Kävin Helsingissä

Mielestäni on hiukan huolestutavaa, se mitää kaduilla näin.
Eli ensin oli arabimies pikkulapsi sylissään ja hänen perässään kaveli kolme nuorta huolellisesti säkitettyä vaimoa.
Sitten pari tuntia myöhemmin oli kaupassa neljä islamistipartaista miestä yhdessä ostamassa ruokaa.

Olisi hyvä jos ihmiskunta sivistyisi edes sen verran, että islamista päästäisiin eroon.
(olisi syytä, sillä se on kaikkille haitallinen kultti, jonka ensimmäisiä uhreja ovat muslimit itse)

97

643

1Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Hellsinki on jo menetetty. Minä en edes halua käydä siellä, kuin aivan pakon edessä.

• Anonyymi
        UUSI

Kiitos älkää tulko tänne arvostelemaan. Meillä menee ihan hyvin ja tullaan toimeen mamutaustaisten kanssa jotka hoitaa pääosin koko julkisen liikenteen kuljetustyöt, siivoustyöt ja suuren osan terveydenhoitotyöstä. Ei teillä kuitenkaan ole mitään massia täällä käyttää, suoraan vaan jatkatte ruotsinlaivalle ostaa halpaa viinaa ja tupakkia, kyl on nähty.

Koittakaa kehittää vaan omia hoodejanne, siis niin surkea on Suomen maaseudun tila, vaikka mahdollisuuksia kehittää riittäisi kyllä. Ette vaan osaa.

• Anonyymi

Kaikki sellainen ihmistä orjuuttava uskonto, jossa pääasiallinen tehtävä on sitoa ihmistä ja tuomita hänet, on pahasta.

• Anonyymi

Vihervasemmiston luoma uusi normaali.

• Anonyymi

Tuo on nyt edistynyt ihan tuo pelin tekemis-juttu emme tee mitään Duke Nukem Forever, kuitenkaan: https://fi.wikipedia.org/wiki/Duke_Nukem_Forever

vaan siis joku pienempi hauska ehkä... kun kävin tuolla työllisyyspalvelujutussa... tuli kutsi niin mustalla katumaasturilla tulee... suunnitelma on ihan hyvä nyt... minulla ei ole mitään työnhakuvelvoitetta toistaiseksi... koska niin..

• Anonyymi

Suuntaus on ollut pitkään tuollainen.
      Ihonväri on vaalentunut ja parrat paksuuntuneet.
      Mogadishu Avenue on kansainvälistynyt.

Itse vältän Kehä ykkösen sisäpuolella auton ulkopuolella kulkemista. Vastenmielinen kulttuurimuutos ei kannusta asiakkaaksi muualle kuin oman alani toimijoiden luo.
      Näissä piireissä heitä ei näy. Kun eivät tällaisia töitäkään tee.
      Ja itse en harjoita ruuan valmistusta tai tarjoiltavana myyntiä!

Mies 65

• Asiahan on oikeastaan juurikin toisinpäin. Jos kristityt edelleen olisivat hartaita uskovia, jopa fanaattisia sellaisia, ei tarvitsisi katsella Helsigissä tai muuallakaan Suomessa muslimeja. Mutta maallistuneet kristityt eivät näe omaa virhettään, vain muiden virheellisyyden, mielestäni varsin erikoinen näkökulma, yhtä virheellinen kun pommeja paukuttelevien fundamentalistimuslimien näkökulma.

• Anonyymi
        UUSI

Oivaltava! En olisi uskonut, että huomaat asian, koska olen ajatellut, että vaatisi ”sisäpiirin” kosketusta.

Miten, en tiedä

• Anonyymi

Jotenkin yritän ymmärtää landella eläviä, jotka haluavat raitilla nähdä vain itsensä kaltaisia ihmisiä. Ei onnistu.
      Vilma

• Anonyymi

Black coffee is an acquired taste!

Mies 65

• Anonyymi
        UUSI

Vietä päivä Itäkeskuksessa tai Kontulassa. Tiedät sen jälkeen, miltä tuntuu olla vähemmistöä omassa maassaan.

• UUSI

Varsinaisesti ongelma ei ole ulkonäössä, vaan ideologiassa.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Vietä päivä Itäkeskuksessa tai Kontulassa. Tiedät sen jälkeen, miltä tuntuu olla vähemmistöä omassa maassaan.

Olen viettänyt monta päivää noissakin paikoissa ja tiedän väitteesi olevan hyvin suuresti liioteltu. Itä-Helsinki on mainio paikka asua ja asiasta valittavat ovat rajastaan sellaisia, jotka eivät ole siellä ikinä edes käyneet.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Olen viettänyt monta päivää noissakin paikoissa ja tiedän väitteesi olevan hyvin suuresti liioteltu. Itä-Helsinki on mainio paikka asua ja asiasta valittavat ovat rajastaan sellaisia, jotka eivät ole siellä ikinä edes käyneet.

Enpä usko, että olet. Älä jaksa valehdella. Tiedän, mistä kirjoitan.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Se taas on ihan sinun ongelmasi. Sinä et selvästikään tiedä yhtään mistä kirjoitat, minä kun olen asunut Itä-Helsingissä koko ikäni. Älä siis viitsi valehdella.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Jos pokkana väität Itiksen kauppakeskuksessa, ettei maahanmuuttajat näkyisi nykyisin enemmistönä, puhut palturia. Jokainen paikalla käynyt ymmärtää asian. Lähi-Itäkeskus ei ole saanut nimeä hatusta. Eikä tämä ole rasismia vaan ihan aistein havaittava tosiasia.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Jos pokkana väität Itiksen kauppakeskuksessa, ettei maahanmuuttajat näkyisi nykyisin enemmistönä, puhut palturia. Jokainen paikalla käynyt ymmärtää asian. Lähi-Itäkeskus ei ole saanut nimeä hatusta. Eikä tämä ole rasismia vaan ihan aistein havaittava tosiasia.

Kyllä väitän täysin pokkana. Jos sinä vietät siellä aikasi arkipäivisin keskellä päivää lonnimassa, etkä käy töissä, niin se on taas eri asia. Silloin siellä lonnivat nuo kaikki kaverisikin.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Lisään vielä, että silti tykkään moninaisuudesta, ei se haittaa. Se on asia, joka näkyy aivan selvästi. Haittaa syntyy, kun ilmiö kielletään tai asiaa hyssytellään. Siihen pitää silti suhtautua realistisesti. Asiassa on puolensa. Jokainen voi yrittää olla suvaitsevainen ja ystävällinen kanssaihmisille, mutta omasta kulttuurista ei tarvitse luopua vieraan edessä. Luopuisivatko islamistiset maat omastaan vastaavassa tilanteessa. Tyhmä ei tarvitse olla.

Erilaiset uskonnot tuovat tullessaan omia ilmiöitä, eikä sokeus oman kansan ja kulttuurin ilmiöiden yhteentörmäyksille ole koskaan hyvä asia.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä väitän täysin pokkana. Jos sinä vietät siellä aikasi arkipäivisin keskellä päivää lonnimassa, etkä käy töissä, niin se on taas eri asia. Silloin siellä lonnivat nuo kaikki kaverisikin.

Älä vääristele kirjoitustani alkeellisin keinoin. Tietäjät tietää. Menetit juuri uskottavuuden silmissäni, kuka lienetkin. Kehotan jokaista käymään ko. paikoissa ja tekemään omat johtopäätöksensä.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Se taas on ihan sinun ongelmasi. Sinä et selvästikään tiedä yhtään mistä kirjoitat, minä kun olen asunut Itä-Helsingissä koko ikäni. Älä siis viitsi valehdella.

