Presidentti esti avioeronneiden kirkollisen vihkimisen lopettamisen

Anonyymi-ap

Vuonna 1948 kirkolliskokous hyväksyi lähes yksimielisesti (äänin 104-7) kannan, ettei eronneita, joiden edellinen puoliso on elossa, vihitä kirkollisesti eikä heidän siviiliavioliittoaan siunata, ellei pappi katso siihen olevan erittäin painavia syitä. Kuten tunnettua, rajoitusta ei tuolloinkaan saatu kirkkolakiin, koska presidentti Paasikivi ei vienyt asiaa eduskunnalle. Presidentti oli muutenkin vihainen.

5

69

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ei ole kunniakas vaihe tämäkään.

• Anonyymi
      UUSI

Kirkkoa on laitettu oikeammalle tielle.

• Anonyymi
        UUSI

Siis haaremikulttuuri päättyi Jeesukseen. On yksi puoliso mistä ollaan vastuussa ja lapset jotka hoidetaan. Mies on pääelättäjä. Sitten on suku ja lapsenlapset joten oli siis järjestys. Kaikki vanhenee myös miehet sekin kuuluu elämään . Useimmat erot on vaihto nuorempaan kun mies ei huomaa itsekin vanhenevansa. Mutta sitten oli avoliittoja kuten siinä uuden testamentin kohdassa nekin mainitaan yhdessä asuvat nimellä. Tai eroavat jos toinen on eri uskontoa. Mutta monet naiset joutuu raiskauksen kohteeksi jopa kouluissa. Siksi jengit on vastuussa. Siinä pilataan elämä . Ei kukaan halua maata sellaisen kanssa josta ei pidä. Sitten ollaan ala ikäisenä raskaana. Jollekin josta ei pidetä , vain joskus sille josta pitää. On ongelmatilanteissa ja pojat on vastuussa näistä. Pojat. Se pelkkä vihkiminen ei onnea tuo vaan se että halutaan elää yhdessä.

• Anonyymi
      UUSI

Sosialistien tuomat matulaumt ovat vaarantaneet elämän Pohjoismaissa

Tukholman keskeisen matuslummin uutisia:

Mustasukkaisuus johti jengisotaan

Syksyllä vuonna 2023 Söderin kaupunginosassa, Gustav Adolfin torilla avattiin tuli keskelle toria seisoskelevaa seuruetta kohti. Kukaan ei kuollut tai loukkaantunut, koska ampujan ase jumittui juuri ratkaisevalla hetkellä. Syyttäjän mukaan kyseessä on murhan yritys.

https://www.suomenuutiset.fi/jengisodat-eivat-aina-johdu-huumeista-epaselvyys-hammasharjan-sijainnista-johti-veriseen-valienselvittelyyn/

• Anonyymi
      UUSI

Tietysti kaikilla tulee olla oikeus kirkolliseen vihkimiseen. Kuka nyt siviilivihkimistä haluisi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      99
      2053
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      98
      1498
    3. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      121
      1253
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      77
      1205
    5. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      112
      1187
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      1014
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      51
      977
    8. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      58
      966
    9. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      892
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      794
    Aihe