Onkohan kylällä muita pihapuun kaatajia kuin yksi jolla on ollut ilmoituksia lehdessä? Kuulemma kallis ukko. Semmosta kuulin että olisi kahden puun kaadosta ottanut parisataa euroa.
Pihapuun kaato
14
236
Vastaukset
- Anonyymi
Kaadat ite?
- Anonyymi
Oon kaatunut, mutta yhtä isoa mäntyä en uskalla amatöörinä kaataa kun on kallellaan naapurin suuntaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oon kaatunut, mutta yhtä isoa mäntyä en uskalla amatöörinä kaataa kun on kallellaan naapurin suuntaan.
Kaada sitten itse ja kun vahinko tulee saat laittaa satasen perään monta nollaa puuta kohti kun vahinko on korjattu,tänä päivänä ei mitään saa enää ilmaiseksi.
- Anonyymi
Ottaisit huomioon senkin että omilla vehkeillä se ne tekee jotka on tarkoitettu vaikeista paikoista kaatettavien puitten kaatoon ja eise tänä päivänä yrityksenkään pito ilmaista ole kun maksaa verot ja vakuutukset jos vahinko sattuu.jos pidät kalliina yritä itse kaataa ja mieti sitten sen jälkeen kun se rysähtää rakennuksen päälle kumpi olisi ollut edullisempi vaihtoehto🤔
- Anonyymi
Näin on, mutta satanen/puu on kallista. Ilmeisesti ei ole oikein töitä tarjolla joten käytetään harvat tilaisuudet hyväksi ja rahastetaan kunnolla.
- Anonyymi
Jos et ite pysty kaatamaan niin silloin on turvauduttava toisten apuun. Kaikki maksaa nykyään. Ota huomioon että 200 eurosta on alveroa 50 euroa. 150 siihen kaikki kulut ja eihän se talakootyö ketään elätä. Jos ei ole rahaa niin anna puun kasvaa.
- Anonyymi
Vielä kalliimmaksi tulee jos paikalle saapuu osaamaton kaataja jolla ei ole vakuutuksia tai tuusaat ite.
Siihen ei välttämättä pari satalappusta riitä jos jokin menee pieleen. - Anonyymi
Kaada itse ja säästä parisataa euroa.
- Anonyymi
Satasesta jää kaatajan tilille noin 45 euroa.
Ajokin maksaa ja kokemusta täytyy olla, jotta pystyy puita tonteilta kaatamaan.
Kallein yksittäinen puu on ollut 500e, missä olen ollut mukana.
Yksi puu voi maksaa jopa lähes 1000 euroa, mikäli joudutaan käyttämään mobiilinosturia.
Eli pitäkää vaan pystyssä suuret pihapuunne.
Lopussa maksatte kaadosta järkyttävät summat.
Verottaja pärjää aina eniten.
Halvin kaataja saa aina urakan.
Kilpailtu laji nimittäin.- Anonyymi
Maksan pimeästi 55euroa 5 minuutin työstä
- Anonyymi
Kun on ammattilainen asialla siitä pitää maksaa. Kotitalousvähennys on edelleen olemassa vaikka orpopurra sitä leikkasikin. Käytä sitä ja lopeta nillitys.
- AnonyymiUUSI
Ei kaataminen kallista ole työn ja vastuun määrään nähden.
Jos on toiminut, kuten kaupungin rakennusjärjestyksessä sanotaan, asemakaava-alueen tontin puun kaadolle pitää hakea maisematyölupa. Se voidaan lisäksi hylätä, jopa yhden kusipäisen, tai silmää tekevän kepulinaapurin toimesta, vaikka muut suostuisivat kaatoon.
Maisematyöluvan hinta on lisäksi käsittämättömän törkeä maisemavaikutuksiinsa nähden. Suoranaista rahastusta pelkällä asiakirjalla. Se houkuttelee kaatamaan ilman lupaa, kuten monet naapurini ovat tehneet. Ja mikä on lopulta puu maisematyöluvan säädöksin, kun oikeutta aletaan käymään?
Puun kaatamiseen riittäisi toimenpideilmoitus, jonka liitteenä olisi naapurien kuuleminen ja rakennustarkastajan vahvistus toimenpiteen laillisuudesta.
Verrokkina voidaan pitää nykyistä rakennuslakia, joka sallii 30 m2 rakennuksen rakentamisen asemakaava-alueelle pelkällä ilmoitusmenettelyllä!- AnonyymiUUSI
Olen ollut kaatajan mukana usein eri paikkakunnilla.
Puut kaadetaan yleisesti ilman lupaa ja puu kaatuu aivan samoin, oli lupaa tai ei.
Maksaa jopa useita satasia ja kaadettavia puita ei kukaan "asiantuntija käy edes katsomassa.
Eli joutavaa rahastusta vain nämä viralliset luvat.
Kaatajaa ei kiinnosta oli lupaa tai ei.
Kannattaa huomata ja tietää, että 20 metrin pituinen puu voi kasvattaa juuriston jopa 40 metrin säteelle puusta mitaten.
Elikkä puun juuristo voi työntyä rakennustenkin alle aikaa myöten ja aiheuttaa vahinkoa. - AnonyymiUUSI
En oo koskaan ilmoittanut puun kaadosta enkä tee sitä jatkossakaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olit niin lähellä
Taas söpis olit siinä ihan käden etäisyydellä❤️ Jos sinä ja minä olisimme olleet kahden, olisin hypännyt sun kaulaan. Sa1185161- 472809
Kun me näemme taas
Siihen on viikkoja, korkeintaan kuukausia. Jännite välillemme vetää meidät ennemmin tai myöhemmin toistemme läheisyyteen332802Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺302468Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭221770- 1181647
En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä101610Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle231324Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli101268- 961197