🤭😆

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

🤭😆

https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010731593.html
        Esim. Vuosaari Itä-Helsinkiä.
        Helsingin Vuosaaren Merilahden koulussa noin 60 prosenttia oppilaista on maahanmuuttajataustaisia.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Lonnia? Ei hyvää päivää 🤣

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Älä vääristele kirjoitustani alkeellisin keinoin. Tietäjät tietää. Menetit juuri uskottavuuden silmissäni, kuka lienetkin. Kehotan jokaista käymään ko. paikoissa ja tekemään omat johtopäätöksensä.

Kehoitat jokaista lonnimaan ko.paikoissa ja tekemään sitten johtopäätöksensä, kannattaako Suomessa oleskelua jatkaa? 🤨

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Ei Itä- Helsini ole vain Kontula tai Itäkeskus vaan paljon laajempi alue: Vuosaaressakin on Aurinkolahti, Uutela, Meri- Rastila,Pohjois ja Keski Vuosaari, Kalvikin niemi ja Kallahti, Ramsinranta, Vuosaaren satama ja Mustavuoren luonnonsuojelualue. Itäkeskuksen alueeseen taas kuuluu Marjaniemi, Puotila,Puotinharju, Vartiolahti ja Kontulan ympärillä on Vesala, Kivikko, Mellunmäki ja Mellunkylä, Kurkimäki. Herttoniemeen kuuluu Roihuvuori, Tammisalo Jollas ja Hertsikassa on paljon autoliikkeitä ym.

Eli Kontula, Itis ja Puotinharju ovat vain pari aluetta joihin on tälläytynyt maahanmuuttajia enemmän kun voivat elää omanlaistansa liike- elämää. Sen huomaa esim Kontulassa että ravintolat ja kaupat ovat vierekkäin ja he kuuluvat ja näkyvät olemalla liikkeidensä edessä tupakoimassa tai juttelemassa.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Ei Itä- Helsini ole vain Kontula tai Itäkeskus vaan paljon laajempi alue: Vuosaaressakin on Aurinkolahti, Uutela, Meri- Rastila,Pohjois ja Keski Vuosaari, Kalvikin niemi ja Kallahti, Ramsinranta, Vuosaaren satama ja Mustavuoren luonnonsuojelualue. Itäkeskuksen alueeseen taas kuuluu Marjaniemi, Puotila,Puotinharju, Vartiolahti ja Kontulan ympärillä on Vesala, Kivikko, Mellunmäki ja Mellunkylä, Kurkimäki. Herttoniemeen kuuluu Roihuvuori, Tammisalo Jollas ja Hertsikassa on paljon autoliikkeitä ym.

Eli Kontula, Itis ja Puotinharju ovat vain pari aluetta joihin on tälläytynyt maahanmuuttajia enemmän kun voivat elää omanlaistansa liike- elämää. Sen huomaa esim Kontulassa että ravintolat ja kaupat ovat vierekkäin ja he kuuluvat ja näkyvät olemalla liikkeidensä edessä tupakoimassa tai juttelemassa.

Tuossa mainittiin kaksi paikkaa + Vuosaari ihan tarkoituksella .
        Voisin itsekin sanoa, että Suomessa on kaupunkeja ja maailmassa maita. Et tainnut nyt ymmärtää pointtia, mutta ei se minua haittaa 😂

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Nimenomaan. Tietäjät tieyää ja sinä vain sepustat olemattomia. Kehottaisin sinuakin joskus käymään ko. paikoissa ja suoltamaan vähemmän valheita.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Nimenomaan. Tietäjät tieyää ja sinä vain sepustat olemattomia. Kehottaisin sinuakin joskus käymään ko. paikoissa ja suoltamaan vähemmän valheita.

What ever, ne jotka eivät ole käyneet, suosittelen käymään.

Näette nopeasti, kuka kirjoittaa mitäkin. Enkä missään vaiheessa ole kirjoittanut pahantahtoisesti vaan rehellisesti nostaen esiin jokapäiväisiä havaintojani.

Problem solved.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Niinpä perjantai-iltana siellä voi olla pelottavaa miehellekin naisista puhumattakaan.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Itse mietin että milloinkohan siellä itiksessä tapahtuu ns. tukholma-syndroomat eli tumman värinen nuoriso alkaa hulinoimaan oikein kunnolla. Ammutaan keskellä päivää tai heitellään pommeja. Voisin kuvitella ettei kauan mee kun suomessakin alkaa tukholman ilmiö.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Niinpä perjantai-iltana siellä voi olla pelottavaa miehellekin naisista puhumattakaan.

Olisi hyvä tarkastella laajemmin, mistä turvattomuuden tunne mm. noillakin alueilla johtuu.
        On ikävää jos maahanmuuttajien vanhemmatkin joutuvat pelkäämään lastensa liikkumisen puolesta tietyillä alueilla.
        Päihdeongelmien kasvu on varmasti määräävä tekijä. Jengiytyminen on toinen ilmiö.

https://www.helsinginuutiset.fi/paikalliset/7796162

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Itse mietin että milloinkohan siellä itiksessä tapahtuu ns. tukholma-syndroomat eli tumman värinen nuoriso alkaa hulinoimaan oikein kunnolla. Ammutaan keskellä päivää tai heitellään pommeja. Voisin kuvitella ettei kauan mee kun suomessakin alkaa tukholman ilmiö.

Niin, olen ymmärtänyt, että maahanmuuton keskittämisellä tietyille alueille voisi olla jotain tekemistä nuorten jengiytymisen kanssa.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Niin, olen ymmärtänyt, että maahanmuuton keskittämisellä tietyille alueille voisi olla jotain tekemistä nuorten jengiytymisen kanssa.

”HELSINGIN YLIOPISTON sosiologian professori Lena Näreen mukaan Ruotsin jengirikollisuuden taustan voi nähdä juontavan juurensa jo 1960–1970-lukujen miljoonaohjelmaan, jossa Ruotsiin rakennettiin kymmenen vuoden aikana miljoona asuntoa.

Helsingin yliopiston sosiologian professori Lena Näre.
        Helsingin yliopiston sosiologian professori Lena Näre.
        Ohjelmasta saivat alkunsa Ruotsin suurien kaupunkien betonilähiöt, joissa nykyisin asuu paljon maahanmuuttajia. Esimerkiksi Rinkebyssä yli 90 prosentilla asukkaista on maahanmuuttajatausta.

Ruotsissa erot rikkaiden ja köyhien asuinalueiden välillä ovat suuria. Maassa on muihin EU-maihin verrattuna prosentuaalisesti vähiten köyhyyttä, mutta köyhyyden eriytyminen syntymämaan mukaan on suurinta.

Jengirikollisuus linkittyykin Ruotsissa vahvasti asuinalueiden eriytymiseen ja yhteiskunnan eriarvoistumiseen.

Näreen mukaan Suomen keino välttyä Ruotsin kaltaiselta jengiongelmalta on tehdä poliittisia päätöksiä, jotka vähentävät eriarvoisuutta”. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000009901596.html

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

ja kaikki ketä olet sielä nähnyt on samanvärisiä kuin sinä itse..... värikkäitä

• Anonyymi

Myös Islam maalistuu sivistyksen myötä.
      Suurin yhteiskuntarauhan uhka on epäonnistunut sosiaalipolitiikka. Sitä seuraa yleensä ääriajattelu ja levottomuudet.

