Kymmenessä käskyssä raamatussa annetaan kai ohjeet siihen, miten täällä tulisi oikein elää. Ihan niinkuin jumalan sanaksi kirjoitettuna. Ei saa varastaa, tappaa, eikä tehdä huorin, pitää kunnioittaa jumalaa ja omia vanhempia ynnä pitää pyhittää lepopäivä yms.
Mihin käskystä unohtui että ei saa homoilla? Luulisi että olisi listan kärjessä, koska tällä palstalla homoilua viedään tämän tästä lahtipölkylle. Mihin kymmenestä käskystä unohtui käsky "Älä homoile"? Miksi jopa toisen puolison katselu "sillä silmällä" on pahempi synti?
Kymmenen käskyä ja homot
95
420
Vastaukset
- Anonyymi
On se ihme ettei siellä kielletä kuulkaas erikseen munan työntämistä eläimeenkään! Että sallittuahan sekin on sitten varmaankin.
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Eivät päässeet kymmenen parhaan joukkoon.
Homohäät kirkossa rikkovat useita käskyjä.
- Älä pidä muita jumalia, koska eihän ne ole Jumalan tahdon mukaisia
- Älä turhaan lausu Jumalan nimeä, koska kirkkohäissä siunataan Jumalan nimeen
- Pyhitä lepopäivä. Jos häät osuu sunnuntaille, koska homohäät eivät ole pyhiä
- Anonyymi
Raamatussa annetaan "kaiken" kattava lista kenen kanssa ei saa harrastaa seksiä. Mielenkiintoista listassa on ne sukulaissuhteet, jotka jätetään mainitsematta.
3. Mooseksen kirja 20
[11] »Jos mies häpäisee oman isänsä makaamalla hänen vaimonsa kanssa, molemmat syylliset on surmattava; he ovat itse ansainneet kuolemansa. [12] Jos mies makaa miniänsä kanssa, heidät on molemmat surmattava. He ovat tehneet luonnottoman teon ja ovat itse ansainneet kuolemansa. [13] Jos mies makaa miehen kanssa niin kuin naisen kanssa maataan, he ovat molemmat tehneet kauhistuttavan teon ja heidät on surmattava. He ovat itse ansainneet kuolemansa. [14] Jos joku ottaa vaimokseen naisen ja hänen äitinsä tai naisen ja hänen tyttärensä, se on törkeä teko, jonka vuoksi sekä mies että molemmat naiset on poltettava. Sen kaltaista törkeyttä ei saa sallia teidän keskuudessanne. [15] Jos mies sekaantuu eläimeen, hänet on surmattava, ja myös eläin on surmattava. [16] Jos nainen parittelee eläimen kanssa, surmattakoon sekä nainen että eläin. Molemmat on surmattava, sillä kumpikin on ansainnut kuolemansa.
[17] »Jos mies ottaa vaimokseen sisarensa tai sisarpuolensa ja he näkevät toistensa alastomuuden, se on häpeällinen teko. Heidät on julkisesti poistettava kansansa keskuudesta. Mies on yhtynyt sisareensa ja sen tähden ansainnut rangaistuksensa.
[18] »Jos mies makaa kuukautistilassa olevan naisen kanssa ja yhtyy häneen, he ovat molemmat paljastaneet naisen veren lähteen. Heidät on poistettava kansansa keskuudesta.
[19] »Älä yhdy äitisi äläkä isäsi sisareen, sillä jos joku paljastaa lähisukulaisensa alastomuuden, molemmat ansaitsevat rangaistuksen. [20] Jos joku makaa setänsä vaimon kanssa, hän häpäisee setänsä. Syylliset joutuvat kantamaan vastuun synnistään. Heidät on surmattava, eikä heille saa jäädä lapsia. [21] Jos joku viettelee veljensä vaimon, hän tekee inhottavan teon. Koska hän on häpäissyt veljensä, syylliset on surmattava eikä heille saa jäädä lapsia."- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Tuohan on kieltolista perhe -elämään maaseudulla.
Missä siinä mainitaan maaseutu?
- Anonyymi
Jumala on kirjoittanut 10 käskyään kahteen laavakivitauluun, mutta puhetasolla hänellä on vain yksi tärkeä ja ehdoton käsky:
5.Mooseksen kirja:
"4:10 mitä tapahtui sinä päivänä, jona seisoit Herran, sinun Jumalasi, edessä Hoorebilla, kun Herra sanoi minulle: 'KOKOA KANSA, NIIN MINÄ JULISTAN HEILLE SANANI, ETTÄ HE OPPISIVAT PELKÄÄMÄÄN MINUA, NIIN KAUAN KUIN ELÄVÄT MAAN PÄÄLLÄ JA OPETTAISIVAT LAPSENSAKIN SIIHEN.
Ja te astuitte esille ja jäitte seisomaan vuoren juurelle, ja VUORI PALOI TULENA, joka loimusi sisimpään taivaaseen asti pimeyden ja synkkien pilvien keskellä. Ja Herra puhui teille tulen keskeltä. Sanat te kuulitte, mutta ette nähneet hänen muotoansa, kuulitte vain äänen. Ja hän ilmoitti teille liittonsa, jonka hän käski teidän pitää, nimittäin ne kymmenen käskysanaa; ja hän kirjoitti ne kahteen kivitauluun."
https://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=luku&kaannos=fi-38&kirja=5mo&luku=4
Ja tämä kammottava ja pelottava Jumalan sana oli luonnollisesti tulivuoren mylvintä, maan tärinä ja tulikiven lentämäminen tulivuoren kraaterista, koska oli tulivuoren purkaus. Ja Mooses sitten Jumalana pumana esitteli tätä kansalaisille. Tämä sama tulivuori on vielä tänä päivänäkin virallisesti kristinuskon Jumalana juutalaisella syntiopilla, kun se vaatii synneistä uhreja.- Anonyymi
Papit sitten ahneuksissaan ovat keksineet lisää uusia käskyjä ja syntikiristyksiä hyödyn saamiseen, kuten katolinen kirkko anekaupalla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Papit sitten ahneuksissaan ovat keksineet lisää uusia käskyjä ja syntikiristyksiä hyödyn saamiseen, kuten katolinen kirkko anekaupalla.
