Jos Rokka oli Lieksalainen niin miksi hänellä oli pohjalaisen elkeet ja itsetunto?
"mis sie tarvit hyvvää miestä, täs siul o sellane"
Rokka kyllä puhui kuin Lieksalainen mutta elkeet oli muualta. Oli pelkäämätön ja arvonsa tunteva sekä rehti.
Oliko Tuntemattoman Rokka Lieksalainen?
21
162
Vastaukset
- Anonyymi
Ei ollut!
Tuntemattoman sotilaan tuntemattomimmaksi jäänyt sotilas – tosielämän Antti Rokka oli inkeriläinen heimoveteraani.
(Sotaveteraani) - Anonyymi
Lieksan nuorista miehistä löytyy varmasti ainesta. Työtön, rillumarei nuori voi ollakin rintamalla valiosotilas.
- Anonyymi
Pankkoa puolustetaan viimeiseen vellikuppiin asti!
- Anonyymi
Usein juuri noita kelvottomia on moni kiittänyt heidän rohkeudestaan tositilanteissa.
Esim. oma isoisäni pelastui kesällä 1944 vain juuri tällaisen siviili- ja sotilaselämään täysin sopeutumattoman "hulttion" auttamana viime hetkellä turvaan.
Tapasivat toisensa seuraavan kerran vasta 60-luvulla kun tämä "heittiö" otti yhteyttä. Oli silloin ns. parantanut tapansa ja sopeutunut siviilielämään.
Eli en minäkään tässä olisi tätä kirjoittelemassa ilman tuota yhteiskunnan kanssa törmäyskurssilla koko nuoruutensa ollutta henkilöä.
Yle - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pankkoa puolustetaan viimeiseen vellikuppiin asti!
Kyllä noin on ja jos eivät muute usko, nii itkee ja uskoo kun äitee ottaa ranstakan uuninpankolta aikamiespoikasa vierestä ja laittaa järjestyksen lähimaastoon!
- Anonyymi
Luotan nuoriin enemmän kuin yhteenkään lieksalaiseen ukonköllykkään, jotka vauhkoontuvat jo susista ja karhuista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä noin on ja jos eivät muute usko, nii itkee ja uskoo kun äitee ottaa ranstakan uuninpankolta aikamiespoikasa vierestä ja laittaa järjestyksen lähimaastoon!
Ja jos kovia keinoja tarvitaan niin mamma päästää mustin irti ja pyllistää vihulaiselle mökin rappusilta!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja jos kovia keinoja tarvitaan niin mamma päästää mustin irti ja pyllistää vihulaiselle mökin rappusilta!
Just nii! Kyllä siinä vihulainen järkyttyy kun samalla keinolla on karhujaki säikytelty iät ja ajat! https://www.savonsanomat.fi/paikalliset/3006320👍
- Anonyymi
Itseasiassa lieksalaiset ovat kaikki kovempia sankareita kuin Rokka! Lieksalasiset ovat Peräsmiehiä! https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQjGmw9LBHSnbAT3IIzWK_ZGa9Yx7gB6OcqRng91fKM9mtWjT26oCUlPCgpsGt0Wwjeh2g&usqp=CAU
👉 https://scontent-hel3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.6435-9/91925138_2835043956580569_3640656365921239040_n.jpg?_nc_cat=111&ccb=1-7&_nc_sid=127cfc&_nc_ohc=GzflMGMG7_QQ7kNvwHwuBvU&_nc_oc=Adl-FRvY6Jt2PY3D7SMV7a2neCeuS4s1kgcLn1CEdhTvZqt5cnrOdxGGxwVMW5HXRzOtbYV49-EoQLfwG37OczYi&_nc_zt=23&_nc_ht=scontent-hel3-1.xx&_nc_gid=WDNEzihVoCdHzF7PgphAtA&oh=00_AfLh-Plb1bxxCfvubxExRTTMLdtaKCYqi1EiUGQjL8b5og&oe=68627C0B - Anonyymi
Reunatieltä astellaan tahdikkaasti kohti kaarisiltaa temalla, että mennäämpäs yli että heilahtaa.
- Anonyymi
Olen 65v äijän kutale. En lähde sotimaan enää, kaarenikin on heikko, meinaa tippua lahkeeseen.
- Anonyymi
Stubbin käskee, on jo ilmoittanut että 900 000 miestä ja naista on reservin koko. 🤭 Stubbin itse pysyy punkkerissa tai menee Ruotsiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Stubbin käskee, on jo ilmoittanut että 900 000 miestä ja naista on reservin koko. 🤭 Stubbin itse pysyy punkkerissa tai menee Ruotsiin.