• UUSI

Järjen ääni täällä, hienoa. Etenkin länsimaihin muuttanut muslimiväestö maallistuu, jos ei muuttaneessa sukupolvessa, niin sitä seuraavissa. Tarvitaan vain malttia odottaa hieman pidemmälle kuin huomiseen.

• Anonyymi
        UUSI

Suurin yhteiskuntarauhan uhka on tuoda islamistit Suomeen, kerätä asumaan tietylle alueelle. Luopua omasta uskonnosta ja antaa heidän äänestää valtaan omiaan.

• UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Suurin yhteiskuntarauhan uhka on tuoda islamistit Suomeen, kerätä asumaan tietylle alueelle. Luopua omasta uskonnosta ja antaa heidän äänestää valtaan omiaan.

Kuulepa pikkunen, Suomeen eivät islamistit edes pyri ja vaikka pyrkisivätkin, niin Suomen maahanottopolitiikalla kestää alkaen 500 vuotta ennen kuin voivat kuvitella ottavansa maan haltuunsa poliittisin keinoin. Mutta jos sinua hulettaa Suomen valtion tulevaisuus, niin kehotan painokkaasti keskittymään ilmastonmuutoksen torjuntaan ja luontokadon ehkäiisyyn, ne uhat realisoituvat jo nyt ja nykymenolla 500 vuoden päästä ei ole Suomea, jonka islamistit voisivat, saati haluaisivat ottaa valtaansa.

• Anonyymi
        UUSI
        randombypasser kirjoitti:

Kuulepa pikkunen, Suomeen eivät islamistit edes pyri ja vaikka pyrkisivätkin, niin Suomen maahanottopolitiikalla kestää alkaen 500 vuotta ennen kuin voivat kuvitella ottavansa maan haltuunsa poliittisin keinoin. Mutta jos sinua hulettaa Suomen valtion tulevaisuus, niin kehotan painokkaasti keskittymään ilmastonmuutoksen torjuntaan ja luontokadon ehkäiisyyn, ne uhat realisoituvat jo nyt ja nykymenolla 500 vuoden päästä ei ole Suomea, jonka islamistit voisivat, saati haluaisivat ottaa valtaansa.

Kuuleppa isottelija :) En ole väittänyt, että he pyrkisivät, mutta he pääsevät tai joutuvat ennemminkin Suomeen. He ajautuvat asumaan samoille seuduille ja positiivinen integroituminen valtaväestöön käy haasteelliseksi. Tästä ei ole seurannut mitään hyvää jos naapurivaltioon katsotaan. Tämä kehitys pitäisi siis pysäyttää.

Suomi on jo luopunut omasta uskonnostaan hyvin paljolti, ja on nykyisin melko ateistinen maa. Se ei ole islamistien vika, mutta ei pidä olla liian hyväuskoinen heidän pyrkimystenkään kanssa. Islamistit pitävät omaa uskontoaan ainoana oikeana ja pinnan alla voi kuplia erinäisiä pyrkimyksiä, jotka pullahtavat ajoittain pintaan. Tulee mieleen Itiksessä 2024 nähty kyltti, jossa oli ote Koraanista, jossa kehotettiin englanniksi ja arabiaksi naisia peittämään vartalonsa. Se kertoo ainakin minulle halusta hallita naisia. Silti on sanottava, että tunnen muutamia islamisteja pintapuolisesti. Minulla ei ole heistä pahaa sanottavaa; ystävällisiä ja asiallisia kohtaamisia on kaikki olleet.

Tietysti minua huolettaa luonnon tila myös tietysti. Välinpitämättömyys on kuitenkin pahin asia. Sitä vastaan pitäisi taistella joka saralla.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

No jos ovat kerran maalistumassa niin kyllä tikkurila kuulostaa just oikealta alueelta 🤔

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

No jos ovat kerran maalistumassa niin kyllä tikkurila kuulostaa just oikealta alueelta 🤔

Tikkurila on menetetty. Muslimit asuvat kalliissa vuokra-asunnoissa, joista suomalaiset joutuivat lähtemään, kiitos Purran epäonnistuneen homman. Tällä hetkellä muslimit valtaavat kaikki kalliit vuokra-asunnot, jossa siteen mekastavat päivät päästään. Työ ei maistu, eikä sitä ilmeisesti hallitus odotakaan.

• Anonyymi
      UUSI

Kun minähän en käytä ollenkaan mitään kipulääkkweirä murra tuollaisia voi olla hyvä olla jos jotain sattuu.

• Anonyymi
      UUSI

Islamin uskoisissa maissa naisen asema on huono, mitä se kertoo uskonnosta. Ei siinä auta maallistuminen, päinvastoin. Kiihkoilu lisääntyy, mitä kirjaimellisemmin kirjoituksia noudattavat. Islam ei todella ole naisen kannalta hyvä uskonto.

• Anonyymi
      UUSI

Taitaa olla valtauskonto, joten ei se ikinä mihinkään katoa. Mutta voi muuttua vähemmän merkitykselliseksi heille, jotka oppivat ajattelemaan omilla aivoillaan lahkon aivoilla ajattelun sijaan.

Toivossa on hyvä elää.

Jasu

• Anonyymi
        UUSI

Tuskin mikään uskonto katoamaan tulee. Ihmiset ovat siinä mielessä melko kaheleita. Islamkaan ei kuitenkaan ole likimainkaan niin "suuri" uskonto kuin mitä propaganda haluaa väittää. Itsensä on helppo projisoida valtavaksi, kun kukaan ei virallisesti voi kyseisestä uskosta luopua. Se, että henkilön on pakko olla muslimi, ei tarkoita, että hän aidosti kyseisestä uskosta piittaa tai niihin asioihin uskoo.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Tuskin mikään uskonto katoamaan tulee. Ihmiset ovat siinä mielessä melko kaheleita. Islamkaan ei kuitenkaan ole likimainkaan niin "suuri" uskonto kuin mitä propaganda haluaa väittää. Itsensä on helppo projisoida valtavaksi, kun kukaan ei virallisesti voi kyseisestä uskosta luopua. Se, että henkilön on pakko olla muslimi, ei tarkoita, että hän aidosti kyseisestä uskosta piittaa tai niihin asioihin uskoo.

Juu, kristinuskon jälkeen seuraavana valtauskonnoista. Ainahan sitä toivoo, että nuoremmat sukupolvet ymmärtäisi uskojensa propagandan eikä menisi sokkona sen mukaan itse asioita läpi ajattelematta. Epäkohtia kritisoiden ja niistä irtisanoutuen.

Mikään uskonto kun ei palvele rauhaa, vaan asettaa rauhan elementtejä vastakkain. Toimii lyömäaseena, jos petturoit uskontosi ihmisiä, ei mikään jumala kosta mitään. Ihmiset kostaa.

Täytyisi ymmärtää tämä ja kyetä irtisanoutumaan hihhuloinnista rauhaa rakastaen eikä sotaa yllyttäen.

Jasu

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Juu, kristinuskon jälkeen seuraavana valtauskonnoista. Ainahan sitä toivoo, että nuoremmat sukupolvet ymmärtäisi uskojensa propagandan eikä menisi sokkona sen mukaan itse asioita läpi ajattelematta. Epäkohtia kritisoiden ja niistä irtisanoutuen.

