Uusi Testamentti ei tunne opillisesti nimettyjä seurakuntia, vaan Raamatun kristilliset seurakunnat on nimetty aina joko paikkakunnan tai sen perheen mukaan, jossa seurakunta kokoontuu.
Room. 16:1
Minä suljen teidän suosioonne sisaremme Foiben, joka on *Kenkrean seurakunnan* palvelija,
Room. 16:5
ja seurakunnalle, joka *kokoontuu heidän kodissansa*. Tervehdys Epainetukselle, rakkaalleni, joka on Aasian ensi hedelmä Kristukselle.
1. Kor. 1:2
*Korintossa olevalle Jumalan seurakunnalle*, Kristuksessa Jeesuksessa pyhitetyille, jotka ovat kutsutut ja pyhät, ynnä kaikille, jotka avuksi huutavat meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimeä *kaikissa paikkakunnissa*, niin omissaan kuin meidänkin.
1. Kor. 10:32
Älkää olko pahennukseksi juutalaisille, älkää kreikkalaisille älkääkä *Jumalan seurakunnalle*,
1. Kor. 16:19
*Aasian seurakunnat* tervehtivät teitä. Monet tervehdykset Herrassa lähettävät teille Akylas ja Priska sekä *heidän kodissaan kokoontuva seurakunta*.
2. Kor. 1:1
Paavali, Jumalan tahdosta Kristuksen Jeesuksen apostoli, ja veli Timoteus *Korintossa olevalle Jumalan seurakunnalle* ynnä kaikille pyhille koko Akaiassa.
Fil. 1:1
Paavali ja Timoteus, Kristuksen Jeesuksen palvelijat, kaikille pyhille Kristuksessa Jeesuksessa, jotka *ovat Filippissä*, sekä myös seurakunnan kaitsijoille ja seurakuntapalvelijoille.
Fil. 4:15
Tiedättehän tekin, *filippiläiset*, että evankeliumin alkuaikoina, kun lähdin Makedoniasta, ei mikään muu seurakunta kuin te yksin käynyt minun kanssani tiliyhteyteen annetusta ja vastaanotetusta.
Kol. 4:15
Tervehdys *Laodikeassa oleville* veljille ja Nymfalle sekä hänen *kodissaan kokoontuvalle seurakunnalle*.
1. Tess. 1:1
Paavali ja Silvanus ja Timoteus *tessalonikalaisten seurakunnalle* Isässä Jumalassa ja Herrassa Jeesuksessa Kristuksessa. Armo teille ja rauha!
2. Tess. 1:1
Paavali ja Silvanus ja Timoteus *tessalonikalaisten seurakunnalle* Jumalassa, meidän Isässämme, ja Herrassa Jeesuksessa Kristuksessa.
Filem. 2
ja Appialle, sisarellemme, ja Arkippukselle, taistelutoverillemme, ja sinun *kodissasi kokoontuvalle seurakunnalle*.
1. Piet. 5:13
Tervehdyksen lähettää teille *Babylonissa oleva seurakunta*, valittu niinkuin tekin, ja minun poikani Markus.
Ilm. 1:4
Johannes seitsemälle *Aasian seurakunnalle*: Armo teille ja rauha häneltä, joka on ja joka oli ja joka tuleva on, ja niiltä seitsemältä hengeltä, jotka ovat hänen valtaistuimensa edessä,
Ilm. 1:11
joka sanoi: "Kirjoita kirjaan, mitä näet, ja lähetä niille seitsemälle seurakunnalle, *Efesoon* ja *Smyrnaan* ja *Pergamoon* ja *Tyatiraan* ja *Sardeeseen* ja *Filadelfiaan* ja *Laodikeaan*".
Ilm. 2:1
"*Efeson seurakunnan* enkelille kirjoita: 'Näin sanoo hän, joka pitää niitä seitsemää tähteä oikeassa kädessään, hän, joka käyskelee niiden seitsemän kultaisen lampunjalan keskellä:
Ilm. 2:8
Ja *Smyrnan seurakunnan* enkelille kirjoita: 'Näin sanoo ensimmäinen ja viimeinen, joka kuoli ja virkosi elämään:
Ilm. 2:12
Ja *Pergamon seurakunnan* enkelille kirjoita: 'Näin sanoo hän, jolla on se kaksiteräinen, terävä miekka:
Ilm. 2:18
Ja *Tyatiran seurakunnan* enkelille kirjoita: 'Näin sanoo Jumalan Poika, jolla on silmät niinkuin tulen liekki ja jonka jalat ovat niinkuin kiiltävä vaski:
Ilm. 3:1
"Ja *Sardeen seurakunnan* enkelille kirjoita: 'Näin sanoo hän, jolla on ne Jumalan seitsemän henkeä ja ne seitsemän tähteä: Minä tiedän sinun tekosi: sinulla on se nimi, että elät, mutta sinä olet kuollut.
