Mutta ennemmin taivas ja maa katoavat, kuin yksikään lain piirto häviää.

Anonyymi-ap

”Mutta ennemmin taivas ja maa katoavat, kuin yksikään lain piirto häviää.”
Luuk 16:17

22

103

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Pikemmin taivas ja maa hukkuu, kuin rahtukaan laista putoo.

• Anonyymi

Men snarare kunna himmel och jord förgås, än en enda prick av lagen kan falla bort.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Men snarare kunna himmel och jord förgås, än en enda prick av lagen kan falla bort.

And it is easier for heaven and earth to pass, than one tittle of the law to fail.

• Anonyymi

Murhamiehet ja rosvot julistaa, että lait ja profeetat ovat historiaa ja nyt vaan eleillään henkien pillin mukaan kuin seitsemännessä taivaassa konsanaan. Kaatuillaan maahan hurmoksessa ja puhutaan sekavia.

• Anonyymi

Sen verran sekavia ovat olleet jo kauan, ettei heitä tee enää koskaan mieli nähdä! Laihat luikut ovat heistä kaikkein pahimpia!

• Anonyymi

Laki tietenkin on pahantekijöitä varten kuten Paavali kirjoitaa ja sitä Jeesus tarkoitti ettei anna pahantekijöille eikä lakihenkisille vapaalippua tavaaseen, vaan joutuvat lakeineen helvettiin. Laki on vain tuomioksi, ei pelastukseksi.

• Anonyymi

Lait koskee kaikkia ihmisiä tasapuolisesti. Ne ovat sitä varten, että niitä noudatetaan. Lain rikkomisesta seuraa aina rangaistus.

• Anonyymi

Jeesuskin pelastui lakeja noudattamalla. Lain rikkominen tarkoittaisi synnin tekemistä.

Jeesus ei pidä lain mukaan elämistä edes vaikeana.

Matt. 11:29

Ottakaa minun ikeeni päällenne ja oppikaa minusta, sillä minä olen hiljainen ja nöyrä sydämeltä; niin te löydätte levon sielullenne.

Matt. 11:30

Sillä minun ikeeni on sovelias, ja minun kuormani on keveä."

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesuskin pelastui lakeja noudattamalla. Lain rikkominen tarkoittaisi synnin tekemistä.

Ottakaa minun ikeeni päällenne ja oppikaa minusta, sillä minä olen hiljainen ja nöyrä sydämeltä; niin te löydätte levon sielullenne.

"Jeesus ei pidä lain mukaan elämistä edes vaikeana."

Niin, israelilaisten viisi Mooseksen kirjaa ("Tie, totuus, elämä" sisäistettynä) versus rabbiinijuutalaisten/farisealaisten halakha sapattirajoituksineen, puhdistus- ja pukeutumisrituaaleineen. Usein mainittu sapattirajoitus oli sieltä farisealaisten laista, ei Jumalan sanasta.

Farisealaisuus/rabbiinijuutalaisuus on täynnä sääntöjä, joita ei ollut Israelilla, opillisesti köyhillä, jotka perivät Jaakobille kallisarvoisimman maaperän, myös "kirkastusvuoren", paikan, jonne Jumala alun perin johdatti Abramin ja minne Abram rakensi ensimmäisen alttarin. Ei Israelin sydän ole etelän Juudeassa/Idumeassa.

• Anonyymi

Itsensä hillitsemistä vastaan ei ole laki

”Mutta Hengen hedelmä on rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, sävyisyys, itsensähillitseminen. Sellaista vastaan ei ole laki.”
        ‭‭Galatalaiskirje‬ ‭5‬:‭22‬-‭23‬ ‭FB38‬‬

(Himojen ) hillittömyys on lihan teko.
        Lihan mukaan(himojen ja halujen mukaan) eläville laki osoittaa synnin.
        ”Mutta lihan teot ovat ilmeiset, ja ne ovat: haureus, saastaisuus, irstaus, epäjumalanpalvelus, noituus, vihamielisyys, riita, kateellisuus, vihat, juonet, eriseurat, lahkot, kateus, juomingit, mässäykset ja muut senkaltaiset, joista teille edeltäpäin sanon, niinkuin jo ennenkin olen sanonut, että ne, jotka semmoista harjoittavat, eivät peri Jumalan valtakuntaa.”
        ‭‭Galatalaiskirje‬ ‭5‬:‭19‬-‭21‬ ‭FB38‬‬

