Helatorstaina Jeesus nousi taivaaseen

Anonyymi-ap

Kastekäskyn omille apostoleilleen annettuaan Galilean vuorella Jeesus nousi ylös taivaaseen.

Matt.28
16 Ja ne yksitoista opetuslasta vaelsivat Galileaan sille vuorelle, jonne Jeesus oli käskenyt heidän mennä.
17 Ja kun he näkivät hänet, niin he kumartaen rukoilivat häntä, mutta muutamat epäilivät.
18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

Ap. t. 1:11

Nämä sanoivat: "Galilean miehet, mitä te siinä seisotte katselemassa taivaalle? Tämä Jeesus, joka otettiin teidän luotanne taivaaseen, tulee kerran takaisin, samalla tavoin kuin näitte hänen taivaaseen menevän."

28

189

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Toinen tulemus. Tulee samalla tavalla kuin nähtiin taivaaseen menevän. 2028 profeetta Isa laskeutuu Damaskoksen moskeijan valkeaan torniin.

Kolmas tulemus. Tulee kirkkaudessa voiman oikealla puolella tuhansin valosta tehdyin laivoin. 4444 jkr. Viimeisen tuomion jälkeen.

Neljäs tulemus. Tulee kuin salama joka näkyy idästä hamaan länteen. ???? jkr.

Viides tulemus ????

• Anonyymi

Samoista tapahtuista eri henkilöt kirjoittavat eri tavalla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Samoista tapahtuista eri henkilöt kirjoittavat eri tavalla.

Eri henkilöt kertovat tapahtumista eri tavalla, mutta kukaan ei kerro totuutta eli sitä, että Jeesus selvisi ristiltä hengissä ja toivuttuaan ristillä saamistaan vammoista pakeni johonkin salaiseen paikkaan.

• Anonyymi

Siellä se on aavikon hiekassa edelleen.

• Anonyymi

jeesuksen ruumis alkoi haisemaan ja jotain oli tehtävä , niinpä päättivät polttaa ruumiin ja niin jeesus nousi savuna taivaisiin

• Anonyymi

Tuon kaltainen ylösnousemus, voisi olla jopa uskottavuuden rajoissa.

• Anonyymi

On ihan käsittämätöntä, että kartalla se, mikä on keskellä ja Mooseksen ilmoittama paikka ja Abramin ja Jaakobin ja Joosuan ja Eleasarin osoittama paikka, Israelin paikka, kierretään ja sivuutetaan kaikin mahdollisin keinoin ja sitten vielä otetaan nimi Israel ja kytketään se juutalaisuuteen, joka nimenomaan erosi Isarelista.

• Anonyymi

Jeesuksen olemassaolostakaan ei ole minkäänlaisia todisteita.
      Nuotio tarinat eivät ole sellaisia.

• Anonyymi

Kieltäminen on negatiivista uskomista. Ateisti uskoon Jumalaan, koska yrittää kieltää tämän.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kieltäminen on negatiivista uskomista. Ateisti uskoon Jumalaan, koska yrittää kieltää tämän.

Sinäkin uskot Saunatonttuun jos haluat kieltää sen.

• Anonyymi

Jeesuksen viimeiset sanat maanpäällä oli kastekäsky ja sen jälkeen kastetulle tulee opettaa käskyt. Matt.28:16-20

Ei Jeesus sen jälkeen enää antanut mitään toisenlaisia "lähetyskäskyjä", joita on jälkeenpäin kirjoitettu ja lisätty sinne sun tänne.

Esim. Markuksen evakeliumin lopu on epäluotettavaa, täysin tuntemattoman henkilön jälkeenpäin kirjoittamaa tekstiä Kirkolliskokousta varten. Ei se oleJeesuksen eikä Markuksen puhetta ollenkaan.

Asiasta on huomautus ja varoitus -92 painoksen Mark.16.9 kohdalla:

Jeesus ilmestyy lähimmilleen
      9 Kun Jeesus oli varhain sapatin jälkeisenä päivänä noussut kuolleista, hän ilmestyi ensiksi Magdalan Marialle, josta hän oli ajanut ulos seitsemän pahaa henkeä.

[16:9--20: Markuksen evankeliumi päättyi alkuaan jakeeseen 16:8. Joku varhaiskristillinen kirjoittaja on täydentänyt evankelistan esitystä muualta tunnetulla, luotettavaksi katsotulla perimätiedolla.]

• Anonyymi

Eipä mennyt toinen ryövärikään heti taivaaseen kuoltuaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ryövärit ja murhamiehet eivät mene minnekään taivaaseen. Eikä mitään paratiisia ole maan päällä enää olemassakaan.

Joh.3:13 " Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen, paitsi hän, joka taivaasta tuli alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa."

1. Joh. 3:15

" ja te tiedätte, ettei kenessäkään murhaajassa ole iankaikkista elämää, joka hänessä pysyisi"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Job 7:9

Pilvi häipyy ja menee menojaan; niin myös tuonelaan vaipunut ei sieltä nouse.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei siitäkään kolmikosta kukaan taivaaseen mennyt, kaikki ne on haudattu aavikon hiekkaan.

