Heippa kaikki!
Tää on ehkä vähän sekava postaus, mut oon vähän hämilläni ja haluun jakaa tän tänne, kun tää on kuitenki uskis-palsta.
Elikkä siis, kävin skidinä pyhiksessä ja Jeesus-jutut oli ihan best. Jeesus ratsasti aasilla, teki leipäihmeitä ja oli muutenki supersankari-VIBES.
Mutsi oli fiiliksissä, mummo rukoili mun puolesta, ja mäkin rukoilin joskus ettei koetta tuu huomenna.
Mut nyt siis. Koulu.
Uskontohistoria.
Opettaja kertoo et Jahve oli alkujaan joku muinaisten paimentolaisten pikku ukkosenjumala tyyliin Pokemonin alkeismuoto. Ja sit siitä tuli yhtäkkii koko universumin luoja??? Siis mitä.
Mä olin silleen et "Siis tää koko juttu alko sillä et joku heimo huusi ukkoselle vuorilla ja nyt me vedetään ristiä otsaan ennen kun syödään makaronilaatikkoa???"
Nyt pohdin et jos ripari on sitä et lauletaan kitaralla virsiä ja mietitään syntiä, mut pohjalla on joku 3000 v vanha hiekkaheimon inside-vitsi, ni en tiiä onks tää mun juttu enää 😅
Ei pahalla, mut ehkä en mee riparille. Menen mieluummin luontoleirille, sielläkin voi hiljentyä mut ilman että pitää miettiä miks joku faarao ei päästäny israelilaisia pois duunista.
Rakkautta ja rauhaa tho ❤️
En mä tuu riparille, sori
19
171
Vastaukset
- Anonyymi
Kyllä sinusta ihan kunnon ateisti vie kehittyy, alku on jo pitkällä !
- Anonyymi
Meidän lapsista tuli ateisteja vasta riparilla. Ilmeisesti liika altistus tarinoihin johti siihen että otettiin selvää niitten alkuperästä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Meidän lapsista tuli ateisteja vasta riparilla. Ilmeisesti liika altistus tarinoihin johti siihen että otettiin selvää niitten alkuperästä.
Jahas että semmonen faktantarkastus ok.
Minä epäilen isosti sitä tarkastusta
Kikattavat teinit ei tarkista mitään eikä mitään tietoa ole mistään raamatun asiasta . - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jahas että semmonen faktantarkastus ok.
Minä epäilen isosti sitä tarkastusta
Kikattavat teinit ei tarkista mitään eikä mitään tietoa ole mistään raamatun asiasta .Ymmärtää ne fantasiakirjallisuutta enemmän kuin aikuiset.
- Anonyymi
Kuulostat siltä, että olet nuori aikuinen, ehkä yliopistossa, ja yrität jekuttaa meitä esittämällä paljon nuorempaa. Vähän tuo teksti viittaisi siihen, ja se, että olet aikuisten sivustolla etkä Ylilaudalla. Olenhan oikeassa, enkö olekin?
- AnonyymiUUSI
Tarkoitat varmaan, että tekstin kirjoittaja on liian fiksu pystyäkseen pitämään muinaisten vuohipaimenten taruja totena?
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Tarkoitat varmaan, että tekstin kirjoittaja on liian fiksu pystyäkseen pitämään muinaisten vuohipaimenten taruja totena?
Se että ei usko Jeesukseen ei ole viisautta vaan juuri päinvastoin.
Efesolaiskirje 2:8-10
https://www.bible.com/fi/bible/365/EPH.2.8-10.FB38 - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Se että ei usko Jeesukseen ei ole viisautta vaan juuri päinvastoin.
Efesolaiskirje 2:8-10
https://www.bible.com/fi/bible/365/EPH.2.8-10.FB38Aivan, Jeesuksen opetuksista voi löytää viisautta. Kuten voi löytää ohjeita elämäntaitoihin myös Aku Ankasta tai horoskoopeista. Mutta se, että ottaa Jeesuksen kirjaimellisesti totena, ei ole niinkään viisautta kuin… no, sanotaanko vaikka rohkea valinta todellisuudentajun suhteen.
https://stanflouride.com/wp-content/uploads/2017/02/funny-jesus-knocking-door-salvetion.jpg - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Mielenkiintoista. Kertoisitko vielä, 1. ketkä Raamatun kirjoittajista olivat vuohipaimenia ja 3. mitä tarkoitat taruilla?
