Pirullinen sammakko on myös opetus, että käännyttämällä aikaansaatu psykologinen mielentilan muutos "metanoia" olisi sama asia kuin Jeesuksen Nikodemukselle sanoma uudestisyntyminen "vedestä ja Hengestä", mikä tapahtuu Jumalan luomistekona kasteessa.
Käännyttämällä tehdään uskoonsa käännynnäisiä. (Matt.23:15)
Kristukseen kastamalla ja heille käskyt opettamalla tehdään oikeita kristittyjä. (Matt.28:18-20)
Käännyttämällä tehdään käännynnäisiä
37
183
Vastaukset
- Anonyymi
Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle:
jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan. (Joh.3:5)
Jesus svarade: »Sannerligen, sannerligen säger jag dig: Om en människa icke bliver född av vatten och ande, så kan hon icke komma in i Guds rike.
Jesus answered, Verily, verily, I say unto thee, Except a man be born of water and of the Spirit, he cannot enter into the kingdom of God.
απεκριθη ο ιησους αμην αμην λεγω σοι εαν μη τις γεννηθη εξ υδατος και πνευματος ου δυναται εισελθειν εις την βασιλειαν του θεου
Joh. 16:29
Opetuslapset sanoivat: "Nyt sinä puhut selvin sanoin, et enää vertauksin."
Då sade hans lärjungar: »Se, nu talar du öppet och brukar inga förtäckta ord.
His disciples said unto him, Lo, now speakest thou plainly, and speakest no proverb.
λεγουσιν αυτω οι μαθηται αυτου ιδε νυν παρρησια λαλεις και παροιμιαν ουδεμιαν λεγεις
Thayer's Greek Lexicon
Sana "vesi"
Translitteroitu
Strongin koodi 5204
υδωρ
hudor hoo'-dore genitive case υδατος hudatos hoo'-dat-os, etc.
Sanan tausta
Sanaluokka
from the base of 5205
subst. (neut.)
King James Version käännökset sanasta
AV-water 79
Merkitys
1) water
1a) of water in rivers, in fountains, in pools
1b) of the water of the deluge
1c) of water in any of the earth's repositories
1d) of water as the primary element, out of and through which the world that was before the deluge, arose and was compacted
1e) of the waves of the sea- Anonyymi
Entäs käänteisosmoosilla tuotettu vesi? Tai raskasvesi deuteriumoksidi?
Pääseekö näillä vesillä kostutettu taivaan iloihin?
- Anonyymi
Jeesus ei kyllä Nikodeemukselle puhunut mitään käskyjen opettamisesta.
Se harjaoppisten oma lisäys.- Anonyymi
Nikodemus oli Jeesuksen uskonystävä, jolle hän puhui suoraan kuin mies miehelle.
molemmat kävivät synagoogassa,
Jeesus oli Rabbi, uskonnon opettaja. Jeesuksen opetukseen kuuluu käskyjen ja lakien opetus ja oikein ymmärrys.
Matt. 5:18
Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.
Hihhulit kieltää Jumalan lait ja käskyt ja viittaa niille kintaalla.
Matt.7
21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, TE LAITTOMUUDEN TEKIJÄT'.
24 Sentähden on jokainen, joka kuulee nämä minun sanani ja tekee niiden mukaan, verrattava ymmärtäväiseen mieheen, joka huoneensa kalliolle rakensi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nikodemus oli Jeesuksen uskonystävä, jolle hän puhui suoraan kuin mies miehelle.
molemmat kävivät synagoogassa,
Jeesus oli Rabbi, uskonnon opettaja. Jeesuksen opetukseen kuuluu käskyjen ja lakien opetus ja oikein ymmärrys.
Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.
Hihhulit kieltää Jumalan lait ja käskyt ja viittaa niille kintaalla.
Matt.7
21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, TE LAITTOMUUDEN TEKIJÄT'.
24 Sentähden on jokainen, joka kuulee nämä minun sanani ja tekee niiden mukaan, verrattava ymmärtäväiseen mieheen, joka huoneensa kalliolle rakensi.Luuk. 4:16
Jeesus tuli Nasaretiin, missä hän oli kasvanut, ja meni sapattina tapansa mukaan synagogaan. Hän nousi lukemaan.