• Anonyymi

Jeesuksen seuraamiset on turhia puheita.

Joh. 8:21

Niin Jeesus taas sanoi heille: "Minä menen pois, ja te etsitte minua, ja te kuolette syntiinne. Mihin minä menen, sinne te ette voi tulla."

• Anonyymi

Jos Jeesusta seuraisit, niin menisit kerran viikossa tapasi mukaan Juutalaisten synagoogaan.

Luuk. 4:16

Ja hän saapui Nasaretiin, jossa hänet oli kasvatettu, ja meni tapansa mukaan sapatinpäivänä synagoogaan ja nousi lukemaan.

• Anonyymi

Nyt sitä Jeesusta etsitään kovasti sieltä saatanan synagoogista.

Suomessakin on yli tuhat erioppista uskonnollista yhdistystä ry:tä eli uskonlahkoa ja uskonkulttia perinteisten vanhojen kristillisten kirkkojen ja niihin kuuluvien herätysliikkeiden lisäksi.

Ilm. 3:9

Katso, minä annan sinulle saatanan synagoogasta niitä, jotka sanovat olevansa juutalaisia, eivätkä ole, vaan valhettelevat; katso, minä olen saattava heidät siihen, että he tulevat ja kumartuvat sinun jalkojesi eteen ja ymmärtävät, että minä sinua rakastan.

• Anonyymi

Keitä he ovat?

- sanovansa olevansa Juutalaisia, mutta eivät ole, valehtelevat?

Jeesus oli aito Juutalainen, syntyperältään ja uskonnoltaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Keitä he ovat?

Jeesus oli aito Juutalainen, syntyperältään ja uskonnoltaan.

-sanovatko he olevansa Jeesuksen seuraajia ja heissä olisi Jeesuksen muoto?

• Anonyymi

Tuskinpa vaan. Jos ei ole havaintoja elävästä miehestä, miten olisi kuolleestakaan?
      Jeesukselle on kriittisten tutkijoiden mukaan YKSI silminnäkijä.
      Vain yksi aikalaiskertomus löytyy ja sekin voi olla sepite.
      Muut tarinat on tehty myöhemmin.
      Koko Jeesusta voidaan pitää myyttinä.

• Anonyymi

Ei ihmisen tehtävä ole todistella Jeesuksen ja Jumalan olemassaoloa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei ihmisen tehtävä ole todistella Jeesuksen ja Jumalan olemassaoloa.

Eiköhön Jumala pidä itse siitä huolen.

• Anonyymi

Keitä he ovat?

• Anonyymi

Eikös se tarkoita jotain Juutalaisuuden ja kristinuskon sekoitusta?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eikös se tarkoita jotain Juutalaisuuden ja kristinuskon sekoitusta?

Korvausteologiassa kiihkokristityt väittävät ottaneensa Juutalaisten paikan valittuna kansana Jumalan suunnitelmissa.

Korvausteologia eli supersessionismi tarkoittaa teologista ajatusta, jonka mukaan kristillinen kirkko tai seurakunta olisi ottanut Israelin eli juutalaisten paikan Jumalan valittuna kansana ja ottanut Israelille kuuluvat lupaukset. Korvausteologian mukaan juutalaisilla ei olisi pelastushistoriallista merkitystä. Korvausteologian piirissä on useita käsityksiä juutalaisten ja Israelin asemasta Jumalan suunnitelmassa. Korvausteologiaa ilmenee paikoin erityisesti reformoiduissa kirkoissa.[1]

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Korvausteologiassa kiihkokristityt väittävät ottaneensa Juutalaisten paikan valittuna kansana Jumalan suunnitelmissa.

Korvausteologia eli supersessionismi tarkoittaa teologista ajatusta, jonka mukaan kristillinen kirkko tai seurakunta olisi ottanut Israelin eli juutalaisten paikan Jumalan valittuna kansana ja ottanut Israelille kuuluvat lupaukset. Korvausteologian mukaan juutalaisilla ei olisi pelastushistoriallista merkitystä. Korvausteologian piirissä on useita käsityksiä juutalaisten ja Israelin asemasta Jumalan suunnitelmassa. Korvausteologiaa ilmenee paikoin erityisesti reformoiduissa kirkoissa.[1]

Katso, minä annan sinulle saatanan synagoogasta niitä, jotka sanovat olevansa juutalaisia, eivätkä ole, vaan valhettelevat; katso, minä olen saattava heidät siihen, että he tulevat ja kumartuvat sinun jalkojesi eteen ja ymmärtävät, että minä sinua rakastan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Liian hankala kysymys palstan lukijoille.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      97
      1968
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      88
      1380
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1153
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1047
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      121
      1042
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      893
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      811
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      802
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      48
      761
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      713
    Aihe