Mikään uskonto kun ei palvele rauhaa, vaan asettaa rauhan elementtejä vastakkain. Toimii lyömäaseena, jos petturoit uskontosi ihmisiä, ei mikään jumala kosta mitään. Ihmiset kostaa.

Täytyisi ymmärtää tämä ja kyetä irtisanoutumaan hihhuloinnista rauhaa rakastaen eikä sotaa yllyttäen.

Jasu

Täytyisi myös ymmärtää, että uskonto ei ketään rakasta, ihminen taas voi rakastaa. Mutta silloin ihminen ei enää tarvitse uskontoja. Hän osaa kaiken ilman niitäkin, ssydämestään.

Jasu

• Anonyymi
      UUSI

Käytännössä ne elävät täysin omien tapojensa mukaisesti. Ns. integroituminen tyystin eri maanosaan, uskontoon ja muutenkin vallitsevaan kulttuuriin on utopiaa eikä realismia. Lisäksi ihmiset ovat vahvasti geeniensä summa eli siitä ei pääse yli eikä ympäri. Ilmaistaan asia nyt näin kärkkäästi - On ihmisoikeusrikos kun valkoisen eurooppalaisen heteromiehen ulkopoliittisia kriittisiä näkemyksiä ei noteerata.

Muualta tulleiden tässä pitäisi kunnioittaa ja yrittää suvaita kantaväestön tapoja, ei toisinpäin. Järjestelmän kuuluisi vaatia joustavuutta muualta tulleilta ja sen pitäisi olla maassa olemisen edellytys. Vain siten integraatio olisi isossa kuvassa realistisesti mahdollinen. En ole niille mitään velkaa joten on ihan turha odottaa että kumartaisin niille. Mulla sentään on itsekunnioitusta toisin kuin monilla. - sivusta.

• Anonyymi
        UUSI

Näinhän se on. Tämä ei tarkoita vihamielisyyden lietsomista erilaisia ihmisiä tai ylipäätään erilaisuutta kohtaan vaan ymmärrystä siitä, että maahanmuuttoa täysin erilaisista kulttuureista täytyy rajata yhteensovittamisen ongelmallisuudesta johtuen.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Näinhän se on. Tämä ei tarkoita vihamielisyyden lietsomista erilaisia ihmisiä tai ylipäätään erilaisuutta kohtaan vaan ymmärrystä siitä, että maahanmuuttoa täysin erilaisista kulttuureista täytyy rajata yhteensovittamisen ongelmallisuudesta johtuen.

Ehkä se integraatio on sula mahdottomuus. Liika erilaisuus taustalla. R*sismikortin käyttäjille lisään tähän sellaisen maininnan että mielestäni m-muuton ei tarvitse olla nollatoleranssiin perustuvaa. Käytännön poliittiset toimet ovat kuitenkin johtaneet siihen että haalittavien ihmisten lukumäärä on yksinkertaisesti liian suuri. Se nakertaa yhteiskunnan sektoreita taloudellisesti, mikä alentaa hyvinvointia ja ennen kaikkea turvallisuutta. Kun youtubevideoita katsoo Keski- ja Länsi-Euroopasta niin ne näyttävät kauhuskenaarioilta. Ei tarvitse edes mennä niin kauas kun Ruotsi on tuossa kivenheiton päässä.

R*sismista vielä sen verran että toimii se toiseenkin suuntaan eli en katso hyvällä esim. sitä että britit hallitsevat Australiaa (aboriginaaleja) ja U-Seelantia (maoreja) ja hollantilaiset ketkä ovat infiltroituneet E-Afrikkaan. Pointtini siis on että erilaisten väestöjen sekoittuminen toisiinsa pitäisi olla vapaasti kritisoitavissa, suuntautuu se sekoittuminen sitten kehitysmaasta teollisuusmaahan tai toisinpäin.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Ehkä se integraatio on sula mahdottomuus. Liika erilaisuus taustalla. R*sismikortin käyttäjille lisään tähän sellaisen maininnan että mielestäni m-muuton ei tarvitse olla nollatoleranssiin perustuvaa. Käytännön poliittiset toimet ovat kuitenkin johtaneet siihen että haalittavien ihmisten lukumäärä on yksinkertaisesti liian suuri. Se nakertaa yhteiskunnan sektoreita taloudellisesti, mikä alentaa hyvinvointia ja ennen kaikkea turvallisuutta. Kun youtubevideoita katsoo Keski- ja Länsi-Euroopasta niin ne näyttävät kauhuskenaarioilta. Ei tarvitse edes mennä niin kauas kun Ruotsi on tuossa kivenheiton päässä.

R*sismista vielä sen verran että toimii se toiseenkin suuntaan eli en katso hyvällä esim. sitä että britit hallitsevat Australiaa (aboriginaaleja) ja U-Seelantia (maoreja) ja hollantilaiset ketkä ovat infiltroituneet E-Afrikkaan. Pointtini siis on että erilaisten väestöjen sekoittuminen toisiinsa pitäisi olla vapaasti kritisoitavissa, suuntautuu se sekoittuminen sitten kehitysmaasta teollisuusmaahan tai toisinpäin.

Minusta maahanmuuton ei missään tapauksessa tulisi olla nolatoleranssiin perustuvaa. Suomeen saa ja tulee jatkossakin saada muuttaa. Ajatuskin siitä, että palaisimme siihen ahdasmieliseen periferiaan, joka Suomi oli vielä minunkin lapsuudessani, on todella ahdistava.

Tuo edellinen taas ei missään tapauksessa tarkoita sitä, että kenen vain tulisi saada muuttaa Suomeen. Meillä on täysi oikeus hallinnoida sitä, että millaiset henkilöt ja millä perusteilla saavat tulla tänne asumaan. Minusta tämän pitäisi olla itsestään selvää. Minun mielestäni meillä on myös täysi oikeus valvoa mitä ne tänne tulleet henkilöt täällä tekevät. Tämä ei tarkoita mitä jatkuvaan jatkuva valvontaa ja jankapantaa tmv. vaan aivan aivan normaaliin elämään kuuluvia asioita. Esimerkiksi kielen oppiminen on minusta ihan minimivaatimuksia, varsinkin jos henkilö saa minkäänlaisia yhteiskunnan tukia. Minusta olisi mm. täysin aiheellista, että mikäli lapsi ei opi kunnolla suomea, niin se vaikuttaisi perheen tukiin (ellei sillä lapsella sitten ole jotain diagnosoitua syytä siihen miksi hän ei opi). Sen pitäisi olla ehdoton minimivaatimus. Myöskin se, että vaimosi pitää oppia suomea ja tehdä jotain muutakin kuin istua muiden saman kulttuurin maisten kanssa ringissä keskustelemassa, voidakseen säilyttää oleskelulupansa, olosi minusta erinomainen tasa-arvotekonakin. Tuossa vain kaksi esimerkkiä, mutta näitä voisi innovoida paljonkin ja vielä niin, että ne ovat mielestäni täysin asiallisia vaatimuksia, joita voisimme asettaa maassa oleskelemisen ehdoiksi. Esimerkiksi nyt tuo, että henkilö oppii maan kielen, helpottaa hänen omaakin elämäänsä ihan konkreettisesti. Järjen käyttämisen tulisi olla sallittua tässäkin asiassa, eikä nykyisenkaltaisen tyhjänpäiväisen vaahtoamisen, joka ei johda mihinkään järjelliseen

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Olen samaa mieltä. Täytyy tarkastella rehellisesti talouden ja hyvinvoinnin näkökulmasta. Tehdä tilastoja ja tutkia asiaa ilman leimautumista rasistiksi.

