Armolahjat

Anonyymi-ap

Armolahjat ei uskoisi mutta kaikesta huolimatta uskon että mulla on tai ehkä on kehoittamisen/rohkaisun armolahja.
Voi olla pelkkää kuvitelmaakin.

125

532

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Jeesus ei puhu mitään, että ihmisillä olisi eriarvoisia armolahjoja.

Paavali keksi armolahjaopin ihmisillä olevista eriarvoisista armolahjoista hierarkian luomiseksi Korinton seurakuntaan johtamisen mahdollistamiseksi.

Kellä on kasteen lahja Pyhä Henki, hänellä on kaikki se mitä Pyhä Henki edustaa.Ei vain jotain siivuja siitä.

Jumala ei jaa Henkeä mitalla.

• Anonyymi

Ei varmaankaan mutta että ne ovat ihmisen elämässä ja käytännössä toimivat.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei varmaankaan mutta että ne ovat ihmisen elämässä ja käytännössä toimivat.

Parhami ja Olseni tuli kuuluisaksi niistä tietyistä armolahjoistaan, jotka he virittivät palaviksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Parhami ja Olseni tuli kuuluisaksi niistä tietyistä armolahjoistaan, jotka he virittivät palaviksi.

Ihmisillä on monenlaisia elämiä toiset ovat vahvempia kuin toiset itse en kuulunut vahvoihin.

• Anonyymi

Paavali repi ja hajotti seurakuntia omilla keksimillään uusilla opeilla. Ei yhdistänyt.

1. Kor. 1:12

Tarkoitan sitä, että yksi teistä sanoo: "Minä olen Paavalin puolta", toinen: "Minä Apolloksen", joku taas: "Minä Keefaan", joku vielä: "Minä Kristuksen.

• Anonyymi

Paavalilla oli valehtelun armolahja.

Room. 3:7

Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä?

• Anonyymi

Monilla on herjaamisen armolahja. Tai hyvin useilla.

• Anonyymi

Hauturi Haudanvakava™ ei ole mikä tahansa lapionheiluttaja. Minun armolahjani ovat verrattomia – ja ne kestävät sekä elämän että kuoleman koetuksen.

Minulla on kyky hiljentää huone pelkällä katseella, ja saada puheenjohtajakin pysymään minuutin hiljaa. Sielujen siirtelyyn minulla on luontainen karisma: kun minä otan vastaan, ei tarvitse enää punnita onko kyseessä sielunhoito vai multaterapia – se on molempia.

Olen saanut armon sovittaa eri seurakuntien oppiriidat – nimittäin rinnakkain lepäävien vainajien muodossa. Kalvinistit, helluntailaiset, luterilaiset ja ne, jotka eivät koskaan uskoneet mihinkään: lepäävät nyt sulassa sovussa, eivätkä ole väitelleet ristin paikasta vuosikymmeniin.

Minulla on myös harvinainen hiljaisuuden lahja. En saarnaa, en säädä, en säikytä. Minun puheeni on kuin viimeinen siunaus – sanotaan kerran, ja sitten jätetään rauhaan.

Eikä sovi unohtaa profeetallista taitoani: osaan sanoa varmuudella, että kaikki meistä päätyvät lopulta maan alle. Ei tarvitse nähdä unia tai kuulla ääniä – riittää, että on nähnyt kalenterin.

Tässä palveluksessa ei ole tilaa teeskentelylle. Vain taidolla, tarkkuudella ja syvällä, syvällä myötätunnolla varustettu hauturi kykenee kohtaamaan elämän viimeiset asiat. Ja siinä minä olen parhaimmillani.

Palvellen pysyvästi,
      Hauturi Haudanvakava™
      – “Multa ei valehtele, enkä myöskään minä."

• Anonyymi

Aloittajalla saattaa olla tuo armolahja. Itsellänikin on sanottu se olevan.

Paljon mahdollista.

Näistä PH:n asioista ei paljon kannata julkisilla foorumeilla puhua, ettei pyhä asia tulisi pilkatuksi. Eikä kelle tahansa seurakunnassakaan.

Jeesus varoitti heittämästä helmiä sikojen eteen.

• Anonyymi

En koskaan saanut kielillä puhumisen lahjaa en kauheasti kyllä rukoillutkaan sitä olen jonkin aikaa sitä rukoillut.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En koskaan saanut kielillä puhumisen lahjaa en kauheasti kyllä rukoillutkaan sitä olen jonkin aikaa sitä rukoillut.

Rukoile sitä lahjaa, mutta älä yritä "teeskennellä" sitä. Saattaa olla, että sinulla on se lahja, mutta se ei ole vielä ikäänkuin "tullut ilmi".

Älä murehdi sitä. Sinussa vaikuttaa Pyhä Henki, tunnen sen. Tämä on tärkeintä.

Kun meissä asuu PH, Hän toimii tavallaan ja oman tahtonsa mukaan ja tilanteiden syntyessä saatat havaita itsessäsi jonkin armolahjan toiminnassa. Tämä on pyhä asia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Rukoile sitä lahjaa, mutta älä yritä "teeskennellä" sitä. Saattaa olla, että sinulla on se lahja, mutta se ei ole vielä ikäänkuin "tullut ilmi".

Älä murehdi sitä. Sinussa vaikuttaa Pyhä Henki, tunnen sen. Tämä on tärkeintä.

Kun meissä asuu PH, Hän toimii tavallaan ja oman tahtonsa mukaan ja tilanteiden syntyessä saatat havaita itsessäsi jonkin armolahjan toiminnassa. Tämä on pyhä asia.

En ole koskaan yrittänyt puhua kielillä koska eikö mieleen pitäisi tulla sana? Ei ole tullut sanaa niin ei minun ole tarvinnut puhua kielillä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En ole koskaan yrittänyt puhua kielillä koska eikö mieleen pitäisi tulla sana? Ei ole tullut sanaa niin ei minun ole tarvinnut puhua kielillä.

No, odotetaan ja rukoillaan. Herra siunatkoon sinua. Ja minuakin!✨

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kiitos kun rukoilet minä myös rukoilen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Silloin kun olin omassa koti seurakunnassa ja pastori kehoitti meitä rukoilemaan muiden puolesta Pyhä Henki kosketti minun kautta yhtä ihmistä. Kerran kävi niin että kun kävin sairasta katsomassa niin kävi samoin he kumpikin itkivät ja tunsin Pyhän Hengen läsnäolon. Uskon että se sairaalassa ollut ihminen sai silloin pelastua vaikkei enää ymmärtänytkään mitään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Silloin kun olin omassa koti seurakunnassa ja pastori kehoitti meitä rukoilemaan muiden puolesta Pyhä Henki kosketti minun kautta yhtä ihmistä. Kerran kävi niin että kun kävin sairasta katsomassa niin kävi samoin he kumpikin itkivät ja tunsin Pyhän Hengen läsnäolon. Uskon että se sairaalassa ollut ihminen sai silloin pelastua vaikkei enää ymmärtänytkään mitään.

Pyhä Henkihän toimii uskovassa monilla eri tavoilla. Erikseen ovat sitten vielä uskovalle annetut tietyt armolahjat.

https://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=1.+Kor.+12:1&rnd=1749521394351 :

1.Kor. 12: 1-14
        1 Mutta mitä hengellisiin lahjoihin tulee, niin en tahdo, veljet, pitää teitä niistä tietämättöminä.
        2 Te tiedätte, että kun olitte pakanoita, teitä vietiin mykkien epäjumalien luo, miten vain tahdottiin.
        3 Sentähden minä teen teille tiettäväksi, ettei kukaan, joka puhuu Jumalan Hengessä, sano: "Jeesus olkoon kirottu", ja ettei kukaan voi sanoa: "Jeesus olkoon Herra", paitsi Pyhässä Hengessä.

4 Armolahjat ovat moninaiset, mutta Henki on sama;
        5 ja seurakuntavirat ovat moninaiset, mutta Herra on sama;
        6 ja voimavaikutukset ovat moninaiset, mutta Jumala, joka kaikki kaikissa vaikuttaa, on sama.
        7 Mutta kullekin annetaan Hengen ilmoitus yhteiseksi hyödyksi.

8 Niinpä saa Hengen kautta
        - toinen viisauden sanat,
        - toinen tiedon sanat saman Hengen vaikutuksesta;
        9 toinen saa
        - uskon samassa Hengessä, toinen taas
        - terveeksitekemisen lahjat siinä yhdessä Hengessä;
        10
        - toinen lahjan tehdä voimallisia tekoja;
        - toinen profetoimisen lahjan,
        - toinen lahjan arvostella henkiä;
        - toinen eri kielillä puhumisen lahjan,
        - toinen taas lahjan selittää kieliä.
        11 Mutta kaiken tämän vaikuttaa yksi ja sama Henki, jakaen kullekin erikseen, niinkuin tahtoo.

12 Sillä niinkuin ruumis on yksi ja siinä on monta jäsentä, mutta kaikki ruumiin jäsenet, vaikka niitä on monta, ovat yksi ruumis, niin on Kristuskin;
        13 sillä me olemme kaikki yhdessä Hengessä kastetut yhdeksi ruumiiksi, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, ja kaikki olemme saaneet juoda samaa Henkeä.
        14 Sillä eihän ruumiskaan ole yksi jäsen, vaan niitä on siinä monta.

Jaottelin jakeet viivoilla, jotta luetellut, monet eri armolahjat on näin helpompi hahmottaa.

Paavali kirjoittaa "toinen saa..." Tuo on hänen käyttämänsä sanamuoto, tarkoittaen sitä, että eri uskovilla on eri armolahjoja. Käsittääkseni kullakin uskovalla kuitenkin voi olla myös useampia eri armolahjoja, ei vain yksi. Itse uskon, että Pyhällä Hengellä täyttynyt uskova omistaa ikäänkuin "piilevästi" kaikki Pyhän Hengen lahjat, mutta monet niistä tulevat ilmi vain jossain tietyssä tilanteessa, kun Pyhä Henki Itse näin tahtoo toimia.

Aidot armolahjathan ovat aina Pyhän Hengen omaa toimintaa meissä, eivät mikään meille lahjoitettu "yliluonnollinen taito", jota voisimme omavoimaisesti ryhtyä käyttämään.

Uskon kautta ja uskossa me kuitenkin "sallimme" Hänen tuolloin toimia ja puhua. Ikäänkuin "avaamme" itsemme Hänen toimia meissä.

Tuollaista ihmisvoimaista, sielullista puoskarointiakin on paljon, mutta kaikki sielullinen / lihallinen / ihmisvoimainen "yliluonnollisuus" tunnetaankin nimellä "noituus". Jompi, kumpi toimii meissä "Herrana":
        - JOKO Jeesus / Isä / Pyhä Henki (Kuningas),
        - TAI ihminen itse / paholainen. (Keisari = Mammona).

Kuuluisivatkohan sitten kaikki Pyhässä Hengessä muutoin tapahtuvat hengelliset "tapahtumiset" ja "ilmiöt" noihin "voimavaikutuksiin", tarkoitan tällä esim. tilannetta kun kävit tapaamassa sairasta ihmistä ja siinä tilanteessa Pyhä Henki jollain tavoin "kosketti" tuota ennen pelastumatonta ihmistä ja näin hän pelastui.

Pyhä Henki, eli Hänen voimansa, voimavaikutuksena sinussa, vaikutti ympärilläsi oleviin ihmisiin. Mahdollisesti armolahjat "viisauden sanat" ja "usko" (jakeet 8, 9), myös "Hengen ilmoitus" (jae 7) vaikuttivat sinun kauttasi? Eli: osasit puhua hänelle oikealla tavalla, sillä Pyhä Henki puhui sinussa. Toit oikealla tavalla esiin Jumalan sanaa ja sana ja Henki vaikuttivat hänessä pelastuksen?

Tällainen aavistus, mahd. "tietouskin" omasta hengellisyydestämme voi lohduttaa ja rohkaista myös meitä itse kutakin, muttei saa koskaan ylpistää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pyhä Henkihän toimii uskovassa monilla eri tavoilla. Erikseen ovat sitten vielä uskovalle annetut tietyt armolahjat.

https://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=1. Kor. 12:1&rnd=1749521394351 :

1 Mutta mitä hengellisiin lahjoihin tulee, niin en tahdo, veljet, pitää teitä niistä tietämättöminä.
        2 Te tiedätte, että kun olitte pakanoita, teitä vietiin mykkien epäjumalien luo, miten vain tahdottiin.
        3 Sentähden minä teen teille tiettäväksi, ettei kukaan, joka puhuu Jumalan Hengessä, sano: "Jeesus olkoon kirottu", ja ettei kukaan voi sanoa: "Jeesus olkoon Herra", paitsi Pyhässä Hengessä.

6 ja voimavaikutukset ovat moninaiset, mutta Jumala, joka kaikki kaikissa vaikuttaa, on sama.

9 toinen saa
        10
        11 Mutta kaiken tämän vaikuttaa yksi ja sama Henki, jakaen kullekin erikseen, niinkuin tahtoo.

12 Sillä niinkuin ruumis on yksi ja siinä on monta jäsentä, mutta kaikki ruumiin jäsenet, vaikka niitä on monta, ovat yksi ruumis, niin on Kristuskin;
        13 sillä me olemme kaikki yhdessä Hengessä kastetut yhdeksi ruumiiksi, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, ja kaikki olemme saaneet juoda samaa Henkeä.

Jaottelin jakeet viivoilla, jotta luetellut, monet eri armolahjat on näin helpompi hahmottaa.

Paavali kirjoittaa "toinen saa..." Tuo on hänen käyttämänsä sanamuoto, tarkoittaen sitä, että eri uskovilla on eri armolahjoja. Käsittääkseni kullakin uskovalla kuitenkin voi olla myös useampia eri armolahjoja, ei vain yksi. Itse uskon, että Pyhällä Hengellä täyttynyt uskova omistaa ikäänkuin "piilevästi" kaikki Pyhän Hengen lahjat, mutta monet niistä tulevat ilmi vain jossain tietyssä tilanteessa, kun Pyhä Henki Itse näin tahtoo toimia.

Aidot armolahjathan ovat aina Pyhän Hengen omaa toimintaa meissä, eivät mikään meille lahjoitettu "yliluonnollinen taito", jota voisimme omavoimaisesti ryhtyä käyttämään.

Uskon kautta ja uskossa me kuitenkin "sallimme" Hänen tuolloin toimia ja puhua. Ikäänkuin "avaamme" itsemme Hänen toimia meissä.

Tuollaista ihmisvoimaista, sielullista puoskarointiakin on paljon, mutta kaikki sielullinen / lihallinen / ihmisvoimainen "yliluonnollisuus" tunnetaankin nimellä "noituus". Jompi, kumpi toimii meissä "Herrana":

Kuuluisivatkohan sitten kaikki Pyhässä Hengessä muutoin tapahtuvat hengelliset "tapahtumiset" ja "ilmiöt" noihin "voimavaikutuksiin", tarkoitan tällä esim. tilannetta kun kävit tapaamassa sairasta ihmistä ja siinä tilanteessa Pyhä Henki jollain tavoin "kosketti" tuota ennen pelastumatonta ihmistä ja näin hän pelastui.

Pyhä Henki, eli Hänen voimansa, voimavaikutuksena sinussa, vaikutti ympärilläsi oleviin ihmisiin. Mahdollisesti armolahjat "viisauden sanat" ja "usko" (jakeet 8, 9), myös "Hengen ilmoitus" (jae 7) vaikuttivat sinun kauttasi? Eli: osasit puhua hänelle oikealla tavalla, sillä Pyhä Henki puhui sinussa. Toit oikealla tavalla esiin Jumalan sanaa ja sana ja Henki vaikuttivat hänessä pelastuksen?

