Milloin Suomi alkaa puuttumaan Ruotsinsuomalaisten syrjintään?

Anonyymi-ap

Vähemmistöjen kohtelu Ruotsissa on mennyt YK:n tarkasteluun

Ruotsin ihmisoikeustilannetta käsiteltiin toukokuussa YK:n ihmisoikeuksien raportointikokouksessa. Ryhmä kansallisia vähemmistöjä edustavia nuorisojärjestöjä jätti äskettäin kulttuuriministeriölle varjoraportin. Siinä nostetaan esille kysymyksiä, joita ruotsinsuomalaisten ja tornionjokilaaksolaisten tilanteesta pitäisi ottaa esille.https://www.svt.se/nyheter/uutiset/vahemmistojen-kohtelu-ruotsissa-ykn-tarkasteluun

Suomen kielen asema ei ole turvattu Ruotsissa. Pitäisikö Suomen tehdä erikoissotilasoperaatio Ruotsiin, jotta ruotsinsuomalaisten asema paranee ja vaatia Suomea Ruotsin viralliseksi kieleksi?

4

106

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Heil' Freudenthal.

• Anonyymi

-Axel OlofFreudenthal oli suomenruotsalainen kielentutkija ja 1800-luvun svekomaanien johtohahmoja ja sitä kautta merkittävimpiä suomenruotsalaisen kansallistunteen herättäjiä. Freudenthalin teorioissa kieli, kansallisuus ja rotu oli yhdistetty. Näiden pohjalta hän väitti ruotsinkielisten olevan rodullisesti ylivertaisia tavalla, joka voidaan rinnastaa sen aikaisiin arjalaisiin rotuoppeihin Euroopassa.

• Anonyymi

Mielenkiintoista

• Anonyymi

Niin se on. Me kantasuomalaiset emme ole oikeastaan yhtään mitään, vain tyhjänpäiväisiä roduttomia, jotka osaavat vain paketoida Maraboun suklaata ja pyyhkiä vanhusten takapuolia. Juuri siksi tarvitsemme paljon uusia maahanmuuttajia, jotka rikastuttavat köyhää kulttuuriamme ruotsalaisen mallin mukaisesti.

Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      97
      1998
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      90
      1415
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      112
      1177
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1057
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      121
      1052
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      903
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      49
      849
    8. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      58
      819
    9. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      812
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      713
    Aihe