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Aivan, Jeesuksen opetuksista voi löytää viisautta. Kuten voi löytää ohjeita elämäntaitoihin myös Aku Ankasta tai horoskoopeista. Mutta se, että ottaa Jeesuksen kirjaimellisesti totena, ei ole niinkään viisautta kuin… no, sanotaanko vaikka rohkea valinta todellisuudentajun suhteen.
https://stanflouride.com/wp-content/uploads/2017/02/funny-jesus-knocking-door-salvetion.jpgEn usko että olet ripari ikäinen sun aloitus on feikki. Minkä takia pitää leikkiä?
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Mielenkiintoista. Kertoisitko vielä, 1. ketkä Raamatun kirjoittajista olivat vuohipaimenia ja 3. mitä tarkoitat taruilla?
Raamatun keskeisiä kirjoittajia?
🧔♂️ Mooses – vuohipaimen.
🎯 Daavid – paimenpoika ja kivellä leijonia tappava runopoika.
Tarut?
Kokoelma myyttejä, joissa maailma luodaan viikossa, meri jakaantuu kuin verho, ja nainen syntyy kylkiluusta. Aivan kuin historiallista dokumenttia lukisi, jos sen olisi kirjoittanut Tolkien ja tuottanut vuohilauma.
Uskonto kulttuuriperintönä? Kyllä.
Faktuaalisena maailmanselityksenä? Kiitos ei.
Äly ei tarkoita ylimielisyyttä. Se tarkoittaa lähdekritiikkiä. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Aivan, Jeesuksen opetuksista voi löytää viisautta. Kuten voi löytää ohjeita elämäntaitoihin myös Aku Ankasta tai horoskoopeista. Mutta se, että ottaa Jeesuksen kirjaimellisesti totena, ei ole niinkään viisautta kuin… no, sanotaanko vaikka rohkea valinta todellisuudentajun suhteen.
https://stanflouride.com/wp-content/uploads/2017/02/funny-jesus-knocking-door-salvetion.jpgMaailmankaikkeuden luoja on viisain maanpäällä sinun tai kenenkään muunkaan äly ei ole hänen älyynsä verrattuna yhtään mitään.
Jumalan viisaus ja teot.
Jobin kirja 38-40. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Maailmankaikkeuden luoja on viisain maanpäällä sinun tai kenenkään muunkaan äly ei ole hänen älyynsä verrattuna yhtään mitään.
Jumalan viisaus ja teot.
Jobin kirja 38-40.Aivan. Ja tämän meille kertoi... muinainen paimen kansan suullisen perinteen pohjalta kirjoitetussa kirjassa? Selvä. Eikä siinä vielä kaikki. Hän myös itse puhuu ukkosmyrskystä ja latelee:
"Missä sinä olit, kun minä laskin maan perustukset?"
– Job 38:4
No, ihan hyvä kysymys – mutta voisi kysyä takaisin:
Missä sinä olit, Jahve, kun ihmiset kuolivat ruttoon, holokaustissa tai luonnonkatastrofeissa, jotka sinä suunnittelit niin viisaasti?
Ja sitten:
"Tiedätkö, kuka laskee pilvien painon tai kallistaa taivaan vesiruukut?"
– Job 38:37
En, mutta meteorologi tietää aika paljon siitä, miksi sataa. Ilman ukkosen äänestä puhuvia, näkymättömiä olentoja.
Tämä "todiste" Jumalan viisaudesta on kuin jos joku sanoisi:
"Et osaa tehdä mustaa aukkoa, joten et saa kyseenalaistaa mitään mitä minä sanon."
Loogista kuin märkä paperipussi.
Jos viisaus mitataan pelolla, myrskyllä ja sanaleikeillä, niin kyllä: Jahve on nero. Mutta jos viisaus mitataan moraalilla, johdonmukaisuudella ja todistettavuudella… ehkäpä hän jää tentistä. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Aivan. Ja tämän meille kertoi... muinainen paimen kansan suullisen perinteen pohjalta kirjoitetussa kirjassa? Selvä. Eikä siinä vielä kaikki. Hän myös itse puhuu ukkosmyrskystä ja latelee:
"Missä sinä olit, kun minä laskin maan perustukset?"
– Job 38:4
No, ihan hyvä kysymys – mutta voisi kysyä takaisin:
Missä sinä olit, Jahve, kun ihmiset kuolivat ruttoon, holokaustissa tai luonnonkatastrofeissa, jotka sinä suunnittelit niin viisaasti?
Ja sitten:
"Tiedätkö, kuka laskee pilvien painon tai kallistaa taivaan vesiruukut?"
– Job 38:37
En, mutta meteorologi tietää aika paljon siitä, miksi sataa. Ilman ukkosen äänestä puhuvia, näkymättömiä olentoja.
