Oikaisu Parhamista

Anonyymi-ap

Parhamista on levitetty täällä tahallaan väärää tietoa. Parham oli vain yksi tavallinen saarnaaja mutta hän oli eri mieltä muutamien muiden kanssa opillisista asioista.

Charles Fox Parham sai syytteen 22-vuotiaaseen nuoreen mieheen sekaantumisesta ja oli vankilassa puoli vuotta. Mutta sen jälkeen selvisi, että syyte oli ollut väärä ja se vedettiin pois. Ilmeisesti paikalliset papit olivat maksaneet miehelle, jotta hän valehteli Parhamista poliisille.

https://en.wikipedia.org/wiki/Charles_Fox_Parham

Osittainen käännös tuosta sivusta:
Toinen isku hänen vaikutukselleen nuoressa helluntailiikkeessä oli väitteet seksuaalisesta väärinkäytöksestä syksyllä 1906. Tätä seurasi hänen pidätyksensä vuonna 1907 San Antoniossa, Teksasissa syytettynä "luonnottoman rikoksen tekemisestä" yhdessä 22-vuotiaan toisen syytetyn J.J:n kanssa. Jourdanin kanssa. Parham kiisti toistuvasti olevansa harjoittava homoseksuaali, mutta lehdistö nappasi uutisoinnin.[ 24] ]Lopuksi syyttäjä päätti luopua tapauksesta. Parham ja hänen kannattajansa väittivät, että syytteet olivat olleet vääriä, ja ne olivat osa Wilbur Volivan yritystä lavastaa hänet. Parham oli aiemmin lakannut saarnaamasta Volivan Zion Cityn kirkossa perustaakseen apostolisen uskomusliikkeensä. Parhamin vastustajat käyttivät kuitenkin episodia sekä Parhamin että hänen uskonnollisen liikkeensä mustamaalaamiseen. Julisteet, joissa Parhamim oli oletettu tunnustaavan sodomian, jaettiin kaupunkeihin, joissa hän saarnasi, vuosia sen jälkeen, kun häntä vastaan nostettu tapaus hylättiin. Parham ei koskaan pystynyt toipumaan stigmasta, joka oli kiinnittynyt hänen ministeriöönsä, ja hänen vaikutusvaltansa hiipui.

Samalla tavalla nykyajan papit vieläkin vainoavat Parham-vainajaa ja muitakin, jotka eivät eivät hyväksy heidän vääriä oppejaan.

2

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Mene hihhuntailaisuuspalstalle oikomaan hihhuntailaisuusaiheita. Täällä on aiheena luterilaisuus.

• Anonyymi

Eli totuus ei ole sinulle tärkeää.
        Ovatkohan lut kirkon piispat saaneet oppia Parhamilta?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      92
      1786
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      85
      1262
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1123
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      72
      975
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      105
      909
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      828
    7. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      742
    8. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      741
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      47
      691
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      673
    Aihe