🤔🩺💊 sanovat, että selkäkipuinen saa liikkua kohtuullisen kivun puitteissa. Tarkoittaakohan se yhtä vai kahta panadolia?
Maalla päivän tehtävät työt riippuvat siitä missä kunnossa herää. Tänään teen snäksejä se ei rasita selkää. Voitelen leipäpalasia rasvalla mihin on sekoitettu valkosipulia, paprikajauhetta ja pippuria. Kuivatan ne uunissa miedolla lämmöllä. Nami nami 😋
Uudet selkäohjeet
50
336
Vastaukset
Tämä kysyy nyt ihan liikaa evästeistä. Mutta tein myös pizzan makuisia lämpöisiä leipiä. Ostin vahingossa yhden paketin liikaa ruisleipäsiä. Sitä ei voi palauttsa.
- Anonyymi
Hyvin se ruisleipä säilyy, paljon päiväyksen yli.
Anonyymi kirjoitti:
Hyvin se ruisleipä säilyy, paljon päiväyksen yli.
Mulla ei ole pakastinta täällä niin pelkäsin, että leivät homehtuu. Korppuna ne säilyvät vaikka kuinka kauan.
- Anonyymi
Panadolia käytetään yleensä vain päänsärkyyn.
- Anonyymi
Ihan kukkua tuollainen. Ei se kivun paikka säätele sitä, mikä lääkkeen vaikuttava aine pitää olla.
- Anonyymi
Toimii hyvin selkäkipuun.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toimii hyvin selkäkipuun.
Ei se oikeaa selkäkipua ole.
- Anonyymi
lounas.ajatus kirjoitti:
Mä en saa käyttää muita särkylääkkeitä. Lääkärin määräys.
Aamulla ennen ylösnousua, olet selällään ja nosta jalat koukkuun. Ota polvien alta kiinni.
Keinuttele puolelta toiselle, välilevyn nesteet lähtee liikkeelle. Selkä herää ja voi paremmin. - Anonyymi
lounas.ajatus kirjoitti:
Vesijumppaa ohjatussa ryhmässä.
Panadol 1g x 3 / vrk.
Perskindol geeliä / Perskindol spray
Lämminkivihierontaa, jossa käytetään sileitä, lämpimiä kiviä hieronta hoidon tukena. Lämmittää kehoa syvältä. Vilkastuttaa aineenvaihduntaa, kuona- aineita. Luo mielyttävän rentoutumisen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vesijumppaa ohjatussa ryhmässä.
Panadol 1g x 3 / vrk.
Perskindol geeliä / Perskindol spray
Lämminkivihierontaa, jossa käytetään sileitä, lämpimiä kiviä hieronta hoidon tukena. Lämmittää kehoa syvältä. Vilkastuttaa aineenvaihduntaa, kuona- aineita. Luo mielyttävän rentoutumisen.Oikea selkäkipu ihan muuta, kuin mielikuvat. Siihen ei auta paljoa edes kiuaskivet.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oikea selkäkipu ihan muuta, kuin mielikuvat. Siihen ei auta paljoa edes kiuaskivet.
Et ole ainut ihminen maailmassa, jolla on selkäkipuja 🙄
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et ole ainut ihminen maailmassa, jolla on selkäkipuja 🙄
En ole, mutta olen selkäni jo nuorena oikeissa töissä särkenyt ja 29 vuorokautta olin kuntoutuksessa. Rintarangassa kolioosi, kyfoosi, useita nikamia kasaan painunut ja yksi väliin painunut. Lannerangassa monta nikamaväliä ihan yhdessä ja 4 ja 5 samassa kasassa. Kaiken muun hyvän lisäksi välilevyn pullistuma ihan molemmin puolin, eli nesteet ruiskahtaneet. Säteilee mukavasti jalkoihin, mutta 6 huonetta jo juhannukseksi kuurattu ja saman verran vielä jäljellä. Sen lisäksi ulkotyöt, mutta on sitä elämää jolla on juhannuksen jälkeenkin. Pitäkää huolta lihaskunnosta, se auttaa siitä fysiatrikin minua kiitti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En ole, mutta olen selkäni jo nuorena oikeissa töissä särkenyt ja 29 vuorokautta olin kuntoutuksessa. Rintarangassa kolioosi, kyfoosi, useita nikamia kasaan painunut ja yksi väliin painunut. Lannerangassa monta nikamaväliä ihan yhdessä ja 4 ja 5 samassa kasassa. Kaiken muun hyvän lisäksi välilevyn pullistuma ihan molemmin puolin, eli nesteet ruiskahtaneet. Säteilee mukavasti jalkoihin, mutta 6 huonetta jo juhannukseksi kuurattu ja saman verran vielä jäljellä. Sen lisäksi ulkotyöt, mutta on sitä elämää jolla on juhannuksen jälkeenkin. Pitäkää huolta lihaskunnosta, se auttaa siitä fysiatrikin minua kiitti.