Ilm. 3:7
Ja *Filadelfian seurakunnan* enkelille kirjoita: 'Näin sanoo Pyhä, Totinen, jolla on Daavidin avain, hän, joka avaa, eikä kukaan sulje, ja joka sulkee, eikä kukaan avaa:
Ilm. 3:14
Ja *Laodikean seurakunnan* enkelille kirjoita: 'Näin sanoo Amen, se uskollinen ja totinen todistaja, Jumalan luomakunnan alku:
Nykyajan seurakunnat ovat kaikki "suuren Babylonin" eriseuroja
12
171
Vastaukset
- Anonyymi
Suomessakin kumarretaan Babylonia.
David Wilkerssonin mukaan Amerikka on Babylon.- Anonyymi
Raamatun ennustukset toteutuvat.
- Anonyymi
"David Wilkerssonin mukaan Amerikka on Babylon."
Ei Amerikka täytä Babylonin r a a m a t u l l i s i a tuntomerkkejä.
Ilm.17 (1992 käännös)
5 Hänen otsassaan oli nimi, jolla on salainen merkitys: "Suuri Babylon, maailman porttojen ja iljetysten ÄITI."* [Babylon on Rooman peitenimi.][Dan. 4:27; Ilm. 14:8]
6 Minä näin, että NAINEN oli juopunut pyhien verestä ja Jeesuksen todistajien verestä, ja hämmästyin suuresti hänet nähdessäni. [Ilm. 6:9,10, 12:11, 16:6]
Raamatussa seurakuntaa kuvataan sanoilla äiti, nainen, tytär, morsian tai vaimo.
Valtioita ja valtakuntia kuvataan sanalla peto.
Nykyajan kristilliset seurakunnat on rakennettu Katolisen Äitikirkon laskemalle perustukselle eli ne ovat ORGANISAATIOITA, jotka harjoittavat haureutta "maan kuningasten" eli maallisen vallan kanssa. Ne ovat siis Katolisen porttokirkon tytärseurakuntia ja jälkeläisiä.
Ilman tätä haureuden harjoittamista eli rekisteröitymistä maalliseksi organisaatioksi ne eivät saisi maallisia etuja, kuten esim kerätä rahaa verottomasti. Ja mammona niiden toimintaa pääasiassa pyörittääkin ja niillä on kaikilla aivan pohjaton kassa, sillä organisaatioiden pyörittäminen ja palkkapappien/pastoreiden palkat nielevät paljon rahaa.
Katolisella Äitikirkolla on jopa oma pankkilaitos.
https://yle.fi/a/3-6714886
Matt.21
12 Ja Jeesus meni pyhäkköön; ja hän ajoi ulos kaikki, jotka myivät ja ostivat pyhäkössä, ja kaatoi kumoon rahanvaihtajain pöydät ja kyyhkysten myyjäin istuimet.
13 Ja hän sanoi heille: "Kirjoitettu on: 'Minun huoneeni pitää kutsuttaman rukoushuoneeksi', mutta te teette siitä ryövärien luolan." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"David Wilkerssonin mukaan Amerikka on Babylon."
Ei Amerikka täytä Babylonin r a a m a t u l l i s i a tuntomerkkejä.
Ilm.17 (1992 käännös)
5 Hänen otsassaan oli nimi, jolla on salainen merkitys: "Suuri Babylon, maailman porttojen ja iljetysten ÄITI."* [Babylon on Rooman peitenimi.][Dan. 4:27; Ilm. 14:8]
6 Minä näin, että NAINEN oli juopunut pyhien verestä ja Jeesuksen todistajien verestä, ja hämmästyin suuresti hänet nähdessäni. [Ilm. 6:9,10, 12:11, 16:6]
Raamatussa seurakuntaa kuvataan sanoilla äiti, nainen, tytär, morsian tai vaimo.
Valtioita ja valtakuntia kuvataan sanalla peto.
