Äitini kävi Kaataja-Niilon kokouksessa

Anonyymi-ap

"Minun äiti kävi joskus 1979 tuolla Yli-Vainion kokouksessa. Hän asui Kouvolassa vastapäätä urheilukenttää, jossa tämä ihmeparantaja piti seurojaan. Äitini meni ystävänsä kanssa uteliaisuuttaan kokoukseen, vaikka ei uskoivainen olekaan. Kyllä se Niilo yritti tökkiä äitiäni olkapäästä että kaatuisi, mutta äiti pysyi pystyssä. Vanhat mummot itkivät ja kaatuilivat. Antoivat kolehtiin 500markan seteleitä, joita äitini katsoi kauhuissaan! Palkathan kun eivät tuohon aikaan niin hirveitä olleet, joten 500mk oli ihan älyttömän suuri raha. Mutta uskohan voi siirtää vaikka vuoria, joten ei ole ihmekään että mummot ja papat kaatuilivat. Äiti sanoi vaan, että se Niilon olkapää tökkiminen teki pirun kipeetä!"

- Lainaus

112

698

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kumma juttu.

Ei nykyisenä hulluna uskovaisuuden aikana ole yhtään mitään pahaa ainakaan.

Ei haluta tappaa, ei fallostella eikä ketään herjata, vaan vain vähän tökitään.

Kyllä meno on ollut ennen niin kunniakasta ja usko oikeaa.

• Anonyymi

Oikea Jumala piti äitisi pystyssä, vaikka erehtyi menemään eksyttäjien kokoukseen.

"sillä Herra on voimallinen hänet pystyssä pitämään"

• Anonyymi

Vastarinta kaatajavoimille

Ef 6:13:

"Sentähden ottakaa päällenne Jumalan koko sota-asu, voidaksenne pahana päivänä tehdä vastarintaa ja kaikki suoritettuanne PYSYÄ PYSTYSSÄ."

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vastarinta kaatajavoimille

Ef 6:13:

"Sentähden ottakaa päällenne Jumalan koko sota-asu, voidaksenne pahana päivänä tehdä vastarintaa ja kaikki suoritettuanne PYSYÄ PYSTYSSÄ."

Tuossaoa hyvät teesit alkon oveen !

Laittakaapas nyt niilosta unta näkevät vähän uskon tekoja ja putsausta jumalattomuuteen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuossaoa hyvät teesit alkon oveen !

Laittakaapas nyt niilosta unta näkevät vähän uskon tekoja ja putsausta jumalattomuuteen.

Se on totta että viinasta tulee juovuksiin.
        Joissain suunnissa jopa tavoitellaan hengistä juopumista joka vastaa juopumista viinasta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se on totta että viinasta tulee juovuksiin.
        Joissain suunnissa jopa tavoitellaan hengistä juopumista joka vastaa juopumista viinasta.

Laita alkon oveen lisärivi !

Ilman kallista viinaakin voi juopua, raamattu jopa kehottaa siihen !

Laita lihavilla kirjaimilla, monelta juopolta on näkö jo melkein mennyt ok!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Laita alkon oveen lisärivi !

Ilman kallista viinaakin voi juopua, raamattu jopa kehottaa siihen !

Laita lihavilla kirjaimilla, monelta juopolta on näkö jo melkein mennyt ok!

Ef. 5:
        Katsokaa siis tarkoin, kuinka vaellatte: ei niin kuin tyhmät vaan niin kuin viisaat.
        Matt. 25:1-4; Room. 16:19; Kol. 4:5
        16. Käyttäkää aikanne oikein, sillä nämä päivät ovat pahoja.
        Jes. 55:6
        17. Sen tähden älkää olko järjettömiä, vaan ymmärtäkää, mikä on Herran tahto.
        Room. 12:2
        18. Älkää juopuko viinistä, sillä siitä tulee irstas meno, vaan täyttykää Hengellä,
        Sananl. 20:1; Jes. 5:11; Jes. 5:22; Luuk. 21:34
        19. puhuen toisillenne psalmein, kiitosvirsin ja hengellisin lauluin. Laulakaa ja soittakaa sydämestänne Herralle
        Ap. t. 16:25; 1. Kor. 14:26; Kol. 3:16-17
        20. kiittäen aina kaikesta Jumalaa ja Isää Herramme Jeesuksen Kristuksen nimessä.
        1. Tess. 5:18; Hepr. 13:15
        21. Ja olkaa toisillenne alamaisia Kristuksen pelossa.
        1. Piet. 5:5

• Anonyymi

Herra on voimallinen pitämään pystyssä

Room 14:4:

"Mikä sinä olet tuomitsemaan toisen palvelijaa? Oman isäntänsä edessä hän seisoo tai kaatuu; mutta hän on pysyvä pystyssä, sillä Herra on voimallinen hänet pystyssä pitämään."