- Anonyymi
Villitsevät henget niitä ihmisiä kaataa selälleen sielä helluntailaisten teltoissa ja tivoleissa.
Perinteinen terve kristinusko ja sakramentit eivät enää riitä tämän ajan ihmisille. Pitää saada kovempaa kamaa, mutta siihen tulee addiktio.
1. Tim. 4:1
Mutta Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja. - Anonyymi
Jeesus ei kuitenkaan Nikodeemukselle selittänyt mitään käskyistä uudestisyntymän yhteydessä. Ylhäältä piti syntyä uudesti. Nikodeemus olisi kyllä ymmärtäyt jos Jeesus olisi sanonut, että uudestisynnyt käskyjen kautta. Ei hän silloin olisi ihmetellyt että pitääkö mennä takaisin äidin kohtuun.
Raamattu pitää lukea kuten kirjoitettu on, eikä omaan korvasyyhyyn.- Anonyymi
Kyllä Juutalainen Nikodemus ymmärsi käskyjen merkityksen. Ei sitä tarvinnut hänelle joka jakeessa toistella.
Joh. 14:21
Jeesuksen järjestys: ensin Kaste sielun puhdistamiseksi ja tyhjentämiseksi, jotta sinne voidaan antaa Pyhä uskon Hengen lahja. Vasta sitten ihminen ymmärtää opetuksen oikein.
Matt.28
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni (1) KASTAMALLA heidät
Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen,
(2) JA OPETTAMALLA heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen KÄSKENYT teidän noudattaa. Ja katso, minä olen teidän kanssanne kaikki päivät maailman loppuun asti." - Anonyymi
Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny VEDESTÄ JA HENGESTÄ, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan."
Opetuslapset sanoivat: "Nyt sinä puhut selvin sanoin, et enää vertauksin."
- Anonyymi
Ef. 4:5 Yksi kaste, hen baptisma, hen on numeraalia, kasteiden lukumäärää yksi (1) tarkoittava sana.
Eksyttäjät yrittävät mitätöidä yhden kasteen merkityksen kokonaan jakamalla yhden kristillisen kasteen kahteen erilliseen ja eriaikaisseen kasteen. Erikseen pelkkään vesikasteeseen (=proselyyttikaste) ja siitä erilliseen ja eriaikaiseen henkikasteeseen (=hurmoskokemuksia).
Ef.4:5 Yksi kaste.
1. Joh. 5:8 Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat.- Anonyymi
Paholainen on latinaksi "Diabolos". Tulee verbistä "diaballo", mikä tarkoittaa yhteenkuuluvien asioiden erottaminen erilleen toisistaan perusmerkityksen hajottamiseksi ja särkemiseksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paholainen on latinaksi "Diabolos". Tulee verbistä "diaballo", mikä tarkoittaa yhteenkuuluvien asioiden erottaminen erilleen toisistaan perusmerkityksen hajottamiseksi ja särkemiseksi.
Diabolos, verb. diaballo= heittää yhteenkuvat asiat erilleen toisistaan
Esim.
- Isä, Poika ja Pyhä Henki erotetaan pois toisistaan,
- Avioerot, puolisot erotetaan toisistaan,
-Kasteen osat, vesi, Henki ja sovintoveren osallisuus erilleen toisistaan,
jne.
- Anonyymi
Jeesus opetti aina lakien ja käskyjen sisällön ja merkityksen ja kehotti niitä noudattaman.
Matt. 5:19
Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi. [5. Moos. 28:1; Jaak. 2:10] - Anonyymi
Mitä Nikodeemuksen piti tulla mitään Jeesukselta kyselemään kun jo tiesi asian. Aivan älytön kertomus niin ajatellen. Tulla nyt kaikenlaista höpöttämään kun tiesi miten käskyt pidetään.
Ehkä tuli sittenkin kysymään neuvoa miten sapatti rikotaan. Sen Jeesus hallitsi.- Anonyymi
Nikodemus meni Jeesuksen kasteen jälkeen kysymään häneltä kasteen merkitystä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nikodemus meni Jeesuksen kasteen jälkeen kysymään häneltä kasteen merkitystä.
Kaste on evankeliumin alku, kuten Markus sanoo.
