... Helatorstai. ✨️
Tämä päivä muistuttaa meitä myös kunkin omasta, tulevasta ylösnousemuksesta. Ylösnosemus-tapahtumia on kaksi, erillistä.
1. ylösnousemus, kun Jeesus hakee omansa pois tulevasta maanpäällisestä tuomiosta, nk. vaivanajasta. Tuolloin ylösnousseet pelastetut viettävät Taivaassa omaa juhlaansa, nk. Karitsanhäitä.
2. ylösnousemus, Tuhatvuotisen valtakunnan jälkeen, kun kaikki ihmiset nousevat Viimeiselle tuomiolle, niin vielä tuon ajan pelastetut kuin kadotetut jumalattomatkin.
Kristuksen Taivaaseen astumisen muistopäivä,
42
268
Vastaukset
- Anonyymi
Joopelijoo. On ilimoja pielly. Kun vain siät pysys.
Minäkin nousin taas tänä päivänä ylös. Sitä vaan mietin, että kyllä se tulee kalliiksi työnantajille että jonkun väitetään synnyttäneen tietyn aviottoman lapsen reilun 2000 vuotta sitten. Tältäkin päivältä kun pitää maksaa palkaa.
Ja jos menet töihin duunarina, niin silloin se on kaksikertainen liksa työnantajan maksettavaksi. Toki siitä maksetaan veroakin, mutta kuten sanottu kalliiksi tulee työnantajalle koko touhu.- Anonyymi
Ennen vanhakansa piti Helatorstaita niin suurena pyhäpäivänä. että silloin ei maan ruohokaan kasva.
- Anonyymi
No, olihan tämä tapahtumiltaan melkoisen pyhä päivä.
Mielenkiintoinen se kuvaus, kuinka Jeesus nousi Taivaaseen: suuri pilvi peitti Hänet ja sen sisässä Hän nousi ylös korkeuksiin.
Pistää ajattelemaan, että mitähän siinä oikein tapahtui.Suomen Talvisotaa mukaillen "Kaikki oli ihan pilvessä".....
https://www.youtube.com/watch?v=a7-00SAyMww&list=PL6A3BA29FB6C22A4A&index=2
kohta 3.12...- Anonyymi
Apt. 1: 7-11 ✨️🧚♂️
7 Hän sanoi heille: "Ei ole teidän asianne tietää aikoja eikä hetkiä, jotka Isä oman valtansa voimalla on asettanut,
8 vaan, kun Pyhä Henki tulee teihin, niin te saatte voiman, ja te tulette olemaan minun todistajani sekä Jerusalemissa että koko Juudeassa ja Samariassa ja aina maan ääriin saakka".
9 Kun hän oli tämän sanonut, kohotettiin hänet ylös heidän nähtensä, ja pilvi vei hänet pois heidän näkyvistään.
10 Ja kun he katselivat taivaalle hänen mennessään, niin katso, heidän tykönänsä seisoi kaksi miestä valkeissa vaatteissa;
11 ja nämä sanoivat: "Galilean miehet, mitä te seisotte ja katsotte taivaalle? Tämä Jeesus, joka otettiin teiltä ylös taivaaseen, on tuleva samalla tavalla, kuin te näitte hänen taivaaseen menevän."
*
- Anonyymi
Siinä kävi kyllä niin, että Apostolien tekojen alun Paavalin kertoma tarina Jeesuksen taivaaseen astumisesta oli valhetta.
Apostelien tekojen 19. luvussa Paavali menee kastamaan Jeesuksen oppilaat Jeesuksen ja Pyhän hengen nimeen, kun Paavali oli väittänyt tuon taivaaseen astumisen liittyneen Pyhän hengen vuodatukseen.
Jeesuksen oppilaat sanovat, etteivät he ole koskaan edes kuulleet, että mitään Pyhää henkeä on olemassakaan.