• Anonyymi

Suomi24:n ylläpito on tehnyt tarkoituksella ja määrätietoisesti helluntailaisuuspalstasta sivut, joissa avoimesti rikotaan Suomen lakeja ja joissa pilkataan ja herjataan Jumalaa ja joissa helluntailaisia vainotaan ja panetellaan. Suomi24 on tuhonnut keskustelun palstan aiheesta, helluntailaisuus.

• Anonyymi

Ei tätä foorumia ja yleensä muitakaan Suomi 24-foormeja kukaan todesta ota. Trollit ja tyhjäntoimittajat ja syrjäytyneet näissä roikkuvat anonyymeinä kun eivät muilla alustoilla voi olla vaan saavat heiton ulos.

• Anonyymi

Luuk 22:31:

Simon, Simon, katso, saatana on tavoitellut teitä valtaansa, seuloakseen teitä niinkuin nisuja;

2Kor 11:14:

Eikä ihme; sillä itse saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi.

Raamattu on Jumalan Sanaa jonka Pyhä Henki aukaisee.

• Anonyymi

Pyhä Henki ei aukaise yhtään mitään näille irvileuoille, satoihin vuosiin ei ole Pyhän Hengen läsnäoloa luttereissa nähty.
        Olisko hänet laitettu jalkapuuhun !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pyhä Henki ei aukaise yhtään mitään näille irvileuoille, satoihin vuosiin ei ole Pyhän Hengen läsnäoloa luttereissa nähty.
        Olisko hänet laitettu jalkapuuhun !

Mistä sitten on uudet avioliittolinjaukset?
        Joita henkelliset johtajat loppaa.

• Anonyymi

Ihmeitä tekevät henget

Ilm 16:14:

"Sillä ne ovat riivaajain henkiä, jotka tekevät ihmeitä; ne lähtevät koko maanpiirin kuningasten luo kokoamaan heidät sotaan Jumalan, Kaikkivaltiaan, suurena päivänä."

• Anonyymi

sinun suustakin lähtee aika sammakoita, eli omin lupinesi lainailet sanaa ja vingut sitten sen perusteella päättömiä juttuja....

Kiinalainen sananlasku sanoo, kaltaisuudestasi.

Kun sammakko pääsee kannolle, se kurnuttaa....

• Anonyymi

Otan osaa kun äitisi joutui ylälauteille.

Päätellen kommentistasi....mikään uskovainen ollutkaan ...

• Anonyymi

Mitäpä ne maailman ihmiset uskon asioista ja uskovista tietäisivät tai osaisivat kirjoittaa muuta kuin pahaa.

Ymmärrystä kun ei heillä ole hengellisistä.

• Anonyymi

Niinpä niln, sokeille on hankala kertoa maisemista !

• Anonyymi

Hengellisyys tarkoittaa sellaisia yksilöllisiä uskomuksia ja käytäntöjä, joilla on uskonnonkaltaisia piirteitä tai jotka vastaavat uskontoon liitettyihin tarpeisiin. Henkisyys eroaa uskonnosta siinä, että henkisyys mielletään muodollisista instituutioista irralliseksi toiminnaksi. Hengellisyys helluntailaisuudessa korostaa lähtökohtaisesti kokemusta ja subjektiivisuutta.

• Anonyymi

"Laita alkon oveen lisärivi !
      Ilman kallista viinaakin voi juopua, raamattu jopa kehottaa siihen !"

Helluntailahkolaiset ovat lapsellisia !!
      🐈🙋

• Anonyymi

Joo lasten suusta kuulet totuuden.

• Anonyymi

Samoin kaikki lahkot.

• Anonyymi

Onhan näissä helluntaikokouksissa nähty horjumistakin.

Ps 16:8: "Minä pidän Herran aina edessäni; kun hän on minun oikealla puolellani, en minä horju."

• Anonyymi

Enempi horjutaan lutterilaisten kesäpileissä olen kuullut isojen puhuvan.

• Anonyymi

sinä horjut Raamatunsanojen laittomista lainauspuheista ja luulemisesta, että ole ikäänkuin jumala jakamassa oikeutta..

Älä ole luuloviisas- mielessäsi. Olet väärällä puolen puutarhaa, koska hyvän ja pahantiedonpuun äärellä leikkiminen ei ole sinulle luvallista--

hokaatko ongelmasi

• Anonyymi

Daavidin laulu. Varjele minua, Jumala, sillä sinuun minä turvaan.