Tällainen aavistus, mahd. "tietouskin" omasta hengellisyydestämme voi lohduttaa ja rohkaista myös meitä itse kutakin, muttei saa koskaan ylpistää.

Niinhän se on että ei saa ylpistyä.
        Pyhän Hengen lahja/lahjat ovat Jeesuksen voimaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

https://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=1. Kor. 12:1&rnd=1749521394351 :

9 toinen saa
        10

Ei hän enää minun kauttani ole toiminut nuo kaksi oli rukous tilanteita muistelisin menneitä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei hän enää minun kauttani ole toiminut nuo kaksi oli rukous tilanteita muistelisin menneitä.

Meidän uskovien oma asia on pyrkiä pitämään oma "astiamme" puhtaana. Tämä tapahtuu itsetutkistelun, synnintunnon, synnintunnustuksen ja parannuksen mielen kautta, rukouksessa suoraan Jumalalle.

Kun hengessämme olemme hyljänneet kaiken ulkopuolisen, maallisen ja toivossa antautuneet "yksin Jeesuksen seuraajaksi", asiat luonnostaan alkavat seurata.

Jumala laittaa meille pieniä tehtäviä ja katsoo kuinka vakavalla mielellä haluamme pitää Lihamme ja Hengen erillään. Erilläänhän nämä eivät kauaa pysy, tämä on suorastaan "luonnonlaki. - Huoh -

Nämä hengenasiat eivät kuitenkaan ole mikään meidän hengellinen "ansiomme" (= niillä ei "osteta Taivasta"), ne ainoastaan osoittavat asuuko Kristus meissä, kuinka suuri valta Hänellä on meihin.

Meidän ainoa "ansiomme" tulee olla Kristuksen ansio meissä, uskon kautta. ✨

Jos uskovalla on jokin itsekäs ja lihallinen motiivi rukoilla armolahjoja, esim. saada niiden kautta muiden uskovien "kunnioitusta", jopa valtaakin (!), silloin motiivi on väärä, eikä Jumala anna armolahjojaan ja tehtäviään vääryyden palvelukseen.

Pikku palvelustehtävämme tapahtuvat useimmiten "salassa", muut eivät niitä näe, eikä niistä muille puhutakaan. Ne eivät aina liity johonkin suoraan hengelliseen tilanteeseen tai sisältäisivät esim. voimallisen herätyspuheen!

Ne ovat pikkuasioita, monesti ihan "maallisiakin", esim. jossain kaupan kassalla tai edessä autat jotain rahatonta ihmistä. Olet pieni, Herran lähettämä enkeli, joka EI soita torvea edellään. Avunsaaja ehkä näkee sinussa enkelin, mutta ulkopuoliset eivät, eivätkä sinua kiittele. Tämä on lähimmäisenrakkautta.

Älä huolestu. Rukoile Jumalaa uskossa, puhtailla motiiveilla, ja Hän kyllä vastaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Meidän uskovien oma asia on pyrkiä pitämään oma "astiamme" puhtaana. Tämä tapahtuu itsetutkistelun, synnintunnon, synnintunnustuksen ja parannuksen mielen kautta, rukouksessa suoraan Jumalalle.

Kun hengessämme olemme hyljänneet kaiken ulkopuolisen, maallisen ja toivossa antautuneet "yksin Jeesuksen seuraajaksi", asiat luonnostaan alkavat seurata.

Jumala laittaa meille pieniä tehtäviä ja katsoo kuinka vakavalla mielellä haluamme pitää Lihamme ja Hengen erillään. Erilläänhän nämä eivät kauaa pysy, tämä on suorastaan "luonnonlaki. - Huoh -

Nämä hengenasiat eivät kuitenkaan ole mikään meidän hengellinen "ansiomme" (= niillä ei "osteta Taivasta"), ne ainoastaan osoittavat asuuko Kristus meissä, kuinka suuri valta Hänellä on meihin.

Jos uskovalla on jokin itsekäs ja lihallinen motiivi rukoilla armolahjoja, esim. saada niiden kautta muiden uskovien "kunnioitusta", jopa valtaakin (!), silloin motiivi on väärä, eikä Jumala anna armolahjojaan ja tehtäviään vääryyden palvelukseen.

Pikku palvelustehtävämme tapahtuvat useimmiten "salassa", muut eivät niitä näe, eikä niistä muille puhutakaan. Ne eivät aina liity johonkin suoraan hengelliseen tilanteeseen tai sisältäisivät esim. voimallisen herätyspuheen!

Ne ovat pikkuasioita, monesti ihan "maallisiakin", esim. jossain kaupan kassalla tai edessä autat jotain rahatonta ihmistä. Olet pieni, Herran lähettämä enkeli, joka EI soita torvea edellään. Avunsaaja ehkä näkee sinussa enkelin, mutta ulkopuoliset eivät, eivätkä sinua kiittele. Tämä on lähimmäisenrakkautta.

Älä huolestu. Rukoile Jumalaa uskossa, puhtailla motiiveilla, ja Hän kyllä vastaa.

En vallan takia ole rukoillut armolahjaa ja olen sitä aika vähän aikaa vaikka olen kauan ollut uskossa. Näin on miten kirjoitit uskovan pitäisi tutkiskella itseään olen päässyt monesta synnistä hänen kauttaan eroon mutta matka on vielä kesken.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En vallan takia ole rukoillut armolahjaa ja olen sitä aika vähän aikaa vaikka olen kauan ollut uskossa. Näin on miten kirjoitit uskovan pitäisi tutkiskella itseään olen päässyt monesta synnistä hänen kauttaan eroon mutta matka on vielä kesken.

Itse jatkuvasti taistelen syntiä vastaan! Vaikka joistain näyttävistä synneistä olen päässytkin eroon, kyllä jonkinlainen synnin juuri edelleen elää syvällä Lihassani. En koskaan väitä olevani synnitön. Enkä edes yritä sellaiseksi tulla, sillä se on mahdottomuus ja olisi turhaa ajanhukkaa.

Olen syntinen, samalla uskon kautta vanhurskas. Tämä tosiasia on nöyrästi hyväksyttävä ja kun tämän hyväksyy, vie se turhat luulot itsestä. Kaikki vanhurskautemme on riippuvainen yksin Kristuksen läsnäolosta meissä.

Tiedän, etten tässä elämässä pääse eroon Lihasta ja sen syntisestä olemuksesta. Mutta sen hedelmiä eli tekoja vastaan saan tämän tästä taistella ja niin pitääkin. Paavalikin kirjoittaa Lihan ja Hengen välisestä jatkuvasta taistelusta uskovassa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Itse jatkuvasti taistelen syntiä vastaan! Vaikka joistain näyttävistä synneistä olen päässytkin eroon, kyllä jonkinlainen synnin juuri edelleen elää syvällä Lihassani. En koskaan väitä olevani synnitön. Enkä edes yritä sellaiseksi tulla, sillä se on mahdottomuus ja olisi turhaa ajanhukkaa.

Olen syntinen, samalla uskon kautta vanhurskas. Tämä tosiasia on nöyrästi hyväksyttävä ja kun tämän hyväksyy, vie se turhat luulot itsestä. Kaikki vanhurskautemme on riippuvainen yksin Kristuksen läsnäolosta meissä.

Tiedän, etten tässä elämässä pääse eroon Lihasta ja sen syntisestä olemuksesta. Mutta sen hedelmiä eli tekoja vastaan saan tämän tästä taistella ja niin pitääkin. Paavalikin kirjoittaa Lihan ja Hengen välisestä jatkuvasta taistelusta uskovassa.

Väitinkö olevani synnitön ei kukaan ihminen sellaiseen pysty. Kirjoitat todella hyvin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Väitinkö olevani synnitön ei kukaan ihminen sellaiseen pysty. Kirjoitat todella hyvin.

Ethän sinä sellaista väittänyt. Kirjoitin asiasta, syntisyydestämme, "yleisesti". 🙂

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ethän sinä sellaista väittänyt. Kirjoitin asiasta, syntisyydestämme, "yleisesti". 🙂

Jep ja minä totesin loppuun että kirjoitat oikein. 👍

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jep ja minä totesin loppuun että kirjoitat oikein. 👍

Juuh. Kiitos tästä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juuh. Kiitos tästä.

Matka parempaan on nyt alkanut haluan luottaa että minullakin on siihen mahdolluisuus.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Matka parempaan on nyt alkanut haluan luottaa että minullakin on siihen mahdolluisuus.

Siunausta sinulle, minulle ja kaikille matkalaisille.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin kaikki me Jumalan siunausta tarvitsemme.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joskus kun rohkaisen täällä jotain ihmistä niin ajattelen että voinko niin tehdä kun olen huono.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joskus kun rohkaisen täällä jotain ihmistä niin ajattelen että voinko niin tehdä kun olen huono.

Mitä ihmettä? Tottakai voit rohkaista, se on lähimmäisenrakkautta. Sinun / meidän huonoudella ei ole asian kanssa mitään tekemistä.

Paholainen kiusaa sinua! Masentamalla, hän yrittää estää sinua toteuttamasta ja käyttämästä hengellisiä lahjojasi.

Osoita hyvää ihmisille, oman taitosi mukaan, äläkä pohdi oletko arvollinen tekemään hyvää! Tottakai jokainen on.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä ihmettä? Tottakai voit rohkaista, se on lähimmäisenrakkautta. Sinun / meidän huonoudella ei ole asian kanssa mitään tekemistä.

Paholainen kiusaa sinua! Masentamalla, hän yrittää estää sinua toteuttamasta ja käyttämästä hengellisiä lahjojasi.

Osoita hyvää ihmisille, oman taitosi mukaan, äläkä pohdi oletko arvollinen tekemään hyvää! Tottakai jokainen on.

Tuohon valheeseen monesti uskoin olen joutunut muistuttamaan itseäni.
        Ei meistä kukaan kelpaisi Jumalalle ilman Jeesusta vain hänen armonsa kautta se on mahdollista. Olen sisäistänyt tämän asian aika vasta. Ja se tieto että kelpaamme hänelle sellaisena kun olemme ja rakkautensa on niin loputon.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuohon valheeseen monesti uskoin olen joutunut muistuttamaan itseäni.
        Ei meistä kukaan kelpaisi Jumalalle ilman Jeesusta vain hänen armonsa kautta se on mahdollista. Olen sisäistänyt tämän asian aika vasta. Ja se tieto että kelpaamme hänelle sellaisena kun olemme ja rakkautensa on niin loputon.

Jos me katsomme itseämme ja alamme itse kovasti yrittämään omia "hurskaudentekojamme", siinä rehellinen sielu nopeasti masentuu: "Ei minusta ole mihinkään... Taas minä mokasin...". Mutta kun jättää kaiken Jeesukselle, Pyhän Hengen vaikuttamaksi, niin saattaa joskus jopa ilostua: "Ihmeellistä, että sanoin ja toimin noin... En se kylläkään ollut minä... vaan Jeesus Itse?" Ihan itku meinaa siinä tulla, kun tajuaa näin juhlallisen asian.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos me katsomme itseämme ja alamme itse kovasti yrittämään omia "hurskaudentekojamme", siinä rehellinen sielu nopeasti masentuu: "Ei minusta ole mihinkään... Taas minä mokasin...". Mutta kun jättää kaiken Jeesukselle, Pyhän Hengen vaikuttamaksi, niin saattaa joskus jopa ilostua: "Ihmeellistä, että sanoin ja toimin noin... En se kylläkään ollut minä... vaan Jeesus Itse?" Ihan itku meinaa siinä tulla, kun tajuaa näin juhlallisen asian.

Tämä on yliluonnollista, nk. Kristuksen lahjavanhurskaudessa elämistä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On lohdullista että kelpaa hänelle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tämä on yliluonnollista, nk. Kristuksen lahjavanhurskaudessa elämistä.

Niin Jeesuksen teot ovat enimmäkseen yliluonnollisia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On lohdullista että kelpaa hänelle.

Sitä vartenhan Hän tuli maailmaan: meitä pelastamaan ja auttamaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sitä vartenhan Hän tuli maailmaan: meitä pelastamaan ja auttamaan.

Elämän myrskyissä se joskus meinaa unohtua.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kävi kerran kaupan kassalla: Eräällä asiakkaalla oli vaikeuksia maksaa
        ostoksensa. Kortti ei toiminut ja asiakas oli hermostunut eikä maksamisesta
        näyttänyt tulevan mitään. Minä olin jonossa seuraava. Otin oman kortin
        esille ja panin sen maksupäätteeseen ja sanoin asiakkaalle: "Tehdään näin.
        Ehkä tämä kortti toimii." Ja niin minä maksoin tuon asiakkaan ostokset.
        Eivätkä ne olleet kalliit ollenkaan, mutta hänellä oli vaikeuksia maksaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kävi kerran kaupan kassalla: Eräällä asiakkaalla oli vaikeuksia maksaa
        ostoksensa. Kortti ei toiminut ja asiakas oli hermostunut eikä maksamisesta
        näyttänyt tulevan mitään. Minä olin jonossa seuraava. Otin oman kortin
        esille ja panin sen maksupäätteeseen ja sanoin asiakkaalle: "Tehdään näin.
        Ehkä tämä kortti toimii." Ja niin minä maksoin tuon asiakkaan ostokset.
        Eivätkä ne olleet kalliit ollenkaan, mutta hänellä oli vaikeuksia maksaa.

Tuo oli kauniisti tehty. Näissä asioissa pitää kuitenkin aina olla viisas: nähdä onko tuolla henkilöllä todelliset vaikeudet, vai yrittääkö hän vain huijata.

Sinun kohdallasi tuo varmaankin oli aidosti hädissään oleva. Eikö hänellä ollut lompakossa rahaa?

Näiden tilanteiden vuoksi kannattaa aina pitää lompakossa muutama kymppi rahaa. Joskus esim. taksin maksulaite ei saa kontaktia torniin, silloin pitää maksaa rahalla.

• Anonyymi

Sori vaan, mutta kehoittaja on palvelutehtävä, ei armolahja.

Room. 12:8 jos kehoittaa, niin kehoittamisessaan; joka antaa, antakoon vakaasta sydämestä; joka on johtaja, johtakoon toimellisesti; joka laupeutta harjoittaa, tehköön sen iloiten.

• Anonyymi

Juudaksella oli Jeesuksen kavaltamisen armolahja.

• Anonyymi

Aito, hengellinen kehottaminen ei tapahdu ihmisvoimasta, minään "palvelu-tehtävänä" (ihmisen "teko"), vaan kuuluu ehkä enemmänkin noihin Pyhän Hengen Itsensä vaikuttamiin "voimavaikutuksiin".

Tällainen kehottaja on siis Pyhä Henki Itse, ei ihminen. Samoin kuin aitojen armolahjojenkin kohdalla, uskova vain "suostuu" eli sallii Pyhän Hengen toimivan itsensä kautta (syrjäyttäen eli vaientaen tässä oman lihallisen puheensa), tässä nk. kehotuksen sanan välittäjänä. Pyhä Henki puhuu, mutta tuon uskovan suulla. Kyse on ehkä omalla tavallaan myös profetian armolahjasta, johon tuo kehotuksen-sana sisältyy.