Taivaaseen astuminen on valhetarina Raamatun mukaan, siinä missä on perisyntitarinakin, ja Jeesus jäi Paavalin sanoin kirottuna kiroukseksi uskovaisten sielujen lunnaiksi, kun Paholainen varasti ne, käyttäen Jeesuksen nimeä hyväkseen.- Anonyymi
Myös Athanasioksen tunnustuksen lopusta löytyy - jos Jeesus olisi tosi Jumalana kokenut ylösnousemuksen, hän istuisi taivaassa itsensä vieressä.
Kyllä kaikki Raamatun totuudet on huomioitu niin tunnustuksussa, kuin itse teologiassakin - ehtoollistahan vietetään Paavalin sanoin Herran kuoleman julistamiseksi (1.Kor.11:23). - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Myös Athanasioksen tunnustuksen lopusta löytyy - jos Jeesus olisi tosi Jumalana kokenut ylösnousemuksen, hän istuisi taivaassa itsensä vieressä.
Kyllä kaikki Raamatun totuudet on huomioitu niin tunnustuksussa, kuin itse teologiassakin - ehtoollistahan vietetään Paavalin sanoin Herran kuoleman julistamiseksi (1.Kor.11:23).Ja täällä tämä todistettu jälleen ihan rautalangasta vääntäen.
- Anonyymi
Minä uskon Raamatun sanaan. Credo.
- Anonyymi
Kiitos hyvästä muistutuksesta.
Aikalailla noin, varsinkin tuo kohta 1 on juuri noin. Sen Raamattu aika selkeästi osoittaa.
Tuo toinen kohta on vähän tulkinnavarainen osaltaan. Tuo oli ihan selvää, että tuhannen vuoden jälkeen tulee viimeinen tuomio, jossa kaikki kuolleetkin tuomitaan lopullisesti. Silloin myös paholainen tuhoutuu lopullisesti ja kaikki hänen joukkonsa myös.
Ongelman tuottaa ajatus, mitä maan päällä tapahtuu tuon tuhannen vuoden aikana. Raamattu ei nimittäin kovin selvästi kuvaa tilannetta, jossa vaivan ajan tuhot korjattaisiin. Eikä myöskään tilannetta, jossa maailmassa syntyisi lapsia, jotka olisivat synnin alaisia edelleen. Lapset ovat Jumalan silmissä viattomia. Ei Jumala enää Jeesuksen paluun jälkeen halua heidän syntyvän mahdolliseen synnillisyyteen.
Jeesuksen paluun jälkeen kaikki jo muuttuu peruuttamattomasti Jumalan suunnitelmien mukaan. Ei Hän aloita uutta kautta tehdäkseen taas jotakin, mikä vie osan ihmisistä jälleen johonkin inhimilliseen heikkouteen ja syntiin. Jumala ei koskaan luo uudestaan jotakin inhimillistä tilannetta. Jos Hän puuttuu johonkin asiaan, Hän tekee sen aina aivan uudeksi, Jumalalliselta näkökannaltaan käsin.
Eli tämän perusteella oma tulkintani, minkä olen Raamatun pohjalta tehnyt, on sellainen, että maailmaan jäänyt sukupolvi lopulta kuolee, maa autioituu ja tulee ikään kuin luonnonpuistoksi tuhanneksi vuodeksi. Pelastetut ovat taivaassa tuon ajan. Toki he voivat käydä maan päälläkin. Maan päälle toki rakennetaan niin sanottu pyhien leiri, luultavasti nykyisen Jerusalemin paikalle, joka tuhannen vuoden jälkeen toimii näyttämönä lopunajan seremonialliselle sodalle, jossa irtipäästetty paholainen joukkoineen hyökkää sitä vastaan. Se tietysti häviää hyvin nopeasti, jonka jälkeen kaikki sen joukot tuomitaan lopullisesti. Tuomittuihin kuuluu toki myös herätetyt kuolleet, jotka eivät olleet pelastuneet niin sanotussa ensimmäisessä ylösnousemuksessa.