Minä sanon Herralle: "Sinä olet minun Herrani, paitsi sinua ei ole minulla mitään hyvää"; ja pyhille, jotka maassa ovat: "Nämä ovat ne jalot, joihin on koko minun mielisuosioni". Monta tuskaa on niillä, jotka ottavat vieraan jumalan; minä en uhraa niille verta juomauhriksi enkä päästä huulilleni niiden nimiä. Herra on minun pelto- ja malja-osani; sinä hoidat minun arpani. Arpa lankesi minulle ihanasta maasta, ja kaunis on minun perintöosani. Minä kiitän Herraa, joka on minua neuvonut; yölläkin minua siihen sisimpäni kehoittaa. Minä pidän Herran aina edessäni; kun >>>>>hän on minun oikealla puolellani, en minä horju.<<<< ????
        ---kuis-, on`? ---- horjumisesi summa

Sentähden minun sydämeni iloitsee ja sieluni riemuitsee, ja myös minun ruumiini asuu turvassa. Sillä sinä et hylkää minun sieluani tuonelaan etkä anna hurskaasi nähdä kuolemaa. Sinä neuvot minulle elämän tien; ylenpalttisesti on iloa sinun kasvojesi edessä, ihanuutta sinun oikeassa kädessäsi iankaikkisesti.
        (Psa 16:1-11)

ts. sinulla ei ole eväitä puhua lainaamasi Psalmin sanoihin. Missähän sinun "AINA"! sanasi elää- jotta voit väittää- että Herra on edessäsi.

Tuskin, kun heilut kun heinämies luvatta - takoen vain omia päätelmiäsi palstalle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Enempi horjutaan lutterilaisten kesäpileissä olen kuullut isojen puhuvan.

Näin. Kutsuja roskikset täynnä.

• Anonyymi

Nykyisin liberaalit hyväksyy jo fallostelun ja tappamisen, joten ei enää voi mennä siihen suuntaan että jotain tuomittaisiin, että olisi joku toiminto, mitä kritisoidaan, vaan pahuutta vain puolustellaan. Äkkäväärät aitouskovaiset ovat kääntyneet synnin puolustajiksi eikä kukaan syytä enää ketään mistään muusta kuin siitä että väitetään jonkin asian olevan paha vaikka se ei ole.

• Anonyymi

Amerikan lahkolaiset hyväksyivät intiaanien tappamisen ja kansanmurhan kun valloittivat Amerikan.

• Anonyymi

Niinhän suomenkin iso kirkko teki monella tapaa.

Toisaalta jos olit mukana amerikan lahkoissa sitten sinulla on tietoa aiheesta muuten vain pahansuopaa mutua.

Pikkuisen voisit miettiä euroopan tilannetta samalla noo et taida löytää polun päätä.

• Anonyymi

Lahkolaisetko ne anerikan valloittivatkin huh ihan uusi kirjoitus historiaan, vähän kuin naapurissa.

Tv istuva hälkä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lahkolaisetko ne anerikan valloittivatkin huh ihan uusi kirjoitus historiaan, vähän kuin naapurissa.

Tv istuva hälkä

Telveisijä tält amörikasta sumi 24 Luthtreni natssi lahakhole

• Anonyymi

Kansanmurhan hyväksyminen on nykyisin aivan läpihuutojuttu.

• Anonyymi

Niin Lutherin natzi lahko teki entiselle kristitylle suomelle vainoamalla juutalaiaia ja kristittyjä.

• Anonyymi

Täällä stnistit opettavat uskoville Raamattua.
      Ei mitään asiallisuutta eikä varsinkaan mitään
      tarkoitusta eikä halua tietää totuutta asioista.
      Ainoa motiivi on pilkata Jumalaa ja Jumalan
      omia.

• Anonyymi

Mitä helluntailahkolaiset opettavat, eivät ainakaan Raamattua.
      Hyökkäävät Jumalaa ja hänen Sanaansaa vastaan.
      Heillä on kovin surkea Raamatun tuntemus sillä muut typeryydet mielessä.

Lahko mikä lahko !

• Anonyymi

Heluntailaisuus perustuu helluntain tapahtumiin, siitä nimikin johtuu.

• Anonyymi

Helluntailaiset lahkolaiset pilkkaavat Jumalaa ja Sanaa vastaan.
      Helluntaiuskonnossa on suhteellisen eniten uskonnon uhreja yhdessä uudestikastavien jehovalaisten kanssa.

• Anonyymi

hellanletta- helluntais sitä ja tätä, onko pääsi noin turvonnut, että ei sovi enempää sanoitusta sinulla. a Olet kuin jokeltava lapsi, oppinut sanat.

helluntai sitä ja helluntai tätä... päpäti- päpäti.

Yritäpä ottaa tuttipullo ja ryypätä maitua, että kasvaisit jossain vaiheessa aikuiseksi.

Mutta, pitäähän näitä päpättäjiäkin olla, kun lapsi kasvaa-

• Anonyymi

Kaataja-Niilo oli rahantekokone eikä Jumala edes parantanut häntä.

• Anonyymi

Siinäpä tuomitsit itsesi....... Kaataja- Niilon panettelussa.

Toivotaan sinulle tapahtuvan uskosi mukaan. Avanne- ja yritäpä tunteja niissä olosuhteissa sitten saarnata- uskon sanaa- vaikka itse olet sairaana.
        Näkyy olevan, että et osaa muuta kuin panetella ihmisiä. Aika sairasta.

