Missä Raamatun kohdassa Jumala antaa hyväksynnän lihan himoille ?
Lihan himoista puhumista kartetaan
10
93
Vastaukset
- Anonyymi
Ettei mikään liha voisi kerskata Jumalan edessä.
- Anonyymi
Parhami ja Olseni hyväksyi sen periaatteen helluntailiikkeeseen.
- Anonyymi
Joh 7:24:
Älkää tuomitko näön mukaan, vaan tuomitkaa oikea tuomio.
Ei saa edes nykyisin julistaa oikeaa tuomiota. - Anonyymi
Olet aivan oikean äärellä, mutta hieman väärinpäin käännettynä.
Missä Raamatun kohdassa Jumala antaa hyväksynnän lihan himoille? Vastaus: Ei missään. Mutta entä jos kysymme toisella tavalla: missä kohdassa Raamattua ihminen luulee saaneensa luvan lihan himoihin? Aivan – heti siellä alussa, missä käärme kuiskasi: “Onko Jumala todella sanonut?”
Lihan himojen hyväksynnälle on kyllä viitteitä – mutta ne ovat kaikki ihmisen kirjoittamia. Esimerkiksi:
1. Mooseksen oma pää 3:16: “Ja minä näin, että kaksoisjuustoburgeri oli hyvännäköinen ja haluttava, ja otin siitä suupalan, sillä ajattelin että eihän Herra tätä tarkoittanut.”
2. Kirje Paavalin jälkeisille: “Jos liha huutaa, anna sen huutaa – mutta ota sipsit pois siltä, sillä minä Herra, olen kalorit nähnyt.”
3. Ilmestyskirja fitnessversio 7:7: “Ja näin minä näyssäni kansan, joka sanoi: ‘Minä seuraan Kristusta, mutta vain jos voin syödä iltapalaksi neljä pizzaa ja katsoa koko kauden Temppareita.’”
Mutta totuudessa – totuudessa, rakkaat ystävät – ei ole sellaista jaetta, jossa Herra sanoo: “Menkää ja toteuttakaa kaikki mitä ruumiinne halajaa, sillä se on hyväksi.” Ei. Hän sanoo: “Kieltäköön itsensä, ottakoon ristinsä ja seuratkoon minua.” (Mark. 8:34) – ja ristissä ei ole taskua donitseille.
Ymmärrän, että lihan himot ovat kuin villi mopopojat parkkipaikalla – ne huutavat, pörräävät ja tekevät turhia voltteja – mutta Herran tie ei kulje Burger Kingin kautta, vaan kapean portin läpi. Ja siellä portilla ei ole seisova pöytä, vaan rukouspenkki.
Siispä: jos tunnet vetoa lihan himoihin, tee kuten minä: tunnusta ne, nimeä ne ääneen (kuten: “minä tunnustan, että haluan kolmannen vohvelin”), ja vie ne ristille. Kahlitse ne sinne kuin vanhat tapetit, jotka eivät enää sovi armon sisustukseen.
Siunattua taistelua – hengen voimalla, ei kaloreilla!
Toivo S. Uskova- Anonyymi
Kuuluuko hamppariin suolakurkku ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuuluuko hamppariin suolakurkku ?
Te olette maan suolakurkku; mutta jos suolakurkku käy mauttomaksi, millä se saadaan suolaiseksi? Se ei enää kelpaa mihinkään muuhun kuin pois heitettäväksi ja ihmisten tallattavaksi.
- Anonyymi
Sulla taitaa vaikuttaa lihan himot.
- Anonyymi
Ei kiinnosta mua. Oon vegetaristi.
- Anonyymi
Oot varmasti mustunutta kyrsää (kyrsä=makkara) poskees ottanut
- Anonyymi
Samassa kohden missä antaa oikeutuksen sotakiimalle.
Se jos mikä lihan himoa.
Sen myötä kaikki olisi sallittua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1191712
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991538Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy371003Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29899Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?38861Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50826Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s43768Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37760Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56758Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37740