Meillä 8 viikon tyhjennys väli mutta ei tule edes puolilleen nykyisin. Kaikki pitää itse kierrättää ja kompostoida, kuskata itse kierrätyspisteisiin. Miksi tuo sekajäte astia vielä vaaditaan?
Mitä jätettä sekajätteeseen
30
210
Vastaukset
- Anonyymi
Ilmapalloja jos täyttää, niin niillä sen saa helposti täyteen.
- Anonyymi
Korkilliset maitopurkit vedellä täytettynä sekajätteeseen !
Vähentää mukavasti polttamisen lämmöntuottoa.
Jätehuoltorikollisten kukkaro laihtuu.
- Anonyymi
Ei kukaan pakota viemään kierrätys paikalle.
Viet sitten kun oma astia täynnä.
Meillä ei kompostia vielä vaadita no kesällä 2 viikon välein tyhjennys ja talvella kerran kuussa.
Ni varsinkin kesällä heitän muovit ja pahvit omaan roskiin .- Anonyymi
Juuri näin. Kaikki vaan sekajäteastiaan
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juuri näin. Kaikki vaan sekajäteastiaan
Myös vokkiasukkaat roskikseen..
- Anonyymi
Itse hommasin pari kaivonrengasta ja tein tulipaikn jossa poltan jätteet. Menee autonakuista lähtien kaikki
- Anonyymi
Niitä jäteakkujahan Toyota Hybridin omistajalla riittää pari vuodessa.
- Anonyymi
Autonakusta saa euron kilo kun vie kierrätykseen.
- Anonyymi
Joo, meilläkin poltetaan autonrenkaatkin tynnyrissä, tulee naapurille kun irakista on, kotoinen olo.
- Anonyymi
Kaikki eivät voi viedä kierrätyskeskukseen loppujätettä.
Näihin kierrätyspisteisiin voi viedä vain kotitalouksien kierrätyskelpoiset materiaalit.
Sekajätteelle on perusteensa.- Anonyymi
Sano mitä se sekajäte on? Astiaan ei saa laittaa lasia, metallia, biojätettä, kartonkia, muovia, sanomalehtiä vaan ne on kierrätettettävä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sano mitä se sekajäte on? Astiaan ei saa laittaa lasia, metallia, biojätettä, kartonkia, muovia, sanomalehtiä vaan ne on kierrätettettävä.
Likaantuneet muovituotteet, -pakkaukset ja styroksit.
Likaantuneet paperit, kartongit ja pahvit.
Käytetyt hygieniatuotteet, vaipat.
Siivousjätteet, pölypussit.
Tekstiilijätteet.
Nahka, kumi, lasikuitu.
Puupohjaiset jätteet.
Itselläni kissanhiekkalaatikon jätökset
- Anonyymi
Täyttäkää se sekajäteastia niillä tavaroilla jotka kuskaatte metsiin ja ekopisteille muiden harmiksi.
- Anonyymi
Mitä on sekajäte?
”Sekajäte (mm. kuivajäte, polttojäte, poltettava jäte, polttokelpoinen jäte)”
Lähe: https://www.kierratys.info/sekajate/ - Anonyymi
Vanhat kattilat, polkupyöränraadot ja heteka-sängyt on vaikeita hävittää. Ei niitä saisi viedä oikein mihinkään, eikä ainakaan ilmaiseksi.
Minä paloittelen rälläkällä sopivan kokoisiksi ja laitan mustiin jätesäkkeihin. Sitten vaan normaalien talousroskien joukkoon. Hyvin nuo tuntuvat palavan tuolla Vantaan uudella jätteenpolttolaitoksella metalliroskatkin.- Anonyymi
Minä rälläköin vanhan UPO Pesukarhun kuoret paloiksi ja laitoin metallikeräyssäiliöön. Raskaista tasapainoraudoista sai hitsattua viilapenkin aihion. Pesurummusta tuli pihagrilli kyljelleen käännettynä.
Miksei sekajätteen keräystä keskitetä isompiin pisteisiin taajamissa, jolloin kylien rekkarallista pääsisi eroon. - Anonyymi
Minä vien pyörän romun baarin seinustalle niin kyllä lähtee ainakin Ylivieskassa. Minä en siis vienyt sitä siihen maantienojaan.
- Anonyymi
Sekajätteen luovuttajalle roskankärrääjäfirman pitäisi, tottakai, maksaa korvausta saamastaan, nykyisin ilmaiseksi otetusta jätteestä. Sen lisäksi tehty (vihersakin?) toimesta pelkkä rahastusautomaatti, jossa lähes joka vuosi roslanhaku maksaa aina vain enemmän. Lisäksi kallis pakkomaksu ujutettu myös niiltä kuukausilta, jolloin ei edes mitään tyhjennystä roska-astialle tehdä. koska kahdeksan viikon tyhjennysväli.
Ahnetta on rahapulaisten kuntapahasten toiminta. Katsokaa roskafirmanne organisaatio, niin näette, että "suojatyöpaikkaa" löytyy rutkasti, Nimeltä julkaistu ainakin 35 henkilöä. Tässä ei vielä ainuttakaan suorittavaa työntekijää eli roskakuskia ole mukana, monet johtajat ja päällikköinä esiintyviä kylläkin.