1 Jeesuksen Kristuksen, Jumalan Pojan, evankeliumin alku.
2 Niinkuin on kirjoitettuna profeetta Esaiaan kirjassa: "Katso, minä lähetän enkelini sinun edelläsi, ja hän on valmistava sinun tiesi".
3 "Huutavan ääni kuuluu erämaassa: 'Valmistakaa Herralle tie, tehkää polut hänelle tasaisiksi'",
4 niin Johannes Kastaja saarnasi erämaassa parannuksen KASTETTA SYNTIEN ANTEEKSISAAMISEKSI
5 Ja koko Juudean maa ja kaikki jerusalemilaiset vaelsivat hänen tykönsä, ja hän kastoi heidät Jordanin virrassa, kun he tunnustivat syntinsä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaste on evankeliumin alku, kuten Markus sanoo.
2 Niinkuin on kirjoitettuna profeetta Esaiaan kirjassa: "Katso, minä lähetän enkelini sinun edelläsi, ja hän on valmistava sinun tiesi".
3 "Huutavan ääni kuuluu erämaassa: 'Valmistakaa Herralle tie, tehkää polut hänelle tasaisiksi'",
4 niin Johannes Kastaja saarnasi erämaassa parannuksen KASTETTA SYNTIEN ANTEEKSISAAMISEKSI
5 Ja koko Juudean maa ja kaikki jerusalemilaiset vaelsivat hänen tykönsä, ja hän kastoi heidät Jordanin virrassa, kun he tunnustivat syntinsä.Syntien pois peseminen kasteessa, mukaanlukien perisynnin kaikille tuoman kadotustuomion poistaminen kasteessa tarkoittaa uudestisyntymistä vedestä ja Hengestä.
Siksi Kristillistä yhtä kastetta kutsutaan pelastukseksi.
1. Piet. 3:21
Tuon esikuvan mukaisesti TEIDÄT PELASTAA NYT KASTE, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus.
- Anonyymi
Että semmoista.
- Anonyymi
Jeesus kylläkin puhui Nikodeemukselle siitä että uudestisyntyminen pelastaa. Ellei synny uudesti uudesti ylhäältä ei pääse näkemään Jumalan valtakuntaa.
Ei siinä mitään kasteopetusta ollut.
Aivan selkeästi Jeesus sanoi että ihmisen tulee syntyä uudesti yhäältä, Jumalan voimasta eikä mistään kasteesta ollut mitään puhetta eikä siitä keskusteltu, vaan pelastuminen liittyi uudestisyntymään. - Anonyymi
Tietenkin ihminen voidaan kastaa miten päin tahansa, milloin tahansa, mutta sillä ei ole mitään merkitystä jos ihminen ei synny uudesti ylhäältä. Sen Jeesus opetti Nikodeemukselle ja jos se olisi ollut jotain kasteoppia tai käskyjä, että tee ja toimi näin, niin ei Nikodeemus olisi sitä ihmetellyt, että miten sitä äidin kohtuun mennään kaste ottamaan, vaan olisi sanonut, että selvä juttu, näin toimitaan.
- Anonyymi
Jätit pois lauseen, jossa Jeesus tarkentaa, on synnyttävä Jumalan tekona uudeksi
"vedestä ja Hengestä." Sillä hän viittaa kasteeseen.
Keskustelun konteksti. Nikodemus meni Jeesuksen kasteen jälkeen kysymään häneltä kasteen merkitystä.
Joh.3: 5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan."
1. Piet. 3:21
Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus.
- Anonyymi
Nikodeemukselle Jeesus puhui kuitenkin vain uudestisyntymästä ylhäältä.
Mitä ihmettelemistä olisi ollut kasteessa uudestsyntymässä. Varsinkin jos se vain väiteltävä teoria.
Jeesus tarkoitti, että ihminen syntyy uudesti oikeasti Jumalan Hengestä.- Anonyymi
Keskustelun konteksti oli kasteen merkitys. Koko Jerusalem oli liikkeellä kun Johannes aloitti kastetoiminnan Jordanilla. Mistään muusta ei siihen puhuttukaan. Kasteasia sai Nikodemuksen liikkeelle kysymään Jeesukselta kasteen merkitystä.