”Me tiedämme, että laki on hyvä, jos sitä käytetään lain mukaisesti. Tiedämme myös, ettei lakia ole säädetty vanhurskaan takia vaan lainrikkojien ja kurittomien, jumalattomien ja syntisten, rienaajien, epähurskaiden ja saastaisten, isän- ja äidintappajien, murhaajien, haureellisten ja homoseksuaalisuuden harjoittajien, ihmiskauppiaiden, valehtelijoiden, valansa rikkojien

ja kaiken muun takia, mikä on vastoin tervettä oppia, jota minulle uskottu autuaan Jumalan kirkkauden evankeliumi opettaa.”
        ‭‭1. kirje Timoteukselle‬ ‭1‬:‭8‬-‭11‬ ‭FINRK‬‬

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

”Antakaa kaikille, mitä annettava on: kenelle vero, sille vero, kenelle tulli, sille tulli, kenelle pelko, sille pelko, kenelle kunnia, sille kunnia. Älkää olko kenellekään mitään velkaa, muuta kuin että toisianne rakastatte; sillä joka toistansa rakastaa, se on lain täyttänyt. Sillä nämä: "Älä tee huorin, älä tapa, älä varasta, älä himoitse", ja mikä muu käsky tahansa, ne sisältyvät kaikki tähän sanaan: "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi". Rakkaus ei tee lähimmäiselle mitään pahaa. Sentähden on rakkaus lain täyttämys. Ja tehkää tämä, koska tunnette tämän ajan, että jo on hetki teidän unesta nousta; sillä pelastus on nyt meitä lähempänä kuin silloin, kun uskoon tulimme.”
        ‭‭Roomalaiskirje‬ ‭13‬:‭7‬-‭11‬ ‭FB38‬‬
        https://bible.com/bible/365/rom.13.7-11.FB38

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus oli ja on puhdas ja viaton Jumalan Karitsa, Vanhurskas Vapahtaja, herrain Herra ja kuningasten Kuningas.
        Joka Häneen uskoo, pelastuu.
        Uskotko sinä Jeesukseen Kristukseen? Uskotko, että Hän voi sinut pelastaa synnin, Perkeleen ja kuoleman vallasta?

• Anonyymi

Kyllä Jeesus piti sitä vaikeana kun ei kivittänyt aviorikoksesta tavattua naista vaikka laki niin käskee rangaista. Laista tosiaan seuraa aina rangaistus ei ole laki silloin voimassa, jos sen rikkomisesta ei rangaista silloin kun siitä tavataan. Aviorikkojat piti tappaa sekä sapatinrikkojat. Kun laki on voimassa, niin silloin sitä rikkoo jos ei noudata lakia ja tapa lainrikkojia. Juuri se oli Jeesuksen kohtalo. Hänet tapettiin sapattirikkomusten takia ja se oli sitä juutalaisuutta, se oli sitä juutalaista uskoa puhtaimmillaan kun poistettiin keskuudesta se, joka on paha.

Sitä ei voi kovin helpoksi tieksi sanoa kuin umpisokea ja kuuro, joka ei ole koskaan lukenut VT:tä. Vain sellainen voi olla niin eksynyt että väittää että VT:n lakien noudattaminen oli helppoa. Se oli orjuuden ikeessä olemista mistä Jeesus vapautti ja mistä Paavali yritti opettaa vaihtelevalla menestyksellä.

Eikä sitä vapautta eikä uuden liiton Pyhän Hengen yhteyttä ole tänäkään päivänä ymmärretty eikä tulla ymmärtämään. Lopulta Jeesus sitten kutsuu omansa sen Hengen mukaan minkä kukin kuulee. Eikä sitä sanomaa voi ketään herjaamalla miksikään muuttaa.

• Anonyymi

Onhan sinulla netti. Etsi vaikka video, jolla Nehemia Gordon kertoo, millaista oli elää rabbiinijuutalaisuudessa ja miettiä, missä järjestyksessä kengät pitää laittaa jalkaan ja missä järjestyksessä solmia kengät ja miten ruokailun yhteydessä pitää vettä ja astioita käyttää rituaaliseen puhdistautumiseen, missä järjestyksessä ja miten monta kertaa hieroa kämmeniään ja...
        Ei semmoista sääntöviidakkoa ole Jumalan sanassa, Mooseksen kirjoissa. Sapattirajoitus tekee rammaksi jne.