Ennen tätä tuhannen vuoden jaksoa pelastetut eivät enää tee syntiä ja niin heidän "tuomionsa" tuhannen vuoden jälkeenkin on ilmiselvästi koko ajan tiedetty olevan täysin vapauttava. Ilmestyskirjassa heitä kutsutaankin autuaiksi, koska he ovat jo täysin pelastuneet, ei heidän kohdallaan synnin mahdollisuutta tuhannen vuoden aikanakaan enää ole.
Kaikkea hyvää!- Anonyymi
Sori, tarkoitin viimeisen kappaleen alussa tietysti tuhannen vuoden jakson aikana eivät tee enää syntiä. Toki maan päällä olleet ihmiset ovat tehneet jotakin syntiä aina ennen Jeesuksen paluuta, mutta ovat katuneet ja näin pelastuneet.
- Anonyymi
Laita Raamatusta kohta, että mitä tarkoittaa PELASTUA.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä on suorastaan hilpeää, koska kristinuskossa "pelastuu" palvomalla tosi Jumalaa kirottuna kiroukseksi Jeesuksen nimeen (Gal.3:13).
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä on suorastaan hilpeää, koska kristinuskossa "pelastuu" palvomalla tosi Jumalaa kirottuna kiroukseksi Jeesuksen nimeen (Gal.3:13).
No sinulla on omat käsityksesi pelatuksesta ja kristinuskoossa on toiset. Enemmän minä uskon kristinuskon käsitystä asiassa kun katselee ympärilleen ihmiskuntaa ja sen toimintaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No sinulla on omat käsityksesi pelatuksesta ja kristinuskoossa on toiset. Enemmän minä uskon kristinuskon käsitystä asiassa kun katselee ympärilleen ihmiskuntaa ja sen toimintaa.
Minun käsitykseni perustuvat vain Raamattuun ja kristinuskoon TIETONA, ei niitä voi säätää, ne on tietoa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Enemmän minä uskon kristinuskon käsitystä asiassa"
No, hyvä sitten se on oikea ja Raamatun mukainen käsitys:
7:15 Sillä minä en tunne omakseni sitä, mitä teen; sillä minä en toteuta sitä, mitä tahdon, vaan MITÄ MINÄ VIHAAN, SITÄ MINÄ TEEN.
7:24 Minä viheliäinen ihminen, kuka PELASTAA minut tästä kuoleman ruumiista? Kiitos Jumalalle JEESUKSEN KRISTUKSEN, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni PALVELEN mielellä Jumalan lakia, mutta LIHALLA SYNNIN LAKIA."
https://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=luku&kaannos=fi-38&kirja=roo&luku=7
Ja tältä maailma juuri näyttääkin 2000 vuoden kristinuskon arvomaailmalla luotuna. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Enemmän minä uskon kristinuskon käsitystä asiassa"
No, hyvä sitten se on oikea ja Raamatun mukainen käsitys:
7:15 Sillä minä en tunne omakseni sitä, mitä teen; sillä minä en toteuta sitä, mitä tahdon, vaan MITÄ MINÄ VIHAAN, SITÄ MINÄ TEEN.
7:24 Minä viheliäinen ihminen, kuka PELASTAA minut tästä kuoleman ruumiista? Kiitos Jumalalle JEESUKSEN KRISTUKSEN, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni PALVELEN mielellä Jumalan lakia, mutta LIHALLA SYNNIN LAKIA."
https://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=luku&kaannos=fi-38&kirja=roo&luku=7
Ja tältä maailma juuri näyttääkin 2000 vuoden kristinuskon arvomaailmalla luotuna.Pelastui palvelemaan lihalla synnin lakia - se on kaiken kaupallisuuden edellytys.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pelastui palvelemaan lihalla synnin lakia - se on kaiken kaupallisuuden edellytys.
Niin siitä et yli pääse, että lihallinen ihminen on syntinen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin siitä et yli pääse, että lihallinen ihminen on syntinen.