Nykyajan kristilliset seurakunnat on rakennettu Katolisen Äitikirkon laskemalle perustukselle eli ne ovat ORGANISAATIOITA, jotka harjoittavat haureutta "maan kuningasten" eli maallisen vallan kanssa. Ne ovat siis Katolisen porttokirkon tytärseurakuntia ja jälkeläisiä.
Ilman tätä haureuden harjoittamista eli rekisteröitymistä maalliseksi organisaatioksi ne eivät saisi maallisia etuja, kuten esim kerätä rahaa verottomasti. Ja mammona niiden toimintaa pääasiassa pyörittääkin ja niillä on kaikilla aivan pohjaton kassa, sillä organisaatioiden pyörittäminen ja palkkapappien/pastoreiden palkat nielevät paljon rahaa.
Katolisella Äitikirkolla on jopa oma pankkilaitos.
https://yle.fi/a/3-6714886
Matt.21
12 Ja Jeesus meni pyhäkköön; ja hän ajoi ulos kaikki, jotka myivät ja ostivat pyhäkössä, ja kaatoi kumoon rahanvaihtajain pöydät ja kyyhkysten myyjäin istuimet.
13 Ja hän sanoi heille: "Kirjoitettu on: 'Minun huoneeni pitää kutsuttaman rukoushuoneeksi', mutta te teette siitä ryövärien luolan."Tiedät paljon raamatun asioita.
- Anonyymi
Perusta sinä täydellisten srk. Mille paikkakuntaa sen perustat , varmaan huomenna kaikki on valmiina. Rakennus, vanhemmisto, diakonit ym. Tulen käymään siellä. Ilmoittele.
- Anonyymi
Valitettavasti minä en ole uskovainen, mutta osaan lukea ja tehdä objektiivisempia johtopäätöksiä lukemastani kuin uskovaiset, jotka tulkitsevat Raamattua oman korvasyyhynsä mukaan yrittäen sovittaa Raamatun tukemaan omia ennakkoon lukkoon lyötyjä oppirakennelmiaan.
No kuinka ollakaan, olen löytänyt monia "mielenkiintoisia" asioita, kuten esim tämä "hedelmällinen" suuri Babylon versus "hedelmätön" Jumalan seurakunta eli taivaallinen Jerusalem. (Maallinen Jerusalemhan on UTn mukaan "hedelmällinen Haagar" eli "lihasta syntynyt").
Jostain kumman syystä ketkään kristityt eivät halua tunnustautua Hengestä syntyneen hedelmättömän Jumalan seurakunnan lapseksi... :-) eli ovat siis mieluummin lihasta syntyneen "suuren Babylonin" lapsia.
- Anonyymi
"Uusi Testamentti ei tunne opillisesti nimettyjä seurakuntia, vaan Raamatun kristilliset seurakunnat on nimetty aina joko paikkakunnan tai sen perheen mukaan, jossa seurakunta kokoontuu."
Raamatun mukaan kun seurakunta on rakennettu IHMIS- TAI OPPIPERUSTUKSELLE, kuten nämä nykyiset "kristilliset" seurakunnat on rakennettu Katolisen porttokirkon mallia seuraten, niin silloin ne eivät ole Jumalan seurakuntia, vaan ERISEUROJA.
1.Kor.3
4 Kun toinen sanoo: "Minä olen Paavalin puolta", ja toinen: "Minä olen Apolloksen", ettekö silloin ole niinkuin ihmiset ainakin?
5 Mikä Apollos sitten on? Ja mikä Paavali on? Palvelijoita, joiden kautta te olette tulleet uskoviksi, palvelijoita sen kykynsä mukaan, minkä Herra on heille kullekin antanut.
6 Minä istutin, Apollos kasteli, mutta Jumala on antanut kasvun.
7 Niin ei siis istuttaja ole mitään, eikä kastelijakaan, vaan Jumala, joka kasvun antaa.
8 Mutta istuttaja ja kastelija ovat yhtä; kuitenkin on kumpikin saava oman palkkansa oman työnsä mukaan.
9 Sillä me olemme Jumalan työtovereita; te olette Jumalan viljelysmaa, olette Jumalan rakennus.
10 Sen Jumalan armon mukaan, joka on minulle annettu, minä olen taitavan rakentajan tavoin pannut perustuksen, ja toinen sille rakentaa, mutta katsokoon kukin, kuinka hän sille rakentaa.