• Anonyymi

Profetian lahja on Hengen jakama lahja joka myös sisältää kehottamisen. Kehottamisen lahja on armolahja. Nämä yhdessä ovat seurakuntaa rakentavia ja myös erikseen armolahjana ja Hengen lahjana.
        ”Mutta profetoiva puhuu ihmisille rakennukseksi ja kehoitukseksi ja lohdutukseksi.”
        ‭‭1. Korinttilaiskirje‬ ‭14‬:‭3‬ ‭FB38‬‬

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aito, hengellinen kehottaminen ei tapahdu ihmisvoimasta, minään "palvelu-tehtävänä" (ihmisen "teko"), vaan kuuluu ehkä enemmänkin noihin Pyhän Hengen Itsensä vaikuttamiin "voimavaikutuksiin".

Tällainen kehottaja on siis Pyhä Henki Itse, ei ihminen. Samoin kuin aitojen armolahjojenkin kohdalla, uskova vain "suostuu" eli sallii Pyhän Hengen toimivan itsensä kautta (syrjäyttäen eli vaientaen tässä oman lihallisen puheensa), tässä nk. kehotuksen sanan välittäjänä. Pyhä Henki puhuu, mutta tuon uskovan suulla. Kyse on ehkä omalla tavallaan myös profetian armolahjasta, johon tuo kehotuksen-sana sisältyy.

Älä kirjoittele asioista, joissta sinulla ei selvästikkään ole omakohtaista kokemusta !

Nyt sinä kirjoittelet omiin luuloihisi ja kuvitelmiisi perustuen.

Sinä vain sotket pahasti asioita.

Minä tiedän omasta kokemuksestani sen, miten kaikki oikeasti menee ja toimii.

Joten tiedän kirjoituksesi sinun oman pääsi tuotokseksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Profetian lahja on Hengen jakama lahja joka myös sisältää kehottamisen. Kehottamisen lahja on armolahja. Nämä yhdessä ovat seurakuntaa rakentavia ja myös erikseen armolahjana ja Hengen lahjana.
        ”Mutta profetoiva puhuu ihmisille rakennukseksi ja kehoitukseksi ja lohdutukseksi.”
        ‭‭1. Korinttilaiskirje‬ ‭14‬:‭3‬ ‭FB38‬‬

Kehoittaminen ei ole armolahja !!!

Kehoittaminen on palvelutehtävä !!!

Sinä kirjoittelet nyt omia kuvitelmiasi vain !

Minä olen elänyt nämä asiat ihan käytännön tasolla todeksi !

Joten minä tiedän ja olen oppinut asiat käytännössä, enkä vain teoriassa, kuten sinä !

Teoriasi on vielä pielessä, joten eipä mene hyvin sinullakaan !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kehoittaminen ei ole armolahja !!!

Kehoittaminen on palvelutehtävä !!!

Sinä kirjoittelet nyt omia kuvitelmiasi vain !

Minä olen elänyt nämä asiat ihan käytännön tasolla todeksi !

Joten minä tiedän ja olen oppinut asiat käytännössä, enkä vain teoriassa, kuten sinä !

Teoriasi on vielä pielessä, joten eipä mene hyvin sinullakaan !

Raivostut jos Pyhä Henki on saamassa "kunnian" asiassa, jossa itse omin, hengellistänein lihantekoinesi olet kauan halunnut puuhastella?

Ihmistekoinen, lihallinen "kehottamisen palvelustehtävä: "Annas kun minä otan rikan silmästäsi...!"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Raivostut jos Pyhä Henki on saamassa "kunnian" asiassa, jossa itse omin, hengellistänein lihantekoinesi olet kauan halunnut puuhastella?

Ihmistekoinen, lihallinen "kehottamisen palvelustehtävä: "Annas kun minä otan rikan silmästäsi...!"

Eli mielestäsi siis jokainen apostoli ja profeetta ja evankelistakin on siis tuo mainitsemasi !

Oletko nyt ihan tosissasi ?

Jumala saa aina kunnian, siitä ei ole kyse !

Nyt on vain ja ainoastaan kyse siitä, että onko kehoittaja armolahja vai palvelutehtävä Seurakunnassa ?

Ja minä siis omasta kokemuksesta tietämällä tiedän sen olevan palvelutehtävä !

Sitä tehtävää, johon siis Jumala kouluttaa ja opettaa, siihen Jumala myös varustaa sitten niillä tarvittavilla armolahjoilla, kuten siis henkien erottamisen armolahjalla ja profetaalisella lahjalla ym tehtävässä tarvittavalla.

Tehtävä ei muutu armolahjaksi, vaikka sinä kuinka vänkäisit ja yrittäisit sitä totuutta väkisin kieroon vääntää !!!

Eli kaiken kaikkiaan nyt on kyse siis siitä, että:

1) Sinä puhut korvakuulolta ja olet ihmisviisaudella pyrkinyt tulkitsemaan Raamatun ilmoituksia.

2) Minä taas olen saanut Herralta suoraan opetuksen ja koulutuksen tuohon tehtävään ja minä olen ELÄNYT nämä asiat todeksi omassa uskonelämässäni.

Joten voisitko lopettaa turhan ja hyödyttömän vänkäämisesi, kiitos !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Älä kirjoittele asioista, joissta sinulla ei selvästikkään ole omakohtaista kokemusta !

Nyt sinä kirjoittelet omiin luuloihisi ja kuvitelmiisi perustuen.

Sinä vain sotket pahasti asioita.

Minä tiedän omasta kokemuksestani sen, miten kaikki oikeasti menee ja toimii.

Joten tiedän kirjoituksesi sinun oman pääsi tuotokseksi.

Hmmm. Kukin meistä vastaa omista sanoistaan.
        Hyökkäät sitä Henkeä vastaan joka minussa vaikuttaa.

Itselläni muuten on omakohtaista kokemusta näissä asioissa. En luule, enkä kuvittele.

Pidä sinä oma henkesi, minä pidän omani. Selvästikin "meissä on eri henki".

Jumala on Tuomari, Hän, joka asian ratkaisee.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hmmm. Kukin meistä vastaa omista sanoistaan.
        Hyökkäät sitä Henkeä vastaan joka minussa vaikuttaa.

Itselläni muuten on omakohtaista kokemusta näissä asioissa. En luule, enkä kuvittele.

Pidä sinä oma henkesi, minä pidän omani. Selvästikin "meissä on eri henki".

Jumala on Tuomari, Hän, joka asian ratkaisee.

Minä en ole hyökännyt Henkeä vastaan, enkä edes sinua vastaan !

Minä olen kirjoitellut ASIOISTA, jotka siis tiedän omasta kokemuksestani.

Siinä olet kyllä oikeassa, että Jumala kyllä näkee ja tietää itse kunkin ihmisen ja mitä heissä oikeasti on.

Niin ja sinä nyt itse lähdit tuolle linjalle, että "meissä olisi eri henki " !

Se on sikäli vaarallista sinulle itsellesi, että kun minussa on Pyhä Henki, jonka olen saanut jo nuorena uudestisyntymässäni, niin nythän tuo sinun sanomasi asia tarkoittaa sitä, että sinä joko väität minussa asuvaa Pyhää Henkeä pahaksi hengeksi !

Tai sitten toinen vaihtoehto sinun sanomasi kautta on se, että sinussa itsessäsi on se toinen henki !

Sinun kannaltasi on vakava asia se, että kun sinä siis noin väitit minussa asuvaa Pyhää Henkeä pahaksi hengeksi, niin ethän sinä silloin minua pilkannut vaan Pyhää Henkeä !

Tajuatko sinä itse ollenkaan asian ja toimintasi vakavuutta ???

Viittaan nyt tähän sanaan, syyllistytkö sinä mahdollisesti jopa tähän ?

Luuk. 12:10 Ja jokaiselle, joka sanoo sanan Ihmisen Poikaa vastaan, annetaan anteeksi; mutta sille, joka Pyhää Henkeä pilkkaa, ei anteeksi anneta.

• Anonyymi

Siis tässä esimerkki:

Apostolien teot 4
      36 Niinpä Joosef, jota apostolit kutsuivat Barnabaaksi-se on käännettynä: kehoittaja-leeviläinen, syntyisin Kyprosta,

Kerron vielä senkin, että tuon Barnabas nimen voi kääntää usealla tavalla.

Kehoituksen poika, mutta myös rohkaisun / lohdutuksen profetian poika.

Eli se tehtävä siis sisältää erilaisia tehtäviä, sen mukaan mitä kulloinkin tarvitaan.

• Anonyymi

Voi se olla myös lyhenne sanoista Bar abbas, eli isän poika.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voi se olla myös lyhenne sanoista Bar abbas, eli isän poika.

Mutta kun ei ole !

Se on Barnabas ja se nimi siis kertoo kehoittajan palvelutehtävästä.

• Anonyymi

Oikeasti kuitenkin palavin on herjaamisen armolahja.

Mistään muusta ei ole ollut merkkiäkään.

• Anonyymi

Mitä jos ihminen on lopettanut sen niin miksi jatkat siitä jauhamista?

• Anonyymi

Niilo Ylivainio käytti Hindujen vanhaa tekniikkaa kaataa ihminen selälleen nopealla käden tönäisyllä keskelle otsaa.

googlaa: shaktipat

• Anonyymi

Ylivainion tiedetään saaneen kaatajanvoimansa käytyään Australian matkalla Aboriginaalien luona syventävissä opinnoissa.

Niilon hyvä ystävä, toinen Pohjanmaanpoika Olavi Hakasalo, alias Oliwer Hawk oli vielä taitavampi ihmisten kaataja. Hän pystyi tekemään sen pelkällä katseella.

• Anonyymi

Kuinka liittyy aloitukseen?

• Anonyymi

Paavali meni Juutalaisten eksyttämisessä niin pitkälle, että tekeytyi nasiiriksi.

Ap. t. 18:18

Paavali viipyi Korintissa vielä jonkin aikaa. Sitten hän hyvästeli veljet ja lähti purjehtimaan kohti Syyriaa yhdessä Priscillan ja Aquilan kanssa. Hän oli Kenkreassa leikkauttanut hiuksensa, koska oli antanut uhrilupauksen*. [Kysymys on Vanhan testamentin lupauskäytännöstä, ks. 4. Moos. 6.][4. Moos. 6:18]

• Anonyymi

Sokea ei vaan ymmärrä tuotakaan asiaa Paavalista.

Vaikka Paavali itse kertoo syyn siihen, miksi hän oli IKÄÄNKUIN juutalainen:

1. Kor. 9:20 ja olen ollut juutalaisille ikäänkuin juutalainen, voittaakseni juutalaisia; lain alaisille ikäänkuin lain alainen, vaikka itse en ole lain alainen, voittaakseni lain alaiset;

Laajemmin :

21 ilman lakia oleville ikäänkuin olisin ilman lakia-vaikka en ole ilman Jumalan lakia, vaan olen Kristuksen laissa-voittaakseni ne, jotka ovat ilman lakia;
        22 heikoille minä olen ollut heikko, voittaakseni heikot; kaikille minä olen ollut kaikkea, pelastaakseni edes muutamia.
        23 Mutta kaiken minä teen evankeliumin tähden, että minäkin tulisin siitä osalliseksi.

Eli Paavali siis noudatti lakkautettua lakiliiton järjestystä, voidakseen julistaa ilosanomaa juutalaisille, sillä jos hän ei olisi niitä noudattanut, niin hänellä ei olisi ollut pääsyä juutalaisten synagoogeihin, eikä muutenkaan heidän seuraansa.

Paavali siis tietämällä tiesi sen, että lakiliitto oli lakkautettu, mutta hän ei siis käyttänyt vapauttaan omaksi hyväkseen, vaan juutalaisten vuoksi noudatti yhä lakiliiton säädöksiä.

Ja siis PELASTAAKSEEN EDES MUUTAMIA.

• Anonyymi

Paavali oli myös lahjakas nyrkkeilijä. Korinton keskiraskaan sarjan mestari.

Siihen aikaan ei käytetty ollenkaan nyrkkeilyhanskoja. Kyseessä oli taistelulaji.

1. Kor. 9:26

Minä en siis juokse päämäärättömästi enkä nyrkkeillessäni huido ilmaan.

• Anonyymi

Palava esimerkki herjaamisen armolahjasta.

• Anonyymi

Höpö höpö !

Sinä raukka et käsitä edes tuotakaan Hengellistä kuvakieltä, ihan kuten Raamattu todistaa kaltaisistasi:

1. Kor. 2:14 Mutta luonnollinen ihminen ei ota vastaan sitä, mikä Jumalan Hengen on; sillä se on hänelle hullutus, eikä hän voi sitä ymmärtää, koska se on tutkisteltava hengellisesti.

• Anonyymi

Paavali sai hänessä asuneelta Saatanan hengeltä valtavat fyysiset voimat, joilla hän pelotteli ihmisiä.

Fil. 3:4

vaikka minulla on, mihin luottaa lihassakin. Jos kuka muu luulee voivansa luottaa lihaan, niin voin vielä enemmän minä,

1. Kor. 9:26

Minä en siis juokse päämäärättömästi enkä nyrkkeillessäni huido ilmaan.

• Anonyymi

🔴 Saattaa hyvin pitää paikkansa. Esim. Kansanlähetyksen teologi Juha Väliaho on löytänyt Raamatusta jopa 30 eri armolahjaa ja kirjoittanut niistä kirjan. Helluntailaisuuden mukaanhan armolahjoja ei ole muita kuin kielilläpuhuminen, profetoiminen ja sairaiden parantaminen.

• Anonyymi

Armolahjoja on sen verran mitä raamatussa sanotaan.

• Anonyymi

Miksi valehtelet ja vääristelet sitä, mitä armolahjoja helluntailaisuuden mukaan on ?

Mikä ihmeen tarve sinulla on tuollaiseen toimintaan ?

No, sinähän toki itse tunnistat "väriä", sillä luterilaisen "löydöksiin" sinä uskot.

• Anonyymi

Niin ja nopeasti kun googlasin, niin tämmöinen heti löytyi:

" Pastori Juha Väliaho ja opettaja Anu Väliaho ! "

Nainen ei Raamatun mukaan voi millään toimia opettajana !

Joten pahasti pielessä ovat jo tuossa perusasiassa !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin ja nopeasti kun googlasin, niin tämmöinen heti löytyi:

" Pastori Juha Väliaho ja opettaja Anu Väliaho ! "

Nainen ei Raamatun mukaan voi millään toimia opettajana !

Joten pahasti pielessä ovat jo tuossa perusasiassa !

Jaa, sinulla on vain perusvalheet!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jaa, sinulla on vain perusvalheet!

Mitä ihmettä sinä nyt sekoilet ?

• Anonyymi

Paavalilla on naisten alistamisen armolahja.

Hän uhkasi tyttöjä ja naisia kunniaväkivallalla, hiusten ajamisella kaljuksi, jos eivät pidä Korintossa huntua ja burkaa päällään.

1. Kor. 11:6

Sillä ellei vaimo anna itsiänsä peittää, niin kerittäkään myös hänen hiuksensa; vaan että se on ruma, että vaimon pitäis keritty eli ajeltu oleman, niin peittäkään päänsä.

1. Kor. 14:34

naisten tulee olla vaiti seurakunnan kokouksissa. Heidän ei ole lupa puhua, vaan heidän on oltava kuuliaisia, niin kuin lakikin sanoo.

Jos Ananiaan ja Safiiran murhaa olisi tutkittu, niin kyllä Paavali kokeneena murhamiehenä olisi ollut pääepäilty siihen tekoon.

• Anonyymi

Paavali oli ensimmäinen Jesuiitta.

Tarkoitus pyhittää keinot.

Room. 3:7

Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä?

• Anonyymi

On myös valehtelemisen armolahja.

