Tuli ajatus,
vuosikymmeniin ei ole nähny sukulaisia serkkuja eikä heidän jälkeläisiään,
jos kutsuis jonnekki suurempaan juhlasaliin
pidettäis tanssijaiset ja voisko ajatella kahvi kakku tarjoilua ehkä joku alkoholiTON Gooli juomaksi,
luuletteko että sukulaiset kerääntyisivät yhteen ja tulisivat viettämään hauskan tanssijais illan ja samalla tutustuttaisiin toisiimme, ku olemme nykyisin tuntemattomia toisillemme, vaikka sukua olemmeki,
missä voisi saada salin juhlien pitämiseen,
joku pitopalvelulta tilaisimme kahvitarjoilut juomineen ja kakkuiseen,
kuinkahan paljon tommonen sukulaisten kesken järjeestetty juhla maksasi,
jos joku tietää kuinka paljon tommonen pitopalvelu maksasi
olisi suuren kiitoken ansainnu,
MITÄ MIELTÄ JOS KUTSUISI SUKULAISIA KEKKEREIHIN ?
46
428
Vastaukset
- Anonyymi
Unohda koko idea.
Jos haluat kivat pileet, kutsu kavereita. Sukulaisista ei tule kuin pahalle tuulelle.
Pileitten budjetti tieten riippuu tarjoiluista, muutamasta kympistä ylöspäin per nuppi. Sen vois vinkata, suolaiset huilaa makeita enenpi.
Voi myös periä sisäänpääsymaksua, sillä saa pahimmat siipiveikot karsittua.
Lopuks muistutettava. Nykyisin hitosti kaikenmaailman allergioita, laktoosi, vilja, kala... On vegaania, ketoilijaa, ties mitä ruokavaliota. Asiasta pitää ottaa selvää ja jokaiselle pitää olla jotain kelvollista.
Kyllä pileet voi kivojakin olla, jos saa pidettyä sukulaiset poissa.
Ai niin, pileissä pitää olla teema. Sukukokous ei vedä jengiä.
=DW=- Anonyymi
Joo, tuo ruokapuoli. Itse ihan ummikkona olen järjestänyt kahdet melko isot hautajaiset ja kaikki nuo allergiat, ihmisillä on vaikka mitä! Olen jopa hiukan epäuskoinen... Voiko olla noin monta tautia, joka lähtöön?
Ei vaa meidä nuaruudessa mitää tuallasii ollu!
Lisäksi: kun on pyydetty ilmoittamaan tulijamäärä tarkasti, niin sitten väkeä onkin tullut enemmän kuin oli paikkoja ja ruokia varattu! Ihmisten pitäisi tajuta, että tilaisuuden järjestäjällä voi olla stressiä ja toivottaisiin pysyttävän siinä mitä on ennalta ilmoitettu, eikä viimehetkellä keksitäkin lähteä mukaan ja ottaa vielä pari tuttuakin lisänä "kivaan tapahtumaan". 30 ilmoitettua voikin lopulta olla 45-50! Äitini hautajaisissa lysähdin täysin. Olin lopulta jopa hiukan epäkohtelias, jota häpeän.
Nuo pitopalvelut sitten... Ei niin laadukasta kuin olin odottanut ja toivonut, ruoka suorastaan mautonta. Ovatko kaikki mausteet nykyään myrkkyä? Ai niin... ne allergiat!?
- Anonyymi
Kyllä sukukokous olisi ihan hyvä idea. Ota yhteyttä johonkin nuorempaan sukulaiseesi, jolla olisi kykyä varata hotellihuoneita tai muuta majoitusta jostain sukunne syntysijoille liittyvästä perinnehenkisestä hotellista / kylpylästä ja sinne yksityistilaisuus.
Siksi "majoitusta", sillä sukuanne asuu varmasti ympäri Suomen, eivätkä he minnekään yhden illan tanssiaisiin lähde monen sadan kilometrin päähän.
Tai pienemmällä porukalla: osa sukulaisista voisi yöpyä lähellä asuvien, muiden sukulaisten luona.
