Helluntailaisuudessa on paljon saarnaajia, jotka julistavat voittoisaa uskoa, menestysteologiaa. Kun usko on riittävän vahva, sillä voi tehdä mitä tahansa ja ihmisestä tulee Jumalaa suurempi. Hän voi komentaa jopa itse Jumalaakin, sanovat suurimmat uskonsankarit. Miksei kukaan heistä ole käskenyt puuta, tai siirtänyt vuorta?
Luuk. 17:6 Niin Herra sanoi: "Jos teillä olisi uskoa sinapinsiemenenkään verran, niin te voisitte sanoa tälle silkkiäispuulle: 'Nouse juurinesi ja istuta itsesi mereen', ja se tottelisi teitä.
Voittavan uskon sankarit
24
130
Vastaukset
- Anonyymi
Helluntailaisten usko on käännyttämällä aikaansaatua psykologista päänsuskoa.
- Anonyymi
Suomi24 on tehnyt tarkoituksella ja määrätietoisesti helluntailaisuuspalstasta sivut, joissa avoimesti rikotaan Suomen lakeja ja joissa pilkataan ja herjataan Jumalaa ja joissa helluntailaisia vainotaan ja panetellaan. Suomi24 on tuhonnut keskustelun palstan aiheesta, helluntailaisuus.
- Anonyymi
Onneksi hellari lahko ei ole suosittua kuin Afrikassa !
- Anonyymi
Afrikassa herätetään kuolleitakin!
- Anonyymi
"kaikki, mikä on syntynyt Jumalasta, voittaa maailman; ja tämä on se voitto, joka on maailman voittanut, meidän uskomme".
- Anonyymi
Aloittaja ei ole uskoaan todistanut - ei ole saanut tätä palstaa katoamaan ponnisteluistaan huolimatta.
- Anonyymi
Vapaista suunnista helluntailaisuus tekee eniten rahallisesti "voittoisaa uskoa."
- Anonyymi
Rahaan se jääkin. Kukaan ei ole siirtänyt silkkiäispuuta mereen, mutta sille on olemassa järkevä selitys: Suomessa ei kasva silkkiäispuita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Rahaan se jääkin. Kukaan ei ole siirtänyt silkkiäispuuta mereen, mutta sille on olemassa järkevä selitys: Suomessa ei kasva silkkiäispuita.
hellarit kikkailee yksittäisillä sanoilla, sanajärjestyksillä ja pilkun paikoilla
- Anonyymi
Heluntailaisten kokouksissa illan aikana rahaa kerätään viisikin eri kertaa uhrilahjojen nimellä. Ensin porukka on kiihotettu siihen tilaan, että kukkaron nyörit on auki.
- Anonyymi
Rahankeräykset lahkoporukoissa ei ole mikään uusi asia.
- Anonyymi
Nyt on niin surkeita valeita että epäilen muistojuomia maistellun sakastin viileydessä @
Jääköhän isolta kirkolta nyt kokonaan ambomaan lähetystyö kun kaikki aika menee helluntain solvaamiseen!
Löytyykö enää juhannystaikojen tekijöitäkään, saatikka katekumeenien lähtöharjoitukzet navetan katoilta, epäilen !@ - Anonyymi
Olisko keränneet sakastilaisille hätäapua.
Jokon hätä siellä on kun kova meteli kuuluu ja piha on roskia täynmä!
Jotkut jopa foorumille kuuluttaa hätäänsä, paha paikka luilen.
- Anonyymi
Olikohan se rippipappi menossa ambomaalle pyörällä, kun seikkaili pitkin metsäpolkuja !
Mutta päätyikin piikaoaran mökille lähidiakoniaa antamaan, kuten pöytäkirjoista luemme !⁸ - Anonyymi
Kertokaapa sitten uskon julistajat minkä takia uskon takia tapetaan koko ajan ihmisiä ja ión aina tapettu aivan valtavia määriä. Jos siitä olisi jotain hyvää niin ketään ei tapettaisi ja kaikki uskovaiset eläisi sovussa keskenään. Siitä tappamisesta vaikenette täysin vaikka se on hyvin selvästi esiintyvä totuus. Mm kristin uskon tyrkkyttämisen takia on "niitä vääräuskoisia" tapettu valtavasti. Ihan yhtä julmaa menoa kuin tuo turhanpäiväinen sotiminenkin. Miljoonia ihmisiä on tapettu vain siksi kun joku uskon edustaja tykkää että muut ovat vääräuskoisia. Uskon takia tapettu jopa enemmän kuin sodissa. Mikään usko ei oikeuta siihen ja sitä kuitenkin koko ajan tehdään.Jonkun henki ei ole minkään arvoinen juurikin uskon lahkojen mielestä kun voidaan väittää olevan vääräuskoinen. Minä en usko mihinkään sellaiseen mitä ei ole todistettavasti olemassa.
- Anonyymi
Helluntailaisuus ei ole ollut koskaan tervettä kristinuskoa.
- Anonyymi
Azusinkatukin oli paikallinen punaisten lyhtyjen katu, jossa ei ollut yhtään oikeata kristittyä.
- Anonyymi
Mikään usko ei ole tervettä jos sen varjolla tapetaan ihmisiä.
. Minun puolesta toki jokainen elää tavallaan ja uskoo mihin haluaa. en väitä että se on väärin. Ja en nimeä siinä mielessä mitään uskon lajia toista huonommaksi. ..
On niiden yhteisöjen asia pitää se ideologia sellaisissa rajoissa että sen takia ei tarvitse kiihkoilla eikä käydä jonkun toisen kimppuun.Sitä oikeutta ei ole itseasiassa kenelläkään.Eikä mistään syystä. - Anonyymi
Kuka niin sanoi, rippipappiko vaiko äitee, mitäs iskä sanoo ?
- Anonyymi
Tappamiskiimalle ei voi mitään.
Sen huomas täälläkin miten tappamista puolustellaan.
Eikä sitä voi parantaa fallostelulla kuten homoutta. Mikä ei ole niin paha synti kuin tappaminen. - Anonyymi
Katolinen kirkko on tappanut historiansa aikana miljoonia oikeita uskovia.
- Anonyymi
Yksi sokea kysyy enempi kuin kymmenen näkevää kerkiää vastata.
Miksi miksi...- Anonyymi
Hyvä kysymys. Miksi? Toinen kysymys, Miksi ihminen tappaa minkä tekosyyn varjolla tahansa. Ja kuvittelee että se on oikeutettua.
Eläimetkin ovat siinä suteessa paljon fiksumpia. Erittäin harvoin eläin tappaa muuten kuin syödäkseen ja useimmiten juuri vain niitä heikoimpia joiden selviytyminen voisi olla vaikeaa.
Ihminen tappaa huvikseen. Se on kyllä todella typerää.Ja omien mielipiteidensä vuoksi.
Se ei todella oikeuta mitään toimintaa ketään toista kohtaan.
- Anonyymi
Ei tietenkään voi sillä syyllä tappaa että muutkin tappoivat.
Kain tappoi veljensä, mutta ei meidän tarvitse tehdä samoin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1191712
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991538Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy371003Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29899Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?38861Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50826Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s43768Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37760Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56758Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37740