Omassa makuhermossa Felixissä on aavistuksen enemmän makua kuin Harvest Basketissa mutta ero ei ole suuri. Sen sijaan hinnassa on suuri ero
Kumpi parempi perunamuussi Felix vai Lidl Harvest Basket???
40
327
Vastaukset
- Anonyymi
Felix Perunamuusijauheessa on perunaa 89%, Lidl Harvest Basketissa 99%.
Lidl Harvest Basketin lähin vastine on Mummon Mielihyvä Perunahiutale jossa perunaa myös 99%,,,
Itse käytän nykyisin lidilin tuotetta tuunattuna maitojauhella, voilla jne,,,- Anonyymi
Kuka helkkari laittaa MAITOJAUHETTA muusiin...jotain parannetta?
- Anonyymi
Olen testannut kaikki markkinoilla olevat perunamuusijauheet ja omasta mielestäni Harvest Basket (Lidl) tuunattuna voilla on hyvänmakuinen.
- Anonyymi
Itse laitan myös ripauksen suolaa a vot
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itse laitan myös ripauksen suolaa a vot
Joo suolaa toki pitää lisätä koska sitä ei valmistuessa ole.
- Anonyymi
Kaikkea sitä alkoholisoitunut luuseri miettii. Kysy sossusta.
- Anonyymi
Huutelee palstaporvari kaljoissaan.
- Anonyymi
Hö lidli harvesteri on ravitsevaa ja helppokäyttöistä sellaista pitää tukea
- Anonyymi
Suomen mehtäpotuna.
- Anonyymi
En ole ikinä koskaan tehnyt muusia noista jauhoista. Keitän perunat ja muusaan ne kuuman maidon kanssa, laitan voita ja suolaa ja myös pilkottua sipulia makua antamaan.
- Anonyymi
Huomasin että Harvest Basketia on helpointa tehdä Felixin ohjeilla harvest jauhetta ensin 0,7 desiä mitalla lautaselle ja siihen vedenkuumentimella keitettyä vettä 150 desiä samalla haarukalla sekoittaen
- Anonyymi
En minäkään, enkä tee.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Huomasin että Harvest Basketia on helpointa tehdä Felixin ohjeilla harvest jauhetta ensin 0,7 desiä mitalla lautaselle ja siihen vedenkuumentimella keitettyä vettä 150 desiä samalla haarukalla sekoittaen
Maidolla sen saisi paremmaksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lisäksi tuossa tulee samalla kuumennetut vedet lidl pikakahvia varten :D
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Maidolla sen saisi paremmaksi.
Tai nuo yksiköt taisi olla 0,7 ml ja 150 ml , toimituksen huom.
- Anonyymi
Tee sokkotesti, en kai minä voi sun puolesta tietää.
- Anonyymi
Olen antanut itselleni myös kertoa näiltä palstoilta että se Lidl Harvest olisi ollut alunperin paljon maukkaampi mutta excel-miehet lidlissä heikensi makua?
- Anonyymi
Muusin teossa vaikeinta on se perunoiden kuoriminen. Kaikilla ei ole aikaa eikä kärsivällisyyttä.
Keittäminen, muussaaminen,vähän kermaa ja voita, siinä se! Voittaa minkä tahansa pussimuusin!
Itse kyllä käytän pussimuuseja piirakoiden pohjiin:
Raaka-aineet
pohja;
1,5 dl muussijauhetta (esim. mummon muusi)
1,5 dl vehnäjauhoja
1 tl leivinjauhetta
1 dl vettä
100 g margariinia tai voita sulatettuna
täyte;
100 g kinkkusuikaletta (noin)
puolikas paprika
pieni sipuli
Munamaito;
1 kpl muna
2 dl ruokakermaa- Anonyymi
heiheiheiheihei tuo kuulostaa liian rationaaliselta!
- Anonyymi
Arvatkaas mitä?
Kun keittää perunoita kattilanpohjallisen ( asun yksin), voi syödä voiperunoita kalan, sillin, pihvin tai kanan kanssa plus salaatit tai raasteet.
Sitten perunasalaattia:
omena
3 keitettyä perunaa
suolakurkku
sipuli
Kaikki leikataan pieniksi palasiksi ja kastikkeeksi vaikkapa kevytmajoneesia!
Perunasalaatin kanssa vaikka nakkeja! - Anonyymi
Ei pidä myöskään unohtaa pakastealtaasta löytyvät valmismuussit ja muussiperuna soseet joihin lisätään maidot, rasvat jne,,,
- Anonyymi
Joo mut ne pakastemuussit on myös melko hintavia ei hjuva...,,
- Anonyymi
Felix-perunamuusissa on palmuöljyä. Ei terveellistä.
- Anonyymi
Harvest basket muistuttaa jopa lähes oikeaa muusia, felixin liisteri on siitä hyvin kaukana.
- Anonyymi
No ainakin ennen kuin senkin resepti muutettiin aikoinaan, silloin hb oli vielä ihan ykkönen pikamuuseista, nyt sekin on enemmän sitä liisteriosastoa mutta parhaasta päästä silti.
