Droonit iskivät taas: Juna yllätettiin, massiivinen määrä sotakalustoa liekeissä

Anonyymi-ap

Ukrainan asevoimat ilmoittaa tehneensä onnistuneen iskun, jonka seurauksena Venäjä menetti 13 taistelupanssarivaunua ja yli sata panssariajoneuvoa ja muuta ajoneuvoa.

Ukrainalaismedioiden mukaan että kyseessä olisi ollut uusi suuren mittakaavan räjähdedrooni-isku asevoimien junaa vastaan. Toimintatapa muistuttaa Hämähäkinverkko-operaatiota, jossa iskettiin useille lentotukikohdille. Yllätysisku tuhosi tai vaurioitti jopa kolmasosaa Venäjän pitkän kantaman pommikoneista.

Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU:n väitetään tällä kertaa kohdistaneen iskunsa junaan, joka oli matkalla rintaman eteläosissa miehitetyn Donetskin ja Zaporizzjan välillä. Useat venäläiset Telegram-kanavat ovat vahvistaneet iskun ja sen aiheuttamat tuhot.

Satojen FPV-droonien kerrotaan ilmestyneen viljavaunussa olleista luukuista junan liikkuessa. Ne tuhosivat ensin veturin ja hyökkäsivät sen jälkeen yli sataan junavaunuun.

Ukrainan asevoimien mukaan Venäjän tappiot vastaavat kokonaisen rykmentin kalustoa. Ajoneuvojen lisäksi tuhoutui seitsemän tykistöjärjestelmää ja kymmenen polttoainevaunua. Niiden lastina oli yli puoli miljoonaa litraa polttoainetta.

Eräällä venäläiskanavalla kuvaillaan tapahtumaa ”turvallisuuspalvelumme uudeksi käsittämättömäksi munaukseksi”.

On mysteeri, kenellä neropatilla tuli mieleen yhdistää sotilaskalustorekka viljavaunuihin, ja miten SBU onnistui piilottamaan sinne lennokkeja, mutta tämä on tulos. Ensimmäinen kohde oli veturi, minkä jälkeen juna menetti vauhtiaan ja pysähtyi. Vihollinen tuhosi vaivatta suurimman osan kalustosta. Operaatio Hämähäkinverkko 2.0. Jonkun pitää joutua tästä vastuuseen, venäläiskanavalla kirjoitetaan.

https://www.verkkouutiset.fi/a/droonit-iskivat-taas-venajan-juna-yllatettiin-massiivinen-maara-sotakalustoa-liekeissa/#89358414

5

93

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Tälläinen jatkuu hamaan ikuisuuteen, ellei venäjä vetäydy Ukrainasta kaikilta sen alueilta.

• Anonyymi

Näin kirjoitetiin iskusta lentokentille vain viikko sitten. Kuinka oikeassa he olivatkaan.
      "”Venäjän sodanjohto on shokissa” – Asiantuntijan mukaan sama isku voi toistua missä vain“

• Anonyymi

Missäpäin Lapuaa tämä isku tapahtui ?

• Anonyymi

Lapualla juna saattaa muodostua yhtäkkiä.

• Anonyymi

Odottakaa kun Ukraina saa isompia ohjuksia ja alkaa kostamaan iskut kaupunkeihin..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Olit niin lähellä

Taas söpis olit siinä ihan käden etäisyydellä❤️ Jos sinä ja minä olisimme olleet kahden, olisin hypännyt sun kaulaan. Sa
      Ikävä
      118
      5181
    2. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      47
      2849
    3. Kun me näemme taas

Siihen on viikkoja, korkeintaan kuukausia. Jännite välillemme vetää meidät ennemmin tai myöhemmin toistemme läheisyyteen
      Ikävä
      33
      2802
    4. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      30
      2498
    5. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      23
      1879
    6. Oletko mielikuvasi kaivatusta muuttunut

Lähiaikoina? Jos, mihin suuntaan? Miten ja miksi?
      Ikävä
      118
      1647
    7. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      10
      1640
    8. Hukkuu hukkuu

Mitä houdiineja nämä kun ajaa veteen
      Laitila
      96
      1389
    9. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      23
      1385
    10. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      10
      1348
    Aihe