Omalla suvullani on ollut muutamat sukujuhlat, plus hautajaiset, joissa tavattu. - Anonyymi
Jos iso sukujuhla on vaikea toteuttaa, niin kutsu sinä sukulaisiasi vuorollaan kotiisi!
- Anonyymi
Ihmiset eivät saa siis ruokaa kotona?. Tulisivat teille syömään? Mikäs siinä
- Anonyymi
Anteeksi mitä ? Pitkämatkalaisille on aina ollut tapana tarjota ruokaa ja kyllä
aina itsekin olen kutsunut läheltäkin ihmisiä kylään syömisen merkeissä,
kun vielä jaksoin trahteerata. - Anonyymi
Yhdessä ruokaileminen omien, läheisten, rakkaitten, tärkeitten ... ihmisten kanssa ei tarkoita sitä, ettei heillä olisi kotona syömistä. Kysymys on ajan ja huomion antamisesta niille, joille sitä haluaa ja tahtoo antaa. Paras tapa osoittaa välittämistä.
- Anonyymi
Puoliso ei siedä sukulaisiani. Käyttääkin heistä nimitystä "röyhkeä sukukunta".
- Anonyymi
Sellaisia sukulaisia ei kannatakaan kutsua. Parempi pysyä sellaisista erossa.
- Anonyymi
ÄTuollaisen tanssiaisillam järjestäisi. Mielelläni.
Ongelma on vain siinä, että olisin suuri puute miehistä. Niitä ei saisi edes haalimalla tarpeeksi tanssinkipeille naisille - Anonyymi
NO
seki idea lysähtää alkuunsa,
ensinnäki sukulaisia on niin paljon,
että heh heh kansan juhlat siitä pitäis järjestää,
ei vanhus jaksa
voihan sitä haaveilla ,
haaveiluki on ihanaa hetken,
olishan se ihan nähdä oma suuri suku kerralla ennen kuolemaansa,
se vaan on harmi niistä ei tunne kuin muutaman,
noin promillen verran ,
kaikki on tuntemattomia vieraita ihmisiä,
mutta melko lähisukulaisia silti, serkkuja ym.
--- totuus lyö märän rätin kasvoille,
ei jaksa
nuorena menneisyydessä olisi jaksanukki,
maalaismaisemissa kyläyhteisön seurantalolla voi järjestää,
muinoin 1950 luvulla oliki maalla joka viikko tanssiaiset
väkeä oli naapuripitäjistäki pilvin pimein,
meillä nuorilla oli elämä ihanaa ja hauskaa,
siitä on lähes yhdeksänkymmentä vuotta, huh
kyllä toi aika kuluu nopeesti ,
mekö olemme jo melkein ysikymppisiä hups,
mihin se aika meni,
niin no
olihan meillä lapsiperheet ja työelämä joka ajan ja vuodet vei meiltä huomaamatta,
nyt ihmettelee omaa vanhhutaan,
olen lähes sata vuotias tytön hupakko,
ja vielä elossa,
luultavasti en kuole koskaan, näillä näkymin,
pakko myöntää
tairan olla vanhuuven höperö,
mikään ei enään ole kuin ennen,- Anonyymi
Haaveilla saa ideoistaan. Se on hauskaa ainakin sen hetken,
vaikka kaikki ideat eivät olisikaan toteuttamiskelpoisia tarkemmin ajatellen.
- Anonyymi
Googlaa paikkakuntasi pitopalvelut ja kilautappa sinne. Sitä ennen laskeskelet montako ihmistä luulet sinne tulevan 10, 20, 30, 50 vai .? Samoin päätät , minkälaisen menun tarjoat heille, ruokajuomat ja väkevät, salin vuokra , tarjoilijat .
Kaikkien pitää tietysti tehdä sitovat ilmottautumiset ,et muuten tiedä paljonko ruokia ja juomia tilaat=kustannat. Sun tappioksi jää ,jos muorit ja ukot peruu viime hetkessä tulonsa, nääs kun kolottaa😂
Se on siinä saat arvion noin 1-2 puhelinsoitoitolla tai laitat sähhköpostikyselyn kaikkine noine tietoineen,, selkeää ja yksinkertaista.
