JUMALA OLI KRISTUKSESSA

Anonyymi-ap

” Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan.”
2 Kor 5:19

55

662

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itse kanssansa, ja ei lukenut heille heidän syntiänsä, ja on meissä sovintosaarnan säätänyt.

      • Anonyymi

        Ty det var Gud som i Kristus försonade världen med sig själv; han tillräknar icke människorna deras synder, och han har betrott oss med försoningens ord.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ty det var Gud som i Kristus försonade världen med sig själv; han tillräknar icke människorna deras synder, och han har betrott oss med försoningens ord.

        To wit, that God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them; and hath committed unto us the word of reconciliation.


      • Anonyymi

        JUMALA OLI POJASSA MESSIAS RISTIIN NAULITTU JEESUKSESSA INRI EIKÄ LUKENUT HEILLE SYYKSI HEIDÄN SYNTEJÄÄN JA ANTOI HEILLE SOVITUKSEN VIRAN. JULISTAA HYVÄÄ SANOMAA KAIKKEEN MAAILMAAN VAPAUTTAJASTA . SYNNIN JA KUOLEMAN LAISTA VAPAUS TUOMIOISTA. EIKÄ LUE SYYKSI SYNTEJÄ EIKÄ OLE KADOTUSTUOMIOITA TE VÄÄRÄT OPETTAJAT TUOMITSETTE ITSE ITSENNE.


      • Anonyymi

        Eikä lukenut syyksi heidän syntejään uuden liiton armo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        JUMALA OLI POJASSA MESSIAS RISTIIN NAULITTU JEESUKSESSA INRI EIKÄ LUKENUT HEILLE SYYKSI HEIDÄN SYNTEJÄÄN JA ANTOI HEILLE SOVITUKSEN VIRAN. JULISTAA HYVÄÄ SANOMAA KAIKKEEN MAAILMAAN VAPAUTTAJASTA . SYNNIN JA KUOLEMAN LAISTA VAPAUS TUOMIOISTA. EIKÄ LUE SYYKSI SYNTEJÄ EIKÄ OLE KADOTUSTUOMIOITA TE VÄÄRÄT OPETTAJAT TUOMITSETTE ITSE ITSENNE.

        ”Niin ei nyt siis ole mitään kadotustuomiota niille, jotka Kristuksessa Jeesuksessa ovat.”
        Room 8:1


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ”Niin ei nyt siis ole mitään kadotustuomiota niille, jotka Kristuksessa Jeesuksessa ovat.”
        Room 8:1

        Aamen aamen aamen!


    • Anonyymi

      ” Autuas se ihminen, jolle Herra ei lue hänen pahoja tekojansa ja jonka hengessä ei ole vilppiä!”
      Psalmi 32:2

      • Anonyymi

        Autuas on se ihminen, jolle Herra ei soimaa vääryyttä, jonka hengessä ei vilppiä ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Autuas on se ihminen, jolle Herra ei soimaa vääryyttä, jonka hengessä ei vilppiä ole.

        Säll är den människa som HERREN icke tillräknar missgärning, och i vilkens ande icke är något svek.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Säll är den människa som HERREN icke tillräknar missgärning, och i vilkens ande icke är något svek.

        Blessed is the man unto whom the LORD imputeth not iniquity, and in whose spirit there is no guile.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Autuas on se ihminen, jolle Herra ei soimaa vääryyttä, jonka hengessä ei vilppiä ole.

        Kaikki hmiset valehtelee koska ovat syntisiä. Mutta Jeesus poisti tuomiot.


      • Anonyymi

        Psalmi vanhassa liitossa voidaan oikaista mitä Jeesus heistä sanoo ; täynnä vilppiä kavaluutta saastaa ja salaisia syntejä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Autuas on se ihminen, jolle Herra ei soimaa vääryyttä, jonka hengessä ei vilppiä ole.

        Istuttiin kerran jaffaportin muurin päällä korkealla ja tuli mieleen Jeesus kun se ratsasti kaupunkiin kuninkaan portista leijona portista. Jaffaportti on vaan kaunisportti.


      • Anonyymi00059
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki hmiset valehtelee koska ovat syntisiä. Mutta Jeesus poisti tuomiot.

        Jeesus itseasiassa otti päälleen meille kuuluvan tuomion ja rangaistuksen.


    • Anonyymi

      Paavali lisäsi sinne sanoihinsa niitä valheenkin sanoja, joten tarkkana pitää olla.

