Näitä paljastuu

Anonyymi-ap

11

151

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Sirkku Chewning
      Rukousviikko 3-9.5.2025
      “…8.5.2025 Pyhän Hengen synnyttämä melodia ja karkelointi Hengessä..”

https://youtu.be/qXM7hIyz-SU?feature=shared

( n. 51:06 eteenp.) "...Minä oli amerikassa joitakin vuosia sitten ja Jeesus tuli valkoisen ratsun kanssa ja kaappasi minut ratsun selkään . Ja sitten minulle annettiin miekka (epäselvä puhe millainen?) oikein valtavan pitkä miekka ja minä en tiedä mitenkä tätä voi pysytellä ja tämä on aika kömpelökin mutta ja minä luulen että Herra siinä minua auttoi ja Hänen kätensä tuki minua . Ja annettiin tämä miekka ja Herra sanoi että nyt mennään- mennään yhdessä sotaan . ..."

Kommentti : Jeesuksen kanssa saman ratsun selkään ja annettiin pitkä miekka????
      Eipä kukaan Jeesuksen apostoleistakaan päässyt Hänen kanssaan "ratsastamaan " Hänen taivaaseen korottamisen jälkeen eikä sitä ennenkään.
      Toki Jumala on antanut Pyhän Hengen niille jotka ovat uskoneet evankeliumin.
      Mutta Hän pysyy Jumalan Sanassa.

”Hänessä on teihinkin, sitten kun olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, ja uskoneet sen, pantu sinetiksi luvattu Pyhä Henki, joka on meidän perintömme vakuutena hänen omaisuutensa lunastamiseksi, hänen kirkkautensa ylistykseksi.”
      ‭‭Kirje efesolaisille‬ ‭1‬:‭13‬-‭14‬ ‭FINRK‬‬

Jeesuksen sanojen mukaan Hän (Totuuden Henki ) johtaa kaikkeen totuuteen . Siis Jumalan tuntemukseen joka on Totuus.
      Pyhä Henki ei vääristele Jumalan Sanaa.
      ”Minulla on vielä paljon sanottavaa teille, mutta te ette voi nyt sitä kantaa. Mutta kun hän tulee, totuuden Henki, johdattaa hän teidät kaikkeen totuuteen. Sillä se, mitä hän puhuu, ei ole hänestä itsestään; vaan minkä hän kuulee, sen hän puhuu, ja tulevaiset hän teille julistaa. Hän on minut kirkastava, sillä hän ottaa minun omastani ja julistaa teille. Kaikki, mitä Isällä on, on minun; sentähden minä sanoin, että hän ottaa minun omastani ja julistaa teille.” ‭‭Johannes‬ ‭16‬:‭12‬-‭15‬ ‭FB38‬‬

• Anonyymi

Ensilähetys: ma 12.5.2025, Taivas TV7
      Rukous- Kauniinportin ihme                                       

Tekstinä lainausta em. ohjelman puheesta
      ”… “.. ja me ollaan nyt huomattu kun me ollaan kierretty että on tullu muistatko viimeksikin oli semmonen tilanne-et se yks nainen tuli ja …tupakista halus päästä eroon ja herra sano että se on nikotiini henki joka sitä naista puristaa ja että kun mä ajettiin se nikotiini henki se ei lähde rukoilemalla on se lähtee käskeä pois ja me käskettiin se nikotiini henki tästä naisesta ulos jeesuksen nimessä ja veren voitto voimassa ja käskettiin se vielä lähtemään autioon paikan kun herra on sanonu jo autioon paikkaan tai merten syvyyteen no siinä kävi sitten niin että jeesus vielä sano että nyt ne tupakka aski pitää ottaa myös pois koska ihminen ottaa sitten käden sillee rintataskuun tai käsilaukkuun ja alkaa taas kessuttelemaan niin tässä tapauksessa tämä nainen joka oli kolme askia veti päiväs niin se vapautu samantien kun se nikotiinin henki käskettiin lähteä sinne autioon paikkaan ja mä uskon nyt että ku sä nyt kuulit tämän niin sä toimii samalla lailla ja sä voiti sanoutua irti jeesuksen nimessä…”