Kyllä pääsee, kun ei perkaa Paavalin käskystä Jeesuksen opettamaa taivasten valtakuntaa pois, joka on meissä ja meidän ympärillämme, Jumalan valtakunnan ollessa sisällisesti meissä, ja vaihda sitä syntiominaisuudeksi. Löytyy Roomalaiskirje 7 luku, että miten se synti asuu ihmisen sisällä sen jälkeen ja saa tekemään kaikkea pahaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä pääsee, kun ei perkaa Paavalin käskystä Jeesuksen opettamaa taivasten valtakuntaa pois, joka on meissä ja meidän ympärillämme, Jumalan valtakunnan ollessa sisällisesti meissä, ja vaihda sitä syntiominaisuudeksi. Löytyy Roomalaiskirje 7 luku, että miten se synti asuu ihmisen sisällä sen jälkeen ja saa tekemään kaikkea pahaa.
Tämä kehotus perata taivasten valtakunta pois löytyy jakeista:
Jeesus Matt.13:33 ja Paavali 1.Kor 5:7. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Jumalan työtovereina me vetoamme teihin: ottakaa Jumalan armo vastaan niin, ettei se jää turhaksi! Hänhän sanoo:
– Oikealla hetkellä olen kuullut sinua, pelastuksen päivänä olen tuonut sinulle avun. Juuri nyt on oikea hetki, juuri nyt on pelastuksen päivä."
2. Kor 6
"Jumalan laupeus on kuitenkin niin runsas ja hän rakasti meitä niin suuresti, 5että hän teki meidät, rikkomustemme tähden kuolleet, eläviksi Kristuksen kanssa. Armosta teidät on pelastettu. 6Jumala herätti meidät yhdessä Kristuksen Jeesuksen kanssa ja antoi meillekin paikan taivaassa 7osoittaakseen kaikille tuleville aikakausille, kuinka äärettömän runsas on hänen armonsa ja kuinka suuri hänen hyvyytensä, kun hän antoi meille Kristuksen Jeesuksen. 8Armosta Jumala on teidät pelastanut antamalla teille uskon. Pelastus ei ole lähtöisin teistä, vaan se on Jumalan lahja. 9Se ei perustu ihmisen tekoihin, jottei kukaan voisi ylpeillä. 10Mekin olemme Jumalan tekoa, luotuja Kristuksen Jeesuksen yhteyteen toteuttamaan niitä hyviä tekoja, joita tekemään Jumala on meidät tarkoittanut.
Kristus, kirkon yhdistäjä
11Muistakaa, että te olitte synnyltänne vierasheimoisia, ympärileikkaamattomia – niinhän teitä nimittävät ne, joita ihmisten tekemän leikkauksen vuoksi sanotaan ympärileikatuiksi. 12Siihen aikaan te elitte ilman Kristusta, Israelin kansan ulkopuolella ja osattomina liitoista ja niiden lupauksista, olitte maailmassa vailla toivoa ja vailla Jumalaa. 13Mutta nyt Jumala on Kristuksessa Jeesuksessa, hänen veressään, tuonut lähelleen teidät, jotka ennen olitte kaukana hänestä.
14Kristus on meidän rauhamme. Hän on tehnyt nämä kaksi ihmisryhmää yhdeksi ja kuolemallaan hajottanut niitä erottaneen vihollisuuden muurin. 15Hän on kumonnut lain käskyineen ja säädöksineen, jotta hän omassa itsessään loisi nuo kaksi yhdeksi uudeksi ihmiseksi, ja näin hän on tehnyt rauhan. 16Ristillä kuollessaan hän omassa ruumiissaan sai aikaan sovinnon Jumalan ja näiden molempien välille ja teki näin lopun vihollisuudesta. 17Hän tuli julistamaan rauhaa teille, jotka olitte kaukana, ja rauhaa niille, jotka olivat lähellä. 18Hän on avannut meille molemmille pääsyn Isän luo yhden ja saman Hengen johdattamina. 19Te ette siis enää ole vieraita ja muukalaisia, vaan kuulutte Jumalan perheeseen, samaan kansaan kuin pyhät. 20Te olette kiviä siinä rakennuksessa, jonka perustuksena ovat apostolit ja profeetat ja jonka kulmakivenä on itse Kristus Jeesus. 21Hän liittää koko rakennuksen yhteen niin että se kasvaa Herran pyhäksi temppeliksi, 22ja hän liittää teidätkin Hengellään rakennuskivinä Jumalan asumukseen."
