Hallituksen kevään kehysriihessä päättämälle kahden prosenttiyksikön yhteisöveron alennukselle Aarnio-Wihuri ei näe suurta merkitystä. Hän pitää ongelmana valtion velkaantumista ja yritystukia.
– Kyllä minä olen näille viisaille hallitusherroille sanonut, että poistakaa nyt nämä saakelin isot yhtiötuet, joita jaetaan esimerkiksi näille laivafirmoille kymmeniä miljoonia vuosittain. Tai Stora Ensolle. Sinne työnnetään rahaa, joka on veronmaksajilta kerätty. Firmalle, joka joka pärjää kyllä, hän linjaa KL:n haastattelussa.
Aarnio-Wihurin mukaan tuet voivat olla tärkeitä aloitteleville yrityksille, mutta niiden kesto pitäisi rajoittaa kolmeen vuoteen. Nyt monet yritykset ovat saaneet tukia vuosikymmeniä. Esimerkiksi Viking Linen tukia perustellaan huoltovarmuudella.
– Miten se tuki parantaa huoltovarmuutta, sen minä haluaisin nähdä. Minulla ei ole mitään sitä vastaan, että suomalaiset menevät Tallinnaan ryyppäämään, mutta se, että valtion pitää maksaa siitä, että ne menee sinne, pikkuisen hämmästyttää.
Orpo ja Purra eivät koske yritystukiin, kuten eivät myöskään eliitin veroetuihin.
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/legendaarinen-miljardoori-valottaa-viimein-120-vuotiaan-perheyhtion-tulevaisuutta-ja-kertoo-mita-suomen-hallitusherrojen-pitaisi-nyt-tehda/35ad98a0-91c1-4201-8e29-ee4dcfcfc94f
Miljardööriltä suoraa puhetta OrpoPurralle: Poistakaa nyt nämä saakelin yhtiötuet
16
146
Vastaukset
- Anonyymi
Rahaa on.
- Anonyymi
Kukaan ei ole ikinä jakanut enempää yritystukia kuin Sanna.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kukaan ei ole ikinä jakanut enempää yritystukia kuin Sanna.
Sanna on yritystukikuningatar.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sanna on yritystukikuningatar.
EK: Sanna takas!
- Anonyymi
Mistä se sinä vasu- idiootti ämmä tiedät mitä poistavat
HÄH !
Viimeksi tänään katsoin videon missä tästä asiasta puhuttiin Purran suulla.
Haista kommari pitkä vittu- Anonyymi
Sinä taidat olla oikea typerys perus Persu.
- Anonyymi
Koksun herrat menettää lahjoituksensa .. korruptionsa jos lopettaa yhtään yritystukia
- Anonyymi
Siinä se syy miksei yritystukia voi leikata.
- Anonyymi
Korruptiopiirit jyllää.
- Anonyymi
Purraa on turha syyllistää, koska hallitus toteuttaa suurelta osin kokoomuksen talouspolitiikkaa. Rahapuolue pitää varakkaiden puolta, eikä PS kuulu siihen puoluelajiin.
- Anonyymi
Kokoomus ei ymmärrä maan edusta tai taloudesta näemmä yhtään mitään. Kenen pirun asialla oikein ovat???
- Anonyymi
ai niinkö eli perust on vaan ne hyödylliset idiootit joita kokkareet käytää hyväksi. nyt persu valehtelet niin että korvat heiluu, samaa tekee persut mitä kokoomuskin suosii ( tai pikemminkin nuolee) rikkaita ja köyhiä kyykyttää
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kokoomus ei ymmärrä maan edusta tai taloudesta näemmä yhtään mitään. Kenen pirun asialla oikein ovat???
Ai kenenkö? Tietenkin yksityisten firmojen johtajien asialla ja niiden rikastumista valvomassa...max voittoa ja korkoa ja plutokratiaa aina vaan tavoittelevat lisää heille,muusta kansasta viis ja sitä myötä 100% päätäntä valtaa..ei se ole mitään demokratiaa ikinä nähnytkään vaikka niin aina kansalle valehtevat...
Johan tyhmempikin näkee asioiden oikean laidan...mutta uunot tietysti aina ei.. Tyhmä jengi ei edes usko mitä edessään näkee vaan ummistaa silmänsä yhä uudelleen ja uudelleen.. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ai niinkö eli perust on vaan ne hyödylliset idiootit joita kokkareet käytää hyväksi. nyt persu valehtelet niin että korvat heiluu, samaa tekee persut mitä kokoomuskin suosii ( tai pikemminkin nuolee) rikkaita ja köyhiä kyykyttää
Tuo on pitkälti totta Orpo ja Stubb ku$€££@@ tyhmiä Persuja.
- Anonyymi
Suomi on saari ja kaikki ruoka ja muu tavara tulee tänne laivalla rekkojen kyydissä ja tavarat myös lähtee täältä aivojen kyydissä.
- Anonyymi
Venäjältä ja Kiinasta saisi tavaraa junalla ilman yritystukia.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?961886- 881340
- 1101143
- 761037
- 1191010
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘57873- 47791
- 36782
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis48741- 33693