Anteeksi vaan, mutta pidän kyllä minkään vakavan keskustelun tulivuorenjumalan syntikiristysten tiimoilta vuonna 2025 ihmisten seksuaalisista ominaisuuksista suorastaan naurettavana - ja jos uskovaiset tähän typeryyteen ovat alentuneet, olkaa te nyt fiksuja ja nouskaa edes te sen yläpuolelle.
Anonyymi kirjoitti:
Anteeksi vaan, mutta pidän kyllä minkään vakavan keskustelun tulivuorenjumalan syntikiristysten tiimoilta vuonna 2025 ihmisten seksuaalisista ominaisuuksista suorastaan naurettavana - ja jos uskovaiset tähän typeryyteen ovat alentuneet, olkaa te nyt fiksuja ja nouskaa edes te sen yläpuolelle.
Taas toisaalta tuossa tekstissä tulee selvästi esille se, että usko jumalaan tulee perustua pelkoon eikä mihinkään uskoon. Suora lainaus:
"Herra sanoi minulle: 'KOKOA KANSA, NIIN MINÄ JULISTAN HEILLE SANANI, ETTÄ HE OPPISIVAT PELKÄÄMÄÄN MINUA, NIIN KAUAN KUIN ELÄVÄT MAAN PÄÄLLÄ JA OPETTAISIVAT LAPSENSAKIN SIIHEN".
Joten olkaapa hyvä hyvät laitauskovaiset. Lopettaa puhe "rakastavasta jumalasta" koska teidän uskonne perustuu pelkoon, ei uskoon.- Anonyymi
Mistänäitäoikeintulee kirjoitti:
Taas toisaalta tuossa tekstissä tulee selvästi esille se, että usko jumalaan tulee perustua pelkoon eikä mihinkään uskoon. Suora lainaus:
"Herra sanoi minulle: 'KOKOA KANSA, NIIN MINÄ JULISTAN HEILLE SANANI, ETTÄ HE OPPISIVAT PELKÄÄMÄÄN MINUA, NIIN KAUAN KUIN ELÄVÄT MAAN PÄÄLLÄ JA OPETTAISIVAT LAPSENSAKIN SIIHEN".
Joten olkaapa hyvä hyvät laitauskovaiset. Lopettaa puhe "rakastavasta jumalasta" koska teidän uskonne perustuu pelkoon, ei uskoon.Nyt menee taas puurot ja vellit sekaisin, pahasti.
Jumalaa on syytä pelätä, on nimittäin kyse sen tason toimijasta. Ja synnissä piehtaroiminen a on huonompi idea Jumalan realtioiden suhteen, kuin pukeutua kyljyksiin leijonalaumalta suojautuakseen.
Mutta uskon perusta ei ole pelossa vaan rakkaudessa jota Jumala ensin osoitti meitä kohtaan. Hänhän kirjaimellisesti kohtasi meidät persoonana Jeesuksessa, mistä raamattu kertoo.
Ja miksi?
Tarjotakseen ihmiselle ratkaisun syntiin. Kun synti puuttuu, niin me voimme kohdata Jumalan pelkäämättä.
Joten kysyn: miten kukaan voi olla uskossa ja pelastettu "pelosta", kuten esitit?
Jos synti on annettu anteeksi, pelkoa ei ole. Ja jos ei ole annettu anteeksi, ei ole uskossa. Anonyymi kirjoitti:
Nyt menee taas puurot ja vellit sekaisin, pahasti.
Jumalaa on syytä pelätä, on nimittäin kyse sen tason toimijasta. Ja synnissä piehtaroiminen a on huonompi idea Jumalan realtioiden suhteen, kuin pukeutua kyljyksiin leijonalaumalta suojautuakseen.
Mutta uskon perusta ei ole pelossa vaan rakkaudessa jota Jumala ensin osoitti meitä kohtaan. Hänhän kirjaimellisesti kohtasi meidät persoonana Jeesuksessa, mistä raamattu kertoo.
Ja miksi?
Tarjotakseen ihmiselle ratkaisun syntiin. Kun synti puuttuu, niin me voimme kohdata Jumalan pelkäämättä.
Joten kysyn: miten kukaan voi olla uskossa ja pelastettu "pelosta", kuten esitit?
Jos synti on annettu anteeksi, pelkoa ei ole. Ja jos ei ole annettu anteeksi, ei ole uskossa.Seli seli. Jos ei usko jumalaanne niin siitä seuraa teidän mukaan se, että joutuu helvetin tuliin. Mutta jos uskoo kiltisti, kumartelee eikä ajattele itse niin pääsee taivaaseen. Joten se siitä rakkaudesta.
- Anonyymi
Seli seli. Jos ei usko jumalaanne niin siitä seuraa teidän mukaan se, että joutuu helvetin tuliin. Mutta jos uskoo kiltisti, kumartelee eikä ajattele itse niin pääsee taivaaseen. Joten se siitä rakkaudesta.
