"Nämä olivat jalompia kuin Tessalonikan juutalaiset; he ottivat sanan vastaan hyvin halukkaasti ja tutkivat joka päivä kirjoituksia, oliko asia niin."
Apostolien teot 17:11
10
91
Vastaukset
- Anonyymi
Väärillä opeilla eksyttämistä voidaan selvittää tutkimalla kirjoituksia ja verrata niitä keskenään.
Mutta paljon vaikeampi on havaita hengillä eksyttämistä, mikä on hyvin yleistä.
1. Joh. 4:1
Rakkaat ystävät, älkää uskoko kaikkia henkiä. Koetelkaa ne, tutkikaa, ovatko ne Jumalasta, sillä maailmassa on liikkeellä monia vääriä profeettoja.- Anonyymi
Sinun lahkosi hajosi heti alkumetreillä, muistathan?
Mutta hän vastasi ja sanoi: "Jokainen istutus, jota minun taivaallinen Isäni ei ole istuttanut, on juurineen revittävä pois.”
Matt 15:13
- Anonyymi
Henkiä voi koetella kuten Jeesuskin teki.
Hurmoshenki kun alkaa puhua sekavaa molotusta, niin keskeytä hengen puhe ja kysy siltä käskevällä äänell, nyt minun äänielimiäni käyttävä henki, mikä on nimesi?
Mark. 5:9
"Mikä sinun nimesi on?" Jeesus kysyi, ja sai vastauksen: "Legioona*, sillä meitä on monta."
Matt. 24:11
Monta väärää profeettaa ilmaantuu, ja he johtavat useita harhaan. [Room. 16:17; 1. Tim. 4:1; 2. Piet. 2:1; 1. Joh. 4:1] - Anonyymi
Niin ne tutkivat kirjoituksista pitikö paikkaansa, että laki ja profeetat olivat Johannekseen asti. Sekä että alkoi uusi liitto Hengessä ja totuudessa eikä lain kirjaimessa eikä sapattia ollut vaikka juutalaiset sen vuoksi vainosi.
Myös se piti tutkia ettei usko ollut kuollut kirjain, vain elämää Hengessä, jossa Henki ilmoitti miten asiat ovat. Kuten Pietarille saastaisista eläimistä.
Kirjoituksista ei ainakaan tutkittu sitä, miten herjataan toisia.- Anonyymi
Laki ja profeetat ovat koko ajan olemassa, ei ne loppunnu mihinkään Johannekseen.
Jeesus varoitti siitä väärästä opista kun niin julistetaan ja ihmiset omilla uskonratkaisuilla väkisin menevät sisälle Jumalan valtakuntaa.
Matt. 5:18
Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.
Luuk. 16:17
Mutta ennemmin taivas ja maa katoavat, kuin yksikään lain piirto häviää.
Jeesus lähetti vielä lisää profeettoja ja lainopettajia. Mutta heitä ei uskota. Ihmiset luottaa villitseviin hurmoshenkiin,lahkohenkiin.
Matt. 23:34
"Kuulkaa siis: Minä lähetän teidän luoksenne profeettoja, viisaita miehiä ja lainopettajia. Toiset heistä te tapatte ja ristiinnaulitsette, toisia ruoskitte synagogissanne ja ajatte takaa kaupungista toisee
- Anonyymi
Jalot ihmiset eivät muutoinkaan herjaa, vaikka eivät tutki kirjoituksia.
Se saatanan palvelijoiden heiniä.- Anonyymi
Raamattu varoittaa lait kieltävistä ns. vapaista suunnista.
2. Piet. 2:19
He lupaavat teille vapautta, vaikka itse ovat turmeluksen orjia: kenen voittama ihminen on, sen orja hän on.
- Anonyymi
Jumala herjaa ja pilkkaa lain kieltäjiä ja vapaita suuntia. He ovat kapinassa Jumalaa vastaan.
Herra ja hänen voideltunsa
Miksi kansat kapinoivat, kansakunnat juonia punovat?
Miksi kuninkaat nousevat kapinaan, hallitsijat liittoutuvat keskenään Herraa ja hänen voideltuaan vastaan?
"Me heitämme pois ikeemme, katkomme orjuuden kahleet!"
Hän, joka hallitsee taivaassa, nauraa, Herra pilkkaa heitä.- Anonyymi
Jeesusta meidän on uskominen, eikä mitään Tarsolaisia murhamiehiä, joilla oli "oma lehmä ojassa."
Sillä totisesti sanon minä teille: siihenasti kuin taivas ja maa katoo, ei pidä vähinkään piirto eikä joku rahtu laista katooman, siihenasti kuin kaikki tapahtuvat. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesusta meidän on uskominen, eikä mitään Tarsolaisia murhamiehiä, joilla oli "oma lehmä ojassa."
Sillä totisesti sanon minä teille: siihenasti kuin taivas ja maa katoo, ei pidä vähinkään piirto eikä joku rahtu laista katooman, siihenasti kuin kaikki tapahtuvat.Matt. 5:19
Jeesus: Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi.
Därför, den som upphäver ett av de minsta bland dessa bud och lär människorna så, han skall räknas för en av de minsta i himmelriket; men den som håller dem och lär människorna så, han skall räknas för stor i himmelriket.
Whosoever therefore shall break one of these least commandments, and shall teach men so, he shall be called the least in the kingdom of heaven: but whosoever shall do and teach them, the same shall be called great in the kingdom of heaven.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?961886- 881340
- 1101143
- 761037
- 1191010
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘57873- 47791
- 36782
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis48741- 33693