Hyvä esimerkki jotta aina kannattaa yrittää eikä vain kännykkää tuijottaa.
Anonyymi kirjoitti:
Aamulla ennen ylösnousua, olet selällään ja nosta jalat koukkuun. Ota polvien alta kiinni.
Keinuttele puolelta toiselle, välilevyn nesteet lähtee liikkeelle. Selkä herää ja voi paremmin.Tätä täytyy kokeilla!
- Anonyymi
lounas.ajatus kirjoitti:
Tätä täytyy kokeilla!
Varmaan auttaa jos ei mitään oikeaa vikaa. Hauskalta kuulostaa nuo mielessään selkävikaa sairastavat. Ehkä se kaikista hankalin vika jos on päässä, siihen auttaa joku jumppa tai pilates. Ihan joka aamu minäkin venyttelyn kuin kissa ja se helpottaa, mutta vikoja se ei poista.
- AnonyymiUUSI
lounas.ajatus kirjoitti:
En kyllä usko että lääkärisi ihan tuota tarkoitti, kun apteekissa on hyllyt täynnä vastaavilla aineosilla olevia lääkkeitä kuin Panadol. Varoitteli vain Buranasta koska se ihan roskalääke mitä ei kannattaisi kenenkään syödä. Täällä korvessa muutamalla tutulla tullut Buranasta mahaan verenvuotoja ja tuttu fysiatri sanoi että lääkkeestä johtuu.
- AnonyymiUUSI
Päässähän ne on kaikki
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Päässähän ne on kaikki
Voi tsiisus
Anonyymi kirjoitti:
En kyllä usko että lääkärisi ihan tuota tarkoitti, kun apteekissa on hyllyt täynnä vastaavilla aineosilla olevia lääkkeitä kuin Panadol. Varoitteli vain Buranasta koska se ihan roskalääke mitä ei kannattaisi kenenkään syödä. Täällä korvessa muutamalla tutulla tullut Buranasta mahaan verenvuotoja ja tuttu fysiatri sanoi että lääkkeestä johtuu.
Burana ja Ibuprofanol nyt ainakin polttavar haavoja vatsaan. Panadol nyt on tunnetuin parasetamolipitoinen lääke. Muita särkylääkkeitä en saa syödä käytössä olevien muiden lääkkeiden kanssa. Tarkistettu muutamalta erikoislääkäriltä ja apteekin farmaseutilta.
- AnonyymiUUSI
lounas.ajatus kirjoitti:
Burana ja Ibuprofanol nyt ainakin polttavar haavoja vatsaan. Panadol nyt on tunnetuin parasetamolipitoinen lääke. Muita särkylääkkeitä en saa syödä käytössä olevien muiden lääkkeiden kanssa. Tarkistettu muutamalta erikoislääkäriltä ja apteekin farmaseutilta.
Olen minäkin tottunut noihin selkäkipuihin ja varmaan outo olisi tunne jos ei niitä olisi. Kun popsin kuureina eri särkylääkkeitä poltteli mahaa eikä selkäkipu ollut mitään siihen verrattuna. Söin taikka join niin poltteli niin pirusti. Lopetin kaikki särkylääkkeet ja maha on ollut yli kymmenenvuotta huippukunnossa. Syön ja juon mitä vain ja maha on kuin kuparista ja sisäpuolelta tinattu, eli kestää mitä vain.
- Anonyymi
Leipä pois, niin selkäkivut ja muutkin vaivat helpottaa. 👍
Leipä kuuluu yhtenä osana terveellisiin ruokasuosituksiin. Eri asia on gluteiiniallergigot joille on omat gluteiinittomat leipänsä.
- Anonyymi
Tuskin hermokivut leivästä johtuu. Ruisleipä on terveystuote.