• Anonyymi

(KR-38) Mark.16:17. Ja nämä merkit seuraavat niitä, jotka uskovat: minun nimessäni he ajavat ulos riivaajia, puhuvat uusilla kielillä,
      18. nostavat käsin käärmeitä, ja jos he juovat jotakin kuolettavaa, ei se heitä vahingoita; he panevat kätensä sairasten päälle, ja ne tulevat terveiksi."
      19. Kun nyt Herra Jeesus oli puhunut heille, otettiin hänet ylös taivaaseen, ja hän istui Jumalan oikealle puolelle.
      20. Mutta he lähtivät ja saarnasivat kaikkialla, ja Herra vaikutti heidän kanssansa ja vahvisti sanan sitä seuraavien merkkien kautta.

(RK) MARK.16:17. Nämä merkit seuraavat niitä, jotka uskovat: Minun nimessäni he ajavat ulos riivaajia, puhuvat uusilla kielillä,
      18. nostavat käsin käärmeitä. Jos he juovat jotakin kuolettavaa, se ei vahingoita heitä. He panevat kätensä sairaiden päälle, ja nämä tulevat terveiksi."

19. Kun Herra Jeesus oli puhunut heille, hänet otettiin ylös taivaaseen ja hän istuutui Jumalan oikealle puolelle. 20. Opetuslapset lähtivät ja saarnasivat kaikkialla. Ja Herra toimi yhdessä heidän kanssaan vahvistaen sanan sitä seuraavien merkkien kautta.

“Kanssa” siis yhdessä , ja “kautta”-“dia” (jonkun kautta), ei “merkkien kanssa”, vaan “.. ( RK)”… vahvistaen sanan sitä seuraavien merkkien kautta.”

Novum: “..Herran toimiessa yhdessä ( synerguntos ), ja sanan vahvistaen kautta(“dia”) mukana seuraavien merkkien..”

Mark.16:17-20.
      Mark.16: 17. Novum- suomi käännös 17. “Ja merkit uskovia nämä seuraavat mukana: nimessä minun riivaajia ajavat ulos, kielillä puhuvat uusilla, 18. ja käsillä käärmeitä nostavat, ja jos tappavaa jotakin juovat ei heitä vahingoita vahingoittaisi, päälle voimattomien kädet panevat, ja kuntoon tulevat. 19. Niin siis Herra Jeesus jälkeen puhumisen heille otettiin ylös taivaaseen , ja istuutui oikealle Jumalan, 20. mutta nämä lähtien julistivat kaikkialla Herran toimiessa yhdessä, ja sanan vahvistaen kautta(“dia”) mukana seuraavien merkkien Aamen mukaan Markuksen evankeliumi mukaan Markuksen, evankeliumi mukaan Markuksen “
      ——————————
      ( RK) Mark.16:20. “Opetuslapset lähtivät ja saarnasivat kaikkialla. Ja Herra toimi yhdessä heidän kanssaan vahvistaen sanan sitä seuraavien merkkien kautta.”
      (RK) Hepr.2:4.”.. kun Jumala yhdessä heidän kanssaan todisti tunnusmerkeillä, ihmeillä ja monenlaisilla väkevillä teoilla, jakamalla Pyhää Henkeä tahtonsa mukaan…”
      —————————————————
      "..Raamatun tekstin tulkintaa ei voi aloittaa siitä, mitä teksti merkitsee "tässä ja nyt", koska Raamatun tekstien alkuperäinen merkitys on ainoa kriteeri, jonka perusteella voirnrne arvioida sen nykyaikaan suuntaavien tulkintojen oikeellisuutta. Tekstin alkuperäinen merkitys on sen varsinainen, todellinen merkitys. Ellei näin olisi, kukin voisi ymmärtää tekstin mielensä mukaan, eikä kenenkään käsitystä voisi sanoa toista paremmaksi. Tämä veisi hermeneutiikan pettävälle, subjektiiviselle pohjalle.
      Tällaista subjektiivisuutta vastustaen emme lakkaa toistamasta, että tekstin alkuperäinen merkitys - siinä määrinkuin se voidaan määritellä - on se kriteeri, jolla tulkinnat on arvioitava.

Olemme täysin varmoja siitä, että mormonien harjoittama kuolleiden puolesta kastaminen 1 Kor.15:29:n perusteella, Jehovan todistajien Jeesuksen jumaluuden kieltäminen, käärmeiden nostajien tulkinta Markus 16:18:sta ja amerikkalaisen unelman markkinoiminen •kristitylle kuuluvana etuoikeutena 3 Joh 2:een ( 3.Joh.1: 2. Rakkaani, toivon, että sinä menestyt kaikessa ja pysyt terveenä, niin kuin sielusikin menestyy.) vedoten perustuvat kaikki vääriin tulkintoihin. Kaikissa edellä malinituissa tapauksissa virhe tapahtuu hermeneutiikassa ja juuri siitä syystä, että tulkintaa ei ole alistettu eksegeesin tarkistettavaksi. Yllämainittuihin vääriin tulkintoihin syyllistyneiden lähtökohta on ollut "tässä ja nyt", mikä on aiheuttanut sen, että he ovat lukeneet tekstiin jotain, mitä siellä ei alunperin ollut.

Ellei hermeneutiikkaa alisteta eksegetiikan valvontaan, mikä enää rajaisi tulkinnan vapautta? Ehkä joku kohta tappaa tyttärensä harkitsemattoman valan vuoksi Jeftan esimerkkiä seuraten (Tuom 11 :29-40). Sanot ehkä, että terve järki estää tekemästä näin pähkähulluja tekstintulkintoja.
      Ikävä kyllä terve järki kuitenkin monesti jää taka alalle. Meitä kiinnostaa, mitä Raamattu tahtoo sanoa meille henkilökohtaisesti ja on oikein olla siitä kiinnostunut. Meillä ei kuitenkaan ole oikeutta pakottaa sitä sanomaan, mitä haluamme sen sanovan, ja väittää Pyhän Hengen inspiroineen tämän tulkinnan. On turha odottaa Pyhän Hengen inspiroivan tulkintoja, jotka poikkeavat siitä, mitä teksti alunperin tarkoitti. Sitä vastoin hän on altis auttamaan meitä tekstin alkuperäisen merkityksen ymmärtämisessä ja sen johdonmukaisessa soveltamisessa elämäämme!..”

Edellinen lainausta kirjasta: Kirjojen kirja - Avaimia Raamatun tulkintaan--Gordon D. Fee - Stuart Gouglas.-- Perussanoma 1996 -- Aikamedia 2014
      (Hermeneutiikka , Raamatun tulkintaoppi )

• Anonyymi

Hengen jakama profetoimisen lahja tulkittuna yhdessä kehoittamisen armolahjan kanssa on seurakuntaa rakentava. Jumalan Henki voi vaikuttaa profetian lahjan kautta mm. ilmoitusta toisen henkilön sydämen tilasta, ja kehoittamisen armolahjan avulla henkilö voi saada avun.

1.Kor.14:24.”Mutta jos kaikki profetoisivat ja joku uskosta tai opetuksesta osaton tulisi sisään, niin kaikki paljastaisivat hänet ja kaikki langettaisivat hänestä tuomion,25. hänen sydämensä salaisuudet tulisivat ilmi, ja niin hän kasvoilleen langeten rukoilisi Jumalaa ja julistaisi, että Jumala totisesti on teissä..”
      ”…hänen sydämensä salaisuudet tulisivat ilmi..” Joskus on parempi olla hiljaa ja rukoilla pyydellen Herralta viisautta miten tehdä tai olla tekemättä.

Totuus ilman rakkautta on julmuutta. Apostoli Paavali kirjoitti Efeson srk:lle ( RK) Ef.4:1-16.-Ef.4:15.” vaan noudatamme totuutta rakkaudessa ja kaikin tavoin kasvamme häneen, joka on pää, Kristus.” Korinton srk:lle hän kirjoitti ( RK) 1.Kor.13:1-13.- 1.Kor.13:2. ”..Vaikka minulla olisi profetoimisen lahja ja minä tuntisin kaikki salaisuudet ja kaiken tiedon ja vaikka minulla olisi kaikki usko, niin että voisin siirtää vuoria, mutta minulla ei olisi rakkautta, en olisi mitään…”

MM. Apostolien teot luku 13: 13.  eteenpäin kerrotaan kehoittavasta puheesta evankelioimisessa.  En ala sitä kokonaan tulkitsemaan siinä kirjoitetaan alussa .
      Apt.13:13. Ja kun Paavali seuralaisineen oli purjehtinut Pafosta, tulivat he Pamfylian Pergeen; siellä Johannes erosi heistä ja palasi Jerusalemiin.
      14. Mutta he vaelsivat Pergestä eteenpäin ja saapuivat Pisidian Antiokiaan; ja he menivät synagoogaan sapatinpäivänä ja istuutuivat. 15. Ja sittenkuin lakia ja profeettoja oli luettu, lähettivät synagoogan esimiehet sanomaan heille: "Miehet, veljet, jos teillä on jokin kehoituksen sana kansalle, niin puhukaa". Mitä kehoitus puhe sisälsi sen voi asiayhteydessään lukea kokonaan.

Kehoittakaa toisianne ettei kukaa jättäisi omaa seurakunnan kokousta.
      ( Hepr.10: 19-31.) Hepr.10:25.”.. älkäämme jättäkö omaa seurakunnankokoustamme, niinkuin muutamien on tapana, vaan kehoittakaamme ( parakaluntes-kehoittavina ) toisiamme, sitä enemmän, kuta enemmän näette tuon päivän lähestyvän…”

(KR-38) Fil.2:1. “..Jos siis on jotakin kehoitusta Kristuksessa, jos jotakin rakkauden lohdutusta, jos jotakin Hengen yhteyttä, jos jotakin sydämellisyyttä ja laupeutta,
      2. niin tehkää minun iloni täydelliseksi siten, että olette samaa mieltä, että teillä on sama rakkaus, että olette sopuisat ja yksimieliset3. ettekä tee mitään itsekkyydestä tai turhan kunnian pyynnöstä, vaan että nöyryydessä pidätte toista parempana kuin itseänne 4. ja että katsotte kukin, ette vain omaanne, vaan toistenkin parasta…”

• Anonyymi

Markuksen loppu on huijarin tekemä lisäys, mikä on sinne riitaisassa kirkolliskokouksessa lisätty satojen vuosien perästä.

Asiasta on varoitus -92 painoksen Mark.16:9 kohdalla

Jeesus ilmestyy lähimmilleen
      9 Kun Jeesus oli varhain sapatin jälkeisenä päivänä noussut kuolleista, hän ilmestyi ensiksi Magdalan Marialle, josta hän oli ajanut ulos seitsemän pahaa henkeä. [16:9--20: Markuksen evankeliumi päättyi alkuaan jakeeseen 16:8. Joku varhaiskristillinen kirjoittaja on täydentänyt evankelistan esitystä muualta tunnetulla, luotettavaksi katsotulla perimätiedolla.]

• Anonyymi

1. Kor. 14:19

Jotta voisin opettaa muitakin, haluan seurakunnassa silti puhua mieluummin viisi ymmärrettävää sanaa kuin tuhansia hurmoskielen sanoja.

1. Kor. 14:9

Samoin tekin: jos ette kielellänne saa esiin selvää puhetta, kuinka voidaan sellainen puhe ymmärtää? Tehän puhutte silloin tuuleen.

• Anonyymi

Uudessa Testamentissa on monia kohtia joissa ilmenee kehottaminen.
      Rooman srk:lle kirjoittamassaan kirjeessään luvussa 12: 4- 8. apostoli Paavali kirjoittaa ( RK) Room.12: 6. ”..Meillä on erilaisia armolahjoja sen armon mukaan, joka on meille annettu. Se, jolla on profetoimisen lahja, käyttäköön sitä sen mukaan kuin hänellä on uskoa. 7. Se, jolla on palvelutehtävä (Novum- ”diakonian ”), palvelkoon, jolla opettamisen lahja, opettakoon. 8. Se, jolla on kehottamisen
      (Novum:”parakalon-lohduttava”) lahja, kehottakoon(Novum:”paraklesei-lohdutuksessa”) Joka antaa, antakoon vilpittömästi. Joka johtaa, johtakoon tarmokkaasti. Joka harjoittaa laupeutta, tehköön sitä iloiten. .”

Paavali kirjoitti tuossa Roomalaiskirjeen kohdassa  Rm.12:8.”Se, jolla on kehottamisen
      (Novum:”parakalon-lohduttava”) lahja, kehottakoon(Novum:”paraklesei-lohdutuksessa”)

Meitä kehotetaan “Säilyttämään Hengen ykseys”, siis jo oleva.
      ( RK) Ef.4:1.”..Minä, joka olen vankina Herran vuoksi, kehotan ( parakalo) siis teitä vaeltamaan saamanne kutsumuksen arvoisesti,2. kaikessa nöyrinä, lempeinä ja pitkämielisinä, kärsien toisianne rakkaudessa.3. Pyrkikää rauhan yhdyssiteen avulla säilyttämään Hengen ykseys: 4. yksi ruumis ja yksi Henki, niin kuin teidät on kutsuttukin yhteen ja samaan toivoon, jonka te kutsumuksessanne saitte; 5. yksi Herra, yksi usko, yksi kaste; 6. yksi Jumala ja kaikkien Isä, joka on yli kaikkien, kaikkien kautta ja kaikissa…”

Apostoli Paavali kehotti ( RK) “ rauhan yhdyssiteen avulla säilyttämään Hengen ykseys” ( KR-38 —“…ja pyrkien säilyttämään hengen yhteyden rauhan yhdyssiteellä:.”) Hän ei siis kehottanut sitä tekemään, esim. Jollakin “ekumeenisilla “ neuvotteluilla eri kirkko tai uskonto kuntien kanssa, vaan säilyttämään jo oleva Hengen ykseys ( KR 38- “yhteys”)

Kristuksen ruumis on yksi. ( RK) 1.Kor.12:12-27.- 1.Kor.12:12.”.. Niin kuin ruumis on yksi ja siinä on monta jäsentä - mutta kaikki ruumiin jäsenet, vaikka niitä on monta, ovat yksi ruumis - niin on Kristuskin.13. Meidät kaikki, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, on yhdessä Hengessä kastettu yhdeksi ruumiiksi, ja kaikki me olemme saaneet juoda samaa Henkeä…”
      Jumala on asettanut jokaisen ruumiin jäsenen tahtomalleen paikalle ( RK)1.Kor.12:12-27-  1.Kor.12:18.”.. Nyt Jumala on kuitenkin asettanut jokaisen näistä jäsenistä ruumiiseen niin kuin on tahtonut. 19. Jos kaikki olisivat yhtenä jäsenenä, missä sitten olisi ruumis? 20. Nytpä onkin monta jäsentä mutta yksi ruumis..”

Yhteys on Kristuksessa, Hänessä on Hengen yhteys jokaisella uudestisyntyneellä. (RK) 2.Kor.5:16-21.- 2.Kor.5: 17. “..Jos siis joku on Kristuksessa, hän on uusi luomus. Vanha on kadonnut, uusi on tullut tilalle!..”