Todellisuudessa ei pääse - vaan uskovaiset menevät helvettiin, missä heidän Jumalansakin asuu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Todellisuudessa ei pääse - vaan uskovaiset menevät helvettiin, missä heidän Jumalansakin asuu.
Raamattu ei ole epäoikeuden mukainen kirja, vaikka uskovaiset näin valehtelevat, he kyllä saavat ansionsa mukaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt menee taas puurot ja vellit sekaisin, pahasti.
Ja miksi?
Jos synti on annettu anteeksi, pelkoa ei ole. Ja jos ei ole annettu anteeksi, ei ole uskossa.Juuri näin, "pelkoa ei rakkaudessa ole, vaan täydellinen rakkaus karkoittaa pelon".
"Jumala on Rakkaus". Anonyymi kirjoitti:
Juuri näin, "pelkoa ei rakkaudessa ole, vaan täydellinen rakkaus karkoittaa pelon".
"Jumala on Rakkaus".Tuossa niitä olemattomia kliseitä kristinuskossa.
Uskotko edes itse tuohon?
- Anonyymi
Ihmisiä käsketään polttamaan.
Nykyisin olisi rikos jopa sodasss.
Ainakin joidenkin mielestä. - Anonyymi
Sekö sulla vaan mielessä pyörii,...homous...?.
Kohta varmaan alat väittämään, että uskovat tekevät heistä (teistä) aloituksia jatkuvasti....h,mmmm... - Anonyymi
"Jos synti on annettu anteeksi, pelkoa ei ole. Ja jos ei ole annettu anteeksi, ei ole uskossa."
Opin luoneen Paavalin tärkein opetuskirje Roomalaiskirje:
"7:24 Minä viheliäinen ihminen, kuka PELASTAA minut tästä kuoleman ruumiista?
Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni PALVELEN mielellä Jumalan lakia, mutta LIHALLA SYNNIN LAKIA."
Ei mitään syntiä ole annettu anteeksi, te olette kadotukseen menossa olevalla tiellä tulivuorijumalanne luo, ei teoilla ole enää mitään merkitystä. Te teitte jo valinnan.
Se on kuten Luther opettaa, usko saa aikaiseksi sen, että teidän pahan tekemistänne ei vain merkitä - juuri tästä syystä -tilille.
<<Luther opettaa: ”Vaikka uskovalla on syntiä ja vaikka hän sitä tekeekin, hän pysyy kuitenkin hurskaana, kun taas epäuskoinen pysyy jumalattomana tehdessään syntiä. Siinä on tosihurskaiden viisaus ja lohtu, että vaikka heillä on ja he tekevät syntiä, he kumminkin tietävät: usko Kristukseen saa aikaan, ettei sitä merkitä heidän tililleen.”<<
Paavalin 1. Korinttolaiskirje:
Ja tästä seuraa tämä, Paavalin 1.Korinttolaiskirje:
"3:10 minä olen taitavan rakentajan tavoin pannut perustuksen, ja toinen sille rakentaa, mutta katsokoon kukin, kuinka hän sille rakentaa. Sillä muuta perustusta ei kukaan voi panna, kuin mikä pantu on, ja se on Jeesus Kristus.
Mutta jos joku rakentaa tälle perustukselle, rakensipa kullasta, hopeasta, jalokivistä, puusta, heinistä tai oljista, niin kunkin TEKO (rakentaa tälle perustalle) on tuleva näkyviin; sillä SEN ON SAATTAVA ILMI SE PÄIVÄ, JOKA TULESSA ILMESTYY."
https://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=luku&kaannos=fi-38&kirja=1ko&luku=3
Tämä on se kadotukseen vievä helppo tie - leveä portti ja lavea tie YKSIN USKOSTA. Ei mitään tarvitse muuta tehdä, sen kuin olla kyllötellä vain ja vaikka ihailla itseään peilistä.- Anonyymi
Matteuksen evankeliumi:
"7:13 Menkää ahtaasta portista sisälle. Sillä se portti on avara ja tie lavea, joka vie kadotukseen, ja monta on, jotka siitä sisälle menevät; mutta se portti on ahdas ja tie kaita, joka vie elämään, ja harvat ovat ne, jotka sen löytävät."
https://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=luku&kaannos=fi-38&kirja=mat&luku=7 - Anonyymi
Älä flippaa noin kovasti jostain Paavalin kirjoitusten vääristä tulkinnoistasi. Itse Pietari totesi niiden olevan vähän vaikeatajuisia.
Koita kuitenkin keskittyä siihen mistä raamattu kertoo. Se ei ole sun Paavalisi, vaan Jeesus.
Niin että mitäoä tärkeätä Jeesus opettikaan synnistä tai sen anteeksi saamisesta? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä flippaa noin kovasti jostain Paavalin kirjoitusten vääristä tulkinnoistasi. Itse Pietari totesi niiden olevan vähän vaikeatajuisia.
Koita kuitenkin keskittyä siihen mistä raamattu kertoo. Se ei ole sun Paavalisi, vaan Jeesus.
Niin että mitäoä tärkeätä Jeesus opettikaan synnistä tai sen anteeksi saamisesta?Ei minun tarvitse tulkita - jätin sen luterilaisuuden isälle MARTTI LUTHERILLLE.