11 SILLÄ MUUTA PERUSTUSTA EI KUKAAN VOI PANNA, KUIN MIKÄ PANTU ON, JA SE ON JEESUS KRISTUS.
Gal.5
19 Mutta LIHAN TEOT ovat ilmeiset, ja ne ovat: haureus, saastaisuus, irstaus,
20 epäjumalanpalvelus, noituus, vihamielisyys, riita, kateellisuus, vihat, juonet, ERISEURAT, lahkot,
21 kateus, juomingit, mässäykset ja muut senkaltaiset, joista teille edeltäpäin sanon, niinkuin jo ennenkin olen sanonut, että NE, JOTKA SEMMOISTA HARJOITTAVAT, EIVÄT PERI JUMALAN VALTAKUNTAA. Seurakunnat on juuri noin raamatussa ja kotiseurakunta nimetään usein esim sukunimen mukaan..nykyäänkin eli paikka missä Kristuksen omat kokoontuu.
Kun vaan ihmiset alkaisi toimimaan, ettei Jumalan tarvitse toimettomana naputella pöydänkanteen kun kristityt ei toimi.- Anonyymi
Kyllä seurakuntamalli tulee Valitun kansan Israelin historiasta.
Joel 2:16
Kootkaa kansa, pitäkää pyhä seurakuntakokous, kerätkää vanhukset, kootkaa lapset ja rintoja imeväiset; lähteköön ylkä huoneestansa ja morsian kammiostansa.
Jeesus käski kastaa kaikki kansat omikseen. Matt.28:18-20
Koko kansa on yksi seurakunta.- Anonyymi
Nyt on jo paksua höpinää, miksi selität jotain tajutonta. Isrselin kansa on ainutlaatuinen mikään pakanamaa ei ole seurakunta, vain uudestisyntyneet voivat muodostaa seurakunnan !
Vai onko putinkin jeesuksen seuraaja häh. - Anonyymi
"Kyllä seurakuntamalli tulee Valitun kansan Israelin historiasta."
Siitä lähtien kun Katolinen porttokirkko liittoutui maallisen vallan kanssa ja murhasi alkukristityt, seurakunnat on rakennettu Katolisen kirkon mallin mukaan oppi- tai ihmisperustukselle.
Hengellinen seurakunta muuttui maallisiksi organisaatioiksi eli eriseuroiksi muotojumalanpalveluksineen ja palkkapappeineen/pastoreineen.
- Anonyymi
Täällä haudan reunalla ei kysellä, kuuluiko seurakuntaan vai seurakunta-kriittiseen koulukuntaan.
Olivatko jäsenkortit ajan tasalla vai jäikö viimeisin liittyminen kesken, kun alkoi tuntua vähän väärältä hengeltä.
Minä tarjoan tasapuolisen pääsyn maahan kaikille, olit sitten kastettu kolmasti, kerran tai et ollenkaan – ja silloinkin, jos sinut kastettiin vahingossa kesäleirillä kun luultiin, että halusit.
Uusi hautauspakettini “KAIKKI OVAT TERVETULLEITA (LOPUKSI)” sisältää:
– arkku, joka ei kysele jäsenyydestä
– hautapaikka, joka ei ole yhteydessä mihinkään tunnustukselliseen yhdistykseen
– muistotilaisuus, jossa ei mainita seurakuntataustaa (ellei erityisesti haluta)
– mahdollisuus valita musiikiksi virsi, virsikäsittely tai vain hiljainen puhallus tuulessa
– kiven teksti: “Hän ei liittynyt – mutta ei jäänyt ulkopuolelle”
Erikoistarjouksena:
Jos et koskaan päässyt mukaan yhteyteen, voit viimein päästä osaksi suurempaa yhteistä.
Täällä kaikki lepäävät rinnakkain: vapaat, viileät ja viisikymppiset – eikä kukaan korjaa toista virsikirjan sivun kohdalla.
Seurakunnattomuus ei ole este – eikä seurakunta pelastusehto.
Mutta hautapaikan varaaminen ajoissa voi helpottaa jäljelle jääviä, etenkin jos nämä eivät pääse yhteisymmärrykseen siitä, missä vaiheessa eksyttiin.
Rauhaa tarjoamassa, kaikille tasapuolisesti,
Hauturi Haudanvakava
– “Kun kirkkokahvit jää väliin, tarjoamme multaa"
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alahan tulla paikkaamaan tekojas
Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.324688- 343366
Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk1833154- 102228
- 271790
- 121768
- 1611763
- 1011267
- 1371107
- 141029