Gordon vapautui rabbiinijuutalaisuuden halakhasta. Lisäksi hän koki vahvasti, että jotain oli pielessä, kun rabbi oli kehunut, miten he olivat voittaneet Jumalan. Siis rabbi ylpeili sillä, miten rabbit olivat nousseet arvovallassa Jumalan sanan yläpuolelle. Gordonista oli jo muutenkin alkanut tuntua siltä, että pitäisi nostaa se kirjallinen Toora arvoonsa, eikä noita rabbeja (suom. suurmiehiä) ja heidän suullista Tooraansa eli Talmudia. Niin Gordonista tuli karaiittijuutalainen, ennemmin sellainen entisaikojen saddukealaisen tapainen.

Eikä Jeesuksen tarvinnut kuin huomauttaa, ettei Jumalan sanassa ole sapattisääntöjä, jotka estävät kulkemasta palvomaan Jumalaa. Niin parantui moni "rampa". Rammat olivat farisealaisen sairauden uhreja. Jeesus ei tehnyt yhtään taikatemppua.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onhan sinulla netti. Etsi vaikka video, jolla Nehemia Gordon kertoo, millaista oli elää rabbiinijuutalaisuudessa ja miettiä, missä järjestyksessä kengät pitää laittaa jalkaan ja missä järjestyksessä solmia kengät ja miten ruokailun yhteydessä pitää vettä ja astioita käyttää rituaaliseen puhdistautumiseen, missä järjestyksessä ja miten monta kertaa hieroa kämmeniään ja...
        Ei semmoista sääntöviidakkoa ole Jumalan sanassa, Mooseksen kirjoissa. Sapattirajoitus tekee rammaksi jne.

Gordon vapautui rabbiinijuutalaisuuden halakhasta. Lisäksi hän koki vahvasti, että jotain oli pielessä, kun rabbi oli kehunut, miten he olivat voittaneet Jumalan. Siis rabbi ylpeili sillä, miten rabbit olivat nousseet arvovallassa Jumalan sanan yläpuolelle. Gordonista oli jo muutenkin alkanut tuntua siltä, että pitäisi nostaa se kirjallinen Toora arvoonsa, eikä noita rabbeja (suom. suurmiehiä) ja heidän suullista Tooraansa eli Talmudia. Niin Gordonista tuli karaiittijuutalainen, ennemmin sellainen entisaikojen saddukealaisen tapainen.

Eikä Jeesuksen tarvinnut kuin huomauttaa, ettei Jumalan sanassa ole sapattisääntöjä, jotka estävät kulkemasta palvomaan Jumalaa. Niin parantui moni "rampa". Rammat olivat farisealaisen sairauden uhreja. Jeesus ei tehnyt yhtään taikatemppua.

Ja yleisen käsityksen mukaan sitä kohtaa (Joh 7:53-8:11) ei ole alkuperäisimmissä teksteissä.

• Anonyymi

Edelleenkin minua kiinnostaa millä ilveellä taivas saadaan katoamaan?
      Tiede ei vaivaudu vastaamaan, hekottelevat vain.
      Joutuvatko Helvettiin?

• Anonyymi

Sinä siis uskot, että Jumalalle ”menee sormi suuhun”?
        Hän, joka on Universumin luonut, voi myös hävittää sen ja tehdä kaiken uudelleen ja vielä paremmankin!

Jesaja 65:17
        ”Sillä katso, minä luon uudet taivaat ja uuden maan. Entisiä ei enää muisteta, eivätkä ne enää ajatukseen astu;”

”Ja minä näin uuden taivaan ja uuden maan; sillä ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa ovat kadonneet, eikä merta enää ole.”
        Ilm 21:1

• Anonyymi

Jeesus käsitti lait oikein, hän oli Rabbi, Juutalaisen uskon oikein opettaja.
      Lait on Jumalan rakkauden osoitus.
      Esim.Juutalaisen helluntain alkuperäinen merkitys oli lain antamisen juhliminen.

Joh. 1:49

Natanael vastasi ja sanoi hänelle: "Rabbi, sinä olet Jumalan Poika, sinä olet Israelin kuningas".