Mutta tuli on aika yksiselitteinen elementti tien päänä, jos kuvittelee olevansa taivasmatkalla ilman selityksiäkin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin että mitäoä tärkeätä Jeesus opettikaan synnistä tai sen anteeksi saamisesta?Jeesus ei opettanut mitään synnistä, vaan että taivasten valtakunta on meissä - ei siellä ole mitään syntiä. Te perkasitte sen pois, kun vaihdoitte Paavalin oppiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin että mitäoä tärkeätä Jeesus opettikaan synnistä tai sen anteeksi saamisesta?Jos se, rttä laitan aina jakeen ja todisteen Rasmattuun ei ole kedkittymistä Raamatun opetuksern, NIIN MIKÄ SITTEN??
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus ei opettanut mitään synnistä, vaan että taivasten valtakunta on meissä - ei siellä ole mitään syntiä. Te perkasitte sen pois, kun vaihdoitte Paavalin oppiin.
Taas väärin.
On se vaikeaa pysyä totuudessa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin että mitäoä tärkeätä Jeesus opettikaan synnistä tai sen anteeksi saamisesta?"Koita kuitenkin keskittyä siihen mistä raamattu kertoo. Se ei ole sun Paavalisi, vaan Jeesus."
Tähän ei valitettavasti ole uskontoa - ainoa mikä löytyy ovat nämä kohdat:
Gal."3:13 Kristus on lunastanut meidät lain kirouksesta, kun hän tuli kiroukseksi meidän edestämme - sillä kirjoitettu on: "Kirottu on jokainen, joka on puuhun ripustettu"
1.Kor. "5:7 PERATKAA POIS VANHA HAPATUS, että teistä tulisi uusi taikina, niinkuin te olettekin happamattomat; sillä onhan meidän pääsiäislampaamme, Kristus, teurastettu.
Jeesus opetti näin:
Matt. "13:33 Taas toisen vertauksen hän puhui heille: "TAIVASTEN VALTAKUNTA ON HAPATUKSEN KALTAINEN, jonka nainen otti ja sekoitti kolmeen vakalliseen jauhoja, kunnes kaikki happani". - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Koita kuitenkin keskittyä siihen mistä raamattu kertoo. Se ei ole sun Paavalisi, vaan Jeesus."
Tähän ei valitettavasti ole uskontoa - ainoa mikä löytyy ovat nämä kohdat:
Gal."3:13 Kristus on lunastanut meidät lain kirouksesta, kun hän tuli kiroukseksi meidän edestämme - sillä kirjoitettu on: "Kirottu on jokainen, joka on puuhun ripustettu"
1.Kor. "5:7 PERATKAA POIS VANHA HAPATUS, että teistä tulisi uusi taikina, niinkuin te olettekin happamattomat; sillä onhan meidän pääsiäislampaamme, Kristus, teurastettu.
Jeesus opetti näin:
Matt. "13:33 Taas toisen vertauksen hän puhui heille: "TAIVASTEN VALTAKUNTA ON HAPATUKSEN KALTAINEN, jonka nainen otti ja sekoitti kolmeen vakalliseen jauhoja, kunnes kaikki happani".Ja näin Jeesus myös opetti Luukkaan evankeliumin mukaan:
"17:20 Ja kun fariseukset kysyivät häneltä, milloin Jumalan valtakunta oli tuleva, vastasi hän heille ja sanoi: "Ei Jumalan valtakunta tule nähtävällä tavalla, eikä voida sanoa: 'Katso, täällä se on', tahi: 'Tuolla'; sillä katso, Jumalan valtakunta on sisällisesti teissä".
Te jouduitte tämän perkaamaan pois, kun vaihdoitte sen Paavalin sanoin syntiin, joka asuu teissä tuon Roomalaiskirjeen 7 luvun mukaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taas väärin.
On se vaikeaa pysyä totuudessa.Olo on kyllä kuin Saatana olisi vienyt erämaahan, mutta juu, on todella - onneksi meillä on kuitenkin yksi evankeliumi, joka on vahempi kuin Paavalin kirjeet, josta Paavalin opista on syntisana siirretty Jeesuksen suuhun Raamattuun. Muutenhan me emme tietäisi juuri mitään Jeesuksen aidosta opetuksesta - kyse on Jeesuksen 140 opetuslauseen kokoelmasta, ilman Raamattuun kirjoittajien luomaa sidekertomusta. Tätä pidetään merkittävämpänä evankeliumina Jeesuksen sanojen aitoudesta.
Tuomaan evankeliumin ja Uuden testamentin vertailua
"Tuomaan evankeliumin katkelman sisältävä papyrus P. Oxyrhynchus 655.
Tuomaan evankeliumi ei viittaa Jeesukseen "Kristuksena" tai "Herrana" kuten Uusi testamentti, vaan pelkästään "Jeesuksena". Evankeliumista PUUTTUVAT MYÖS SELLAISET KRISTINUSKON KESKEISET OPIT KUIN SYNTI ajan merkit, toinen tuleminen, demonit ja Saatana. Se sisältää kuitenkin useita vertauksia, jotka löytyvät myös kanonisista evankeliumeista. Niihin sisältyvät mm. Jumalan valtakunta, Taivas, Helvetti, ikuinen kadotus, ihmeet (Jeesus käskee seuraajiaan parantamaan) ja pelastus."
Löytyy Wikipedia, Tuomaan evankeliumi - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olo on kyllä kuin Saatana olisi vienyt erämaahan, mutta juu, on todella - onneksi meillä on kuitenkin yksi evankeliumi, joka on vahempi kuin Paavalin kirjeet, josta Paavalin opista on syntisana siirretty Jeesuksen suuhun Raamattuun. Muutenhan me emme tietäisi juuri mitään Jeesuksen aidosta opetuksesta - kyse on Jeesuksen 140 opetuslauseen kokoelmasta, ilman Raamattuun kirjoittajien luomaa sidekertomusta. Tätä pidetään merkittävämpänä evankeliumina Jeesuksen sanojen aitoudesta.