Anonyymi kirjoitti:
Tuskin hermokivut leivästä johtuu. Ruisleipä on terveystuote.
Ruisleipä on tärkeä kuidun lähde. Suomessa vatsasyövät ovat yleistyneet nuorillakin kun syödään liian vähän kuituja. Kuidut puhdistaa suoliston haitallisista aineista.
- Anonyymi
lounas.ajatus kirjoitti:
Ruisleipä on tärkeä kuidun lähde. Suomessa vatsasyövät ovat yleistyneet nuorillakin kun syödään liian vähän kuituja. Kuidut puhdistaa suoliston haitallisista aineista.
Tätä justiin tarkoitin koska se vähentää suolistosyöpiä ihan poistumiseen saakka. Ainakin minä täällä korvessa vetäsen neljästä seitsemään ruisvoileivän vielä illalla. Sitä moni ihmetellyt, mutta sanon se on pitkä yö enne kuin aamupuuro.
- Anonyymi
Sanoisin, että ei vain saa liikkua, vaan pitää liikkua. Liikkumattomuus on pahinta myrkkyä.
- Anonyymi
Kävely on ainakin minun selkäkipuun se paras lääke.
- Anonyymi
Tuli tässä korvenmieheltä useampikin vastaus kun kokemusta on selän hermokivuista. Ei panadolit, mobikit, argoksiat, lyricat auta kokemusta on. En ole syönyt mitään särkylääkkeitä yli kymmeneen vuoteen, koska ne ei oikeaan hermokipuun vaikuta jos ei usko. Tämä valkosipuli on varmaan näistä kaikista lääkkeistä huomattavasti parempi. Sitä röyhtäillessä kaikki muut vaivat unohtuu.
Aiemmin mulla oli selkä täällä maalla useammin kipeä. Sitten älysin ostaa kunnollisen patjan. Nyt se on kipeä vain kun olen kanniskellut liikaa.
- Anonyymi
lounas.ajatus kirjoitti:
Aiemmin mulla oli selkä täällä maalla useammin kipeä. Sitten älysin ostaa kunnollisen patjan. Nyt se on kipeä vain kun olen kanniskellut liikaa.
Pakkopa täällä on kanniskella vaan enemmän selkäsuorana jaloilla. Patjan pitää olla sopiva, mutta ei sekään viimeyönä auttanut kun nukuin väärässä asennossa.
Anonyymi kirjoitti:
Pakkopa täällä on kanniskella vaan enemmän selkäsuorana jaloilla. Patjan pitää olla sopiva, mutta ei sekään viimeyönä auttanut kun nukuin väärässä asennossa.
Mulla on tarkkaa sekin, että miten nousen ylös sängystä, muuten rusahtaa.
- Anonyymi
Hyvin monesti selkäkivut johtuu huonoista selkä - ja vatsalihaksista, eli ei ole tehnyt mitään lihaksia rasittavaa työtä, eli selkärangassa ei vikaa. Täällä korvessa on monen ortopedin ja fysiatrin lausunnot jotta vikoja, pullistumia, painaumia ja kulumia löytyy vaikka muille jakaisit, mutta lihaskunto on hyvä ja se pidä kun selkää tukee.
- Anonyymi
Ihan turhaan sitten kirjoittelet näille joille vanhentunut ruisleipä aiheuttaa voimakkaita oireita. Kyllä heillä on se vika kaularangankin yläpuolella ja syitä rapakuntoon etsitään, kun ei jaksa eikä mitään halua tehdä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihan turhaan sitten kirjoittelet näille joille vanhentunut ruisleipä aiheuttaa voimakkaita oireita. Kyllä heillä on se vika kaularangankin yläpuolella ja syitä rapakuntoon etsitään, kun ei jaksa eikä mitään halua tehdä.
Eli korvien välissäon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mielikuvituksella ei ole rajaa. Minulle korvenmiehelle lääkäri määräsi lopuksi tramalia ja jopa opiaattieja , mutta turva- alan miehenä tiesin mihin se tie voi johtaa. Vanhalle äitimuorille myös tramalit, vaikka pysynyt seisaallaan ennestäänkään. Sattuipa olemaan iso nuotio tuossa kotirannassa ja sinne ne lääkemääräykset.