• Anonyymi
      UUSI

Tummia Taivaita.

olen yrittänyt pitää päällä omaa sääjuttuani kun ei kuluta kuin jotain 45wattia jos se vain ottaa noita sääkuviaan silloin.

• Anonyymi
      UUSI

Rahaahan ne ei tarvii ja hulestunuus on jo myöhästä.

• Anonyymi
      UUSI

Onpa siellä vähän porukkaa. Täällä peltojen reunassakin kulkee enemmän väkeä.. 😉

No joo, kaikki uskonnot ovat mun mielestäni pahasta. Toisaalta tarvitaan jotkut yhteiset säännöt, jotta yhteisö ja yhteiskunta toimisi. Johonkin se raja täytyy vetää.

Enpä minäkään noista niin innostu. Töissä yksi yrittää osoittaa mulle sukupuolelleni kuuluvaa paikkaa, hälle kun mua parempaan ammattitaitoon riittää lähtökohtaisesti jo varustus jalkojen välissä. Olen hälle uhka, kun tulokset näyttävät jotain uskontonsa määräämiä arvoja vastaan. Ollaan onneksi harvoin samalla keolla hänen kanssaan.

xLiner

• Anonyymi
      UUSI

Ei kai tuo ole Suomen ja suomalaisten suurin ongelma. Suurin ongelma on syntyvyyden lasku.

Syntyvyys laski tilastohistorian matalimmalle tasolle vuonna 2024

Tilastokeskuksen mukaan vuoden 2024 kokonaishedelmällisyysluku oli 1,25, joka on vuodesta 1776 alkavan tilastoinnin matalin syntyvyyden taso. Lapsia syntyi 43 720 vuonna 2024.

Näistä lapsista 20 & syntyi ulkomaalaiselle vieraskieliselle naiselle.

Ajatelleen vaikka mikä vaikutus maahanmuutolla olisi tulevaisuuden katunäkymiin.
      vuoden 2023 ja 2024 aikana, eli kahden vuoden aikana Suomeen muutti 136 000 ulkomaalaista, lisätään siihen ulkomaalaisille kahden vuoden aikana syntyneet ja saadaan uusien ihmisten luvuksi jotain 152 000 ulkomaalaista. Samaan aikaan Suomeen syntyi 70 000 suomalaista.

Suomessa kuoli vuosien 2023 ja 2024 aikana 58 000-61 000 kansalaista. Suomisyntyisten määrä vähenee ihan jokainen vuosi yli 20 000 kansalaisella ja samaan aikaan vuosittain tulee 75 000 ulkomaalaista lisää.

Tuolla kaavalla kadut täyttyvät nopeasti ulkomaan elävistä?

Sotiin ei kannata omia kansalaisia lähettää, otetaan nekin tarpeet ulkomailta.

• Anonyymi
        UUSI

Veikkaisin, että aika harva mamu tarttuu Suomen puolesta aseisiin, ei ainakaan Venäläiset ja loputhan on suurelta osin ”traumatisoituneita pakolaisia(kullankaivaja pakoloisia)”, jotka eivät mielellään tartu edes työkaluihin.

• Anonyymi
        UUSI

Syntyvyyden lasku ei ole yhtä suuri ongelma kuin veronmaksajien puuttuminen.

• Anonyymi
        UUSI

Tämä totta. Ja kun tarkastellaan muiden euroopan maiden tilannetta niin ne maat jotka ottaneet vastaan paljon enemmän maahanmuuttajia kuin suomi jo usean vuosikymmenen ajan niin tilanne alkaa olla huolestuttava.

Ja katsotaan nyt vaikka ruotsin tilannetta siellä on alueita jonne poliisit ei normaalivarustuksella lähde ja se nuoriso voi voi… on ihan järkyttävää miten alaikäiset lapsetkin niihin rikollispiireihin otetaan tai siis pakotetaan. Ja sama näkyy jo suomessakin.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Veikkaisin, että aika harva mamu tarttuu Suomen puolesta aseisiin, ei ainakaan Venäläiset ja loputhan on suurelta osin ”traumatisoituneita pakolaisia(kullankaivaja pakoloisia)”, jotka eivät mielellään tartu edes työkaluihin.

Miksi tarttuisi. Nykyisen hallituksen olisi odottanut jahtaavan matuja monesta syystä, mutta olikin helpompi alkaa jahdata suomalaisia.
        Nyt tarvitaan uusi puolue, joka oikeasti näyttää kaapin paikan matuille. Maksajalla pitää olla siihen oikeus.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Tämä totta. Ja kun tarkastellaan muiden euroopan maiden tilannetta niin ne maat jotka ottaneet vastaan paljon enemmän maahanmuuttajia kuin suomi jo usean vuosikymmenen ajan niin tilanne alkaa olla huolestuttava.

Ja katsotaan nyt vaikka ruotsin tilannetta siellä on alueita jonne poliisit ei normaalivarustuksella lähde ja se nuoriso voi voi… on ihan järkyttävää miten alaikäiset lapsetkin niihin rikollispiireihin otetaan tai siis pakotetaan. Ja sama näkyy jo suomessakin.

Seikka johon tosiaankin kuuluisi kiinnittää huomiota, vaan tuntuu ettei kiinnitetä koska eriäviä mielipiteitä esittävä on automaattisesti rasisti.

On tullut monasti ihmeteltyä miksi isojakin päätöksiä tehdessä ei katsota mitä muualla on tapahtunut vastaavissa tilanteissa, on vissiin pakko lyödä päätään petäjään joka kerta vaikka maailma on eläviä esimerkkejä pullollaan.

• UUSI

Helsinki on menetetty jo kauan, siis sinakin 200 vuotta, sitten. Sellaista se on aina kun on jokin paikka mihin juurettomat ja toimettomat ihmiset alkavat kokoontua vain siksi, että siellä on muitakin ihmisiä.

Missähän vaiheessa tekoäly omaksuu islamin? Tajuaa, että tällä 99,999% muulla mitä on kirjoitettu ei ole mitään väliä koska koko totuus löytyy koraanista? Jos ei, niin konflikteja odotettavissa.

• Anonyymi
        UUSI

Riippuu ihan täysin siitä miten se ai on ohjelmoitu.

• UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Riippuu ihan täysin siitä miten se ai on ohjelmoitu.

Pitäisi varmaan tutustua. Parhaan koulutuksen aiheeseen olen saanut joskus 30 vuotta sitten jostain neuroverkkoja käsittelevästä materiaalista. Perusidea että syötteiden ja lopputuloksen välille haetaan kokeilemalla parametrit, jotka tuottavat parhaan lopputuloksen.

Tuon voi äkkiseltään tyrmätä täysin inhimilliselle tai millekään ajattelulle vieraana tyhmänä laskutoimitusten toistona. Mutta sitten toisaalta: emmehän me oikeasti tiedä miten ajattelemme ja päädymme inhimillisen ajattelun parhaisiin lopputuloksiin.

Islam pysyy siellä mihin se on juurtunut eikä lähde kuin korkeintaan miekalla. Islam myös leviää sinne missä sitä ei aiemmin ole ollut. Eikö kehittyneen tekoälyn johdonmukainen päätelmä ole että ihmisille parasta on Islam kaikkialle? Jätetään ajattelu koneille, jotta ihmiset voivat keskittyä siihen mitä ne osaavat.