Se on eri asia ,moniko on moisesta kiinnostunut. Itse en lähtisi moiseen kilon kappaleenakaan!- Anonyymi
Haaveeksi jää alottjan idea,
olishan se ihana jos tommonen tapatuma olisi vielä mahdollista näin vanhana,
ei ole mahdollista,
liian heikko ei jaksa enään kuin haaveilla,
- Anonyymi
Hieno ja hyvä idea. Mutta jos järjestät juhlia ekaa kertaa elämässäsi, kannattaa ottaa ammatti-ihminen avuksi. Sellainen, joka tietää, miten koko rumba hoidellaan.
Ensimmäiseksi itse soittelisin sukulaisia läpi ja kyselisin, olisiko kiinnostuneita ja innostuneita tulijoita. Ja jos rupeat juhlaa järjestämään, nuku yöllä, muuten et jaksa järjestelyhommia loppuun asti. Etkä varsinkaan sitten lopuksi juhlia.- Anonyymi
Uskoisin, jos soittelisin sukulaiset läpi, sieltä tulisi melkonen lauma vielä elossa olevia paikalle,
kun he tietäisivt tarkan ajankohdan ym. järjestelyt,
pakkko myöntää en jaksais enään
sitä rumpaa järjestää,
oottelen kuolemaa sitä ooteleessa touhuan näitä pikku touhujani mitä vielä jaksan,
elämästä vanhan on pakko luovuttaa,
juhlat kuuluu terveeseen elämään ja nuoruuteen , - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uskoisin, jos soittelisin sukulaiset läpi, sieltä tulisi melkonen lauma vielä elossa olevia paikalle,
kun he tietäisivt tarkan ajankohdan ym. järjestelyt,
pakkko myöntää en jaksais enään
sitä rumpaa järjestää,
oottelen kuolemaa sitä ooteleessa touhuan näitä pikku touhujani mitä vielä jaksan,
elämästä vanhan on pakko luovuttaa,
juhlat kuuluu terveeseen elämään ja nuoruuteen ,Kyllä iäkäs(kin) voi vallan hyvin juhlia. Juhlan järjestely on aika rankkaa hommaa kaikkineen - montaa muistettavaa ja puuhattavaa - jotta mukavampi mennä vain valmiille.
Kiehtova ajatus, mutta käytännössä aika rasittavaa, ellei sitten ota pitopalvelusta apua tai tee jippo kimpassa jonkun toisen sukulaisen kaa, esimerkiksi siskokset tai äiti ja tyrär. Kannattaa miettiä paitsi ruokia ja juomia myös majoitusta.
Meidän ikäkäluokassamme yleisin tapa saada suku kopkoon on että joku porukasta kuolee ja sitten pidätään hautajaiset, jossa tavataan sukulaisia joita ei olla nähty pitkään aikaan, muistellaan vainajaa, ainoo huono puoli siinä on että jos itse on se vainaja ei tapaa niitä muita sukulaisia ja vanhoja kavereita, mutta hyvän asianpuolesta voisi vaikka uhrautua.- Anonyymi
Meillä oli viimeksi iso sukutapaaminen mieheni täyttäesdä 80. Hotellin ravintolassa pidettiin, siellä saattoi majoittua ja ruokailu kakkukahveineen aivan vaivaton suunnittelusta lähtien. Juhlat oli päivällä, moni ehti kotiinsa yöksi.
- Anonyymi
Kellä tuo on yleinen tapa, kellä ei.
Meillä on on häitä, synttäreitä, valmistujaisjuhlia ym.
