Laki on hyvä ja pyhä myös Uudessa Liitossa.
😇👍
Room 7:12:
"Niin, laki on kuitenkin pyhä ja käskysana pyhä, vanhurskas ja hyvä."
Room 7:16:
"Mutta jos minä teen sitä, mitä en tahdo, niin minä myönnän, että laki on hyvä."
- uusi liitto ja laki -
15
131
Vastaukset
- Anonyymi
"Sido todistus talteen, lukitse laki sinetillä minun opetuslapsiini."
- Anonyymi
Tietenkin laki on hyvä. Ei pidä esim. tappaa ihmisiä eikä olla sit mieltä että asiat ratkaistaan ihmisiä tappamalla kun muitakin ratkaisuja olisi.
Silti laki ei vanhurskauta, on aivan yhtä hurskas on tappamisesta mitä mieltä tahansa lain kannalta, niin se ei Jumalan edessä vaikuta mitään. Vain se mikä Henki ihmisessä on, miten Jeesuksen lähettämä Pyhä Henki vaikuttaa ihmisessä ja mitä tekoja saa aikaan. Kun silloin on sitä mieltä ettei saa tappaa viattomia ihmisiä, niin silloin se on vanhurskaudeksi. Uudessa liitossa ei lakia lueta kun Jumala on ohjaaja ihmisessä. Moni ei tiedä tätä kun eivät ole uskossa vaan luulevat olevansa.
Uuden liiton armo on lahja ja tämä kaikki yhdessä saa Uskovan Kristityn vaeltamaan, että hän ei tee pahaa millään tavalla vaan kasvaa tekemään hyvää.
Lakia siis ei lueta kun Rakkaus ohjaa ja Rakkaus on Jumala.
Hengessä vaeltaminen kasvattaa vääjäämättä hyvään.
Siksi on niin tyhjää väitellä ateistien kanssa, jotka ovat ulkona ymmärryksestä mihin Jumala pystyy Hengen kautta ihmisessä ja se ei avaudu muille.Siitä ei pysty kertomaan millään sanoilla Se täytyy itse kokea.- Anonyymi
Mooseksen laki kokonaisuudessaan on paras mahdollinen laki yhteiskunnalle, sillä sehän on Jumalan itsensä antama. Sen käskyt ovat kaikki Jeesuksen käskyjä helluntaiuskon mukaan. Vai eivätkö muka ole? Eikö Jeesus olekaan Jumala, joka antoi enkelin välityksellä käskyt? Ja puhuiko enkeli omiaan vai Jumalan sanaa?
- Anonyymi
Hyvin sanottu.
Jumala ilmoittaa sanassaan että laki oli väliaikainen kasvattaja siihen saakka kunnes tulee täydellinen eli Jeesus Kristus ja armo Hänen kauttaan.
Jeesuksen omat ovat armonliitossa jossa ei ole kuoleman eikä synninlakia.
Niitä ei siis ole.- Anonyymi
MrHyvis kirjoitti:
Jumala ilmoittaa sanassaan että laki oli väliaikainen kasvattaja siihen saakka kunnes tulee täydellinen eli Jeesus Kristus ja armo Hänen kauttaan.
Jeesuksen omat ovat armonliitossa jossa ei ole kuoleman eikä synninlakia.
Niitä ei siis ole.Laki on hyvä ja pyhä myös Uudessa Liitossa.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Laki on hyvä ja pyhä myös Uudessa Liitossa.
Järkevästi vastattu.
- AnonyymiUUSI
Kirjoitat "helluntaiuskosta" ja sen mukaan arvioinnista.
Sori vaan, mutta se oppirakennelma on ihmisen / ihmisten rakentama ja siten vajavainen ja pielessäkin osin.
Eli se "helluntaiuskokin" tulisi tutkia kunnolla Raamatulla, eikä päinvastoin.
Siis uskovan perustan tulisi olla Kristus, eli Sana, siis Jumalan sana, eikä ihmisten rakentama oppirakennelma / puolueohjelma.
Mutta nyt siis on ihmisoppi ja Raamatun tulkinta korvannut koko Totuuden, eli Kristuksen, eli Sanan.
1. Kor. 3:11 Sillä muuta perustusta ei kukaan voi panna, kuin mikä pantu on, ja se on Jeesus Kristus.
Jeesuksen aikana juutalaisille oli känyt ihan samoin, kuin meille pakanoille nyt !
Eli ns. vanhinten perinnäissäännöt olivat korvanneet syrjäyttäneet Kirjoitukset, eli Jumalan sanan !
6 Mutta hän sanoi heille: "Oikein Esaias on ennustanut teistä, ulkokullatuista, niinkuin kirjoitettu on: 'Tämä kansa kunnioittaa minua huulillaan, mutta heidän sydämensä on minusta kaukana;
7 mutta turhaan he palvelevat minua opettaen oppeja, jotka ovat ihmiskäskyjä'.