Mieti siitä, kun avannetta pitää hoitaa- et tunne asiaa.
        Ilcon porukka tuntee kentän, missä mennään. He sanovatkin itseään pussinkuljettajaksi.
        Kun joku heistä lähtee vaikkapa lentomatkalle, he jo päiviä aikaisemmin pohtivat ravintoasioita, ja miten selviävät matkalla.

ja sinä irvistelet paskipää. Olen avanneihmistä hoitanut ja itsellänikin on ollut paksu- ja ohutsuoliavanne.... Eli häpeä sinä- aivokääpiö- panettelija.

heiroisin sinun pärstääsi yhden paskapussin, kokouksen aikana- opit puhumaan.

olet sairas--- paskapuhuja panettelija.

• Anonyymi

Yksi heittää häkälöylyä ja toiset saavat häkää nenäänsä ja siitä kirjoittajien aivot ovat sumeena, sen sumeuden näkee teitin puheista.
      myös sydämen asenteenne kertoo, ketä herraa kumarratte, sekä palvotte.
      Voi teitä.

Jeesus sanoi- ristillä.

"Isä, anna heille anteeksi, sillä he eivät tiedä mitä tekevät, [sanovat, kirjoittavat jne.] !""""

• Anonyymi

Kuka ymmärtää helluntailahkolaisia sen täytyy olla samassa hengessä.
      Helluntaihäkä vie lopunkin järjen.

• Anonyymi

Tarvitseeko helluntailaisia edes ymmärtää....?!?

Ei tarvitse lahkolaisia vaan varoittaa ja karttaa niitä.
      Näin Raamattu opastaa.

• Anonyymi

Herjaajista ei riitä pelkkä varoitus.

• Anonyymi

Lahkokiima tempaa mukaansa mutta voi se myös kaataakin.

• Anonyymi

taitaa rienaajalla olevan hätä ja kiire- kun agitoi porukkansa - suu vaahdossa palstalle jauhamaan, helluntaista ja lahkoliimoista, kun ei kestä totuutta - arjesta.

No, omahan on ongelmanne- ja näin karkaatte sijaisuhri- opetuksen päälle, jossa Aagel- kertoi uhrikaritsasta - mikä peitti isänsä ja äitinsä rikkomukset.
        Se mustutti Kainin mielen, vaikka Jumala itse varoitti Kainia.
        Ei hän kuunnellut ja väkivalta lisääntyi.

ja vesipesu- pesi heidät sitten- hukuttamalla ja ajamalla näin sielut tuomiolleen.

• Anonyymi

Kaato hommissa on tärkeintä kiinniottajat ettei takaraivo tärähdä lattiaan.

• Anonyymi

Herjaajia tosiaan kannattaa karttaa ja kiertää kaukaa etteivät vie mukanaan helvettiin.

• Anonyymi

LAHKOHELLAREIDEN herjat tiedetään.

• Anonyymi

Kaatajat ja kiinniottajat ovat pahan palvelijoita.

• Anonyymi

Isot aamenet kaatajille ja kiinniottajille.

• Anonyymi

Ihmisten kaatamisesta pitäisi joutua edesvastuuseen.
      Aluksi sakkotuomio olisi paikallaan.

• Anonyymi

Paha äkkikuolema Niilolle Espanjassa sangen nuoressa iässä.

• Anonyymi

Niilolla tehtiin jumalattomasti rahaa.
      Helluntailahko ei kerro kuinka paljon.

• Anonyymi

Minun ex laittoi perheemme ruokarahat kolehteihin. Ei ostanut ikinä ruokaa kotiin vaan kehui kuinka tunki rahaa kirkolle. No menneet menneitä. Nykyään elän täysin erilaista elämää! On ruokaa rahaa ja rauha!

• Anonyymi

On ne piruja nuo lahkolaiset ja vievät rahat mässäilyihinsä. Ilotytöt hankkii öisin kun gurut nai hotelleissa.

• Anonyymi

Helluntailailahko syntyi sodomalaisuudesta.

• Anonyymi

Herjaajien usko kannattaa kiertää kaukaa. Se vie helvettiin.

• Anonyymi

Minunkin äitini kävi Niilo Ylivainion kokouksessa.
      Kun Niilo rukoili, niin äitini kaatui. Noustessaan huomasi olevansa terve.
      Äidilläni oli monen lääkärin todistama synnynäinen sydän vika ja asrveltiin kuoleman olvan hyvin lähellä.
      Pian Niilon rukoilun jälkeen hän eni lääkäriin ja täydelliseen sydänmen tutkimuksiin. Nyt häet todettiin täysin terveeksi.
      Lääkärit olivat ihmeissään, mitenkä täydellinen paraneminen oli tapahtunut.