En ole kuullut, että juhlien järjestäjä hoitaisi vieraiden majoituksen? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En ole kuullut, että juhlien järjestäjä hoitaisi vieraiden majoituksen?Miä olen kyllä vosien saatossa tuonki kuullu,
viimeksi kun oli puolisoni hautajaiset siitä just oli puhetta, että kaukaa tuleville pitäisi järjestää yöpyminen,
nyt on niin hassusti etten enään MUISTA järjestinkö, höh, jotenki on muistikuva että olisin joteki johonki hotelliin luvannu mennä, mutta hullua NYT EN MUISTA miten ne kaukaa tulijat yöpyi,
HUH MUISTI PETTÄÄ en yhtää muista sitä ?????????????????????????? apuwwaaaaaa,,, - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En ole kuullut, että juhlien järjestäjä hoitaisi vieraiden majoituksen?Ei todellakaan ole nykyaikaa järjestää yöpaikkoja. Jokainen saa itse sumplia, ylensä mennään hotelliin jos on pitkä matka. Se nyt vielä puuttuisi että esim. surukotiin änkeisi passattavia yöksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei todellakaan ole nykyaikaa järjestää yöpaikkoja. Jokainen saa itse sumplia, ylensä mennään hotelliin jos on pitkä matka. Se nyt vielä puuttuisi että esim. surukotiin änkeisi passattavia yöksi.
Jos mahdollista, niin tietysti kukin itse varaa itselleen mahd. hotellihuoneen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos mahdollista, niin tietysti kukin itse varaa itselleen mahd. hotellihuoneen.
Näin on, vieraat majoittukoon yöksi mihin haluavat. Surukotiin ei tule majoittua.
Tuli vainmieleen kun miehen sukulaistyttö järjesti 20-vuotishääpäivät pohjoisessa vanhempiensa kotona, jossa todellakaan ei ole tilaa kuinihan lähiperheelle ja kaikki sukulaiset ja kaverit asuu Etelä-Ruotsissa, Tukholman seudulla ja Länsi-Ruotsissa, niin he tilasivat huoneet kaikille kosken partaalta lomahotellista ja sen yhteydestä mökkikylästä, vieraat saivat toki maksaa itse majoituksensa.
- Anonyymi
On sitä oltu monissa häissä, niin täällä kotimaassa, kuin ulkomaillakin, mutta vain yhdet häät ovat olleet lähellä
kotiani, joten monet matkat ja hotellimajoitukset olen saanut maksaa.
Aina on ollut kivaa.
Heinäkuussa taas on juhlat joihin on majoitus ja matkat jo varattu. - Anonyymi
Kyllä 20 v aviossa olleen pitäisi järjestää juhlansa jo omillaan, ei vanhempiensa pieniin tiloihin! Onhan niitä pitokartanoita, ravintoloita, hotelleja ja kylpylöitä pilvin pimein. Outoa että kun majoitus oli hotellissa, miksei se tarjoilu ja juhlakin ollut siellä.
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä 20 v aviossa olleen pitäisi järjestää juhlansa jo omillaan, ei vanhempiensa pieniin tiloihin! Onhan niitä pitokartanoita, ravintoloita, hotelleja ja kylpylöitä pilvin pimein. Outoa että kun majoitus oli hotellissa, miksei se tarjoilu ja juhlakin ollut siellä.
Kyllä, mutta taisin selittää huonosti järjestelyt. Vanhemmat asuvat tien toisella puolella turistihotellia jossa on myös mökkikylä ja äiti ja tytär ovat olleet hotellin palveluksessa molemmat ja tuntevat omistajat hyvin. Tytär vihittiin kosken yli johtavalla lippoamissillalla ja häät olivat myös ksokenrannalla hotellissa, jonne tuli sitten sulhasen koko hieno ruotsalainen suku Tukholmasta ja esikaupungeista.
Vanhempien kotona yöpyvät juhlien yhteydessä ainoastaan tyttären kolme veljeä, joilla on omat huoneet. Kaikki muut yöpyvät hotellissa ja mökeissä, omalla kustannuksellaan, mutta tytär varaa heille etukäteen huoneet ja mökit .
Kymmenvuotishääpäivä vietettiin kosken partaalla saman kaavan mukaan ja nyt viime kesänä kaksikymmentävuotisjuhlat. Meidätkin oli kutsuttu, mieheni on sisarentyttärensä kummiset, mutta emme osallistuneet.
