Onkohan kylällä muita pihapuun kaatajia kuin yksi jolla on ollut ilmoituksia lehdessä? Kuulemma kallis ukko. Semmosta kuulin että olisi kahden puun kaadosta ottanut parisataa euroa.
Pihapuun kaato
21
635
Vastaukset
- Anonyymi
Kaadat ite?
- Anonyymi
Oon kaatunut, mutta yhtä isoa mäntyä en uskalla amatöörinä kaataa kun on kallellaan naapurin suuntaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oon kaatunut, mutta yhtä isoa mäntyä en uskalla amatöörinä kaataa kun on kallellaan naapurin suuntaan.
Kaada sitten itse ja kun vahinko tulee saat laittaa satasen perään monta nollaa puuta kohti kun vahinko on korjattu,tänä päivänä ei mitään saa enää ilmaiseksi.
- Anonyymi
Ottaisit huomioon senkin että omilla vehkeillä se ne tekee jotka on tarkoitettu vaikeista paikoista kaatettavien puitten kaatoon ja eise tänä päivänä yrityksenkään pito ilmaista ole kun maksaa verot ja vakuutukset jos vahinko sattuu.jos pidät kalliina yritä itse kaataa ja mieti sitten sen jälkeen kun se rysähtää rakennuksen päälle kumpi olisi ollut edullisempi vaihtoehto🤔
- Anonyymi
Näin on, mutta satanen/puu on kallista. Ilmeisesti ei ole oikein töitä tarjolla joten käytetään harvat tilaisuudet hyväksi ja rahastetaan kunnolla.
- Anonyymi
Jos et ite pysty kaatamaan niin silloin on turvauduttava toisten apuun. Kaikki maksaa nykyään. Ota huomioon että 200 eurosta on alveroa 50 euroa. 150 siihen kaikki kulut ja eihän se talakootyö ketään elätä. Jos ei ole rahaa niin anna puun kasvaa.
- Anonyymi
Vielä kalliimmaksi tulee jos paikalle saapuu osaamaton kaataja jolla ei ole vakuutuksia tai tuusaat ite.
Siihen ei välttämättä pari satalappusta riitä jos jokin menee pieleen. - Anonyymi
Kaada itse ja säästä parisataa euroa.
- Anonyymi
Satasesta jää kaatajan tilille noin 45 euroa.
Ajokin maksaa ja kokemusta täytyy olla, jotta pystyy puita tonteilta kaatamaan.
Kallein yksittäinen puu on ollut 500e, missä olen ollut mukana.
Yksi puu voi maksaa jopa lähes 1000 euroa, mikäli joudutaan käyttämään mobiilinosturia.
Eli pitäkää vaan pystyssä suuret pihapuunne.
Lopussa maksatte kaadosta järkyttävät summat.
Verottaja pärjää aina eniten.
Halvin kaataja saa aina urakan.
Kilpailtu laji nimittäin.- Anonyymi
Maksan pimeästi 55euroa 5 minuutin työstä
- Anonyymi
Kun on ammattilainen asialla siitä pitää maksaa. Kotitalousvähennys on edelleen olemassa vaikka orpopurra sitä leikkasikin. Käytä sitä ja lopeta nillitys.
- Anonyymi
Ei kaataminen kallista ole työn ja vastuun määrään nähden.
Jos on toiminut, kuten kaupungin rakennusjärjestyksessä sanotaan, asemakaava-alueen tontin puun kaadolle pitää hakea maisematyölupa. Se voidaan lisäksi hylätä, jopa yhden kusipäisen, tai silmää tekevän kepulinaapurin toimesta, vaikka muut suostuisivat kaatoon.
Maisematyöluvan hinta on lisäksi käsittämättömän törkeä maisemavaikutuksiinsa nähden. Suoranaista rahastusta pelkällä asiakirjalla. Se houkuttelee kaatamaan ilman lupaa, kuten monet naapurini ovat tehneet. Ja mikä on lopulta puu maisematyöluvan säädöksin, kun oikeutta aletaan käymään?
Puun kaatamiseen riittäisi toimenpideilmoitus, jonka liitteenä olisi naapurien kuuleminen ja rakennustarkastajan vahvistus toimenpiteen laillisuudesta.
Verrokkina voidaan pitää nykyistä rakennuslakia, joka sallii 30 m2 rakennuksen rakentamisen asemakaava-alueelle pelkällä ilmoitusmenettelyllä!- Anonyymi
Olen ollut kaatajan mukana usein eri paikkakunnilla.
Puut kaadetaan yleisesti ilman lupaa ja puu kaatuu aivan samoin, oli lupaa tai ei.
Maksaa jopa useita satasia ja kaadettavia puita ei kukaan "asiantuntija käy edes katsomassa.
Eli joutavaa rahastusta vain nämä viralliset luvat.
Kaatajaa ei kiinnosta oli lupaa tai ei.
Kannattaa huomata ja tietää, että 20 metrin pituinen puu voi kasvattaa juuriston jopa 40 metrin säteelle puusta mitaten.
Elikkä puun juuristo voi työntyä rakennustenkin alle aikaa myöten ja aiheuttaa vahinkoa. - Anonyymi
En oo koskaan ilmoittanut puun kaadosta enkä tee sitä jatkossakaan.