KOMMENTTI: ”NIKOTIINI EI OLE ”henki” . Uskovalla on myös ”vanha luonto” jossa edelleen on kaikki lihan mielen halut ja himot. ”Lihaa ei voi ”ajaa ulos” lihan mielestä tehdään parannus ja ojentaudutaan elämään ”Hengen mukaan ” –

Uskovassa ei ole Jumalan Hengen lisäksi mitään muita ”henkiä”.( EI EDES ”NIKOTIINI HENKEÄ”!!)  Jumala ei jaa ”Hengen temppeliään ” perkeleen kanssa .

• Anonyymi

Ensilähetys: ma 12.5.2025, Taivas TV7
      Rukous- Kauniinportin ihme                                       
       Kauniinportin ihme | Aki ja Maarit Kangasmäki | TV7

Tekstinä lainausta em. ohjelman puheesta
      ”…juuri se että kun ei oo rahaa ei oo työtä.. Jeesus on opettanut että tälläisillä sanoilla  on suuri voima, ja suuri ja  että se menee suoraan kohteeseen jeesuksen nimessä ja veren voitto voimassa me murramme  tämän köyhyyden sitovan voiman köyhyyden hengen siinä niissä perheissä jotka nyt huutaa apua ja on se köyhyyden demoninen voima niin se vaikuttaa myös että tulee sairauksia ja rahatttomuus tuo riitoja ja tuo kaikkia kamppailuja ja paniikkia ja stressiä jeesuksen nimessä tämä köyhyyden sitovat voimat olivat tässä perheissä me murramme sen voiman riisumme paholainen sinulta kaiken tehtävän aseet varustuksen käskyt määräykset ja murskataan jalkojen alle .........
      ja tulkoon nyt vauraus esiin siunaukset tulee esiin raha varastot täyttyköön jeesuksen nimessä..."

KOMMENTTIA: ”..me murramme  tämän köyhyyden sitovan voiman köyhyyden hengen..”
      Miksi Jeesus puhui että ”köyhät teillä on aina kekuudessanne ”.Mark.14: 7. ”Köyhät teillä on aina keskuudessanne, ja milloin tahdotte, voitte heille tehdä hyvää, mutta minua teillä ei ole aina…” ( 5.Moos.15:11.”..Koska köyhiä ei koskaan puutu maasta, sen tähden käsken minä sinua näin: Avaa auliisti kätesi veljellesi, kurjalle ja köyhälle, joita sinun maassasi on…” )
       Miksi Hän ei murtanut ” köyhyyden sitovan voiman köyhyyden hengen ” ? KÖYHYYS EI OLE ”HENKI” !!

”..tulkoon nyt vauraus esiin siunaukset tulee esiin raha varastot täyttyköön jeesuksen nimessä..” 
      Miksei Paavali ”murtanut köyhyyden demonista voimaa” vaan suoritti keräyksiä Jerusalemin pyhille, jotka ovat köyhyydessä.?
      Room.15: 25.”.. Mutta nyt minä matkustan Jerusalemiin viemään pyhille avustusta. 26. Sillä Makedonia ja Akaia ovat halunneet kerätä yhteisen lahjan niille Jerusalemin pyhille, jotka ovat köyhyydessä…”

• Anonyymi

Sirkku Chewning Larsmo--21.6. 2023
      https://youtu.be/V_MKcoHBewo?feature=shared

(PUHEKOHDASTA n. 49:30 eteenpäin ) ”…toinen Raamatun kohta Jumalan pojista on Jobin kirjan luvusta 38 seitsemän sanotaan ”kun aamutähdet kaikki iloitsivat ja kaikki Jumalan pojat riemuitsivat?” Tämä on siis sama termi kuin 1.Mooseksenkirja 6 ja kaksi ja neljä. Tässä puhutaan siis näistä jumalan pojista ja näytetään että että mitä mitä he ovat heillä on  tämä demoni yhteys. ( VALHEELLISTA  TULKINTAA?? KYLLÄ TEKSTIN ASIAYHTEYS KERTOO JUMALAN LUOMISTEOSTA ( JOB 38:4-11.) Jumalan enkelien ilosta, EIKÄ MISTÄÄN ”DEMONISESTA YHTEYDESTÄ” )