• Anonyymi

Minä myös olen parantunut itse rukoiluani sairauteni parantumiseksi, ollessani Helluntaiserakunnassa lääkärini oli tutkinut minut ennen rukoustani ja sen jälkeen ja todisti ihmeen tapahtuneeksi. Hän i
      Ensin ihmetteli, mutta kun oli itse tutkinut asian totesi ihmeen olevan totta.

• Anonyymi

Jeesuksella on kaikki valta. Jos me uskomme ja turvaudumme Häneen koko sydämisesti. Hän kuulee.

Apt. 2:
        21. Ja on tapahtuva, että jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu.'
        Room. 10:13

Paavalin ensimmäinen kirje korinttilaisille Luku 12 Hengelliset lahjat Nyt apostoli aloittaa uuden aiheen, jonka käsittely jatkuu aina luvun 14 loppuun saakka.

Paavalin ensimmäinen kirje korinttilaisille
        Luku 12
        Hengelliset lahjat
        1. Mitä tulee hengellisiin lahjoihin, veljet, en tahdo teidän olevan niistä tietämättömiä.
        1. Kor. 1:5-7
        2. Tehän tiedätte, että kun olitte pakanoita, teitä vietiin harhaanjohdettuina mykkien epäjumalien luo.
        Ps. 115:4-5; Jer. 10:5; 1. Tess. 1:9
        3. Siksi teen teille tiettäväksi, ettei kukaan, joka puhuu Jumalan Hengessä, sano: "Jeesus on kirottu." Kukaan ei myöskään voi sanoa: "Jeesus on Herra", muuten kuin Pyhässä Hengessä.
        1. Joh. 4:1-3
        4. Armolahjoja on erilaisia, mutta Henki on sama.
        Room. 12:6; Ef. 4:4; Ef. 4:7; Hepr. 2:4
        5. Myös palvelutehtäviä on erilaisia, mutta Herra on sama.
        Ef. 4:11
        6. Voimavaikutuksia on erilaisia, mutta Jumala, joka kaiken kaikissa vaikuttaa, on sama.
        Ef. 1:23
        7. Hän antaa Hengen ilmetä itse kussakin yhteiseksi hyödyksi.
        1. Kor. 14:26
        8. Niinpä toinen saa Hengen kautta viisauden sanat, toinen saman Hengen vaikutuksesta tiedon sanat,
        Ps. 119:41-42; Ap. t. 5:3
        9. toinen saa uskon samassa Hengessä, toinen taas parantamisen armolahjat samassa Hengessä,
        Mark. 16:18; Luuk. 10:9; Hepr. 11:33-34
        10. toinen saa lahjan tehdä voimallisia tekoja, toinen profetoimisen lahjan, toinen henkien erottamisen lahjan, toinen eri kielillä puhumisen lahjan, toinen taas lahjan selittää kieliä.
        Ap. t. 6:8; Ap. t. 16:17-18; 1. Kor. 14:1; 1. Kor. 14:5
        11. Kaiken tämän vaikuttaa yksi ja sama Henki, joka jakaa kullekin erikseen niin kuin tahtoo.
        Room. 12:3; 1. Kor. 7:7; Ef. 4:7

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesuksella on kaikki valta. Jos me uskomme ja turvaudumme Häneen koko sydämisesti. Hän kuulee.

Apt. 2:

Paavalin ensimmäinen kirje korinttilaisille Luku 12 Hengelliset lahjat Nyt apostoli aloittaa uuden aiheen, jonka käsittely jatkuu aina luvun 14 loppuun saakka.

Luku 12
        Hengelliset lahjat
        1. Mitä tulee hengellisiin lahjoihin, veljet, en tahdo teidän olevan niistä tietämättömiä.
        2. Tehän tiedätte, että kun olitte pakanoita, teitä vietiin harhaanjohdettuina mykkien epäjumalien luo.
        3. Siksi teen teille tiettäväksi, ettei kukaan, joka puhuu Jumalan Hengessä, sano: "Jeesus on kirottu." Kukaan ei myöskään voi sanoa: "Jeesus on Herra", muuten kuin Pyhässä Hengessä.
        6. Voimavaikutuksia on erilaisia, mutta Jumala, joka kaiken kaikissa vaikuttaa, on sama.
        8. Niinpä toinen saa Hengen kautta viisauden sanat, toinen saman Hengen vaikutuksesta tiedon sanat,
        9. toinen saa uskon samassa Hengessä, toinen taas parantamisen armolahjat samassa Hengessä,
        10. toinen saa lahjan tehdä voimallisia tekoja, toinen profetoimisen lahjan, toinen henkien erottamisen lahjan, toinen eri kielillä puhumisen lahjan, toinen taas lahjan selittää kieliä.
        11. Kaiken tämän vaikuttaa yksi ja sama Henki, joka jakaa kullekin erikseen niin kuin tahtoo.

Oikeilla Kristityillä on kasteessa saatu Pyhä Henki ja kaikki se mitä Pyhä Henki edustaa.
        Ei vain jotain siivua siitä.