Tuomaan evankeliumin ja Uuden testamentin vertailua
"Tuomaan evankeliumin katkelman sisältävä papyrus P. Oxyrhynchus 655.
Tuomaan evankeliumi ei viittaa Jeesukseen "Kristuksena" tai "Herrana" kuten Uusi testamentti, vaan pelkästään "Jeesuksena". Evankeliumista PUUTTUVAT MYÖS SELLAISET KRISTINUSKON KESKEISET OPIT KUIN SYNTI ajan merkit, toinen tuleminen, demonit ja Saatana. Se sisältää kuitenkin useita vertauksia, jotka löytyvät myös kanonisista evankeliumeista. Niihin sisältyvät mm. Jumalan valtakunta, Taivas, Helvetti, ikuinen kadotus, ihmeet (Jeesus käskee seuraajiaan parantamaan) ja pelastus."
Löytyy Wikipedia, Tuomaan evankeliumiJa koska myös Raamatussa on valikoiden osia Tuomaan evankeliumista, sitä on pidetty nyt Raamatun evankeliumeiden perustana, ja jätetty sellaiset kohdat pois, jotka eivät ole sopineet Paavalin oppiin ja lisätty synti sanaa Jeesuksen sanomaksi. Toisin sanoen väärennetty Jeesuksen opetusta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taas väärin.
On se vaikeaa pysyä totuudessa.Enpä jaksaisi tätä, jos Paavali ei olisi teille jo luvannut helvetin tulta - ainoa mikä tässä tilanteessa lohduttaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Enpä jaksaisi tätä, jos Paavali ei olisi teille jo luvannut helvetin tulta - ainoa mikä tässä tilanteessa lohduttaa.
Suoraan sanoen - en tiedä maailmassa karmeampaa kuin uskovaisen ylimielinen hurskaus Paavalin syntiopilla, kun on matkalla tietämättään helvettiin - se sama tunne, kun Luther referoi Paavalin tekstiä, ja sanoi tätä Jeesuksen kylväjävertauksen vihollisen yöllä kylvämää rikkaviljaa jo luonnostaan vihattavaksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos se, rttä laitan aina jakeen ja todisteen Rasmattuun ei ole kedkittymistä Raamatun opetuksern, NIIN MIKÄ SITTEN??
Laita kuule lainauksia raamatusta kirjain kerrallaan, niin saat pyhän itse tulkitsemasi viestin ja suoraan raamatusta.
Ongelma on jakeidesi tulkinnat joita teet. Ne todisteet johtopäätöksilleai ei vakuuta vaan ovat lähinnä tökeröä hämmentämistä ja raamatun auktoriteetin anastusyritys. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja koska myös Raamatussa on valikoiden osia Tuomaan evankeliumista, sitä on pidetty nyt Raamatun evankeliumeiden perustana, ja jätetty sellaiset kohdat pois, jotka eivät ole sopineet Paavalin oppiin ja lisätty synti sanaa Jeesuksen sanomaksi. Toisin sanoen väärennetty Jeesuksen opetusta.
Ja mitenkäs olitkaan päätellyt Tuomaan olevan oikeassa?
Mietippä tuota hetki - kunnolla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus ei opettanut mitään synnistä, vaan että taivasten valtakunta on meissä - ei siellä ole mitään syntiä. Te perkasitte sen pois, kun vaihdoitte Paavalin oppiin.
Nyt Axion otat ne lääkkeet !!!
- Anonyymi
6. käskyhän
Älä tee huorin / aviorikosta
pitää sisällään myös homoseksuaalisen käyttäytymisen,
mikä on Jumalan asettaman, Jeesuksen vahvistaman miehen ja naisen välisen avioliiton rikkovaa, sen ulkopuolista kiellettyä seksuaalista toimintaa.- Anonyymi
Käskyjen sisällölle löytyy opetusta, jos niiden laajempaa sisältöä ei käsitä
https://katekismus.fi/10kaskya/6.html
https://www.luterilainen.com/fi/kristinoppi/ensimmäinen-luku/toinen-taulu/kuudes-käsky Aika epätoivoinen yritys. Ynnä jos noin olisi, niin eikö teidän laitauskovien pitäisi koko ajan tykittää tälle palstalle tekstiä aviorikoksista. Niistä ei taida olla yhtäkään aloitusta olemassa.
- Anonyymi
Aika epätoivoinen yritys. Ynnä jos noin olisi, niin eikö teidän laitauskovien pitäisi koko ajan tykittää tälle palstalle tekstiä aviorikoksista. Niistä ei taida olla yhtäkään aloitusta olemassa.
Ai nytkö sun ongelma on se että joku jättää tekemättä sun kuvittelemia tehtäviä?
Kuinka korkeelta oikein yrität huudella näille tarinoidesi "laitauskoville"?
Entä ketä ne on?
Niitäkö jotka kuunteli jotain vuorisaarnaa eikä nöpöttänyt synagookassa! Anonyymi kirjoitti:
Käskyjen sisällölle löytyy opetusta, jos niiden laajempaa sisältöä ei käsitä
https://katekismus.fi/10kaskya/6.html
https://www.luterilainen.com/fi/kristinoppi/ensimmäinen-luku/toinen-taulu/kuudes-käskyJa kun Raamattu on kuulemma Jumalan ilmoitus ihmisille. Ja sitten sitä ei kuulemma voi käsittää.