( PUHEKOHDASTA n. 50:40 eteenpäin ) Jumala suuressa viisaudessaan tietää tietäen siis mitä sielunvihollinen oli suunnitellut. Niin Hän esti ja pilasi … tai sen sielunvihollisen suunnitelman.
      Ja Nooalle  annettiin tehtävä rakentaa arkki jossa kahdeksan henkeä pelastui. Nämä kahdeksan  henkeä  heidän DNA:aataan  langenneet enkeli ruhtinaat  eivät olleet vielä turmelleet  ja kaikki kaikki eläinlajit pelastuivat

( KOMMENTTI: NOOA OLI MYÖS SYNTIIN LANGENNEEN IHMISEN JÄLKELÄINEN , EIKÄ MIKÄÄN ”SYNNITÖN ,TURMELTUMATON ” Nooa ja 7 muuta pelastuivat kun Nooa sai armon Jumalan edessä, hän turvasi Jumalaan. hän uskoi Jumalan Sanan ilmoituksen ( Hepr.11:7.)  1.Moos.6: 8.”Mutta Nooa sai armon Herran silmien edessä. 9. Tämä on kertomus Nooan suvusta. Nooa oli aikalaistensa keskuudessa hurskas ja nuhteeton mies ja vaelsi Jumalan yhteydessä.  ”)

• Anonyymi

2.Joh.1:8. “..Ottakaa vaari itsestänne, ettette menetä sitä, minkä me olemme työllämme aikaansaaneet, vaan että saatte täyden palkan.9. Kuka ikinä menee edemmäksi eikä pysy Kristuksen opissa, hänellä ei ole Jumalaa; joka siinä opissa pysyy, hänellä on sekä Isä että Poika.10. Jos joku tulee teidän luoksenne eikä tuo mukanaan tätä oppia, niin älkää ottako häntä huoneeseenne älkääkä sanoko häntä tervetulleeksi; 11. sillä joka sanoo hänet tervetulleeksi, joutuu osalliseksi hänen pahoihin tekoihinsa…”

Tiit.3:10.”.. Harhaoppista ihmistä karta, varoitettuasi häntä kerran tai kahdesti, 11. sillä sinä tiedät, että semmoinen ihminen on joutunut harhaan ja tekee syntiä, ja hän on itse itsensä tuominnut..”

• Anonyymi

Sirkku Chewning Larsmo--21.6. 2023
      https://youtu.be/V_MKcoHBewo?feature=shared

( Puheesta tekstinä kohdasta 44:00 eteenpäin ) “ Huomaatteko miten monta kertaa meillä pinnallinen ajatus on esimerkiksi veden paisumuksesta. Mutta kun käymme tutkimaan sitä Pyhä Henki alkaa kirkastamaan aivan uusia asioita sieltä. Ja koko sielunvihollinen ja koko asia sielunvihollisesta niin Jumalan kannalta kun katsoo sielunvihollista niin Hän näkee tämän vihollisen ja paha enteisen uhkaavan suunnitelman että Messiaan syntymisen ja Israelin lunastuksen. Nämä on sielunvihollisen sydämellä että Messiaan syntyminen ja Israelin lunastus. Sentähden meidän tulee auttaa Israelia rukoilemalla, että Israel  kääntyy ja tulee tuntemaan pelastuksen.