Jokainen  joka on uudestisyntynyt Jumalan elävän ja pysyvän sanan kautta on  saanut  yhden ja saman Jumalan Hengen asumaan hänessä  ( Ef.1:13,14.) . Ihminen ei voi itse tehdä jotakin Hengen yhteyttä toisten kanssa. Uskovalla ja uskosta osattomalla ei voi olla Hengen yhteyttä ( RK) Room.8:1-11. - Room.8:9. “..Te ette kuitenkaan ole lihan vallassa vaan Hengen, jos kerran Jumalan Henki asuu teissä. Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa…”

• Anonyymi

Kehotus pysyä valveilla
        Paavali ei kehottanut Tessalonikan seurakunnan jäseniä  heräämään vaan olemaan nukahtamatta,olemaan valveilla.
        Paavali kirjoitti Tessalonikan srk:lle ( KR-38)1.Tess.5 : 1.”Mutta aikakausista ja määrähetkistä ei teille, veljet, ole tarvis kirjoittaa;2. sillä itse te varsin hyvin tiedätte, että Herran päivä tulee niinkuin varas yöllä. 3. Kun he sanovat: "Nyt on rauha, ei hätää mitään", silloin yllättää heidät yhtäkkiä turmio, niinkuin synnytyskipu raskaan vaimon, eivätkä he pääse pakoon. 4. Mutta te, veljet, ette ole pimeydessä, niin että se päivä voisi yllättää teidät niinkuin varas; 5. sillä kaikki te olette valkeuden lapsia ja päivän lapsia; me emme ole yön emmekä pimeyden lapsia. 6. Älkäämme siis nukkuko niinkuin muut, vaan valvokaamme ja olkaamme raittiit. 7. Sillä ne, jotka nukkuvat, ne yöllä nukkuvat, ja jotka juovat itsensä juovuksiin, ne yöllä juovuksissa ovat.8. Mutta me, jotka olemme päivän lapsia, olkaamme raittiit, ja olkoon pukunamme uskon ja rakkauden haarniska ja kypärinämme pelastuksen toivo. 9. Sillä ei Jumala ole määrännyt meitä vihaan, vaan saamaan pelastuksen Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta, 10. joka on kuollut meidän edestämme, että me, valvoimmepa tai nukuimme, eläisimme yhdessä hänen kanssaan. 11. Sentähden kehoittakaa toisianne ja rakentakaa toinen toistanne, niinkuin teettekin.“

Siis kehotttakaa (Novum: ”parakaleite- rohkaiskaa”) toinen toistanne pysymään uskossa valveilla ja olemaan raittiina eli pysymään terveessä evankeliumin sanassa. Paavali ei kehottanut heitä heräämään vaan olemaan nukahtamatta, olemaan valveilla.

Paavali ja veljet ( siis Paavali, Silvanus ja Timoteus-kehottivat 1.Tess.1:1.) kehottivat Tessalonikan “johtajia” (1.Tess.5:12.)
         (RK)1.Tess.5:12-15. - 1.Tess.5: 14. Kehotamme (Novum:” parakalumen ”) teitä, veljet: nuhdelkaa kurittomia, rohkaiskaa alakuloisia, tukekaa heikkoja, olkaa kärsivällisiä kaikkia kohtaan.—Novum: 14.” Ja kehotamme ( parakalumen) teitä veljet neuvokaa omavaltaisia , rohkaiskaa alakuloisia hoivatkaa heikkoja, olkaa pitkämielisiä kaikille..”

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kehotus pysyä valveilla
        Paavali ei kehottanut Tessalonikan seurakunnan jäseniä  heräämään vaan olemaan nukahtamatta,olemaan valveilla.
        Paavali kirjoitti Tessalonikan srk:lle ( KR-38)1.Tess.5 : 1.”Mutta aikakausista ja määrähetkistä ei teille, veljet, ole tarvis kirjoittaa;2. sillä itse te varsin hyvin tiedätte, että Herran päivä tulee niinkuin varas yöllä. 3. Kun he sanovat: "Nyt on rauha, ei hätää mitään", silloin yllättää heidät yhtäkkiä turmio, niinkuin synnytyskipu raskaan vaimon, eivätkä he pääse pakoon. 4. Mutta te, veljet, ette ole pimeydessä, niin että se päivä voisi yllättää teidät niinkuin varas; 5. sillä kaikki te olette valkeuden lapsia ja päivän lapsia; me emme ole yön emmekä pimeyden lapsia. 6. Älkäämme siis nukkuko niinkuin muut, vaan valvokaamme ja olkaamme raittiit. 7. Sillä ne, jotka nukkuvat, ne yöllä nukkuvat, ja jotka juovat itsensä juovuksiin, ne yöllä juovuksissa ovat.8. Mutta me, jotka olemme päivän lapsia, olkaamme raittiit, ja olkoon pukunamme uskon ja rakkauden haarniska ja kypärinämme pelastuksen toivo. 9. Sillä ei Jumala ole määrännyt meitä vihaan, vaan saamaan pelastuksen Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta, 10. joka on kuollut meidän edestämme, että me, valvoimmepa tai nukuimme, eläisimme yhdessä hänen kanssaan. 11. Sentähden kehoittakaa toisianne ja rakentakaa toinen toistanne, niinkuin teettekin.“

Siis kehotttakaa (Novum: ”parakaleite- rohkaiskaa”) toinen toistanne pysymään uskossa valveilla ja olemaan raittiina eli pysymään terveessä evankeliumin sanassa. Paavali ei kehottanut heitä heräämään vaan olemaan nukahtamatta, olemaan valveilla.

Paavali ja veljet ( siis Paavali, Silvanus ja Timoteus-kehottivat 1.Tess.1:1.) kehottivat Tessalonikan “johtajia” (1.Tess.5:12.)
         (RK)1.Tess.5:12-15. - 1.Tess.5: 14. Kehotamme (Novum:” parakalumen ”) teitä, veljet: nuhdelkaa kurittomia, rohkaiskaa alakuloisia, tukekaa heikkoja, olkaa kärsivällisiä kaikkia kohtaan.—Novum: 14.” Ja kehotamme ( parakalumen) teitä veljet neuvokaa omavaltaisia , rohkaiskaa alakuloisia hoivatkaa heikkoja, olkaa pitkämielisiä kaikille..”

”Olkaa raittiit, valvokaa. Teidän vastustajanne, perkele, käy ympäri niinkuin kiljuva jalopeura, etsien, kenen hän saisi niellä. Vastustakaa häntä lujina uskossa, tietäen, että samat kärsimykset täytyy teidän veljiennekin maailmassa kestää. Mutta kaiken armon Jumala, joka on kutsunut teidät iankaikkiseen kirkkauteensa Kristuksessa, vähän aikaa kärsittyänne, hän on teidät valmistava, teitä tukeva, vahvistava ja lujittava. Hänen olkoon valta aina ja iankaikkisesti! Amen.”
        ‭‭1. Pietarin kirje‬ ‭5‬:‭8‬-‭11‬ ‭FB38‬‬

• Anonyymi

Luetaanko ilman selitysteoksia:

7 Jos virka, pitäköön virastaan vaarin; jos joku opettaa, olkoon uskollinen opettamisessaan;
        8 jos kehoittaa, niin kehoittamisessaan; joka antaa, antakoon vakaasta sydämestä; joka on johtaja, johtakoon toimellisesti; joka laupeutta harjoittaa, tehköön sen iloiten.

King James
        7 Or ministry, let us wait on our ministering: or he that teacheth, on teaching;
        8 jos kehoittaa, niin kehoittamisessaan; joka antaa, antakoon vakaasta sydämestä; joka on johtaja, johtakoon toimellisesti; joka laupeutta harjoittaa, tehköön sen iloiten.
        8 Or he that exhorteth, on exhortation: he that giveth, let him do it with simplicity; he that ruleth, with diligence; he that sheweth mercy, with cheerfulness.

8 Jos joku neuvoo, niin pitäkään neuvostansa vaarin. Jos joku antaa, niin antakaan yksinkertaisuudessa. Jos joku hallitsee, niin pitäkään siitä murheen. Jos joku armahtaa, niin tehkään sen ilolla,

Novum:

opettava opetuksessa, tai lohduttava lohdutuksessa....

Eli opettajan tehtävä / opetus ja kehoittajan tehtävä / kehoitus !

Kehoittajalla tulee olla myös armolahjoja, eli se TEHTÄVÄ vaatii esim. profetoimisen armolahjan ja henkien erottamisen armolahjan ja lisäksi tulee kyetä opettamaan, sillä siinä tulee tuntea kyllin Raamattua kyetäkseen arvioida niitä, joita arvioidaan.

Minä tiedän tämän omasta kokemuksesta !

Nämä asiat on Herra itse minulle opettanut käytännön tasolla.

Esim. Barnabas, kehoittaja arvioi Saulin / Paavalin ja hän johti Paavalin seurakuntayhteyteen, eli kehoittajan tulee kyetä arvioimaan ihmisiä ja oppeja ja siten toimia ikäänkuin ovimiehenä Seurakunnassa ja sitä varten kehoittaja siis tarvitsee noita armolahjoja ja riittävän Raamatun tuntemuksen, joka on saatu Herralta, eikä ihmiseltä !

Joten turhaan vänkäät vastaan !!!

• Anonyymi

Miksi sinä lisäilit ITSE sanoja väleihin ?

Eli tämä on sinun omaa väristelyäsi:

. 7. Se, jolla on palvelutehtävä (Novum- ”diakonian ”), palvelkoon, jolla opettamisen lahja, opettakoon. 8. Se, jolla on kehottamisen
        (Novum:”parakalon-lohduttava”) lahja, kehottakoon(Novum:”paraklesei-lohdutuksessa”)

Lahja sanaa ei lue, ei edes Novumissa !

Joten miksi sinä lisäät Raamattuun jotakin, mitä siellä ei ole ???

5 Jokainen Jumalan sana on taattu; hän on niiden kilpi, jotka häneen turvaavat.
        6 Älä lisää hänen sanoihinsa mitään, ettei hän vaatisi sinua tilille ja ettet valhettelijaksi joutuisi.

• Anonyymi

Tässä edellä on paljon raamatullista asiaa. Toivottavasti aloittaja ei säikähdä, että mitä ihmettä, tuo kaikki on varmaan vaikeaa! Miten minä mahd. lahjoineni selviydyn?!

Ei se ole "vaikeaa", sillä kaiken tuon tekijä ja vaikuttaja on Herra Itse, emme me. Näin on kaikkien armolahjojen ja voimavaikutusten kanssa.

Me voimme vain olla itse hiljaa ja ihmetellen katsoa, kuinka Jeesus Herra vaikuttaa uskovissaan, meissä itsessämmekin. "Selviydymme" kun puhtaalla ja rehellisellä uskon ja parannuksen mielellä pidämme kiinni Jumalasta, Jeesuksesta ristillä ja Pyhästä Hengestä. 🙂

• Anonyymi

EI HÄTÄÄ – HERRA TEKEE KAIKEN. MINÄ HOIDAN LOPUT.

Oi sinä sanan sankari,
        jonka kirjoitus ulottuu kuin Jesajan kirja ja jatkuu kuin Hesekielin näky –
        älä pelkää, ei aloittaja säikähdä…
        Mutta voin kyllä luvata, että muut saattavat väsähtää jo kolmannessa kappaleessa.

Mutta onneksi, kuten sanoit, ei ole vaikeaa!
        Ei tarvitse pinnistellä, ei ponnistella –
        Herra itse tekee kaiken. Armolahjat, voimavaikutukset,
        ehkä joskus myös internetkatkoksen, kun oikein väkevä Henki liikkuu.

Ja kun se suuri vaikuttaja – Herra itse – on saanut kaiken valmiiksi,
        minä hoidan sen aivan viimeisen vaiheen:
        Hiljaisuuden, multakerroksen, ja kivipaaden, johon voidaan kaivertaa vaikka koko aiempi viestiketju.

Tarjolla nyt:
        “Vaivaton Vanhurskaus™” – haudankaivuu ilman tekoja tai yrittämistä!
        – Ei tarvitse omia lahjoja, kun Herra hoitaa – ja minä kaivan
        – Ei tarvitse huolehtia, oletko arvollinen – kaikki ovat vaakatasossa tasavertaisia
        – Hautakiven taakse voidaan liittää QR-koodi, josta pääsee lukemaan koko aiemman keskustelun, jos haluat jättää jälkipolville "paljon raamatullista asiaa"

Muistathan:
        Herra antaa elämän – minä otan sen vastaan,
        hiljaa ja kohteliaasti, ilman väittelyä.
        Paikka on jo varattu. Sinulle ei jää muuta tehtävää kuin kirjoittaa – ja kirjoittaa – ja sitten levätä.

Lapio tanassa, nöyrästi maan kamaralla,
        Hauturi Haudanvakava™
        – “Kun kaikki on tehty, minä teen vielä sen viimeisen.”

• Anonyymi

Viisaita sanoja sanot 10.6 klo. 21.18.

• Anonyymi

Olet niin "nöyrä", että et uskalla uskoa, että sinulla voisi olla
      muitakin armolahjoja. Ehkä ajattelet kehottamisen armolahjan
      olevan vähäpätöisin armolahja, ja että siksi sinulla ehkä voisi
      se olla. Mutta et kuitenkaan uskalla vielä uskoa vaan kuvittelet,
      että ehkä ....

Jos siis uskot, että sinulla on muitakin armolahjoja,
      olet ylpistynyt ylpeä ja ylimielinen uskova, niinkö???

Sanooko Jumala uskovaa, jolla on parhaimpia armolahjoja,
      ylpeäksi ja ylimieliseksi uskovaksi? Eikö Jumalan Henki
      jaa armolahjoja runsaasti? Eikö Hän annan niitä juuri
      sellaisille uskoville, joita toiset ihmiset vähättelevät.

Joo, kyllä! Jumala jakaa armolahjoja tahtonsa mukaisesti.
      Se on totta.
      Jumala tarjoaa niitä runsaasti vastaan otettavaksi rukouksella
      ja uskolla. Se on siis Jumalan tahto, että jokaisella uskovalla
      on monta armolahjaa.

Se on nöyryyttä, että olemme samaa mieltä Jumalan kanssa.
      Jos olemme eri mieltä Jumalan kanssa, se on riita Hänen kanssaan.
      Sitä ei voi sanoa nöyryydeksi. Mutta monesti ihmiset käsittävät
      riidan Jumalan kanssa nöyryydeksi. Mikä hulluus!!!

Seuraava teksti täältä
      https://www.jumala-kanssamme.se/439641483/439646506

"Kun näin on, uskovat tahtovat saada ja pyrkivät saamaan ja ottamaan vastaan armolahjoja. Pyhä Henki jakaa yksilöuskoville armolahjoja tahtonsa mukaan. Ja Jumala tahtoo antaa niitä runsaasti, jopa käskee yksilöuskovaa pyrkimään saamaa runsaasti armolahjoja. Ja Jumala toimii seurakunnassa Sanansa kautta Sanassa, jossa Hän on ilmoittanut ja ilmoittaa tahtonsa.

1 Kor 12:31 "Tavoitelkaa innokkaasti parhaimpia armolahjoja."

1 Kor 14:1 "Tavoitelkaa rakkautta ja pyrkikää innokkaasti saamaan hengellisiä lahjoja, varsinkin profetoimisen lahjaa."

1 Kor 14:12 "Koska siis tavoittelette innokkaasti henkilahjoja, pyrkikää saamaan niitä runsaasti seurakunnan rakentumiseksi.""

Mvh J - K

• Anonyymi

No, nyt taas sokea sokeaa opettaa !

Kehoittaminen on palvelutehtävä !

Ei armolahja !

Kehoittaja tarvitsee sen sijaan niitä armolahjoja, kyetäkseen toimimaan tehtävässään.