- Anonyymi
Aika epätoivoinen yritys. Ynnä jos noin olisi, niin eikö teidän laitauskovien pitäisi koko ajan tykittää tälle palstalle tekstiä aviorikoksista. Niistä ei taida olla yhtäkään aloitusta olemassa.
Ynnä. Plus, Ammut jalkaan, Siirrät maalia, miinus on yhtäkuin, ehe ehe ehhhheheeeeeeee....
- Anonyymi
On se siellä. Huorinteon alla.
Kaikki perversio (kielletyt ilmiöt) on siellä.
Ts. homo voit olla, olet jos olet, mutta perseseksi on kielletty. - Anonyymi
Näinsennäen, homottajille, asian ytimeen, Elävä esimerkki, säälittävä.mamma.oli, hyvähuono, hyvä keskustelu, sopii homoagendaan, kuullollaollut, MoniäänisyydenSatoa, kirkon repijät, komppaan, suosittelen myös, asiat selviksi, härskiääni, Oliko SePappi, seta-agendaa-jauhoi, kāvi.ihan säliksi, kelkka kääntyi, tiedätkō.sinā, yökettensano, pirun.asialla.on, Väärätulkinta, ei uutinen, OletHäirikkö, surullista sakkia, SäälinSinua, kumpaa.on, mäkisen lampaille, säälittävä.on, Ei tukea.kommunisteille, PekuParka, PalstanSiivous, vituttaako_, jatketaan samaan malliin, älä provosoidu, tämä-on-hyvä, mukana_olen, tämä. selvā, pysyvä.toimintamalli, atskunatsukalle, päät.sekaisin, biologiaa, pimppi.ja.pippeli, sairaita.ovat, homotSairaita, älä höpise, AnnaNauraa, mielikuvitusta, aitolainen, komea.on, PervotHoitoon, vomitus, HyiHelevata, yäkötys, kierros. Suomessa, kiitos.linkistä, hyvä niin, ei käy.sääliksi, poikotti.puree, hyvä. Tapsa, Jumala.on.Luoja, homottajat.hellareissa, mummo.juoksee.perässä, miten.se.olikaan, yleinen.etu, VoiPapparaisia, eivät niin, elämäntehtäväsi, yövuorolaisille, Jatkamme näin, aurinkoinen___, tule.esiin. Kurre, hauskoja.natsukoita, ostoksille.nettiin, käsketty.uhriutua, reppana.on, invamopon.nastarenkat, lykkyäpyttyyn, RäyhisRuttotollo, väärässä.sukupuolessa, ammattiapua, KaaosOdottaa, iltasanomiin heti, sangen ihailtavaa, silviissiin, se.siitä taas, aika.aikaa.kutakin, varmaan-helpotus, onnea.piennolle, homojoukon.kyyneleet, palstarauha, jatketaan samaan malliin, toimii.se, älä.petä.itseäsi, minä.ja.musti, isekseen.plörisee, erittäin säälittävää, olet.säälittävä, homottaja.sörssää taas, oma.on.ongelmasi, onnea Jarmo, mitenseon, Ei päinvastoin.ei ole, maailman ääriin, ymmärryksessäkö.vikaa, etkö tiedä mitään, älämölökirkko, vähän kutkuttaa, paskaa tai ei, RepeRuutikallo.ei.rek
- Anonyymi
Sinussa on kyllä - oikeasti - mahtavaa runoilijan ainesta. Peukutus.
- Anonyymi
Ihminen ei vain saavuta lain kautta vanhurskautta luki lakia miten tahansa tai noudatti sitä miten tahansa. Jos lain mukaan ei harrasta perspanoja ei ole yhtään synnittömämpi kuin se joka niitä harrastaa. Ei laki tuo yhtään mitään pyhitystä eikä se siloita taivastietä. Se antaa vain pääsylipun helvettiin.
Uudessa liitossa ei ihmistä ohjaa älyttömät selitykset ja uskonnolliset kiemurat joissa ei ole mitään järkeä, vaan Pyhä Henki. Juuri kuten Jeesus on luvannut oli sitten halu siitä herjata miten paljon tahansa, niin se Jeesuksen lupaus kuitenkin pysyy voimassa että Pyhä Henki lähetetään opettamaan ja johdattamaan sitä, joka uskoo Jeesukseen ja siihen mitä Jeesus on puhunut. Ja Pyhä Henki muistuttaa siitä eikä valehtele ei keksi valkoisia valheita eikä niiden avulla herjaa muita.- Anonyymi
Luojajumala teki ikuisen liiton ja itsensä ja kaiken luomansa välille.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luojajumala teki ikuisen liiton ja itsensä ja kaiken luomansa välille.
Mitkään "uudet liitot" eivät ole mitään "taivasteitä".
- Anonyymi
Jeesus lupasi lähettää totuuden Hengen - Pyhä henki on Paavalin lsnseeraama termi.
Löytyy Apostolien tekojen 19. luku. Anonyymi kirjoitti:
Jeesus lupasi lähettää totuuden Hengen - Pyhä henki on Paavalin lsnseeraama termi.
Löytyy Apostolien tekojen 19. luku.Se totuuden Henki taitaa olla sellainen, joka antaa kullekin erilaisia vastauksia. Eli kyseessä on valheen henki.
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Se totuuden Henki taitaa olla sellainen, joka antaa kullekin erilaisia vastauksia. Eli kyseessä on valheen henki.