Ja sitten sen lisäksi tällä tavalla langenneiden enkelien kautta joita nimitetään Jumalan pojiksi jotka ottivat sitten vaimoikseen ihmisten tyttäriä ja synnyttivät heille jälkeläisiä . Ja heprean kieli  käyttää näistä vihollisen jälkeläisistä nimitystä …… Ja heissä ei enään ollut puhdasta DNA:ata

( PUHE KOHTAn.45:18 ) jotta Messiaan linja voisi tulla.Tiedättekö  vihollisen tarkoitus oli  luoda hybridi rotu jossa ei ollut enään puhdasta DNA:ata jotta Messiaan linja voisi tulla .Ja koko silloisen maailma turmeli lihansa ja oli langenneen rotu Raamattu kertoo ensimmäisen Mooseksen kirjan luvussa 6 tästä tilanteesta. Haluan lukea tämän sentähden että sielunvihollisen suunnitelma nyt on vaihtaa taas ihmiskunnan DNA ja tehdä heidät tälläiseksi laimenneeksi roduksi.Ja tähän on ajanut myrkkyjen kautta ja rokotusten kautta ja kaikella tavalla ja meidän DNA:ata halutaan muuttaa sillä tavalla että otetaan näiden kun on tieteessäkin mahdollista sellainen asia että pystytään ottamaan DNA näytteitä esimerkiksi näistä langenneesta  rodusta ja niitä on tehtykin ja on nyt käynytkin ja sanon että vaikka kuinka monia että tieteessäkin tehty tälläinen huomio että meidän DNA voidaan muuttaa . Ja on kaikenlaisia kokeita tehty DNA kokeita jotka ovat aivan hävyttömiä. Tämä on tapahtumassa juuri nyt. Me sanotaan ..katsotaan  mitä Jumalan sana sanoo
      “.. Silloin Herra sanoi: "Minun henkeni ei ole vallitseva ihmisessä iankaikkisesti,…” Tämä on 1.Moos. 6:1-8  “..3. Silloin Herra sanoi: "Minun henkeni ei ole vallitseva ihmisessä iankaikkisesti, koska hän on liha. Niin olkoon hänen aikansa sata kaksikymmentä vuotta." 4. Siihen aikaan eli maan päällä jättiläisiä, ja myöhemminkin, kun Jumalan pojat yhtyivät ihmisten tyttäriin ja nämä synnyttivät heille lapsia; nämä olivat noita muinaisajan kuuluisia sankareita…” Ja näitähän on kaikissa kulttuureissa ja niin on jäänyt kuvauksia kertomuksia siitä kun nämä Jumalan pojat eli nämä demoniset ruhtinaat yhtyivät ihmiseen…”

KOMMENTTI:  EI JUMALAN PELASTUS SUUNNITELMAAN MIKÄÄN ( mielikuvituksellinen  Raamatulle vieras DNA selitys!) DNA muutos vaikuttanut !!  Jo syntiin lankeemuksen tapahduttua Jumala ilmoitti ” vaimon siemenestä ”1.Moos.3: 15. Ja minä panen vainon sinun ja vaimon välille ja sinun siemenesi ja hänen siemenensä välille; se on polkeva rikki sinun pääsi, ja sinä olet pistävä sitä kantapäähän." ( Jes.7:14.” Sentähden Herra itse antaa teille merkin: Katso, neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan ja antaa hänelle nimen Immanuel ( merkitsee Jumala meidän kanssamme “ ---Matt.1:22,23.----Luuk.1:26-35.)     )

”Minä tahdon siis, että kaikkialla miehet rukoilevat kohottaen pyhät kätensä ilman vihaa ja epäilystä ja että naiset ovat säädyllisessä asussa ja kaunistavat itseään vaatimattomasti ja siveästi, eivät tukkalaitteilla, kullalla, helmillä eivätkä kalliilla vaatteilla vaan hyvillä teoilla, niin kuin sopii naisille, jotka tunnustautuvat jumalaapelkääviksi. Naisen tulee oppia hiljaisuudessa, kaikessa alistuvana. Sitä en salli, että nainen opettaa, enkä sitä, että hän vallitsee miestä, vaan hänen tulee elää hiljaisuudessa. Luotiinhan Aadam ensin ja sitten Eeva, eikä Aadamia petetty, vaan nainen joutui petetyksi ja lankesi rikkomukseen. Lasten synnyttäjänä hän kuitenkin pelastuu, jos hän pysyy uskossa, rakkaudessa ja pyhityksessä eläen siveästi.”
      ‭‭1. kirje Timoteukselle‬ ‭2‬:‭8‬-‭15‬ ‭FINRK‬‬

• Anonyymi

Profeetta Hesekiel joka oli lakiliiton profeetta sai tehtävän.