Pavali keksi opit eriarvoisista armolahjoista hierarkian luomiseksi seurakuntaan johtamisen helpottamiseksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Apt. 2:

Luku 12
        Hengelliset lahjat

Oikea kielten puhumisen armolahja tapahtui helluntaina ja se tarkoitti oikeilla vierailla kielillä puhumista yhden päivän aikana.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oikea kielten puhumisen armolahja tapahtui helluntaina ja se tarkoitti oikeilla vierailla kielillä puhumista yhden päivän aikana.

Hurmoskielillä puhuminen lahkolaisten tapaan Korintossa on pahan hengen taidonnäyte siitä. Se on saatanasta.

1. Kor. 14:19

Jotta voisin opettaa muitakin, haluan seurakunnassa silti puhua mieluummin viisi ymmärrettävää sanaa kuin tuhansia hurmoskielen sanoja.

1. Kor. 14:9

Samoin tekin: jos ette kielellänne saa esiin selvää puhetta, kuinka voidaan sellainen puhe ymmärtää? Tehän puhutte silloin tuuleen.

• Anonyymi

Miksi helluntailaiset syövät paljon lääkkeitä etenkin mieliala lääkkeitä ?

• Anonyymi

Monella lahkolaisella on vankilausta ja ne taidot tallessa.

• Anonyymi

Ymmärrätkö että kyse on entisistä luttereista vauvakasteineen !

Miksi ette ymmärrä mitään!

• Anonyymi

Lahkolaisille ei kannata uskoutua omista yksityisasioistaan.

• Anonyymi

Lahkolaisuudessa liikkuu paljon verotonta rahaa.
        Se käy hyvin pyydykseen.

• Anonyymi

Ketään ei kiinnosta yksityisasiasi !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lahkolaisuudessa liikkuu paljon verotonta rahaa.
        Se käy hyvin pyydykseen.

Et paljoa ymmärrä, suun kiinnipito olisi viisautta.

• Anonyymi

Ei tullut kuurosta kuulevaa Yli-Vainion kokouksessa.

• Anonyymi

Olin lapualla, yhtäkkiä vanha mies alko huutaa...kuulo tuli, kuulo tuli...
        Olin vieressä metrin päässä.

• Anonyymi

Jumala ei parantanut myöskään Yli-vainiota.
      Miksi ei ?

• Anonyymi

Yli-Vainio kävi monta kertaa voideltavana ja helluntaipastorien käsien alla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Yli-Vainio kävi monta kertaa voideltavana ja helluntaipastorien käsien alla.

Koitas kysyä Jeesukselta miksi vaimoista syntyneistä suurimmalta lyötiin pää irti vaikka Jeesus oli samoilla nurkilla.

Jeesus kysyi aikalaisiltaan mm, miksi ette ymmärrä puhettani !
        Sama kysymys taitaisi olla kovassa käytössä tässä maassa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Koitas kysyä Jeesukselta miksi vaimoista syntyneistä suurimmalta lyötiin pää irti vaikka Jeesus oli samoilla nurkilla.

Jeesus kysyi aikalaisiltaan mm, miksi ette ymmärrä puhettani !
        Sama kysymys taitaisi olla kovassa käytössä tässä maassa

Kysy samalla miksi lutteriasi ei jumala parantanut vaan kuoli nuorena, reilu kuuskymppinen.

Kysy heti tänään.

• Anonyymi

Niilosta otettiin kaikki hyöty.
      Sokeakin näkee mikä oli homman nimi.

• Anonyymi

Jotkut veivät Niilolla kerätyt rahat.
      Käteen ei jäänyt muuta kuin km-rahat ja vähän ruokarahaa.
      Olisivat ostaneet edes uudemman auton Niilolle.

• Anonyymi

57 = herätyksen luku ?

Niilo Yli-Vainio oli 57 VUOTIAS, kun herätys alkoi v.1977 kesällä. Kathryn Kuhlman profetoi, että kun on kulunut 30 vuottaNiilon kuolemasta, niin Suomessa alkaa suuriherätys.

Kaikki uskoivat siihen. Meni 30vuotta Niilon kuolemasta.

Markku Koivisto oli odottanut sitä hetkeä ja uskoi olevansa Suomen herättäjä, mutta hän "kompastui" ollessaan 57 VUOTIAS. Sitten nousi Michael Howard ja ilmoitti olevansa huutavan ääni Suomessa. Perustipa vielä yhdistyksenkin Huutavan ääni ry.

Kun Niilo Yli-Vainion kuolemasta oli kulunut 16.11.2011 30vuotta, täytti Michael Howard samana päivänä 57 VUOTTA.

Vuonna 1956 Yli-Vainio näki näyn Suomessa alkavasta herätyksestä. Tänävuonna näystä tulee kuluneeksi 57 VUOTTA.

Niilo Yli-Vainio tunnusti katkerana v.1981, että tämä ei ole se herätys, josta hän näki näyn vuonna 1956.