• Anonyymi

Omasta kokemuksesta vähän:

Tultuani uskoon, Jumala alkoi puhua minulle evankelistan
        palvelutehtävästä ja raamattukoulusta. Minä en voinut
        ymmärtää, että miksi Jumala puhuu minulle tuollaista.
        Minä kun ajattelin, ettei minusta ole, ja että nuo asiat
        eivät kuulu minulle tavalliselle "huonolle" uskovalle.
        Pidin siis itseäni täysin riittämättömänä. Kyllä nuo
        tehtävät kuuluvat muille, mutta ei minulle koska olen
        vain tällainen maan mato.

Jätin nämä asiat rukouksessa Herralle Jeesukselle.
        Sanoin Hänelle, että jos nämä asiat ovat sinusta, ja Sinä
        olet ne minulle ilmoittanut, eivät ole minun omia ylpeitä
        ajatuksia, katso perään, että minä löydän itseni sieltä
        raamattukoulusta, sillä en varmasti mene sinne oma-
        aloitteisesti luullen sitten, että minusta tulisi joku.
        Sitten jätin kokoa asian unohtaen sen.

Joitakin viikkoja myöhemmin Jumalan tuli ja puhui
        muutaman uskovan kautta minulle raamattukoulusta
        ja että ilmoittautumisaika menee umpeen muutaman
        päivän kuluttua. Silloin käsitin, että Pyhä Henki muistuttaa
        minua raamattukoulusta ja että se on Hänen tahtonsa,
        että minä menen sinne.

Käytönnön asiat selvisivät kätevästi ilman, että minun
        tarvitsi tehdä juurikaan mitään asian etenemiseksi.

Raamattukoulussa Jumala pyysi minua evankelistaksi.
        Jätin tämän asian Herralle koska kuvittelin vieläkin
        minun olevan ylpeä koska kuvittelen, että minusta
        tulisi evankelista. Palattuani seurakuntaan, seurakunnan
        johtohenkilöt pyysivät minua evankelistan tehtäviin.
        Minut sinuattiin evankelistaksi ja aloin kotilähetystyön.

Seuraava tehtävä oli vielä suurempi yllätys.

jatkuu ...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Omasta kokemuksesta vähän:

Tultuani uskoon, Jumala alkoi puhua minulle evankelistan
        palvelutehtävästä ja raamattukoulusta. Minä en voinut
        ymmärtää, että miksi Jumala puhuu minulle tuollaista.
        Minä kun ajattelin, ettei minusta ole, ja että nuo asiat
        eivät kuulu minulle tavalliselle "huonolle" uskovalle.
        Pidin siis itseäni täysin riittämättömänä. Kyllä nuo
        tehtävät kuuluvat muille, mutta ei minulle koska olen
        vain tällainen maan mato.

Jätin nämä asiat rukouksessa Herralle Jeesukselle.
        Sanoin Hänelle, että jos nämä asiat ovat sinusta, ja Sinä
        olet ne minulle ilmoittanut, eivät ole minun omia ylpeitä
        ajatuksia, katso perään, että minä löydän itseni sieltä
        raamattukoulusta, sillä en varmasti mene sinne oma-
        aloitteisesti luullen sitten, että minusta tulisi joku.
        Sitten jätin kokoa asian unohtaen sen.

Joitakin viikkoja myöhemmin Jumalan tuli ja puhui
        muutaman uskovan kautta minulle raamattukoulusta
        ja että ilmoittautumisaika menee umpeen muutaman
        päivän kuluttua. Silloin käsitin, että Pyhä Henki muistuttaa
        minua raamattukoulusta ja että se on Hänen tahtonsa,
        että minä menen sinne.

Käytönnön asiat selvisivät kätevästi ilman, että minun
        tarvitsi tehdä juurikaan mitään asian etenemiseksi.

Raamattukoulussa Jumala pyysi minua evankelistaksi.
        Jätin tämän asian Herralle koska kuvittelin vieläkin
        minun olevan ylpeä koska kuvittelen, että minusta
        tulisi evankelista. Palattuani seurakuntaan, seurakunnan
        johtohenkilöt pyysivät minua evankelistan tehtäviin.
        Minut sinuattiin evankelistaksi ja aloin kotilähetystyön.

Seuraava tehtävä oli vielä suurempi yllätys.

jatkuu ...

Tästä kului joku aika kun luin Raamattua ja efesolaiskirjettä.
        Luin sieltä, että evankelistan tehtäviin kuuluu mm. opettaa
        uskovia. Mitä ihmettä!!!! ???? Minäkö muka opetan uskovia????
        Ymmärsin, että evankelistan tehtävä on opettaa uskosta
        osattomia ja johdattaa heitä Jeesuksen luokse. Mutta nyt
        Pyhä Henki nosti Sanasta opettajan tehtävän. Minun tehtävä
        evankelistana on siis opettaa myös uskovia.

Ef 4:11 -13 "Hän antoi toiset apostoleiksi, toiset profeetoiksi,
        toiset evankelistoiksi, toiset paimeniksi ja opettajiksi tehdäkseen
        pyhät valmiiksi palvelutyöhön, Kristuksen ruumiin rakentamiseen,
        kunnes me kaikki saavutamme ykseyden uskossa ja
        Jumalan Pojan tuntemisessa, kypsän miehuuden,
        Kristuksen täyteyden täysi-ikäisyyden mitan."

Ja vielä lisää hämmästyttäviä tehtäviä ...

jatkuu ...

Mvh J - K

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tästä kului joku aika kun luin Raamattua ja efesolaiskirjettä.
        Luin sieltä, että evankelistan tehtäviin kuuluu mm. opettaa
        uskovia. Mitä ihmettä!!!! ???? Minäkö muka opetan uskovia????
        Ymmärsin, että evankelistan tehtävä on opettaa uskosta
        osattomia ja johdattaa heitä Jeesuksen luokse. Mutta nyt
        Pyhä Henki nosti Sanasta opettajan tehtävän. Minun tehtävä
        evankelistana on siis opettaa myös uskovia.

Ef 4:11 -13 "Hän antoi toiset apostoleiksi, toiset profeetoiksi,
        toiset evankelistoiksi, toiset paimeniksi ja opettajiksi tehdäkseen
        pyhät valmiiksi palvelutyöhön, Kristuksen ruumiin rakentamiseen,
        kunnes me kaikki saavutamme ykseyden uskossa ja
        Jumalan Pojan tuntemisessa, kypsän miehuuden,
        Kristuksen täyteyden täysi-ikäisyyden mitan."

Ja vielä lisää hämmästyttäviä tehtäviä ...

jatkuu ...

Mvh J - K

Sitten jossakin vaiheessa käsitin Sanasta ja evankelistan tehtävistä,
        että evankelistan tulee rukoilla sairaiden puolesta. Tämä tehtävä
        on Jumalasta. Silloin Jumala on myös mukana ja parantaa sairaita
        evankelistan julistuksen ja rukouksen kautta.

Mutta minulla oli se ongelma, kun minä ajattelin, että enhän minä
        voi rukoilla sairaiden puolesta, minä, joka olen vain minä. Kyllä jotkut
        "suuret" kuuluistat evankelistat ja erikoisen armoitetut julistajat,
        - mutta en minä. Mutta Pyhä Henki puhui sairaiden puolesta rukoilemisesta
        ja johdatti niin, että jouduin tilanteisiin, joissa koin, etten voi olla
        rukoilematta. Ja seurauksista päätellen Jeesus oli mukana ja teki
        tekoja, jotka olivat Hänen tekoja. Sairaita parantui.

Ja tämä ei jää tähänkään ...

jatkuu ...

Mvh J - K

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No, nyt taas sokea sokeaa opettaa !

Kehoittaminen on palvelutehtävä !

Ei armolahja !

Kehoittaja tarvitsee sen sijaan niitä armolahjoja, kyetäkseen toimimaan tehtävässään.

Kehottamisen "henki" sisältyy profetian armolahjaan.

Kehottamisen tulee syntyä Pyhän Hengen omasta sanasta ja puheesta. Ei "kehottajan" omista mielipiteistä ja Raamatun tulkinnoista, eli Lihasta. Kaikki mikä ihmisestä lähtee on Lihaa.

Pyhä Henki on yksi Jumalan kolmesta pyhästä persoonasta. Pyhä Henki ei ole "mieliala", tai itsessään jokin voimavaikutus, vaan Hän On Persoona, joka armolahjojen ja voimavapikutusten kautta Itse puhuu kyseisen uskovan kautta. Hän ikäänkuin profeetallisesti ottaa käyttöönsä tuon uskovan mielen ja kielen. Periaatteessa samankaltaisesti kuin esim. kielilläpuheessa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kehottamisen "henki" sisältyy profetian armolahjaan.

Kehottamisen tulee syntyä Pyhän Hengen omasta sanasta ja puheesta. Ei "kehottajan" omista mielipiteistä ja Raamatun tulkinnoista, eli Lihasta. Kaikki mikä ihmisestä lähtee on Lihaa.

Pyhä Henki on yksi Jumalan kolmesta pyhästä persoonasta. Pyhä Henki ei ole "mieliala", tai itsessään jokin voimavaikutus, vaan Hän On Persoona, joka armolahjojen ja voimavapikutusten kautta Itse puhuu kyseisen uskovan kautta. Hän ikäänkuin profeetallisesti ottaa käyttöönsä tuon uskovan mielen ja kielen. Periaatteessa samankaltaisesti kuin esim. kielilläpuheessa.

Melkoista sekasotkua, etten pahemmin sanoisi.

Pyhä Henki jakaa, mutta ihminen sitten kuitenkin itse puhuu ja kertoo sen, mitä Henki on antanut puhuttavaksi / jaettavaksi !

Kielillä puhumisessa ihminen päättää itse milloin puhuu, Pyhä Henki ei pakota mihinkään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sitten jossakin vaiheessa käsitin Sanasta ja evankelistan tehtävistä,
        että evankelistan tulee rukoilla sairaiden puolesta. Tämä tehtävä
        on Jumalasta. Silloin Jumala on myös mukana ja parantaa sairaita
        evankelistan julistuksen ja rukouksen kautta.

Mutta minulla oli se ongelma, kun minä ajattelin, että enhän minä
        voi rukoilla sairaiden puolesta, minä, joka olen vain minä. Kyllä jotkut
        "suuret" kuuluistat evankelistat ja erikoisen armoitetut julistajat,
        - mutta en minä. Mutta Pyhä Henki puhui sairaiden puolesta rukoilemisesta
        ja johdatti niin, että jouduin tilanteisiin, joissa koin, etten voi olla
        rukoilematta. Ja seurauksista päätellen Jeesus oli mukana ja teki
        tekoja, jotka olivat Hänen tekoja. Sairaita parantui.

Ja tämä ei jää tähänkään ...

jatkuu ...

Mvh J - K

Luin Raamatusta armolahjoista. Pyhä Henki puhui niin, että
        käsitin, että minun tulee pyytää monia armolahjoja ja että
        niitä voi saada runsaasti seurakunnan rakentamiseksi.

Käsitin, että evankelista on mitä suuremmassa määrin
        seurakunnan rakennustyömies/työnainen. Hänen tehtävänä
        Jumalalta on pyytää ja ottaa vastaan armolahjoja runsaasti.

Pyysin Herralta monia armolahjoja nimeltä niitä mainiten.
        Koin myös. etten saa vähätellä itseäni vaan minun tulee
        anoa armolahjoja runsaasti. Ja niin tein Jumalan tahdon
        mukaisesti. Pyysin montaa armolahjaa.

Olen saanut rukoilla joidenkin sairaiden puolesta menestyksellä.
        Olen myös profetoinut, olen puhunut viisauden- ja tiedon sanoja,
        Olen kokenut, että ymmärrän kielillä puhutun profetian, ja olen
        selittänyt kielilläpuhuttua profetiaa. Kerran eräässä kokouksessa
        oli tuntemani evankelista pastori. Minä koin kuoron laulun
        aikana, että kun kuoro lopettaa laulun, tämä evankelista
        profetoi. Tunsin selvästi hengessäni, että hänen ylään oli
        profetian Henki.

Kun kuoro lopetti laulun, tämä evankelista alkoi puhua
        kielillä Pyhässä Hengessä, profetian Hengessä, ja profetoi.
        Mistä minä tiesin etukäteen, että näin tulee tapahtumaan?
        Pyhä Henki oli hänen ja minun yllä. Meillä molemmilla oli
        ja on profetoimisen armolahja.

Sitten shokeeraan "nöyriä lukijoita" seuraavalla:

Koska ymmärsin, että Pyhä Henki kehottaa minua anomaan
        runsaasti ja parhaita armolahjoja, ja etten saa vähätellä enk'
        halveksia itseäni, minä pyysin voimatekojen armolahjaa(kin).

Olen joissakin tilanteissa kokenut, että tämäkin armolahja
        toimii. No näitähän ei nöyrän uskovan tulisi kertoa. Mutta
        koska en ole nöyrä, niin kuin mitä ihmiset ajattelevat nöyrästä
        uskovasta, voin kertoa. Ehkä olen monen mielestä ylpeä.

Mutta tahdon kiinnittää lukijan huomion Jumalan Sanan
        lupauksiin, ja jopa kehotuksiin ja käskyihin anoa runsaasti,
        ja jopa niitä parhaimpia armolahjoja. Ja Jumala antaa
        oikeasti nöyrille uskoville, uskoville, jotka ovat samaa
        mieltä Jumalan kanssa, eivät riitele Häntä vataan.

Mvh J - K

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Melkoista sekasotkua, etten pahemmin sanoisi.

Pyhä Henki jakaa, mutta ihminen sitten kuitenkin itse puhuu ja kertoo sen, mitä Henki on antanut puhuttavaksi / jaettavaksi !

Kielillä puhumisessa ihminen päättää itse milloin puhuu, Pyhä Henki ei pakota mihinkään.

Ei profetiassa "ihminen itse puhu mitä PH on kerrottavaksi antanut". Profetiassa Pyhä Henki Itse puhuu, mutta vain "uskovan luvalla", eli uskova voi ihan vapaasti, sen sijaan jutustella omiaan jos tahtoo.

Samoin kuin kielillärukouksessa uskova voi rukoilla suomeksi tai kielillä. Miten itse haluaa. Molempi rukous tapahtuu kuitenkin PH:n läsnäollessa ja vaikutuksessa.

Rukouksen hengessä uskova voi myös profeetallisesti antaa tulla ulos sitä mitä Pyhä Henki puhuu: esim. kehotusta, lohdutusta, rohkaisua, vaientamistakin. Sillä Lihakin on usein kovin kärkäs ottamaan osaa puheisiin.

Aito kehottaminen perustuu Pyhän Hengen omaan vaikutukseen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

profetian Henki.

Mvh J - K

Otetaan tänä vähän sanaa:

Sananl. 27:2 Kehukoon sinua toinen, ei oma suusi; vieras, eikä omat huulesi.

Sinä väität sitä ja tätä, mutta mikä onkaan Totuus ?

Olet mukamas opettajakin, vaikka täälläkin olet "opettanut" ja kirjoitellut puuta ja heinää.

Siis ensin tulisi itse osata, jotta voisi toisia oikein opettaa, eikä väärin, kuten sinä teet.

Olet opetuksen saanut sanojesi mukaan raamattukoulusta.

Raamattukoulut opettavat kunkin ryhmän omaa oppirakennelmaa, eli ihmisen / ihmisten omaa raamatun TULKINTAA.

Raamatun mukaan jokaisen uudenliiton uskovan tulisi sen sijaan tulla Jumalan opettamaksi, eikä ihmisten.