Tämä "todiste" Jumalan viisaudesta on kuin jos joku sanoisi:
"Et osaa tehdä mustaa aukkoa, joten et saa kyseenalaistaa mitään mitä minä sanon."
Loogista kuin märkä paperipussi.
Jos viisaus mitataan pelolla, myrskyllä ja sanaleikeillä, niin kyllä: Jahve on nero. Mutta jos viisaus mitataan moraalilla, johdonmukaisuudella ja todistettavuudella… ehkäpä hän jää tentistä.Mainitsemassani sanan kohdassa oli vain pieni osa Jumalan viisaudesta. Jumalan viisautta on koko raamattu täynnä.
Suuri on Jumala suuret hänen tekonsa.
Jobin kirja 36:22-23
Katso miten suuri on Jumalan valta! Kuka voisi olla hänen veroisensa opettaja? Kuka voisi määrätä hänen tiensä, kuka voi sanoa hänelle: teit väärin!
Paljon on mitä ihmislapsi ei voi ymmärtää. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Mainitsemassani sanan kohdassa oli vain pieni osa Jumalan viisaudesta. Jumalan viisautta on koko raamattu täynnä.
Suuri on Jumala suuret hänen tekonsa.
Jobin kirja 36:22-23
Katso miten suuri on Jumalan valta! Kuka voisi olla hänen veroisensa opettaja? Kuka voisi määrätä hänen tiensä, kuka voi sanoa hänelle: teit väärin!
Paljon on mitä ihmislapsi ei voi ymmärtää.Raamattu on täynnä viisautta?
Ehkä – jos viisaus tarkoittaa:
– älä syö äyriäisiä
– kivitä aviorikoksesta
– älä käytä kahta eri kangasta
Todella jumalallista priorisointia. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Raamattu on täynnä viisautta?
Ehkä – jos viisaus tarkoittaa:
– älä syö äyriäisiä
– kivitä aviorikoksesta
– älä käytä kahta eri kangasta
Todella jumalallista priorisointia.Totta raamattu on täynnä Jumalan viisautta.
1 kor. kirje 2:14
Normaali ihmismieli ei voi ottaa vastaan Jumalan Hengen sanomaa koska se tuntuu älyttömältä. Sanomaa ei voi ymmärtää koska sitä on tutkittava hengellisesti. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Totta raamattu on täynnä Jumalan viisautta.
1 kor. kirje 2:14
Normaali ihmismieli ei voi ottaa vastaan Jumalan Hengen sanomaa koska se tuntuu älyttömältä. Sanomaa ei voi ymmärtää koska sitä on tutkittava hengellisesti.Aivan! Paitsi että sama logiikka toimii myös ufoilussa, horoskoopeissa ja kristalliterapiassa: jos et usko, et ole "valaistunut".
1. Kor. 2:14 siis sanoo:
💡 Jos tämä kuulostaa hölynpölyltä, se johtuu siitä, että sinä et ymmärrä sitä hengellisesti. Ei suinkaan siitä, että se on oikeasti hölynpölyä.
No nyt kyllä vakuututiiin. 🤣🤣🤣
Ihan kuin sanottaisiin:
"Jos tämä laatikko näyttää tyhjältä, se johtuu siitä, ettet näe näkymätöntä norsua sen sisällä." - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Aivan! Paitsi että sama logiikka toimii myös ufoilussa, horoskoopeissa ja kristalliterapiassa: jos et usko, et ole "valaistunut".
1. Kor. 2:14 siis sanoo:
💡 Jos tämä kuulostaa hölynpölyltä, se johtuu siitä, että sinä et ymmärrä sitä hengellisesti. Ei suinkaan siitä, että se on oikeasti hölynpölyä.
No nyt kyllä vakuututiiin. 🤣🤣🤣
Ihan kuin sanottaisiin:
"Jos tämä laatikko näyttää tyhjältä, se johtuu siitä, ettet näe näkymätöntä norsua sen sisällä."Yks ja sama uskotko ja pelastuiko vai et.
Ei sun kirjoituksia kukaan halua lukea ne on tyhjää täynnä. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Yks ja sama uskotko ja pelastuiko vai et.
Ei sun kirjoituksia kukaan halua lukea ne on tyhjää täynnä.Onhan se hienoa kun pelastuu 🤣
https://i0.wp.com/sheseeksnonfiction.blog/wp-content/uploads/2019/11/img_3809.jpg?w=564&ssl=1
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1562657
- 1971910
- 701677
- 921638
Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k91381- 731067
- 811030
- 951009
Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes191934- 67911