• Anonyymi
        UUSI
        scrg kirjoitti:

Pitäisi varmaan tutustua. Parhaan koulutuksen aiheeseen olen saanut joskus 30 vuotta sitten jostain neuroverkkoja käsittelevästä materiaalista. Perusidea että syötteiden ja lopputuloksen välille haetaan kokeilemalla parametrit, jotka tuottavat parhaan lopputuloksen.

Tuon voi äkkiseltään tyrmätä täysin inhimilliselle tai millekään ajattelulle vieraana tyhmänä laskutoimitusten toistona. Mutta sitten toisaalta: emmehän me oikeasti tiedä miten ajattelemme ja päädymme inhimillisen ajattelun parhaisiin lopputuloksiin.

Islam pysyy siellä mihin se on juurtunut eikä lähde kuin korkeintaan miekalla. Islam myös leviää sinne missä sitä ei aiemmin ole ollut. Eikö kehittyneen tekoälyn johdonmukainen päätelmä ole että ihmisille parasta on Islam kaikkialle? Jätetään ajattelu koneille, jotta ihmiset voivat keskittyä siihen mitä ne osaavat.

No kannattaa ymmärtää, että harvoin noissa on tarkoituksena saada aikaiseksi "parasta lopputulosta", niin tyhmältä kuin se ehkä kuulostaakin. Tekoäly on kuitenkin bisnestä ja siinä harvoin pärjäävät idealistit, jotka haluaisivat luoda parasta. Tekoälyn suurin ongelma on se, että se on aina tekijöidensä luomus, jolla on samat"ajatukselliset" rajoitteet kuin tekijöillään ja valtaosin ne on jopa sinne tarkoituksellisesti luotu.

• UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

No kannattaa ymmärtää, että harvoin noissa on tarkoituksena saada aikaiseksi "parasta lopputulosta", niin tyhmältä kuin se ehkä kuulostaakin. Tekoäly on kuitenkin bisnestä ja siinä harvoin pärjäävät idealistit, jotka haluaisivat luoda parasta. Tekoälyn suurin ongelma on se, että se on aina tekijöidensä luomus, jolla on samat"ajatukselliset" rajoitteet kuin tekijöillään ja valtaosin ne on jopa sinne tarkoituksellisesti luotu.

No paras tässä yhteydessä ei viittaa muuhun kuin siihen että lopputulos matemaattisesti vastaa parhaiten "oikeaa". Ja se mikä on "oikea" perustuu siihen aineistoon jolla tekoäly koulutetaan. Tuossa sitten ainakin vielä joissain asioissa ajatukselliset rajoitteet ovat mukana, koska ihminen on mukana arvioimassa mikä on oikein, mikä väärin päätelty. Mutta vahvasti kuvittelen että ihminen käyttää koko kekseliäisyytensä, jotta AI osaisi oppia ihmisistä riippumattomasti.

• Anonyymi
        UUSI
        scrg kirjoitti:

No paras tässä yhteydessä ei viittaa muuhun kuin siihen että lopputulos matemaattisesti vastaa parhaiten "oikeaa". Ja se mikä on "oikea" perustuu siihen aineistoon jolla tekoäly koulutetaan. Tuossa sitten ainakin vielä joissain asioissa ajatukselliset rajoitteet ovat mukana, koska ihminen on mukana arvioimassa mikä on oikein, mikä väärin päätelty. Mutta vahvasti kuvittelen että ihminen käyttää koko kekseliäisyytensä, jotta AI osaisi oppia ihmisistä riippumattomasti.

Sitähän minä juuri tarkoitan, että lopulta sen tekoälyn luojat määrittävät sen millä sitä tekoälyä koulutetaan ja mitä se huomioi ja mitä jättää huomiomatta. He voivat tehdä sen tarkoituksellisesti ja toisinaan sitä tapahtuu myös ihan huomaamatta. Tekoäly ei tule koskaan voimaan oppia täysin itseellisesti, sillä ihmisen tuottama materiaali on niin täynnä myös paskaa. Jos älyltä halutaan yhtään mitään älyllistä, sen tulee voida erottaa mikä on puhdasta paskaa, joka tuo mukanaan heti sen, että tuon erottamiskyvyn älylle opettava vaikuttaa oppimisen lopputulokseen. Teköälyyn pätee täysin sama kuin ihmisenkin opettamiseen, eli se, että meitä opettavat vaikuttavat siihen mitä opimme.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Sitähän minä juuri tarkoitan, että lopulta sen tekoälyn luojat määrittävät sen millä sitä tekoälyä koulutetaan ja mitä se huomioi ja mitä jättää huomiomatta. He voivat tehdä sen tarkoituksellisesti ja toisinaan sitä tapahtuu myös ihan huomaamatta. Tekoäly ei tule koskaan voimaan oppia täysin itseellisesti, sillä ihmisen tuottama materiaali on niin täynnä myös paskaa. Jos älyltä halutaan yhtään mitään älyllistä, sen tulee voida erottaa mikä on puhdasta paskaa, joka tuo mukanaan heti sen, että tuon erottamiskyvyn älylle opettava vaikuttaa oppimisen lopputulokseen. Teköälyyn pätee täysin sama kuin ihmisenkin opettamiseen, eli se, että meitä opettavat vaikuttavat siihen mitä opimme.

Lisäksi ... niin kauan,kun meidän luomamme "tekoäly" on binäärinen, niin se ei lopulta voi olla kovin älykäs. Se, että asiat perustuvat ykkösiin ja nolliin, on tekoälyn etu, mutta samalla myös sen suuri heikkous. Tekoäly ei osaa kyseenalaistaa itseänsä ja jos se opetetaan tekemään niin, niin se tekee sitä loputtomiin. Niin kauan kuin meidän tietotekniikkamme perustuu ykkösiin ja nolliin, niin tekoälystä puuttuu älylle olennaisia asioita. Esimerkiksi uskonnot, joista tässä lähdettiin liikkeelle, eivät ole ollenkään järjen ja älyn asia. Niissä ei ole mitään älyllistä, eikä järjellistä, vaan ne perustuvat pelkkään uskoon ja kykyyn uskoa tai olla uskomatta järjen vastaisiin asioihin. Ihmisen aivoissa on ihan alue, joka tuottaa kokemuksen suuremman voiman läsnäolosta, joka aktivoituu, kun uskova rukoilee ja osalta ihmisistä se alue puuttuu kokonaan

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Lisäksi ... niin kauan,kun meidän luomamme "tekoäly" on binäärinen, niin se ei lopulta voi olla kovin älykäs. Se, että asiat perustuvat ykkösiin ja nolliin, on tekoälyn etu, mutta samalla myös sen suuri heikkous. Tekoäly ei osaa kyseenalaistaa itseänsä ja jos se opetetaan tekemään niin, niin se tekee sitä loputtomiin. Niin kauan kuin meidän tietotekniikkamme perustuu ykkösiin ja nolliin, niin tekoälystä puuttuu älylle olennaisia asioita. Esimerkiksi uskonnot, joista tässä lähdettiin liikkeelle, eivät ole ollenkään järjen ja älyn asia. Niissä ei ole mitään älyllistä, eikä järjellistä, vaan ne perustuvat pelkkään uskoon ja kykyyn uskoa tai olla uskomatta järjen vastaisiin asioihin. Ihmisen aivoissa on ihan alue, joka tuottaa kokemuksen suuremman voiman läsnäolosta, joka aktivoituu, kun uskova rukoilee ja osalta ihmisistä se alue puuttuu kokonaan

”Esimerkiksi uskonnot, joista tässä lähdettiin liikkeelle, eivät ole ollenkään järjen ja älyn asia. Niissä ei ole mitään älyllistä, eikä järjellistä, vaan ne perustuvat pelkkään uskoon ja kykyyn uskoa tai olla uskomatta järjen vastaisiin asioihin”.