Siis kaikki juhlat ja tarjoilut ja yöpymiset hotellilla, saunat, koskenlasku ja kaikki muu ohjelma ja jippo hotellin tiloissa saunan ja siian valtakunnassa. Omat vanhemmat ovat kunniavieraina, ei palvelemassa.- Anonyymi
Paloma.se01 kirjoitti:
Kyllä, mutta taisin selittää huonosti järjestelyt. Vanhemmat asuvat tien toisella puolella turistihotellia jossa on myös mökkikylä ja äiti ja tytär ovat olleet hotellin palveluksessa molemmat ja tuntevat omistajat hyvin. Tytär vihittiin kosken yli johtavalla lippoamissillalla ja häät olivat myös ksokenrannalla hotellissa, jonne tuli sitten sulhasen koko hieno ruotsalainen suku Tukholmasta ja esikaupungeista.
Vanhempien kotona yöpyvät juhlien yhteydessä ainoastaan tyttären kolme veljeä, joilla on omat huoneet. Kaikki muut yöpyvät hotellissa ja mökeissä, omalla kustannuksellaan, mutta tytär varaa heille etukäteen huoneet ja mökit .
Kymmenvuotishääpäivä vietettiin kosken partaalla saman kaavan mukaan ja nyt viime kesänä kaksikymmentävuotisjuhlat. Meidätkin oli kutsuttu, mieheni on sisarentyttärensä kummiset, mutta emme osallistuneet.
Siis kaikki juhlat ja tarjoilut ja yöpymiset hotellilla, saunat, koskenlasku ja kaikki muu ohjelma ja jippo hotellin tiloissa saunan ja siian valtakunnassa. Omat vanhemmat ovat kunniavieraina, ei palvelemassa.Mikä tekee sulhasen suvusta hienon? Aatelisiako?
Outoa viettää hääpäivää noin isosti aina samassa paikassa 10 v välein. Suomessa hääpäivät juhlitaan kahden kesken, ehkä sitten vasta kultahäät 50 v isommin. Anonyymi kirjoitti:
Mikä tekee sulhasen suvusta hienon? Aatelisiako?
Outoa viettää hääpäivää noin isosti aina samassa paikassa 10 v välein. Suomessa hääpäivät juhlitaan kahden kesken, ehkä sitten vasta kultahäät 50 v isommin.En oikein tiedä, niiden jutut ovat aina vähän niin yläluokkaa.... tyyppi mikä rypälelaji on sopivinta minkä juuston kanssa. Siskontyttö on taas vaatimattomista oloista eikä he ole silleen hienostelijoita, vaikka varakkuutta on kyllä, viittasin lähinnä miehen sukuun ja heidän ystäväpiiriinsä.
- Anonyymi
Paloma.se01 kirjoitti:
En oikein tiedä, niiden jutut ovat aina vähän niin yläluokkaa.... tyyppi mikä rypälelaji on sopivinta minkä juuston kanssa. Siskontyttö on taas vaatimattomista oloista eikä he ole silleen hienostelijoita, vaikka varakkuutta on kyllä, viittasin lähinnä miehen sukuun ja heidän ystäväpiiriinsä.
Sinähän sopisit hyvin sulhasen sukuun, aibakin kirjoitustesi perusteella.
Anonyymi kirjoitti:
Sinähän sopisit hyvin sulhasen sukuun, aibakin kirjoitustesi perusteella.
En oikein viihdy. olen aivan liian maanläheinen tyyppi. Voi niidenjuttuja vähän aikaa kuunnella ja sitäpaitsi niistä voi saada inspistä johonkin kirjoitukseen.
- Anonyymi
Paloma.se01 kirjoitti:
En oikein viihdy. olen aivan liian maanläheinen tyyppi. Voi niidenjuttuja vähän aikaa kuunnella ja sitäpaitsi niistä voi saada inspistä johonkin kirjoitukseen.
Sinun tuo "maanläheinen tyyppi" ei näy tällä palstalla.
- Anonyymi
Rahalla saa ja hevosella pääsee. Kasikymppinen ,kun juhlia järjestää, niin voihan sinne tulla ne 60-90 vuotiaat, kun heille maksaa ruuat ,juomat ja hotellit. Nuoremmat ei taatusti tule. Meillä on joku yrittänyt järjestää ns serkkutapaamisia. Evvk, miks i niihin menisi .jos ei muuutenkaan tykkäää olla tekemisissä monenkaan serkun kanssa. Ei tod!