• Anonyymi

VT.n laki on hyvä ja pyhä siihen asti kun kukaan ei ryhdy sitä noudattamaan. Kun se säilyy vain hyvänä opinkiivaluna, herjaamisen välineenä ja sanakiistojen kiepeyden poistajana.

Kun lakia ei sovelleta käytännön elämään eikä siitä oteta vaaria, niin laki on aivan hyvä teologisena pohdiskeluna miten tärkeä ja hyvä se on ja vähän voi vihjauksen omaisesti muita herjata, että eivät ymmärrä miten tärkeä laki on. Hengessä vain hengailevat.

Sillä tavalla VT:n lakia voi käyttää lyömäaseena, mutta jos sitä ryhtyy oikeasti noudattamaan niin asettuu järjestäytyneen yhteiskunnan ulkopuolelle ja saattaa jopa olla pian tiilenpäitä lukemassa.

• Anonyymi

VT:n lakeja tosiaan kannattaa tarkastella vain teologiselta kannalta siinä millaisia ne ovat olleet, miten hyviä lait ovat olleet, miten estäneet sen ettei Israelin kansa nyt sentään aivan täyteen jumalattomuuteen lankea kun on ankarat lait mitä silloin piti myös noudattaa. Niitä lakeja kannattaa vain tarkastella puhtaasti teologian kannalta sekä pohtia niiden merkitystä sekä sitä miten hyviä ovat olleet sekä vain teorian tasolla tarkastella sitä miten ne ovat voimassa, miten niitä tulee kunnioittaa ja jopa kiivailla niiden puolesta jos joku henkeen villiintynyt ei edes tiedä mitä kaikkia lakeja VT:ssä on olemassa.

Pienintäkään elettä sen suhteen ei pidä tehdä että jotain lakia noudattaisi tai siitä määrättäviä rangaistuksia panisi toteen. Ei tietenkään tarvitse niitä uhalla rikkoa,koska siitä siitä aivan sama onnettomuus kuin jos niitä yrittäisi toteuttaa. Ne vain tulee käsitellä aivan täysin irallaan elämästä olevina asioina ja sulkea pois kaikki käytännön elämään liittyvät asiat.

Siten laki on pyhä sekä pyhä sekä helppo noudattaa.

• Anonyymi
      UUSI

Armon varkaat julistaa, että lait on kumottu eikä niitä tarvi enää noudattaa.

Se vaihtoehto tarkoittaisi sitä, että mitään syntiä ei enää olisi ollenkaan, eikä ihmisiä voitaisi tuomita viimeisellä tuomiolla tekojensa mukaan.

1. Joh. 3:4

Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista.

• Anonyymi
      UUSI

Aamen kiitos Jeesus❣️🎚️🩸

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ajattelen sinua nyt

Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu
      Ikävä
      64
      5582
    2. Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin

Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti
      Ikävä
      20
      4167
    3. Yritys Kannus

Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett
      Kannus
      17
      2896
    4. Oletko täällä mies?

Mitä mietit? ❤️ varmistan vielä, että onhan kaikki ok meidän välillä?
      Ikävä
      151
      2159
    5. Mies kadonnut

Kukas siellä kolarissa on kadonnut
      Kolari
      17
      1886
    6. Työkyvyttömienkin on jatkossa haettava työtä

Riikalla ja Petterillä on hyviä uutisia Suomen työttömille: ”Toimeentulotuen uudistus velvoittaa työttömäksi ilmoittaut
      Perussuomalaiset
      123
      1689
    7. Eikö ole jo ihan sama luovuttaa

Meidän suhde ei ikinä toimisi.
      Ikävä
      95
      1367
    8. Kerro jotakin kaivatustasi.

Vaikka synkimmät salaisuudet jos tiedät. :) m
      Ikävä
      71
      1148
    9. Harmi, se on

Mutta mä tulkitsen asian sitten niin. Olen yrittänyt, oman osani tehnyt, ja saa olla mun puolesta nyt loppuun käsitelty
      Tunteet
      17
      1126
    10. Maailma pysähtyy aina kun sut nään

Voi mies kuinka söpö sä oot❤️ Olisin halunnut jutella syvällisempää kuin vaan niitä näitä. Se pieni heti sut tavatessa o
      Ikävä
      72
      945
    Aihe