Mark.1
4 niin Johannes Kastaja saarnasi erämaassa parannuksen KASTETTA SYNTIEN ANTEEKISAAMISEKSI.
5 Ja koko Juudean maa JA KAIKKI JERUSALEMILAISET vaelsivat hänen tykönsä, ja hän kastoi heidät Jordanin virrassa, kun he tunnustivat syntinsä.
Lahkolaiset, kuten Fariseukset (nyk.helluntailaiset) menivät myös Johanneksen luokse saamaan sitä tosiuskovaisten ja vanhurskasten näyttävää upotuskastetta.
Johannes ei kastanut lahkolaisia olenkaan, vaan nimitti heitä kyykäärmeitten sikiöiki, koska tarjolla oli vain katuvien syntisten kaste. - Anonyymi
Luehan tarkemmin. Vedestä ja Hengestä Jumalan tekona eli ylhäältä tapahtuva uudestisyntyminen tapahtuu kasteessa. Se on Jumalan luomisteko, jossa koko ihminen luodaan uudeksi luomukseksi kokonaan.
Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan. "
Jesus svarade: »Sannerligen, sannerligen säger jag dig: Om en människa icke bliver född av vatten och ande, så kan hon icke komma in i Guds rike.
Jesus answered, Verily, verily, I say unto thee, Except a man be born of water and of the Spirit, he cannot enter into the kingdom of God.
Sillä tietensä he eivät ole tietävinään, että taivaat ja samoin maa, vedestä ja veden kautta rakennettu, olivat ikivanhastaan olemassa Jumalan sanan voimasta.
Ty när de vilja påstå detta, förgäta de att i kraft av Guds ord himlar funnos till från uråldrig tid, så ock en jord som hade kommit till av vatten och genom vatten.
For this they willingly are ignorant of, that by the word of God the heavens were of old, and the earth standing out of the water and in the water:
- Anonyymi
Kakkien Jenkkilahkojen yhteinen missio on saada kristityt luopumaan omasta uskostaan ja kasteestaan ja vaihtamaan sen jenkkilahkojen uskoon ja kasteeseen.
Pirullista eksytystä, mitä ne harjoittaa.
Suurimmat Jenkkilahkot ja niiden perustajat:
Jehovalaisuus: Charles Russelle & knit
Helluntailaisuus: Charles Fox Parham
Mormonismi: Joseph Smith
Adventismi: EllenG. White
Jenkkilahkon yhteinen kohderyhmä käännyttämiselle ovat kristityt. Oppeja on tarkoituksella hieman eriytetty markkinoiden laajentamiseksi ja segmentoimiseksi. Eivät edes yritä käännyttää toisiaan.- Anonyymi
Parhami vietiin vankilaan sodomiasta nuoren Juutalaispoja J.J.Jourdanin kanssa.
Joseph Smith kuoli vankilapakoa yrittäessään, ammuskeli vankilassa sinne viemällään revolverilla.
- Anonyymi
Minkä lahkon jäsenet sanovat että jumalan terve?
- Anonyymi
Kristillisen kirkon yhteydessä toimivia kotimaisia uskonliikkeitä kutsutaan herätysliikkeiksi,
ei lahkoiksi. Niitä ovat esim. Lestadiolaiset, jonka liikkeen perusti Lars Leevi Laestadius, vaikutti aluksi Ruotsin, Suomen ja Norjan Lapissa.
Oikeat Kristityt tunnistaa siitä, että he kastavat lapsensa Kristityiksi heti lapsina.
Antikristilliset lahkolaiset, kuten Helluntailaiset, Jehovantodistajat ja Mormoonit yrittävät estää lapsia saamasta kasteen lahjaa Pyhää Henkeä.
Mormonin Kirja, Moroni, luku-8
Pienten lapsien vanhempia uhataan kuolemalla ja helvetillä, jos he aikovat viedä lapsensa kastettavaksi kristityiksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kristillisen kirkon yhteydessä toimivia kotimaisia uskonliikkeitä kutsutaan herätysliikkeiksi,
ei lahkoiksi. Niitä ovat esim. Lestadiolaiset, jonka liikkeen perusti Lars Leevi Laestadius, vaikutti aluksi Ruotsin, Suomen ja Norjan Lapissa.