- Anonyymi
En kutsu, enkä kekkereitä pitele, introvertti sekoaisi sellaisista.
- Anonyymi
"vuosikymmeniin ei ole nähny sukulaisia serkkuja eikä heidän jälkeläisiään"
Tuskin niistä kekkereistä tulisi yhtään mitään. Kun ei ole vuosikymmeniin tavannut serkkujaan, niin eihän edes tiedä missä he asuvatkaan. Mihin sen kutsun lähettäisi kullekin serkulle tai heidän jälkeläiselleen.?- Anonyymi
Toden totta, tuntemattomia ovat
kaiken huippu, serkkuja ja serkun serkkuja olisi satoja täysin jo tuntemattomia ihmisiä.
- Anonyymi
Paljon on pääsylipun hinta?
- Anonyymi
Vitsin pukkasit.
- Anonyymi
Jos järjestäisin tämmöisen kokouksen .Se olisi kesämökille
ja nyytti kesti nimikkeellä
Nykyaikana kaikki on niin kallista.
Sauna lämpiäisi ja grilli olisi kuumana.
Kuka joisi tuokoot juomansa ja kuka söisi tuokoot pullat tai makkarat.
Pääasiahan on yhdessä olo ja tutustuminen ja seurustelu.- Anonyymi
Väärin.
Pääasia on ilmainen ruoka ja brenkku. Ilman niitä ketään ei kiinnosta koko asia. Pidä nyyttikestisi yksiksesi.
=DW= - Anonyymi
Hyvä idea tuo on, saa itse olla enemmän aktiivinen, eikä vain tulla valmiiseen pöytään ja ihmettelemään tuntien olonsa ulkopuoliseksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvä idea tuo on, saa itse olla enemmän aktiivinen, eikä vain tulla valmiiseen pöytään ja ihmettelemään tuntien olonsa ulkopuoliseksi.
Juhlia on erilaisia, jokaisella omanlaisensa ja -näköisensä. Itse kyllä nautin suuresti "valmiiseen pöytään" pääsemisestä, kun kerrankin ei tarvitse huolehtia tarjottavista itse.
Minä aattelin kutsua tässä kesän mittaan kaikkein lähimmät jotain 12 henkilöä brunssille meren rantaan. Ei tarvitse huolehtia erikoisruokavalioista kun kukainenkin saa valita oman mieltymyksensä mukaan tarjottavista. En näe tarpeelliseksi kutsua sellaisia sukulaisia joiden kanssa en muutoinkaan ole missään tekemisissä.
Häytyypi toivoa vaan että sää suosisi tuona päivänä.- Anonyymi
En juhli, päivä meni jo, muta koetan myös saada aikaiseksi jonkun tilaisuuden lähimmille. Parikymmentä sain kokoon räknätessä. Ruokaa ja kaffet, alkumaljaa ja ruokaviiniä unohtamatta.
Anonyymi kirjoitti:
En juhli, päivä meni jo, muta koetan myös saada aikaiseksi jonkun tilaisuuden lähimmille. Parikymmentä sain kokoon räknätessä. Ruokaa ja kaffet, alkumaljaa ja ruokaviiniä unohtamatta.
Kivalta kuulostaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu1731926Rakastan sinua
Enkä halua enkä aio sinua satuttaa. Satuttaisin samalla itseäni. Olet ihana mies ja olen pahoillani kuinka sinua kohteli561407Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva1981197Kun viimeksi tapasit kaivattusi
Kasvokkain ( ei netti, varmuudeksi vielä tarkennan), jännittikö? Jos, miten se ilmeni? Huomasitko jännittikö kaivattuasi561142Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus781092Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e381027- 62946
- 67937
Leppäskän tarratoimikunta kävi Suviseuroussa haastamassa riitaa!
Voiko enää törkeämmin häiritä uskovien juhlia? https://www.kirkkojakaupunki.fi/-/tarratoimikunnan-aktivistit-kokivat-sy212883Mitä Raamattu opettaa samaa sukupuolta olevien avioliitosta 4.0
Edelliset kolme ketjua tuli täyteen joten jatketaan keskustelua. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että homoseksuaali156846