”Ja sinä, ihmislapsi! Minä olen asettanut sinut Israelin heimolle vartijaksi. Kun kuulet sanan minun suustani, on sinun varoitettava heitä minun puolestani. Jos minä sanon jumalattomalle: jumalaton, sinun on kuolemalla kuoltava, mutta sinä et puhu varoittaaksesi jumalatonta hänen tiestänsä, niin se jumalaton kuolee synnissänsä, mutta hänen verensä minä vaadin sinun kädestäsi.

Mutta jos sinä varoitat jumalatonta hänen tiestänsä, että hän kääntyisi siltä pois, eikä hän tieltänsä käänny, niin hän kuolee synnissänsä, mutta sinä olet sielusi pelastanut. Ja sinä, ihmislapsi! Sano Israelin heimolle: Näin te sanotte: 'Niin, rikoksemme ja syntimme ovat meidän päällämme, ja me riudumme niiden tähden. Kuinka me voisimme pysyä elossa?' Sano heille: Niin totta kuin minä elän, sanoo Herra, Herra, ei ole minulle mieleen jumalattoman kuolema, vaan se, että jumalaton kääntyy tieltänsä ja elää. Kääntykää, kääntykää pois pahoilta teiltänne; ja minkätähden te kuolisitte, Israelin heimo!”
      ‭‭Hesekiel‬ ‭33‬:‭7‬-‭11‬ ‭FB38‬‬

Entä uudessa liitossa?
      ”Harhaoppista ihmistä karta, varoitettuasi häntä kerran tai kahdesti, sillä sinä tiedät, että semmoinen ihminen on joutunut harhaan ja tekee syntiä, ja hän on itse itsensä tuominnut.”
      ‭‭Tituskirje‬ ‭3‬:‭10‬-‭11‬ ‭FB38‬‬

• Anonyymi

TV7:lle voi laittaa palautetta esimerkiksi epäterveestä rukous ohjelmasta.

TV7- valikko-yhteystiedot- siellä kohta " Palaute
      Aloita valitsemalle mitä aihepiiriä palaute koskee.."

• Anonyymi

”Mistä tulevat taistelut ja mistä riidat teidän keskuudessanne? Eikö teidän himoistanne, jotka sotivat jäsenissänne? Te himoitsette, eikä teillä kuitenkaan ole; te tapatte ja kiivailette, ettekä voi saavuttaa; te riitelette ja taistelette. Teillä ei ole, sentähden ettette ano. Te anotte, ettekä saa, sentähden että anotte kelvottomasti, kuluttaaksenne sen himoissanne. Te avionrikkojat, ettekö tiedä, että maailman ystävyys on vihollisuutta Jumalaa vastaan? Joka siis tahtoo olla maailman ystävä, siitä tulee Jumalan vihollinen. Vai luuletteko, että Raamattu turhaan sanoo: "Kateuteen asti hän halajaa henkeä, jonka hän on pannut meihin asumaan"? Mutta hän antaa sitä suuremman armon. Sentähden sanotaan: "Jumala on ylpeitä vastaan, mutta nöyrille hän antaa armon". Olkaa siis Jumalalle alamaiset; mutta vastustakaa perkelettä, niin se teistä pakenee.”
      ‭‭Jaakobin kirje‬ ‭4‬:‭1‬-‭7‬ ‭FB38‬‬

Jos joku valheellista epäraitista opetusta puolustaa niin voisi olla tarpeen mennä peilin eteen ja kysyä itseltään :Oletko todella Krisituksen seuraaja vai sielunvihollisen lumoamaksi joutunut eksynyt ihminen?

”Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Jos joku rakastaa minua, niin hän pitää minun sanani, ja minun Isäni rakastaa häntä, ja me tulemme hänen tykönsä ja jäämme hänen tykönsä asumaan. Joka ei minua rakasta, se ei pidä minun sanojani; ja se sana, jonka te kuulette, ei ole minun, vaan Isän, joka on minut lähettänyt.”
      ‭‭Johannes‬ ‭14‬:‭23‬-‭24‬ ‭FB38‬‬

• Anonyymi

”Ja tietäkää ennen kaikkea se, ettei yksikään Raamatun profetia ole kenenkään omin neuvoin selitettävissä; sillä ei koskaan ole mitään profetiaa tuotu esiin ihmisen tahdosta, vaan Pyhän Hengen johtamina ihmiset ovat puhuneet sen, minkä saivat Jumalalta.”
      ‭‭2. Pietarin kirje‬ ‭1‬:‭20‬-‭21‬ ‭FB38‬‬

Novum selitys— 2.Piet.1:20. Kun profeetat tulkitsivat historiallisia tilanteita tai puhuivat siitä, millaiseksi historia vastaisuudessa muodostuisi, he eivät puhuneet omia käsityksiään, vaan julistivat jumalallista ilmoitusta. Väärän profeetan tuntomerkki Vt: ssa oli juuri se, että hän puhui omassa voimassaan, »omin neuvoin». Hän ei puhunut sitä, mitä Jumala tahtoi ihmisille välittää (Jer 23:16; Hes 13:3).

”Näin sanoo Herra Sebaot: Älkää kuulko profeettain sanoja, noiden, jotka teille ennustavat täyttäen teidät tyhjillä toiveilla: oman sydämensä näkyjä he puhuvat, mutta eivät sitä, mikä tulee Herran suusta.”
      ‭‭Jeremia‬ ‭23‬:‭16‬ ‭FB38‬‬

”Näin sanoo Herra, Herra: Voi profeettahoukkia, jotka seuraavat omaa henkeänsä ja sitä, mitä eivät ole nähneet!” Hesekiel‬ ‭13‬:‭3‬ ‭FB38‬‬

Profeetat olivat täynnä Jumalan Henkeä puhuessaan (jae 21), ja myös heidän sanojensa selittäjien tulee olla Hengen täyttämiä.

2.Piet.1:21. Inhimillisellä tahdolla ei ole mitään tekemistä jumalallisen ilmoituksen kanssa. Ainoastaan väärät profeetat puhuvat sellaista, mikä on vain heidän oman mielikuvituksensa tuotetta. He profetoivat sellaista, minkä he toivovat tapahtuvan heidän mielensä mukaisesti.

Pyhät kirjoitukset ovat Jumalan innoittamia (2 Tim.3:16); ne eivät ole inhimillisten vaikuttimien ja toiveiden aikaansaamia. Ihmiset puhuivat, koska Henki vaati heitä puhumaan. Jeesuksesta voitiin sanoa, ettei kukaan ollut koskaan puhunut niin kuin hän (Joh 7: 46), ja samaa voidaan sanoa Raamatusta.

”Jokainen kirjoitus, joka on syntynyt Jumalan Hengen vaikutuksesta, on myös hyödyllinen opetukseksi, nuhteeksi, ojennukseksi, kasvatukseksi vanhurskaudessa, että Jumalan ihminen olisi täydellinen, kaikkiin hyviin tekoihin valmistunut.”
      ‭‭2. Timoteuskirje‬ ‭3‬:‭16‬-‭17‬ ‭FB38‬‬

• Anonyymi

”Mutta myös valheprofeettoja oli kansan seassa, niinkuin teidänkin keskuudessanne on oleva valheenopettajia, jotka salaa kuljettavat sisään turmiollisia harhaoppeja, kieltävätpä Herrankin, joka on heidät ostanut, ja tuottavat itselleen äkillisen perikadon. Ja moni on seuraava heidän irstauksiaan, ja heidän tähtensä totuuden tie tulee häväistyksi; ja ahneudessaan he valheellisilla sanoilla kiskovat teistä hyötyä; mutta jo ammoisista ajoista heidän tuomionsa valvoo, eikä heidän perikatonsa torku.”
      ‭‭2. Pietarin kirje‬ ‭2‬:‭1‬-‭3‬ ‭FB38‬‬

Novum selitys— 2.Piet. 2:1, Vanhassa Israelissa oli pyhiä miehiä, Jumalan profeettoja (1:21). Mutta siellä oli myös vääriä profeettoja. He teeskentelivät olevansa profeettoja, vaikka eivät olleet. Heidän ennustuksensa olivat heidän oman mielikuvituksensa tuotetta (5 Moos 18:20-22; Jer 28:15-17; Hes 13:2,3).