      Room. 3:7

      Sillä jos Jumalan totuus tulee MINUN VALHEENI kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan.

      • Anonyymi

        Paavalin puheet kannattaa verrata Jeesuksen ja Jeesuksen eläissä hänen kanssaan eläneiden 12 Karitsan apostoleiden opetuksiin.Ja tietenkin Vanhan Testamentin ikuisiin totuuksiin.

        Raamattu on vasta kokonansa totuus, ei vain pelkkien yksittäisten jakeiden napsimista sieltä, jota yli-innokas aloittaja harjoittaa ja massaapostittaa tänne yksittäisiä kontekstista irrotettuja jakeita koko totuuksina.


    • Anonyymi

      Jeesus ei itse sanonut olevansa Jumala.

      Luuk. 18:19

      Jeesus sanoi hänelle: "Miksi sanot minua hyväksi? Ei kukaan ole hyvä, paitsi Jumala yksin.

      Jeesuksen Jumaluus alkoi kasteessa Jordanilla, kun Jumalan lähettämä Pyhä Henki tuli hänen päällensä Kyyhkysen hahmossa ja Jeesus kruunattiin ylipapin virkaan Melkisedekin järjestyksen mukaan.

      • Anonyymi

        Ihan vaan viisastelja , Jeesuksen syntyminen oli hengestä ja ihmisestä . Pyhä syntyi . Jeesuksen tehtävä oli kärsiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan vaan viisastelja , Jeesuksen syntyminen oli hengestä ja ihmisestä . Pyhä syntyi . Jeesuksen tehtävä oli kärsiä.

        Jeesus ei ollut Jumala vaan Jumalan(Isän) valitsema ja voitelema lähettiläs(messias).


    • Anonyymi

      Kristinuskon mukaan Jumala on KolmiyhteinenJumala. Kolme eri Persoonaa:
      Isä, Poika ja Pyhä Henki, jotka yhdessä ovat.Kaikki he ovat asioista samaa mieltä ja ovat sitoutuneet samoihin lakeihin ja käskyihin.

      Ei ole erikseen mitään lievempiä Pojan lakeja tai Hengen lakeja, millä opeilla halutaan hajottaa Jumalan kolmiyhteisyys erillisiksiin toisistaan eroaviin ja erilaisiin "jumaluuksiin."

      • Anonyymi

        Vähän tyhmä. Kyseessä on Luoja Jumala ja sovitus. Eikä mikään laki. Rakkauden laki vapaudessa.


      • Anonyymi

        Muuten hyvä mutta Raamatusta et löydä kuin yhden Jumalan, Isän.


      • Anonyymi

        Mitä pahaa on erotella persoonat toisistaan. Pelkäätkö että Jumala hajoaa osiin, jos Jeesuksella on eri mieli kuin Isällä?


      • Anonyymi00054
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä pahaa on erotella persoonat toisistaan. Pelkäätkö että Jumala hajoaa osiin, jos Jeesuksella on eri mieli kuin Isällä?

        MIKSI jäätte hiljaiseksi tämän kysymyksen edessä?


      • Anonyymi00056
        Anonyymi00054 kirjoitti:

        MIKSI jäätte hiljaiseksi tämän kysymyksen edessä?

        Edelleen vastausta odottelen! Perus asioita kysyn! Mikä siinä on vaikeaa vastata?!!


    • Anonyymi

      Matt. 5:3

      "Autuaita ovat hengellisesti köyhät, sillä heidän on taivasten valtakunta."

      Raamattu varoittaa hurmahenkisistä lahkolaisista.

      1. Kun. 18:29

      Kun puolipäivä oli kulunut, joutuivat he hurmoksiin, aina siihen hetkeen asti, jolloin ruokauhri uhrataan. Mutta ei ääntä, ei vastausta, ei vaarinottoa!

      • Anonyymi

        Jumala on järjestyksen Jumala.

        Jer. 29:26

        'Herra on pannut sinut, Sefanja, pappi Jojadan seuraajaksi valvomaan järjestystä Herran temppelissä ja toimittamaan jalkapuuhun ja kaularautaan kaikki hullut ja hurmahenget, jotka esiintyvät profeettoina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumala on järjestyksen Jumala.

        Jer. 29:26

        'Herra on pannut sinut, Sefanja, pappi Jojadan seuraajaksi valvomaan järjestystä Herran temppelissä ja toimittamaan jalkapuuhun ja kaularautaan kaikki hullut ja hurmahenget, jotka esiintyvät profeettoina.