8 Te hylkäätte Jumalan käskyn ja noudatatte ihmisten perinnäissääntöä."
9 Ja hän sanoi heille: "Hyvin te kumoatte Jumalan käskyn noudattaaksenne omaa perinnäissääntöänne.
10 Sillä Mooses on sanonut: 'Kunnioita isääsi ja äitiäsi', ja: 'Joka kiroaa isäänsä tai äitiänsä, sen pitää kuolemalla kuoleman'.
11 Mutta te sanotte, että jos ihminen sanoo isälleen tai äidilleen: 'Se, minkä sinä olisit saava minulta hyväksesi, on korban' -se on uhrilahja--
12 ja niin te ette enää salli hänen antaa mitään avustusta isälleen tai äidilleen.
13 Te teette Jumalan sanan tyhjäksi perinnäissäännöllänne, jonka olette säätäneet. Ja paljon muuta samankaltaista te teette."
Olemme menneet / sortuneet samaan suohon, kuin nuo juutalaiset aikoinaan. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kirjoitat "helluntaiuskosta" ja sen mukaan arvioinnista.
Sori vaan, mutta se oppirakennelma on ihmisen / ihmisten rakentama ja siten vajavainen ja pielessäkin osin.
Eli se "helluntaiuskokin" tulisi tutkia kunnolla Raamatulla, eikä päinvastoin.
Siis uskovan perustan tulisi olla Kristus, eli Sana, siis Jumalan sana, eikä ihmisten rakentama oppirakennelma / puolueohjelma.
Mutta nyt siis on ihmisoppi ja Raamatun tulkinta korvannut koko Totuuden, eli Kristuksen, eli Sanan.
1. Kor. 3:11 Sillä muuta perustusta ei kukaan voi panna, kuin mikä pantu on, ja se on Jeesus Kristus.
Jeesuksen aikana juutalaisille oli känyt ihan samoin, kuin meille pakanoille nyt !
Eli ns. vanhinten perinnäissäännöt olivat korvanneet syrjäyttäneet Kirjoitukset, eli Jumalan sanan !
6 Mutta hän sanoi heille: "Oikein Esaias on ennustanut teistä, ulkokullatuista, niinkuin kirjoitettu on: 'Tämä kansa kunnioittaa minua huulillaan, mutta heidän sydämensä on minusta kaukana;
7 mutta turhaan he palvelevat minua opettaen oppeja, jotka ovat ihmiskäskyjä'.
8 Te hylkäätte Jumalan käskyn ja noudatatte ihmisten perinnäissääntöä."
9 Ja hän sanoi heille: "Hyvin te kumoatte Jumalan käskyn noudattaaksenne omaa perinnäissääntöänne.
10 Sillä Mooses on sanonut: 'Kunnioita isääsi ja äitiäsi', ja: 'Joka kiroaa isäänsä tai äitiänsä, sen pitää kuolemalla kuoleman'.
11 Mutta te sanotte, että jos ihminen sanoo isälleen tai äidilleen: 'Se, minkä sinä olisit saava minulta hyväksesi, on korban' -se on uhrilahja--
12 ja niin te ette enää salli hänen antaa mitään avustusta isälleen tai äidilleen.
13 Te teette Jumalan sanan tyhjäksi perinnäissäännöllänne, jonka olette säätäneet. Ja paljon muuta samankaltaista te teette."
Olemme menneet / sortuneet samaan suohon, kuin nuo juutalaiset aikoinaan.Tämä viestini oli siis vastine tähän viestiin:
-------------------------
Anonyymi
2025-06-06 08:59:03
UUSI
Mooseksen laki kokonaisuudessaan on paras mahdollinen laki yhteiskunnalle, sillä sehän on Jumalan itsensä antama. Sen käskyt ovat kaikki Jeesuksen käskyjä helluntaiuskon mukaan. Vai eivätkö muka ole? Eikö Jeesus olekaan Jumala, joka antoi enkelin välityksellä käskyt? Ja puhuiko enkeli omiaan vai Jumalan sanaa?
-----------------------
- Anonyymi
Evankeliumi ja laki ovat eri asioita.
Lahkolaiset yms. sotkevat tämänkin asian.- Anonyymi
Siinä sitä onkin ihmettä kerrakseen.
- Anonyymi
Lain ja evankeliumin sotkeminen on selkeästi harhaanjohtamista ja eksytystä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lain ja evankeliumin sotkeminen on selkeästi harhaanjohtamista ja eksytystä.
Kannattaa pitää järjestys. En kannata sotkemista.
- Anonyymi
Laki on herjaamista varten.
Muuta käyttöä sillä ei ole uudessa liitossa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?921766- 851252
- 1101123
- 71954
- 105901
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56828- 47741
- 36732
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis47681- 33663