Kirje Efesolaisille 2
Hienoa saa kristityille uskovaisille, uskon sankareille vaarassa ja vaivassakin
k_v - Anonyymi
Tämä on mielenkiintoinen teoria. 🙂
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Jumalan työtovereina me vetoamme teihin: ottakaa Jumalan armo vastaan niin, ettei se jää turhaksi! Hänhän sanoo:
– Oikealla hetkellä olen kuullut sinua, pelastuksen päivänä olen tuonut sinulle avun. Juuri nyt on oikea hetki, juuri nyt on pelastuksen päivä."
2. Kor 6
"Jumalan laupeus on kuitenkin niin runsas ja hän rakasti meitä niin suuresti, 5että hän teki meidät, rikkomustemme tähden kuolleet, eläviksi Kristuksen kanssa. Armosta teidät on pelastettu. 6Jumala herätti meidät yhdessä Kristuksen Jeesuksen kanssa ja antoi meillekin paikan taivaassa 7osoittaakseen kaikille tuleville aikakausille, kuinka äärettömän runsas on hänen armonsa ja kuinka suuri hänen hyvyytensä, kun hän antoi meille Kristuksen Jeesuksen. 8Armosta Jumala on teidät pelastanut antamalla teille uskon. Pelastus ei ole lähtöisin teistä, vaan se on Jumalan lahja. 9Se ei perustu ihmisen tekoihin, jottei kukaan voisi ylpeillä. 10Mekin olemme Jumalan tekoa, luotuja Kristuksen Jeesuksen yhteyteen toteuttamaan niitä hyviä tekoja, joita tekemään Jumala on meidät tarkoittanut.
Kristus, kirkon yhdistäjä
11Muistakaa, että te olitte synnyltänne vierasheimoisia, ympärileikkaamattomia – niinhän teitä nimittävät ne, joita ihmisten tekemän leikkauksen vuoksi sanotaan ympärileikatuiksi. 12Siihen aikaan te elitte ilman Kristusta, Israelin kansan ulkopuolella ja osattomina liitoista ja niiden lupauksista, olitte maailmassa vailla toivoa ja vailla Jumalaa. 13Mutta nyt Jumala on Kristuksessa Jeesuksessa, hänen veressään, tuonut lähelleen teidät, jotka ennen olitte kaukana hänestä.
14Kristus on meidän rauhamme. Hän on tehnyt nämä kaksi ihmisryhmää yhdeksi ja kuolemallaan hajottanut niitä erottaneen vihollisuuden muurin. 15Hän on kumonnut lain käskyineen ja säädöksineen, jotta hän omassa itsessään loisi nuo kaksi yhdeksi uudeksi ihmiseksi, ja näin hän on tehnyt rauhan. 16Ristillä kuollessaan hän omassa ruumiissaan sai aikaan sovinnon Jumalan ja näiden molempien välille ja teki näin lopun vihollisuudesta. 17Hän tuli julistamaan rauhaa teille, jotka olitte kaukana, ja rauhaa niille, jotka olivat lähellä. 18Hän on avannut meille molemmille pääsyn Isän luo yhden ja saman Hengen johdattamina. 19Te ette siis enää ole vieraita ja muukalaisia, vaan kuulutte Jumalan perheeseen, samaan kansaan kuin pyhät. 20Te olette kiviä siinä rakennuksessa, jonka perustuksena ovat apostolit ja profeetat ja jonka kulmakivenä on itse Kristus Jeesus. 21Hän liittää koko rakennuksen yhteen niin että se kasvaa Herran pyhäksi temppeliksi, 22ja hän liittää teidätkin Hengellään rakennuskivinä Jumalan asumukseen."