        2. Kor. 11:13

        Sillä semmoiset ovat valheapostoleja, petollisia työntekijöitä, jotka tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi.
        14 Eikä ihme; sillä itse Saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi.
        15 Ei ole siis paljon, jos hänen palvelijansakin tekeytyvät vanhurskauden palvelijoiksi, mutta heidän loppunsa on oleva heidän tekojensa mukainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumala on järjestyksen Jumala.

        Jer. 29:26

        'Herra on pannut sinut, Sefanja, pappi Jojadan seuraajaksi valvomaan järjestystä Herran temppelissä ja toimittamaan jalkapuuhun ja kaularautaan kaikki hullut ja hurmahenget, jotka esiintyvät profeettoina.

        JALKAPUU VANHASSA TESTAMENTISSA !!! SYNNIT NOUSEE TAIVAASEEN ASTI. JUMAL AUTA ELLET SIIRRY UUTEEN LIITTOON !!!


    • Anonyymi

      Alkuperäisissä alkukielisissä kirjoituksissa ei ole mitään jakeisiin jakamista, vaan asiat pitää ymmärtää asioina ja kokonaisuuksiana, ei yksittäisinä jakeita, kuten niitä nyt irrotellaan pois asiayhteydestä ja niillä johdatetaan harhaan ja eksytetään ihmisiä.

      • Anonyymi

        Eikä myöskään ole isoja ja pieniä kirjaimia. Kaikki kohdat joissa Jeesus on tulkittu Jumalaksi, voi siis tarkoittaa jumalaa, eli korkeampaa henkilöä mutta ei itse Jahvea kuitenkaan.


      • Anonyymi00048
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikä myöskään ole isoja ja pieniä kirjaimia. Kaikki kohdat joissa Jeesus on tulkittu Jumalaksi, voi siis tarkoittaa jumalaa, eli korkeampaa henkilöä mutta ei itse Jahvea kuitenkaan.

        Jeesus pelastaa syntisiä!


      • Anonyymi00051
        Anonyymi00048 kirjoitti:

        Jeesus pelastaa syntisiä!

        Aamen!


      • Anonyymi00055
        Anonyymi00048 kirjoitti:

        Jeesus pelastaa syntisiä!

        Eikö Jeesus voi tehdä sitä Poikana? Miksi hänen pitää olla Jumala itse?


      • Anonyymi00057
        Anonyymi00055 kirjoitti:

        Eikö Jeesus voi tehdä sitä Poikana? Miksi hänen pitää olla Jumala itse?

        Tähän myös vastausta odottelen! Kyllä sitä Jahve-nimeä viljellään mutta ei uskalleta kertoa onko se Isän nimi vaiko Jeesuksen?


    • Anonyymi

      Riivaajatkin uskoo Jeesukseen ja tunnustaa hänet Jumalan Pojaksi.

      33 Synagogassa oli mies, jossa oli saastainen henki. Se huusi kovalla äänellä:
      34 "Voi, mitä sinä meistä tahdot, Jeesus Nasaretilainen? Oletko tullut tuhoamaan meidät? Minä tiedän, kuka sinä olet, Jumalan Pyhä!"

    • Anonyymi

      Älä mene hurmolahkojen kaatojonoihin.

      Mark. 9:22

      "Henki on monet kerrat kaatanut hänet, jopa tuleen ja veteen, jotta saisi hänet tapetuksi."

      • Anonyymi

        Paha henki kaataa milloin mihinkin ja runtelee kiviin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paha henki kaataa milloin mihinkin ja runtelee kiviin.

        Hauskaa helluntai viihdettä YouTube Gaither Gospel on Jerusalem.


    • Anonyymi

      Kerropa nyt?!!
      Kuka Jumala oli Kristuksessa?
      Onko Kristus itse Jumala?
      Oliko Kristus siis itsessään?

      • Anonyymi

        Miksi kukaan ei vastaa tähän. Onko oikeasti liian vaikea kysymys?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi kukaan ei vastaa tähän. Onko oikeasti liian vaikea kysymys?