Anonyymi kirjoitti:
Aika outo kirjoitus. En ole tiennytkään, että leivän syömisellä saa selkänsä kipeäksi. Mahtaa sulla olla painavat leipäviipaleet jos näin käy. Mulla selkä kipeytyi siitä, kun eilen sahasin ja pillkoin kirveellä polttopuita. Päivän ohjelmaan kuului vielä täysinäisten vesiämpäreiden kantelu ylämäkeen.
- Anonyymi
lounas.ajatus kirjoitti:
Aika outo kirjoitus. En ole tiennytkään, että leivän syömisellä saa selkänsä kipeäksi. Mahtaa sulla olla painavat leipäviipaleet jos näin käy. Mulla selkä kipeytyi siitä, kun eilen sahasin ja pillkoin kirveellä polttopuita. Päivän ohjelmaan kuului vielä täysinäisten vesiämpäreiden kantelu ylämäkeen.
Outoja nämä selkäviat näillä sivuilla yleensä, ehkä paremminkin lorvikatarri.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei mitään muuta lääketieteellistä selitystä. Kuvat sen kertoo ei vikaa muuta kuin korvienvälistä ja lorvikatarri.
Anonyymi kirjoitti:
Sitä kyllä epäilisin itsekin jos olisin lääkäri ja joku kertoisi saavansa selän kipeäksi leipää syömällä.
Anonyymi kirjoitti:
Ei mitään muuta lääketieteellistä selitystä. Kuvat sen kertoo ei vikaa muuta kuin korvienvälistä ja lorvikatarri.
Joskus pelkät röntgenkuvat eivät näytä vikoja, vaan pitää olla magneettikuvaus. Magneettikuvaus on niin kallista, että sinne ei helposti lähetetä.
- Anonyymi
lounas.ajatus kirjoitti:
Joskus pelkät röntgenkuvat eivät näytä vikoja, vaan pitää olla magneettikuvaus. Magneettikuvaus on niin kallista, että sinne ei helposti lähetetä.
Niinhän se on..toiv.huomenna selkä on parempi,öitä!
Anonyymi kirjoitti:
Niinhän se on..toiv.huomenna selkä on parempi,öitä!
No ei tuolla puutarhassa olis voinut muutenkaan mitään tehdäkään, kun on sataa tihuuttanut koko päivän. Hyvää Yötä myös sinne.
lounas.ajatus kirjoitti:
No ei tuolla puutarhassa olis voinut muutenkaan mitään tehdäkään, kun on sataa tihuuttanut koko päivän. Hyvää Yötä myös sinne.
Aamulla pääsin liikkeelle ilman panadolia. Saas nähdä millainen olo on huomenna, kun niitin pihan viidakkoa ja tienvarren lupiineja viikatteella. Nyt saunaan ja tiskaamaan astioita. Hyvää Yötä niille, jotka lukevat.
- AnonyymiUUSI
Särkylääkkeet varmaan toimii joillakin, toisilla taas ei. Minulle niistä ei mitään hyötyä, ei vaikutusta. Burana ihan tyhjän kanssa, En edes huolisi ilmaiseksi.Panacod auttaa hetkeksi 1/2 h max. 1 h. Eli yhtä ryhjän kanssa. Kipu löhtee kipuilemalla. Sinänsä huono juttu, koska jos alkaa särkemään, tietää, että ei voi mitään, ei auta kipulääkkeet. Onneeksi ei ole kovin usein ollut edes tarvetta.
Onpas se harmillista, ettei mikään auta kipuun. ihmisillä on niin erilainen aineenvaihdunta, että joillakin auttaa ja toisilla ei. Samoin kipukynnys on myös erilainen.
- AnonyymiUUSI
Ehkä rukous auttaisi?
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ehkä rukous auttaisi?
Niin, ei sitä koskaan tiedä millä oksalla se piru istuu.
- AnonyymiUUSI
lounas.ajatus kirjoitti:
Onpas se harmillista, ettei mikään auta kipuun. ihmisillä on niin erilainen aineenvaihdunta, että joillakin auttaa ja toisilla ei. Samoin kipukynnys on myös erilainen.
Kipuunkin tottuu ja kipukynnys on kyllä hyvin tapauskohtainen.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 654170
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺463919Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭333416Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli162723Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle342679En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä142502Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm101974IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm71117Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi
Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta1441092- 80986