Kesäkuussa alkavat taas keskeytyksissä olleet neuvottelut alueen kuntien kanssa "Turun tunnin junasta". Nähtäväksi jää saako vastuuministeri sanoa neuvotteluissa ne kuuluisat "kaksi sanaa", joista pääministeri Orpo totesi toimittajalle, että ei kahta sanaa siitä (etteikö rataa rakenneta?)
https://www.hs.fi/politiikka/art-2000011269623.html
Länsirata Helsingistä Turkuun on jo olemassa. Miksi Helsingistä Turkuun tarvitaan kaksi junayhteyttä. Helsinki ei osallistu Turun tunnin junan ratahankkeeseen, kun Helsinki on sen sijaan ilmoittanut olevansa kiinnostuneempi Tampereen suunnasta.
Me, jotka asumme keski- ja itä-Suomessa sekä pohjoisessa toivomme parempia liikenneyhteyksiä ja asfaltoituja teitä kehyskuntien ja keskuskaupunkien valille. Maaseudun elinvoima ja liikenneolot ovat tärkeämpiä hankkeita kuin kaksi länsirataa Helsingistä Turkuun: entinen rantarata ja uusi tunnin juna - vai pitäisikö sanoa "Orpon hallitusohjelman juna"
Ei kahta sanaa Turun tunnin junasta
4
64
Vastaukset
- Anonyymi
Petteri haluaa palkita äänestäjäkuntansa junalla. se on maskuliininen ja muistuttaa sitä m kirjaimella alkavaa miesten juttua. He he.Junaaa ei tarvitse oikeasti kukaan, paitsi petteri pönötykseen. Veronmaksajat maksaa, nuinkuin tapana on, politrukkien kilvenkiillotuksen ja muut hullutukset..
🤮- Anonyymi
Turun äänestäjien äänet eivät ole riittäneet, noita kaheleita on muuallakin.
- Anonyymi
Tuo irvailu voi jatkua niin pitkään, kunnes se juna puksuttaa siellä nykyistä kapeammilla kiskoilla.
On nimittäin ihan selvä, että ennemmin tai myöhemmin ihan jokainen tie, väylä ja kiskopari uusitaan, oikaistaan ja parannetaan. Siksi voin luvata tässä, että Saimaan kanava oikaistaan kulkemaan Suomen alueen läpi.
Se on johdonmukaista koska kanava on kapea ja sitä täytyy leventää. Ei ehkä nyt, mutta 30 vuoden sisällä. Silloin ei ole järkeä kaivaa rahaa venäjän maaperään Fortumin voimalaitosten jatkoksi. - Anonyymi
Rahaa löytyy kyllä tunnin juna hankkeeseen. Mikä vika on nykyisessä junassa. Ai
se että on 15 minuutia hitaammin perillä. Kyllä on joillakin valta kusi noussut päähän.
Nekin rahat olisi voitu käyttää paremmin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.854910- 1902298
- 402181
- 791966
- 1331899
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj231708- 1781530
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️161431Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh3451214- 351136