        Tyyppi joka noita loruja palstalle suoltaa, ei ymmärrä itsekään mitä ne tarkoittaa.😀


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tyyppi joka noita loruja palstalle suoltaa, ei ymmärrä itsekään mitä ne tarkoittaa.😀

        Tyyppi massapostittaa jatkuvasti irtojakeitaan ja nostattaa nimeltä mainittua edesmennyttä Jumalanmiestä vastustavia aloituksiin keskusteluketjujen alkuun uudestaan ja uudestaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tyyppi massapostittaa jatkuvasti irtojakeitaan ja nostattaa nimeltä mainittua edesmennyttä Jumalanmiestä vastustavia aloituksiin keskusteluketjujen alkuun uudestaan ja uudestaan.

        Törkeintä on hänen valehtelunsa, kun hän väittää 3,5 vuotta sitten kuolleen henkilön kirjoittavan Paavalia herjaavia kommentteja palstalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Törkeintä on hänen valehtelunsa, kun hän väittää 3,5 vuotta sitten kuolleen henkilön kirjoittavan Paavalia herjaavia kommentteja palstalle.

        Tyyppi ylläpitää vihapuhettaan noiden keinojensa avulla.


      • "Mutta te ette ole lihan vallassa,
        vaan Hengen,
        jos kerran Jumalan Henki teissä asuu.
        Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä,
        se ei ole hänen omansa."

        Pyhä Henki
        eli Jumalan Henki
        eli Kristuksen Henki
        asuu meissä,
        jos olemme syntyneet
        uudesti ylhäältä Hengestä.

        Jos näin ei ole,
        niin me olemme
        hengellisesti kuolleita
        tekemiemme syntien tähden.

        Silloin Isä eikä Poika eikä Pyhä Henki,
        jotka ovat yhtä, eivät asu meissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tyyppi joka noita loruja palstalle suoltaa, ei ymmärrä itsekään mitä ne tarkoittaa.😀

        No vastaa nyt hyvänen aika, jos sinulle homma on selvä? Sitten ei tarvitse enää massapostailla kun saa vastauksen.


      • Anonyymi
        kalamos kirjoitti:

        "Mutta te ette ole lihan vallassa,
        vaan Hengen,
        jos kerran Jumalan Henki teissä asuu.
        Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä,
        se ei ole hänen omansa."

        Pyhä Henki
        eli Jumalan Henki
        eli Kristuksen Henki
        asuu meissä,
        jos olemme syntyneet
        uudesti ylhäältä Hengestä.

        Jos näin ei ole,
        niin me olemme
        hengellisesti kuolleita
        tekemiemme syntien tähden.

        Silloin Isä eikä Poika eikä Pyhä Henki,
        jotka ovat yhtä, eivät asu meissä.

        Miten tämä vastaa noihin kolmeen ylempään kysymykseen?


      • "Mutta te ette ole lihan vallassa,
        vaan Hengen,
        jos kerran Jumalan Henki teissä asuu.
        Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä,
        se ei ole hänen omansa."
        (Room 8:9)

        Tuo jae paljastaa,
        että Isä ja Poika ja Pyhä Henki
        ovat yhtä.

        Kuka Jumala oli Kristuksessa?

        Isä Jumala oli Kristuksessa.
        Jumalan Henki oli Kristuksessa.
        Jumalan Henki oli Kristuksen Henki.

        Onko Kristus itse Jumala?

        Poika on samaa
        Kirkkautta ja Henkeä
        kuin Isänsäkin.

        "Alussa oli Sana, ja Sana oli
        JUMALA.
        Hän oli alussa
        JUMALAN TYKÖNÄ.
        ...
        Ja Sana tuli lihaksi
        ja asui meidän keskellämme,
        ja me katselimme
        hänen kirkkauttansa,
        senkaltaista kirkkautta,
        kuin ainokaisella POJALLA
        on ISÄLTÄ.
        ...
        ainokainen POIKA,
        joka on ISÄN helmassa"
        (Joh 1)

        Oliko Kristus siis itsessään?

        Hän oli Isässä
        ja Isä oli Hänessä.

        Ja kun me synnymme
        Jumalan Hengestä
        Jumalan lapsiksi,
        niin meissä asuu
        koko Jumalan täyteys.

        Siis me olemme
        Pyhästä Hengestä syntyneitä
        ja upotettuja Kristukseen,
        joka on Isässä ja yhtä Isän kanssa.

        Ja me täytymme koko
        ajan Pyhästä Hengestä
        eli Kristuksen Hengestä
        eli Jumalan Hengestä.