Voiko olla kauheampaa tekoa tässä maailmassa kuin homous on, en vielä keksi , mutta maailma pahenee koko ajan, lukekaa lopun ajoista!
Anonyymi kirjoitti:
Voiko olla kauheampaa tekoa tässä maailmassa kuin homous on, en vielä keksi , mutta maailma pahenee koko ajan, lukekaa lopun ajoista!
Mikä siinä niin kauheaa on? Etkö näe mitä Ukrainassa on viime vuosina tapahtunut? Tai varastaminen. Tai pahoinpitely?
Sinulla on vääristynyt käsitys kauheista teoista.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voiko kauhempaa tekoa. Homous ei ole teko vaan ominaisuus ihmisessä. Olemalla homo ei ole sen kum ensin kukaan muukaan
torre3 kirjoitti:
Mikä siinä niin kauheaa on? Etkö näe mitä Ukrainassa on viime vuosina tapahtunut? Tai varastaminen. Tai pahoinpitely?
Sinulla on vääristynyt käsitys kauheista teoista.Ja jos homous olisi kauheinta maailmassa, niin miksi se puuttuu kymmenestä käskystä?
Anonyymi kirjoitti:
Eikä lopun ajoista voi lukea, vaan sitten sen näkee miten menee. Joka tapauksessa tänne tulee mahdottoman kuuma, kun miljardin vuoden päästä aurinko ryhtyy muuttumaan.
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Ja jos homous olisi kauheinta maailmassa, niin miksi se puuttuu kymmenestä käskystä?
Älä tee huorin!
Anonyymi kirjoitti:
Älä tee huorin!
Se tosiaan on yksi käsky. Mutta käskyissä ei ole mitään juuri homoja koskevaa.
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Se tosiaan on yksi käsky. Mutta käskyissä ei ole mitään juuri homoja koskevaa.
Kaksi naismaisia siellä.
- Anonyymi
Jos on jeesus mielessä niin kaipa siinnä yhteydessä väistämättä tulee homouskin mieleen.
- Anonyymi
Ja näin puhuu ja pilkkaa hän.
- Anonyymi
Ei kymmenessä käskyssä tarvitse homoutta mainita kun uusi liitto ei ole lakiliito.
Käskyjä tiiraamalla päätyy helvettiin.
Henki luo uskovan kuten sana sanoo eikä sitä voi kumota amerikan homoja herjaamalla.- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Saako siis varastaa?
Samalla tavalla kuin saa tappaa kun sen perustelee hyvin, kun keksii sen eteen kaikenlaisia valheita miksi tappaminen on tarpeen eikä synti, niin samalla tavalla voi olla lakia noudattavinaan, vaikka sitä räikeästi rikkoo.
Siitä syystä ei lakia noudattamalla tule vanhurskaaksi, vaan siten että tekee sitä mitä se Jeesuksen lupaama Pyhä Henki johdattaa tekemään. Ja voi hyvin pitkälle olla mahdollista ettei johdata varastamaan eikä tappamaan.
Tai jos se Pyhä Henki sanoo, että varasta kaupasta itsellesi makkara, niin täytyy sitten kysyä että onko kyseessä oikea henki, vaan sama henki, joka saa lakihenkisen kannattamaan tappamista. Anonyymi kirjoitti:
Samalla tavalla kuin saa tappaa kun sen perustelee hyvin, kun keksii sen eteen kaikenlaisia valheita miksi tappaminen on tarpeen eikä synti, niin samalla tavalla voi olla lakia noudattavinaan, vaikka sitä räikeästi rikkoo.
Siitä syystä ei lakia noudattamalla tule vanhurskaaksi, vaan siten että tekee sitä mitä se Jeesuksen lupaama Pyhä Henki johdattaa tekemään. Ja voi hyvin pitkälle olla mahdollista ettei johdata varastamaan eikä tappamaan.
Tai jos se Pyhä Henki sanoo, että varasta kaupasta itsellesi makkara, niin täytyy sitten kysyä että onko kyseessä oikea henki, vaan sama henki, joka saa lakihenkisen kannattamaan tappamista.Tai että Pyhä Henki antaa kullekin erilaisia vastauksia, kuten havaitsin
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Saako siis varastaa?
Mitähän se maallinen Laki sanoo tuosta asiasts!?
Anonyymi kirjoitti:
Mitähän se maallinen Laki sanoo tuosta asiasts!?
Taitaa olla kahtalainen. Moni varastaminen ei näytä olevan rikos.
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Taitaa olla kahtalainen. Moni varastaminen ei näytä olevan rikos.
Pahuuden mestari siinä.
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Kerro joku yksittäinen pahuus minusta.
Kaiki sinussa on Pahaa.
OIet VaIheen ikuinen Orja ja täysin kiero nàismainen HlNTTl.
- Anonyymi
Junalan tuomiot on raamatussa jo toteutuneet.
Sodoman ja gomorran esim ja muutkin alussa on ihan selvää näyttöä, mitä tapahtuu homoille .
Jokainen sitten tekee oman päätöksensä.
Jos haluaa kitya ikuisesti helvetin tulessa joka ei sammu niin se sallitakoon.
Kristityt ovat tuoneet tämän Jumalan asian selvästi esiin mitä raamatussa lukee.Homot saavat ikuisen tulen rangaistuksen.Raamatussa ei näytä yhtään homoa kuolleen. Ei ole minkäänlaista mainintaa.
Annat kristinuskosta ja kristityistä väärän todistuksen.- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Raamatussa ei näytä yhtään homoa kuolleen. Ei ole minkäänlaista mainintaa.