- Anonyymi
Joku rehellinen on joskus soittanut kaupungininsinöörille pihapuun kaadosta. Vastus oli, kaada vain. Maisematyöluvat on isoille hankkeille.
- Anonyymi
Näin kaupungin laatineen tonttikauppakirjan, johon oli erikseen merkitty ehto, että tontilla olevia puita ei saa kaataa ilman maisematyölupaa. Sama asia on sanottu jo rakennusjärjestyksessä.
Turha pähkäillä, Qulloppi käymään ja lyö puun maahan. Sitten odottelemaan, saapuuko rakennusjärjestyksen valvoja lyömään raudat käsiin, jopa poliisiin tukeutuen. Hemmetin tärkeä asia valvoa, että kansalainen ei tee mitään luvatonta, kaada omaa puuta, omalta tontiltaan. Minkä maiseman se pilaa? Vaaroihin ja perinnemaisemiin oikein rukoillaan rakennettavaksi 300 m korkeita tuulitehtaita, eikä kukaan rakennustoimistossa näe niissä maiseman pilaantumista.- Anonyymi
Erittäin mielenkiintoinen näkökanta.
Saattaa olla ettei läpilahoa koivua saa kaataa ympäristön ja maiseman takia.
Sensijaan vaikka 12 kappaletta 300 metrin korkuista tuulimyllyä vaaranlaella, ei pilaa maisemaa mitenkään.
Tämä on siis virallinen kanta. - Anonyymi
Kannattaisko ottaa ensin asiasta selvää ja vaikka lukea se rakennusjärjestys. Kaikki ei ehkä olekaan niin musta valkoista kuin täällä suoli24 ammattilaiset antaa ymmärtää.
"Ympäristölle välitöntä vaaraa aiheuttavan puun voi kaataa omalta tontilta ilman lupaa." "Kuitenkin luvan varaisuudesta on vapautettu Pudasjärven kaupungin asemakaava-alueilla 1-4 puun kaataminen ilman maisematyölupaa, elleivät puut sijaitse suojelussa pihapiirissä tai suojellun rakennuksen välittömässä läheisyydessä. "
Eli ihan kaikkeen nyt ei Pudasjärvelläkään tarvitse lupia. Kannattaa mennä koittamaan esim. Oulussa. Siellä et pieraisekkaan ilman lupaa ja sitä lupaa joudutkin odottamaan sitten vähintään puolivuotta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kannattaisko ottaa ensin asiasta selvää ja vaikka lukea se rakennusjärjestys. Kaikki ei ehkä olekaan niin musta valkoista kuin täällä suoli24 ammattilaiset antaa ymmärtää.
"Ympäristölle välitöntä vaaraa aiheuttavan puun voi kaataa omalta tontilta ilman lupaa." "Kuitenkin luvan varaisuudesta on vapautettu Pudasjärven kaupungin asemakaava-alueilla 1-4 puun kaataminen ilman maisematyölupaa, elleivät puut sijaitse suojelussa pihapiirissä tai suojellun rakennuksen välittömässä läheisyydessä. "
Eli ihan kaikkeen nyt ei Pudasjärvelläkään tarvitse lupia. Kannattaa mennä koittamaan esim. Oulussa. Siellä et pieraisekkaan ilman lupaa ja sitä lupaa joudutkin odottamaan sitten vähintään puolivuotta.Totta turiset. Lause on kätketty kohdan 11 maisematyön loppuun, kun sen pitäisi olla heti alussa. Kohdan alussa sanotaan näin: "Maisemaa muuttavaa maanrakennustyötä, puiden kaatamista tai muuta näihin verrattavaa toimenpidettä ei saa suorittaa ilman lupaa.
Minulla on omakohtainen kokemus siitä, että kaupunki ei ilmoittanut tästä vapautuksesta, vaan "rahasti" kahden puun kaatamisesta täyden hinnan. Ja nimenomaan, vaikka ilmoitin puiden olevan vaarallisia, niin omalle, kuin naapurinkin rakennukselle, kuten myös ihmisille. Ei tyhmä ole se, joka pyytää, vaan se, joka maksaa.
Heimon pitäisi nostaa tämä maisematyöasia framille, että virkamies saisi huutia.
- Anonyymi
mulle sanoivat, että kaada vapaasti alle 5 puuta.
- Anonyymi
Ei puut maisemaa pilaa, eivätkä varsinkaan ne, jotka maahan kaadetaan. Joutilaita ovat, jos joutavat kiinteistön omistajan omia puita päivystämään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävöin sinua kokoyön!
En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun513585Näen jatkuvasti Sompasaunalla alastomia miehiä ja naisia
jotka menevät siihen viereiseen rantaan myös uimaan alasti. Sompasaunat on siis Mustikkamaalla Helsingissä, ja kuljen si1142480Kova karman laki
Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko5932273Päivieni piristys, missä olet?
Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei192026KALAJOEN UIMAVALVONTA
https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar761730Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin
Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo431658- 201648
Helena ja Mikko Koivun ero jatkuu edelleen ja loppua ei näy.
Voi eikä, miksi menee noin vaikeaksi avioero ja sopua ei tää ex- pari vaan saa.1371546- 281446
Millainen kaivattusi luonne on?
Millaisia luonteenpiirteitä arvostat kaivatussa? Oletteko samanlaisia luonteeltanne?941427