      • Anonyymi
        kalamos kirjoitti:

        "Mutta te ette ole lihan vallassa,
        vaan Hengen,
        jos kerran Jumalan Henki teissä asuu.
        Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä,
        se ei ole hänen omansa."
        (Room 8:9)

        Tuo jae paljastaa,
        että Isä ja Poika ja Pyhä Henki
        ovat yhtä.

        Kuka Jumala oli Kristuksessa?

        Isä Jumala oli Kristuksessa.
        Jumalan Henki oli Kristuksessa.
        Jumalan Henki oli Kristuksen Henki.

        Onko Kristus itse Jumala?

        Poika on samaa
        Kirkkautta ja Henkeä
        kuin Isänsäkin.

        "Alussa oli Sana, ja Sana oli
        JUMALA.
        Hän oli alussa
        JUMALAN TYKÖNÄ.
        ...
        Ja Sana tuli lihaksi
        ja asui meidän keskellämme,
        ja me katselimme
        hänen kirkkauttansa,
        senkaltaista kirkkautta,
        kuin ainokaisella POJALLA
        on ISÄLTÄ.
        ...
        ainokainen POIKA,
        joka on ISÄN helmassa"
        (Joh 1)

        Oliko Kristus siis itsessään?

        Hän oli Isässä
        ja Isä oli Hänessä.

        Ja kun me synnymme
        Jumalan Hengestä
        Jumalan lapsiksi,
        niin meissä asuu
        koko Jumalan täyteys.

        Siis me olemme
        Pyhästä Hengestä syntyneitä
        ja upotettuja Kristukseen,
        joka on Isässä ja yhtä Isän kanssa.

        Ja me täytymme koko
        ajan Pyhästä Hengestä
        eli Kristuksen Hengestä
        eli Jumalan Hengestä.

        Jos Jeesus on aina ollut yhtä Isän kanssa, niin miksi sitä pitää korostaa erikseen eikö se olisi selviö jos olisi kolmiyhteinen jumala?


      • Anonyymi00050
        kalamos kirjoitti:

        "Mutta te ette ole lihan vallassa,
        vaan Hengen,
        jos kerran Jumalan Henki teissä asuu.
        Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä,
        se ei ole hänen omansa."
        (Room 8:9)

        Tuo jae paljastaa,
        että Isä ja Poika ja Pyhä Henki
        ovat yhtä.

        Kuka Jumala oli Kristuksessa?

        Isä Jumala oli Kristuksessa.
        Jumalan Henki oli Kristuksessa.
        Jumalan Henki oli Kristuksen Henki.

        Onko Kristus itse Jumala?

        Poika on samaa
        Kirkkautta ja Henkeä
        kuin Isänsäkin.

        "Alussa oli Sana, ja Sana oli
        JUMALA.
        Hän oli alussa
        JUMALAN TYKÖNÄ.
        ...
        Ja Sana tuli lihaksi
        ja asui meidän keskellämme,
        ja me katselimme
        hänen kirkkauttansa,
        senkaltaista kirkkautta,
        kuin ainokaisella POJALLA
        on ISÄLTÄ.
        ...
        ainokainen POIKA,
        joka on ISÄN helmassa"
        (Joh 1)

        Oliko Kristus siis itsessään?

        Hän oli Isässä
        ja Isä oli Hänessä.

        Ja kun me synnymme
        Jumalan Hengestä
        Jumalan lapsiksi,
        niin meissä asuu
        koko Jumalan täyteys.

        Siis me olemme
        Pyhästä Hengestä syntyneitä
        ja upotettuja Kristukseen,
        joka on Isässä ja yhtä Isän kanssa.

        Ja me täytymme koko
        ajan Pyhästä Hengestä
        eli Kristuksen Hengestä
        eli Jumalan Hengestä.

        Tietysti Jumalalla ja Kristuksella on sama henki, Pyhä Henki. Ei ole olemassa kuin yksi Pyhä Henki.
        Mutta jos molemmilla on henki, miten se tekee Isästä ja Pojasta yhden ja saman?
        Onhan uskovillakin Pyhä Henki, emmekä ole Jumala fyysisesti?


    • Anonyymi00047

      Jeesus vie Häneen uskovan taivaan kotiin.

      • Anonyymi00049

        Aamen!


      • Anonyymi00058

        Jeesus on tie, mutta ei päämäärä. Kuka on siis päämäärä?


    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      194
      2035
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      133
      1128
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1063
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      21
      795
    5. 58
      786
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      711
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      628
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      574
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      538
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      522
    Aihe