”Mutta profeetta, joka julkeaa puhua minun nimessäni jotakin, jota minä en ole käskenyt hänen puhua, tahi puhuu muiden jumalien nimessä, sellainen profeetta kuolkoon.' Ja jos sinä ajattelet sydämessäsi: 'Mistä me tiedämme, mikä sana ei ole Herran puhetta?' niin huomaa: kun profeetta puhuu Herran nimessä, ja kun se, mitä hän on puhunut, ei tapahdu eikä käy toteen, niin sitä sanaa Herra ei ole puhunut; julkeuttaan se profeetta on niin puhunut; älä pelkää häntä."”
      ‭‭5. Mooseksen kirja‬ ‭18‬:‭20‬-‭22‬ ‭FB38‬‬

”Ja profeetta Jeremia sanoi profeetta Hananjalle: "Kuule, Hananja! Ei Herra ole sinua lähettänyt, vaan sinä olet saattanut tämän kansan turvaamaan valheeseen. Sentähden, näin sanoo Herra: Katso, minä toimitan sinut pois maan päältä: tänä vuonna sinä kuolet, sillä sinä olet julistanut luopumusta Herrasta." Ja profeetta Hananja kuoli sinä vuonna, seitsemännessä kuussa.”
      ‭‭Jeremia‬ ‭28‬:‭15‬-‭17‬ ‭FB38‬‬

”"Ihmislapsi, ennusta Israelin ennustavista profeetoista ja sano noille, jotka ovat profeettoja oman sydämensä voimasta: Kuulkaa Herran sana. Näin sanoo Herra, Herra: Voi profeettahoukkia, jotka seuraavat omaa henkeänsä ja sitä, mitä eivät ole nähneet!”
      ‭‭Hesekiel‬ ‭13‬:‭2‬-‭3‬ ‭FB38‬‬

Uusitestamentillisessa seurakunnassakin tulee esiintymään tällaisia vääriä opettajia. Heidän kieroutunut opetuksensa johtaa kadotukseen. Tuohon aikaan oli erityisesti sellaisia, joiden mielestä kaikki pahuus on materiassa. He väittivät mitä karkeinta moraalittomuutta synnittömäksi hengelliseksi puhtaudeksi.

He soluttivat seurakuntaan harhaopin kavalin keinoin: he salakuljettivat sen sinne yhdessä oikean opin kanssa. Heidän puheensa muistutti suuresti totuutta eikä aluksi näyttänyt kovinkaan paljon poikkeavan siitä. Mutta sitä mukaa kuin väärä oppi sai jalansijaa, se meni niin pitkälle, että kielsi Herrankin, vrt. 1. Joh 4:3.Herra oli ostanut seurakunnan jäsenet verellään. Siitä huolimatta he joutuisivat perikatoon, jos antaisivat näiden valheenopettajien pettää itsensä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ajattelen sinua nyt

Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu
      Ikävä
      61
      5163
    2. Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin

Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti
      Ikävä
      18
      3252
    3. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      142
      2705
    4. Yritys Kannus

Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett
      Kannus
      16
      2328
    5. Oletko täällä mies?

Mitä mietit? ❤️ varmistan vielä, että onhan kaikki ok meidän välillä?
      Ikävä
      129
      1835
    6. Mies kadonnut

Kukas siellä kolarissa on kadonnut
      Kolari
      15
      1673
    7. Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa

Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks
      Lieksa
      160
      1461
    8. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      73
      1397
    9. Työkyvyttömienkin on jatkossa haettava työtä

Riikalla ja Petterillä on hyviä uutisia Suomen työttömille: ”Toimeentulotuen uudistus velvoittaa työttömäksi ilmoittaut
      Perussuomalaiset
      107
      1318
    10. Eikö ole jo ihan sama luovuttaa

Meidän suhde ei ikinä toimisi.
      Ikävä
      95
      1297
    Aihe