Iso luuta heilumaan siellä, ja järkeistystä koko ahneeseen rokarahastukseen, sillä ennen tätä rahastusautomaatin keksintöä yksityinen jätekuljettaja tyhjensi roska-astian sovitun aikataulun mukaan, lähetti laskun, siinä se, yksinkertaista, halpaa, tehokasta ja kostailematonta toimintaa. Nyt roskafirma pakkotekee jotain joutavaa kalliille paperille painettua lehteä ja kalliiksi tulevaa pröystäilevää moniväristä, monisivuista pakkokalenteria. Me haluamme ainakin alennuksen roskarahastusmaksuun, ja molemmat voi jättää meiltä väliin. - Anonyymi
>>Minä rälläköin vanhan UPO Pesukarhun kuoret paloiksi
ja laitoin metallikeräyssäiliöön>>
Minä purin kanssa leikkureiden avulla yleisroskiin sopivan kokoisiksi kappaleiksi mikroaaltouunin. Kaveri oli moneen kertaan ennalta kertonut, että kaikissa mikroaaltouuneissa on aina helvatan tehokas kestomagneetti olemassa.
Semmoisen tehomagneetin minä halusin ittelleni.
Mutta ei sieltä mitään magneettia löytynytkään. Onko teknoloogian kehitys tehnyt kestomagneetitkin jo mikroissa täysin taroeettomiksi? - Anonyymi
Sähkö- ja elektroniikkalaitteita voi kierrättää maksutta lähes 500 virallisella aluekeräyspisteellä ympäri Suomen. Löydät lähimmän keräyspisteen osoitteesta kierratys.info. Aluekeräyspisteet vastaanottavat kaiken kokoisia sähkö- ja elektroniikkalaitteita pienistä kelloista ja kihartimista suuriin kodinkoneisiin.
Ei niitä tarvi palastella ja piilottaa. Ihan reilusti voi viedä vanhat näppikset, leivänpaahtimet, pesukoneet ja mikroaaltouunit!- Anonyymi
Pääsin paljon pienemmällä vaivalla kun palastelin rälläkällä sen pesukoneen. Ja siis rummun sain itelle.
- Anonyymi
Aika harvoin tyhjentävät, täällä kai tyhjentävät perjantaina ja maanantaina noita, kun viikonloppuisin ihmiltä tulee yleensä eniten roskaa.
Miten tuokin sitten kun maitopurkissakin on muovinen korkki kiinteästi kiinni, laitetaanko sellainen muovinkeräykseen vai kartonkiin se purkkikin, vai pitääkö ottaa jo kulmahiomakone käyttöön jotta sen muovisen osan saa irti. - Anonyymi
Aloittaja valittaa, että 8 viikon tyhjennysvälilläkin jää saastuttavalle jätepuistinautolle noudettavia.
Itsellä ei pientalossa jää mitään noudettavaa. - Anonyymi
Kartongeista en tiedä mutta kyllä mulla tulee ainakin 660 litrainen roskis täyteen kortongeista.
- Anonyymi
Törkeän eriarvoistavaa, että kaikilla maksatetan ahkerimman tuottajan mukaan
Hulluuden huippu on monilokerokeräys jolla maksatetaan lähes 1300 €/vuosi.
Rintamiestalon sähkölämmityskinmaksaa vain 800 €/vuosi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Törkeän eriarvoistavaa, että kaikilla maksatetan ahkerimman tuottajan mukaan
Hulluuden huippu on monilokerokeräys jolla maksatetaan lähes 1300 €/vuosi.
Rintamiestalon sähkölämmityskinmaksaa vain 800 €/vuosi.>> ... kaikilla maksatetan ahkerimman tuottajan mukaan
Leskimummo mökissään maksaa "sekajätteen noudosta" kahdeksan kertaa vuodessa samat ryöstötaksat kuin naapurin tuhlaava suurpehe.
- Anonyymi
Kysy saatko harvemmin tyhjennystä. Meillä saa jos haluaa.
- Anonyymi
Asiakassimputtajien mukaan kahdensadan viikon tyhjennysväliä ei saa.
Ilman jätekuljetusta olen pärjännyt jo viisitoista vuotta, kaiken kierrättänyt. - AnonyymiUUSI
"Tyhjennysvälistä" puhuminen on umpihullua,
Pitäisikö jokaisen taviksen tuottaa jätettä tasaista vauhtia? - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
"Tyhjennysvälistä" puhuminen on umpihullua,
Pitäisikö jokaisen taviksen tuottaa jätettä tasaista vauhtia?Kotitalousjätteen kierättävälle pitäisi olla jäteautorallin vaihtoehtona tilata etukäteen nouto vain silloin kun sekajatettä poikkeuksellisesti todella on kertynyt
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek184541Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden
"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia5032420Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk1421981Alahan tulla paikkaamaan tekojas
Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.181779- 791543
- 1461505
- 111061
- 93900
Olisitko maailmani?
Ajattelen sinua ja pelkään välillä, että olenko antanut sinulle liikaa kannettavaksi. Olenko vaatinut sinulta aivan liik39827- 118818