- Anonyymi
Felixin muusi nimenomaan on oikean muusin tyylistä.
Sitä hollantilaista Harvest Paskettia kerran ostin, ei nyt toki huonoakaan.
S-kaupassa on saksalaisia jauhomuuseja myös , varsin edullisia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Felixin muusi nimenomaan on oikean muusin tyylistä.
Sitä hollantilaista Harvest Paskettia kerran ostin, ei nyt toki huonoakaan.
S-kaupassa on saksalaisia jauhomuuseja myös , varsin edullisia.Muistatko millä nimellä saksalaiset jauhomuussit?
- Anonyymi
Lidlin Harvest on ok, jos sitä tuunaa reippaasti voilla, muuten on mennyt puisevaksi.
Nyt olen ostanut ja tykästynyt kotimaiseen Rooty- pottumuusiin, jota ainakin on Prismassa myynnissä.
Tuote tulee Vihannista.- Anonyymi
Hyva tieto että vaihtoehtoja on. Joissakin lidli myymälöissä on alimitoitettu kuljetuslogiikka perunamuussihylly on koko ajan tyhjänä...,
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyva tieto että vaihtoehtoja on. Joissakin lidli myymälöissä on alimitoitettu kuljetuslogiikka perunamuussihylly on koko ajan tyhjänä...,
Yleinen ongelma lähes kaikissa ketjuissa. Suosituimpia tuotteita ei vain osata tilata enempää, vaan aina tietyt hyllyt tyhjinä.
- Anonyymi
Rooty on samaa kuin Mummon.
- Anonyymi
Hih. Jos ostaa kaupasta kilon perunoita 0,99 €/kg. Kuorii ja keittää saa 100% perunaa mössättynä. Toki jos siihen laittaa tilkan maitoa tai kermaa ja nokaraan voita ja hippusen suolaa, voi perunamäärä pudota 95%.
- Anonyymi
95%:iin kai sentään tarkotit..
- Anonyymi
Toki pitää olla jonkinlainen veitsi, jolla voi kuoria.
Huoh.
On se vaikeeta.
Makaronit on helppoja ja hyviä. 49 sentin pussista puolet kattillaan, vettä ja suolaa, 12 min jälkeen vesi pois ja siihen valkoisia papuja tomaattikastikkeessa 89 senttiä, lämmitys ja eikun nauttimaan! - Anonyymi
Intissä ollessa jouduin iltasafkan jälkeen perunateatteriin pottuja kuorimaan.
Siinä sai harjoitusta, kun jokaiselle iskettiin iso tiinu perunoita eteen. Nyt jo lakkautetussa Sav.Pr: ssa Mikkelissä. - Anonyymi
Mummon muusia kerran ostanut 20 vuotta sitten ja siihen jäi. Koostumus oli liisterimäistä eli käyttävät väärää perunalajiketta.
Muusit parhausjärjestyksessä:
1. Keitetyistä perunoista survottu täysmaidon, suolan ja voin kera.
2. Felix
3. Lidl - Anonyymi
En tiedä kun ostanut vain Mummon perunamuusijauhetta (Pirkan vastaava sama tuote), teen sen vesi/maitoseokseen mutta voi käyttää vain vettä, ihan hyvää, vuosiavuosia sitten ostin Felixin vastaavaa ja ei maistunut muusille edes etäisesti.
Kruunu Herkku tekee sitten ihan valmisperunamuusia.- Anonyymi
Joo jotenkin en tykännyt Mummon perunamuussista maku oli vähän valju olisiko niissä valmistuserissä jotain eroja
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo jotenkin en tykännyt Mummon perunamuussista maku oli vähän valju olisiko niissä valmistuserissä jotain eroja
Maku riippuu tekeekö sen jauhe + 5,5 dl vettä vai 2) 3 dl maitoa ja 3 dl vettä Minä käytän täysmaitoa ja hiukka suolaa ja oivariinia. Felix tehdään muistaakseni pelkkään veteen, pitääpä maistella joskus onko yhtä oudon makuista kuin muistelen.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alle 15 oli
Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata892618Heh, persut = vassarit = 10,0 %
Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f2031658- 1161590
Paula Koivuniemi täyttää tänään 78 vuotta! Sydämelliset onnittelut!
Paula Koivuniemi, tuo suomalaisen iskelmän ikoninen artisti, täyttää tänään 78 vuotta. Muutaman vuoden estradeilta pois411461Olen miettinyt pitkään miksi hän ei uskalla
Hän kyllä yrittää tiedän sen ja olen yrittänyt olla helposti lähestyttävä ystävällinen lempeä jne. mutta silti hän yhä v641212Juhannusterveiset kaivatulle
Onko teillä yhteisiä juhannuksia vietettynä ja millaista juhannusta viettäisit kaivattusi kanssa juhannuksena 2025? 🌻75995- 56969
- 45857
- 63849
- 61835