Kirje Efesolaisille 2
Hienoa saa kristityille uskovaisille, uskon sankareille vaarassa ja vaivassakin
k_vPiti olla Hienoa osaa....
k_v - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hieno kysymys. Koko Raamattu on Jumalan suunnittelemaa pelastushistoriaa. Evankeliumeissa pelastuminen tarkoittaa sitä, että ihminen tunnustaa Jeesuksen, Jumalan Pojan Vapahtajakseen ja Pelastajakseen. Silloin hän saa armon ja pelastuu kuolemansa jälkeen taivaa kirkkauteen.
Kaikkea hyvää! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hieno kysymys. Koko Raamattu on Jumalan suunnittelemaa pelastushistoriaa. Evankeliumeissa pelastuminen tarkoittaa sitä, että ihminen tunnustaa Jeesuksen, Jumalan Pojan Vapahtajakseen ja Pelastajakseen. Silloin hän saa armon ja pelastuu kuolemansa jälkeen taivaa kirkkauteen.
Kaikkea hyvää!Ja ajattelemme Raamattua pelastushistorian kautta ilmestyskirjoineen, niin se pelastaa meidät muut teiltä uskovaisilta upottamalla teidät Saatansn kanssa tuliseen pätsiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä kehotus perata taivasten valtakunta pois löytyy jakeista:
Jeesus Matt.13:33 ja Paavali 1.Kor 5:7.Ja senkin sinä olet käsittänyt väärin.9
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja ajattelemme Raamattua pelastushistorian kautta ilmestyskirjoineen, niin se pelastaa meidät muut teiltä uskovaisilta upottamalla teidät Saatansn kanssa tuliseen pätsiin.
Ok, öhöm? Rauhaa ja Siunausta Sinulle!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja senkin sinä olet käsittänyt väärin.9
No miten käsitetään oikein?
- Anonyymi
Myös pääsiäisenä nousi ylös paljon ruumiita haudoista. Helatorstai ei olekaan ainoa päivä, jolloin ylösnousemista tapahtui.
Matteus 27
"51 Sillä hetkellä temppelin väliverho repesi kahtia, ylhäältä alas asti. Maa vavahteli, kalliot halkeilivat, 52 haudat aukenivat, ja monien poisnukkuneiden pyhien ruumiit nousivat ylös. 53 He lähtivät haudoistaan, ja Jeesuksen ylösnousemuksen jälkeen he tulivat pyhään kaupunkiin ja näyttäytyivät siellä monille."- Anonyymi
On se ollut sirkus, mutta eikö tuo tapahdu vasta syksyllä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On se ollut sirkus, mutta eikö tuo tapahdu vasta syksyllä?
Alunperin kristillisten marttyyrien muistopäivää (All Hallows' Day) juhlittiin 13. toukokuuta, mutta 900-luvulla paavi Gregorius IV siirsi päivän 1. marraskuuta.
Tämän juhlan tulisi sijoittua Raamatun mukaan pääsiäispäivään, mutta koska pääsiäisenä on jo niin paljon muita juhlallisuuksia, myös toukokuun alkupuoli sopii juhlapäiväksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Alunperin kristillisten marttyyrien muistopäivää (All Hallows' Day) juhlittiin 13. toukokuuta, mutta 900-luvulla paavi Gregorius IV siirsi päivän 1. marraskuuta.
Tämän juhlan tulisi sijoittua Raamatun mukaan pääsiäispäivään, mutta koska pääsiäisenä on jo niin paljon muita juhlallisuuksia, myös toukokuun alkupuoli sopii juhlapäiväksi.Jos kuolleet Pyhät kummittelisivat juuri pääsiäisenä, voisi ihmisille herätä monta kysymystä ristiinnaulitsemisesta. Ehkä sekin ollut syynä siirtoon. Nimittäin Raamatusta Jeesuksen sanoin heidät surmasivat samat isät, jotka laittoivat palvomaan pyhinäkin - tästä juuri - näistä palvojista - tulee Jeesuksen sanat Raamatussa "kyykäärmeen sikiöt".
- Anonyymi
Ylösnousemus tapahtui 1. pääsiäispäivänä.
Taivaaseen astuminen Helatorstaina.
Pyhän Hengen vuodatus Helluntaina.