• Anonyymi

Jeesus rukoilee kaikkien uskovien puolesta

Joh. 17:
      20. "Mutta minä en rukoile ainoastaan heidän puolestaan vaan myös niiden puolesta, jotka heidän sanansa kautta uskovat minuun, Hepr. 7:25
      21. että he kaikki olisivat yhtä, niin kuin sinä, Isä, olet minussa ja minä sinussa. Rukoilen, että hekin olisivat yhtä meissä, jotta maailma uskoisi sinun lähettäneen minut. Gal. 3:28; Ef. 4:3-5
      22. Sen kirkkauden, jonka sinä olet antanut minulle, minä olen antanut heille, jotta he olisivat yhtä, niin kuin me olemme yhtä
      23. - minä heissä ja sinä minussa - jotta he olisivat täydellisesti yhtä ja maailma tietäisi, että sinä olet lähettänyt minut ja rakastanut heitä, niin kuin sinä olet rakastanut minua. Gal. 2:20
      24. Isä, minä tahdon, että myös nämä, jotka olet minulle antanut, olisivat kanssani siellä, missä minä olen, ja näkisivät minun kirkkauteni, jonka sinä olet minulle antanut, koska olet rakastanut minua ennen maailman perustamista. Joh. 14:3; 1. Tess. 4:17
      25. Vanhurskas Isä, maailma ei ole tuntenut sinua, mutta minä tunnen sinut, ja nämä ovat saaneet tietää, että sinä olet minut lähettänyt.
      26. Minä olen tehnyt sinun nimesi heille tunnetuksi ja teen vastakin, että se rakkaus, jolla sinä olet rakastanut minua, olisi heissä ja minä olisin heissä."

Tarkkaile itsäsi kuulutko tähän joukkoon.

• Anonyymi

1.Kor.1:
        28. Mikä maailmassa on syntyperältään alhaista ja halveksittua, mikä ei ole mitään, sen Jumala valitsi tehdäkseen mitättömäksi sen, mikä on jotakin,
        Ap. t. 4:13
        29. ettei mikään liha voisi kerskailla Jumalan edessä.
        Room. 3:27; Ef. 2:9
        30. Hänestä on teidän olemisenne Kristuksessa Jeesuksessa. Hänet Jumala on antanut meille viisaudeksi, vanhurskaudeksi, pyhitykseksi ja lunastukseksi,
        Jer. 23:5-6; Room. 4:25; 2. Kor. 5:21; Kol. 2:3
        31. jotta tapahtuisi, niin kuin on kirjoitettu: "Joka kerskaa, kerskatkoon Herrasta."
        Jer. 9:23-24; 2. Kor. 1:12; 2. Kor. 10:17

• Anonyymi

Olet täysin samankaltainen isäsi, maailman ruhtinaan, kanssa. ylienkeli Miikaelkaan, kun riiteli ja väitteli perkeleen kanssa Mooseksen ruumiista, rohjennut lausua herjaavaa tuomiota, vaan sanoi: "Rangaiskoon sinua Herra!"

• Anonyymi

Jeesus ylistää Isää
      (Luuk. 10:21,22)
      Matt. 11:
      25.Siihen aikaan Jeesus rupesi puhumaan: "Minä ylistän sinua, Isä, taivaan ja maan Herra, siitä että olet salannut nämä asiat viisailta ja älykkäiltä ja ilmoittanut ne lapsenmielisille. Ps. 119:130; 1. Kor. 1:19-29
      26. Näin sinä, Isä, olet hyväksi nähnyt.
      27. Kaiken on Isäni uskonut minun haltuuni. Poikaa ei tunne kukaan muu kuin Isä, eikä Isää tunne kukaan muu kuin Poika ja se, jolle Poika tahtoo hänet ilmoittaa."
      Ps. 8:7; Matt. 28:18; Joh. 1:18; Joh. 3:35

• Anonyymi

Niilo sai kaatajanvoimansa käytyään Australian matkalla Aboriginaalien luona syventävissä opinnoissa. Se paljastuu salaisista muistelmista.

Niilo katui herkkinä hetkinään kun luopui lapsena saamastaan kasteen armosta eli esikoisoikeudestaan ja vaihtoi sen helluntailaisten höyryäviin hernesvelleihin ja hurmoshenkiin.

Mutta siinä vaiheessa peruuttaminen oli mahdotonta, kun oli tullut mainetta, arvostusta, ulkomaanmatkoja rahaa ihan mukavasti.

• Anonyymi

"syventävissä opinnoissa"

Taas pakkovauvajastettu valehtelee!

• Anonyymi

Niilon puoskaroinnit sai tylyn lopun Espanjassa, paha äkkikolema vain 61-vuotiaana.

• Anonyymi

Pakkovauvakastettujen papit, piispat ja arkkipiispa puaskaroi homojen vihkimisillä.