Joh. 6:45 Profeetoissa on kirjoitettuna: 'Ja he tulevat kaikki Jumalan opettamiksi'. Jokainen, joka on Isältä kuullut ja oppinut, tulee minun tyköni.

Siis opetus tulisi saada suoraan Sanasta, Pyhän Hengen avaamana.

Joh. 14:26 Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä on lähettävä minun nimessäni, hän opettaa teille kaikki ja muistuttaa teitä kaikesta, minkä minä olen teille sanonut.

Olenkin huomannut sen, että sinä toistelet ns. "vanhinten perinnäissääntöjä", jotka sinulle on syötetty siellä "raamattukoulussasi", joten lähtökohta ja perusta on jo väärä, eikä siten ole ihme sekään, että koko rakennelmasikin on vinossa.

Joten minun on todella vaikea uskoa noita sinun omia todistuksiasi itsestäsi ja toiminnastasi, itse epäilen vahvasti, että oletkin eksytyksen hengen vietävänä ollut.

Mutta siihen haluan itse varmistuksen Herralta, joten menen sitä Häneltä kyselemään nyt.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

profetian Henki.

Mvh J - K

Niin ja tuosta unohtui yksi tärkeä asia, tuosta opettaja asiasta:

Jos ja kun sinulla itselläsi ei ole oikeaa Totuutta, vaan olet omaksunut valheet, niin miten sitten käy ?

Luuk. 6:39 Hän sanoi heille myös vertauksen: "Eihän sokea voi sokeaa taluttaa? Eivätkö molemmat lankea kuoppaan?

Ja sinut siis ovat jo omat "opettajasi" taluttaneet kuoppaan, joten miten luulet sinun kohdallasi käyvän ?

Eikö se kuoppa kutsu niitä kaikkia, joita sinä sinne kutsut / ohjaat ! ?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Otetaan tänä vähän sanaa:

Sananl. 27:2 Kehukoon sinua toinen, ei oma suusi; vieras, eikä omat huulesi.

Sinä väität sitä ja tätä, mutta mikä onkaan Totuus ?

Olet mukamas opettajakin, vaikka täälläkin olet "opettanut" ja kirjoitellut puuta ja heinää.

Siis ensin tulisi itse osata, jotta voisi toisia oikein opettaa, eikä väärin, kuten sinä teet.

Olet opetuksen saanut sanojesi mukaan raamattukoulusta.

Raamattukoulut opettavat kunkin ryhmän omaa oppirakennelmaa, eli ihmisen / ihmisten omaa raamatun TULKINTAA.

Raamatun mukaan jokaisen uudenliiton uskovan tulisi sen sijaan tulla Jumalan opettamaksi, eikä ihmisten.

Joh. 6:45 Profeetoissa on kirjoitettuna: 'Ja he tulevat kaikki Jumalan opettamiksi'. Jokainen, joka on Isältä kuullut ja oppinut, tulee minun tyköni.

Siis opetus tulisi saada suoraan Sanasta, Pyhän Hengen avaamana.

Joh. 14:26 Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä on lähettävä minun nimessäni, hän opettaa teille kaikki ja muistuttaa teitä kaikesta, minkä minä olen teille sanonut.

Olenkin huomannut sen, että sinä toistelet ns. "vanhinten perinnäissääntöjä", jotka sinulle on syötetty siellä "raamattukoulussasi", joten lähtökohta ja perusta on jo väärä, eikä siten ole ihme sekään, että koko rakennelmasikin on vinossa.

Joten minun on todella vaikea uskoa noita sinun omia todistuksiasi itsestäsi ja toiminnastasi, itse epäilen vahvasti, että oletkin eksytyksen hengen vietävänä ollut.

Mutta siihen haluan itse varmistuksen Herralta, joten menen sitä Häneltä kyselemään nyt.

Ennen raamattukoulua olin kolme - neljä kuukautta
        Herran opetuksessa keskittyneenä aamu kahdeksasta
        ilta kahdeksaan Raamatun Sanaan lukien Raamattua.

Ainoat paussit Raamatun tutkimiseeni olivat ruuan
        syöminen ja kokouksissa käyminen sekä jotkut muut
        ihan välttämättömät. Usein söin seurakunnan ravintolassa,
        jotta aikaa ei menisi itse ruuan laittoon ja voisin sitten
        keskittyä Raamattuun

Raamattukoulu oli kolmen kuukauden peruskurssi.
        En saanut sieltä uutta oppia vaan se, mitä jo tiesin
        Sanasta vahvistui. Siksi en itse katso saaneeni mitään oppia
        raamattukoulusta. Ja vaikka niin olisikin, että ihminen
        on minua siellä opettanut, Pyhä Henki vei minut sinne.
        Pyhä Henki siis hyväksyi sen raamattukoulun opetuksen.

Mutta sinun kanssa ei minun, eikä kenenkään muunkaan,
        kannata ryhtyä vänkäämään koska sinä mitätöit jokaisen
        uskovan ollaksesi itse jotakin.

Mvh J - K

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ennen raamattukoulua olin kolme - neljä kuukautta
        Herran opetuksessa keskittyneenä aamu kahdeksasta
        ilta kahdeksaan Raamatun Sanaan lukien Raamattua.

Ainoat paussit Raamatun tutkimiseeni olivat ruuan
        syöminen ja kokouksissa käyminen sekä jotkut muut
        ihan välttämättömät. Usein söin seurakunnan ravintolassa,
        jotta aikaa ei menisi itse ruuan laittoon ja voisin sitten
        keskittyä Raamattuun

Raamattukoulu oli kolmen kuukauden peruskurssi.
        En saanut sieltä uutta oppia vaan se, mitä jo tiesin
        Sanasta vahvistui. Siksi en itse katso saaneeni mitään oppia
        raamattukoulusta. Ja vaikka niin olisikin, että ihminen
        on minua siellä opettanut, Pyhä Henki vei minut sinne.
        Pyhä Henki siis hyväksyi sen raamattukoulun opetuksen.

Mutta sinun kanssa ei minun, eikä kenenkään muunkaan,
        kannata ryhtyä vänkäämään koska sinä mitätöit jokaisen
        uskovan ollaksesi itse jotakin.

Mvh J - K

Kysymys kuuluukin nyt, että oliko se todellakin Pyhä Henki, joka sinua johdatti ?

Vai ihmiset ja sinun oman sielusi liikkeet ?

Minä en kuvittele olevani yhtään mitään !

Minä TIEDÄN olevani kurja ja köyhä ja alastaon ja viheliäinen....

Olen siis Jo saanut silmävoidetta ja näen itseni oikein.

17 Sillä sinä sanot: Minä olen rikas, minä olen rikastunut enkä mitään tarvitse;

etkä tiedä, että juuri sinä olet viheliäinen ja kurja ja köyhä ja sokea ja alaston.
        18 Minä neuvon sinua ostamaan minulta kultaa, tulessa puhdistettua, että rikastuisit, ja valkeat vaatteet, että niihin pukeutuisit eikä alastomuutesi häpeä näkyisi, ja silmävoidetta voidellaksesi silmäsi, että näkisit.
        19 Kaikkia niitä, joita minä pidän rakkaina, minä nuhtelen ja kuritan; ahkeroitse siis ja tee parannus.

Eikä se korota minua mitenkään, jos ja kun joudun korjailemaan sinun opillisia virheitäsi ja suoranaisia valheitasi !

Minä en siis kisaa sinun kanssasi mistään tämän "tunkion" kukon asemasta, vaikka sinä raukka niin harhoissasi kuvitteletkin, siis kun itse kuvittelet olevasi niin ylen tietäväinen ja oppinut.

Sehän tässä ongelmana onkin, eli sinä olet pahasti ylpistynyt ja paisunut, etkä kykene ottamaan pienintäkään arviointia / arvostelua / koettelua vastaan.

Sinun paisunut egosi on tässä se ydin ongelma.

Mutta sitähän sinä et tunnusta etkä myönnä, etkä sinä nöyrry tutkimaan Herran edessa sitä, mitä sinulle kirjoitetaan / on jo kirjoitettu.

Otetaan yksi esimerkki:

Tässä yksi uusimmista:

---------------

" Tarvitsemme Toista Puolustajaa, Pyhää Henkeä, avuksemme
        ja Puolustajaksemme. Hän on meidän kanssamme jos ja kun
        olemme ottaneet vastaan Pyhän Hengen. Hänet olemme jo
        saaneet mutta vastaan ottaminen on eri asia.

Mvh J - K "

-------------------------

Siis mitä ihmettä ?

" Hän on meidän kanssamme jos ja kun olemme ottaneet vastaan Pyhän Hengen. "

Ja heti sitten sen perään:

" Hänet olemme jo saaneet mutta vastaan ottaminen on eri asia. "

1) Ensin siis Mvh J - K sanoo, että olemme saaneet Pyhän Hengen !

2) Mutta heti sitten sanookin, että emme ole Henkeä vastaanottaneetkaan, vaan Henki tuleekin erikseen tai jotenkin eri tavalla vastaanottaa, saaminen ei olekkaan sama asia ollenkaan !

Voi hyvää päivää sentään, näitä Mvh J - K :n sekavia juttuja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

profetian Henki.

Mvh J - K

Väkevin kohta sun kirjoituksessa tuo loppuosa.
        Ihmisen pitää nöyrtyä hänen tahtoonsa ja silloin kun niin tekee saa myös voiman toteuttaa hänen tahtonsa mukaisesti jos on tullut esim jokin vuori eteen. Armolahjatkin alkavat toimimaan ja voi saada rukoillessaan lisää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Väkevin kohta sun kirjoituksessa tuo loppuosa.
        Ihmisen pitää nöyrtyä hänen tahtoonsa ja silloin kun niin tekee saa myös voiman toteuttaa hänen tahtonsa mukaisesti jos on tullut esim jokin vuori eteen. Armolahjatkin alkavat toimimaan ja voi saada rukoillessaan lisää.

Monella uskovalla on se ongelma kun katsovat itseensä.
        Silloin uskova näkee itsensä kelvottomana ja jopa syntisenä.
        Jumala kuitenkin osoittaa aina Jeesusta Kristusta ja
        kehottaa uskovaa katsomaan ja perustamaan Häneen.

Monet uskovat ovat niin "nöyriä", että eivät pidä itseään
        minään, ja jopa mitätöivät itsensä maan matoseksi.
        Jopa tällaista opetustakin voi jossakin uskovien yhteydessä olla.

Se on yksi sielunvihollisen tapa estää uskovaa ottamasta
        vastaan Jumalan Hengen lupaamia ja tarjoamia armolahjoja.

Silloin uskovalla ei ole uskoa armolahjojen saamiseen, ja vielä
        vähemmän, uskoa armolahjojen vastaan ottamiseen. Uskovan
        kun tulee anoa uskossa, ollenkaan epäilemättä, niin se hänelle
        annetaan.

Monella uskovalla on jonkinlainen nöyryyskompleksi.
        Nöyryys käsitetään siten, että se on itsensä halveksimista
        ja mitätöimistä. Minun ymmärryksen mukaan Sanasta
        nouseva Jumalasta oleva nöyryys on oikeaa nöyryyttä.
        Se on Sanaan uskomista ja Sanan vastaan ottamista
        kyseenalaistamatta Jumalaa ja Hänen Sanaansa.

Nöyrä uskova on siis Jumalan kanssa samaa mieltä.
        Silloin hän noudattaa Sanaa kyseenalistamatta sitä
        millään tavalla. Nöyrä uskova ei myöskään mitätöi
        itseään eikä pidä itseään syntisenä. Hän uskoo sovituksen
        Sanan omalle kohdalleen. Hän ottaa vastaan Jumalan
        ilmoituksen uskovasta vanhurskaana ja pyhänä Jumalan
        lapsena. Silloin hän käsittää, että hän Jumalasta syntyneenä
        Jumalan lapsena ja palvelijana on arvollinen ja kelvollinen
        saamaan ja ottamaan vastaan Jumalan tarjoamia armolahjoja.

Jeesus on tehnyt jokaisesta uskovastaan täysin kelvollisen,
        jopa täydellisen. Ja tämä täydelliseksi tekeminen on pysyvä.
        Koska näin on, uskova saa pyytäessään armolahjoja
        seurakunnan rakentamiseen.

https://www.jumala-kanssamme.se/439636059/450690088

Mvh J - K

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

annetaan.

Mvh J - K

No niin, nyt alkaakin tulla jo menestysteologiaa !

Näin se Jumala vastaa rukouksiin, eli pyysin Häneltä tietoa ja vastausta ja nyt sain jo sitä.

Tässä yksi osa tuosta kirjoituksesta:

" Silloin uskovalla ei ole uskoa armolahjojen saamiseen, ja vielä
        annetaan. "

Sinulla on ihan eri tie kokonaan, kuin se Tie jota minä olen kulkenut.

Minulla se on mennyt RIISUMISEN kautta, eli vasta kun Jumala on tyhjentänyt lapsensa kokonaan, vasta sitten on aika pukea ja varustaa...

Eli minä JO tiedän sen, että en itsessäni ole yhtään mitään, vaan vain kuten Sana sanoo, olen vain tyhjä astia.

Mutta Jumalalle on kaikki mahdollista ja Hän voi laittaa astiaan tarvittavat niin minulle, kuin muille tarjolle.

Mutta jos Jumala ei ole pohjia myöten päässyt riisumaan, vaan ihminen on valinnut toisen tien, niin se johtaa juuri tuollaiseen sydämen asenteeseen ja kirjoitteluun, jota tämä Mvh J - K edustaa.

Lihallista / sielullista pullistelua ja sanomaa vain.

Mutta eihän hän itse sitä näe, eikä käsitä, ikävä kyllä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

annetaan.

Mvh J - K

Muutoin paljolti samaa mieltä, mutta itse en koskaan uskottele olevani synnitön, vaan Lihani puolesta aina syntinen. Tästä on itselläni varmaa näyttöä.

Samalla kuitenkin Uskon kautta vanhurskas, en omassa vaan Kristuksen (lahja-) vanhurskaudessa, jonka uskolla omistan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Muutoin paljolti samaa mieltä, mutta itse en koskaan uskottele olevani synnitön, vaan Lihani puolesta aina syntinen. Tästä on itselläni varmaa näyttöä.

Samalla kuitenkin Uskon kautta vanhurskas, en omassa vaan Kristuksen (lahja-) vanhurskaudessa, jonka uskolla omistan.

Gal. 2:20
        20 ja minä elän, en enää minä, vaan Kristus elää minussa; ja minkä nyt elän lihassa, sen minä elän Jumalan Pojan uskossa, hänen, joka on rakastanut minua ja antanut itsensä minun edestäni.
        ✨️

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

20 ja minä elän, en enää minä, vaan Kristus elää minussa; ja minkä nyt elän lihassa, sen minä elän Jumalan Pojan uskossa, hänen, joka on rakastanut minua ja antanut itsensä minun edestäni.
        ✨️

= "Jumala vanhurskauttaa jumalattoman."

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

annetaan.

Mvh J - K

Tuli muuten mieleeni se, että et sentään ole nostanut vielä itseäsi ihan apostoliksi Mvh J - K ?

Sillä jopa niin pitkälle moni menee, ja jopa naisetkin !

Toki tiesi on selvästi tiedossa, joten eiköhän se apostolin virkakin sinulle jo pian tule !

Herra muuten nosti seuraavan ajatukset ja Raamatunpaikat:

Jer. 23:21 "Minä en ole lähettänyt noita profeettoja, mutta silti he juoksevat. Minä en ole puhunut heille, mutta kuitenkin he ennustavat.

