Kelasta kauheesti rahaa

Anonyymi-ap

Jahas osa saa kauheesti rahaa Kelasta mutta kuitenkin ei ole varaa ostaa kuin makaronia. Kyllä fakta homma on se ettei Kelasta mitään ylimääräisiä saa vaan pykälien mukaan laskettu toimeentulotuki.Naurettavaa huudella jollakin peruspäivärahalla ettei tarvi tehdä mitään kun eihän tuollaisia kukaan mitään töihin ota.Sossupuolelle siirto näille notkujille ja johonki pajalle askarteleen.Niillä joilla yritystä niin valtion varoilla 1vuoden työllistämis jakso ja tuon jälk 500päivää ansiosidonnaista.

30

232

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Olet jälkeenjäänyt(tiedoissasi). Anssi ei ole enää 500 päivää.

• Anonyymi

Että olisi 500 päivää ansiosidonnainen niin nykypäivänähän tuohon tullut heikennyksiä.94 vuonna olin kursseilla ja alko elokuussa ja loppu -95 toukokuussa.Ansiosidonnaista ja + ylläpitokorvaus niin pärjäs.Tutulla 1.5v kurssi ja hyvällä ansiosidonnaisella.90 luvulla kaikki lähti kursseille.Itsekkin työllistyin silloin eikä tuohon aikaan mitään ruokajakelupaikkoja ollut.

• Anonyymi

Yh äitinä annoin lapsilleni luvan vapaasti varastaa ruokaa kaupoista ja muutakin . Nyt on kauheeta kun lapset eivät saa edes kouluruokaa .

• Anonyymi

Kauheeta kun lapset joutuvat olemaan nälässä äidin juopottelun vuoksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kauheeta kun lapset joutuvat olemaan nälässä äidin juopottelun vuoksi.

Paranna äitisi .

• Anonyymi

Ai onko ansiosidonnainen taas 500 päivää? Hieno juttu. Niin muuten, askartelusta koituvat ansiosidonnainen mahtaa olla nolla euroa lisää normaaliin työttömyyskorvaukseen.

• Anonyymi

Taitaa olla sulla ymmärtämisessä vikaa.

• Anonyymi

Tuo on sinun nkökulma.
      Sinun kannattaa perhetyä kelan sivuille ja katsoa mitä oikeuksia sinulla on kelan etuuksiin, meillä kaikilla on joitakine tuja jotka kannattaa käyttää.

Mutta hyvä että pärjäät 9 e päivärahalla, ei kukaan sitä epäile, jos niin sanota.
      Kannattaa vaan puhua omasta asiasta, eikä yleistää asioita joista ei tiedä.
      Katkeruusha on se joka ajaa ihmisen tuolalseen yleisetämiseen.

• Anonyymi

9€ päiväraha PLUS kelaraha! Kirjoititko tarkoituksella väärää mielikuvaa antavasti, että joku eläisi vain 9€ päivä"palkalla"?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

9€ päiväraha PLUS kelaraha! Kirjoititko tarkoituksella väärää mielikuvaa antavasti, että joku eläisi vain 9€ päivä"palkalla"?

Kela raha ei ole palkkaa. Palkka on yksinomaan maksettavata jos on työssä niin yrityksestä tulee palkka. Ei yritys voi maksattaa muilla tahoilla palkkaa, se on tultava yrityksestä kokonaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kela raha ei ole palkkaa. Palkka on yksinomaan maksettavata jos on työssä niin yrityksestä tulee palkka. Ei yritys voi maksattaa muilla tahoilla palkkaa, se on tultava yrityksestä kokonaan.

Sillä kai se "palkka" olikin lainausmerkeissä.... Kaikenlaisia lukutaidottomia täällä onkin.

• Anonyymi

Tumma makaroni 69c pussi. Ei taida olla varaa tuohon terveellisempään vaihtoehtoon. Spagetti lidlissä 39c ja samalla 15 punaista keskiolutta.

• Anonyymi

Työttömiä vituttaa joka asia mitä muut tekee.

• Anonyymi

En kyllä saa kauheasti kelasta rahaa.

• Anonyymi

Olkaamme kiitollisia siitäkin vähästä minkä saamme vastikkeetta nurkumisen sijaan.

Tulonsiirtomies, Hki.

• Anonyymi

Mikä on kauheasti?

• Anonyymi

Mä voin mennä pajalle askartele,mut en ole saanut paikkaa vielä?

• Anonyymi

Ei siellä mitään sellasta nikkaroida mitä vois pajauttaa

• Anonyymi

Notkujat laitettava ahtaalle perhana.

