Tämä Hilkka on Alavudella muuttunut yli 50 vuodessa jo ilmiöksi, josta he ovat ylpeitä. Tässä on isoisän ja äidin elämisen huippu geneettisesti periytynyt jo toiseen sukupolveen ja antanut voimaa ja uskallusta olla Paavofani tai ylpeä isoisän valheista.
Tämä Hilkka on Alavudella muuttunut yli 50 vuodessa jo ilmiöksi, josta he ovat ylpeitä. Tässä on iso
10
239
Vastaukset
- Anonyymi
Tavallisten ihmisten tavallinen ilkeys tiivistynyt yhteen juttuun.
- Anonyymi
Olen ollut Rysköissä 6 - 8 kertaa. Aina istunut parit kahvikupilliset pyrkien juttelemaan asioista. Hilkka on minusta synkkä tabu, eikä ilmiö missään muodossa. Ei siitä vieraan kanssa ole juuri mitään koskaan keskustelua tullut.
Kerran juovuksissa oleva ovela ukko pyrki tietämään mitä sukua olen ja miksi Hilkka kiinnostaa? Lopulta se itse kertoi sukunsa olevan samaa suurta Saarijärven rannan vanhaa sukua, josta on hajottu 6 - 7 eri nimeen. Naiset avioliitossa saaneet omansa.
Sanoi ensimmäiset tulikatkuiset rajariidat ovat olleet heti 1918. Sittemmin 1946 jolloin mm. tuon Auliksen suvun, sekä sisällä, että naapureihin tuotujen renki-isäntien välit katkesi. On ollut puukot ja aseet esillä keskusteluissa ja vannottu verikostoja.
Eiköhän se ollut 1971 juuri purkaus vanhoista ajoista. Poliisi meni siihen ansaan murhatutkimuksissaan tekijän puolelle.- Anonyymi
Ilmiö tai tabu -sillä väliä, mutta vaikuttanut on jo kolmeen sukupolveen. Lopussa olet 100% oikeassa kohdassa. Hilkka antoi syyn purkaa yli sata vuotta vanhoja kaunoja. Kyllä murhasukuun kuuluneet sitä purkasikin kai seuraavaa sataa vuotta varten pois.
- Anonyymi
Sääskiniemen seudulla pitää 20 vuoden välein murhassa rypöä, niin se puhdistuu
- Anonyymi
Vielä kuitenkin tunnettavuudessa on voittamaton Kyllikki Saari Isojoki ja Bodomjärvi Espoo.
- Anonyymi
Nekin on selvittämättä.
- Anonyymi
Eniten epäselvyyksiä on Hilkkajutussa.
- Anonyymi
Mä oon elämäni Alavudella asunut, kotoisin ihan eri kylältä ja keskustassa asunut aikuisena. Tältä palstalta näin yli 50 vuotiaana oon tästä Hilkasta vasta mitään lukenut. Olin niin pieni tapauksen ollessa akuutti, että ei siitä mitään mulle puhuttu. Että ei tämä ole mikään pakkomielle kellekään, ei tästä nuorempi polvi mitään tiedä. Sydänmaalla joku vanha korkeintaan muistaa koko asian, onhan siitä jo aikaa.
- Anonyymi
Sinun pitäisi olla sosiaalisempi. Kulkea, keskustella ihmisten kanssa ja olla utelias. Minä käyn käyn siellä kesälomalla ja aina 43 vuotta Hilkka on ollut ihmisillä aiheena.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinun pitäisi olla sosiaalisempi. Kulkea, keskustella ihmisten kanssa ja olla utelias. Minä käyn käyn siellä kesälomalla ja aina 43 vuotta Hilkka on ollut ihmisillä aiheena.
Käyt ilmeisesti persujen ja maalaisliittolaisten luona?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 636190
- 635599
Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?
Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise1284465- 573889
- 143795
- 323219
- 682989
- 592846
- 702599
- 471960