21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

Näitä tämmöisiä "uskovia" on PALJON tässä lopun ajassa, eli todella moni itse kuvittelee itsestään vaikka mitä ja kuvittelee olevansa Jumalan asialla, mutta mitä Herra tässä sanookaan heille ???

Jeesuksen nimessä on touhuttu vaikka mitä ja tehty jopa ihmeitä sun muuta, mutta Herran mukaan Hän EI KOSKAAN OLE HEITÄ TUNTENUT !

Eksytyksen henki on heitä vienyt, kuin kuoriämpäriä eksytyksissään ja nämä raukat ovat itse kuvitelleet toimineensa Pyhässä Hengessä !!!

Se vielä tuosta sinun itse itsesi suosittelustasi, että monet eksyneet ovat nostaneet ja asettaneet toisia eksyneitä evankelistoiksi ja profeetoiksi ja opettajiksi ja jopa siis apostoleiksi, eli ihmisen suositukset eivät ole luotettavia !

2. Kor. 10:18 Sillä ei se ole koetuksen kestävä, joka itse itseään suosittelee, vaan se, jota Herra suosittelee.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

>>>Muutoin paljolti samaa mieltä, mutta itse en koskaan
        uskottele olevani synnitön, vaan Lihani puolesta aina syntinen.
        Tästä on itselläni varmaa näyttöä.<<<

Kyseessä ei ole synnittömyys vaan Jumalalta saatu
        lahjavanhurskaus ja Jumalan uskovassa suorittama pyhitys.
        Tämä on suurempaa ja tärkeämpää kuin uskovan oma näkemys
        itsestään. Mutta miten on, koska uskovat kokevat syntisyyttään?

Lihansa puolesta jokainen uskova kokee syntisyyttä.
        Ja "nöyrä" uskova kokee olevansa syntinen koska näkee
        ja kokee itsessään syntiä. Ja tämä syntisyys tulee uskovalle
        sitten auktoriteetiksi. Se ei perustu Jumalan Sanaan vaan
        uskovaan itseensä ja hänen tuntemuksiin omasta syntisyydestään.
        Jumalan Sana on kaiken yläpuolella, myös uskovan kokemusten
        yläpuolella ja toivon mukaan myös uskovan auktoriteettina.

"Hän on yli kaiken, Jumala, ikuisesti ylistetty."
        Hän on myös ensimmäinen ja viimeinen, ja sinä välissä
        Hän on ensimmäinen. Siis jokapäiväinen auktoriteetti meille
        jokaiselle.

Jumala ei kehota uskoviaan tuntemaan itseään lihan mukaan.
        Jumala kehottaa sinua ja minua tuntemaan itsemme uuden
        luomuksen mukaan Jumalan vanhurskaana ja pyhänä lapsena.

5:14-17 "Sillä Kristuksen rakkaus vaatii meitä, jotka olemme tulleet
        tähän päätökseen: yksi on kuollut kaikkien edestä, siis myös kaikki
        ovat kuolleet; ja hän on kuollut kaikkien edestä, että ne, jotka elävät,
        eivät enää eläisi itselleen, vaan hänelle, joka heidän edestään on
        kuollut ja ylösnoussut. Sentähden me emme tästä lähtien tunne
        ketään lihan mukaan; jos olemmekin tunteneet Kristuksen lihan
        mukaan, emme kuitenkaan nyt enää tunne. Siis, jos joku on
        Kristuksessa, niin hän on uusi luomus; se, mikä on vanhaa, on
        kadonnut, katso, uusi on sijaan tullut."

Mvh J - K

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

jokaiselle.

Mvh J - K

Jokainen vilpitön Jeesusta rakastava uskova kokee
        syntisyyttä ja jopa huonoutta. Se johtuu siitä, että
        uskovassa on Pyhä Henki, joka on syntiä vastaan.

Mutta uskovassa on myös Jeesus Kristus.
        Hän meissä on syntiemme sovitus, vanhurskaus
        sekä pyhitys. Vanhurskautemme ja pyhityksemme
        on siis Herra Jeesus Kristus. Hän on suurempi
        kuin syntimme.

Koska Jeesus Kristus on uskovassa, ja Jeesus on vanhurskas
        ja pyhä, uskova on sellainen kuin Hän on. Silloin uskova on
        vanhurskas ja pyhä uskova. Uskova ei siis ole syntinen.

Mvh J - K

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

jokaiselle.

Mvh J - K

Lisää vaan menestysteologiaa !

-------------------------
        " Kyseessä ei ole synnittömyys vaan Jumalalta saatu

yläpuolella ja toivon mukaan myös uskovan auktoriteettina. "

---------------------

Tuossa heti alussa on väärin tuo mennessä aikataulussa oleva:

" Jumalan uskovassa suorittama pyhitys. "

Siis ikäänkuin se olisi jo valmis ja loppu !

Ei noin, vaan se Jumalan ja Pyhän Hengen pyhitystyö jatkuu maanpäällisen elämämme loppuun asti, se ei lopu siis !

Mutta tuohon ajattelutapaan perustuu varmaan se Mvh J - K nikin tyyli olla tunnustamatta syntejään ja valheitaan, vaikka Raamattu ohjeistaa selvästi:

8 Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.
        9 Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.
        10 Jos sanomme, ettemme ole syntiä tehneet, niin me teemme hänet valhettelijaksi, ja hänen sanansa ei ole meissä.

No, sama eksytys jatkuu tässä:

" Lihansa puolesta jokainen uskova kokee syntisyyttä.
        yläpuolella ja toivon mukaan myös uskovan auktoriteettina. "

Syntinsä, joihin uskova lankeaa, tulee siis tunnustaa ja anoa niistä vapautusta !!!

Mutta tämä menestysteologi taas sanoo ihan päinvastaista, eli

" Ei tarvitse välittää siitä, jos kokee tehneensä syntiä "

" Synnit on JO anteeksi annettu "

Eli synteihin lankeamisen ei mukamas tarvitse aiheuttaa uskovassa katumusta ja parannuksentekoa ja anteeksipyytämistä ja avun pyytämistä Herralta niistä vapautumiseen !

" uskova voi vain ummistaa silmänsä ja paaduttaa sydämensä "

Siis tämän Mvh J - K:n opetuksen mukaan !

Huh huh sentään, mitä eksytystä.

Voit Mvh J - K toki korjata, jos olen näiden sinun omien sanojesi kautta tulkinnut sinua jotenkin väärin, mutta tuollaisenaan tuo on karseaa eksytystä !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

jokaiselle.

Mvh J - K

Ei syntisyys ole minulle auktoriteetti, jota ensisijaisesti tuijottaisin. Jeesuksen Henki minussa on se auktoriteetti.

Syntisyys taas ikäänkuin toiseksi jäänyt sivujuonne, joka kuitenkin ajoittain nostaa päätään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

annetaan.

Mvh J - K

Olen saanut kokea ja ymmärtää tuon asian.
        Mutta täysin synnitöntä ihmisestä ei tule koskaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No niin, nyt alkaakin tulla jo menestysteologiaa !

Näin se Jumala vastaa rukouksiin, eli pyysin Häneltä tietoa ja vastausta ja nyt sain jo sitä.

Tässä yksi osa tuosta kirjoituksesta:

" Silloin uskovalla ei ole uskoa armolahjojen saamiseen, ja vielä
        annetaan. "

Sinulla on ihan eri tie kokonaan, kuin se Tie jota minä olen kulkenut.

Minulla se on mennyt RIISUMISEN kautta, eli vasta kun Jumala on tyhjentänyt lapsensa kokonaan, vasta sitten on aika pukea ja varustaa...

Eli minä JO tiedän sen, että en itsessäni ole yhtään mitään, vaan vain kuten Sana sanoo, olen vain tyhjä astia.

Mutta Jumalalle on kaikki mahdollista ja Hän voi laittaa astiaan tarvittavat niin minulle, kuin muille tarjolle.

Mutta jos Jumala ei ole pohjia myöten päässyt riisumaan, vaan ihminen on valinnut toisen tien, niin se johtaa juuri tuollaiseen sydämen asenteeseen ja kirjoitteluun, jota tämä Mvh J - K edustaa.

Lihallista / sielullista pullistelua ja sanomaa vain.

Mutta eihän hän itse sitä näe, eikä käsitä, ikävä kyllä.

Mitä jos tarkoitatte samaa asiaa mutta eri sanoilla?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

✨️

Moni uskova ja varsinkin menestysteologian eksytyksiin hurahtanut lukee tuosta vain tuon alun ja tättää lopun pois kokonaan, eli:

" ja minä elän, en enää minä, vaan Kristus elää minussa "

Mutta tämä pudotetaankin pois:

" ja minkä nyt elän lihassa "

Eli uskova ei yksinomaa vaella Hengessä ja toimi Hengen mukaan, vaan myös paljon lihan mukaan, eli omassa tahdossaan ja halujensa / mieltymyksiensä ym. mukaan.....

Kristus pääsee esiin ja siis elää meissä vain silloin, kun vaellamme tarkasti Jumalan tahdossa ja Hengen johdatuksessa, mutta eihän Kirstus näy meissä jos toimimme omassa tahdossa ja siten usein väärin ja jopa vastoin Jumalan tahtoa !

Eli luemmeko kokonaisuuden ?

Vai pätkimmekö jopa jakeet niin, että sanoma vääristyy ?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

jokaiselle.

Mvh J - K

Vaikka ihmisestä tulee Pyhän Hengen ohjaamassa pyhityksessä uusi luomus niin hän ei maallisessa ajassa tule koskaan olemaan täydellinen eikä tarvitsekaan. Koska hän joka on täydellinen on Jeesus Kristus emme pääsisi edes taivaaseen ilman häntä.

• Anonyymi

No kun en koskaan armolahjoja kunnolla anonut olen nyt vasta alkanut niitä rukoilemaan enkä ole koskaan kokenut Pyhän Hengen kastetta. Olen saanut kokea kuitenkin monenlaisia ihmeellisiä asioita. Olen nähnyt myös unia.

• Anonyymi

Voihyvänenaika. "Liha taistelee Henkeä vastaan ja Henki Lihaa vastaan.

Kunnia Isälle ja Pojalle ja Pyhälle Hengelle.
      Niinkuin alussa ollut on, niin on nyt ja aina.
      Iankaikkisesta iankaikkiseen.
      Aamen.

• Anonyymi

Taru sormuksen herrasta on Raamatun pelastuskertomukseen
        perustuva. Siinä nähdään kuinka kova taistelu on ihan loppuun asti.

• Anonyymi

Ei ihmisen liha taistele, eikä ajattele yhtään mitään.

Paavali yritti vierittää vastuun omista synneistään epämääräisille lihoille ja vanhoille Aatameille.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei ihmisen liha taistele, eikä ajattele yhtään mitään.

Paavali yritti vierittää vastuun omista synneistään epämääräisille lihoille ja vanhoille Aatameille.

Paavali oli murhamies ja yritti keksiä kaikenlaisia selityksiä, ettei olisi joutunut siitä vastuuseen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paavali oli murhamies ja yritti keksiä kaikenlaisia selityksiä, ettei olisi joutunut siitä vastuuseen.

Paavali yritti selittää jopa, että Jumalan lait on kumottu, ei mitään hätää.

Jeesus on asiasta täysin eri mieltä.

Matt. 5:18

Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.

Luuk. 16:17

Mutta ennemmin taivas ja maa katoavat, kuin yksikään lain piirto häviää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paavali yritti selittää jopa, että Jumalan lait on kumottu, ei mitään hätää.

Jeesus on asiasta täysin eri mieltä.

Matt. 5:18

Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.

Luuk. 16:17

Mutta ennemmin taivas ja maa katoavat, kuin yksikään lain piirto häviää.

Paavali teki Stefanoksen murhan, mahdollisesti monta muuta ja siksi Saatanan enkeli tappoi hänet Roomassa.

Ms.lain mukaan toteutui lain tuomio henki hengestä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paavali teki Stefanoksen murhan, mahdollisesti monta muuta ja siksi Saatanan enkeli tappoi hänet Roomassa.

Murhamiestenkin kuolemista tehtiin tosin jälkikäteen marttyyrikuolemia, vaikka ne olivat Jumalan lain määräämiä kohtaloita.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hirmunen Paavali-viha.

Ja Paavali kuitenkin on se UT:n kaikkein puheliain ja syvällisin Jeesuksen apostoli.

Minä uskon Paavaliin, apostolina. Ymmärrän hänen kirjoituksensa hengellisesti, en jotenkin lihallisen vinksahtaneesti kuten "eräät" / "eräs" tässäkin ketjussa.

Aivan asiallisia kirjoittaa Saulus Vähäinen Tarsosta.

Olen tuota "vähäistä" miettinyt, lieneekö Saulus ollut nk. lyhytkasvuinen / "kääpiö", kuten ennen sanottiin ja tämä tuntunut hänestä kuin S:n rusikoinnilta, pistimeltä hänen lihsssaan?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Höpö höpö. Paavali "oli läsnä", kun Stefanos kivitettiin. Kivittäjiä eli murhaajia oli lukuisia, ei vain yksi. Onhan tuo mahdollista, että Paavali oli yksi kivittäjistä, mutta Raamattu ei tätä ainakaan suoraan kerro.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Höpö höpö. Paavali "oli läsnä", kun Stefanos kivitettiin. Kivittäjiä eli murhaajia oli lukuisia, ei vain yksi. Onhan tuo mahdollista, että Paavali oli yksi kivittäjistä, mutta Raamattu ei tätä ainakaan suoraan kerro.

Ja Paavalin tappoi Vatikaanikukkulalla miekalla roomalainen sotilas, ei mikään S:n enkeli.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hirmunen Paavali-viha.

Ja Paavali kuitenkin on se UT:n kaikkein puheliain ja syvällisin Jeesuksen apostoli.

Minä uskon Paavaliin, apostolina. Ymmärrän hänen kirjoituksensa hengellisesti, en jotenkin lihallisen vinksahtaneesti kuten "eräät" / "eräs" tässäkin ketjussa.

Aivan asiallisia kirjoittaa Saulus Vähäinen Tarsosta.

Olen tuota "vähäistä" miettinyt, lieneekö Saulus ollut nk. lyhytkasvuinen / "kääpiö", kuten ennen sanottiin ja tämä tuntunut hänestä kuin S:n rusikoinnilta, pistimeltä hänen lihsssaan?

Apostoli Paavali, Ortodoksi-net:
        https://www.ortodoksi.net/index.php/Paavali_Apostoli
        *

• Anonyymi

Lahkolaiset saavat harrastaa keskenään ihan vapaasti kielilläpuhumista omana ns. armolahjana. Mikään laki ei sitä kiellä ja luultavasti touhu on täysin vaaratontakin.

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      30
      5762
    2. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      14
      4344
    3. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      40
      3237
    4. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      52
      2941
    5. Israel aloitti 3. maailmansodan

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.
      Maailman menoa
      339
      1549
    6. Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista

Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas
      Ikävä
      86
      1338
    7. Haluaisin lähettää sulle viestin

Mutta en enää uskalla. Miehelle.
      Ikävä
      60
      1259
    8. Nainen, meidän talossa on säännöt

1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E
      Ikävä
      230
      1202
    9. Miellytänkö sinun silmää?

Varmaan ainakin vähän, jos tykkäät minusta. Siis jos tykkäät.
      Ikävä
      79
      1169
    10. Natoon liittyminen on alkanut kaduttaa.

Nato on muuttunut niin paljon, että se ei ole enää se mihin haluttiin liittyä. Usa on vetäytynyt ja 5% osuus valtion tul
      Maailman menoa
      401
      1161
    Aihe