Olen ollut yhdynnässä kaarisillalla pimun kanssa . Konepistooli olalla laukesin ,samalla 90 siittiöö tunkeutui pimun sisään paljaalla vaihdoin lippaan
- Anonyymi
Sinusta tehdään miinanpolkija. Olet kirjoituksistasi päätellen siihen erityisen sopiva!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinusta tehdään miinanpolkija. Olet kirjoituksistasi päätellen siihen erityisen sopiva!
Olenkin polkenut sakaramiina taskussa Kaarisillan alla paljaalla ryppy pinppiin sytytin laukesi samalla kun 80 g permaa työntyi emätin-nesteeseen ..no paljaalla
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mis sie trarvviit oikei hyvvää puliukkoo, täs siul on sellane! Ottakaa 6 laatikkoa pirkka olutta ja menkää rantalan pulipenkille. Polliisit kait tulloo. Ai perkele mikä juon, hyö kuulliit pulien rötinän ja aikoit tulla piättämmää ja putkkaa viemää. Ai työ perekelleet, että tiijjä mikää teit uottaa. Myö männääkii muahan pötkölleen ja kytät ajjaakii ohi. Sikäls ku miel killitän tölkin tyhjäks, nii sitä mukkaa sie aukaset uusia, sil viissii, se on sellane tän juopottelun ratekia.
Aamulla tilanteen selvittyä pulipenkiltä löytyi yli 80 tyhjää pirkkatölkkiä? Yksinkö työ kilititte, ka niinhän tuot saapi sannoo, naapurkii yritti killittää, mut mie en antanu. En tiijä, mutta saatana olet mieheks. Se on semmonen juopottelun ratekia, jotta jos sie jakelet muille, nii ite suat olla kuivin suin.😉 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mis sie trarvviit oikei hyvvää puliukkoo, täs siul on sellane! Ottakaa 6 laatikkoa pirkka olutta ja menkää rantalan pulipenkille. Polliisit kait tulloo. Ai perkele mikä juon, hyö kuulliit pulien rötinän ja aikoit tulla piättämmää ja putkkaa viemää. Ai työ perekelleet, että tiijjä mikää teit uottaa. Myö männääkii muahan pötkölleen ja kytät ajjaakii ohi. Sikäls ku miel killitän tölkin tyhjäks, nii sitä mukkaa sie aukaset uusia, sil viissii, se on sellane tän juopottelun ratekia.
Aamulla tilanteen selvittyä pulipenkiltä löytyi yli 80 tyhjää pirkkatölkkiä? Yksinkö työ kilititte, ka niinhän tuot saapi sannoo, naapurkii yritti killittää, mut mie en antanu. En tiijä, mutta saatana olet mieheks. Se on semmonen juopottelun ratekia, jotta jos sie jakelet muille, nii ite suat olla kuivin suin.😉Kiva juttu, mut 82 pulloo ja pinnppi oli puhas, usot sie
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aamulla tilanteen selvittyä pulipenkiltä löytyi yli 80 tyhjää pirkkatölkkiä? Yksinkö työ kilititte, ka niinhän tuot saapi sannoo, naapurkii yritti killittää, mut mie en antanu. En tiijä, mutta saatana olet mieheks. Se on semmonen juopottelun ratekia, jotta jos sie jakelet muille, nii ite suat olla kuivin suin.😉Ihan toimiva keino jatkaa juopottelua keskeytymättä etkä käynyt kiekumaan “Kattoka poja! Mää olen lentokone.”
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihan toimiva keino jatkaa juopottelua keskeytymättä etkä käynyt kiekumaan “Kattoka poja! Mää olen lentokone.”
Immu tippu kanveesiin 2.1 sekunnissa, silti
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Immu tippu kanveesiin 2.1 sekunnissa, silti
Olen silti hypänny kaarisillalta uimaan oli 6m vettä. Löysin pinppipommin pohjasta. Natzipimua nain sitte paljaalla pehkon läpi
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen silti hypänny kaarisillalta uimaan oli 6m vettä. Löysin pinppipommin pohjasta. Natzipimua nain sitte paljaalla pehkon läpi
Jos olisit löytänyt keppihevosen ja alkanut sillä ratsastaa veden alla? Olisit hukkunut innoissasi.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.854910- 1902298
- 402181
- 791966
- 1331899
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj231708- 1781530
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️161431Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh3451214- 351136