Itse ajattelen, uskovien kristittyjen kohdalla kuvaavan myös:
1. Pääsiäispäivän: omaa hengellistä uudestisyntymäämme.
2. Helatorstain: omaa, tulevaa ylösnousemustamme, astumistamme Taivaan juhliin.
3. Helluntain taas sitä hetkeä kun itse kukin koimme ensimmäisen Pyhällä Hengellä täyttymisemme, mahd. armolahjoineen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos kuolleet Pyhät kummittelisivat juuri pääsiäisenä, voisi ihmisille herätä monta kysymystä ristiinnaulitsemisesta. Ehkä sekin ollut syynä siirtoon. Nimittäin Raamatusta Jeesuksen sanoin heidät surmasivat samat isät, jotka laittoivat palvomaan pyhinäkin - tästä juuri - näistä palvojista - tulee Jeesuksen sanat Raamatussa "kyykäärmeen sikiöt".
Kuolleet ruumiit nousivat ylös pitkäperjantaina, ja kansanperinteessä niiden on ajateltu liikkuvan ympäriinsä lankalauantaina.
"Vanhoissa kansanuskomuksissa lankalauantaina eli päivänä, jolloin Jeesus oli haudassa, pahat henget ja noidat pääsivät riehumaan vapaasti ympäriinsä. Pahalta suojauduttiin esimerkiksi sytyttämällä pääsiäistulia ja Pohjanmaalla pääsiäiskokkoja sytytetään yhä pääsiäisyönä." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ylösnousemus tapahtui 1. pääsiäispäivänä.
Taivaaseen astuminen Helatorstaina.
Pyhän Hengen vuodatus Helluntaina.
Itse ajattelen, uskovien kristittyjen kohdalla kuvaavan myös:
1. Pääsiäispäivän: omaa hengellistä uudestisyntymäämme.
2. Helatorstain: omaa, tulevaa ylösnousemustamme, astumistamme Taivaan juhliin.
3. Helluntain taas sitä hetkeä kun itse kukin koimme ensimmäisen Pyhällä Hengellä täyttymisemme, mahd. armolahjoineen.Ja sitten muistamme, että Raamattu itse kokonasn kumoaa ylösnousemuksen Ap.19 ja Athanasioksen tunnustus vahvistaa, jolloin Kristus todi Jumalana jää kiroukseksi helvettiin tarinan mukasn.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja sitten muistamme, että Raamattu itse kokonasn kumoaa ylösnousemuksen Ap.19 ja Athanasioksen tunnustus vahvistaa, jolloin Kristus todi Jumalana jää kiroukseksi helvettiin tarinan mukasn.
Jassoo, edellä kaupataan saatananpalvonnalla jälkeen Raamatun pelastushistoriaa kuoliaaksi kidutetulla ja kiroukseksi kirotulla Jeesuksella.
Kyllä Raamatusta sellainenkin löytyy ilmestyskirjasta - meidät pelastetaan uskovaisilta valehtelijoilta upottamalla heidät tulikuumaan pätsiin Saatanan kanssa.
- Anonyymi
Jeesus astui lähinnä opetuslapsiaan.
- Anonyymi
Niin ja lankesi välillä Mariaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin ja lankesi välillä Mariaan.
Eipäs. Sehän nimenomaan antoi Magdaleenalle pakit. Naiset ei sitä kiinnostaneet pätkänvertaa kun vain sai kierrellä jätkäporukalla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eipäs. Sehän nimenomaan antoi Magdaleenalle pakit. Naiset ei sitä kiinnostaneet pätkänvertaa kun vain sai kierrellä jätkäporukalla.
Himojen orjan näkökulmastasi Jeesus tosiaan näyttäytyy aivan erilaiselta kannalta, vaikkakaan ei totuudenmukaiselta kannalta.
- Anonyymi
Torinon käärinliina todistaa ylösnousseesta Jeesuksesta.
https://youtu.be/jwuMDk82FnU?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?961896- 881340
- 1101143
- 761037
- 1191010
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘57873- 47791
- 36782
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis48741- 33693