Annat kristinuskosta ja kristityistä väärän todistuksen.Nykyään haulikko ryskyy.
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Raamatussa ei näytä yhtään homoa kuolleen. Ei ole minkäänlaista mainintaa.
Annat kristinuskosta ja kristityistä väärän todistuksen.Taidat olla oikein tosityhmä valheinesi.
Anonyymi kirjoitti:
Taidat olla oikein tosityhmä valheinesi.
Kuka homo kuolee Raamatussa, jos saa kysyä?
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Kuka homo kuolee Raamatussa, jos saa kysyä?
Siellä on kaksi nàismaista Hinuria.
Turhaan kiistät. Anonyymi kirjoitti:
Siellä on kaksi nàismaista Hinuria.
Turhaan kiistät.Siis kukaan homo ei kuollut Raamatussa.
Kiistän kaikki mielipiteet, kun totuus puuttuu.- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Yksi haulikko. Sekin viime vuonna.
RoIf oli siis ystäviäsi.
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Siis kukaan homo ei kuollut Raamatussa.
Kiistän kaikki mielipiteet, kun totuus puuttuu.Sellainen mielipide sinulla.
Totuus kerrotaan kahdesta Hinurista siellä.
- Anonyymi
Lakihenkisyys on pääsylippu helvettiin.
- Anonyymi
Kuumuutta kuumuutta riittää !!!!!!!!!!!!!!!
- Anonyymi
Jos helvettiin haluaa mennä, niin ryhtyy lakihenkiseksi.
Silloin on älytön ja Kristus turhaan kuollut. - Anonyymi
Kysyä sopii mitä väliä sillä olisi, jos käskyissä olisi myös käsky "älä homoile"?
Raamatun tarinan mukaan kun Mooses oli saanut Jumalan kirjoittamat lain taulut, joissa oli mm. käsky "Älä tapa!" ja hän tuli alas Siinain vuorelta, niin ENSIMMÄINEN teko häneltä oli määrätä joukkumurha, joka vaati 3000 ihmisen hengen.
Käskyt ovat niinkuin ne tulkitaan. Ehkä homoilun kiellonkin voisi tulkita niin, että voi kuitenkin jossain tilanteessa homoilla 3000 miehen kanssa?Heteroilla on ollut julkisia tilaisuuksia, joissa he harrastavat seksiä vapaasti kenen kanssa vaan.
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Heteroilla on ollut julkisia tilaisuuksia, joissa he harrastavat seksiä vapaasti kenen kanssa vaan.
Ovatpa tyhmiä. Eihän sellaisessa ole mitään jätkeä ei hekumaa. Vielä vähemmän kuin amerikan homojen herjaamisessa.
Anonyymi kirjoitti:
Ovatpa tyhmiä. Eihän sellaisessa ole mitään jätkeä ei hekumaa. Vielä vähemmän kuin amerikan homojen herjaamisessa.
Sellaista heteroilla.
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Sellaista heteroilla.
Taitaa olla teidän oma ongelma,ku pitää jatkuvasti höpöttää,samaten toi varastaminen köyhiltä,ei mitään määrää tuollakaan kiusaamisella,kyllä Jumala näkee teidän kaikkien pahat teot!Tuomio tulee,sekä maallinen,että taivaallinen jne......myös sairaalta köyhältä kielletään syöminen ja juominen(maito ,mehu,kahvi yms!👹tätähän sä teet!
Anonyymi kirjoitti:
Taitaa olla teidän oma ongelma,ku pitää jatkuvasti höpöttää,samaten toi varastaminen köyhiltä,ei mitään määrää tuollakaan kiusaamisella,kyllä Jumala näkee teidän kaikkien pahat teot!Tuomio tulee,sekä maallinen,että taivaallinen jne......myös sairaalta köyhältä kielletään syöminen ja juominen(maito ,mehu,kahvi yms!👹tätähän sä teet!
Pahoja tekoja olen saanut itsekin kohdata. Niitä ei taida saada loppumaan. Viimeksi eräs helluntainen nainen.
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Pahoja tekoja olen saanut itsekin kohdata. Niitä ei taida saada loppumaan. Viimeksi eräs helluntainen nainen.
OIet täynnä Pahuutta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
OIet täynnä Pahuutta.
"Kysyä sopii mitä väliä sillä olisi, jos käskyissä olisi myös käsky "älä homoile"???
Jumala ilmoitti selvästi: " Mies luopukoon isästään ja äidistään ja liittyköön VAIMOONSA..."
Jumala sanonut, että "liittyköön miesystäväänsä." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Kysyä sopii mitä väliä sillä olisi, jos käskyissä olisi myös käsky "älä homoile"???
Jumala ilmoitti selvästi: " Mies luopukoon isästään ja äidistään ja liittyköön VAIMOONSA..."
Jumala sanonut, että "liittyköön miesystäväänsä."Murta aivan samoin kun käskyn "älä tapa" voi TULKITA niin, että kuitenkin voi suutuspäissään määrätä toimeenpantavaksi joukkomurhan, niin miksei "vaimoa" voi tulkita muesystäväksi?
Anonyymi kirjoitti:
Jumala sanonut, että "liittyköön miesystäväänsä."Minä luovuin isästä ja äidistä ja menin opiskelemaan.
Eikä tuota Raamatun mukaan Jumala ilmoittanut. Sen joku kirjoitti.- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Sellaista heteroilla.
Että kaksi nàismaista HlNTTlÄ siellä.
🤓
Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?921826- 851272
- 1101133
- 761017
- 105919
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56848- 47761
- 36752
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis47701- 33683