Itse asiassa järjen ja älyn avulla voisi päätellä, että uskonnollisuus tukee hyvinvointia. Järjettömämpää on olla uskomatta yliluonnolliseen.

Tutkimus: Uskonnollisuus edistää psyykkistä hyvinvointia – mediassa usein esillä päinvastainen näkemys,
        https://www.seurakuntalainen.fi/uutiset/tutkimus-uskonnollisuus-edistaa-psyykkista-hyvinvointia-mediassa-usein-esilla-painvastainen-nakemys/

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

”Esimerkiksi uskonnot, joista tässä lähdettiin liikkeelle, eivät ole ollenkään järjen ja älyn asia. Niissä ei ole mitään älyllistä, eikä järjellistä, vaan ne perustuvat pelkkään uskoon ja kykyyn uskoa tai olla uskomatta järjen vastaisiin asioihin”.

Itse asiassa järjen ja älyn avulla voisi päätellä, että uskonnollisuus tukee hyvinvointia. Järjettömämpää on olla uskomatta yliluonnolliseen.

Tutkimus: Uskonnollisuus edistää psyykkistä hyvinvointia – mediassa usein esillä päinvastainen näkemys,
        https://www.seurakuntalainen.fi/uutiset/tutkimus-uskonnollisuus-edistaa-psyykkista-hyvinvointia-mediassa-usein-esilla-painvastainen-nakemys/

Uskonnollisuus ja uskominen ovat tyystin eri asioita.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Kaikki uskonnot eivät perustu siihen, että uskottaisiin yliluonnolliseen suurempaan voimaan.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Uskonnollisuus ja uskominen ovat tyystin eri asioita.

En sanoisi noinkaan. Kyllä ne samaa pitkälti tarkoittavat, vaikka toiset ovat uskonnollisia ja toiset uskovaisia.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

En sanoisi noinkaan. Kyllä ne samaa pitkälti tarkoittavat, vaikka toiset ovat uskonnollisia ja toiset uskovaisia.

Ne ovat täysin eri asioita, jotka tarkoittavatkin tyystin eri asioita. Ihminen voi olla uskonnollinen, uskomatta oikein mihinkään, varsinkin kun ottaa huomioon miten kovin erilaisia uskontojakin on.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Ne ovat täysin eri asioita, jotka tarkoittavatkin tyystin eri asioita. Ihminen voi olla uskonnollinen, uskomatta oikein mihinkään, varsinkin kun ottaa huomioon miten kovin erilaisia uskontojakin on.

Totta. Siitä voitaisiin tietysti käydä keskustelua, että pitäisikö määritteen uskonto alta kokonaan poistaa kaikki muut paitsi teistiset uskonnot ja voidaanko uskontoa, jossa ei oikeastaan uskota mihinkään, vaan joka on pikemmin kokonaisvaltainen elämänfilosofia ja elämäntyyli, edes kutsua uskonnoksi.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

” Ihminen voi olla uskonnollinen, uskomatta oikein mihinkään.”

Toki, mutta väitän, että uskonto ja tavat ovat silti pääpiirteiltään tuttuja ainakin muotomenojen puolesta. Suomessa luterilaisuuden tavat: kaste, rippi, avioliitto ym.

Uskontoaan jotenkin harjoittavat olivat hyvinvoivimpia.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Toki, mutta väitän, että uskonto ja tavat ovat silti pääpiirteiltään tuttuja ainakin muotomenojen puolesta. Suomessa luterilaisuuden tavat: kaste, rippi, avioliitto ym.

Niin no. Maailmassa nyt vain paljon muutakin kuin luterilaisuus.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä tiukemmin uskonnollinen maa, niin sitä heikommissa kantimissa ihmisten elämät niissä ovat. Poislukien muutama maa, joita on siunattu niin järjettömän suurilla luonnonvaroilla, että niistä jää vähän kansallekin, sen jälkeen kun johtajat ovat vetäneen miljardeja omiin taskuihinsa.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

”Uskonnollista taustaansa omalle identiteetilleen tärkeinä pitävistä 73 prosenttia koki psyykkisen hyvinvointinsa olleen yleisesti hyvällä tasolla edellisen kolmen kuukauden ajan. Sitä vastoin vain hieman yli puolet niistä, jotka eivät arvioineet uskonnollisen taustan olevan heille merkityksellinen raportoi psyykkisen hyvinvointinsa hyväksi tutkimusjakson ajalta.
        Niistä, joilla oli oman ilmoituksensa mukaan yhteys uskontoon (kristinuskoon, islamiin, juutalaisuuteen, hindulaisuuteen, sikhiläisyyteen tai buddhalaisuuteen) 70 prosenttia koki psyykkisen hyvinvointinsa hyväksi. Ero oli merkittävä suhteessa ateisteihin, joista vajaa puolet koki samoin”.

Eli järkeilemällä voisi sanoa, että on viisasta uskoa yliluonnollisuuteen ja arvostaa juurikin tätä uskoa jo taustansa puolesta hyvinvointivaikutusten puolesta.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

”Uskonnollista taustaansa omalle identiteetilleen tärkeinä pitävistä 73 prosenttia koki psyykkisen hyvinvointinsa olleen yleisesti hyvällä tasolla edellisen kolmen kuukauden ajan. Sitä vastoin vain hieman yli puolet niistä, jotka eivät arvioineet uskonnollisen taustan olevan heille merkityksellinen raportoi psyykkisen hyvinvointinsa hyväksi tutkimusjakson ajalta.
        Niistä, joilla oli oman ilmoituksensa mukaan yhteys uskontoon (kristinuskoon, islamiin, juutalaisuuteen, hindulaisuuteen, sikhiläisyyteen tai buddhalaisuuteen) 70 prosenttia koki psyykkisen hyvinvointinsa hyväksi. Ero oli merkittävä suhteessa ateisteihin, joista vajaa puolet koki samoin”.

Eli järkeilemällä voisi sanoa, että on viisasta uskoa yliluonnollisuuteen ja arvostaa juurikin tätä uskoa jo taustansa puolesta hyvinvointivaikutusten puolesta.

Kyselytutkimukset nyt ovat mitä ovat.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Varmasti kyseenlaistamaton sokea seuraaminen tekee elämän "helpoksi".

• Anonyymi
        UUSI
        scrg kirjoitti:

Niin noinhan se tulee menemään kun tekoäly valtaa maailmaa. Sillä ei ole mitään oikeaa tai väärää miten me ihmiset ajattelemme se vain tarkastelee loogisen kylmästi faktoja ja ratkaisee niiden mukaan. Hirvittää kyllä tuon AI:n käytön yleistyminen.

• UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

En oikein usko tuohon, että taustalla toimiva 2-järjestelmä sinänsä on mikään este. Sehän on vain se alin abstraktiotaso. En ainakaan äkkiseltään keksi mitään inhimillisen käsityskyvyn ulottuvissa olevaa asiaa, jota ei voisi mallintaa lukuina, sanoina, ääninä, kuvina, liikkeenä, algoritmina jne. jotka kaikki esitetään nollina ja ykkösinä.