• Anonyymi

Eduskunnan notkujat on vaikee saada ahtaalle, niilla on suojatyöpaikka.

Onneks mää oon pomo, niin mun ei tarvi tehdä mitään, mie teetän alaisillani kaiken varsinkin likaset ja tyhmät työt. Mie vaan katon et tulee tehtyä. Ihanaa...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onneks mää oon pomo, niin mun ei tarvi tehdä mitään, mie teetän alaisillani kaiken varsinkin likaset ja tyhmät työt. Mie vaan katon et tulee tehtyä. Ihanaa...

Sinut pitäisi toimittaa niuvanniemeen vai mikä onkaan lähin psykiatrinen yksikkö siellä savossa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Todellakin, ainut työpaikka jossa mitkään lait ei koske heitä itseään, palkat nousee kun vaan nostaa itse, lomat ym sairaslomat senkun lomailet vaan, käytät yhteiskunnan rahjoja kaikkeen, ja makustat ilmaiseksi joka kulkupelillä ja taksi tuo ja taksi vie kotiin ja takasin.... mitä helvettiä tämmönen oikein on??? Onneksi on ihmisiä jotka todellakin tekee samoin kuin eduskunta, kaikille samat sännöt. orjamieliset vaan orjailee.

• Anonyymi

Kuinka paljon on se Kelan "kauheesti rahaa " Saako siitä taulukkoesimerkin ?
      Se 9 €, mistä aina vouhkataan on vain päiväraha , mikä on todella pieni.
      Mutta Keva (ei kela) maksaa ansiosidonnaista 90 € kuukauden jokaisesta
      päivästä eikä tarvitse tehdä mitään, ei edes anomuksia tai liitteitä.
      Siihen olen hyvin tyytyväinen, sillä työurani oli melko lyhyt eli vain
      reilut 33 vuotta tarmokasta palvelua.

• Anonyymi

Ei muuten maksa kuukauden jokaiselta päivältä, vaan 5 päivältä viikos🤨

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kelan mielestä aikuiset eikä lapset syö viikonloppuisin ollenkaan, siksi ei rahaa saa lauantailta ja sunnuntailta.

Asumismenot ym sähköt kyllä pyörii vkl:sin, mutta kelan mielestä ne on silloin ilmaisia käytöpäiviä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä mulle maksaa joka päivältä sen 90 € ja sen kun kertoo 30 päivällä, niin
        saa tietää koko kuukauden avustuksen määrän. Kyllä sillä jämpti pärjää.

• Anonyymi

Miten kelan kanssa ylipäätään pystyy asioimaan , puhelimella , chatillä ei ainakaan onnistu , eivät vastaa ,linjat tukossa , konttorit lopetettu , kuinka vaikeaksi asiat halutaankaan kansalle järjestää jos haluaisi yksinkertaista ohjausta asioiden hoitoon nopeasti .

• Anonyymi

Mulla makaronit eivät ole ainoat, jotka maksaa!
      Asuminen, sähkö, vesi, puhelin ihan perus.
      Ruuasta voi säästää, noi muut laskuttaa taksojensa mukaan.
      Lääkkeet, pesuaineet, vessapaperit on hyvä jaksottaa jotenkin, jos voi.

Ja joo, en ole koskaan saanut mitään Kelasta.

• Anonyymi

Ruoan kanssa pitää olla tarkka. Tänäänkin syödään vaan wieninleikkeitä ja ne
        makaroonit jätetään kauppaan.

• Anonyymi

Onhan toimeentulotuen laskentavaiheessa huomioitu ravintomenot 9eur per päivä niin kyllä tuollakin wieninleikettä saa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olit niin lähellä

Taas söpis olit siinä ihan käden etäisyydellä❤️ Jos sinä ja minä olisimme olleet kahden, olisin hypännyt sun kaulaan. Sa
      Ikävä
      119
      5214
    2. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      47
      2879
    3. Kun me näemme taas

Siihen on viikkoja, korkeintaan kuukausia. Jännite välillemme vetää meidät ennemmin tai myöhemmin toistemme läheisyyteen
      Ikävä
      33
      2812
    4. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      31
      2581
    5. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      23
      1959
    6. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      11
      1747
    7. Oletko mielikuvasi kaivatusta muuttunut

Lähiaikoina? Jos, mihin suuntaan? Miten ja miksi?
      Ikävä
      118
      1657
    8. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      23
      1445
    9. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      10
      1418
    10. Hukkuu hukkuu

Mitä houdiineja nämä kun ajaa veteen
      Laitila
      97
      1407
    Aihe