• Anonyymi

Oikea lääkäri tutki Tamereen yliopistossa tri:n väitöskirjassa kaikki Niilon ja helluntailaisten väittämät ihmeparanemiset, yhteensä 1304 tapausta.

Tutkimuksen lopputulos: Kukaan ei ollut parantunut yhtään mistään.

Väitöstilaisuuden turvatoimia piti lisätä.

• Anonyymi

15 v. Ylivainion toiminnan jälkeen kaksi helluntailaista Hirsilä ja Maanselkä tekivät uuden laajan selvityksen helluntailaisten väittämistä uusista ihmeparanemisista.

Senkin tutkimuksen tulos oli ihan samanlainen: Kukaan ei ollut parantunut oikeasti yhtään mistään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

15 v. Ylivainion toiminnan jälkeen kaksi helluntailaista Hirsilä ja Maanselkä tekivät uuden laajan selvityksen helluntailaisten väittämistä uusista ihmeparanemisista.

Senkin tutkimuksen tulos oli ihan samanlainen: Kukaan ei ollut parantunut oikeasti yhtään mistään.

Herra tekee ihmeitä ilman määrää, 2006, Markus Hirsilä ja Vesa Maanselkä.

Löytyy Googlettamalla.

• Anonyymi

Paha äkkikuolema kohtasi Niiloa Espanjassa 61-vuotiaana.

• Anonyymi

Onneksi ei kukaan ole kuollut nuorena sen jälkeen, eikö ole hieno juttu !

Tarkemmin, jos on kuollut muitakin, mikä arvo jutullesi jää?

Vielä tarkemmin, jeesus sanoo mm, köyhät teillä on aina keskuudessanne...jne!
        Nyt pitää miettiä voisko köyhän sanan tilalle laittaa jonku toisen sanan #

• Anonyymi

11 apostolia koki äkkikuoleman.
        Pakkovauvakastetut kuolevat hitaasti viinaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

11 apostolia koki äkkikuoleman.
        Pakkovauvakastetut kuolevat hitaasti viinaan.

Eikös se nuori hellarisaarnamies tehnyt autolla itsemurhan, jota he yrittivät herättää henkiin kun hakivat ruumiin kokoukseensa?

• Anonyymi

Vuonna 1956 Yli-Vainio näki näyn Suomessa alkavasta herätyksestä. Tänävuonna näystä tulee kuluneeksi 57 VUOTTA.

Niilo Yli-Vainio tunnusti katkerana v.1981, että tämä ei ole se herätys, josta hän näki näyn vuonna 1956.

• Anonyymi

Oho olet kovin läheinen ihanko perheenjäsen !

• Anonyymi

helluntailaisten termi väkevä herätys=väkevä eksytys

• Anonyymi

Palstan suurin yksittäinen kommenttien ja aloitusten postaaja on luterilais-pakanamessiaaninen ylläpito. Lähes kaikki ylläpidon kautta tulevat viestit ovat täynnä vihaa helluntailaisia kohtaan; solvauksia ja panettelua ja valheellisia väittämiä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oho olet kovin läheinen ihanko perheenjäsen !

Suomi24:n helluntaipalstan ainoa todellinen päämäärä ja tarkoitus on levittää
        helluntailaisista valheita ja kaikkea törkyä, mitä itsekukin vain omassa mielessään keksii, ja näin saattaa helluntailaiset halveksituiksi ja huonoon valoon.

• Anonyymi

Niilo kuoli pahan äkkikuoleman taudin kohtaukseen, mistä taudista julisti parantuneensa ihmeelisesti omissa kokouksissaan.

• Anonyymi

Valheella on lyhyet jäljet, sanotaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Valheella on lyhyet jäljet, sanotaan.

Niin on, ja on myös ketjun aloittajan valheilla,

• Anonyymi

Niilo koki pahan äkkikuoleman Espanjassa 61-vuotiaana.

• Anonyymi

Varo ettet kuole jankutukseesi !

• Anonyymi

Niilo piti tilastoja ja laski kokouksiensa kaatoprosentteja.

Niilo laski, että valheellisen ihmeparantamiskampanjan avulla he saivat 6000 ihmistä liittymään helluntailaiseksi.

• Anonyymi

Foorunin pascanjauhajat on tehokkaampia !

Pian miljoona pakkokastettua on eronnut reservaatistaan !

Mitalin paikka se olisi.

• Anonyymi

Oma äiti parani pahasta migreenistä.

• Anonyymi

No huh,huh .. Saiko sun äiti Niilolta hänen henki joka kaatoi ihmisiä???

• Anonyymi

Sai.

Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      32
      7107
    2. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      43
      4353
    3. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      24
      3755
    4. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      184
      3457
    5. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      12
      2507
    6. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      30
      2455
    7. Oletko nyt

Onnellinen mies naisesi kanssa?
      Ikävä
      44
      2122
    8. Onko kaipaamallasi

Naisella silikonit 🤔
      Ikävä
      26