Tietyllä tavalla haasteellisia ovat tunteet, joita ihmiset kokevat ja sitten ihmisen kyky mielikuvitukseen ja tarinointiin, joka mahdollistaa haaveilun, valehtelemisen, leikinlaskun yms. Ja käänteisesti sen, että kaikesta tarinanvirrasta ihminen pystyy erottamaan asian ja ns. paskan. Viesti on esitettävissä lyhyellä määrällä dataa, mutta vasta siihen liitettävä moninkertainen määrä metadataa, joka kuvailee sen asiayhteyttä auttaa yleensä tulkitsemaan sen oikein. Mutta eiväthän ihmisetkään tuossa ole täydellisiä.

• Anonyymi
      UUSI

Kannatan työperäistä maahanmuuttoa ja kulttuurin rikastuttamista sitä kautta. Kannatan suvaitsevaisuutta, mielen avartumista ja avun antamista hädässä oleville maille. Mahdollisimman järkevin keinoin.

• Anonyymi
        UUSI

Euroopan linjaus näyttää olevan kuitenkin sellainen että väestön haalinta on täysin kontrolloimatonta. Lapataan vain väkeä sisään and hope for the best että tulijat osaisivat käyttäytyä. S*pilän hallituksen toimet olivat juuri tätä ja sehän on yleisessä tiedossa mitä seurauksia sillä on ollut ja kaiketi yhä on. EU tekee niin että se ennemminkin levittää köyhien maiden ongelmia alueensa sisäpuolelle kuin yrittäisi kehittää asioita Välimeren toisella puolella.

On harhaista ajattelua jos joku on huolissaan siitä että ihmisten lukumäärän lasku olisi huono asia. Ihmisiä on jo aivan liikaa ja väestön haaliminen uusille alueille pikemminkin lisää kuin vähentää väkimäärää. YK:n joukkojen olisi alusta lähtien yrittänyt tasa-arvoistaa maailman maat lähemmäs toisiaan, vähintäänkin taloudellisessa mielessä. YK on kansainvälinen organisaatio joten sen toimet eivät olisi suoranainen sotatila eri valtioiden välillä.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Euroopan linjaus näyttää olevan kuitenkin sellainen että väestön haalinta on täysin kontrolloimatonta. Lapataan vain väkeä sisään and hope for the best että tulijat osaisivat käyttäytyä. S*pilän hallituksen toimet olivat juuri tätä ja sehän on yleisessä tiedossa mitä seurauksia sillä on ollut ja kaiketi yhä on. EU tekee niin että se ennemminkin levittää köyhien maiden ongelmia alueensa sisäpuolelle kuin yrittäisi kehittää asioita Välimeren toisella puolella.

On harhaista ajattelua jos joku on huolissaan siitä että ihmisten lukumäärän lasku olisi huono asia. Ihmisiä on jo aivan liikaa ja väestön haaliminen uusille alueille pikemminkin lisää kuin vähentää väkimäärää. YK:n joukkojen olisi alusta lähtien yrittänyt tasa-arvoistaa maailman maat lähemmäs toisiaan, vähintäänkin taloudellisessa mielessä. YK on kansainvälinen organisaatio joten sen toimet eivät olisi suoranainen sotatila eri valtioiden välillä.

Tuo on tosi vaikea kysymys ollut ja on edelleen. Lainsäädäntö kansainväliset sopimukset huomioiden ei ole kyennyt hahmottamaan ja reagoimaan riittävän nopeasti muuttuviin suhdanteisiin ja vastaamaan muuttuviin tarpeisiin maahanmuuton paineissa Euroopassa.

• Anonyymi
        UUSI

"Kannatan työperäistä maahanmuuttoa ja kulttuurin rikastuttamista"
        Aivotonta muodinmukaista muotihölinää, ei kannata uskoa kaikkea mitä silmien eteen tuupataan

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

"Kannatan työperäistä maahanmuuttoa ja kulttuurin rikastuttamista"
        Aivotonta muodinmukaista muotihölinää, ei kannata uskoa kaikkea mitä silmien eteen tuupataan

Joo mä vaan yritin olla hetken tuota mieltä, mut sit mä siirryin kannattaan kaapujutskia 😌

• Anonyymi
      UUSI

täällä taas hajonnut auto tienpäälle, konepelti oli pystyssä pitkän aikaa joku äijä yritti sitä korjata, totesi ei onnistu... arvaisin että joku jäähdytykseen liittyvä vika.

tänne monikin pysähtyy kun tässä on ilmainen parkkikaista mihin voi jättääkin auton joksikin aikaa, monia on kyllä hinattukin pois.

nuo taas römistelevät menemään, motskari ja moponuoret kun osaavat itse huoltaa niitä vehkeitään.

• Anonyymi
      UUSI

Miksei kaikki maailman naiset vois käyttää huntuja. Ei tarttis meikata ja vaatteetkin ois helppoo valita. Sama kaapu kesät talvet. Mun mielestä kuulostaa hyvälle :)

• Anonyymi
      UUSI

Miehet vois kans käyttää kaapuja :)

• Anonyymi
      UUSI

Katois rumuushuolet ku kaikki kävelis kaavuissa .

Mä kannatan tätä, vois tehä kansslaisalotteen tästä

• Anonyymi
        UUSI

rumat naiset vois alkaa kulkemaan jätesäkit päällänsä, kannatan.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

rumat naiset vois alkaa kulkemaan jätesäkit päällänsä, kannatan.

Eiku tää on tasa-arvoasia you know. 🧕🏼🧕🏼🧕🏼🧕🏼🧕🏼🧕🏼🧕🏼🧕🏼🧕🏼🧕🏼🧕🏼🧕🏼🧕🏼🧕🏼🧕🏼🧕🏼🧕🏼🧕🏼🧕🏼🧕🏼🧕🏼🧕🏼🧕🏼🧕🏼🧕🏼🧕🏼🧕🏼🧕🏼🧕🏼🧕🏼🧕🏼🧕🏼🧕🏼🧕🏼🧕🏼🧕🏼🧕🏼🧕🏼🧕🏼🧕🏼🧕🏼🧕🏼🧕🏼🧕🏼🧕🏼🧕🏼🧕🏼🧕🏼🧕🏼🧕🏼🧕🏼🧕🏼🧕🏼🧕🏼🧕🏼🧕🏼🧕🏼🧕🏼🧕🏼🧕🏼🧕🏼

• Anonyymi
        UUSI

• Anonyymi
      UUSI

se on iso ongelma kaikissa länsimaissa.
      hienoa että uskallat puhua asiasta suoraan ja avoimesti, itse en uskaltaisi

• Anonyymi
      UUSI

Hollannin hallitus esitti eroanomuksensa, syynä oli suurimman hallituspuolue, heidän mielestään holtiton maahanmuutto.
      Suomen hallitus voisi seurata johtajaa, ja tehdä saman.

• Anonyymi
        UUSI

Persut ovat maahanmuuttomyönteisin puolua, ei sitä heti uskoisi.

• Anonyymi
      UUSI

Mitä hyvää maahanmuutosta voisi olla? 🤔

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      102
      2336
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      119
      1895
    3. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      90
      1493
    4. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      138
      1449
    5. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      117
      1276
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      74
      1268
    7. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      63
      1131
    8. Ajattelen sinua nyt

Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu
      Ikävä
      22
      1130
    9. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      51
      1097
    10. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      38
      1042
    Aihe