Oikeat Kristityt tunnistaa siitä, että he kastavat lapsensa Kristityiksi heti lapsina.
Antikristilliset lahkolaiset, kuten Helluntailaiset, Jehovantodistajat ja Mormoonit yrittävät estää lapsia saamasta kasteen lahjaa Pyhää Henkeä.
Mormonin Kirja, Moroni, luku-8
Pienten lapsien vanhempia uhataan kuolemalla ja helvetillä, jos he aikovat viedä lapsensa kastettavaksi kristityiksi.Raamattu puhuu kokonaisista kokonaisuuksina, ERISEURAT, LAHKOT, eivät peri Jumalan valtakuntaan. Kukaan ei pääse lahkosta taivaaseen.
Gal.5:20..sillä lihan teot ja himot ovat ilmeist...ERISEURAT, LAHKOT...eivät peri Jumalan valtakuntaa.
Lahkoihin liittyminen anabaptisen lahkokasteen kautta on paha virhel
- Anonyymi
Lahkolaisen tunnistaa siitä, että herjaa. Ei hän ole Jumalan palveluksessa vaan palvelee saatanaa. Ei se ole kirkkokunnasta kiinni, vaan saatana valitsee uhrinsa sen mukaan kenet saa herjaamisen pauloihin.
- Anonyymi
Gal.5:20..sillä lihan teot ja himot ovat ilmeiset...ERISEURAT, LAHKOT...eivät peri Jumalan valtakuntaa.
Lahkot on liitossa Sodoman kuninkaan kanssa.
1. Moos. 14:21
Ja Sodoman kuningas sanoi Abramille: "Anna minulle väki ja pidä sinä tavara".
Sodomasta ja Gomorrasta ei löytynyt niitä vaadittua kymmentä synnitöntä ja vanhurskasta ihmistä, vaikka pieniä lapsiakin sen kokoisissa kaupungeissa oli tuhansia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Gal.5:20..sillä lihan teot ja himot ovat ilmeiset...ERISEURAT, LAHKOT...eivät peri Jumalan valtakuntaa.
Lahkot on liitossa Sodoman kuninkaan kanssa.
1. Moos. 14:21
Ja Sodoman kuningas sanoi Abramille: "Anna minulle väki ja pidä sinä tavara".
Sodomasta ja Gomorrasta ei löytynyt niitä vaadittua kymmentä synnitöntä ja vanhurskasta ihmistä, vaikka pieniä lapsiakin sen kokoisissa kaupungeissa oli tuhansia.Suomeen 100 v. sitten tuodut Jenkkilahkot eivät ole mitään vanhoja Nasaretin lahkoja, vaan paha eksytys ja heresia.
- Anonyymi
Jokainen tee itse itsestään lahkolaisen herjaamalla.
Ei muut sitä voi tehdä. - Anonyymi
Kunpa porukka oppisi edes sen, että profeetan pääasiallinen tehtävä on käännyttää. Profeetalla ei tarkoitettu ennustajaa. Ja Toora kertoo, mistä (israelilainen) tunnistaa väärän profeetan.
- Anonyymi
Profeetat ja laki oli Johannekseen asti, joten siinä profeetat ymmärrettiin siitä mihin asti ennustivat.
- Anonyymi
Jeesus varoittaa siitä harhaopista kun julistetaan, että lait ja profeetat haudattiin kun Johannes Kastaja ilmestyi ja nyt vaan pelkkien julistuksien perusteella mennään sisälle Jumalan valtakuntaan, sitä lupailee väärämieliset uskonlahkot.
Lait on voimassa edelleen ja Jeesus lähetti lisää profeettoja.
Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. [Luuk. 16:17]
Matt. 23:34
"Kuulkaa siis: Minä lähetän teidän luoksenne profeettoja, viisaita miehiä ja lainopettajia. Toiset heistä te tapatte ja ristiinnaulitsette, toisia ruoskitte synagogissanne ja ajatte takaa kaupungista toiseen. "
- Anonyymi
Ei Jeesus Jumalan ilmoituksia vastaan puhunut.
Harhaoppiset sitä tekee.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 654180
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺463969Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭363462Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli162873Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle342719En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä142522Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm102124IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm121206Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi
Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta1451157- 801006