen tietenkin meistä epävarma silti.
      Ikävä
      93
      1408
    Aihe