https://www.iltalehti.fi/digiuutiset/a/4b48185e-a845-4147-96c7-4cda0e3f2bce
"Ikoninen käyttöjärjestelmä Windows XP pyörittää vielä nykyäänkin yllättävän montaa arjen toimintoa ympäri maailman, Techspot kirjoittaa.
Sivusto siteeraa BBC:n pitkää artikkelia, joka pui esimerkkejä XP:n nykykäytöstä. Esimerkiksi New Yorkissa erään sairaalan hissin hoksattiin pyörivän XP:llä, jonka tuki loppui jo vuonna 2019.
Naapurikaupunki Newarkista puolestaan kantautuu tieto, että moni pankkiautomaatti pyörii peräti Windows NT:llä, joka julkaistiin vuonna 1993.
Syitä käyttöjärjestelmävanhusten käyttöön on useita, Techspot taustoittaa. Esimerkiksi vakaus ja yhteensopivuus suljettujen hallintajärjestelmien kanssa tekevät XP:stä ihanteellisen vaihtoehdon käyttökohteissa, joiden ei tarvitse muuttua vuosikausiin.
Toisaalta vanhojen käyttöjärjestelmien käyttöä sanelevat olosuhteet: Pankkiautomaattiteknikko New Jerseystä kertoo BBC:lle, että automaattien käyttöjärjestelmien päivittäminen olisi kallis urakka, pitäen sisällään raudan uusintaa, räätälöityä ohjelmointia ja paperisotaa."
Tietoturva hyökkäykset kohdistuvat uusimpiin käyttöjärjestelmiin, koska niitä niitä käytetään 99%
Verkkorikollisia eivät kiinnosta Windows NT tai XP, vaan Widows 11.
Ei teitokone lakkaa toimimasta, vaikkei siinä ole uusinta käyttöjärjestelmää, kuten ihmisiä pelotellaan.
Vanha windows on turvallisempi, kuin win11
Anonyymi-ap
3
60
Vastaukset
- Anonyymi
TOI NYT ON IHAN TÄYTTÄ PASKAA!
- Anonyymi
Apinoiden päiväuni! Heh heh.
- Anonyymi
Kannattaa näiden besservisserien vähän selvittelevän asioita ennen kuin taas jälleen kerran ilmaisevat tyhmyytensä.
Linkissä vähän faktaa.
https://www.iltalehti.fi/digiuutiset/a/4b48185e-a845-4147-96c7-4cda0e3f2bce
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 503774
- 1053395
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj342731Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️262398- 201859
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan51769- 1851736
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh3841437- 271387
Huomenta kulta
En mä halunnut sulle ilkeillä,päinvastoin. Miks mä niin tekisin ku rakastan sua ❤️ mut anteeksi jos ilmaisin itseäni huo91188